ProTools 28 χιλ. ευρώ vs. Reason 400e... blind test!!

Eχω παρατηρησει στο φορουμ οτι πολλες φορες με τα λογια μπορουμε να βγαλουμε το κοκκινο πρασινο, το ασπρο μαυρο και παει λεγοντας. Εμενα προσωπικα μου αρεσει η φιλοσοφια, οταν ομως το κανουμε μονο και μονο για να λεμε και οχι να θιγουμε την ουσια τοτε χανεται το νοημα. Αυτο ειναι ενα γενικο μου συμπερασμα.

Ειδικοτερα τωρα.

Εγω οσο και αν προσπαθησω μα ΟΣΟ και αν προσπαθησω ΔΕ θα πετυχω παραγωγη οπως οι Quennsryche στο Operation Mindcrime, ουτε παραγωγη οπως οι Metallica στο Black Album και παει λεγοντας. Τι να αναλυουμε το γιατι και το πως? Εγω εχω εξοπλισμο με ταδε χρηματα και αυτοι με εκατονταπλασια και βαλε. Μου θυμιζει το thread με τις κιθαρες και γιατι ειναι καλυτερες οι ταδε απο τις ταδε. Μα το αποτελεσμα μετραει. Αλλο ηχο βγαζω εγω στο σπιτι μου και αλλο οι επαγγελματιες στα αγαπημενα μου CD. Πως να το κανουμε τωρα. Ενα Home studio ΟΣΟ καλο και αν ειναι ΠΟΤΕ δε θα ειναι οπως ενα επαγγελματικο και δε μιλαω για Ελλαδα που τα λεγομενα επαγγελματικα στουντιο στην πλειονοτητα τους ειναι βελτιωμενα home. Ενα πραγματικα επαγγελματικο studio ειναι αλλο πραγμα.΄Αλλιως οι Nighwish πχ θα κανανε παραγωγη στο σπιτι τους και θα γλυτωνανε και τοσα εκατομυρια, μη μου πειτε οτι ο καθενας τους δεν εχει στο σπιτι του καποιο υποτυπωδες στουντιο. Ομως την τελικη παραγωγη τους θα την κανουν στα Finnvox και θα σκασουν και καμποσες χιλιαδες ευρω. Και το γιατι αναζητηστε το στο αποτελεσμα.

 
heretic είπε:
Eχω παρατηρησει στο φορουμ οτι πολλες φορες με τα λογια μπορουμε να βγαλουμε το κοκκινο πρασινο, το ασπρο μαυρο και παει λεγοντας. Εμενα προσωπικα μου αρεσει η φιλοσοφια, οταν ομως το κανουμε μονο και μονο για να λεμε και οχι να θιγουμε την ουσια τοτε χανεται το νοημα. Αυτο ειναι ενα γενικο μου συμπερασμα.

Ειδικοτερα τωρα.

Εγω οσο και αν προσπαθησω μα ΟΣΟ και αν προσπαθησω ΔΕ θα πετυχω παραγωγη οπως οι Quennsryche στο Operation Mindcrime, ουτε παραγωγη οπως οι Metallica στο Black Album και παει λεγοντας. Τι να αναλυουμε το γιατι και το πως? Εγω εχω εξοπλισμο με ταδε χρηματα και αυτοι με εκατονταπλασια και βαλε. Μου θυμιζει το thread με τις κιθαρες και γιατι ειναι καλυτερες οι ταδε απο τις ταδε. Μα το αποτελεσμα μετραει. Αλλο ηχο βγαζω εγω στο σπιτι μου και αλλο οι επαγγελματιες στα αγαπημενα μου CD. Πως να το κανουμε τωρα. Ενα Home studio ΟΣΟ καλο και αν ειναι ΠΟΤΕ δε θα ειναι οπως ενα επαγγελματικο και δε μιλαω για Ελλαδα που τα λεγομενα επαγγελματικα στουντιο στην πλειονοτητα τους ειναι βελτιωμενα home. Ενα πραγματικα επαγγελματικο studio ειναι αλλο πραγμα.΄Αλλιως οι Nighwish πχ θα κανανε παραγωγη στο σπιτι τους και θα γλυτωνανε και τοσα εκατομυρια, μη μου πειτε οτι ο καθενας τους δεν εχει στο σπιτι του καποιο υποτυπωδες στουντιο. Ομως την τελικη παραγωγη τους θα την κανουν στα Finnvox και θα σκασουν και καμποσες χιλιαδες ευρω. Και το γιατι αναζητηστε το στο αποτελεσμα.

οι Dead Can Dance ηχογραφούσαν στο Quivvy (το σπίτι του brendan perry όπου τώρα ηχογραφεί μόνος του). Αντίστοιχα και οι Ayreon, Tv on the radio, stephan micus και άλλοι. Δεν λέω πως ο καθένας μπορεί στο σπίτι του να επιτύχει την ίδια παραγωγή αλλά να μην είμαστε τόσο απόλυτοι στο διαχωρισμό Project/Professional studio

 
heretic είπε:
Eχω παρατηρησει στο φορουμ οτι πολλες φορες με τα λογια μπορουμε να βγαλουμε το κοκκινο πρασινο, το ασπρο μαυρο και παει λεγοντας.

...
Τίποτα δεν "πάει λέγοντας"....

Εν προκειμένω, προσπαθούμε να πούμε τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη, αν με εννοείς.  :)

 
Δηλαδη τι να αποδειξει το περιοδικο? Οτι το reason συγκρινεται με τα pro tools?

 
Φιλε PaulVon οι μουσικοι που αναφερεις ειμαι σιγουρος οτι τα home studio που εχουν ειναι καλυτερα των περισσοτερων ελληνικων επαγγελματικων.

 
heretic είπε:
Φιλε PaulVon οι μουσικοι που αναφερεις ειμαι σιγουρος οτι τα home studio που εχουν ειναι καλυτερα των περισσοτερων ελληνικων επαγγελματικων.
Εννοείται....... Δεν διαφωνούμε σε κάτι. Απλά ο τρόπος που το έθεσες ήταν λίγο απόλυτος. Αλλά και πάλι δεν διαφωνούμε σε κάτι. ;)

 
PaulVon είπε:
Φιλε PaulVon οι μουσικοι που αναφερεις ειμαι σιγουρος οτι τα home studio που εχουν ειναι καλυτερα των περισσοτερων ελληνικων επαγγελματικων.
Εννοείται....... Δεν διαφωνούμε σε κάτι. Απλά ο τρόπος που το έθεσες ήταν λίγο απόλυτος. Αλλά και πάλι δεν διαφωνούμε σε κάτι. ;)
Δυο λεπτά ρε παιδιά.... και "εννοείται" κιόλας; Δηλαδή έχετε ελέγξει τόσο μεγάλο ποσοστό ΣΟΒΑΡΩΝ ελληνικών studio; Δε μιλάμε για το προβάδικο της γειτονιάς σας. Μιλάμε για ΣΟΒΑΡΑ studios. Ειλικρινά, βάσει ποιου κριτηρίου καταλήξαμε σ'αυτό το συμπέρασμα;

 
menelaos είπε:
Φιλε PaulVon οι μουσικοι που αναφερεις ειμαι σιγουρος οτι τα home studio που εχουν ειναι καλυτερα των περισσοτερων ελληνικων επαγγελματικων.
Εννοείται....... Δεν διαφωνούμε σε κάτι. Απλά ο τρόπος που το έθεσες ήταν λίγο απόλυτος. Αλλά και πάλι δεν διαφωνούμε σε κάτι. ;)
Δυο λεπτά ρε παιδιά.... και "εννοείται" κιόλας; Δηλαδή έχετε ελέγξει τόσο μεγάλο ποσοστό ΣΟΒΑΡΩΝ ελληνικών studio; Δε μιλάμε για το προβάδικο της γειτονιάς σας. Μιλάμε για ΣΟΒΑΡΑ studios. Ειλικρινά, βάσει ποιου κριτηρίου καταλήξαμε σ'αυτό το συμπέρασμα;
Εννοώ ότι είναι υψηλού επιπέδου τα project studios που ανέφερα. Δεν ήθελα να υποτιμήσω τα ελληνικά studios. Εκφράστηκα λάθος.

 
Nαι εχω ελεγξει ΠΟΛΛΑ ελληνικα studio και εχω γραψει σε 4. Δε μιλαω για τα στουντιο της Βανδη και της Βισση αλλα τα στουντιο των 30 ευρω ανα ωρα που γραφουμε ολοι οι κοινοι θνητοι. Επετρεψε μου να πω οτι ειναι βελτιωμενα home studio, τις περισσοτερες φορες οι διαφορες σε σχεση με ενα καλο home ειναι μονο ο ηχομονωμενος χωρος. Δε μιλαω απολυτα για τιποτα, αλλα για μεσους ορους. Αυτονοητο ειναι πως δε μπορω να πω ονοματα δημοσια, αν γνωριζομασταν προσωπικα θα σου ανεφερα πολλα περιστατικα.

 
heretic είπε:
Nαι εχω ελεγξει ΠΟΛΛΑ ελληνικα studio και εχω γραψει σε 4. Δε μιλαω για τα στουντιο της Βανδη και της Βισση αλλα τα στουντιο των 30 ευρω ανα ωρα που γραφουμε ολοι οι κοινοι θνητοι. Επετρεψε μου να πω οτι ειναι βελτιωμενα home studio, τις περισσοτερες φορες οι διαφορες σε σχεση με ενα καλο home ειναι μονο ο ηχομονωμενος χωρος. Δε μιλαω απολυτα για τιποτα, αλλα για μεσους ορους. Αυτονοητο ειναι πως δε μπορω να πω ονοματα δημοσια, αν γνωριζομασταν προσωπικα θα σου ανεφερα πολλα περιστατικα.
Πιστεύεις δηλαδή πώς αν στο λονδίνο δώσεις 20 λίρες(30 ευρώ), θα γράψεις σε στούντιο με ssl και neve και όχι σε βελτιωμένο home studio? Επίσης αυτός ο ηχομονωμένος χώρος που αναφέρεις, έχεις ιδέα πόσα χρήματα χρειάζεται για να γίνει σωστή μελέτη και να έχει σωστή ακουστική? Εκτός αυτού το ότι εγώ κι εσύ και οι περισσότεροι που έχουν home studio, έχουμε πάνω κάτω ότι εξοπλισμό χρειαζόμαστε εμείς για τη μουσική μας, ενώ ένας επαγγελματίας έχει δώσει χρήματα για να πάρει καμιά εικοσαριά μικρόφωνα περισσότερα, άλλα χρήματα για ενισχυτές, ντραμς και ότι άλλο χρειαστεί ο οποιοσδήποτε πελάτης που παίζει διαφορετικό είδος, δεν πιστεύεις οτι διαφοροποιεί λίγο το studio του από ένα καλό home studio?

 
Νομίζω πάντως ότι αρκετοί απαντούν σε ερώτημα που δεν τέθηκε. Συγκεκριμένα: δεν είπε κανείς ότι οι δυνατότητες για άριστο αποτέλεσμα είναι οι ίδιες σε ένα οικιακό και ένα επαγγελματικό στούντιο. Το μόνο ερώτημα που υπάρχει (επί της ουσίας είναι τεχνικό ερώτημα) είναι : οι κατώτερες συνθήκες του οικιακού στούντιο, μπορούν πραγματικά να εμποδίσουν κάποιον γνώστη από το να δώσει καλά αποτελέσματα; Επιπλέον, αυτά τα καλά αποτελέσματα είναι συγκρίσιμα με εκείνα που ο ίδιος (γνώστης είπαμε) θα έπαιρνε στο περιβάλλον ενός επαγγελματικού στούντιο με λογισμικό πολλών χιλλιάδων ευρώ;

Αν η απάντηση είναι ναι, προσωπικά δεν πρόκειται καν να αισθανθώ έκπληξη, διότι η λέξη κλειδί είναι "γνώστης" και όχι "λογισμικό".

 
Πάνω κάτω συμφωνώ μαζί σου eye. Η δική μου άποψη είναι ότι όταν έχουμε να κάνουμε με παραγωγές καθαρά ηλεκτρονικής μουσικής, τότε ένα home studio, μπορεί να βγάλει αξιοπρεπώς ένα καλό αποτέλεσμα(τώρα πρέπει να λάβουμε υπ'όψη εξοπλισμό, ηχολήπτη όπως είπες κι εσύ κλπ.). Άν τώρα μιλήσουμε για εξωτερικές ηχογραφήσεις φυσικών οργάνων, φωνές, τύμπανα κλπ., τότε τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά και όσο γνώστης κι αν είναι κάποιος, μάλλον θα είναι μεγάλες οι διαφορές.

 
jimmy είπε:
Πάνω κάτω συμφωνώ μαζί σου eye. Η δική μου άποψη είναι ότι όταν έχουμε να κάνουμε με παραγωγές καθαρά ηλεκτρονικής μουσικής, τότε ένα home studio, μπορεί να βγάλει αξιοπρεπώς ένα καλό αποτέλεσμα(τώρα πρέπει να λάβουμε υπ'όψη εξοπλισμό, ηχολήπτη όπως είπες κι εσύ κλπ.). Άν τώρα μιλήσουμε για εξωτερικές ηχογραφήσεις φυσικών οργάνων, φωνές, τύμπανα κλπ., τότε τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά και όσο γνώστης κι αν είναι κάποιος, μάλλον θα είναι μεγάλες οι διαφορές.
Και αυτό σωστό. Εννοείται ότι οι διαφορές είναι πολύ λιγότερες όταν μιλάμε για μη-φυσικές ηχητικές πηγές.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
heretic είπε:
Εγω οσο και αν προσπαθησω μα ΟΣΟ και αν προσπαθησω ΔΕ θα πετυχω παραγωγη οπως οι Quennsryche στο Operation Mindcrime, ουτε παραγωγη οπως οι Metallica στο Black Album και παει λεγοντας. Τι να αναλυουμε το γιατι και το πως? Εγω εχω εξοπλισμο με ταδε χρηματα και αυτοι με εκατονταπλασια και βαλε. Μου θυμιζει το thread με τις κιθαρες και γιατι ειναι καλυτερες οι ταδε απο τις ταδε. Μα το αποτελεσμα μετραει. Αλλο ηχο βγαζω εγω στο σπιτι μου και αλλο οι επαγγελματιες στα αγαπημενα μου CD. Πως να το κανουμε τωρα. Ενα Home studio ΟΣΟ καλο και αν ειναι ΠΟΤΕ δε θα ειναι οπως ενα επαγγελματικο και δε μιλαω για Ελλαδα που τα λεγομενα επαγγελματικα στουντιο στην πλειονοτητα τους ειναι βελτιωμενα home. Ενα πραγματικα επαγγελματικο studio ειναι αλλο πραγμα.΄Αλλιως οι Nighwish πχ θα κανανε παραγωγη στο σπιτι τους και θα γλυτωνανε και τοσα εκατομυρια, μη μου πειτε οτι ο καθενας τους δεν εχει στο σπιτι του καποιο υποτυπωδες στουντιο. Ομως την τελικη παραγωγη τους θα την κανουν στα Finnvox και θα σκασουν και καμποσες χιλιαδες ευρω. Και το γιατι αναζητηστε το στο αποτελεσμα.
Το πρόβλημα συνφορουμίτη είναι ότι παρουσιάζεις τις διαφορές μεγάλου στούντιο - οικιακού στούντιο σαν να είναι τεράστιες, ενώ δεν είναι. Σταθερά πιστεύω ότι αν έχουμε ένα καλοφτιαγμένο home studio, κι αν έχουμε έναν πραγματικό γνώστη στο τιμόνι τα αποτελέσματα θα είναι τουλάχιστον εντυπωσιακά.

Και επίσης πιστεύω σταθερά ότι η ψαλίδα της διαφοράς ποιότητας των αποτελεσμάτων τα τελευταία χρόνια κλείνει τάχιστα, κυρίως λόγω της αλματώδους προόδου της τεχνολογίας. Το πρόβλημα όμως είναι ότι πραγματικά ελάχιστοι ερασιτέχνες ξέρουν τι κάνουν, για αυτό και η εν λόγω ψαλίδα δεν κλείνει τόσο γρήγορα όσο θα μπορούσε.

Και επίσης να προσθέσω ότι το παράδειγμα που έφερες με τους Nightwish είναι άστοχο. Επειδή έχω ασχοληθεί ΠΑΡΑ πολύ με τους Nightwish (το πόσο και με ποιο τρόπο, αν θες, σου το λέω με pm), έχω να σου πω ότι ο θεσπέσιος ήχος που έχουν σε όλα τους τα άλμπουμ μέχρι και το Century Child είχε φτιαχτεί με πενιχρά μέσα (αν θυμάμαι καλά, ο Jukka σχεδόν δεν μπορούσε να μπει μέσα στην τρυπούλα που είχανε βάλει τα ντραμς του σε ένα δημοτικό γυμναστήριο που ηχογραφούσαν).

 
Εγω οσο και αν προσπαθησω μα ΟΣΟ και αν προσπαθησω ΔΕ θα πετυχω παραγωγη οπως οι Quennsryche στο Operation Mindcrime, ουτε παραγωγη οπως οι Metallica στο Black Album και παει λεγοντας. Τι να αναλυουμε το γιατι και το πως? Εγω εχω εξοπλισμο με ταδε χρηματα και αυτοι με εκατονταπλασια και βαλε.
Ξέχνα τον εξοπλισμό. Αν έχεις το ταλέντο τους στη σύνθεση και την ενορχήστρωση, την τεχνική τους στο παίξιμο, και κυρίως έχεις αφιερώσει ΑΠΕΙΡΕΣ ώρες σε πρόβες, live κλπ τότε... κάτι θα βγει!

οι κατώτερες συνθήκες του οικιακού στούντιο, μπορούν πραγματικά να εμποδίσουν κάποιον γνώστη από το να δώσει καλά αποτελέσματα;
Το βασικότερο είναι να διαθέτεις τις συνθήκες για ποιοτικό monitoring. Άπαξ και ακούς σωστά, με μια σειρά minimum εργαλείων μπορείς να έχεις πολύ καλά αποτελέσματα. 

Επιπλέον, αυτά τα καλά αποτελέσματα είναι συγκρίσιμα με εκείνα που ο ίδιος (γνώστης είπαμε) θα έπαιρνε στο περιβάλλον ενός επαγγελματικού στούντιο με λογισμικό πολλών χιλλιάδων ευρώ;
Για μένα ένα σωστά οργανωμένο home studio έχει τη δυνατότητα να δώσει ακόμα και  ΚΑΛΥΤΕΡΑ αποτελέσματα για ένα και μόνο λόγο: Τον άπλετο χρόνο που σου παρέχει  ;)

Φυσικά αυτό προυποθέτει έναν Α εξοπλισμό και κάποια Β γνώση, but anyway είναι εφικτο IMHO

 
Ας παρουμε για παραδειγμα την ηχογραφηση ηλεκτρικης κιθαρας. Σε ενα home studio θα την γραψει καποιος με καλωδιο και κατευθειαν στο pc. Σε ενα στουντιο θα γραφτει με τον κλασικο τροπο, μικροφωνο στην καμπινα. Για να εχεις τον ιδιο ηχο στο σπιτι θα πρεπει να υπαρχει σωστα ηχομονωμενος χωρος. Αυτο κοστιζει πολλα λεφτα για ενα κοινο home studio (εξαιρω τα home studio καλιτεχνων οπου οπως πιστευω ξεπερνουν κατα πολυ τα στουντιο των 30 ευρω, αρα για μενα δεν αξιζει καν να τα λες home). Πως ειναι δυνατον λοιπον καποιος να εχει και καλυτερο ηχο στο σπιτι δε μπορω να το καταλαβω. Εκτος και αν καποιος ειναι τοσο λεφτας που να χωνει χιλιαδες ευρω σε εξοπλισμο και μονωση, και παρολλο που κρινοντας τον εξοπλισμο καποιων εδω υπαρχουν αρκετοι απο οτι φαινεται, τα πιο πολλα παιδια που γνωριζω ζουνε με πολυ πενιχρα μεσα.

 
Σε ενα στουντιο θα γραφτει με τον κλασικο τροπο, μικροφωνο στην καμπινα. Για να εχεις τον ιδιο ηχο στο σπιτι θα πρεπει να υπαρχει σωστα ηχομονωμενος χωρος
εδω κανεις λαθος,στην πραγματικοτητα το μονο που χρειαζεσαι ειναι ΑΝΕΚΤΙΚΟΥΣ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ;) μονωση δεν χρειαζεται ΚΑΜΜΙΑ ,ισα-ισα οσο πιο ζωντανος ειναι ο χωρος τοσο καλυτερο ηχο θα βγαλεις αν ξερεις τι κανεις (καλα ετσι κι αλλοιως αν μιλαμε για close miking που κανουν οι περισσοτεροι ο χωρος δεν εχει  καμμια σημασια... ;) )

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κανω την αφελη ερωτηση τοτε, χωρις να υπονοησω τιποτα, απλα για να μαθω.

Γιατι τοτε τα στουντιο ξοδευουν εκατομμυρια για μελετη χωρου, ηχομονωση, υλικα κλπ κλπ αφου το αποτελεσμα θα ειναι το ιδιο?

 
Γιατι υπαρχουν και ΑΛΛΑ οργανα  εκτος απο...ενισχυτες κιθαρας .... :)

Παντως παρα πολλες εκπληκτικες παραγωγες (U2,RED HOT CHILLY PEPPERS,DEEP PURPLE,ZEPPELIN) εχουν γραφτει εκτος στουντιο (σε καστρα,σαλε,βιλες κτλ)

Εξαρταται απο τον ηχο που ζηταει ο καθε παραγωγος...(ζωντανο η πιο κοντρολαρισμενο)

Αλλωστε μη ξεχνας οτι υπαρχουν και στουντιο με ειδικα φτιαγμενα LIVE rooms..

Στο στουντιο ομως δεν πληρωνεις τη...μονωση..

Πληρωνεις τα κορυφαια μικροφωνα,τους χωρους,τα καλα τυμπανα,τους κορυφαιους προενισχυτες και πολλα αλλα  (και βεβαια τη μοναδικη ατμοσφαιρα απομονωσης που μονο ενα στουντιο δινει σε μια μπαντα...)

Ολα αυτα βεβαια οσον αφορα το recording,τη ΜΙΞΗ πλεον ο καθενας αν ξερει τι κανει την κανει και σπιτι του (εγω τουλαχιστον πλεον αυτο κανω...) αλλα ΠΟΣΟΙ ξερουν τι κανουν?? Και σε διαβεβαιωνω οτι αλλο πραγμα ειναι το να μιξαρεις samples και ΕΝΤΕΛΩΣ αλλο να μιξαρεις ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ οργανα....

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Superfunk είπε:
Γιατι υπαρχουν και ΑΛΛΑ οργανα  εκτος απο...ενισχυτες κιθαρας .... :)

Παντως παρα πολλες εκπληκτικες παραγωγες (U2,RED HOT CHILLY PEPPERS,DEEP PURPLE,ZEPPELIN) εχουν γραφτει εκτος στουντιο (σε καστρα,σαλε,βιλες κτλ)
budget καταστάσεις  ;D  ;D

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top