Προτασεις για αγορά ηλεκτροακουστικής κιθάρας

leon7pap

Ενεργό μέλος
Μηνύματα
1,576
Πόντοι
198
Καλησπέρα.Εχετε να προτείνετε κάτι σε ηλεκτροακουστική κιθάρα για αρχαριο έως 500ε;

Ευχαριστώ!

 
Νομίζω ότι οι καινούργιες Harley Benton φτιάχνονται στο εργοστάσιο που φτιάχνονται και οι Sigma και με καλύτερα specs (solid woods). Πολύ σημαντικό είναι στην αγορά ακουστικής το είδος που τη θέλει και αν θα παίζει με πένα ή fingerstyle.

 
Βρήκες ντουέτο??
Καλησπέρα σε όλους και sorry για το delay.

Οχι δεν πρόκειται για ντουέτο αν και καλά θα ήταν....  :-) 

Είναι για μια συνάδελφο που ξεκίνησε μαθήματα φωνής και θέλει να αγοράσει μια κιθάρα για βοήθεια.Δεν ξέρει κιθάρα και στην αρχή της πρότεινα κάποια Cort για αρχάριους αλλά μόλις μου είπε το budget ότι είναι max 500 είπα να απευθυνθώ εδώ.Σιγουραψμπορει να φυγει από το level της Cort με αυτά τα χρήματα. Δεν θα ήθελε μεταχειρισμένη.

Νομίζω ότι οι καινούργιες Harley Benton φτιάχνονται στο εργοστάσιο που φτιάχνονται και οι Sigma και με καλύτερα specs (solid woods). Πολύ σημαντικό είναι στην αγορά ακουστικής το είδος που τη θέλει και αν θα παίζει με πένα ή fingerstyle.
Δεν παίζει τίποτε για την ώρα.Τωρα θα ξεκινήσει.Οποτε πένα καλύτερα.

 
Δεν θα ήθελε μεταχειρισμένη.

Δεν παίζει τίποτε για την ώρα.Τωρα θα ξεκινήσει.Οποτε πένα καλύτερα.
Μέχρι 500 αυτές δείχνουν η πιο promising για μένα:
https://www.thomann.de/gr/harley_benton_cla_15m_solidwood.htm?ref=prod_variations_406400_3

https://www.thomann.de/gr/harley_benton_custom_line_cla_15mce.htm?ref=prod_variations_406394_2

Μέγεθος auditorium, ούτε πολύ μεγάλες ούτε πολύ μικρές, παίζουν και fingerstyle & πένα αξιοπρεπώς.

Υπάρχουν και βίντεος στο youtube, πολύ καλές κριτικές γενικά.

Νομίζω ότι για να πας σε κάτι άλλο με σημαντική διαφορά από αυτό που ακούω σε αυτές, πρέπει να περάσεις το χιλιάρικο.
 

 
Να ρωτήσω και εγώ, άλλη κιθάρα για fingerstyle και άλλη για strumming?

Εάν θα ήθελα μια ακουστική μόνο για να σολάρω με δάκτυλα ή πένα, τι θα έπρεπε να πάρω που θα κάνει τη διαφορά (ας πούμε 500 ευρώ μπάτζετ)? 

 
Δεν υπαρχουν ακουστικες για fingerstyle ή για strumming. Ολες κανουν τα παντα, και τα κανουν η καθεμια διαφορετικα. Το θεμα ειναι να αποφασισεις τι στυλ ηχου σε ενδιαφερει, κυριως βλεπωντας το τι ειδη κιθαρας και τι ειδος παιξιματος χρησιμοποιουν οι μουσικοι σαν τους οποιους θες να ακουγεσαι. Μετα μπαινει και το τι ειδους κιθαρες σε βολευουν (απο πλευρας μεγεθους, scale κλπ αν υπαρχει δλδ καποια προτιμηση) αλλα και το εμφανισιακο κριτηριο.

Απο τις κιθαρες που αναφερθηκαν, εγω προσωπικα θα εγειρα ειτε προς την Sigma (ειμαι μεγαλος φαν τους, θεωρω οτι ειναι πολυ καλο value for money στην συγκεκριμενη κατηγορια) ειτε προς την Guild (επισης εξαιρετικες σε αυτη την κατηγορια).  Η Guild OM240 ειναι πιο μικρη σε μεγεθος απο την Sigma (που ειναι dreadnought) οποτε ισως φανει λιγο πιο βολικη σε εναν αρχαριο.

 
Δεν υπαρχουν ακουστικες για fingerstyle ή για strumming. Ολες κανουν τα παντα, και τα κανουν η καθεμια διαφορετικα.


Έτσι ακριβώς.

Να πω όμως, ότι ένας που παίζει strumming, συνήθως ενδιαφέρεται για big sound, οπότε κοιτάει περισσότερο σε dreadnought ή jumbo σώματα, ενώ ένας που παίζει fingerstyle συνήθως ενδιαφέρεται για definition, οπότε κοιτάει συνήθως σε OM και concert σώματα (που είναι πιο ευκολόπαιχτα λόγω μεγέθους).

Κανόνας δεν υπάρχει.

 
Δεν γνωρίζω τις διάφορες ανάμεσα σε διαφορετικές ακουστικές. Από τις δύο εξαχορδες που εχω, με τη μια μπορώ να σολαρω ευκολα (πιο χοντρή κιθάρα), ενώ με τη λεπτουλα δυσκολεύομαι πολύ. Το σεταπ είναι το ίδιο. Άρα, συμπεραίνω ότι κάποιες ποιοτικές διαφορές θα υπάρχουν...

 
Δεν γνωρίζω τις διάφορες ανάμεσα σε διαφορετικές ακουστικές. Από τις δύο εξαχορδες που εχω, με τη μια μπορώ να σολαρω ευκολα (πιο χοντρή κιθάρα), ενώ με τη λεπτουλα δυσκολεύομαι πολύ. Το σεταπ είναι το ίδιο. Άρα, συμπεραίνω ότι κάποιες ποιοτικές διαφορές θα υπάρχουν...
Eιχα και εγώ θέμα με την ακουστική μου και δεν μπορούσα να σολαρω....μέχρι που της έβαλα χορδές ηλεκτρικής (Ernie Ball slinky 10s) και πλέον παίζει βούτυρο.Συμπτωματικα πριν λίγο της άλλαξα nut (έβαλα brass) και λέω ...δε δοκιμάζω κάτι Martin Acoustic 12ρες που μου χάρισαν μερικά σετάκια....ενώ έχουν πράγματι όγκο...δε βλέπω την ώρα να τις ξαναβγαλω...

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.Θα μεταφέρω τις προτάσεις σας  στην κοπέλα με εμφαση στη Sigma μαζί και με μια δική μου (Ibanez EW50) και ας επιλεξει ότι νομίζει.

 
Έτσι ακριβώς.

Να πω όμως, ότι ένας που παίζει strumming, συνήθως ενδιαφέρεται για big sound, οπότε κοιτάει περισσότερο σε dreadnought ή jumbo σώματα, ενώ ένας που παίζει fingerstyle συνήθως ενδιαφέρεται για definition, οπότε κοιτάει συνήθως σε OM και concert σώματα (που είναι πιο ευκολόπαιχτα λόγω μεγέθους).

Κανόνας δεν υπάρχει.


Ναι, εχεις δικιο εδω, αν ειναι να καταληξουμε σε καποιο rule of thumb αυτο ισχυει - οι πιο μικρες κιθαρες τεινουν να εχουν καλυτερο string definition και να ειναι αρκετα δημοφιλεις με fingerpicking, ειδικα αν μιλαμε για πολυ old school blues fingerpicking ή 60ς folk fingerpicking, και οι περισσοτεροι strummers και pickers τεινουν να προτιμουν τον μεγαλο, ογκωδη και πιο blended ήχο μιας dreadnought ή μιας jumbo.

Αλλας οπως ειπες, δεν υπαρχει κανονας - και αυτο το rule of thumb, αν και ως μπουσουλας ισχυει, το θεωρω λιγο προβληματικο καθαρα και μονο γιατι εχει γινει ο σχεδον απαραβατος κανονας-πιπιλα στο internet οποτε ρωταει καποιος σχετικα με επιλογη ακουστικης κιθαρας. Θες πενα? Go big. Θες fingerstyle? Go small.

Ευτυχως τα πραγματα δεν ειναι τοσο απλα, και οι περισσοτερες κιθαρες εχουν πολλα να προσφερουν σε σχεδον καθε setting - το θεμα ειναι να μαθεις να αναγνωριζεις τους διαφορους ηχους τους ωστε να μπορεις να καταληξεις και στο τι σου αρεσει και στο τι θες (και μπορεις) να βγαλεις απο το οποιο οργανο εχεις στα χερια σου. 

Πχ, μια μικρη mahogany topped κιθαρα (πχ Martin 00-17) θα ηταν κατα κανονα ταμαμ για moody dark fingerstyle παιξιμο αλα Nick Drake, ή για καποιο old-timey blues με γυμνα δαχτυλα. Aλλα ακου για παραδειγμα ποσο γλυκεια ακουγεται εδω παιγμενη με πενα, συνοδεια φωνης μαζι και bluegrass ενορχηστρωση
 





Αν θες να βρεις που ειναι το σπιτι σου ηχητικα, το καλυτερο που εχεις να κανεις ειναι να ακους μουσικη που σου αρεσει μανιωδως και να παρατηρεις ΤΙ και κυριως ΠΩΣ παιζουν, και με τον καιρο (και παιζωντας προφανως και διαφορετικα οργανα ο ιδιος οποτε σου δινεται η ευκαιρια) τα πραγματα ξεκαθαριζουν αρκετα. Το προβλημα μετα ειναι οτι θες μια για το καθε τι, αλλα τι να κανουμε συμβαινουν αυτα. 

 
Με όλα τα παραπάνω συμφωνώ ΕΝΤΕΛΩΣ!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πολύ αναλυτικός!

Αν θες να βρεις που ειναι το σπιτι σου ηχητικα, το καλυτερο που εχεις να κανεις ειναι να ακους μουσικη που σου αρεσει μανιωδως και να παρατηρεις ΤΙ και κυριως ΠΩΣ παιζουν, και με τον καιρο (και παιζωντας προφανως και διαφορετικα οργανα ο ιδιος οποτε σου δινεται η ευκαιρια) τα πραγματα ξεκαθαριζουν αρκετα. Το προβλημα μετα ειναι οτι θες μια για το καθε τι, αλλα τι να κανουμε συμβαινουν αυτα.


Συμφωνώ 100%

Βέβαια,

πολλές φορές θέλω να μπορώ να παίξω με κάποιο συγκεκριμένο στυλ ή ήχο (που άκουσα κάπου σε ένα κομμάτι κάποτε...) και να μπορώ να αποφύγω το "μαρτύριο" της συνεχους ακρόασης. Μην έχω και απαιτήσεις...?

 
Ναι, εχεις δικιο εδω, αν ειναι να καταληξουμε σε καποιο rule of thumb αυτο ισχυει - οι πιο μικρες κιθαρες τεινουν να εχουν καλυτερο string definition και να ειναι αρκετα δημοφιλεις με fingerpicking, ειδικα αν μιλαμε για πολυ old school blues fingerpicking ή 60ς folk fingerpicking, και οι περισσοτεροι strummers και pickers τεινουν να προτιμουν τον μεγαλο, ογκωδη και πιο blended ήχο μιας dreadnought ή μιας jumbo.
Μπράβο για τον χρόνο που πήρες για την αναλυτικότατη αυτή παρουσίαση. 

Όταν έγραψα ότι υπάρχουν κιθάρες για fingerstyle και για strumming, δεδομένου ότι μιλάμε για αρχάρια πήρα πάνω κάτω τον γενικό κανόνα.

Ναι μπορείς να παίξεις fingerstyle με dreadnought αλλά δε θα έχει το ίδιο definition και δε θα βγάλει εύκολα διαφορετικές δυναμικές. Μπορείς να κάνεις strumming σε μια parlor (βλέπε ρεμπέτικα) αλλά με τον περιορισμό του light touch και των πιο λεπτών χορδών, ώστε να μην "σπάει" ο ήχος μιας που το bracing δεν είναι τόσο ενισχυμένο με αποτέλεσμα το καπάκι να παραμορφώνει άμα το ζορίσεις.

Φυσικά σε όλα αυτά υπάρχουν εξαιρέσεις: Υπάρχουν και μικρές κιθάρες με πιο ενισχυμένο bracing που αντέχουν καλύτερα: μια Gibson για παράδειγμα που δεν έχει τόσο σκαμμένα καμάρια, είναι πιο κατάλληλη για πένα και κάπως πιο δυνατό παίξιμο από μια μικρή Martin. Έχει όμως και πιο μεσαίο και forward ήχο, πιο vintage blues, με λιγότερη λεπτομέρεια.

Θα μπορούσαμε να επεκταθούμε κι άλλο, να μιλήσουμε για τα διάφορα καμάρια (bracing) και τον σημαντικότατο ρόλο που αυτά παίζουν στο voicing και το compression της κιθάρας και για άλλα πολλά, πχ για τον ήχο των Taylor που είναι κι αυτός μια σχολή ολόκληρη. Άπλά δεν ξέρω κατά πόσο είναι χρήσιμη μια τέτοια ανάλυση για έναν αρχάριο και γιατί πρέπει στη συγκεκριμένη περίπτωση να επικεντρωθούμε σε εξαιρέσεις και υποκατηγορίες. Περισσότερο νομίζω μπερδεύεται κάποιος έτσι παρά βοηθιέται. 

Επίσης καλές οι ηχογραφήσεις αλλά εκεί με τη χρήση διαφορετικών μικροφώνων και λίγο eq, μπορείς να κάνεις την κιθάρα να ακούγεται όπως θέλεις. Ειδικά το να κάνεις μια μικρή κιθάρα να ακούγεται μεγαλύτερη, είναι σχετικά εύκολο.

 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Επίσης καλές οι ηχογραφήσεις αλλά εκεί με τη χρήση διαφορετικών μικροφώνων και λίγο eq, μπορείς να κάνεις την κιθάρα να ακούγεται όπως θέλεις. Ειδικά το να κάνεις μια μικρή κιθάρα να ακούγεται μεγαλύτερη, είναι σχετικά εύκολο.


Για το playability στο αριστερό χέρι έχεις κάτι να σχολιάσεις?

 
Για το playability στο αριστερό χέρι έχεις κάτι να σχολιάσεις?


Δεν διαφέρει σε κάτι από την ηλεκτρική κιθάρα. 

Όσο λιγότερο relief,χαμηλότερο action και ελαφρύτερες χορδές σε συνδυασμό με τέλεια και χαμηλά κομμένο nut τόσο ευκολότερα θα παίζει. 

Το πρόβλημα στις ακουστικές είναι ότι οι ελαφριές χορδες sound like kaka :)

 
Για το playability στο αριστερό χέρι έχεις κάτι να σχολιάσεις?


Κατ' αρχάς ξεκινάμε απ το ότι πρέπει να σε βολεύει το σχήμα του μπράτσου. Σε αυτό δεν υπάρχει γενικός κανόνας, μόνο διαφορετικά γούστα.

Το δεύτερον είναι πού αναφέρεσαι όταν μιλάς για playability. Αν θες μια κιθάρα για γρήγορο alternate picking πχ, περιορίζεσαι σε πιο χοντρές χορδές με μεγαλύτερη τάση. Αν δεν σε νοιάζει αυτό και θες να σολάρει σαν ηλεκτρική, βάζεις πιο λεπτές χορδές και κάνεις τη ζωή σου πιο εύκολη.

Από κει και πέρα, εγώ δε θα έπαιρνα μια Dread να της βάλω 10ρες, θα προτιμούσα κάποια auditorium πιο κοντά σε σχολή Τaylor, ίσως κάποια Walden αν μιλάμε για κοντά στα 500? 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ίσως κάποια Walden αν μιλάμε για κοντά στα 500?


H κιθάρα που έχω και σολάρω πολύ εύκολα, είναι walden D560CE (μάγος είσαι?).

Η αλλη είναι μια ibanez AEG10E με το μισό μπόι, που περίμενα ότι θα είχε πιο εύκολο Playbility. 

Τι το ιδιαίτερο έχει η walden και μου κάνει τη ζωή πιο εύκολη?

Δεν διαφέρει σε κάτι από την ηλεκτρική κιθάρα. 

Όσο λιγότερο relief,χαμηλότερο action και ελαφρύτερες χορδές σε συνδυασμό με τέλεια και χαμηλά κομμένο nut τόσο ευκολότερα θα παίζει. 

Το πρόβλημα στις ακουστικές είναι ότι οι ελαφριές χορδες sound like kaka :)


Τώρα που το λες, σα να έχει πιο χαμηλό nut η walden

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top