Προσέγγιση ήχου γνωστών κιθαριστών!

marathon είπε:
Και ο alderbody λέει ότι ακούει τα ξύλα...θα του την χαλάσεις τώρα?
καλα, δεν μπορω να πω οτι καταλαβαινω τα ειδη με τη μια, απλα πιστευω στη συμμετοχη του ξυλου στον oνerall ηχο. Οπως τα παντα πανω στο οργανο προσθετουν κατι, ετσι και το ξυλο εχει το ρολο του. Αλλα τωρα να πω οτι σε μια ηχογραφηση (με ολα τα εφε και τις επεξεργασιες) μπορω να διακρινω απο τι ξυλο ειναι η κιθαρα, θα ειμαι μαλλον για ...ξυλο! ;D

To χρωμα του οργανου ισως επιδρα, αν και εχει τυχει να νιωσω at home και με κακασχημα οργανα (για τα δικα μου γουστα), οπως και να μην "εχω ορεξη" και με κουκλες...

Μαλλον (εμενα) με επηρεαζει ο παραγομενος ηχος (απο το συνολικο rig, ισως) πιο πολυ στο να παιξω "παπαδες" ή απλα ...διακους.  ;D

Αν καταλαβα καλα, ο Sugiyama ειπε οτι οι δυο κιθαρες που του εφτιαξαν με πανομοιοτυπο τροπο απλα "εξελιχθηκαν" διαφορετικα σε βαθος χρονου. "Ωριμασαν" διαφορετικα. Aσε που η μια ηταν, οπως λεει, μαυρη και η αλλη στο χρωμα του κασσιτερου. Οντας μεταλλικο το δευτερο, λογικα θα ειχε και αλλη συσταση και πιθανα να απαιτουσε αλλο αριθμο στρωματων μπογιας, undercoats κλπ... Αρα εδω εχουμε καποιες διαφορες ηδη απο το σημειο ...εκκινησης. ;)

Και για τον φιλο που θελει (κατι σαν) SRV ηχο, μια στρατ, ενα wah, ενα screamer κι ενας 7εndεr ενισχυτης (black ή silver) σε πανε ψιλοκοντα.


Απο κει και περα ο,τι καταφερεις μονος σου... ;)


 
επειδη μαλλον 'πεθανε' το θεμα!! εχω ακομα μια προταση!! χεχε

οπως ειπε και ο SF οποιος θελει να παρουσιασει το rig tou αλλα για διαφορα ηδη μουσικης πχ jazz blues rock metal country και αλλα..

αυτα ..οποιος εχει ορεξη ας ποσταρει!

 
thanasis b είπε:
οποιος θελει να παρουσιασει το rig tou αλλα για διαφορα ηδη μουσικης πχ jazz blues rock metal country και αλλα..

αυτα ..οποιος εχει ορεξη ας ποσταρει!
+1

 
Προς αποφυγη παρεξηγήσεων δε νομίζω(γιατι το έχω συναντήσει σε κουβέντες)να πιστέψει κανείς ότι σώνει και καλά ο ήχος είναι ίδιος σε ότι rig και να πάιξεις.Εγώ δεν μπορώ να διανωηθώ ότι αν παίξει ο Gilmour πχ με το δικό μου rig θα ακουστεί ο ήχος του Gilmour.Και μην πει κανείς τώρα μα το δικό σου είναι της πλάκας και ο Glmour έχει ενισχυτάρες. >:(

Εκει που θέλω να καταλήξω είναι ότι ακούς την "πένα" του και το ύφος του και καταλαβαίνεις όχι απο την χροιά αλλα απο το ύφος ότι αυτός που παίζει είναι ο τάδε η ο δείνα."Νιώθεις" πιστεύω τη διαφορετικότητα δεν την ακούς γιατι ο ήχος "τεχνικά" είναι ίδιος.(πχ όταν στο ίδιο rig και ίδιες ρυθμίσεις παίζουν δυο διαφορετικοί κιθαρίστες)

:) :) :)

 
janick είπε:
Προς αποφυγη παρεξηγήσεων δε νομίζω(γιατι το έχω συναντήσει σε κουβέντες)να πιστέψει κανείς ότι σώνει και καλά ο ήχος είναι ίδιος σε ότι rig και να πάιξεις.Εγώ δεν μπορώ να διανωηθώ ότι αν παίξει ο Gilmour πχ με το δικό μου rig θα ακουστεί ο ήχος του Gilmour.
Πιστευω (αν και η κουβεντα ειναι τελειως υποθετικη..) οτι αν ο δαυιδ επιανε στα χερια του το rig σου ή οποιουδηποτε αλλου, θα προσπαθουσε να το φερει στα μετρα του, και σε συνδιασμο με το δικο του "attitude" που λεει και ο SF θα ακουγοταν τελειως γκιλμουρικα...

Πιστευω οτι οι κιθαριστες, γενικα μιλωντας, προσπαθουν να προσαρμοσουν τις κιθαρες και τον εξοπλισμο στα μετρα τους οσο γινεται και να βγαλουν κατι που να ειναι οσο κοντα γινεται σε κατι συγκεκριμενο που θελουν. Αυτο δε σημαινει οτι ειναι μονοτονοι, απλως εχουν μια βαση και απο κει και περα χτιζουν τον ηχο τους..

 
μηπως κανεις δεν θελει να μας πει με τι ρυθμησεις παιζει??!!!λολ

ολα αυτα περι δαχτυλων ,χωρων και οτι αλλο τα ξερουμε.. ειναι γνωστα ας μην τα ποσταρουμε ξανα και ξανα και ξανα,..

 
thanasis b είπε:
μηπως κανεις δεν θελει να μας πει με τι ρυθμησεις παιζει??!!!λολ

...
Και επειδή βαρέθηκα να ακούω για τον sought after SRV tone θα σου πω πως θα βγάλεις ήχο harilatron.  :P

Πέραν της πλάκας, πιστεύω το εξής:

Οταν ακούμε (ή φανταζόμαστε) έναν ήχο και θέλουμε να τον προσεγγίσουμε, παρατηρούμε τα εξής:

1. Πόσο "κομπρεσαρισμένος" είναι. Ξεχωρίζεις το attack και το sustain. Φερνεις το ήχο στα μέτρα σου με τον κομπρέσορα. Αν έχει μεγάλο sustain το οποίο "οδεύει" προς μία συχνότητα εξεταζεις το ενδεχόμενο ο ήχος να φτιάχνεται παίζοντας σε μεγάλες εντάσεις μπροστά στον ενισχυτή, κοντά στο όριο του feedback. (Δηλαδή, άκου -ή φαντάσου- το λεγόμενο "envelope"). Η κοινή πρακτική είναι ο κομπρέσσορας να μπαίνει πρώτος.

2. Τη χροιά του -ενδεχόμενου- clipping effect. (Fuzz, overdrive, distortion). Ιδιαίτερα, παρατηρείς (ή φαντάζεσαι) πόσο "βαθιά" στην παραμόρφωση μπαίνει ο ήχος κατά τη διάρκεια της πενιάς και το κατά πόσο "καθαρίζει" (ή όχι) στην πορεία (καθώς φθίνει η νότα). Ενδιαφέρον ενδεχόμενο κάποιος κομπρέσσορας ΜΕΤΑ από clipping όπου με κατάλληλη ήπια ρύθμιση μπορείς να πάρεις παραμόρφωση όταν "χώνεις" με την πένα και sustaining καθαρό (σχετικά) ήχο.

3. Equalizer. Είτε από ειδικό εφφέ, είτε από τον ενισχυτή, είτε από τα διάφορα tone voicing κλπ κουμπιά των διάφορων πεταλιών. Με αυτά μαζεύεις τα πρίμα -αν αυτά ξυρίζουν- ή (καλύτερα) σπρώχνεις τα μεσαία. Κατά κανόνα: Lead βρώμικος ήχος=τονισμένα μεσαία. Σκέψου τη θέση της κιθάρας στο mix. Φέρτην από την αρχή εκεί περίπου που θα την θέλεις (φασματικά).

4. Time-based effects. Περί modulation κολοκυθόπιτα.(Τα αποφεύγω). Delays, reverbs κλπ. χρησιμοποιούνται με μέτρο εκτός αν θέλουμε να τα χρησιμοποιήσουμε όντως σαν εφφέ. Κατά τη γνώμη μου, είναι πολύ δύσκολο να ακουστεί ωραία μια παραμόρφωση μετά τα delays. Και αυτός ο κανόνας όμως μπορεί κάλλιστα να καταρριφθεί.

Εν ολίγοις: Ακούμε και φανταζόμαστε και γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά τι κάνει το καθένα από τα 57 κουμπιά που έχουμε μπροστά μας.

Τα περί δακτύλων (τρόπου σκέψης/ερμηνείας) κλπ... εννοείται ότι τα υπερ-ψηφίζω με χέρια και με πόδια.  :)

 
ευχαριστω για την καθοδηγηση..γενικα θελει πολυ ψαξιμο  για να πετυχεις εναν ηχο..

για να πετυχω εναν jazz καθαρο ηχο τι πρεπει να προσεξω? μεχρι στιγμης εχω πετυχει κατι αλλα μου ακουγεται καπως μουντο..

 
thanasis b είπε:
μηπως κανεις δεν θελει να μας πει με τι ρυθμησεις παιζει??!!!λολ

ολα αυτα περι δαχτυλων ,χωρων και οτι αλλο τα ξερουμε.. ειναι γνωστα ας μην τα ποσταρουμε ξανα και ξανα και ξανα,..
Ας ανοίξω εγώ τον χορό. ;D

Γενικότερα θέλω τον ήχο μου "υπερσυχνοτισμένο" στα πλαίσια του φάσματος τισ κιθάρας εννοείται.Πρόσφατα μάλιστα κατέληξα σε έναν πλούσιο σε μεσαία ήχο με εξαίρεση μεσαίες συχνότητες που hard-rockiζουν κυρίως απο την περιοχή των υψηλομεσαίων.Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιώ μαγνήτες κατα προτίμηση με τονισμένες συχνότητες παρά κομμένες για να μπορώ να κόβω ότι δε μου αρέσει παρά να ψάχνω να προσθέσω.

Όσο αφορά τισ ρυθμίσεις(πολύ γενικά)

Μπάσα 8

Μεσαία 6

Πρίμα 7

To gain το τοποθετώ πάντα στα όρια του fuzz.Μισώ το fuzz αλλα λατρεύω τον ήχο λίγο πριν fuzzάρει :) Στοχεύω σε σφιχτό ήχο κόβοντας τις "άκρες" με το EQ και απαραίτητα 4χ12 για πολλές "μπάλες" ;D ;D

 
Μια διαφωνία με τον harilatron..Δεν υπάρχει πιο άκυρη κίνηση κατα την γνώμη μου από τον compressora στο βρώμικο ήχο..Αλλά αυτά υποκειμενικά είναι

 
Συμφωνώ. Δεν χρειάζεται να έχουμε πρότυπα. Αφού όποιος διαβάζει Noiz ξέρει ότι αρκεί μια Esquire από ροκανίδια, ένας Koch, και μια Tonelab και είσαι έτοιμος. Άλλος ένας έλληνας κιθαρίστας για τα σκυλάδικα (στην καλύτερη)...

 
spyros1984 είπε:
Μια διαφωνία με τον harilatron..Δεν υπάρχει πιο άκυρη κίνηση κατα την γνώμη μου από τον compressora στο βρώμικο ήχο..Αλλά αυτά υποκειμενικά είναι
Κι όμως υπάρχει πιο άκυρη κίνηση φίλε μου και είναι να βάλεις μερέντα στο κεμπαπ. Αλλά ακόμη κι αυτό κάποιος θα το εκτιμήσει.

Σε σχέση με το fuzz πριν τον κομπρέσσορα δεν το έβγαλα από το μυαλό μου. Είναι πολύ συνηθισμένο, το δοκίμασα και με βόλεψε. Εννοείται ότι δεν βάζεις το gain στο 11. Όπως επίσης ενοείται ότι τα πολλά "γκάζια" θα τα βάλεις μετά.

 
harilatron είπε:
Κι όμως υπάρχει πιο άκυρη κίνηση φίλε μου και είναι να βάλεις μερέντα στο κεμπαπ. Αλλά ακόμη κι αυτό κάποιος θα το εκτιμήσει.

Σε σχέση με το fuzz πριν τον κομπρέσσορα δεν το έβγαλα από το μυαλό μου. Είναι πολύ συνηθισμένο, το δοκίμασα και με βόλεψε. Εννοείται ότι δεν βάζεις το gain στο 11. Όπως επίσης ενοείται ότι τα πολλά "γκάζια" θα τα βάλεις μετά.
βασικα το fuzz MONO ΠΡΙΝ απο τον κομπρεσσορα μπορεις να το βαλεις αλλοιως ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ... ;D (βεβαια για να το μαθεις αυτο πρεπει να ΕΧΕΙΣ ΠΑΙΞΕΙ με κομπρεσσορα και fuzz ;D ;D)

Βρωμικος ηχος ΧΩΡΙΣ κομπρεσσορα ΔΕΝ νοειται (αλλωστε ολη η ουσια του βρωμικου ηχου το...compression ειναι μη τρελλαθουμε κι ολας....) ;)  δεν υπαρχει ουτε ΜΙΑ παραγωγη με βρωμικο ηχο στην οποια οι κιθαρες δεν ειναι κομπρεσαρισμενες,ουτε ΜΙΑ.

 
Kpeyos βάζουμε κι ένα σμάιλι για να περάσει το μήνυμα ότι αστειευόμαστε. Εκτός κι αν δεν αστειευόμαστε τελικά...

Βρώμικος ήχος πιστεύω ότι νοείται και χωρίς κομπρέσσορα. Εδώ πρέπει να θυμόμαστε την διάκριση μεταξύ του φυσικού κομπρεσσαρίσματος που πετυχαίνουν οι λάμπες μόλις αρχίζουν να... υποφέρουν και να βρωμίζουν (ή πολλές φορές και τα πεταλάκια "βρωμιάς" από μόνα τους), και του τεχνητού υποβοηθούμενου κομπρεσσαρίσματος με κάποιο ανάλογο πεταλάκι.

Αυτό που λέει ο SF για τις παραγωγές με βρώμικο ήχο που είναι όλες κομπρεσσαρισμένες ισχύει σαν post amp εφφέ στην ηχογράφηση/mixing, και όχι πάντα στην παραγωγή του ήχου... εκεί μπορεί να υπάρχει κομπρεσσοράκος, μπορεί και όχι. Αυτό γνωρίζω εγώ τουλάχιστον...

Προσοχή επίσης στους κομπρέσσορες πριν ή και μετά τα βρώμικα πετάλια γιατί αυξάνουν το noise floor (γνωστό και ως "ανέμους του Αιγαίου").  ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Mια χαρα παιζει ο compressor πριν απο drive πεταλακι, αρκει να μην βαλεις το gain στο εβερεστ, και αρκει να ξερεις να ρυθμισεις τον comp σωστα.

Τελικα οι περισσοτερες παρεξηγησεις στη χρηση του εξοπλισμου δημιουργουνται κατα κανονα οταν καποιοι θεωρουν ως θεσφατα το Α η το Β που τους ειπε ο γκουρου, ο φιλος, ο γνωστος...Δοκιμαστε (ακομα και ανορθοδοξα εγχειρηματα) βρε πρωτα με κριτηριο τα αυτια σας και σχηματιστε προσωπικη αποψη... ::)

 
Εγώ πάντως έχω ένα fuzz πριν τον κομπρέσσορα και 4 γκαζοπέταλα μετά. Τι κερδίζω?  ;D

 
εγώ δε μίλησα φίλτατε harilatron  για τη σειρά με την οποία θα τοποθετήσεις τον compressor είπα απλά ότι είναι περιττός στον βρώμικο ήχο και αν θες μπορούμε ευχάριστα να συζητήσουμε το λόγο που είναι περιττός

 
Εν τω μεταξύ αν κοιτάξεις αυτό που έγραψε ο bloody sunday ίσως να μην χρειαστεί να μπούμε καν σε συζήτηση..Το να βάζεις compressora πάνω σε φυσικά compressarismeno ήχο είναι τόσο περιττό κατα τη γνώμη μου όσο το  να βάζεις σε έναν λαμπάτο ενισχυτή ψηφιακή προενίσχυση πάνω στην προενισχυσή του ;D ;D

Απλά δεν υπάρχει λόγος να το κάνεις..

 
OK  spyros1984. Μάλλον ξέρεις καλύτερα.  :)

(Πάω γρήγορα να ξεσυνδέσω τα πετάλια μου και να τα βάλω με τη σωστή σειρα ;D.  Ελπίζω μετά να καταφέρω να nail that SRV tone κατά 68% γιατί έχω τα δάχτυλα κατά 24% επί του συνόλου των δαχτύλων και το gear κατά 82% επί του 40% που αυτό αποτιμάται επί του συνόλου. Ελπίζω να τα βρούμε στα ποσοστά.)

 
Κοίταξε να δεις η ειρωνία υπήρξε η άμυνα των ηλιθίων πάντα..Το ζήτημα είναι να μιλάς με επιχειρήματα και με τεχνικές γνώσεις..Το αν τα δάχτλα παίζουν το 40-50%στον ήχο ναι τον παίζουν δεν παει να κοπανάς εσύ τον κώλο σου κάτω..Και το υπόλοιπο ποσοστό τον παίζει το gear και πως ξέρεις να το χειριστείς..Όταν λοιπόν εγώ παίζω με λάμπα και τον ανοίγω για να compressarei και βάζω και τα πεταλάκια μου που bosttaroon και compressaroun είναι πολύ ηλίθια και άτεχνη κίνηση να πετάξω ένα compressora ακόμα..Θέλω compressarismeno ήχο όχι υπερ compressarismeno..Επίσης θα ήθελα πολύ να μου δείξεις έναν γνωστό κιθαρίστα που παίζει με λαμπάτο ενισχυτή και έχει στο gear του compressora..Γιατι εγώ που έχω δει απο κοντά steve vai-alan holsworth-garry moore-greg howe δεν είδα κάτι τέτοιο..

Τώρα συνέχισε την ειρωνία σου και προχώρα ακάθεκτος..Έχεις δίκιο παντού ;D ;D

Aμφιβάλλω επίσης αν ξέρεις την χρησιμότητα του να compressaretai ο ήχος

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top