Πότε είναι ενα τραγουδι peakarismeno στο μαστερινγκ?

zampination

Νέο μέλος
Μηνύματα
524
Πόντοι
16
Ηθελα να ρωτησω.. Πως μπορω να μαθω αν ενα τραγουδι ειναι peakarismeno στο μαστερινγκ??? Εννοωντας οτι, επειδη οι μετρητες οντας λεγοντας ψεματα καθως κανεις import ενα τραγουδι και καθως και συ ο ιδιος δεν ακους κατι που να υποδηλωνει peak levels, ουτε clipping ουτε το pumping κομπρεσαρισματος. υπαρχει καποιο plugin που να κανει τετοιου ειδους analyzing??

Το θελω ωστε αν υπαρχει και ειναι αξιοπιστο να βλεπω που βρισκομαι σε σχεση με ενα κομματι της αγορας πχ σε θεματα level...

Ετοιμαζω ενα κομματι τωρα και ειμαι στο συνολικο αποτελεσμα half way there και το κανω import στο reaper και το master level δεν ξεπερναει τα -0,1db, ταυτοχρονα κανω import κομματια απο inflames και behemoth προς συγκριση level και παρολο που σε εντασεις ειμαι σχεδον στα ισα, τα κομματια αυτα peakaρουν στον μετρητη μερικες φορες εως και +5db!!

Τι γινεται εδω τωρα δηλαδη??? συγκρινοντας τις κυμματομορφες αυτων με την κυμματομορφη του δικου μου σε μεγαλη αναλυση βλεπω πως ειμαι ενα κλικ ισα ισα ποιο χαμηλα στο amplitude και ισοβαθμω (σχεδον) με τα υπολοιπα κομματια στα χτυπηματα του snare.

Κανείς να γνωριζει κατι επι του θεματος???

 
Για plug in μεμονωμένα δεν ξέρω.

Εγώ χρησιμοποιώ το wave lab της steinberg.

Σε επίπεδο ανάλυσης έχει σε real time:

Phase Scope , level meter, 60 band spectrum analyzer , FFT Meter, Bit Meter, Peak/VU Meter.

Προσωπικά με διευκολύνει πάρα πολύ τόσο στο να παίρνω μια εικόνα των track μου, όσο και όπως λες, να τα συγκρίνω με άλλα tracks(τα οποία τα θεωρώ ως reference recordings).

Και εν γένει ως ένα ταπεινό home mastering tool καλό είναι.

 
μου εδωσε και εμενα ενας φιλος μου ενα της wavelab, το master restoration το οποιο κυριως ομως ειναι για επιδιορθωση click και crackle των κυματομορφων.. (αν οντως επιδιορθωνει βεβαια). Θα δοκιμασω και αυτο που μου λες βεβαια...

Αλλα κατα ποσο πιστευεις οτι ειναι αξιοπιστες αυτες οι ενδειξεις απο το συγκεκριμενο?? η και γενικοτερα απο τα περισσοτερα plugin??

Πολλοι υποστηριζουν πως οι μετρητες των master καναλιων ειτε σε αναλογικη κονσολα ειτε σε ψηφιακη ή DAW δειχνουν λαθος ενδειξεις.

Αυτο δηλαδη πως να το συμπεραναν??? με το αυτι??? ή με τον κλασικο τροπο ουρλιαζω στο μικροφωνο και παρατηρω για παραμορφωση ενω ταυτοχρονα κοιταζω τον μετρητη??

 
zampination είπε:
Αλλα κατα ποσο πιστευεις οτι ειναι αξιοπιστες αυτες οι ενδειξεις απο το συγκεκριμενο?? η και γενικοτερα απο τα περισσοτερα plugin??
Το μοναδικό μέτρο σύγκρισης που έχω είναι το εξής. Παρατηρώ ταυτόχρονα το spectrum analyzer του wave lab και βλέπω ότι δεν έχει καμία απόκλιση από το analog spectrum analyzer της alto, που έχω. Κατά τα άλλα, μαύρα μεσάνυχτα για τις άλλες μετρήσεις, ειδικά για το phase.

 
zampination είπε:
Αυτο δηλαδη πως να το συμπεραναν??? με το αυτι??? ή με τον κλασικο τροπο ουρλιαζω στο μικροφωνο και παρατηρω για παραμορφωση ενω ταυτοχρονα κοιταζω τον μετρητη??
Αυτό το λογικότατο ερώτημα δεν σου αρκεί για να μην αναρωτιέσαι; Είναι μη ερώτημα για ηχολήπτη που ξέρει τη διαφορά Peak και VU αλλά και τις πηγές που ηχογραφεί. π.χ. μια τέτοια περίπτωση γρήγορου σήματος είναι το hi-hat που συνήθως ακούγεται πιό δυνατά απ' όσο φαίνεται στα μέτρα.Πάντως φίλε μου δεν υπάρχουν "διαστημικά" μέτρα. Το Wavelab είναι μια σχετικά ακριβή επαγγελματική σουϊτα mastering που χρησιμοποιείται στα στούντιο ανα τον κόσμο και η ακρίβεια των μέτρων του είναι πιστή. Σε παρακαλώ μη τα υποβαθμίζεις έτσι:

μου εδωσε και εμενα ενας φιλος μου ενα της wavelab, το master restoration το οποιο κυριως ομως ειναι για επιδιορθωση click και crackle των κυματομορφων.. (αν οντως επιδιορθωνει βεβαια). Θα δοκιμασω και αυτο που μου λες βεβαια...
Αλλα κατα ποσο πιστευεις οτι ειναι αξιοπιστες αυτες οι ενδειξεις απο το συγκεκριμενο?? η και γενικοτερα απο τα περισσοτερα plugin??
διοτι από τη μία φαίνεται πως δεν ξέρεις τι κάνει και ταυτόχρονα αναρωτιέσαι σοβαρά (?) για την "αξιοπιστία" τους.
 
yameth νεος ειμαι στο χωρο και απλα κανω κανα ψευτοmastering για να δωσω ψυχη στα κομματια που ηχογραφω.. αυτο μονο... απλα ειχα την εντυπωση πως τα αναλογικα εργαλεια θα ειχαν το πανω χερι και σε αυτον τον τομεα οσον αφορα την δουλεια για την οποια προοριζονται...

Για το wavelab δεν ηξερα τι παιζει, ουτε απο τιμες ουτε απο το ποιον τους ουτε και την χρηση τους.. το εχω αυτο το δικαιωμα.. ουτε φυσικα τα υποβαθμιζω ρωτωντας αν ειναι αξιοπιστα οντας ασχετος στο χωρο.

το μονο που ρωτησα ειναι για τους μετρητες.. και οχι αν ειναι καλα mastering tools. που οπως λες ειναι, και σε πιστευω, και θα στρωθω στο διαβασμα οnce again για να μπορω να εκμεταλευθω και γω μελλοντικα τετοιου ειδους εργαλεία.

μεχρι στιγμης για το ψευτομαστερινγκ μου χρησιμοποιω τα εργαλεια της SPL καθως και καποια compressors και eq's της stillwell και ειμαι ικανοποιημένος απο το αποτελεσμα που βγαζω στο σπιτι μου τωρα.

Ομως η απορια μου εχει μεινει αναπαντητη. Γιατι στους μετρητες των DAW τα κομματια γνωστων μεταλ συγκροτηματων βγαινουν τερμα peakαρισμενα???

μηπως ελεγχοντας αναλυτικα την κυματομορφη μπορεις να δεις οτι πχ σε παιρνει λιγο ακομα να δωσεις δυναμη πριν αρχισει το clipping ασχετα με το τι δειχνει ο μετρητης???

 
Οχι, απλουστατα ειναι κλιπαρισμενα ;) γι'αυτο και τοσο κακοηχα :)

Περα απο compression/multiband compression και limiting, λες και δεν ειναι αρκετα τερατωδες το αποτελεσμα, οι mastering engineers που υπακουν στους αγραφους νομους του loudness war υπεροδηγουν τους converters με αποτελεσμα αυτοι να ψαλιδιζουν. Βεβαια, οσο καλυτεροι οι converters τοσο λιγοτερο audible τα artifacts. Οταν το peak meter δειξει 0dBFS, ειναι 0dBFS, δεν υπαρχει κανενα περιθωριο.

 
BadBlock είπε:
Οχι, απλουστατα ειναι κλιπαρισμενα ;) γι'αυτο και τοσο κακοηχα :)

Περα απο compression/multiband compression και limiting, λες και δεν ειναι αρκετα τερατωδες το αποτελεσμα, οι mastering engineers που υπακουν στους αγραφους νομους του loudness war υπεροδηγουν τους converters με αποτελεσμα αυτοι να ψαλιδιζουν. Βεβαια, οσο καλυτεροι οι converters τοσο λιγοτερο audible τα artifacts. Οταν το peak meter δειξει 0dBFS, ειναι 0dBFS, δεν υπαρχει κανενα περιθωριο.
Oποτε τι?? Ποσοι δηλαδη να υπακουν αυτους τους νομους και να βγαζουν κακοηχο αποτελεσμα μονο και μονο επειδη το ανθρωπινο αυτι "θεωρει" το δυνατότερο καλυτερο? Ολοι??? Δεν μπορει...

Και σε ποιες μουσικες σκηνες αυτο το φαινομενο ειναι πιο εντονο??

 
zampination είπε:
Oποτε τι?? Ποσοι δηλαδη να υπακουν αυτους τους νομους και να βγαζουν κακοηχο αποτελεσμα μονο και μονο επειδη το ανθρωπινο αυτι "θεωρει" το δυνατότερο καλυτερο? Ολοι??? Δεν μπορει...

Και σε ποιες μουσικες σκηνες αυτο το φαινομενο ειναι πιο εντονο??
Δεν ειναι ολοι. Υπαρχουν mastering engineers που "σεβονται" και δεν τα πατανε τοσο πολυ. Το metal και το rock ειναι απο τα πιο επιρρεπη ειδη μουσικης παντως. Ακου τα τελυταια albums  RHCP και SOAD, υπαρχει παντου παραμορφωση απο το clipping. Συγκεκριμενα, μου ερχεται στο μυαλο ο George Marino ο οποιος ειναι σχετικα φειδωλος με το limiting/clipping, οποτε ακου καποιο master απο αυτον και συγκρινε ;)

 
Οταν βλέπεις κυματομορφές χοντρές και επίπεδες, είναι γιατί δεν έχει μείνει δυναμικό εύρος από την πολλή συμπίεση. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται το "apparent loudness" (η ένταση) και είναι κάτι που συνηθίζεται στα εμπορικά είδη μουσικής, συμπεριλαμβανόμενης και της metal. Ξεκίνησε κυρίως για να ξεχωρίζουν από το διπλανό τραγούδι όταν μειξάρονται στο ραδιόφωνο. Τώρα όμως τα περισσότερα έτσι είναι δυστυχώς.

Συνήθως στην κλασσική μουσική, στην folk και jazz, αλλά και εκεί που η ποιότητα στην ακρόαση απαιτείται, οι δυναμικές είναι σημαντικές και δεν συμπιέζεται το κομμάτι σε τέτοιο βαθμό.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πριν κάτι χρόνια δεν είχε γίνει θέμα με ορισμένα τραγούδια που ήταν φυσιολογικά στο Guitar Hero και ακουγόταν μιά χαρά ενώ στο CD ήταν κομπρεσαρισμένα τελείως?

 
Zampination, στα κομμάτια που βάζεις για reference, μήπως το πικάρισμα γίνεται σε συγκεκριμένα σημεία μόνο και όχι στον μεγαλύτερο όγκο του τραγουδιού; Γνώμη μου, αν έχεις ένα κομμάτι με δύο-τρία "σκασίματα" πάνω από τα 0db και το υπόλοιπο είναι (οριακά) κάτω από 0db δεν τρέχει και τίποτα, αν το σύνολο ακούγεται καλά.

 
theoctapus είπε:
Zampination, στα κομμάτια που βάζεις για reference, μήπως το πικάρισμα γίνεται σε συγκεκριμένα σημεία μόνο και όχι στον μεγαλύτερο όγκο του τραγουδιού; Γνώμη μου, αν έχεις ένα κομμάτι με δύο-τρία "σκασίματα" πάνω από τα 0db και το υπόλοιπο είναι (οριακά) κάτω από 0db δεν τρέχει και τίποτα, αν το σύνολο ακούγεται καλά.
Eδω μιλαμε για +5  ή και  +7db Παντου!

 
zampination είπε:
Eδω μιλαμε για +5  ή και  +7db Παντου!
Όχι αυτό πραγματικά είναι too much. Από περιέργεια, ποιό κομμάτι των behemoth έχεις δοκιμάσει; Θέλω να το δοκιμάσω κι εγώ.

 
theoctapus είπε:
Όχι αυτό πραγματικά είναι too much. Από περιέργεια, ποιό κομμάτι των behemoth έχεις δοκιμάσει; Θέλω να το δοκιμάσω κι εγώ.
ov fire and the void. 

Eγινε λαθος παιδες! βιαστηκα να μιλησω χωρις να δω καλα! +0,5 ηταν, και πανω στο πανικο μου που τα δα ολα κοκκινα δεν το τσεκαρα σωστα!!!  ::)

Παντως οι kvelertak πατανε το +1,1 και behemoth στο +0,4

 
Λέω κι εγώ, είναι δυνατόν; 'Ντάξει, +0,5 δεν είναι και τραγικό.

 
To convertion σε mp3 σχεδόν πάντα σε hard limited μουσική δίνει peaks πάνω από 0db. Κανένας σοβαρός mastering engineer δεν λιμιτάρει πάνω απο 0db (λόγω digital clipping προφανώς) με το ceiling να κυμαίνεται συνήθως από -0.1db ως -0.3db.

Οπότε αν βλέπετε παραπάνω, μάλλον βλέπετε τα artifacts του mp3.

Γι' αυτούς που θέλουν να δουν το limiting, απλά κοιτάξτε τις κυμματομορφές και τις κορυφές τους!

Όσο για το inflator, είναι ξεκάθαρα ένα enhancer/saturator και δεν πρέπει να συγχέεται με το oxford limiter ούτε να αντικαθιστά αυτό που κάνει ένα limiter.

Πολύ σωστά ειπώθηκε οτι αρκετοί me's clipparουν τους (high end) κονβέρτορες τους, ως μέσο για δυνατότερα masters, στον πυρετό του loudness war.

 
Παιδια δεν γινεται να υπαρχει peak +0.5 ουτε +1.1 που λετε. O ψηφιακος ηχος σταματαει στα 0.0dBFS. Αυτο δεν τιθεται υπο συζητηση. Απο εκει και περα, καποιο λαθος γινεται στην μετρηση (λαθος μοναδα μετρησης;) ή στο audio signal path (ειναι σιγουρα full digital;).

 
BadBlock είπε:
Παιδια δεν γινεται να υπαρχει peak +0.5 ουτε +1.1 που λετε. O ψηφιακος ηχος σταματαει στα 0.0dBFS. Αυτο δεν τιθεται υπο συζητηση. Απο εκει και περα, καποιο λαθος γινεται στην μετρηση (λαθος μοναδα μετρησης;) ή στο audio signal path (ειναι σιγουρα full digital;).
Τι ακριβως εννοεις οτι σταματαει στα 0? Μπορεις να το διευκρινησεις αυτο?

 
zampination είπε:
Τι ακριβως εννοεις οτι σταματαει στα 0? Μπορεις να το διευκρινησεις αυτο?
Η μοναδα μετρησης του level στον ψηφιακο ηχο ειναι τα dBFS. Σημαινει Decibels relative to Full Scale και η μεγιστη τιμη (δυνατοτερο σημα) που μπορει να υπαρξει σε αυτην την μοναδα μετρησης αντιστοιχει σε 0dBFS. Δεν γινεται να παει δυνατοτερα.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top