Πόσων ειδών master κάνετε;

  • Thread starter Thread starter LK
  • Start date Start date
  • Last post Πρόσφατη δραστηριότητα Πρόσφατη δραστηριότητα:
  • Απαντήσεις Απαντήσεις: Απαντήσεις 16
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις: Εμφανίσεις 5K
Χριστόδουλος Καλλιανίδης

LK

Μαγκούφης.
Staff member
Μηνύματα
14,575
Πόντοι
1,788
Όταν τελειώνετε ένα track, κάνετε ένα master και όποιον πάρει ο χάρος ;D, ή κάνετε άλλο για το youtube (internet γενικότερα), άλλο για πιθανό radio play, άλλο για να το ακούτε στο αμάξι, άλλο για να το "κάψετε" σε cd.... etc. etc. etc……

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
΄Πάντα κάνω ένα.Αν ακούγονται οπως θέλω στα μονιτορ μου,μετα το δοκιμάζω και σε άλλα ηχοσυστήματα .Αν όλα είναι οκ τότε τέλος.Δε νομίζω κάποιο μαστερ που ακούγετε παντου καλά να μην ακούγετε καλά στο ράδιο.

 
τωρα μιλαμε για master της πλακας οταν εννοεις τι master κανουμε ετσι?  ;D

λοιπον εγω κανω ενα καθε φορα,καλο και για οποιαδηποτε χρηση..  :D

 
Θυμαμαι οταν ειχαμε κανει Mastering σε μια παραγωγη στο Αthens Mastering το 2004..ειχε κανει 2 διαφορετικα.

Ενα για τα cd που θα κατεληγαν στο ραφι...και ενα για τα demo που προοριζονταν για τα ραδιοφωνα...

Καποια στιγμη χρειαστηκε και ειδικο mastering ενα κομματι που εγινε Video κλιπ και προοριζοταν για τηλεοραση. To mastering για το κλιπ εγινε στην Ινδονησια..οποτε μην με ρωτησετε πως και τι.

Οποτε μαλλον 3..αν βαλεις και το κλιπ μεσα.

Η εμπειρια παντος ...να βλεπεις τα αυτακια του Χατζησταμου εν δραση πανω σε ολα αυτα τα αναλογικα ως επι το πλειστον μηχανηματα.....Ανεκτιμητη ;D

P.s

Παραθετω και το κλιπ να το ακουσετε.


 
Ενα, αν προκειται για δισκογραφια.

Για αυτα που ανεβαζω στο site μου...κανενα (απλα κανω καλη μιξη και μετα βαζω μονο τον εκπληκτικο Oxford Inflator....για να δωσω γκαζι....δεν με εμπιστευομαι καθολου για...παραπανω μαστερινγκ..... ;D)

 
Καταρχάς, σας ευχαριστώ όλους για τις μέχρι τώρα απαντήσεις σας και φυσικά με ενδιαφέρουν όλο και περισσότερες γνώμες.

Πριν γίνω πιο αναλυτικός, διευκρινίζω ότι και εγώ το τελευταίο εξάμηνο είμαι οπαδός του πολλαπλού mastering. Επίσης το θέμα το έθεσα , μίας και μου ζητήθηκε από κάποιους ραδιοφωνικούς σταθμούς κάποια κομμάτια μου, και δεν έχω καμία εμπειρία με ραδιόφωνο.

Φίλε ierissiotis , δεν τίθεται θέμα ότι μια όσο πιο ισορροπημένη παραγωγή γίνεται , όπως λες σωστά, θα σε εκθέσει λιγότερο σε διαφορετικά μέσα καθώς επίσης φίλε gpiad, όταν λέω master ντάξει δεν θα γίνουμε και Αthens Mastering, ο καθένας μας ό,τι μπορεί κάνει. Της πλάκας, μαζί σου ;D ;D. Nick, για να γίνω πιο σαφής,  Το θέμα μου είναι το εξής:

Μέχρι τώρα επικεντρωνόμουν στο youtube, διότι εκεί ήταν η δραστηριοποίησή μου. Εκεί είχα παρατηρήσει ότι αν ανεβάσεις μεγάλης ανάλυσης mp3 (καλά για .wav δεν το συζητάω), το youtube στο επανα-συμπιέζει…πιθανολογώ για λόγους χωρητικότητας. Επιπροσθέτως προσθέτει κάποιες χαμηλές συχνότητες μαζί με ένα reverb effect. Γνωρίζοντας αυτό παρατηρώντας, φρόντιζα τα export των video μου να έχουν κομμένες χαμηλές συχνότητες (τελείως τέρμα κάτω μέχρι και τα 60 Hz), καθώς επίσης και να συμπιέσω εγώ τον ήχο, για να μην υποστώ  τη συμπίεση του youtube (εγώ  δουλεύω στα 320 kbps, άλλοι προτείνουν και ακόμη χαμηλότερα 192 kbps π.χ.).

Τώρα με το ράδιο, δεν ξέρω τι να κάνω. Τέλος φίλε vagelism, χαίρομαι που μου άνοιξες τα μάτια, για τις πρακτικές του Athens mastering, κάτι που εγώ δεν θα είχα την τύχη να το ζήσω ποτέ, και έτσι επιβεβαίωσες και αυτό που και εγώ είχα διαβάσει, αλλά δεν ήξερα αν όντως γίνεται στην πράξη(πολλαπλό mastering, για πολλαπλά μέσα). Με ενδιαφέρουν κυρίως αυτά που γίνονται καθημερινά σε εφαρμογή  και στην πράξη και όχι οι θεωρίες διαφόρων στο internet, που διαβάζω, π.χ. σε ξένα forum, αλλά δεν μπορώ να πιστοποιήσω την εγκυρότητά τους (ως πληροφορίες) . By the way πολυ ωραίο το video!

 
thanx man

Γυρισμενο με φιλμ....στην Ινδονησια ...{Μην ρωτας τι και πως}

Τρελη ****φαρδια ....

Αυτο που θυμαμαι επισης με το Athens...ηταν αναλογικα Eq...και 1 ωρα mastering για τ καθε κομματι...

12 κομματια -12 ωρες χ 40 ευρω /ωρα ηταν νομιζω τοτε...

 
Λακη μηπως εννοεις τί plugins χρησιμοποιουμε ανα περισταση?

Γιατι μαθτερινγκ κανουμε ολοι.ΜΑΣΤΕΡΙΝΓΚ πολυ λιγοι..(στον κοσμο..).

Για να μη γινομαι ομως σπασ...ιδας,κανω και γω ο,τι ειπε ο SF.

Προσπαθω να εξαντλησω τα περιθωρια για μια καλη μιξη στο home περιβαλλον μου

(παλια το εξαντλουσα πολυ...τωρα πια οχι τοσο.. ;))

και μετα κανω ενα wave hammer στο soundforge και τελος.

Για το ραδιοφωνο δεν κανω. ;D

(Οπως λεμε δεν κανεις για μπογιατζης... ;D)

 
Ξάδερφε, όταν λέω matsering, ή μαθτερινγκ ή mustering (από το musterbation ;D ;D), εννοώ, όχι τι plug in χρησιμοποιούμε, τα εργαλεία , πάνω κάτω το ίδιο κάνουν, οι μάρκες διαφέρουν. Εννοώ τι κάνετε (κάνουμε) κατά βάσει σε συχνοτικό επίπεδο (eq /compression/ stereo enhancer etc. etc. ) και σε επίπεδο συμπίεσης  (καλά το dithering είναι αναγκαστικά 44100 hz/ 16 bit ), αφού εννοείται ότι  η κατά τα άλλα ισορροπημένη μίξη μας (λέμε τώρα ;D ;D) γίνει export σε δικάναλη (stereo) μορφή. Συμπεριφερόμαστε το ίδιο , αν πρόκειται να παιχτεί αυτό στο ράδιο, το ίδιο στο Internet, το ίδιο στην tv ή σε audio cd?

edit: Τώρα το είδα,

vagelism είπε:
Αυτο που θυμαμαι επισης με το Athens...ηταν αναλογικα Eq...και 1 ωρα mastering για τ καθε κομματι...
Ακριβώς, αυτό εννοώ. Αυτό που είπα και ανωτέρω λοιπόν, τί κάνουμε συχνοτικά και τα λοιπά. Συμπεριφερόμαστε το ίδιο; Αν όχι , κάποιο patern για ράδιο παίζει;

 
Πραγματικά πρέπει να ξέρει κανείς το συγκεκριμμένο medium (μέσο) για να επεξεργαστεί αναλόγως τη μουσική. Π.χ. επειδή το ραδιόφωνο στα FM, χρησιμοποιεί compressors και exciters για να ακουστεί πιό δυνατά (υπάρχει μάχη στις συχνότητες για το πιο εντυπωσιακό) ένα πολύ κομπρεσαρισμένο κομμάτι δεν θα ακουστεί καλά, ενώ κάτι που "αναπνέει" και δεν έχει "smile" eq, θα ακουστεί πιό κοντά σε αυτό που ήθελε ο δημιουργός και θα ξεχωρίσει ευχάριστα. Το ίδο ισχύει και για TV ή streaming, κλπ όπου χρησιμοποιούνται ανάλογοι processors. Να σου πω πάντως πως δεν έχω παρατηρήσει μεγάλες διαφορές σε ότι έχω ανεβάσει στο Youtube. Εννοείται πάντως πως διαφορές προκύπτουν απο την συμπίεση.

Θα προσπαθήσω να ψήσω και τον Χρήστο Χατζηστάμου του Athens Mastering να μας πει δυό λόγια στο θέμα.

 
yameth είπε:
Πραγματικά πρέπει να ξέρει κανείς το συγκεκριμμένο medium (μέσο) για να επεξεργαστεί αναλόγως τη μουσική. Π.χ. επειδή το ραδιόφωνο στα FM, χρησιμοποιεί compressors και exciters για να ακουστεί πιό δυνατά (υπάρχει μάχη στις συχνότητες για το πιο εντυπωσιακό) ένα πολύ κομπρεσαρισμένο κομμάτι δεν θα ακουστεί καλά, ενώ κάτι που "αναπνέει" και δεν έχει "smile" eq, θα ακουστεί πιό κοντά σε αυτό που ήθελε ο δημιουργός και θα ξεχωρίσει ευχάριστα. Το ίδο ισχύει και για TV ή streaming, κλπ όπου χρησιμοποιούνται ανάλογοι processors. Να σου πω πάντως πως δεν έχω παρατηρήσει μεγάλες διαφορές σε ότι έχω ανεβάσει στο Youtube. Εννοείται πάντως πως διαφορές προκύπτουν απο την συμπίεση.

Θα προσπαθήσω να ψήσω και τον Χρήστο Χατζηστάμου του Athens Mastering να μας πει δυό λόγια στο θέμα.
Με έψησε !

Είναι αλήθεια πως γίνονται διαφορετικά mastering. Ο κύριος λόγος είναι πως πολλοί σε διαφορετικά σημεία της αλυσίδας (ράδιο - τηλεόραση - streaming) δεν κάνουν καλά την δουλειά τους η για να το πούμε αλλοιώς δεν υπάρχουν standards όπως στον κινηματογράφο για παράδειγμα , οπότε προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα "master" που απο την εμπειρία ταιριάζει καλύτερα σε διαφορετικά μέσα αναπαραγωγής.

Για να είμαι ειλικρινής δεν νομίζω πως χρειάζεται τελικά, αν κάτι είναι καλό θα ακούγεται παντού καλά. Εξάλλου αν κάποιος δεν κάνει καλά την δουλειά του, ποτέ δεν ξέρεις τι σε περιμένει ... στην γωνία.

Για παράδειγμα, λέμε πως ένα κομάτι δεν θέλει τόσο χαμηλό για ράδιο για να μην ενεργοποιούνται οι processors  εξόδου του σταθμού αλλά αν ο σταθμός έχει λίγο ξινό ήχο (συνηθισμένο σε ελληνικούς σταθμούς) κινδυνέυει να ακουστεί έστω και για τα δεδομένα του ραδιοφώνου "τσίγγος".

Και το αντίθετο αν είναι μαλακό με ζεστά μεσοχαμηλά και πολύ μεγάλη δυναμική περιοχή, αν δεν υπάρχει ηχολήπτης να καταλαβαίνει  να ρυθμίσει την έξοδο του ραδιοφώνου και είναι όλα στον αυτόματο κινδυνέυει να "μασηθεί" στον αέρα επειδή .... έχει τελικά ωραίο ήχο (!) και να μην ακούγεται τόσο "ανταγωνιστικό" όσο άλλα κομμάτια που αντικειμενικά έχουν πολύ χειρότερο ήχο.

Το μυστικό είναι η τονική ισσοροπία και διατήρηση των μικροδυναμικών του ήχου.

Τότε συνήθως δεν χρειάζεται δεύτερο mastering.

Εξαρτάται και απο άλλους παράγοντες , στύλ μουσικής ποιό είναι το όραμα μιας παραγωγής , η κουλτούρα των μουσικών και του παραγωγού κλπ

Κάποιες παρατηρήσεις σε όλα ελέγθησαν παραπάνω.

*  12 ώρες είναι πολύ σπάνιο για ένα δίσκο πρέπει να μας άρεσε πολύ το υλικό η να είχαμε κέφια !

**  40 € την ώρα δεν πέρναμε ποτέ. Δυστυχώς είναι αρκετά παραπάνω

*** το inflator δεν είναι συνήθως καλό για το τελικό στάδιο, καλύτερα ένα απλό καλό limiter. ¨Εχει "χαλάσει" πολλές δουλειές χωρίς  να το καταλάβουν οι συντελεστές αν δεν έχουν εξαιρετικά monitor γιατί επεμβαίνει με "περίεργο" τρόπο στο μπάσο και στις φάσεις.

Επίσης είναι σαν να βάζεις το ίδιο περίπου αλάτι και πιπέρι σε όλα τα φαγητά.

Άλλα θέλουν λίγο, άλλα πολύ , άλλα καθόλου ...

Χρήστος Χατζηστάμου.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κύριε Μεθενίτη και κύριε Χατζηστάμου, προσωπικά σας ευχαριστώ πάρα πολύ, τόσο για το ψήσιμο…όσο και για το σερβίρισμα!! Ρε τι σου είναι το internet….το noiz…(μη δίνετε βάση……..μονολογώ…..).......

 
*** το inflator δεν είναι συνήθως καλό για το τελικό στάδιο, καλύτερα ένα απλό καλό limiter. ¨Εχει "χαλάσει" πολλές δουλειές χωρίς  να το καταλάβουν οι συντελεστές αν δεν έχουν εξαιρετικά monitor γιατί επεμβαίνει με "περίεργο" τρόπο στο μπάσο και στις φάσεις.
Επίσης είναι σαν να βάζεις το ίδιο περίπου αλάτι και πιπέρι σε όλα τα φαγητά.

Άλλα θέλουν λίγο, άλλα πολύ , άλλα καθόλου ...
εχεις δικιο Χρηστο,ειδικα αν χρησιμοποιει καποιος το ιδιο...setting συνεχως...και το παρακανει με το contour.... ;D...αν ομως χρησιμοποιηθει προσεκτικα και με...φειδω ...κανει θαυματα... ;) (σε σχεση με εναν απλο limiter)

φυσικα δεν συγκρινεται με ενα καλο μαστερινγκ και φυσικα ουτε για πλακα με ενα δικο σου... :)

 
Superfunk είπε:
Ενα, αν προκειται για δισκογραφια.

Για αυτα που ανεβαζω στο site μου...κανενα (απλα κανω καλη μιξη και μετα βαζω μονο τον εκπληκτικο Oxford Inflator....για να δωσω γκαζι....δεν με εμπιστευομαι καθολου για...παραπανω μαστερινγκ..... ;D)
Κι εγώ αυτό βάζω, όχι για να δώσω γκάζι, αλλά επειδή αν δεν το βάλω κλιπάρει όλο το σύμπαν... είμαι χειρότερος απο σένα δλδ  ;D

Γενικά πάντως πιστεύω ότι  ο άνθρωπος που κάνει το mastering πρέπει να είναι διαφορετικος απο αυτόν που κάνει το mix. Γιαυτό και δεν πολυαγχώνομαι να μάθω σχετικά...

 
Μεγαλε LK μια απορια ειχες και εσυ...και σου εφεραν να στην απαντησει ο καλυτερος

Τι αλλο θες???

;D ;D ;D

Εχω και εγω μια απορια κυριε YAMETH....

Mηπως ξερετε ποιος ειναι ο αγαπημενος studio drummer του Peter Gabriel... ;D ;D

 
vagelism είπε:
Μεγαλε LK μια απορια ειχες και εσυ...και σου εφεραν να στην απαντησει ο καλυτερος

Τι αλλο θες???

;D ;D ;D
Βαγγέλη, πίστεψέ με (αν και ξέρω ότι το ξέρεις), το shock είναι μεγάλο.

Φυσικά είμαι ευτυχισμένος, από την άλλη ντρέπομαι λίγο, που έβαλα δύο ανθρώπους (κορυφαίους στον τομέα τους) να «τρέχουν» , όχι για εμένα (αυτό είναι γνώση ανεκτίμητη και δωρεάν, που θα μείνει για όλους), αλλά με αφορμή εμένα. Είμαι καλός στα λόγια…αλλά τώρα δυσκολεύομαι. Και πάλι τους ευχαριστώ!

 
vagelism είπε:
Mηπως ξερετε ποιος ειναι ο αγαπημενος studio drummer του Peter Gabriel... ;D ;D
O Manu?

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top