Ποσο πεφτει η αξια μιας Gibson απο σπασμενο headstock?

otto## είπε:
γιατί αυτό; για τη μεταπώληση; πολυ ενδφιαφέρον το θέμα με της κόλλες.
Γιατί είναι "εντάξει" τύπος και δεν θέλει -πιθανότατα- να πωληθεί μελλοντικά σε κάποιον ανυποψίαστο αγοραστή σαν μία "non-issues" κιθάρα. Έχουν περάσει Les Paul από τα χέρια μου με σπασμένο headstock και το πρώτο πράγμα που έλεγα σε όλους τους υποψήφιους αγοραστές ήταν αυτό ακριβώς, γιατί αυτό ήταν το τίμιο και σωστό. Κάποιες από αυτές δεν καταλάβαινες με τίποτα ότι ήταν επισκευασμένες.

Η συγκεκριμένη κόλλα ήταν που χρησιμοποιήθηκε και στις original της δεκαετίας του 50 αλλά το πρόβλημα με την συγκεκριμένη κόλλα είναι -μεταξύ άλλων- ότι δεν είναι εύκολη στον "χειρισμό" σε σχέση με άλλες. Έλα όμως που είναι η πλέον κατάλληλη κόλλα για κιθάρες...

Σπάω το κεφάλι μου ( ;D) κι εγώ για να καταλάβω γιατί δεν αλλάζει το συσχετισμό η Gibson (αλλά και δεκάδες αντιγραφείς που -έλεος- αντιγράφουν την ανεπάρκεια) και επιμένει να ξεφουρνίζει όργανα ευάλωτα στο βωμό της "παράδοσης" του hype και του mojo. Ίσως αυτό καθεαυτό, το αδύνατο σημείο της, να είναι το δυνατό της χαρτί ως προς το prestige της, ότι δηλαδή, παρόλο που εγώ τρολάρω και βγάζω τέτοια πράματα, ο κόσμος τα ψωνίζει.
Για τον ίδιο λόγο που για να αλλάξεις τους ιμάντες χρονισμού σε μία Ferrari F355 πρέπει να "κατέβάσεις" ολόκληρη τη μηχανή. Κάθε 2-3 χρόνια.  :'( Γιατί απλά έτσι γουστάρει ο κατασκευαστής. ;D

 
Πνοή και Νύξη είπε:
Aκριβώς. Ένα όργανο πρέπει να φέρει πάνω του όποια σημάδια επισκευών έχουν γίνει. Ή αλλιώς ο ιδιοκτήτης του να είναι απόλυτα ειλικρινής σε οποιαδήποτε συναλλαγή. Επειδή το δεύτερο είναι θέμα χαρακτήρα (και υποψήφιου αγοραστή αλλά και πιθανού πωλητή) το καλύτερο που μπορέι να γίνει είναι να αναφερθεί η επισκευή ακόμη και για μελλοντική χρήση. Να ξέρει δηλ. ο επόμενος τεχνικός, το ιστορικό του οργάνου. Όμως η κουτοπονηριά περισσεύει, έτσι πωλητές δίνουν όργανα χωρίς να αναφερθούν επισκευές πολλές φορές από φόβο μην απαξιώσουν οι πιθανοί αγοραστές το όργανο με σκοπό τη χαμηλότερη τιμή.

Ένα έμπειρο μάτι μπορεί να δει πιθανές επισκευές, ακόμη και θεωρητικά "αόρατες". Ο μέσος μουσικός όμως όχι.
Συμφωνώ αλλα επειδή δε συνηθίζω να πουλαω και να αγοράζω συχνά, προσωπικά θα ήθελα η επισκευή να φαίνεται όσο το δυνατόν λιγότερο.

 
otto## είπε:
Συμφωνώ αλλα επειδή δε συνηθίζω να πουλαω και να αγοράζω συχνά, προσωπικά θα ήθελα η επισκευή να φαίνεται όσο το δυνατόν λιγότερο.
Yπάρχει διαφορά στο "αόρατο" από μάτι σε μάτι. Πολλές φορές έχει τύχει να πω "φαινεται" και ο ιδιοκτήτης να μην το καταλαβαίνει. Η επισκευή είναι επισκευή. Δεν γίνεται να είναι αόρατη. Ο επισκευαστής οφείλει να "μαρκάρει" την επισκευή, ασχέτως αν δεν ακολουθείται σαν τακτική πλέον.

 
S9F είπε:
Για τον ίδιο λόγο που για να αλλάξεις τους ιμάντες χρονισμού σε μία Ferrari F355 πρέπει να "κατέβάσεις" ολόκληρη τη μηχανή. Κάθε 2-3 χρόνια.  :'( Γιατί απλά έτσι γουστάρει ο κατασκευαστής. ;D
όντως είναι κι αυτό ένα θέμα.  ;D μη σου πω ότι ειναι και παράγοντας που με έχει αποτρέψει μέχρι σήμερα να αγοράσω το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

Yπάρχει διαφορά στο "αόρατο" από μάτι σε μάτι. Πολλές φορές έχει τύχει να πω "φαινεται" και ο ιδιοκτήτης να μην το καταλαβαίνει. Η επισκευή είναι επισκευή. Δεν γίνεται να είναι αόρατη. Ο επισκευαστής οφείλει να "μαρκάρει" την επισκευή, ασχέτως αν δεν ακολουθείται σαν τακτική πλέον.
έχεις δίκιο, αλλα αν ο πελάτης επιμείνει στο να μη "μαρκάρεις"?

 
otto## είπε:
όντως είναι κι αυτό ένα θέμα.  ;D μη σου πω ότι ειναι και παράγοντας που με έχει αποτρέψει μέχρι σήμερα να αγοράσω το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

έχεις δίκιο, αλλα αν ο πελάτης επιμείνει στο να μη "μαρκάρεις"?
Toν παραπέμπω αλλού. Δυστυχώς έχω βρεθεί σε δυσάρεστη θέση να απολογούμαι για περίπτωση αγοραπωλησίας οργάνου με "αόρατη" επισκευή. Επαναλαμβάνω, τα δικά μου μάτια την βλέπουν, του αγοραστή ή του άμεσου πελάτη όχι, οπότε η γραμμή είναι δυσδιάκριτη ( no pun intented ξανα  ;D).

Μια σκίαση (bursting) ή ένα hairline αυλάκι πάνω στο βερνίκωμα νομίζω λογίζονται ως διακριτικά και "αόρατα" και ικανοποιούν το πιθανό OCD kκάποιου ως προς το σημείο.

To ιδανικό είναι η ειλικρίνεια όχι μόνο μεταξύ συναλλασσόμενων αλλά και μέσα μας. Ας το πάρουμε χαμπάρι ότι η κιθάρα έσπασε και δεν θα είναι ποτέ ξανά "άσπαστη". Ας μας καθησυχάζει το γεγονός ότι θα είναι ασφαλής.

Οκ δε λέω να μείνει και έτσι:

P1100390_medium.JPG


Z


images


 
Πνοή και Νύξη είπε:
η βασική κόλλα συγκόλλησης μιας τέτοιας επισκευής είναι η ζωική (hot hide glue) με την προϋπόθεση ο κολλών να ξέρει να τη χειριστεί.
Να αγιάσει το στόμα σου.

Μου είχε δώσει μια φίλη κάποτες μια κλασσική με σπασμένο headstock από πτώση.

Έψαξα πολύ και αγόρασα τέτοια κόλλα.

Δεν θυμάμαι τώρα την πυκνότητά της (δεν έρχονται με το ίδιο ειδικό βάρος), αλλά μου είχε φανεί εύκολη στον χειρισμό (αν και παντελώς άσχετος).

Το κόλλησα το headstock (εκεί να δείτε πατέντες με πηλό για να φτιάξω "εκμαγεία", διαφανείς μεμβράνες και αυτοσχέδια clamps), όχι καλά/"επαγγελματικά" βέβαια, αλλά ανεκτά.

Ήξερα όμως ότι σε περίπτωση χοντρού λάθους όλα είναι αναστρέψιμα με χλιαρό νεράκι (αν δεν κάνω λάθος).

Περίσσεψε η περισσότερη κόλλα βέβαια, και τώρα είναι στα χέρια του μέγα μάστορα nasokosm. 8)

 
Πνοή και Νύξη είπε:
Οκ δε λέω να μείνει και έτσι:

P1100390_medium.JPG


Z


images
ω παναγία μου. προειδοποιήστε να απομακρύνουμε μικρά παιδιά και ηλιωμένους πρώτα.

 
το 20-30% ειναι μαλλον αισιοδοξο.. Απο την πλευρα του αγοραστη, η πτωση της αξιας ειναι συνηθως πιο κοντα στο 40-50% . Αναλογα τη σοβαροτητα του σπασιματος βεβαια, αλλα με κανονικη μεταχειρισμενη τιμη 1500-1600 και σπασμενο headstock, πανω απο 700-800 δυσκολο να δωσει καποιος.

 
Alter είπε:
το 20-30% ειναι μαλλον αισιοδοξο.. Απο την πλευρα του αγοραστη, η πτωση της αξιας ειναι συνηθως πιο κοντα στο 40-50% . Αναλογα τη σοβαροτητα του σπασιματος βεβαια, αλλα με κανονικη μεταχειρισμενη τιμη 1500-1600 και σπασμενο headstock, πανω απο 700-800 δυσκολο να δωσει καποιος.
  Συμφωνώ απόλυτα, κανονικά 20-30% η κιθάρα χάνει αξία ΧΩΡΙΣ να είναι σπασμένο το headstock και από εκεί και πέρα ανάλογα με το όσο χρησιμοποιημένη είναι, πέφτει κι άλλο... (με εξαίρεση τα vintage όργανα βέβαια)

  Προσωπικά γελάω με τις αγγελίες των μεταχειρισμένων '''απλών'' (όχι custom shop και re-issue) les paul που είναι πάνω από 1300 ευρώ την στιγμή που εγώ πήρα ολοκαίνουργια traditional με 1600 κάτι. Και μιλάμε για Gibson, που έχει νίτρο και φθείρεται σχετικά πιο εύκολα....

  Τώρα αν θέλει κάποιος να δώσει 1500-1600 για μεταχειρισμένη Les Paul με θαμπάδες, swirl marks και ταλαιπωρημένα τάστα μεγειά του με χαρά του....  ::)

  (Oι Fender συνήθως δεν έχουν τέτοια προβλήματα, λόγω της φύσεως του φινιρίσματος και της γεωμετρίας του οργάνου, και διατηρούνται πιο εύκολα σε καλή κατάσταση, οπότε σε μεταχειρισμένη Fender ανησυχείς κυρίως για τα τάστα, κατά τα άλλα το όργανο μπορεί να είναι σαν καινούργιο).

    Και όλα αυτά τα γράφω έχοντας και μια LP με σπασμένο headstock....

 
Alter είπε:
το 20-30% ειναι μαλλον αισιοδοξο.. Απο την πλευρα του αγοραστη, η πτωση της αξιας ειναι συνηθως πιο κοντα στο 40-50% . Αναλογα τη σοβαροτητα του σπασιματος βεβαια, αλλα με κανονικη μεταχειρισμενη τιμη 1500-1600 και σπασμενο headstock, πανω απο 700-800 δυσκολο να δωσει καποιος.
To 20-30% στην τιμή της μεταχειρισμένης. Αν υποθέσουμε δηλαδή ότι την πουλούσε 1500 ευρώ μεταχειρισμένη, με το σπάσιμο θα την πουλήσει 20-30% χαμηλότερα. Ούτε 1500 αλλά ούτε κι 700.Η διορθωμένη κιθάρα είναι ένα players instrument πλέον και όχι κομμάτι για έκθεση.

Κάτι που έναν παίκτη ποσώς τον αφορά. Εκτός και αν θέλει να καυχιέται στους φίλους του για το τι έχει και όχι για το τι παίζει.

 
Θα συμφωνήσω στο ότι εμένα προσωπικά δε θα με αποθάρρυνε ένα σπάσιμο στην αγορά μιας κιθάρας. Έχω μάλιστα δύο τρεις με χτυπήματα η διορθωμένα cracks, που τις αγόρασα σε πολύ χαμηλές τιμές και είναι καταπληκτικά όργανα. Αν δε σε νοιάζει το εμφανισιακό και δεν σε πειράζει το ότι αγοράζεις κιθάρες με μικρή στην πράξη μεταπωλητική αξία, τέτοιες περιπτώσεις μπορεί να είναι μια ευκαιρία να αποκτήσεις όργανα που αλλιώς δύσκολα θα μπορούσες.

Αλλά είμαστε σε εποχή που η κατάσταση είναι buyers market - σαφώς υπέρ του αγοραστή, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό..

 
yameth είπε:
To 20-30% στην τιμή της μεταχειρισμένης. Αν υποθέσουμε δηλαδή ότι την πουλούσε 1500 ευρώ μεταχειρισμένη, με το σπάσιμο θα την πουλήσει 20-30% χαμηλότερα. Ούτε 1500 αλλά ούτε κι 700.

Η διορθωμένη κιθάρα είναι ένα players instrument πλέον και όχι κομμάτι για έκθεση.

Κάτι που έναν παίκτη ποσώς τον αφορά. Εκτός και αν θέλει να καυχιέται στους φίλους του για το τι έχει και όχι για το τι παίζει.

    Υπάρχουν πάμπολλα όργανα εκεί έξω που έχουν γράψει πολλές ώρες στο πάλκο και δεν είναι σπασμένες, έτσι ώστε ένα όργανο να δοθεί με μονο 20-30% εκπτωση, δηλαδή αν πουληθεί 1500 μεταχειρισμένο να πέσει μόλις στα 1200 ή χίλια εκατό.

    Ένας φίλος (και μέλος του φόρουμ) έχει πουλήσει ΑΚΡΙΒΑ όργανα που είχαν σπασίματα (και όχι στο headstock) σε λιγότερο από την μισή τους αρχική τιμή, και καλά έκανε το παλικάρι και ήταν πολύ δίκαιο εκ μέρους του, αφού έβγαζε και αναλυτικές φώτο με τα προβλήματα, τα οποία αν και δεν ήταν καθόλου λειτουργικά προβλήματα στο πως ακούγεται το όργανο, παρέμεναν σπασίματα τα οποία ΔΕΝ δικαιολογούνται από την έντονη χρηση του οργάνου και μόνο.

    Γιατί? Διότι ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να βρει το ίδιο ακριβώς ''πολυπαιγμένο'' όργανο χωρίς τα σπασίματα ή χωρίς να λείπει ολόκληρη φλούδα από το όργανο. 

    Εγώ προσωπικά πχ αν ήταν να πουλήσω την Les Paul studio μου με το σπάσιμο, δεν θα ζήταγα πάνω από 400 ευρώ. Είναι χαζομάρα να δώσει κάποιος πάνω από 400 ενώ μπορεί να βρει μεταχειρισμένη, εξίσου μπαρουτοκαπνισμένη και εξίσου παιγμένη και στρωμένη studio με 600 ευρώ για να την δώσω εγώ πάνω από 400. Αν μου έσπαγε η traditional, δεν θα την έδινα με το ίδιο σκεπτικό πάνω από 800.

 
Και σωστά θα πράξεις. Αλλά μάλλον δεν έχεις καταλάβει ακριβώς.

Έστω ότι αγοράζεις κιθάρα καινούργια προς 2500 ευρώ.

Μια καλή τιμή για να την πουλήσεις μεταχειρισμένη είναι στο 60 - 65% της τιμής αγοράς, που είναι 1625 έως 1500.

Αν εν τω μεταξύ σου πέσει και σου σπάσει, η τιμή των 1500 θα μειωθεί κατά 20-30%.

Δηλαδή η αξία της θα είναι πλέον απο 1050 έως 1200.

Υ.Γ. Να προσθέσω πως δεν υπάρχουν νόμοι για το πόσο θα πουλήσει κανείς μεταχειρισμένο απλά κάνω μια υπόθεση, παρακολουθώντας αρκετά χρόνια τις αγγελίες και σε τι τιμές φεύγουν τα όργανα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Υπάρχει ένα γνωστό άρθρο του "συγχωρεμένου" -και αμφιλεγόμενου- Ed Roman ο οποίος επιχειρηματολογούσε πως μία Gibson -με την προυπόθεση ότι έχει γίνει σωστή δουλειά- ακούγεται και έχει ακόμα καλύτερη "αίσθηση" από πριν, με τη λογική της ενίσχυσης στο -κρίσιμο- σημείο της συγκόλλησης.

Και ο Kirk Hammett σε μία παλαιότερη συνέντευξή, μιλώντας για το  θέμα, το "επιβεβαίωσε". Από τη δική μου εμπειρία, μία "σπασμένη" Les Paul δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από μία "κανονική". Σχετικά με την τιμή -πάλι από τη δική μου εμπειρία- όσες είχα τις πούλησα 'ενα 10-15% χαμηλότερα και όχι περισσότερο. Και προφανώς ήταν το πρώτο πράγμα που έλεγα σε όλους τους αγοραστές. Για μένα, πάντως, η τιμή εξαρτάται πρωτίστως από το πόσο "καίγεται" -για τον όποιο λόγο- να πουλήσει ο πωλητής.

 
S9F είπε:
Και ο Kirk Hammett σε μία παλαιότερη συνέντευξή, μιλώντας για το  θέμα, το "επιβεβαίωσε". Από τη δική μου εμπειρία, μία "σπασμένη" Les Paul δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από μία "κανονική". ...

              ;)             
 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Alter είπε:
Θα συμφωνήσω στο ότι εμένα προσωπικά δε θα με αποθάρρυνε ένα σπάσιμο στην αγορά μιας κιθάρας. Έχω μάλιστα δύο τρεις με χτυπήματα η διορθωμένα cracks, που τις αγόρασα σε πολύ χαμηλές τιμές και είναι καταπληκτικά όργανα. Αν δε σε νοιάζει το εμφανισιακό και δεν σε πειράζει το ότι αγοράζεις κιθάρες με μικρή στην πράξη μεταπωλητική αξία, τέτοιες περιπτώσεις μπορεί να είναι μια ευκαιρία να αποκτήσεις όργανα που αλλιώς δύσκολα θα μπορούσες.
Ακριβως! Προσφατα πηρα το "ρισκο" και αγορασα μια κλασσικη κιθαρα η οποια ειχε αρκετα χτυπηματακια, γρατσουνιες καθως και μια (επιδιορθωμενη) ρωγμη στο καπακι. Οργανο το οποιο καινουριο θα κοστιζε τα υπερδιπλασια απο οσα πληρωσα και ηταν αισθητα εκτος του budget μου. Ισως απο τις καλυτερες αγορες που εχω κανει, μιας και περαν του αισθητικου κομματιου η κιθαρα παιζει και ακουγεται αψογα, και προφανως δε συγκρινεται με αλλα οργανα που ειχα δοκιμασει στο price range που διεθετα.

 
To 20-30% στην τιμή της μεταχειρισμένης. Αν υποθέσουμε δηλαδή ότι την πουλούσε 1500 ευρώ μεταχειρισμένη, με το σπάσιμο θα την πουλήσει 20-30% χαμηλότερα. Ούτε 1500 αλλά ούτε κι 700.

Η διορθωμένη κιθάρα είναι ένα players instrument πλέον και όχι κομμάτι για έκθεση.

Κάτι που έναν παίκτη ποσώς τον αφορά. Εκτός και αν θέλει να καυχιέται στους φίλους του για το τι έχει και όχι για το τι παίζει.
σωστον

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top