Πόσο καιρό θέλει για να "δέσει" μια μπάντα?

sentientno6

Νέο μέλος
Μηνύματα
401
Πόντοι
18
Απλό το ερώτημα, σύνθετη (πολύ σύνθετη  ;D) η απάντηση.

Καλά δεν περιμένω να μου πει κάποιος 2 χρόνια και 3 μήνες π.χ. αλλά θα με ενδιέφερε να μάθω πότε έφτασε η δικιά σας μπάντα στο... peak της.

Πότε αρχίσατε να γνωρίζετε ο ένας το παίξιμο του άλλου, να προσαρμόζεστε πάνω σε αυτό, να groov-άρετε (όπως το βλέπει ο κάθενας) και φυσικά να περνάτε καλά? Και πως το καταφέρατε (ΑΝ) ?

Αφήνοντας στην άκρη παράγοντες όπως τεχνικότητα, ωριμότητα κλπ και θεωρώντας μια μέση ελληνική (προσοχή εδώ), ή και όχι, μπάντα που ξεκινάει τώρα, σε πόσο καιρό θα έχει δέσει και θα είναι πλέον μια "καλή" μπάντα αν υποθέσουμε ότι δεν θα συναντήσει κανένα εμπόδιο στη σταδιοδρομία της? Θα μπορούσε κάποιος να το προσδιορίσει με ακρίβεια δευτερολέπτου? (προφανώς αστειεύομαι εδώ  ;))

 
Δεν υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση. Αυτό που θα πρέπει να μας απασχολήσει, ίσως, είναι γιατί ρωτάς εσύ?  ;)

Αν έχεις ένα συγκεκριμένο προβληματισμό με τη μπάντα σου, καλό είναι να τον καταθέσεις με κάποια λεπτομέρεια, ώστε να σου δωθούν σαφείς απαντήσεις.

Αν επιμένεις πάντως, η σωστή απάντηση είναι 42.

Πάντα.

 
sentientno6 είπε:
Αφήνοντας στην άκρη παράγοντες όπως τεχνικότητα, ωριμότητα κλπ
Αυτοί οι παράγοντες δεν είναι καθόλου αμελητέοι.

Είναι εντελώς διαφορετικό να έχεις να κάνεις με μια μπάντα από μουσικούς που ξέρουν τι να κάνουν τα όργανά τους, που ξέρουν πως να αντιμετωπίσουν δυο τρία κομμάτια στο ύφος που επέλεξαν και εκτός των άλλων να μπορούν να έχουν σωστή επικοινωνία σαν άνθρωποι, από μια μπάντα ότι να ναι 2 φίλοι (με συζητήσιμη μουσική ικανότητα) και άλλοι 3 από αγγελίες ή τον φιλάρα που ήξερα που έχει ντραμς στο υπόγειο οπότε πάμε να τα σπάσουμε όλοι μαζί.

Με το γκρουπάκι που έπαιζα/ παίζω peak είχαμε για τα δικά μας δεδομένα όσο προβάραμε τακτικότατα.

 
42 λοιπόν, το σημειώνω.

Δεν έχω κάποιο προβληματισμό με τη μπάντα μου, γιατί γνωρίζω τη μπάντα μου.

Απλώς θα ήθελα να άκουσω απόψεις και εμπειρίες απο άτομα που έχουν περάσει αυτό το στάδιο, το περνάνε τώρα ή το περνάνε εδώ και καιρό  ;D

 
Evilnye είπε:
Αυτοί οι παράγοντες δεν είναι καθόλου αμελητέοι.
+1

Θυμάμαι ακόμα ένα ωραίο σκηνικό...

Πριν από χρόνια έπαιζα με μια μπάντα και το πηγαίναμε αρκετά χαλαρά, δεν ζοριζόμασταν ιδιαίτερα, κανένας δεν ήταν ο ανεπανάληπτος και συγκλονιστικός παιχταράς, είχαμε όλοι δουλειές και τρεχάματα κλπ.

Επειδή δεν είμασταν έτοιμοι να βγούμε σε live, πηγαίναμε και παίζαμε 2-3 κομματάκια κάθε Δευτέρα στο Lazy που είχε Jam Night, να αποκτήσουμε και την εμπειρία του stage.

Μια Δευτέρα ο ντράμερ δεν μπορούσε να έρθει και για να μη χάσουμε το jam είχα φέρει τον ντράμερ από την άλλη μπάντα που ήμουν, ο οποίος ήταν εξαιρετικός παίχτης και με φοβερή αντίληψη.

Το ρεζουμέ είναι ότι εκείνο το βράδυ είχα ακούσει τη μπάντα πιο δεμένη από ποτέ, με ένα ντράμερ που δεν είχε παίξει ποτέ με τους τρεις από τους τέσσερις που συνάντησε στο Lazy, χωρίς soundcheck, εντελώς χύμα.

Τέλος πάντων, η στιγμή που είχα συλλάβει κάποια μπάντα μου να έχει φτάσει σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο δεσίματος ήταν μετά από περίπου 8-9 μήνες τακτικής πρόβας και σε ένα θεωρητικό peak μετά από 3 χρόνια πρόβας και καμιά ντουζίνα live.

 
Γενικοτερα, πιστευω πως οσο πιο ωριμα τα μελη τοσο πιο γρηγορα. Παιξιματα, μελετη, ακουσματα κλπ, κλπ. Υπαρχουν ανθρωποι που μπορουν να προσαρμοστουν κατευθειαν και  αλλοι (εξισου καλοι) που δυσκολευονται, ειδικα σε διαφορετικα ειδη.

Παντως εμεις αρχισαμε να πιανουμε καλο ρυθμο μετα απο κανα χρονο. Οταν καναμε προβες σε συστηματικη βαση παντως η διαφορα ηταν μεγαλη. Οταν καναμε καποιο καιρο να παιξουμε ομως, επρεπε να καλυψουμε τον χαμενο δρομο.Για ερασιτεχνες, η συχνοτητα της προβας ειναι αρκετα σημαντικη!

Παντως, το να ανακαλυπτεις το παιξιμο του αλλου εχει την πλακα του!

 
Η συχνότητα που παίζεις με κάποιους ανθρώπους

η σχέση που έχεις μ αυτούς τους ανθρώπους .

Αυτά τα δύο είναι η λύση της εξίσωσης ,διαφορετικά? Μια φορά στο Λεβερκούζεν ,πιάσαμε μια απόδοση ,το κάτι άλλο ,αλλά έκτοτε ακούω Λεβερκούζεν και αναπολώ περασμένα μεγαλεία  ;D

 
Alchemist είπε:
Το ρεζουμέ είναι ότι εκείνο το βράδυ είχα ακούσει τη μπάντα πιο δεμένη από ποτέ, με ένα ντράμερ που δεν είχε παίξει ποτέ με τους τρεις από τους τέσσερις που συνάντησε στο Lazy, χωρίς soundcheck, εντελώς χύμα.
άσχετο ίσως, μου θύμισες κάτι που είχε πει ο πρίγκηπας -prince- σε μια συνέντευξη:

μια μπάντα είναι τόσο καλή όσο καλός είναι ο drummer της

απλά μου ήρθε  :)

 
Σε επαγγελματικό επίπεδο είναι μισή χειμερινή σαιζόν, 2 μήνες δηλαδή για να δέσει το max.

Σε ερασιτεχνικό (βρισκόμαστε κάνουμε πρόβα, πίνουμε μπύρες & παίζουμε playstation) είναι πιστεύω γύρω στον 1 χρόνο. Μετά κάτι δεν πάει καλά.

Αν για παράδειγμα μία μπάντα παίζει 3 φορές την εβδομάδα (Πεμ-Παρ-Σαβ)χ 3,5 ώρες το live (11:30-3:00) και ξεκινήσει 1 Οκτώβρη (έναρξη χειμερινής σαιζόν) έχοντας κάνει 3 εβδομάδες πρόβες τον Σεπτέμβρη γύρω στις 30 Νοέμβρη πρέπει να είναι στο peak της.

Αν δεν έχει δέσει εως τα Χριστούγεννα υπάρχει πρόβλημα.

Αυτό για rock μπάντες που δουλεύουν επαγγελματικά.

Σε μπουζουκοκαταστάσεις είναι πιο λίγο, δεδομένου πιο αυστηρών προδιαγραφών απόδοσης παιξίματος και πολύωρων προβών&προγράμματος, γύρω στις 3 εβδομάδες max.

Αυτά από την δική μου εμπειρία με μπάντες που έχω συνεργαστεί.

Είναι υποκειμενικό αυτό που ρωτάς και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες αλλά κυρίως από (α) αν αλλάζουν άτομα ή αν μένουν οι ίδιοι και

(β) αν η μπάντα εξυπηρετεί εμπορικό ενδιαφέρον (live σε μαγαζί) ή υπάρχει κοινό ενδιαφέρον, γνωριμία από το σχολείο, για το χαβαλέ κτλ

 
εξαρτάται αδελφέ, έχω δέσει με μια μπάντα απο την πρώτη πρόβα και έχω προσπαθήσει άκαρπα ενάμιση χρόνο με άλλη

 
  Νομιζω οτι εχει να κανει πιο πολυ με τα live που θα παιξει. Χοντρα χοντρα, θα μπορουσα να πω οτι ενα live αντιστοιχει σε εμπειρια για την μπαντα με 7 - 10 ξεγυρισμενες προβες.... Χωρις βεβαια το ενα να μπορει να υποκαταστησει 100% το αλλο.

  Δηλαδη προφανως δεν μπορει να βγει μια μπαντα να παιξει με .....0 προβες για να αποκτησει κατ΄ευθειαν εμπειρια Live,αλλα κι απ΄την αλλη ενα χρονο συνεχεια προβες να κανουν, αν δε βγουν να παιξουν live δυσκολο να δεσει η.... κομποστα  :D

 
Θυμηθηκα το ανεκδοτο με τους δυο παιδικους φιλους, ενα ντραμερ και ενα μπασιστα που ενω ηταν πολυ καλοι πουσικοι ειχαν την καταρα οταν επαιζαν μαζι να φλαμαρουν οικτρα και για αυτο απεφευγαν να παιζουν δημοσια μαζι.

Καποια στιγμη τους εκαναν την τιμη να τους καλεσουν σε ενα φεστιβαλ στη Γαλλια να παιξουν.

Δεν ηθελαν να χασουν την ευκαιρια και αποφασισαν να ρισκαρουν μηπως και δεν κατσει παλι η καταρα και παιξουν καλα για μια φορα μαζι στη ζωη τους.

Πηγαν, παιξαν και εγινε μακελειο οπως αναμενοταν. Το φλαμ πηγε συννεφο.

Αφου εφαγαν ενα καλο κραξιμο φυγαν με μαυρη την ψυχη να πιουνε κανενα ξυδι στο Παρισι και να ξεχαστουν. Ανεβηκαν στον πυργο του Αιφελ και ατενιζαν και στο μυαλο τους στριφογυριζε συνεχως το μακελειο που εγινε.

Λεει ο  ενας : Δεν αντεχω αλλο θα πηδηξω κατω.

Απανταει και ο αλλος: Και εγω. Βαρεθηκα τη ζωη μου.

Παμε 1-2-3 και

πηδανε και ακουγεται ....

dive.mp3

 

Attachments

Πόσο καιρό θέλει για να "δέσει" μια μπάντα?
Υπαρχουν καποιοι κανονες & υποπεριπτωσεις και γενικα πρεπει να μαζεψεις ΠΟΝΤΟΥΣ δεσιματος της μπαντας.. ;D

1.αν η μπαντα αποτελειται απο ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ και οχι απο ..κιθαριστες,ντραμμερ,μπασιστες κτλ...κερδιζει αυτοματα 100 ποντους.

2.αν η μπαντα αποτελειται απο κιθαριστες,ντραμμερ,μπασιστες κτλ και οχι απο ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ χανει αυτοματα 300 ποντους...  

3.αν η μπαντα εχει καλο ντραμμερ κερδιζει αυτοματα 10 ποντους ,αν δεν εχει καλυτερα να τα παρατησει γιατι δεν προκειται να δεσει ΠΟΤΕ.

4.αν η μπαντα εκτος απο καλο ντραμμερ εχει και καλο μπασιστα κερδιζει αυτοματα 100 ποντους,αν δεν εχει χανει αυτοματα 100 ποντους.

5.αν ο κιθαριστας της μπαντας σκασει μυτη στην πρωτη προβα με 3 Marshall ,23 πεταλια και με το που ...ζεσταθουν οι λυχνιες αρχισει να ανεβοκατεβαζει κλιμακες σε εκωφαντικη  ενταση η μπαντα χανει αυτοματα 60 ποντους ,αν κατα τη διαρκεια του πρωτου κομματιου ο κιθαριστας δεν παιζει τιποτα την ωρα που τραγουδα ο τραγουδιαρης (δηλ.δεν ξερει να παιξει ρυθμικη κιθαρα) αλλα γεμιζει καθε κενο με ασυλυπτης ταχυτητας σολιδια η μπαντα χανει αυτοματα 60 βαθμους (μαζι με την ακοη της).

6.Αν ο κιθαριστας σκασει μυτη με ενα μικρο ενισχυτακι και αφου κουρδισει (στο mute βεβαια) ζητησει απο την υπολοιπη μπαντα και ειδικα απο τον τραγουδιστη να του παιξουν το κομματι και καθεται και το ΑΚΟΥΕΙ με προσοχη κερδιζει η μπαντα αυτοματα 200 βαθμους  

7.αν τα μελη της μπαντας μετα απο το τελος καθε κομματιου στην προβα ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ αλλα κουβεντιαζουν τα λαθη και τις αδυναμιες που διαπιστωσαν η μπαντα κεδιζει 30 ποντους (αυτο συνηθως επιτυγχανεται αν καποιο μελος  της μπαντας εχει ενα mute switch που κοβει τον ηχο απο τον ενισχυτη του κιθαριστα,ΠΡΟΣΟΧΗ τον χειρισμο του mute ΠΟΤΕ δεν τον αναλαμβανει ο κιθαριστας....)

8.αν η μπαντα εχει πολυ καλο ΡΥΘΜΙΚΟ κιθαριστα (η ακομα καλυτερα ο μοναδικος της κιθαριστας παιζει εξαιρετικη ρυθμικη κιθαρα εκτος απο ωραια σολο) κερδιζει 100 βαθμους

9.αν η μπαντα εχει keyboard player με γουστο ,αισθηση οικονομιας και αισθητικη (δεν παιζει συνεχεια «πλοιο» δηλαδη ουτε χρησιμοποιει τον υπεροχο ηχο «πλατης» που ειχαν οι Πυξ Λαξ το 1988...) η μπαντα παιρνει 100 βαθμους .

10.αν η μπαντα αποτελειται απο ΦΙΛΟΥΣ που εχουν ενα κοινο στοχο και οραμα αλλα και ουσιαστικο ΛΟΓΟ υπαρξης κερδιζει η μπαντα 500 βαμους.

Ε,αν τα προσθεσεις ολα αυτα βγαζεις....42...

:)  

 
Alchemist είπε:
Μια Δευτέρα ο ντράμερ δεν μπορούσε να έρθει και για να μη χάσουμε το jam είχα φέρει τον ντράμερ από την άλλη μπάντα που ήμουν, ο οποίος ήταν εξαιρετικός παίχτης και με φοβερή αντίληψη.

Το ρεζουμέ είναι ότι εκείνο το βράδυ είχα ακούσει τη μπάντα πιο δεμένη από ποτέ, με ένα ντράμερ που δεν είχε παίξει ποτέ με τους τρεις από τους τέσσερις που συνάντησε στο Lazy, χωρίς soundcheck, εντελώς χύμα.
+1000. Play that again Sam  ;D Μια από τα ίδια: Πριν από πολλά χρόνια, είχαμε μια μπάντα και ο ντράμερ δεν τράβαγε. Μια μέρα δεν θα μπορούσε  να έρθει στην πρόβα και για να μην την χάσουμε είπα σε ένα φίλο μου και γνωστό ντράμερ, να έρθει για τζαμ- μην χάναμε και την πρόβα...  ;D

Δεν ακουστήκαμε απλώς δεμένοι... ακουστήκαμε άλλη μπάντα  ;D ;D ;D

Φυσικά μετά από εκείνη την πρόβα, αλλάξαμε ντράμερ!!!

Ηθικό δίδαγμα: Μπάντα με μέτριους μουσικούς (που λέει ο λόγος) μουσικούς, με έναν καλό ντράμερ, ακούγεται κλάσεις ανώτερη. Ένας μέτριος ντράμερ κάνει ακόμα και μπάντα καλών μουσικών (που λέει ο λόγος) να ακούγονται... βάρκα γιαλό  ;D ;D ;D    

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
+1000. Play that again Sam  ;D Μια από τα ίδια: Πριν από πολλά χρόνια, είχαμε μια μπάντα και ο ντράμερ δεν τράβαγε. Μια μέρα δεν θα μπορούσε  να έρθει στην πρόβα και για να μην την χάσουμε είπα σε ένα φίλο μου και γνωστό ντράμερ, να έρθει για τζαμ- μην χάναμε και την πρόβα...  ;D

Δεν ακουστήκαμε απλώς δεμένοι... ακουστήκαμε άλλη μπάντα  ;D ;D ;D

Φυσικά μετά από εκείνη την πρόβα, αλλάξαμε ντράμερ!!!

Ηθικό δίδαγμα: Μπάντα με μέτριους μουσικούς (που λέει ο λόγος), με έναν καλό ντράμερ, ακούγεται κλάσεις ανώτερη. Ένας μέτριος ντράμερ κάνει ακόμα και μπάντα καλών μουσικών (που λέει ο λόγος) να ακούγονται... βάρκα γιαλό  ;D ;D ;D    
 
+10000

οπως λεει και ο Prince (που...κατι ξερει απο..καλη μπαντα... ;D) μια μπαντα ειναι τοσο καλη οσο ο ντραμμερ της...

 
O prince με λιγα λογια λεει κατι γνωστο σε ολους.Οσο καλυτερη ειναι η σχεση σου με το groove τοσο καλυτερη θα ειναι η μπαντα.Αν το rhythm section ειναι καλο κ δεμενο μεταξυ του τοσο καλυτερα θα απογειωσει τους σολιστες κ το αποτελεσμα.Ο ντραμμερ μονος του δεν μας κανει θελουμε κ μπασιστα που αν οχι καλυτερος να ειναι στο ιδιο λεβελ κ να εχουν επικοινωνια μεταξυ τους.

Ουσιαστικα το θεμα το κλεισατε κ ειδικα με απαντησεις απαριθμημενες αποδομηθηκαν ολες οι λεπτομεριες τις απαντησεις.Αυτα που σας εγραψε ο παππους ειναι ολο το θεμα.Τα βαλε ολα κ εγω να βαλω ενα τελευταιο που ειναι οι δυναμικες της μπαντας σε ακουστικο επιπεδο.Οτι κ να παιζεται πρεπει να μπορειτε να ακουγεστε ολοι χωρις τρελλα watt.Χωρος για σολα μεσα απο δυναμικες κ δεσιμο σε ενορχηστρωτικα πεσιματα των κομματιων.

Υ.Γ. Παρατηρω προβληματα στο γκρουβ των σολο οργανων να επισημανω.Αν μπορειτε να φτιαξετε φαση χωρις σολα θα ειναι σουπερ.Εγω ψαχνω να βρω ακρη με το πως ακουνε αξιες κ πως γκρουβαρουν οι καλαμπαρτζοσολιστες που παιζουν εδω στην μπανανια.....

 
Οσο καλυτερο το επιπεδο των μουσικων (οχι μονο τεχνικα αλλα και αισθητικα), τοσο καλυτερη και πιο δεμενη η μπαντα. Και μην ξεχναμε οτι καθε μουσικος, παιζει με τους μουσικους που του αξιζουν. Αν εισαι πιο κατω, σε διωχνουν. Αν εισαι πιο πανω, φευγεις μονος σου.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top