Πως προσδιδουμε "ογκο" στον ηχο μας?? (ηλεκτρικη κιθαρα)

mike_rhd

Μέλος
Μηνύματα
503
Πόντοι
28
Καλησπερα σε όλους!! Τώρα τελευταία αποφάσισα να την ψάξω λίγο παραπάνω με τον ήχο μου. Παρατήρησα λοιπόν ότι αφού άλλαξα χορδές στην τέλε μου (είχα 9αρες, μετά 10αρες και τελικα κατέληξα σε 10-52) ο ήχος μου απεκτησε όγκο και μου αρεσε καλυτερα.

Από ό,τι διάβασα όμως ο Billy Gibbons παίζει με 9αρες ή και 8αρες χορδες. Και όμως έχει τρομερο όγκο στον ήχο του. Βεβαια οκ, ειναι ΚΑΙ τα μαγικα του δάχτυλα αλλά όλο και κατι αλλο θα συνεισφερει  ;D Τελικά λοιπόν τί ειναι αυτο που καθοριζει τον όγκο στον ήχο μας?? Η κιθαρα?? (les paul> tele πχ), ο ενισχυτης?? ¨Η καποιο άλλο εφφε??

Ευχαριστώ, Mike

 
Αν με την εννοια "ογκο" εννοεις την ..βαρυτητα του ηχου τοτε ο ενισχυτης και τα εφε (κυριως τα πεταλια οd,fuzz & distortion) εχουν την μεριδα του λεοντος (60% περιπου... ;D),για το υπολοιπο 39,9%... ;D... ειναι υπευθυνη η ΠΑΡΑΓΩΓΗ στο στουντιο.... ;)  δυστυχως χρειαζεται και η ΓΝΩΣΗ του ΠΩΣ μπορεις να τα χρησιμοποιησεις ολα αυτα μαζι... ;)

Σιγουρα παντως οι βαρυτερες χορδες ΔΕΝ ειναι τα Α & το Ω στην αποκτηση του....ογκου... ;D

Αν ομως σου αρεσουν οι βαρυτερες χορδες τιποτα δεν σε εμποδιζει να τις χρησιμοποιεις,τα διαφορετικα gauges χορδων ετσι κι αλλοιως προσφερουν και ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ (οχι καλυτερο ή χειροτερο) ηχο οποτε γιατι να μην τα εξερευνησεις?

 
το λεει απο μονο του

ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ = ενισχυει

καλος ενισχυτης+καλη κιθαρα=καλος ηχος

κακος ενισχυτης + καλη κιθαρα=κακος ηχος

καλος ενισχυτης+κακη κιθαρα=καλος ηχος

 
Αν και σιγουρα η χορδες παιζουν το ρολο τους , πιστευω οτι προεχει να παρεις καποια μεγαλη καμπινα 2x12 ή ακομα καλυτερα 4x12.Καπου ειχα διαβασει (δε θυμαμαι που) οτι ο Steve Lukather χρησιμοποιει εκτος των αλλων και 15αρια για επιπλεον ογκο και φανταζομαι πως δεν ειναι ο μονος.

 
To fatness (προσωπικά το αντιλαμβάνομαι ώς πιο αυξημένα "μπασσομεσαία") του ήχου σου, εξαρτάται και από το gauge των χορδών αλλά και από άλλα συστατικά της αλυσίδας σου.Θα πρότεινα, καθώς σου άρεσε περισσότερο όταν αύξησες το gauge, να πειραματιστείς και με τα άλλα μέρη της αλυσίδας σου (π.χ. ενίσχυση συχνοτήτων από το eq του ενισχυτή).

Edit: το ίδιο ισχύει και για την καμπίνα, όπως σωστά προαναφέρθηκε!

 
άρα ενισχυτές με 12άρι ηχείο (fender mustang II) θα χουν σίγουρα περισσότερο όγκο από ενισχυτές με 10άρι(fender super champ)...σωστά?

συμφωνείτε με μετατροπή για μεγαλύτερο ηχείο από το αρχικό σε έναν combo?

 
Από ό,τι διάβασα όμως ο Billy Gibbons παίζει με 9αρες ή και 8αρες χορδες. Και όμως έχει τρομερο όγκο στον ήχο του
αν σου αρεσει ο ηχος του Billy Gibbons συνηθως προερχεται απο καποιον "τερματισμενο" ΜΙΚΡΟ combo ενισχυτη (οι αγαπημενοι του,και οι πλεον χρησιμοποιημενοι, ειναι ο κλασσικος Marshall 1974x & ο Fender tweed champ) ηχογραφημενο φυσικα με εξαιρετικους προενισχυτες και μικροφωνα και το βασικο του πεταλι εδω και...αιωνες ειναι αυτο


 
Πολύ ωραία βίντεο και τα 2 Superfunk!! :)  Αρα η κιθαρα παίζει τον λιγότερο σημαντικο ρόλο ας πούμε..Λογικό γιατί και στην συναυλία στην Αθήνα ο Billy άλλαξε κιθάρες και το ιδιο ακουγόταν πανω κάτω...

 
..Λογικό γιατί και στην συναυλία στην Αθήνα ο Billy άλλαξε κιθάρες και το ιδιο ακουγόταν πανω κάτω...
αυτο μας ελειπε να μην ακουγονταν....

μη ξεχνας τον... χρυσο κανονα... ;D

"the higher the gazia the less the kithara matters" ;D

 
δεν μπορώ να τα παίξω τώρα, δυστυχώς....

το βράδυ...

ευχαριστώ για την απάντηση...

αν δεν μιλάω για ηχογράφηση αλλά για δωμάτιο/προβάδικο?

τότε δεν είναι προτιμότερο το μεγαλύτερο ηχείο?

 
Superfunk είπε:
αυτο μας ελειπε να μην ακουγονταν....

μη ξεχνας τον... χρυσο κανονα... ;D

"the higher the gazia the less the kithara matters" ;D
χαχαχαχ! ;D σωστό και αυτο αν και προσωπικά νομίζω έχει απ τα ωραία γκάζια ο Billy αν και ξέρω ότι δεν τα πολυ-αγαπάς :P

 
φυσικα και τα αγαπω και πολυ μαλιστα... ;)

ακου ομως μετα το 04.14 που αποκαλυπτει την ΑΛΗΘΕΙΑ για τον ηχο του... ;)



λεει πολυ απλα οτι ακουγεται τοσο τεραστιος λογω της ενορχηστρωσης και της παραγωγης ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΜΠΑΝΤΑΣ... ;)

("you can make it FEEL loud without BEEING loud...")

καποτε πρεπει οι κιθαριστες να καταλαβουν οτι...ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΟΝΟΙ τους....τοτε μονο θα αποκτησουν ....ογκο.... ;)

με αλλα λογια αν τον Billy τον συνοδευαν ο...Μπαμπης ο Σουγιας στα ντραμς (που βαραει οτι βρει μπροστα του και κουρδιζει τα τυμπανα του σαν κατσαρολια) και ο Μητσος ο... Σφικτης (που εχει μπερδεψει το μπασο με την συμφωνικη..αρπα) ...αντι για τα τερατα του γκρουβ/αισθητικης/οικονομιας που τον συνοδευουν....ΧΑΛΙΑ ογκο θα ειχε...

 
Ο "όγκος" βασικά είναι στοιχείο eq...

Yπάρχουν χορδές με περισσότερο όγκο, κιθάρες με περισσότερο όγκο, μαγνήτες με περισσότερο όγκο, καμπίνες με περισσότερο όγκο και μεγάφωνα με περισσότερο όγκο. Αν όλα αυτά τα στοιχεία του eq σου είναι επιλεγμένα με τον "όγκο" ως βασικό μέλημα, τότε όταν παίζεις μόνος σου και live σίγουρα έχεις όγκο (τα δάκτυλα παρεμπιπτόντως δεν είναι στοιχείο eq).

Όταν παίζεις μαζί με άλλους, πρέπει να καλύπτεις απαραίτητα το 80% των συχνοτήτων που παράγουν όλα τα άλλα όργανα μαζί για να συνεχίζει να διατηρείται στο ακέραιο αυτός ο όγκος. Αυτό το πετυχαίνεις συνήθως μέσω της συντριπτικά μεγαλύτερης έντασης σου στο mix που επιτρέπει ακόμα και στις πιο αδύναμες συνχότητες σου να ακουστούν.

Για παράδειγμα, έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί δεν ακούγεται το μπάσο (παρά μόνο οι άκρες του κι αυτές με octaver) στις σωστές heavy metal ηχογραφήσεις; Γι αυτόν ακριβώς τον λόγο. Αν πάρεις μια κιθάρα και την τοποθετήσεις "ισοδύναμα" σε μια μίξη μαζί με άλλα τρία όργανα, τότε ο ήχος της θα είναι τα μεσαία που "περνάνε" και όλα τα άλλα θα έχουν πάει περίπατο.

Όταν ηχογραφείς η πρώτη παράγραφος πάει περίπατο και μένει η δεύτερη + την ικανότητα του ηχολήπτη και του gear ηχογράφησης που παρέχει το studio.

To πόσα πολλά ή λίγα παίζει ο καθένας εμένα μου φαίνεται άσχετο. Οι Sabbath που βαρούσαν όλοι μαζί ή οι Experience δεν είχαν όγκο στις κιθάρες;

Αντίθετα αυτό που έχω διαπιστώσει είναι ότι όσο περισσότερο "μοιράζεται" ο χώρος της μίξης ισοδύναμα σε περισσότερα όργανα (κλασσική "άποψη" Έλληνα ηχολήπτη) τόσο λιγότερο συχνοτικό εύρος (και κατά συνέπεια όγκο) θα έχουν όλα τα όργανα.

 
kpeyos είπε:
Όταν παίζεις μαζί με άλλους, πρέπει να καλύπτεις απαραίτητα το 80% των συχνοτήτων που παράγουν όλα τα άλλα όργανα μαζί για να συνεχίζει να διατηρείται στο ακέραιο αυτός ο όγκος. Αυτό το πετυχαίνεις συνήθως μέσω της συντριπτικά μεγαλύτερης έντασης σου στο mix που επιτρέπει ακόμα και στις πιο αδύναμες συνχότητες σου να ακουστούν.
Όταν παίζεις με άλλους πρέπει να έχεις βρει ένα ωφέλιμο πεδίο συχνοτήτων το οποίο όσο γίνεται περισσότερο να μην συμπίπτει με αυτά των υπόλοιπων, αποφεύγοντας μάλιστα όσο γίνεται και την κάλυψη του ίδιου χώρου στην στερεοφωνία. Η "συντριπτικά μεγαλύτερη ένταση", το "80% όλων των άλλων" κλπ. δυστυχώς μόνο το γνωστό τοις πάσι σκηνικό "γιούργια στον ταβλά με τα κουλούρΓια" δημιουργεί, με τα κλασσικά περιστατικά "χώνω γιατί δεν ακούγομαι", "εσύ γιατί δυναμώνεις αφού ήδη δυνάμωσα κι εγώ?", "χαμηλώστε τα όλοι γιατί δεν ακούω τίποτα", "εσύ γιατί κοπανάς τα τύμπανα?", "δε θα μου πεις εσύ τι να κάνω", "εγο πεδια αποχορο" κλπ κλπ...

 
solega είπε:
το λεει απο μονο του

ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ = ενισχυει

καλος ενισχυτης+καλη κιθαρα=καλος ηχος

κακος ενισχυτης + καλη κιθαρα=κακος ηχος

καλος ενισχυτης+κακη κιθαρα=καλος ηχος
Ξέχασες το:

κακός ενισχυτής+κακή κιθάρα= :o

;D

 
κακός ενισχυτής+κακή κιθάρα+Ζάικος= ΚΑΛΟΣ ΗΧΟΣ!!!!

 
kpeyos είπε:
(τα δάκτυλα παρεμπιπτόντως δεν είναι στοιχείο eq).
είναι και παραείναι : ίδιο είναι να παίζεις με μια σκληρή πένα και ίδιο να παίζεις με κρέας? ;) (μιλάω για συνδυασμό χεριών, αν μιλάς μόνο για το αριστερό χέρι, τότε και εκεί ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζεσαι την ατάκα και το "release" της νότας προσδιορίζει το αρμονικό της περιεχόμενο). <= αυτά βεβαια δεν έχουν σημασία όταν το σήμα περάσει από 6kg compression και 12tn gain ;D

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top