πως να δωσετε ανθρωπινη αισθηση(groove) στις drumloops σας με τ

Η διαφορά ενός γνώστη από έναν άσχετο σαν και εσένα είναι ότι ο γνώστης θα βρει εύκολα το τι groove template του χρειάζεται, πανεύκολα μπορώ να πω αφού μπορείς να το κάνεις extract από το παίξιμο που έχεις σαν βάση, ή αν ξέρεις θεωρία να ξέρεις εκ των προτέρων τι είδους quantize χρειάζεσαι,.

Αντίθετα ένας άσχετος σαν και εσένα θα ψάχνεται με το randomize "μπας και μπορεσειs να κολλησεις καποιο τυποποιημενο groove template σαν αυτο στο mix σου". Πράγμα δύσκολο γιατί το randomize δεν έχει καμία σχέση με το groove ενός mix, κάνει απλά αυτό που λέει το όνομά του, δίδει τυχαιότητα.

Και όπως σου είπα από την αρχή, το τυχαίο δεν είναι τέχνη.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Nομίζω ότι είναι το πλέον κατάλληλο θρέαντ για να γιορτάσω τα 400 μου μηνύματα

να χρησιμοποιήσω όλες τις φατσούλες 

:) ;) :D ;D >:( :( :o 8) ??? ::) :P :-[ :-X :-\ :-* :'(

και να σας αποχαιρετήσω για το 2013 τα λέμε του χρόνου!!

keep on grooving! 

 
Το πήρε απόφαση από μόνος του μάλλον.  ;D

Πάω για ύπνο, όποιος έχει απορίες, και τον έχει φάει η περιέργεια, του τα λέω αύριο στην Σχολή.

Την Εναλλακτική Μαραθώνια Σχολή φυσικά  ;D ;D

 
@novalaptop, κάποια στιγμή οι βρισιές σου θα διαγραφούν. (Θα βάλω τσεμπέρι να μπω να ξεσκονίσω).

Όμως μέχρι τότε, καλό είναι να διαβάσεις τι σου γράφουν κάποιοι άνθρωποι που τυχαίνει να ξέρουν περισσότερα πράγματα.

Ασφαλώς και οι αποκλίσεις από τον απόλυτα ρυθμικό χρονισμό δεν είναι μόνο τυχαίες. Υπάρχουν και τυχαίες, αλλά δεν είναι αυτό που χαρακτηρίζει το "groovy" παίξιμο. Με 2 λόγια, αυτός που βαράει άχρονα δεν είναι groovy αλλά καλαμπόρτζης.

 
Ειμαι ο μονος εδω που νιωθω λιγο "αβολα" με τη συμπεριφορα καποιων μελων που παροτρυνουν τον manosx και τον novalaptop να συνεχισουν να βριζονται γιατι εχει "πλακα"?

Καλος ο χαβαλες δε λεω αλλα μου θυμιζει λιγο καταστασεις που 2 ατομα πλακωνονται και οι υπολοιποι γυρω γυρω χειροκροτουν...

anyway, just thinking out loud...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
warpie είπε:
Ειμαι ο μοναδικος εδω που νιωθω λιγο "άβολα"...
Όχι, δεν είσαι ο μόνος.

Οι βρισιές θα φύγουν.

Δεν το κλειδώνω γιατί θα μπορούσε να είναι πολύ ενδιαφέρον θέμα ("μοντελοποίηση groove με software vs τα διάφορα humanize) αν η συζήτηση γίνει στη σωστή βάση.

 
Παίδες έσβησα το μισό θέμα.

Έσβησα και την ανθολογία του fusiongtr ( ;D ).

Live and let live.  ;)

 
harilatron είπε:
Ασφαλώς και οι αποκλίσεις από τον απόλυτα ρυθμικό χρονισμό δεν είναι μόνο τυχαίες. Υπάρχουν και τυχαίες, αλλά δεν είναι αυτό που χαρακτηρίζει το "groovy" παίξιμο. Με 2 λόγια, αυτός που βαράει άχρονα δεν είναι groovy αλλά καλαμπόρτζης.
Εδώ έγκειται η πηγή της διαφωνίας, η οποία αν και πρόλαβα να δω λίγα από τα καθαρισμένα αίματα θα μπορούσε να είναι πολύ πιο κόσμια (σόρι αλλά φταίτε και οι δυο εμπλεκόμενοι, ο ένας περισσότερο αλλά δεν έχει νόημα να πω ποιος).

το randomize δεν έχει καμία σχέση με το groove ενός mix, κάνει απλά αυτό που λέει το όνομά του, δίδει τυχαιότητα. Και όπως σου είπα από την αρχή, το τυχαίο δεν είναι τέχνη.
Ίσως να μπορούσαμε να πούμε πως το humanise περιέχει σε μια δόση ένα randomise, αλλά πως το randomise αυτό καθαυτό δεν αποτελεί μόνο του humanise. Υποθέτω επίσης πως σε πολύ μικρές δόσεις απόκλισης θετικά και αρνητικά από μια καρμπόν αξία "0", δηλαδή από τον απόλυτα ρυθμικά σωστό χρονισμό, τον μέσο όρο του velocity, τον μέσο όρο του σημείου της ατάκας πάνω στο κρουστό κλπ, το randomise αποτελεί humanise, όμως αυτή είναι στατική διαδικασία που πρέπει πάλι εμείς να τροποποιήσουμε σε επιμέρους σημεία σύμφωνα με το μουσικό μας κριτήριο για να ακολουθηθεί το swing του κομματιού. Οποιαδήποτε αυτοματοποιημένη διαδικασία με τέτοιο σκοπό θα έχει φτωχό αποτέλεσμα αν δεν την κάνουμε πιο "ανθρώπινη" εμείς.

Αλλά ποιες άλλες διαδικασίες πέραν του randomize συμπεριλαμβάνονται σε μια αυτοματοποιημένη groove διαδικασία όπως πχ. το randomise που κάνει το EZ Drummer (που κι αυτό αφορά μόνο ένα συγκεκριμένο drum pattern και όχι ένα ολόκληρο μουσικό κομμάτι)? Υπάρχει κάποια? Υπάρχει πχ. κάποια μαθηματική μοντελοποίηση του ανθρώπινου παιξίματος, πχ. στα ντραμς, με κάποια μέθοδο που αναλύει φαινομενικά random patterns όπως πχ. neural networks ή διάφορες άλλες μεθόδους machine learning κλπ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
harilatron είπε:
@novalaptop, κάποια στιγμή οι βρισιές σου θα διαγραφούν. (Θα βάλω τσεμπέρι να μπω να ξεσκονίσω).

Όμως μέχρι τότε, καλό είναι να διαβάσεις τι σου γράφουν κάποιοι άνθρωποι που τυχαίνει να ξέρουν περισσότερα πράγματα.

Ασφαλώς και οι αποκλίσεις από τον απόλυτα ρυθμικό χρονισμό δεν είναι μόνο τυχαίες. Υπάρχουν και τυχαίες, αλλά δεν είναι αυτό που χαρακτηρίζει το "groovy" παίξιμο. Με 2 λόγια, αυτός που βαράει άχρονα δεν είναι groovy αλλά καλαμπόρτζης.
χα00χα0χ0χα σε καποιο σχολιο αυτο ακριβως του εγραφα αλλα τα σβησατε τεσπα lol

 
Παιδιά εδώ θα ήθελα να "εκτρέψω" λίγο τη συζήτηση και να τη φέρω λίγο πιο κοντά στο σήμερα. Νομίζω ότι πλέον οποιοσδήποτε φτιάχνει σοβαρά ψηφιακή/ηλεκτρονική μουσική, χρησιμοποιεί πλέον προ-ηχογραφημένους ήχους αληθινών οργάνων, είτε ως λούπες, είτε όχι, ίσως και περισσότερο από το 50%. Το θέμα δηλαδή με το να γκρουβάρει ο υπολογιστής έχει μετατοπιστεί απλώς χρησιμοποιούντας λούπες κάποιου αληθινού ντράμερ, ηχογραφημένους σε αληθινά ντραμς και μετά περασμένα ως .wav αρχεία σε οποιδήποτε daw ή drum computer.

Επίσης πολλοί παραγωγοί πλέον δεν τους ενδιαφέρει καν εαν το sample "χωράει" ακριβώς και δεν προσπαθούν καν να το κόψουν και να το "κάνουν τέλειο", προσπαθούν να κάνουν την ηλεκτρονική μουσική να "αναπνεύσει" κι αυτό το θεωρώ προσωπικά πολύ σημαντικό κι ευχάριστο.  :)

 
   off topic....

warpie είπε:
Καλος ο χαβαλες δε λεω αλλα μου θυμιζει λιγο καταστασεις που 2 ατομα πλακωνονται και οι υπολοιποι γυρω γυρω χειροκροτουν...
 Ε, δεν είναι δα και το ίδιο! στη μια περίπτωση ανοίγουν μύτες, κεφάλια....

 εδώ δεν είναι παρά ανταλλαγή.... bi(ea)ts and by(i)tes! ;D ;D

  Παρακαλώ, συνεχίστε.... 8)

 
novalaptop, το παράδειγμα της ηλεκτρονικής λούπας που χρησιμοποίησες ήταν ατυχές. Για να πάρουμε χαμπάρι τι έκανες και αν είχε νόημα, θα έπρεπε να έχεις επιλέξει δείγματα από φυσικά τύμπανα.

Επίσης, το γκρουβ δεν έχει καμία σχέση με το humanize ή το randomize. Ένας 100% quantized ρυθμός μπορεί να γκρουβάρει μια χαρά (απόδειξη, ένα μεγάλο μέρος της χορευτικής - και όχι μόνο - μουσικής από το 80κάτι και μετά), απλά δεν θα ακούγεται "ανθρώπινος". Όπως μια χαρά μπορεί να γκρουβάρει και ένας ρυθμός που δεν είναι ακριβώς επάνω στο grid, είτε είναι προγραμματισμένος είτε είναι παιγμένος από ντράμερ.

Τέλος, αν κάποιος θέλει να προγραμματίσει ντραμς ώστε να ακούγονται όσο πιο φυσικά γίνεται, θα πρέπει κατά τη γνώμη μου να έχει κάποια σχέση με το όργανο, τις δυναμικές του, την τεχνική του, ακόμα και την εργονομία του.      

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top