Πως να διαλέξεις φτηνή Stratocaster

Embrace the buzz, people, believe in zero relief!


Ξαναματα ΑΚΡΙΒΩΣ ?

Αυξάνω relief σημαίνει πνίξιμο στα ψηλά. Ισιώνω μανίκι σημαίνει έχω περισσότερο αέρα για τα σηκώματά μου και φυσικά περισσότερο σουστέην εκεί που το χρειάζομαι και περισσότερο.


να πουμε και το άλλο όμως, μηδενίζοντας relief πνίγω τα αριστερά τάστα, power riffs ακούγονται μαυρο χάλι με buzz.

 
να πουμε και το άλλο όμως, μηδενίζοντας relief πνίγω τα αριστερά τάστα, power riffs ακούγονται μαυρο χάλι με buzz.
Που το ακούς μωρέ το buzz στο power riff? Να μου 'λεγες ταστάρουν τα crystal clear αρπίσματα και alternate να πω οκ, δώσε λίγο ακόμη ρελιέφ, αν και , εξακολουθώ να προτιμώ το παχύ σαστέην στα ψιλάδια κι ας έχω και buzz και στα καθαρά.

Βάλτε να ακούσετε ηχογραφήσεις isolated guitar ή bass από γνωστά κομμάτια και θα εκπλαγείτε από το μέγεθος του buzz

 
Mια χαρά εξαιρετικό video. Δεν είναι επιμορφωτικό, δηλ. δεν μας λέει τι "πρέπει να προσέξουμε" αλλά διαλέγει με βάση τη δική του θεώρηση. Διάλεξε με λογική σειρά (μάτι, feel-όχι setup, ψιλοχέστηκε για τον ήχο, αλλά ξέρει τι να περιμένει από μια βαριά ή μια ελαφριά κιθάρα). Επισήμανε τα βασικά σημεία τσεκαρίσματος, έδωσε ένα ωραίο tip για γλιστράδα σε gloss neck, για όποιον δεν θέλει να "ματάρει" με σύρματα. Εγώ δεν το ήξερα πάντως.
ούτε εγώ το ήξερα μέχρι το 2014, παίζοντας χρόνια μια vintage glossy. Νόμιζα ότι όλες έτσι θα είναι.

Ήταν ένα από σημεία που με τράβηξαν στην πρώτη affinity.

Επίσης εγώ επιμένω στον ήχο unplugged / plugged.

Σίγουρα ο δεύτερος αλλάζει ανά πάσα στιγμή, αλλά ο πρώτος δείχνει τι μπορεί να βγάλει προς τα έξω η κιθάρα.

Πολλές φορές κολλάω αυτί στο σώμα ή το πηγούνι να νιώσω τι βγάζει.

Επίσης πάντα ψάχνω τι περιθώριο έχουν οι ακριανές χορδές μην σου πετάγονται έξω στα σηκώματα. Ιδίως η μπάσα μι, αν και πολλές φορές παίζω μ εκείνη και την ρίχνω επίτηδες έξω...

Θεώρησα το όλο βίντεο πολύ εκλαϊκευμένο και πολύ..."wow"

 
Που το ακούς μωρέ το buzz στο power riff? Να μου 'λεγες ταστάρουν τα crystal clear αρπίσματα και alternate να πω οκ, δώσε λίγο ακόμη ρελιέφ, αν και , εξακολουθώ να προτιμώ το παχύ σαστέην στα ψιλάδια κι ας έχω και buzz και στα καθαρά.

Βάλτε να ακούσετε ηχογραφήσεις isolated guitar ή bass από γνωστά κομμάτια και θα εκπλαγείτε από το μέγεθος του buzz


το ακούω, και είναι φρικτό. Και όταν λέω φρικτό εννοω με παραμόρφωση. Καθαρό είναι κάτι χειρότερο απο φρικτό - αηδία. Οπότε ... relief (έστω και λίγο). Σκέψου metal, rock, djent, σκαστές μονές στις μπάσες χορδές, κτλ. Και φαντάσου οτι ανήκω στην σχολή shredding, ελάχιστο action, κτλ... αλλά ειλικρινά δεν μπορώ να θυσιάσω τα ρυθμικά.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
25 λεπτά πριν, dimsonic είπε

εδώ τα λέει ο θείος περι ήχου unplugged




ΜΥΘΟΙ του ΑΙΣΩΠΟΥ ... (ενταξει και εγω τους πιστευα για χρονια μεχρι που εβαλα την κριτικιΑ μου σκεψη να δουλεψει  :classic_biggrin:  )

Ο ακουστικος ηχος της κιθαρας δεν εχει ΚΑΜΜΙΑ σχεση με τον ηλεΧτρικο....

Καταρχην αν το σκεφτεις λιγακι ολος ο ΣΚΟΠΟΣ μια solid body κιθαρας ειναι να  ΜΗΝ εχει resonance ωστε να ακουγεται καθαροτερα και χωρις feedback απο τον ενισχυτη..   

Εξαλλου τι σημαινει "καλος ακουστικος ηχος" μιας ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ κιθαρας?Αν ειναι ελαφρια παντα θα ακουγεται "δυνατοτερα" και "καλυτερα" απο μια βαρΓια μια και θα παλλεται περισσοτερο....αρα ας πεταξουμε ΟΛΕΣ τις solid body & ας παιζουμε με σκαφη που εχουν και τρΟυπα....

Η "καλυτερη" ηχητικα (δηλ.στον ΕΝΙΣΧΥΤΗ) Fender tele μου ειναι αυτη (και ειναι και σιγουρα η καλυτερη ηχητικα Fender Tele απο τις 2000+ που εχω παιξει ή απο τις δεκαδες που ειχα στην κατοχη μου)

wp_20160525_18_13_57_pro.jpg


Guess what ...ακουστικα ειναι..... μαπεϊσον.....

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μια χαρά είναι  το βίντεο, άιντε

Όσοι θέλετε ακούστε ξύλα τριγκι-τράγκα no problems. Eγώ στο τέλος θα βάλω την κιθάρα στον ενισχυτή και θα δω αν "περνάει" ο ήχος για να δικαιολογήσω και να εδραιώσω την οπτικοφυσική  οπτικοεφαπτική μου επιλογή.

Άσε που, αν πήγαινα σε ένα τέτοιο μαγαζί, που χρειάζεται σκάλα αεροπλάνου για να κατεβάσει μια ρημαδοSquier, θα σκεφτόμουν πολύ πριν αρχίσω να ανεβοκατεβάζω τον υπάλληλο για να μου φέρει κάθε Squier για να της κάνω τζίγκι-τζίγκι.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Άσε που, αν πήγαινα σε ένα τέτοιο μαγαζί, που χρειάζεται σκάλα αεροπλάνου για να κατεβάσει μια ρημαδοSquier, θα σκεφτόμουν πολύ πριν αρχίσω να ανεβοκατεβάζω τον υπάλληλο για να μου φέρει κάθε Squier για να της κάνω τζίγκι-τζίγκι.


καλα, δεν κατάλαβες ότι είναι σαν τα ράφια του Μασούτη?

μπροστά τα προμοταρισμένα και οι ευκαιρίες στο βάθος κήπος

ΜΥΘΟΙ του ΑΙΣΩΠΟΥ ... (ενταξει και εγω τους πιστευα για χρονια μεχρι που εβαλα την κριτικιΑ μου σκεψη να δουλεψει  :classic_biggrin:  )


εγώ ακόμα πιστεύω στα παραμύθια... :classic_tongue:

 
το ακούω, και είναι φρικτό. Και όταν λέω φρικτό εννοω με παραμόρφωση. Καθαρό είναι κάτι χειρότερο απο φρικτό - αηδία. Οπότε ... relief (έστω και λίγο). Σκέψου metal, rock, djent, σκαστές μονές στις μπάσες χορδές, κτλ. Και φαντάσου οτι ανήκω στην σχολή shredding, ελάχιστο action, κτλ... αλλά ειλικρινά δεν μπορώ να θυσιάσω τα ρυθμικά.


Εγω παιζω ρυθμικη κιθαρα στο 99% του χρονου που παιζω κιθαρα και ζητημα να εχω παιξει single notes πανω απο το 14  5 φορες στη ζωη μου  :classic_biggrin: ....

Παρολα αυτα εχω σχεδον μηδενικο ή και απολυτως μηδενικο relief (σε 2 κιθαρες μου ειναι μαλιστα  και αρνητικο,δηλ,η σολ ΑΚΟΥΜΠΑΕΙ στο 7ο ταστο αν βαλω καπο στο πρωτο και την μετρησω εχοντας πατημενο το 14 ) και δεν εχω απολυτως κανενα προβλημα (ισα ισα η κιθαρα εχει ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ περισσοτερο σκασιμο και ,το σημαντικοτερο,φυσικο compression που ειναι ιδιαιτερα σημαντικο οταν παιζεις σχεδον παντα ΚΑΘΑΡΑ οπως εγω).

Ισως ειναι και θεμα  παιξιματος (προσωπικα δεν κοπαναω πλεον σχεδον καθολου...αφηνω το....οργανο να μιλησει ΧΑΪΔΕΥΟΝΤΑΣ το ? ) 

Kαι παιζω και με χορδες πιπουλο (010-038).....ενταξει το action που προτιμω ειναι medium-medium low...το action "σαυρα" με δυσκολευει πολυ στο παιξιμο  (εχω βεβαια τωρα που το σκεφτομαι σε ολες τις set neck κιθαρες μου  χαμηλο action για καποιο λογο...αλλα ουτε και σε αυτες εχω προβλημα),

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Mήπως να σκεφτείς να αλλάξεις το pickguard σε μαύρο?


Μαύρο είχε από τη μάνα της.

Χαλια ήταν.Μαυρο pickguard σε τελε μονο αν ειναι butterscotch. 

WP_20160429_16_13_20_Pro.jpg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγώ unplugged με ηλεκτρική δεν παίζω για να δοκιμάσω χωρίς να θεωρώ ότι είναι απαραιτήτως άσχετος ο ένας ήχος με τον άλλο (plugged-unplugged). Απλά αν υπάρχει κάποιο ποιοτικό χαρακτηριστικό στον unplugged ήχο, δεν ξέρω να το μεταφράσω σε plugged. Με άλλα λόγια ό,τι κι αν ακούσω το ίδιο μου κάνει.

Όμως πριν από οτιδήποτε άλλο θα κουμπώσω την κιθάρα σε ενισχυτή και θα την ακούσω. Πριν από αυτό το βήμα δε με ενδιαφέρει ούτε σετάπ, ούτε μπράτσο, ούτε χρώμα, ούτε τίποτα  (δεδομένου βέβαια ότι η κιθάρα δεν είναι εμφανισιακά για άγρια πανηγύρια). Σε περίπτωση που αυτό που θα ακούσω μου κάνει, τότε προχωράω στα επόμενα βήματα και εξετάζω λοιπές παραμέτρους αν και σχεδόν πάντα προσαρμόζομαι αν ο ήχος είναι εκεί.

Κι επειδή γίνεται και κουβέντα για fret buzz, δεν ξέρω για άλλες μάρκες/ μοντέλα, αλλά προσωπικά στις στρατ, θέλω να υπάρχει λίγο buzz (και στο ηλεκτρικό σήμα) γιατί το θεωρώ μέρος του χαρακτήρα του οργάνου. 

 
Όμως πριν από οτιδήποτε άλλο θα κουμπώσω την κιθάρα σε ενισχυτή και θα την ακούσω
Έχεις όμως ήδη κάνει την επιλογή σου εκ των προτέρων έστω και ασυνείδητα (μπλε κιθάρα ανεξαρτήτως μαρκας, Strat ανεξαρτήτως χρώματος, Les Paul ανεξαρτήτως βάρους). Ή πας σε μαγαζί με λεφτά στην τσέπη και λες "θα παίξω όσες δεν είναι BC RICH, και όποια μου αρέσει θα την πάρω";

 
Ή πας σε μαγαζί με λεφτά στην τσέπη και λες "θα παίξω όσες δεν είναι BC RICH, και όποια μου αρέσει θα την πάρω";


Όταν, πριν πολλά χρόνια, αγόραζα κιθάρες έτσι, πήγαινα σε μαγαζί (χωρίς λεφτά στην τσέπη) και έπαιζα με διάφορες. Έβαζα κάποια στο μάτι και συνήθως επέστρεφα με τα λεφτά, μετά από μερικές μέρες. Αλλά έχεις δίκιο ότι η αρχική επιλογή των "διαγωνιζόμενων" οργάνων ήταν τουλάχιστον βάση του μοντέλου. Δηλαδή ξεκινούσα αποφασισμένος να ακούσω στρατ π.χ. 

 
Το βιντεο δεν το ειδα, ομως εν γενει ακολουθω τη σειρα που ανεφερε ο Φανης (Πνοη), ματι, αισθηση, βαρος, μπρατσο, "βολεμα".

Με τον plugged ηχο δεν πολυασχολουμαι (εκτος εξαιρεσεων) γιατι στο 99% των περιπτωσεων θα πειραξω/αλλαξω ηλεκτρικα - μαγνητες. Παρενθεση. Δεν ειναι ζητημα "σνομπισμου", ομως οταν διαβεις το κατωφλι των καλων/ακριβων/χειποποιητων μαγνητων και ξερεις τι γυρευεις, ειναι σχεδον αδυνατον να γυρισεις πισω. Κλεισιμο παρενθεσης.

Εχω ακουσει κιθαρες που χωρις ενισχυτη ειχαν εξαιρετικο ηχο/αισθηση και ενισχυμενες χαλια - και τουμπαλιν.

Δεν ειναι νομιζω και πολυ ασφαλες να πουμε το ενα η το αλλο, εξαρταται απο πολλους παραγοντες, το σημειωνουμε αλλα προχωραμε σε περαιτερω δοκιμες, στην τελικη μιλαμε για ηλεκτρικο οργανο, η πρωταρχικη unplugged αισθηση ομως μετραει.

Ειμαι κι εγω θιασωτης του μηδενικου ρηλιφ, μου αρεσει και το χαμηλο σχετικα ακσιον, καποιες φορες με ενοχλει το μπαζαριζμα σε μερικα σημεια (και καποιες αλλες το απολαμβανω) αλλα ειναι κατι που "θυσιαζω" για χαρη του γενικοτερου βολεματος μου.

Το φυσικο κομπρεσιον που προκυπτει απο τετοιες ρυθμισεις (οπως τονισε ο Σουπερφανκ), μπορει να ειναι και "χρησιμο" οχι μονον σε καθαρους ηχους αλλα και σε παραμορφωμενους. Τα τελευταια χρονια γενικα παιζω με πολυ γκεην απο ενισχυτη/πεταλια, το χαμηλο ακσιον ομως μαζι με το μηδενικο ρηλιφ "φρεναρουν" κατα καποιο τροπο την ανεξελεγκτη βρωμια  και τον ογκο, με αποτελεσμα ο τελικος ηχος να δινει την ψευδαισθηση πως ειναι πιο καθαρος, κρατωντας ομως μεγαλο αποθεμα απο διαρκεια/αρμονικες κλπ.. Φυσικα χρησιμοποιω πολυ και το volume pot για καλυτερο ελεγχο. Ειναι ενδιαφερουσα προσεγγιση nevertheless.

 
ΜΥΘΟΙ του ΑΙΣΩΠΟΥ ... (ενταξει και εγω τους πιστευα για χρονια μεχρι που εβαλα την κριτικιΑ μου σκεψη να δουλεψει  :classic_biggrin:  )

Ο ακουστικος ηχος της κιθαρας δεν εχει ΚΑΜΜΙΑ σχεση με τον ηλεΧτρικο....

Καταρχην αν το σκεφτεις λιγακι ολος ο ΣΚΟΠΟΣ μια solid body κιθαρας ειναι να  ΜΗΝ εχει resonance ωστε να ακουγεται καθαροτερα και χωρις feedback απο τον ενισχυτη..   

Εξαλλου τι σημαινει "καλος ακουστικος ηχος" μιας ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ κιθαρας?Αν ειναι ελαφρια παντα θα ακουγεται "δυνατοτερα" και "καλυτερα" απο μια βαρΓια μια και θα παλλεται περισσοτερο....αρα ας πεταξουμε ΟΛΕΣ τις solid body & ας παιζουμε με σκαφη που εχουν και τρΟυπα....

Η "καλυτερη" ηχητικα (δηλ.στον ΕΝΙΣΧΥΤΗ) Fender tele μου ειναι αυτη (και ειναι και σιγουρα η καλυτερη ηχητικα Fender Tele απο τις 2000+ που εχω παιξει ή απο τις δεκαδες που ειχα στην κατοχη μου)



Guess what ...ακουστικα ειναι..... μαπεϊσον.....
Δεν συσχέτησε το resonance με το τι ακούει στον ενισχυτή, όσο τουλάχιστον εγώ κατάλαβα. Ειχα δει κι ένα βιντεο με τον gary moore που κυκλοφορεί ευρέως στο δίκτυο ο οποίος πανω κάτω με την ιδια λογική έλεγε ότι διάλεγε κιθάρες. Το σίγουρο είναι πως το resonance ειναι πληροφορία και περνάει στα δάχτυλα και στο σώμα. Αν είναι αξιοποιήσημη η απαραίτητη, η όχι, προφανώς είναι άλλη συζήτηση η και θέμα γούστου αν θες. 

 
Όλες καλά θα παίζανε αν τις δοκίμαζε. Εδώ βασικά έχουμε ένα βίντεο που μας λέει ότι ένας master builder της fender διαλέγει κιθάρα με βάση το playability και το εργοστασιακό setup και προφανώς ο ήχος τον ενδιαφέρει στο τέλος (;) ή ότι βάση των προηγούμενων προϋποθέσεων η κιθάρα θα έχει και καλό ήχο (;). Σε κάθε περίπτωση δεν κάνει καμία ηχητική σύγκριση ενώ αποφαίνεται ότι η τελική του επιλογή έχει πολύ καλό ήχο. Αλλά σε σχέση με τι;

Γενικώς δεν πολυκατάλαβα τον στόχο του όλου πράγματος.


Έχεις ένα κανάλι για μουσικό εξοπλίσμό, κάπως πρέπει να το γεμίζεις  :classic_biggrin:

 
Εγώ unplugged με ηλεκτρική δεν παίζω για να δοκιμάσω χωρίς να θεωρώ ότι είναι απαραιτήτως άσχετος ο ένας ήχος με τον άλλο (plugged-unplugged). Απλά αν υπάρχει κάποιο ποιοτικό χαρακτηριστικό στον unplugged ήχο, δεν ξέρω να το μεταφράσω σε plugged. Με άλλα λόγια ό,τι κι αν ακούσω το ίδιο μου κάνει.

Όμως πριν από οτιδήποτε άλλο θα κουμπώσω την κιθάρα σε ενισχυτή και θα την ακούσω. Πριν από αυτό το βήμα δε με ενδιαφέρει ούτε σετάπ, ούτε μπράτσο, ούτε χρώμα, ούτε τίποτα  (δεδομένου βέβαια ότι η κιθάρα δεν είναι εμφανισιακά για άγρια πανηγύρια). Σε περίπτωση που αυτό που θα ακούσω μου κάνει, τότε προχωράω στα επόμενα βήματα και εξετάζω λοιπές παραμέτρους αν και σχεδόν πάντα προσαρμόζομαι αν ο ήχος είναι εκεί.

Κι επειδή γίνεται και κουβέντα για fret buzz, δεν ξέρω για άλλες μάρκες/ μοντέλα, αλλά προσωπικά στις στρατ, θέλω να υπάρχει λίγο buzz (και στο ηλεκτρικό σήμα) γιατί το θεωρώ μέρος του χαρακτήρα του οργάνου. 
 Ο ήχος στης στρατ είναι υπόθεση 300 εβρώ το πολύ. Αντε 350 για να ειμαστε και πολυ λαρτζ. Εννοώ απ τον χειρότερο στον καλύτερο. Ενα σετ καλοι μαγνήτες - ποτσ -σελεκτορας. Κακως το βλέπεις έτσι κατα την γνώμη μου, όλα τα υπόλοιπα ειναι πιο σημαντικά απο τον ήχο που ακους στον ενισχυτή. Και δεν εννοώ πιο ακριβά, μπορείς να βρείς την απόλυτη για σένα κιθάρα με ελλάχιστα χρήματα. Αρκει να μην έχεις την εμμονή του logo.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
κΖύλα κσε κΖύλα, δεν ξέρω, η κατασκευή/μοντάρισμα/δέσιμο/υλικα όλος αυτός ο συνδιασμός, (χωρίς να μπορώ να περιορίσω το σύνολο των παραγόντων ή και συνδιασμό αυτών) παίζει τεράστιο ρόλο. Με την 7-χορδη την Ibanez uv70p, απο το κουτί του thomann 2 sec sustain στο 24ο τάστο, μετά τα μαγικά που έκανε με καβίλιες ο μάστορας μου, 4 sec sustain στο ίδιο τάστο. Αρα δεν είναι όλα μαγνήτες στην ζωή.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top