Πως κανουμε jaming?

koxcygr

Νέο μέλος
Μηνύματα
478
Πόντοι
16
Μπορει καποιος που δεν ξερει να διαβαζει μουσικη να μαθει να κανει jaming σε κιθαρα?? Βαζω μερικα backin tracks αλλα οταν jammaro ακουγεται παραφωνα. Οι γνωσεις μου στην μουσικη ειναι πολυ βασικες. Ισως ειναι πολυ γενικο αυτο που λεω αλλα απο που μπορω να αρχισω????

 
Υπάρχουν κάποια πράγματα που ο καλός Θεούλης σε άλλους ανθρώπους δίνει και σε άλλους όχι. Π.χ. Ταλέντο, αυτί...επειδή δεν ξέρουμε τι σου έχει δώσει και τι όχι, ίσως...

koxcygr είπε:
αλλα απο που μπορω να αρχισω????
από το ωδείο!?

 
καταρχήν βρες την τονικότητα του καθε κομματιού, ώστε να είσαι σίγουρος ότι τζαμάρεις στην σωστή κλίμακα. δεύτερον πρέπει να μας πεις αν ξέρεις κάποιες βασικές κλίμακες, ώστε να ακούγεται "σωστα".

 
Ξεκίνα από την αρχή...

Κούρδισμα-Τονικότητα-Κλίμακες-Χρόνος-Υφος και δεν θα έχεις νομίζω πρόβλημα

Κούρδισμα:Πρέπει να έχεις το ιδιο κούρδισμα με το κομμάτι

Τονικότητα:Από ποιά συγχορδία είναι το κομμάτι;Μια καλή βάση για να αρχίσεις να παίζεις

Κλίμακες:Ανάλογα με την εναλλαγή συγχορδιών που έχει το κάθε κομμάτι μπορούμε να παίξουμε αντίστοιχες κλίμακες απο πάνω(αυτό δεν σημαίνει οτι όλες θα ακούγονται ωραία καθώς η κάθε κλίμακα δίνει και διαφορετικό ηχητικό ύφος)

Χρόνος:να είσαι μέσα στο tempo(ναι αυτο που χτυπανε ολοι το πόδι θελει τρελη προπονηση) και να προσεχεις για τυχον αλλαγες

Υφος:Ακομα και αν εισαι ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ μουσικος χωρις υφος δεν κανεις τιποτα(παραδειγμα δες τομ malmsteen να παιζει blue και θα καταλαβεις τι εννοω)Αυτά.Ελπιζω να βοηθησα

 
Ωραια. Εχω π.χ ενα κομματι η ενα riff τελος παντων το οποιο αρχιζει Gmajor δηλαδη πεζω σε κλιμακα G major τι ακριβος γινεται με τα base notes γιατι εκει νομιζω ειναι το προβλημα??? Η οχι???

 
Το σημαντικοτερο στο jammαρισμα ειναι να εχεις ενα καλο drummer για να κραταει τον ρυθμο


 
To ότι το κομμάτι αρχίζει από τη συγχορδία G (σολ ματζόρε) δεν σημαίνει ότι και το τραγούδι είναι γραμμένο σε Σολ 100%. Άν θεωρήσουμε ότι το τραγούδι είναι γραμμένο σε Σολ, δηλαδή η τονική σου είναι η νότα Σολ και η πρώτη συγχορδία είναι Σολ ματζόρε, τότε από τις παραδοσιακές κλίμακες ταιριάζουν τουλάχιστον 3.

G major -  (G, A, B, C, D, E, F#, G)

G lydian - (G, A, B, C#, D, E, F#, G)

G mixolydian - (G, A, B, C, D, E, F, G)

αυτά για αρχή... έχει πολύ ψωμί το θέμα...

 
Δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα...Πρεπι να δεις και ποιες αλλες συγχορδιες εχει το κομματι...

Παραδειγμα(μπακαλικο και γενικευμενο).Αν εχουμε GMaj η πρωτη κλιμακα που σκεφτομαστε ειναι GMaj

    ποιες αλλες συγχορδιες εχεις ομως στο κομματι;

    Αν ας πουμε εχεις F μεσα στο κομματι αντι για F# τοτε αντι για Gmaj θα παίξεις Gμυξολυδιο γιατι η F ειναι b7 στην Gmaj

 
Ατυχώς, το σημαντικοτερο στο jammαρισμα είναι να έχεις αυτί, παιδεία και εμπειρία. Θεωρείτε ότι εάν δώσω ένα backin track στον longshadow ή στον playloud (και σε πολλούς άλλους εδώ μέσα (για να μην έχουμε παρεξηγήσεις...), θα με ρωτήσει τι τέμπο είναι και σε τι κλειδί? ή θα τα χώσει (και πολύ καλά μάλιστα) κατευθείαν?

 
govanmaniac είπε:
To ότι το κομμάτι αρχίζει από τη συγχορδία G (σολ ματζόρε) δεν σημαίνει ότι και το τραγούδι είναι γραμμένο σε Σολ 100%. Άν θεωρήσουμε ότι το τραγούδι είναι γραμμένο σε Σολ, δηλαδή η τονική σου είναι η νότα Σολ και η πρώτη συγχορδία είναι Σολ ματζόρε, τότε από τις παραδοσιακές κλίμακες ταιριάζουν τουλάχιστον 3.

G major -  (G, A, B, C, D, E, F#, G)

G lydian - (G, A, B, C#, D, E, F#, G)

G mixolydian - (G, A, B, C, D, E, F, G)

αυτά για αρχή... έχει πολύ ψωμί το θέμα...
+1

Αυτο ακριβως!Οι παραπανω ειναι οι βασικοι Ματζορε τροποι.

 
Η Λα μινόρε πεντατονική (5-8,5-7,5-7,5-7,5-8,5-8 από μπάσα προς πρίμα) είναι η καλύτερή σου φίλη. Παίζεται πάνω από μπλουζ σε Λα μινόρε, Λα ματζόρε και Ντο ματζόρε. Μάθε την κι όλα θα πανκ αλά. :)

Για τη μΥξολύδια, τη σουπερλόκριαν και τις ναπολιτάνικες θα τα πούμε αργότερα, όταν πας ΩΔΕΙΟ. ;D

 
Δε χρεάζεται τίποτα....προς τους μαγνήτες ήχος πρίμος,προς τα κλειδιά ήχος-μπάσσος... ;D

αυτά, άντε το πολύ να μάθεις νούμερα στην ταστιέρα 0-5-3 κτλ...και φυσικά τρελή όρεξη!

Η πολύ η γνώση κακό κάνει,αφού θυμάμαι ψάχναμε για βιολί και απο τα 7 άτομα ένας κατάφερε να αυτοσχεδιάσει...οι υπόλοιποι τα είχαν χαμένα χωρίς την ύπαρξη παρτιτούρας...

Προσωπικές απόψεις πάντα...!

 
KTStillDrunk είπε:
    Αν ας πουμε εχεις F μεσα στο κομματι αντι για F# τοτε αντι για Gmaj θα παίξεις Gμυξολυδιο γιατι η F ειναι b7 στην Gmaj
Σωστά, και τέτοιοι μικρο κανόνες υπάρχουν άπειροι... Άν η πρώτη συγχορδία είναι ματζόρε και η προηγούμενη είναι ματζόρε 1 τόνο χαμηλότερα, παιζω Mixolydian.

Άν η πρώτη συγχορδία είναι ματζόρε και η επόμενη είναι ματζόρε 1 τόνο ψηλότερα παίζω Lydian.

Άν η πρώτη συγχορδία είναι μινόρε και η τέταρτη ματζόρε 2,5 τόνους ψηλότερα παίζω Dorian κλπ..

Στην πραγματικότητα αυτά ισχύουν MONO για απλά Progressions όπου δεν αλλάζει το key center...

Το πως σκεφτόμαστε σε αυτές τις περιπτώσεις είναι άλλη ιστορία... Ξεκίνα με τα απλά πρώτα...

 
govanmaniac είπε:
To ότι το κομμάτι αρχίζει από τη συγχορδία G (σολ ματζόρε) δεν σημαίνει ότι και το τραγούδι είναι γραμμένο σε Σολ 100%. Άν θεωρήσουμε ότι το τραγούδι είναι γραμμένο σε Σολ, δηλαδή η τονική σου είναι η νότα Σολ και η πρώτη συγχορδία είναι Σολ ματζόρε, τότε από τις παραδοσιακές κλίμακες ταιριάζουν τουλάχιστον 3.

G major -  (G, A, B, C, D, E, F#, G)

G lydian - (G, A, B, C#, D, E, F#, G)

G mixolydian - (G, A, B, C, D, E, F, G)

αυτά για αρχή... έχει πολύ ψωμί το θέμα...
Ωραια ας υποθεσουμε οτι το κομματι ειναι G major και η κλιμακα ειναι επισης G major επειδη δεν ξερω να διαβαζω μουσικη βλεπω π.χ τις θεσεις τις κλιμακας και αρχιζω να πεζω διαφορα στο τεμπο που πρεπει  και φυσικα στην κλιμακα G major. Ερωτηση¨ Οπου και να πεξω πανω στη  G major κλιμακα εφοσον το κομματι ειναι στην σωστη κλιμακα θα ακουγετε κανονικα χωρις να παραφωνιζει???

 
Άν κατάλαβα την ερώτησή σου, ναι αν παίζεις πάνω στην Σολ ματζόρε κλίμακα ΔΕΝ πρόκειται αν ακουστείς φάλτσος, δεν σημαίνει όμως ότι θα κουστούν και ωραία αυτά που θα παίζεις.... Το πιο σημαντικό πράγμα είναι σιγα σιγά να βρεις φράσεις ώστε το παίξιμό σου να φραζάρει... Τότε θα δεις ότι τους κανόνες τους μαθαίνεις για να τους παραβιάζεις... Μόνο τότε όμως... Προς το παρόν μάθε τους κανόνες...

 
1. τραγούδα

2. τραγούδα

3. προσπάθησε να βρεις στην κιθάρα αυτό που τραγουδάς

4. παίζε λίγα

5. παίζε πιό λίγα

6. πήγαινε στο ωδείο

7. αφού πας, να επαναλαμβάνεις τα βήματα από το 1 μέχρι το 5 τακτικά

πριν απ'όλα αυτά, προσπάθησε να βρεις τον ρυθμό.

 
Πεζω ηδη καποια σολα απο γνωστα κομματια απλα δεν ξερω να τα ερμηνευσω ωστε να παρω και τις καταλληλες πληροφοριες. Τα root notes τι ρολο βαρανε????

Και κατι αλλο μηπως ξερει κανεις που μπορω να βρω ετοιμα backing tracks ????

Ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις.

 
spy είπε:
Η Λα μινόρε πεντατονική (5-8,5-7,5-7,5-7,5-8,5-8 από μπάσα προς πρίμα) είναι η καλύτερή σου φίλη. Παίζεται πάνω από μπλουζ σε Λα μινόρε, Λα ματζόρε και Ντο ματζόρε. Μάθε την κι όλα θα πανκ αλά. :)

Για τη μΥξολύδια, τη σουπερλόκριαν και τις ναπολιτάνικες θα τα πούμε αργότερα, όταν πας ΩΔΕΙΟ. ;D
Ακριβως αυτο κανω αλλα δεν εχουν σχεση και τα root notes???Και αν ναι τι???

 
Ρε παιδιά, μου φαίνεται τον μπλέκετε άσκοπα τον άνθρωπο. Απ'ότι κατάλαβα προσπαθείς να ξεκινήσεις να παίζεις πάνω από ένα κομμάτι, ωραία;

Ξέχνα (για την ώρα) Λύδιες και Μιξολύδιες, ξέχνα και την εφτατονική ματζόρε ακόμα (νομίζω ότι είναι πιο δύσκολο να φρασάρεις σε φουλ εφτατονική κλίμακα) και αν το κομμάτι σου είναι G major, παίξε με την E (μι) πεντατονική. Νομίζω είναι ό,τι πιο εύκολο για να γκρουβάρεις και να χτίσεις 2-3 απλές φράσεις να ξεκινήσεις.  :)

 
Πως μπορω να καταλαβω ποια κλιμακα να πεξω πανω σε ενα κομματι(τουλαχιστον οταν το κομματι δεν αλλαζει τονικοτητα και μονο σε πεντατονικες κλιμακες προς το παρον)??? π.χ μου λες να παιξω πανω απο το κομματι που ειναι G major την κλιμακα Ε πεντατονικη, γιατι την Μι και οχι την Σολ μαντζορε πεντατονικη???

Η μηπως καλυτερα να μην ρωταω προς το παρον????

Και αυτο με τα root notes μπορει να μου το εξηγησει κανεις???

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top