POLL: σημαντικότεροι παράγοντες στον ήχο ηλ. κιθάρας #1

gdevelek είπε:
υπάρχουν τόσα πολλά εφέ που αλλάζουν δραματικά τον ήχο που για μένα δεν θα έπρεπε καν να συμπεριλαμβάνονται τα εφέ στις επιλογές
αν εννοεις moogerfooger pog κλπ, εντάξει, ειναι λιγο εξειδεικευμενο, καλυτερα με τον ορο εφε να εννοουμε τα κλασσικα και πολυχρησιμοποιουμενα εφε που αποσκοπουν στη δημιουργια ενος ήχου ΜΗ ακραιου.

σε κάθε περίπτωση, ψηφίστε ανάλογα πως αντιλαμβάνεστε ο καθένας την ερώτηση! :D

 
marathon είπε:
Επειδή συμφωνώ απόλυτα με το συνάδελφο, τείνω να πιστέψω ότι ο τίτλος του θέματος είναι ασαφής.

Ποιος πιστεύετε οτι είναι ο #1 ποιο σημαντικός παράγοντας στον καθορισμό του ήχου μιας ηλεκτρικής κιθάρας?

Μου λείπει η λέξη πρωτογενής.

Εάν δεν έχω (που δεν έχω ενισχυτή), προφανώς η κάρτα ήχου μου και τα (αχρωμάτιστα) monitors παίζουν βέβαια τον ρόλο του ενισχυτή χωρίς να αλλοιώνουν (όσο γίνεται) τον "πραγματικό" ήχο της κιθάρας. Άρα τα ηλεκτρικά-μαγνήτες παίζουν τον πρώτο ρόλο. Έχει κάποια βάση αυτό?



προφανως ναι.

αλλα πρεπει να παραδεχθεις πως ειναι μια μικρη μειοψηφια οι ανθρωποι που χρησιμοποιουν την ηλεκτρικη ετσι!

οποτε θεωρω ψιλοαυτονοητο πως ειναι πακετο το ''ηλεκτρικη-πεταλια-ενισχυτης''

 
εννοω πως αν ο καθενας εκρινε με τα δικα του κρirnρια τοτε, ο αλλος μπορει να ελεγε ''εγω την χρησιμοποιω μονο unplugged, οποτε βασικο ρολο παιζουν τα ξυλα, η γεφυρα και το αξιον''

 
IraklisZS είπε:
απο την άλλη ο ενισχυτής είναι ένα πολύπλοκο πράγμα που μπορεί να αλλάξει δραματικά τον ήχο και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό που να μπορεις να πεις οτι "διορθώνει" η "παιρνει πισω" τις ατασταλιες των κακών μαγνητων
με το ίδιο ακριβώς σκεπτικό καταλήγω στα εφέ ως πιο σημαντικά

για μένα:

"ήχος ηλεκτρικής κιθάρας"  == "καρφί στον ενισχυτή, καθαρό κανάλι, όλα τα EQ flat"

αυτό το σενάριο είναι το πιο "ειλικρινές", δεν υπάρχουν "ζαβολιάρηδες" όπως παραμορφώσεις και - κατά μείζονα λόγο  - εφέ

 
marathon είπε:
Επειδή συμφωνώ απόλυτα με το συνάδελφο, τείνω να πιστέψω ότι ο τίτλος του θέματος είναι ασαφής.

Ποιος πιστεύετε οτι είναι ο #1 ποιο σημαντικός παράγοντας στον καθορισμό του ήχου μιας ηλεκτρικής κιθάρας?

Μου λείπει η λέξη πρωτογενής.

Εάν δεν έχω (που δεν έχω ενισχυτή), προφανώς η κάρτα ήχου μου και τα (αχρωμάτιστα) monitors παίζουν βέβαια τον ρόλο του ενισχυτή χωρίς να αλλοιώνουν (όσο γίνεται) τον "πραγματικό" ήχο της κιθάρας. Άρα τα ηλεκτρικά-μαγνήτες παίζουν τον πρώτο ρόλο. Έχει κάποια βάση αυτό?
ακριβώς αυτό που λες δείχνει την σημαντικοτητα του στοιχείου "ενισχυτής".

αν σου αλλάξω τον ενισχυτή σου (καρτα-μονιτορ) και σου βάλω εναν engl screamer, θα ακουσεις διαφορά? λογικά μεγάλη.

η "σημαντικότητα" ορίζεται για μένα (και έτσι την εννοώ και στο συγκεκριμένο πολ) ως το πόσο πολύ θα αλλάξει ο ήχος οταν αντικαθιστάς ένα στοιχειο της αλυσίδας με ένα άλλο που κάνει την ίδια δουλεια. πχ αν αλλάξεις χορδές, πάλι χορδές θα βάλεις όχι αλογότριχες. Η αλλαγή στον ήχο με την αλλαγή χορδών έχει να κάνει με τη σημαντικότητα του στοιχείου "χορδές" στον ήχο σου.

φυσικά ξαναλέω, το καλύτερο ειναι ο καθένας να ψηφίσει ανάλογα με το πως αντιλαμβάνεται την ερώτηση :D

 
Sf, για δες το επιχειρημα μου οπου εβαλα ηλεκτρικα υπερανω του ενισχυτη, θα ειχε ενδιαφερον να το συζητησουμε...η ερωτηση δεν ειναι ποιος ειναι ο σημαντικοτερος παραγοντας για ΚΑΛΟ ηχο (εκει θα επελεγα ενισχυτη) αλλα ποιος ειναι ο σημαντικοτερος παραγοντας γενικα στη δημιουργια και χρωματισμο του ηχου, οπου και κολλαει το παραπανω επιχειρημα μου (εκτος και αν δεν καταλαβα καλα
Άρα τα ηλεκτρικά-μαγνήτες παίζουν τον πρώτο ρόλο. Έχει κάποια βάση αυτό?

υπο αυτο το...πρισμα συμφωνω και εγω γιατι αν τα...καρα-απλοποιησουμε τα πραγματα οντως η σημαντικοτερη διαφορα μεταξυ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ κιθαρας ειναι βεβαια ο....μαγνητης.... :) χωρις αυτον δεν μιλαμε καν για ηλεκτρικη κιθαρα.

 
Κοιτα Νικο, εγω το βλεπω απο μια μη-ποιοτικη σκοπια. Δηλαδη δε με απασχολει η ποιοτητα αλλα ο χρωματισμος. Και θεωρω οτι η αλλαγη που επιφερω στον ηχο μου μετακινωντας τον επιλογεα απο τη neck θεση στην bridge θεση ειναι πιο μεγαλη και κυριως πιο χαρακτηριστικη και ευκολα αναγνωρισιμη απο το να προσθεσω μερικα mids απο το eq του ενισχυτη.

Αν μου ελεγες να φτιαξω ενα καλο ηχο και μου ελεγες να επιλεξω μεταξυ ενος καλου set μαγνητων για την κιθαρα μου και ενος καλου ενισχυτη θα επελεγα τον ενισχυτη χωρις δευτερη σκεψη.

Εν ολιγοις, ακουγωντας ενα κομματι του Roy Buchanan οπου στη μεση του σολο μετακινειται απο τον neck στον bridge, η αλλαγη που επερχεται στον ηχο του ειναι τοσο χαρακτηριστικη αρα και κατα καποιο τροπο ισχυρη για τον ακροατη που δεν νομιζω να επιτυγχανε παρομοιο αποτελεσμα αν εκεινη την ωρα αλλαζε απο τα καθαρα ενος twin reverb σε αυτα ενος mark...

Η συγκριση που κανω εγω για να δω τις μεταβολες στον ηχο δεν ειναι η αντικατασταση του φτηνιαρικου High output διπλου με ενα dimarzio high output διπλο. Δεν αναφερομαι σε αυτες τις αλλαγες. Αναφερομαι στην αλλαγη του neck humbucker με ενα low output singlecoil, με ενα bartolinni soapbar, με εναν P90, αναφερομαι στην αλλαγη απο bridge σε neck και στα αποτελεσματα τετοιων δραστικων αλλαγων.

Μια κιθαρα με δυο διπλους θα ακουστει σαν κιθαρα με δυο διπλους σε οποιο ενισχυτη και αν τη βαλουμε, μια strat το ιδιο!

Quiz: Υποθετουμε οτι εχουμε μια κλασσικη tele, επιλεγμενο τον neck μαγνητη και ειμαστε καρφι σε εναν twin reverb. Ποτε θα εχουμε την μεγαλυτερη και πιο χαρακτηριστικη μεταβολη στον ηχο, οταν φυγουμε απο τον twin και παμε στο καθαρο ενος JCM ή οταν αντικαταστησουμε τον neck singlecoil απο εναν EMG 85?

Edit #4327 : Σορρυ για τα πολλα edit ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
IraklisZS είπε:
ακριβώς αυτό που λες δείχνει την σημαντικοτητα του στοιχείου "ενισχυτής".

αν σου αλλάξω τον ενισχυτή σου (καρτα-μονιτορ) και σου βάλω εναν engl screamer, θα ακουσεις διαφορά? λογικά μεγάλη.
Συμφωνώ απόλυτα. Απλά σκέφτομαι λίγο "πρωτόγονα".

Όταν κάποιος μπαίνει σε ένα μαγαζί να δοκιμάσει μια κιθάρα, σκέφτεται το σετάκι κιθάρα-ενισχυτή? Δεν νομίζω. Τη δοκιμάζει σε κάποιους ενισχυτές του μαγαζιού, κάποια του κάθεται καλά στο αυτί, πάει σπίτι του, του φταίει ο ενισχυτής του, μετά τη καινούργια κιθάρα μαζεύει λεφτά για καινούργιο ενισχυτή, από δίπλα και τα πεταλάκια...να μαστε καλά να αγοράζουμε.

Άρα η "πρώτη" μας επαφή με τη κιθάρα είναι κυρίως η σχέση μαγνητών-ηλεκτρικών. Απλά γράφοντας αυτά, τείνω να πιστέψω ότι αυτά τα 2 (μαγνήτες-ενισχυτής) δεν διαχωρίζονται

 
odis13 είπε:
Εν ολιγοις, ακουγωντας ενα κομματι του Roy Buchanan οπου στη μεση του σολο μετακινειται απο τον neck στον bridge, η αλλαγη που επερχεται στον ηχο του ειναι τοσο χαρακτηριστικη αρα και κατα καποιο τροπο ισχυρη για τον ακροατη που δεν νομιζω να επιτυγχανε παρομοιο αποτελεσμα αν εκεινη την ωρα αλλαζε απο τα καθαρα ενος twin reverb σε αυτα ενος mark...
Κάτι παρόμοιο δε θα μπορούσε να συμβεί αν ξαφνικά έπαιζε με δάχτυλα ή πιο κοντά στην ταστιέρα (ή και πιο κοντά στη γέφυρα αν θέλετε)?

 
ginargiros είπε:
Κάτι παρόμοιο δε θα μπορούσε να συμβεί αν ξαφνικά έπαιζε με δάχτυλα ή πιο κοντά στην ταστιέρα (ή και πιο κοντά στη γέφυρα αν θέλετε)?

Και βεβαια, αλλα αυτο εινα θεμα του παικτη, το οποιο ειπαμε αφηνουμε εξω (και φυσικα παιζει ΤΕΡΑΣΤΙΟ ρολο, απλα κοιταμε το θεμα απο καθαρα τεχνικη σκοπια)

 
odis13 είπε:
Και βεβαια, αλλα αυτο εινα θεμα του παικτη, το οποιο ειπαμε αφηνουμε εξω (και φυσικα παιζει ΤΕΡΑΣΤΙΟ ρολο, απλα κοιταμε το θεμα απο καθαρα τεχνικη σκοπια)
Πάω πάσο

 
H επίδραση των εφέ ειναι ερώτηση παγίδα.

Εστω οτι θεωρω την αλλαγη στο παχος και το σχημα της πενας σημαντικη. Παιζω λοιπον σε μια κιθαρα με την Α πενα και τη συγκρινω με τη Β : οκ υπαρχει τεραστια διαφορα. ΤΩΡΑ ΑΝΟΙΓΩ ΤΟ METAL ZONE .... Δεν παρατηρω καμμια διαφορα :D ;D ;D :D ;D

Επίσης οι χορδες... έχετε βαλει flat χορδες σε μια telecaster? Αγνωριστη γινεται. Τι εννοειται με την επιλογή "χορδες"? Το παχος τους ή το υλικό τους?

 
Noμιζω πως με τις παρουσες επιλογες το poll ειναι καπως ακυρο. Αν ψαχνουμε τους σημαντικοτερους παραγοντες για τον καθορισμο του ηχου μιας ηλεκτρικης κιθαρας τοτε θα πρεπει να εξαιρεθουν οι επιλογες του ενισχυτη και των εφε, καθως αυτες αποτελουν παραγοντες εξωτερικους της κιθαρας αυτης καθ'εαυτης.

Αν ομως μιλαμε για τον ηχο ενος ΚΙΘΑΡΙΣΤΑ τοτε μεταξυ ολων αυτων που αναφερεις με διαφορα την μεγαλυτερη επιρροη πανω στον ηχο την εχουν τα εφε. Η επιδραση τους σε σχεση με ολα οσα αναφερεις (ειδικα μαλιστα οταν σε καποιες περιπτωσεις χρησιμοποιουνται ανορθοδοξα-δημιουργικα) μπορει να προσδωσει στην κιθαρα ηχοχρωματα τετοια που ενισχυτες, μαγνητες κλπ κλπ να μην εχουν καμμια πλεον σημασια. Ακουστε Mogwai.

 
όταν πάμε σε μια συναυλία και ακούμε τον ήχο της ηλεκτρικής κιθάρας, φυσικα δεν ακούμε μοναχα ένα απο τα στάδια που περνάει το σήμα, αλλά όλα μαζι, το καθένα παίζει το ρόλο του και έχει το βαρος του.

γιαυτό όταν λέω ήχο ηλεκτρικής κιθάρας εμπεριέχω και τον ενισχυτή.

τα εφέ καταλαβαίνω πως είναι λίγο παγίδα, για τον λόγο που ανέφεραν τα παιδιά πιο πάνω.

επειδή "εφέ" ειναι κατι πολυ γενικό και τεράστιο, ας προσπαθήσουμε να το περιορίσουμε εξαιρώντας περίεργους/δημιουργικους πειραματισμούς και ακραίους ήχους.

αυτό που ήθελα να δω όταν έβαζα το πολ είναι το πόση προσοχή δίνουμε στο κάθε στάδιο της αλυσίδας του ήχου μας

και όταν λέω προσοχή εννοώ σε ποια σημεία της αλυσίδας θα φροντίζατε να διαθέτετε κάτι καλό/ακριβό/πολυ συγκεκριμένο και σε ποια σημεία της αλυσίδας σας παίρνει κατα τη γνώμη σας να κάνετε "εκτώσεις"/υποχωρήσεις

απλώς κατηγοριοποιήστε ποιο κομμάτι εξοπλισμού θεωρείτε οτι ειναι το πιο σημαντικό στον ήχο της ηλεκτρικής κιθάρας (και δε μιλάω για το όργανο αυτο καθ'αυτο)

εγώ πχ σκέφτηκα ως εξής:

το πρώτο πράγμα που θεωρώ πιο σημαντικό είναι ο ενισχυτής μου γιατί με κατηγοριοποιει σε μια ευρυτερη ηχητική σχολή, οπότε θα προσέξω/φροντίσω να είναι καλός/αυτος που μου ταιριάζει

αφού έχω τον ενισχυτή, θα φροντίσω να πάρω ένα καλό/ταιριαστο overdrive. κρινω πως αν έχω τον σωστό ενισχυτή, μπορώ να κάνω με ένα τυχαιο overdrive/wah/delay/chorus αλλά το να έχω αυτό/ά ακριβώς που μου ταιράζει/ουν είναι ένα μεγάλο βήμα για τη δημιουργία του ήχου μου.

μετά το overdrive θα φροντίσω να έχω καλούς μαγνήτες. οι μαγνήτες μπορούσαν να περιμένουν γιατι δε τους θεωρώ ποιο σημαντικο στοιχείο απο τα παραπάνω

έτσι βγαίνει η ιεραρχία μου ;D

 
blue είπε:
H επίδραση των εφέ ειναι ερώτηση παγίδα.

Εστω οτι θεωρω την αλλαγη στο παχος και το σχημα της πενας σημαντικη. Παιζω λοιπον σε μια κιθαρα με την Α πενα και τη συγκρινω με τη Β : οκ υπαρχει τεραστια διαφορα. ΤΩΡΑ ΑΝΟΙΓΩ ΤΟ METAL ZONE .... Δεν παρατηρω καμμια διαφορα :D ;D ;D :D ;D
Ακριβως ετσι το σκεφτηκα και ψηφισα δαγκωτο εφε. Ειτε Μαρσαλ, ειτε φεντερ, ειτε Χαρλει οταν παρει μπροστα το metal zone, η συνεισφορα του στον παραγωμενο ηλεκτρικο ηχο ειναι ταξεις μεγεθους σημαντικοτερη.

 
evris είπε:
Ακριβως ετσι το σκεφτηκα και ψηφισα δαγκωτο εφε. Ειτε Μαρσαλ, ειτε φεντερ, ειτε Χαρλει οταν παρει μπροστα το metal zone, η συνεισφορα του στον παραγωμενο ηλεκτρικο ηχο ειναι ταξεις μεγεθους σημαντικοτερη.
με το ίδιο ακριβώς σκεπτικό (και με το ΜΖ στο μυαλό) ψήφισα το πρωί

εφφέ --> (1)

 
Για μένα είναι όλα εξίσου σημαντικά και δεν έχει και τόση σημασία αν κάτι αλλάζει τον ήχο 30% ή 60%...άρα δεν μπήκα στον κόπο να ψηφίσω...

Αν ήταν όμως να ξεχωρίσω κάτι για τον ήχο του ηλεκτρικού κιθαρίστα θα ήταν (εκτός απο τα δάχτυλα του) το γούστο του και η καλαισθησία του η οποία του δίνει την ικανότητα να μπορεί να ρυθμίζει έτσι τα μηχανήματα του ώστε να βγάζει τον ήχο που είχε εξ αρχής σαν στόχο...

Έχω δει ανθρώπους με σχετικά φθηνό εξοπλισμό να το καταφέρνουν...

Έχω δει και άλλους που έχουν ξοδέψει ένα κάρο λεφτά και ήχο δεν έχουν (και δυστυχώς δεν πρόκειται να έχουν ποτέ..) γιατί τους λείπει κάτι απο τα παραπάνω...

 
fenderiarhs είπε:
Αν ομως μιλαμε για τον ηχο ενος ΚΙΘΑΡΙΣΤΑ τοτε μεταξυ ολων αυτων που αναφερεις με διαφορα την μεγαλυτερη επιρροη πανω στον ηχο την εχουν τα εφε. Η επιδραση τους σε σχεση με ολα οσα αναφερεις (ειδικα μαλιστα οταν σε καποιες περιπτωσεις χρησιμοποιουνται ανορθοδοξα-δημιουργικα) μπορει να προσδωσει στην κιθαρα ηχοχρωματα τετοια που ενισχυτες, μαγνητες κλπ κλπ να μην εχουν καμμια πλεον σημασια. Ακουστε Mogwai.
Μα πόσο δίκιο μπορείς να έχεις...(και ειδικά στο τελευταίο ;D)

Συνυπογράφω, διότι όντως κάποιες λεπτομέρειες όσον αφορά το γενικότερο ηχόχρωμα δεν αφορούν ούτε τον ενισχυτή αλλά ούτε και τα ηλεκτρικά/μαγνήτες...Βέβαια ο Ιraklis τοποθετήθηκε εξ αρχής λέγοντας το δικό του σκεπτικό για το δημοψήφισμα...

Ας ψηφίσουμε έτσι λοιπόν. ;)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
IraklisZS είπε:
τα εφέ καταλαβαίνω πως είναι λίγο παγίδα, για τον λόγο που ανέφεραν τα παιδιά πιο πάνω.

..........

..........

αφού έχω τον ενισχυτή, θα φροντίσω να πάρω ένα καλό/ταιριαστο overdrive. κρινω πως αν έχω τον σωστό ενισχυτή, μπορώ να κάνω με ένα τυχαιο overdrive/wah/delay/chorus αλλά το να έχω αυτό/ά ακριβώς που μου ταιράζει/ουν είναι ένα μεγάλο βήμα για τη δημιουργία του ήχου μου.
επειδη ακριβως διαφερει ο ηχος του καθενα εδω μεσα (ή αν θελετε ο ηχος που θελει να βγαλει), ειναι λογικο να ειναι διαφορετικες και οι προτεραιοτητες.

αρα ενδεχομενος η ερωτηση να επρεπε να ελεγε "σημαντικότεροι παράγοντες στον ήχο σας"

προσωπικα μου αρεσουν τα εφε, κ τα χρησιμοποιω αρκετα σε αυτα που (προσπαθω) να παιξω γι' αυτο κ τα ψηφισα ως τα πιο σημαντικα για τον ηχο μου.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top