Άστα... κι εγώ μαζί σου αλλά δεν είμαστε ο μέσος όρος.?
Πλάκα κάνεις τώρα... Αυτά ήταν τα νιάτα μας.Θυμάσαι τον Μαλίρη; Τον Δημητριάδη στη Φειδίου;
τότε, μας στέλνει κάποιος φίλος στον "Αμερικάνο", νομίζω στην Ιπποκράτους( η κάπου τριγύρω.
Το ίδιο βιώνω και εγώ. Όποτε δοκιμάζω όργανο υπό το “επικριτικό” βλέμμα του πωλητή, νιώθω σαν γατάκι και 100% βεβαίως ότι θα έπρεπε να αρχίσω το πλέξιμο αντί του να παίζω κιθαρα.Γενικα οποτε δοκιμαζω κατι παιζω χειροτερα απο οσο ποτε. Λες κι ειμαι πρωταρης. Ευτυχως αυτα που θελω απο το οργανο τα καταλαβαινω.
Θυμαμαι ομως τις δυο πρωτες αγορες. Πρωτη το 1971 με τον πατερα μου να παρουμε ακορντεον. Το πρωτο μου οργανο. Αυτο που τωρα εχω στις αγγελιες. Το βγαζει ο μαγαζατορας και μας ριχνει μια εισαγωγη Γαβαλα...εγω με το στόμα ανοιχτό ... Καλα λεει ο πατερας μου για να το δω...και πιανει κατι οτσι τσορνιες και κατι λιλι Μάρλεν...που εφυγε απο διπλα ο πωλητης τρεχοντας. Σου αρεσει μου λεει? Εγω με ενα χαμογελο ναα ...ναιιι.
Ερχεται ο πωλητης ορεξατος και τον αρχίζει ο μπαμπας ενα παζαρι...μα ενα παζαρι ηθελα να ανοίξει μια τρυπα να χωθω μεσα.
5 6 χρονια μετα οπως συμφωνησαμε περναω πολυτεχνειο μου δινει ο πατέρας μου 5000 να παρω κιθάρα. Παω στο ιδιο μαγαζι με ενα φιλο βρισκω μια απομιμιση στρατ. Να τη δοκιμασω λεω. Με μιση καρδια μου τη δινουν. Παιζω το sunshine of your love αψογα σχεδον. Ποσο κανει λεω , 5000 μου λενε. Ωραια λεω , παρε 5000, βαλε ενα σετ χορδες rock n roll, μια ζωνη, μια θηκη και μερικες πενες και ειμαστε οκ.
Ηταν το πρωτο μου παζάρι εβερ.
Προσωπικά, παραδόξως, δεν είχα ποτέ θέμα σύγκρισης με βιρτουόζο παρευρισκόμενο. Όταν πάω για δοκιμή δε με νοιάζει τίποτα.
Μέχρι και καφέ έχω δει να προσφέρουν.
Κατά την γνώμη μου είναι σημαντικό να δοκιμάζει ο υποψήφιος αγοραστής το προιόν, αν μη τι άλλο αυτός θα το αγοράσει, φυσικά υπό τον επίβλεψη του πωλητή, ειδικά για εξοπλισμούς μεγάλης αξίας. Τώρα βιρτουοζικές επιδείξεις είναι αχρείαστες καλύτερα να ξοδέψει την ενέργεια του δείχνοντας το προϊόν (το οποίο δεν το κάνει σχεδόν κανείς).
Ο ιδανικός πωλητής πρέπει να ξέρει τι πουλάει. Το όργανο και τις προδιαγραφές του.
Να αναφέρει τα πλεονεκτήματα του και όχι απαραίτητα να τα επιδεικνύει όπως αυτός νομίζει, στο ύφος που νομίζει. Πρέπει να βλέπει τον πελάτη και να τον κόβει, ηλικία, ντύσιμο (αν είναι ντυμένος στα κατάμαυρα π.χ. ή με φανελάκι ριγέ της λαϊκής) ή όποια χαρακτηριστικά μπορεί να τον οδηγήσουν στο να τον καταλάβει τι καπνό φουμάρει. Σκοπός είναι να πουλήσεις, όχι να εκφοβίσεις.
Είναι αρχάριος; Κάποιες φορές πουλάει να τον εντυπωσιάσεις.
Μήπως όχι; Απο δυο τρεις κουβέντες σχετικά με το όργανο μπορείς να καταλάβεις αν ξέρει τι ζητάει και να του δώσεις αυτό που περιμένει και να κάνεις τη δουλειά σου εύκολη. Όπως λεπτομέρειες που δεν βλέπει στο ίντερνετ και να τον αφήσεις 2 λεπτά στην ησυχία του να θαυμάσει και να δοκιμάσει.
Και στις δύο περιπτώσεις ο σκοπός είναι να πουλήσεις, όχι να εντυπωσιάσεις ως παίκτης.
Φταίει πάντα ο πωλητής; Συνήθως όχι, καθώς τα παραπάνω πρέπει να του τα μεταφέρει η διεύθυνση του μαγαζιού και να τον κατευθύνει. Να είναι welcoming και να καταλάβει την ψυχολογία του πελάτη και να του δώσει χρόνο να μάθει το στοκ που πουλάει.
πολύ όμορφα όλα αυτά, δυστυχώς πολύ ιδανικά. Αυτά γίνονται μετά από σεμινάρια μάρκετινγκ ή άμα ο άλλος έχει φυσικό ταλέντο στις πωλήσεις, κακά τα ψέμματα, τουλάχιστον παλαιότερα, εδώ οι περισσότεροι πωλητές ήτανε άνεργοι μουσικοί που έβγαζαν μεροκάματο λόγω της μικρής κλειστής αγοράς. Τουλάχιστον αυτή την εντύπωση έχω εγώ, μπορεί να κάνω λάθος. Από τότε που κατάλαβαν ότι ό,τι θέλω (όχι εγώ, ο καθένας) το τσιμπάω από εξωτερικό με καλύτερη εξυπηρέτηση φρόντισαν να αναβαθμίσουν λίγο τις υπηρεσίες τους.
Χρειάζεται να τα λέει... "καλά". ?Ενας πωλητής δεν χρειάζεται να είναι επιστήμονας, ούτε να έχει φιλότιμο.