Ποιότητα ήχου mix με cubase

gkourmoul1

Amateur Musician
Μηνύματα
9,897
Λύσεις
1
Πόντοι
688
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
Όπως έχω δηλώσει, έχω αλλάξει σε cubase 14 elements. Πέρα από τη μεγαλύτερη άνεση στη χρήση και την καλύτερη διαχείρηση πορων στο pc (ζορίζεται πολύ λιγότερο σε σχέση με το cakewalk), o ήχος είναι 3 επίπεδα πανω.
Τώρα εκανα export σε ενα κομμάτι που φτιάχνω και ο ήχος που μου δίδει απλά δεν υπάρχει, σε σχέση με προηγούμενες παραγωγές μου. Τέτοιο γυαλισμένο ήχο, ούτε στο ονειρό μου με το cakewalk, χωρίς καν να κάνω σοβαρή μίξη. Εννοείται χρησιμοποιώ τα ίδια plugins.

Κάνω σπόιλερ από την εισαγωγή του κομμάτιου (αν τη κρατήσω). Το υπόλοιπο είναι under construction...


 
Ωραίο ακούγεται Γιώργο αν και δεν πολυέχει νόημα χωρίς να μας έχεις και το αντίστοιχο export από cakewalk μια που έθεσες θέμα σύγκρισης. Πάντως, και εδώ ας μας διαφωτίσουν οι γνώστες περί των ηχοληπτικών, οι διαφορές σε export wav από daw σε daw είναι μηδαμινές και σίγουρα όχι εντυπωσιακές.

Όσον αφορά τη χρήση πόρων συστήματος, προσωπικά δεν έχω cubase για να κάνω σύγκριση αλλά αν διαβάσεις online άρθρα για "ελαφρά" daws, το cakewalk αναφέρεται πολύ περισσότερο από το cubase. Κι εδώ βέβαια ένα συγκριτικό με screenshots από task manager θα ήταν διαφωτιστικό.
 
Έχω κλείσει το pc για να κάνω τέτοια σύγκριση, αλλά θα επανέλθω με screenshots και exports από τα δυο DAWs, με το ίδιο υλικό.

Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι ότι τα πάντα δουλεύουν γρηγορότερα στο cubase. Έχω πολύ χαμηλότερo latency, και όταν φορτώνω με vst και plugins δεν μου κάνει νούμερα (να κολλάει, να σκρατσαρει και να αργεί).
 
το θέμα με το export των DAW νόμιζα ότι το έχουμε εξαντλήσει στο παρελθόν...

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ (και πιο σωστά ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να υπάρχει) καμία ακουστή διαφορά στο εξαγώγιμο αρχείο (εννοείται χωρίς την χρήση των dithering αλγορίθμων που εκεί μπορεί όντως να υπάρχουν διαφορές) σε κανένα DAW...

για να μην ξαναλέμε τα ίδια, παραθέτω δυο παλιότερα νήματα που μπορούν να διαφωτίσουν περί του θέματος όποιον ενδιαφέρεται...

Ποιό DAW χρησιμοποιείτε?

Συγκριτικό DAW Test drive - Μixing στο ψηφιακό domain


---
ΥΓ αν εννοεί ο Γιώργος την διαφορά μέσω της χρήσης των διάφορων native vst αυτή ουδόλως θα αφορά τον καθαυτό "ήχο" ενός DAW... έτσι κι αλλιώς σπάνια κάποιος θα τα χρησιμοποιήσει καθώς στην αγορά θα βρει εύκολα third party καλύτερα ακόμα και free... το μόνα πραγματικά σημαντικά θέματα στην διαφορά μεταξύ των εταιρειών αφορούν την υποκειμενικής φύσης εργονομία και την συμπεριφορά του κώδικα στο εν γένει perfomance...
 
o ήχος είναι 3 επίπεδα πανω.

Κατι κανεις λαθος στο Cakewalk :)

Στο δικο μου το pc (που ειναι τερας με 16GB RAM) το cubase ειναι πιο βαρυ παντως (βλεπω την "καταναλωση της cpu" ).
 
Από τη στιγμή που μπορεί κάποιος να έχει και τα 2 (ειδικά αν αναλογιστείς ότι πάνω κάτω το ίδιο δουλευούν), δεν χρειάζεται να επιλέξεις ένα :LOL:
 
Έκανα αναλυτικό συγκριτικό. Ίδιο project, μέ ίδια Plugins και ρυθμίσεις, καθώς και ίδιες εγγραφες audio, και με τα δυο DAWs. Οι διαφορές είναι όντως, ελάχιστες, καθώς και οι διαφορές στη διαχείρησηση πόρων. Θα ακολουθήσει αναλυτική περιγραφή του πειράματος που έκανα, πιο βραδυ.
 
Γενικά τα νέα daw είναι πιο βαριά από τα παλαιά, αλλά αυτή η έξτρα επιβάρυνση ουδεμία σχέση έχει με τον ήχο.
Έχει με την εικόνα ή τα γραφικά αν προτιμάτε.
Το να αναπαραστησεις μια κονσόλα ή ένα κομπρεσσορα πχ πιο κοντά στο πραγματικό ή σε κάτι "όμορφο" , τα faders ή τα u meters, απαιτεί επεξεργαστικους πόσους
Μπορώ να καταλάβω ότι προσφέρουν ίσως έμπνευση, αλλά μέχρι εκεί.
Έχει native compressors το cubase (ναι το παλιό, το 25ετιας) , που από άποψη εμφάνισης είναι σαν να δουλεύεις σε περιβάλλον windows 98.
Αλλά ευθαρσώς δηλώνω ότι κάνουν την ίδια αν όχι καλλίτερη δουλειά με τους μοντέρνους native.
Αν σκεφτεί κανείς ότι ελάχιστοι ή σχεδόν κανένας δεν γράφει στα 192 αλλά συνήθως στα 48.000 ....Η επεξεργασία audio είναι αστεία από άποψη απαιτήσεων επεξεργαστικής ισχύος.
Αν όμως λάβεις υπόψη σου αύτα τα νέα γραφικά των daws ή των plugins, τότε ναι αυξάνονται οι ανάγκες σε επεξεργαστές.
 
Αν όμως λάβεις υπόψη σου αύτα τα νέα γραφικά των daws ή των plugins, τότε ναι αυξάνονται οι ανάγκες σε επεξεργαστές.
Για τα γραφικά των Daw και των plugins χρησιμοποιούνται GPU πόροι, είτε των integrated, είτε των dedicated. Μια καλή GPU βοηθάει στην ταχύτητα του DAW με ανάλογο βέβαια κόστος για θόρυβο ανεμιστήρα ή ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές.
Ακόμα και οι μέτριες σύγχρονες GPU έχουν προφίλ μηδενικού RPM στους ανεμιστήρες, μιας και δε χρειάζεται πολύ video ή 3d ισχύς για τα visuals των DAWs και των plugins και πολλές motherboard έχουν low profile για το EMP στις ρυθμίσεις τους κάνοντας αντίστοιχο allocation των πόρων.
Οι integrated GPUs, (iGPUs) είναι επαρκείς απλά μοιράζονται τη RAM του συστήματος. Σε συστήματα με λίγη RAM που δεν έχουν ανεξάρτητη GPU μπορεί να καθυστερούν ή να δημιουργούν spikes τα σύγχρονα γραφικά του DAW και των plugins ακόμα και να έχεις καλή CPU.

όσοι έχουν καλή CPU και GPU σαν εμένα και καλή MOBO .... ULTIMATE POWER, σούπερ απόδοση! Ταχύτητα!! yeah!!! Λεφτά για αναβαθμίσεις!! μια φορά στα 10 χρόνια τουλάχιστο και βλέπουμε να δούμε τι έρχεται.
 
Για τα γραφικά των Daw και των plugins χρησιμοποιούνται GPU πόροι, είτε των integrated, είτε των dedicated. Μια καλή GPU βοηθάει στην ταχύτητα του DAW με ανάλογο βέβαια κόστος για θόρυβο ανεμιστήρα ή ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές.
Ακόμα και οι μέτριες σύγχρονες GPU έχουν προφίλ μηδενικού RPM στους ανεμιστήρες, μιας και δε χρειάζεται πολύ video ή 3d ισχύς για τα visuals των DAWs και των plugins και πολλές motherboard έχουν low profile για το EMP στις ρυθμίσεις τους κάνοντας αντίστοιχο allocation των πόρων.
Οι integrated GPUs, (iGPUs) είναι επαρκείς απλά μοιράζονται τη RAM του συστήματος. Σε συστήματα με λίγη RAM που δεν έχουν ανεξάρτητη GPU μπορεί να καθυστερούν ή να δημιουργούν spikes τα σύγχρονα γραφικά του DAW και των plugins ακόμα και να έχεις καλή CPU.

όσοι έχουν καλή CPU και GPU σαν εμένα και καλή MOBO .... ULTIMATE POWER, σούπερ απόδοση! Ταχύτητα!! yeah!!! Λεφτά για αναβαθμίσεις!! μια φορά στα 10 χρόνια τουλάχιστο και βλέπουμε να δούμε τι έρχεται.
Ελάχιστοι που ασχολούνται με το audio επενδύουν σε κάρτες γραφικών (και καλά κάνουν) οπότε δουλεύουν με τις on board , οποτε το βάρος των daw...πέφτει στον επεξεργαστή.
Επιμένω ότι τα νέα daw είναι βαριά, χωρίς audio λόγους.
 
  • Like
Reactions: cos_dr
Ακολουθεί παράδειγμα.
Δείτε εδώ ένα από τα παλιά vts μου....που ακόμα χρησιμοποιώ.
Στα γραφικά αναφέρομαι.
 

Attachments

  • 20241217_103035.jpg
    20241217_103035.jpg
    3 MB · Εμφανίσεις: 0
  • Wow
Reactions: cos_dr
Επιμένω ότι τα νέα daw είναι βαριά, χωρίς audio λόγους.
Οι απεικονίσεις τους είναι καλύτερες όμως και πιο χρήσιμες πληροφοριακά ιδιαίτερα αν θες να είσαι μέσα στην πειθαναγκαστική μόδα των Youtubers και των εταιρειών και μια dedicated GPU σε όσους χρησιμοποιούν τελευταίας τεχνολογίας plugin και να κάνουν και άλλες εργασίες παράλληλα, π.χ. να δουλεύουν και το video τους ή και να μπαίνουν στο noiz και άλλα πράγματα ταυτόχρονα με 2-3 οθόνες, χρειάζεται.
Δεν επηρεάζεται το audio άμεσα αλλά έμμεσα.
 
  • Like
Reactions: foxxx and LK
Οι απεικονίσεις τους είναι καλύτερες όμως και πιο χρήσιμες πληροφοριακά ιδιαίτερα αν θες να είσαι μέσα στην πειθαναγκαστική μόδα των Youtubers και των εταιρειών και μια dedicated GPU σε όσους χρησιμοποιούν τελευταίας τεχνολογίας plugin και να κάνουν και άλλες εργασίες παράλληλα, π.χ. να δουλεύουν και το video τους ή και να μπαίνουν στο noiz και άλλα πράγματα ταυτόχρονα με 2-3 οθόνες, χρειάζεται.
Δεν επηρεάζεται το audio άμεσα αλλά έμμεσα.
Το είπα, η εμφάνιση μπορεί να σε επηρεάσει.....αλλά νοητικά.
Από εκεί και πέρα, η μόδα του youtube ισχύει....ειδικά στο video.
Αλλά και αυτό το θέμα το έθιξα σε παλαιότερο νήμα.
Blackmagic design, ursa και red κάμερες , 10bit εγγραφείς video.....εξοπλισμός top of the line.....
 
Το είπα, η εμφάνιση μπορεί να σε επηρεάσει.....αλλά νοητικά.
Έχει και πρακτικότητα. Π.χ. Πιο λεπτομερής και ακριβής απεικόνιση του EQ, των mixing levels, Waveforms . Στα Synths και τα Samplers η σύγχρονη απεικόνιση θα έλεγα είναι θεαματική σε σχέση με το παρελθόν για το monitoring των παραμέτρων, των επιλογών, της απόδοσης. Ακόμα και στις προσομοιώσεις των hardware synths και στις libraries τύπου kontakt η σύγχρονη γραφική εμφάνιση επηρεάζει πολύ θετικά τη λειτουργικότητα.
Εγώ αυτό θέλω να πω. Δεν είναι ειδοποιός διαφορά, αλλά επηρεάζει πολύ θετικά. Γι αυτό τη θέλω. Την έχω! 😄
 
  • Like
Reactions: foxxx
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ (και πιο σωστά ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να υπάρχει) καμία ακουστή διαφορά
Βασικά, δεν μπορεί να υπάρξει καμία διαφορά. Τα αρχεία θα κάνουν null.
Κανένα DAW δεν έχει "ηχο". Κανένα δεν ακούγεται καλύτερο ή χειρότερο από το άλλο.
Δεν υπάρχει πάνω από 1 τρόπος να κάνεις sum στον ψηφιακό κόσμο.

That said, υπήρξαν παράγοντες στο παρεθλόν που επηρέαζαν τον ήχο, υπό συνθήκες.
Οπως σωστά ανέφερες, dithering (ακόμα και internal dithering όταν κάνεις bounce), το internal bit depth του mixer (τώρα πια είναι όλα 64bit float και το θέμα έχει λήξει) αλλά και σε κάποιες περιπτώσεις όταν έκανες offline bounce (όχι real-time) δεν ακουγόταν ακριβώς το ίδιο, αλλά αυτό ήταν απλά bug (των Protools συγκεκριμένα).

Οπότε, αν μιλάμε για projects με ίδιο bit depth/sample rate, ίδιο pan law, μια ακριβώς ίδις απλή στατική μίξη χωρίς progressing, τα bounce θα κάνουν null ανάμεσα στα DAW.
 
  • Like
Reactions: npap

Trending...

Νέα θέματα