Ποιος είναι ο καλύτερος direct κιθαριστικός ήχος που έχετε ακούσει;

  • Thread starter Thread starter geomor
  • Start date Start date
  • Last post Πρόσφατη δραστηριότητα Πρόσφατη δραστηριότητα:
  • Απαντήσεις Απαντήσεις: Απαντήσεις 35
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις: Εμφανίσεις 7K
Aμαν!Μ εφτιαξες παλι πρωι-πρωι... Ειχα χρονια να το δω ...να σαι καλα

 
Μάλλον σε speaker και amp simulation πρέπει ν' αναφερθούμε εδώ.

Η αλήθεια είναι ότι τα πράγματα έχουν φτιάξει πολύ και ακόμα και σε φτηνούς ενισχυτές πλέον υπάρχει μια έξοδος ηχογράφησης που δίνει ρέστα.

Ανάλογα με τις ηχοληπτικές αλλά και τις "παικτικές" ικανότητες του... παίκτη, είναι και το αποτέλεσμα.

Προσωπικά διαθέτω το Sansamp PSA-1 στο οποίο φτιάχνεις ότι ήχο θες και αυτό χρησιμοποιούσα καμμια δεκαριά χρόνια, αλλά το rec out του Roland Cube μου που πήρα για να "βαράω" καθημερινά, είναι τόσο βολικό που αυτό χρησιμοποιώ.

Επίσης στο παρελθόν έγραφα με τον .22 Boogie μου μέσα από Hughes & Kettner speaker simulator, direct στην κονσόλα με θαυμάσια αποτελέσματα.

Στην έκθεση Cosmomusica συνάντησα ένα Ιταλό παικταρά που έπαιξε στη σκηνή με το Pod του και ακούστηκε άψογος. (Παρά το γεγονός ότι είναι τρελλαμένος με κάθε τι vintage που έχει λάμπες.)

Σε γενικές γραμμές λέω ότι οι simulators βολεύουν.

Και αν παίζεις πολύ live βοηθούν στο να έχεις ελεγχόμενο ήχο, (τον "ήχο" σου κατά μεγάλο ποσοστό) χωρίς να κουβαλάς παντού το "θηρίο".

Σε περιπτώσεις γρήγορης ηχογράφησης, επίσης.

Όταν θα πας για τον δίσκο όμως καλό είναι να έχεις το καλύτερο με μικρόφωνα κλπ. όταν έχεις το χρόνο και το χρήμα να πειραματιστείς. (Εγώ γιατί συνήθως γράφω όπως κάτσει, όμως;.. )  :) :)

 
Gibson Les Paul με P90s καρφί σε κονσόλα, ενίοτε με λίγο Big Muff και Phase 90, με αλλεπάλληλο πολύ σφιχτό limiting και compressing. Σε κανένα σημείο της ηχογράφησης δεν χρησιμοποιήθηκε ενισχυτής (πχ. Βοogie όπως ακούγεται). Πηγή: συνέντευξη του James Guthrie (γραμμή στη Wiki για όσους αγνοούν) περ. Guitarist, τεύχος Φεβρ. '08.
Βεβαια για να μην ονειρευομαστε εχει...αρκετη σημασια ΤΙ κονσολα,ΤΙ limiter & τι COMPRESSORS χρησιμοποιηθηκαν,μη νομιζουμε οτι καρφι στην Behringer με το σπασμενο plug in θα βγαλουμε τετοιο ηχο... ;D ;)

 
Hey. Εχω παρατηρήσει, ότι σε ηχογραφήσεις χωρίς καμπίνες μικρόφωνα και τα ρεστα (αυτο δεν ειναι το ζητούμενο?) πολυ μεγαλη σημασία έχει το τι θες να βγάλεις. Δηλαδή ένα σουπερ μεταλαδικο ρυθμικό θέμα είναι πολυ ποιο δυσκολο να ηχήσει όμορφα απο ενα Leadακι μέσα σε μια μίξη με 50 κανάλια ακόμα σωστά?

Έχω δοκιμάσει αρκετές λύσεις, και χωρίς να είμαι αρχαιολάτρεις (μόνο λάμπα ουγκ) να ένα setup που χρησιμοποιώ.

Palmer pdi, (ενα μηχανάκι που κάνει προσομείωση καμπίνας , παιρνοντας σήμα απο την έξοδο ηχείων του ενισχυτη), χρησιμοποιόντας για κεφάλι έναν Laneygh50l η έναν vc210 . και ένα bbe362 (hardware) στο τέλος

Χρησιμοποιώ συνήθως 1-2 κιθάρες, για να πετύχω ποικιλομορφία στον ήχο (τα lead και τα ρυθμικά να μην ακούγονται "ίδια") για ποιο δευτερα θεματάκια βάζω στο κόλπο το psa και το gt2 απο tech21 και καμια φορά και το artsgx2000. Πολύ πολύ πολύ μεγάλο θέμα είναι όμως το a/d (με κακή κάρτα ήχου έβγαζα απιστευτα κακό αποτέλεσμα) και πάντα΄(2) το analog compressing μου έβγαζε πολυ καλύτερα αποτελέσματα απο οποιοδήποτε plug in.

Όσο για το live, που ένα πολυ μεγάλο μέρος του ήχου (σε μικρά κλαμπ πάιζω συνήθως) βγάινει απο την καμπίνα του ενισχυτή, δεν χρησιμοποιώ πλέον μικρόφωνο (η σε συνδιασμό ίσως) αλλά το Palmer. Δίνω με αυτο τον τρόπο ένα εντελώς "clean" σήμα στον ηχολήπτη μου χωρις bleeds απο τύμπανα και monitors φωνης (τέράστιο ζήτημα) που ότι χάνει απο τον ενισχυτή το παίρνει άνετα απο εκεί. Το συστημα δούλεψε εύκολα και σε ποιο μεγάλους χώρους 1-2 φορές που χρειάστηκε...

Live λύσεις όπως Pod στην κονσόλα δεν με έψησαν ποτέ, κυριώς γιατι πρέπει να βγει το σήμα ΄για να το ακούς απο κάποιο μονιτορ, που μπορει να μην ύπαρχουν αρκετές γραμμες και να γαμιέται λίγο το θέμα, το μόνιτορ επισης μάλλον ειναι calibrated για άλαλ πράγματα και οχι για τον ήχο της κιθάρας σου, ακούς φτιάχνεις, άλλο ακούγεται έξω, ΄χαος γενικά. Πάντως εμλενα ποτε δνε μου ΄φανηκε ιδιαίτερη ταλαιπωρία να κουβαλάω μαζι μου εναν combo η ένα κεφάλι, ίσα ίσα που με σχεσή με vamp - pod - sansamp που δοκίμασα ανα καιρούς αιστάνθηκα οτι έχω ποιο έυκολα τον ήχο μου.

 
Μα όταν πάιζεις ζωντανά, ο οποιοσδήποτε ενισχυτής του μαγαζιού ή της εταιρείας που κάνει το backline, παίζει απλά το ρόλο του μόνιτορ...

Ο κύριος σου ήχος όμως μπορεί όπως λες, να έρχεται από τον προσομοιωτή που πάει στην κονσόλα του Ρ.Α.

Το αν σου αρέσει προσωπικά ή όχι, ή μπορείς να προγραμματίσεις τον ήχο που ζητάς μέσα σε ένα Pod ή παρεμφερές amp simulator, είναι άλλο θέμα.

Εγώ αντέγραψα ακριβώς τον ήχο του Boogie που χρησιμοποιούσα στο Sansamp και έκανα δουλειά. Άσε που είχα και άλλα 50 preset για κάθε είδος με ένα footswitch.

 
Πραγματικά κάπως έτσι σκεφτόμουν τα πράγματα, ότι μπορείς με ένα τέτοιο δρόμο να πετύχεις το λιγότερο αξιοπρεπή και κυρίως σταθερά αποτελέσματα. Πάντως το videaki με τη les paul p90's με έψησε να δοκιμάσω μια τέτοιου είδους κιθάρα! ήταν πραγματικά καλό. Επίσης θα συμφωνήσω ότι τα monitors επί σκηνής δεν πολύ λένε για direct ήχο, νομίζω ότι αλλιώς σπρώχνει ένα κιθαριστικό μεγάφωνο, κ για αυτό έχω την εντύπωση ότι "μόνιτορ" σαν να το power engine ταιριάζουν.έχει δοκιμάσει κανείς το atomic reactor π.χ. με tonelab;(ωραίο μηχανάκι να μη βασίζονταν και στο korgax...) Σαφώς σε σοβαρή δουλειά δε θα βασιστείς μόνο σε modelling κ direct sound απλά πιθανολογώ ότι αν οι κατασκευαστές ασχολούνταν προς αυτήν την κατεύθυνση πιθανά να υπήρχαν ακόμη καλύτερα αποτελέσματα κ τελικά οι super ενισχυτές (γιατί στο low budget θα πας σε modelling όπως ο cube που προανέφερες) να φτάσουν να απευθύνονται στους big budget ρομαντικούς. Ουγκ. Κάτι ανάλογο με το cd και to βινύλιο (προσωπικά δε γουστάρω βινύλιο-είμαι η γενιά του digital). Πάντως σε παλιότερο guitarist διάβασα μια συνέντευξη γνωστού κιθαρίστα που δε θυμάμαι κ βαριέμαι να ψαξω(!) που έβγαλε ολόκληρο το σόλο δίσκο με pod 2 και δεν το πίστευαν! Κ μετά διαβάζεις στο wikipedia ότι ένα rock συγκρότημα χρησιμοποίησε tech21 γιατί ο μηχανικός τους πάλευε με ένα marshall stack κ δεν κατάφερε να βγάλει καλύτερο ήχο. Βλέπεις και τα line6 σε όλες τις εκδόσεις στα video making of των metallica κ λες...τι? απλά γουστάρω και το direct ψεύτικο ήχο...

 
φιλε yameth, δεν ξερω αν μου κάνεις πλάκα η το  λές σοβαρά αυτο που λές, αλλα αν το λές σοβαρά, έχει ένα μικρό πρόβλημα η θεωρία σου.

Ο ενισχυτής (καμπίνα) του "μαγαζιου" που παίζεις δεn λειτουργεί σαν μονιτορ (αυστηρά) για σένα.

Και εξηγούμαι

Ο drumer μας έχει ένα 20" crash. Ξέρεις πόσο δυνατά ακούγεται κάτι τέτοιο?? Ακόμα και σε μεσαίους κλειστούς χώρους (κύτταρο ας πουμε) δεν παίζουν καν overhead, ακούγεται απο την σκηνή. Για να ισσοροπήσω με την ένταση που βγαινει απο αυτό το φυσικο όργανο επι σκηνής  παίζω τον 50ρι μου ενισχυτή στο 4/10. Ο οποίος με την σειρά του ακούγεται αρκετά ώστε το μικρόφωνο η προσομείωση απλά να συμπληρώνει αυτά που χάνονται... Είναι καλη ιδέα να το κάνεις έτσι?? Σιγουρα καλύτερη από την εναλλακτική.

Η οποία είναι να πα΄ρει το σημα ο ηχολήπτης, να το πειράξει για να βγάλει αυτό που θέλει και να μου γυρίσει το διορθωμένο σήμα σε ένα μονιτορ, που είναι callibrated εντελώς όχι οπως περιμένεις, και να με βάλει έτσι ανάμεσα σε μια απίστευτη  περιοχή feedback (ενισχυτής - μονιτορ).

Και εντέλει και αυτο να γίνει η συνολική "ενταση" στο "πατάρι" που λένε και οι βλάχοι αθηναίοι ηχολήπτες θα είναι πάλι πολύ μεγάλη και δεν γλυτώνεις τίποτα.

Επίσης, σε μικρότερα ακόμα Live και όταν το pa δεν λεέι και τίποτα (γιατι στα γνωστά υπόγεια λέει θα μου πεις?) είναι σύνηθες  κιθαριστικός ήχος να βγαίνει μόνο απο τον ενισχυτή για να μην "φορτόνουμε" τα αθλίοpaηχεία, και για να ακούγεται ποιο αληθινός (ιδιαίτερα με βρετανικού ήχου ενισχυτές).

ΚΑι τέλος επειδη το psa και το gt2 τα έχω, και τα έχω ηχογραφήσει και παίξει Live πάρα πολύ, με σιγουρία μπορώ να σου πώ οτι εντελώς αλλιως ακουγονται σε direct ηχογράφηση (η στο pa)  και εντελώς αλλιώς όταν τα παίζεις σαν drive σε ενισχυτή, και είναι κρίμα να τα στέλνεις direct.

Και όσο για την συζήτηση με Pod. Not my cup of tea for sure. Δεν απαξιώνω τέτοιες λύσεις, έτσι κι αλλιώς και εγω χρησιμοποιώ κάτι ανάλογο, αλλα αυτό που κάνει μια tele σε έναν voxac η εναν laneyvc, αύτα τα αληθινά μεσαία που στο leadακι αρπάζουν λίγο drive, που ο ενισχυτής σε ακούει σε όλες τις δυναμικές σου, που να

χτυπιέσαι κάτω το Pod σου δεν το κάνει. Αν ψάχνεις εντελώς άλλο ήχο μέσα και εγώ πάμε Pod.

Αλλα και συνολικά είναι ελαφρώς άνυσο να συγκρίνουμε ας πούμε το Pod με λύσεις που κάνουν 3 φορές τα λεφτά του (οπως μια rhandal καμπίνα με προσωμείωση). Αλλά βέβαια το ζήτούμενο της συζήτησς δεν είναι πόσο κάνει τι και το Pod δεν είναι ούτε η μόνη ούτε η ποιο καλή λύση σε προσομειώσεις. Και προσπάθειες σαν το palmer pdi δείχνουν οτι οι εταιρείες πολλά χρόνια ασχολόυνται σοβαρά με την ιδέα.

Α και να ανφέρω οτι σε "μεγάλους" χώρους (βλέπε rockwave) όσες φορές έχω δει μπάντα με Pod (katatonia, mydyingbride) έχουν βγάλει Α Θ Λ Ι Ο ήχο, ποιο αθλιο και απο τα marshalια..

 
εγω παλι δεν εχω καταλαβει γιατι να παιζει καποιος live direct,τοσοι ΥΠΕΡΟΧΟΙ και ΜΙΚΡΟΙ λαμπατοι ενισχυτες που κουβαλιονται πανευκολα και σε βγαζουν παλικαρι ακομα και στο ΟΑΚΑ υπαρχουν γιατι να μη χρησιμοποιησεις εναν τετοιο & ενα μικροφωνακι και να εισαι πασας?

 
Superfunk είπε:
Βεβαια για να μην ονειρευομαστε εχει...αρκετη σημασια ΤΙ κονσολα,ΤΙ limiter & τι COMPRESSORS χρησιμοποιηθηκαν,μη νομιζουμε οτι καρφι στην Behringer με το σπασμενο plug in θα βγαλουμε τετοιο ηχο... ;D ;)
Γιατι ρε Νικολα? Το σπασμενο το πλαγκινι εχει χειροτερο ηχο απο το αγοραστο?  ;D Πιο.... λαμπατο??

 
Superfunk είπε:
εγω παλι δεν εχω καταλαβει γιατι να παιζει καποιος live direct,τοσοι ΥΠΕΡΟΧΟΙ και ΜΙΚΡΟΙ λαμπατοι ενισχυτες που κουβαλιονται πανευκολα και σε βγαζουν παλικαρι ακομα και στο ΟΑΚΑ υπαρχουν γιατι να μη χρησιμοποιησεις εναν τετοιο & ενα μικροφωνακι και να εισαι πασας?
ΣΥΜΦΩΝΏ μαζί σου. δίνουμε ένα κάρο λεφτά στα POD γιατί δεν ξέρουμε τι θησαυρός είναι ένας μικρός λαμπάτος ενισχυτής. Άλλη ευχαρίστηση...    ;)

 
Different strokes for different folks, που λένε κι οι κινέζοι.

Εχείς δίκιο, πρέπει να τοποθετηθεί το θέμα κατά μουσικό είδος.

Δεν υπάρχει πανάκεια για το ήχο της κιθάρας στη σκηνή.

Εχω δουλέψει σαν ηχολήπτης σε γνωστές alternative μπάντες όπου τα fader των μικροφώνων στην κονσόλα μου από τους Marshall, κατέληγαν να είναι κλειστά. Τελικά έπαιζαν στο 11 και δεν υπήρχε λόγος για Ρ.Α.

Αφού έτσι κι αλλιώς ανοιχτά ακόρντα έπαιζαν σε ηλεκτρικές κιθάρες.

Ποιός μίλησε για έλεγχο; Το καλεί το είδος...;

Σε άλλα είδη πάλι γίνεται διαφορετικά και ιδιαίτερα όταν παίζεις συχνά και σε διαφορετικούς χώρους και πρέπει να βγάλεις processed ήχο που δεν το αφήνεις στα χέρια του κάθε FOH ηχολήπτη που θα σου τύχει.

Ο επαγγελματισμός και το κοινό το απαιτεί.

Εγώ πάλι σαν μουσικός, δεν θα βρισκόμουνα ποτέ δίπλα στον άνιμαλ να βαράει με το κλομπ το πιατίνι.

Προσωπικά παίζω σε χαμηλές συγκριτικά εντάσεις, για Hi-fi συνολικό αποτέλεσμα και το μόνιτορ μου (ο ενισχυτής μου) δεν χρειάζεται να ξυρίζει 30 μέτρα μπροστά σε 45 μοίρες γωνία ότι είναι μαλλιαρό και κουνιέται.

Ακούω θαυμάσια γύρω στα 100-105db που είναι υπερ αρκετά.

Αλλά εγώ στα 50 μου έχω την ευτυχία να ακούω μια χαρά κιόλας, σε αντίθεση με άλλους ηχολήπτες / μουσικούς που γνωρίζω.

 
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=652578

Δεν εχει φυσική υπόσταση:δεν ειναι πραγματικα ηχεια,καμπινες,λαμπες κτλ αλλα για metal ειναι ενας καλος ηχος εστω κ αν τον ακους απο ενα ζευγαρι ηχεια/αλουστικα. Ολα τα samples του παιδιου είναι από οταν πρωτοβγηκε το metal pack. Βεβαια για αλλα ιδιώματα μπορει να μη τη βρει κανεις οπως σωστα ανεφερε καποιος πιο πανω.

Ωστοσο ο βλακακος που δε μοιραζεται το patch του κ ξυνει κ τη μυτη του στην αρχη:



μου ακουγεται καλα!

κ αν μπορω τεμπελχαναδικα να εχω ενα σκασμο τετοιους ηχους οπου τελος παντων καταφερω να τους ακουσω οπως πρεπει τοτε ενταξει παιρνω ΚΑΙ ενα τετοιο μηχανακι κ χωρις να σηκωνω κ τον κοσμο στο ποδι. Μικροι λαμπατοι που δε σπρωχνουν αερα...μπα. Με τον marshall jcm 900 μονο μια φορα τον ευχαριστηθηκα κ ειπα. ε καλος ειναι, σε live. tubes are probably meant to be loud and not in the bedroom.

K ακομη καλυτερα σε τετοια ειτε αναλογικα ειτε ψηφιακα η φαντασια κ η μαγγια του τεχνικου που το εφτιαξε/προγραμμάτισε ειναι το οριο. Virtual sound...ality. Δεν ειναι τσιπακι που προσπαθει να βγαλει το ρευμα της λαμπας στυλ valvestate αλλα ad converter, da converter και ο,τι μπορει ο καθενας να φαναστει ενδιαμεσα.

Προφανως πολλες "POD" μπαντες ακουγονται χαλια αλλα αυτο δε σημαινει οτι φταει το εκαστοτε μηχανακι. Παρεμπιπτοντως η mesa boogie δεν ειχε βγαλει ενα preamp για recording κ direct ηχο? Έχει κανενας sound clips ή κάτι τέτοιο?

 
yameth είπε:
Εγώ πάλι σαν μουσικός, δεν θα βρισκόμουνα ποτέ δίπλα στον άνιμαλ να βαράει με το κλομπ το πιατίνι.


Σε καλό σου boss βραδυάτικα!!.... ;D ;D

 
Καλα είναι λίγο στενόμυαλο να θεωρόυμε τους μεταλλάδες ζώα που γουστάρουν γκάζια.

Ακόμα και εκεί μπορει να βρεθεί λύση και είναι ακομα πιο δύσκολο, δεν λύνεται με χαζομαρες τύπου χαμήλωσε.

Αν και το κακό πάιξιμο οφείλω να παραδεχτώ οτι συχνά βρίσκει συχνά σύμμαχο στο volume για να καλυφθει.

Τρανό παράδειγμα για την όλη φαση είναι οι απιστευτα δυνατοι σε ενταση swans που εκανα στροφη 180 και απεδειξαν οτι μπορουν να τα σπανε ακόμα περισσοτερο χωρις να βαλουν καν παραμορφωση. Και ο λόγος ήταν οτι τους χλεύαζαν οτι η ένταση είναι το κολπο και μονο.

Και το να βγάλεις καλό αποτέλεσμα, νομίζω είναι όλο το θέμα ναι?

Αυτό έχέι άμεση σχέση με το να κατανοήεις που είσαι και τι μπορει να γινει,

και νομίζω οτι "προφε" στάση είναι μονο αυτο  

Και off topic.Σαν δημιουργος πιστεύω οτι να μένεις εκτεθειμένος και να

προσπαθείς να εξερευνάς καινούργια όρια είναι επιτακτικο. Οπότε αν δεν βάλεις τον εαυτο σου στην γραμμη του πυρός δεν κάνεις τίποτα. Τώρα τι θες να σε βομβαρδίσει και τι όχι είναι προσωπικό και δεν τειθεται θέμα καλου και κακού.  Σαν ακροατής θα άφηνα άνετα noizaδες να μου πάρουν το κεφάλι και να μην μπορώ να σταθω (δεν ενοοω sunoo) και παρα πολυ δύσκολα θα έβρισκα κάτι σε μια loudsomethingband η σε μια ξενερουά κλισεδιαρική μπάντα που δεν θέλει να σε ενοχλήσει κιόλας πολυ.  

 
manosg είπε:
Καλα είναι λίγο στενόμυαλο να θεωρόυμε τους μεταλλάδες ζώα που γουστάρουν γκάζια.
Ας μη τα παρεξηγούμε όλα. Χιούμορ έκανα με τον animal από τα Muppets!

Προφανως πολλες "POD" μπαντες ακουγονται χαλια αλλα αυτο δε σημαινει οτι φταει το εκαστοτε μηχανακι. 
Ακριβώς.
 
yameth είπε:
Aκούω θαυμάσια γύρω στα 100-105db που είναι υπερ αρκετά.

Αλλά εγώ στα 50 μου έχω την ευτυχία να ακούω μια χαρά κιόλας, σε αντίθεση με άλλους ηχολήπτες / μουσικούς που γνωρίζω.
;)!Η ακοή μας είναι το πιο σημαντικό πράγμα!εγώ έπαθα για να μάθω!πριν από κανά μήνα έπαθα ακουστικό τραύμα σε συναυλία-ευτυχώς δεν έχασα συχνότητες...από τότε πάντα έχω μαζί μου ωτοασπίδες και όταν ο ήχος ξεπεράσει τα όρια τις φοράω και είμαι κύριος ;D!Αδυνατώ να πιστέψω ότι κάποια μπάντα μπορεί να έχει καλό ήχο με τερματισμένα τα μηχανήματα-ότι είδος και αν παίζει!η έκθεση του αυτιού μας πάνω από 90db για παραπάνω από 20 λεπτά συνεχόμενα δημιουργεί προβλήματα!

Και για να απαντήσω και στο topic,εγώ πιστεύω ότι αν κάποιος ξέρει να κάνει καλό ήχο θα τον κάνει και μέσα από το pod και μέσα από πανάκριβα μηχανήματα!είναι θέμα παίχτη,τεχνικών γνώσεων και εμπειρίας,όπως πολύ σωστά αναφέρθηκε ;)!

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top