Ποιος φέρνει τα μικρόφωνα: Ο μαγαζάτορας ή οι μουσικοί;

Δεν μιλάμε για μουσικά όργανα όπως ειπώθηκε αλλά για ενισχυτικές μονάδες.

Ένα μαγαζί που χαρακτηρίζεται ως λαιβάδικο, θα επαναλάβω, οφείλει να έχει τον βασικό εξοπλισμό που θα του επιτρέπει να έχει αυτόν τον χαρακτηρισμό.

Επειδή σιχαίνομαι τις κρεπερί που δεν έχουν κρέπες έτσι και το λαϊβάδικο θα πρέπει να έχει, PΑ (με τα μονιτορς), συνδέσεις σκηνής με κονσόλα, ενισχυτικές μονάδες ανάλογα με το ύφος και τις ανάγκες του χώρου, φωτιστικό εξοπλισμό (ναι γιατί όχι) και ευκτέον (αλλά όχι υποχρεωτικό) για την διευκόλυνση των συγκροτημάτων μία (βασική) ντραμς.

Αν του στοιχίσουν 2 ή 3 χιλιάδες, αφορά τον ίδιο και την επαγγελματική του επιλογή.

Από κει και πέρα, ο κάθε μουσικός κρίνει αν μπορεί να εκφραστεί με τα υπάρχοντα/βασικά ή να φέρει τα δικά του. Αν έχω τίγκα βανάκι που το χω ετοιμοπόλεμο γιατί με αυτά τα μηχανήματα εκφράζομαι, μαγκιά μου και μπράβο μου αλλά δεν μπορώ να απαιτώ από κάθε μπάντα να κουβαλάει ΟΛΟΝ τον εξοπλισμό (ΠΛΗΝ μουσικών οργάνων που εξυπακούονται) σε κάθε gig που κάνει ειδικά για τα μικροποσά που αμείβονται.

 
Άρα μήπως πρέπει να μπει η κουβέντα σε ένα πλαίσιο του τι κάνει ένας σοβαρός και επαγγελματίας μουσικός;

Αντιλαμβάνομαι όλα αυτά που λες κι εσύ LK και ο Genius Loci και ο freerock αλλά συνεχίζω να έχω κάποιες ενστάσεις με βάση κάποια πράγματα που είπα πιο πάνω!

Και βάζω και το γεγονός να έρθει μία μπάντα από άλλη πόλη ή και χώρα!

Δεν θέλω να χαώσω την κουβέντα και ούτε να το πάω σε κουβέντα κέρδους,κλπ...Απλώς προσπαθώ να συμπεριλάβω πιθανές παραμέτρους!

 
audiokostas είπε:
Δεν μιλάμε για μουσικά όργανα όπως ειπώθηκε αλλά για ενισχυτικές μονάδες.

Ένα μαγαζί που χαρακτηρίζεται ως λαιβάδικο, θα επαναλάβω, οφείλει να έχει τον βασικό εξοπλισμό που θα του επιτρέπει να έχει αυτόν τον χαρακτηρισμό.

Επειδή σιχαίνομαι τις κρεπερί που δεν έχουν κρέπες έτσι και το λαϊβάδικο θα πρέπει να έχει, PΑ (με τα μονιτορς), συνδέσεις σκηνής με κονσόλα, ενισχυτικές μονάδες ανάλογα με το ύφος και τις ανάγκες του χώρου, φωτιστικό εξοπλισμό (ναι γιατί όχι) και ευκτέον (αλλά όχι υποχρεωτικό) για την διευκόλυνση των συγκροτημάτων μία (βασική) ντραμς.

Αν του στοιχίσουν 2 ή 3 χιλιάδες, αφορά τον ίδιο και την επαγγελματική του επιλογή.

Από κει και πέρα, ο κάθε μουσικός κρίνει αν μπορεί να εκφραστεί με τα υπάρχοντα/βασικά ή να φέρει τα δικά του. Αν έχω τίγκα βανάκι που το χω ετοιμοπόλεμο γιατί με αυτά τα μηχανήματα εκφράζομαι, μαγκιά μου και μπράβο μου αλλά δεν μπορώ να απαιτώ από κάθε μπάντα να κουβαλάει ΟΛΟΝ τον εξοπλισμό (ΠΛΗΝ μουσικών οργάνων που εξυπακούονται) σε κάθε gig που κάνει ειδικά για τα μικροποσά που αμείβονται.
+1000

;)

 
audiokostas είπε:
Ένα μαγαζί που χαρακτηρίζεται ως λαιβάδικο, θα επαναλάβω, οφείλει να έχει τον βασικό εξοπλισμό που θα του επιτρέπει να έχει αυτόν τον χαρακτηρισμό.
Θεωρω οτι μιλαμε για οποιοδηποτε μαγαζι διοργανωνει λαιβ και οχι για τα ''χαρακτηρισμενα''

ως λαιβαδικα τα οποια,δεν ξερω για την Αθηνα,στην επαρχια ειναι μετρημενα στις οπλές ενος αλόγου...

Τα λαιβαδικα πρεπει να εχουν τα παντα.Συμφωνουμε. :)

Οπως και ο μουσικος.Συμφωνουμε? :D

 
Neurotic είπε:
Άρα μήπως πρέπει να μπει η κουβέντα σε ένα πλαίσιο του τι κάνει ένας σοβαρός και επαγγελματίας μουσικός;
Να ένα ενδιαφέρον point... όλα όσα λέμε αφορούν ποιούς;

Τον επαγγελματία μουσικό που βιοπορίζεται μέσω των live;

Τον έμπειρο χομπίστα ή semi-pro με τα υψηλά στάνταρ στο παίξιμο και τον εξοπλισμό;

Τη νεοσύστατη μπάντα που έχει μονοψήφιο αριθμό live στο ενεργητικό της;

Προφανώς η κάθεμιά από τις παραπάνω κατηγορίες έχει άλλες ανάγκες και απαιτήσεις. Το ερώτημα λοιπόν "ποιά πρέπει να είναι η υποδομή ενός λαϊβάδικου" δεν έχει απάντηση (τουλάχιστον όχι μία και μοναδική).

Αντί γι' αυτό, ίσως θα πρέπει να αναρωτηθούμε αν το εκάστοτε live stage έχει την υποδομή και τη διάθεση (ο ιδιοκτήτης του δηλαδή) ώστε να μπορεί να ικανοποιήσει όλο τον κόσμο που έρχεται για live.

 
Aπαπαπα!!ΠΑΙΔΙΑ..θα συνφωνησω με τον freerock1974.Στην μακροχρονη πορεια σε πιστες (μπουζουκια ) ,ξενοδοχεια ,clubs και τελευταια σε διαφορες μουσικες σκηνες (liveαδικα) εχω διαπιστωσει οτι ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ η περιστασεων.Τωρα ενας ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ επαγγελματιας που σεβεται τον εαυτο του κατα την διαρκεια της συζητησης για την συμφωνια ''ριχνει''και μια ματια στον χωρο καταγραφει τι εχει και τι χρειαζεται ακομη και αυτο ειναι ΟΛΟ!!!

ΑΛΛΑ ο μουσικος κατα την γνωμη μου πρεπει παντα να εχει και εφεδρικα εξαρτηματα που εχουν την ταση να χαλανε οταν τα χρησιμοποιεις (οταν τα χρειαζεσαι ειναι το σωστο ) πχ.:δερμα κασας,ταμπουρου η ενα πεταλι ,καποιο μικροφωνο.Απο κει και περα η σωστη επαφη με τον μαγαζατορα (επικοινωνιακου τυπου) σε γλυτωνει απο ασκημες καταστασεις .ΕΙΝΑΙ ΔΕ ΚΑΙ ΘΕΜΑ

νοοτροπιας μουσικων και μαγαζατορων αλλα ας μην επεκταθουμε αλλο νομιζω οτι εχουμε καλυφθει ολοι .(οχι απο μενα φυσικα )

 
audiokostas είπε:
Δεν μιλάμε για μουσικά όργανα όπως ειπώθηκε αλλά για ενισχυτικές μονάδες.

Ένα μαγαζί που χαρακτηρίζεται ως λαιβάδικο, θα επαναλάβω, οφείλει να έχει τον βασικό εξοπλισμό που θα του επιτρέπει να έχει αυτόν τον χαρακτηρισμό.
+1000

Απο τη στιγμη που καποιος ανοιγει σοβαρο live-άδικο οφείλει να έχει το λιγότερο αξιοπρεπείς ενισχυτές και να έχει κάνει μια μελέτη σχετικά με το χώρο του και τον ήχο του. Εγω αν ανοιγα live-άδικο θα εδινα μεγαλη σημασια στους ενισχυτες του μαγαζιου μου.

Γιατι κακα τα ψεμματα, ο ενισχυτης ειναι μια σταθερα που μπορει να χαρακτηρισει κατα ενα ποσοστο τον ηχο ενος μαγαζιου. (Μαζι με μικροφωνα PA κτλ κτλ). Και δε θα ρισκαρα να αλλαζει αυτη η σταθερα του ηχου μου απο βδομαδα σε βδομαδα με ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΑ αποτελεσματα στο ηχητικο αποτελεσμα.

Ας πάμε και σε ενα τυχαιο παραδειγμα. Εγω ως μαγαζάτορας εχω κλεισει τους χ πιτσιρικαδες και τη ζ ''καλη'' headliner μπαντα. Οι μπαντες επιμενουν να φερουν δικους τους ενισχυτες.

Οι headliners ειναι ψειρες με τον ηχο τους και εχουν έναν Fender Deluxe Reverb.

Οι πιτσιρικαδες μου φερνουν εναν Zoom solid state 30 watt. Δε θα υπαρχει τρομακτικη διαφορα ποιοτητας στον ηχο των ψ με τους ζ? Η οποια θα αναγκασει τον ηχοληπτη μου να γινει ''αλογο'' και να χτυπηθει σα χταποδι για να ισοσταθμισει?

 
G.K. the Greek είπε:
...

Οι headliners ειναι ψειρες με τον ηχο τους και εχουν έναν Fender Deluxe Reverb.

Οι πιτσιρικαδες μου φερνουν εναν Zoom solid state 30 watt. Δε θα υπαρχει τρομακτικη διαφορα ποιοτητας στον ηχο των ψ με τους ζ? Η οποια θα αναγκασει τον ηχοληπτη μου να γινει ''αλογο'' και να χτυπηθει σα χταποδι για να ισοσταθμισει?

Νομιζω οτι η συντριπτικη πλειοψηφια των πιτσιρικαδων αν τους εβαζες να παιξουν με το ζορι στον deluxe,θα του καρφωναν το ZOOM tzitzikaizer pro με ρυθμιση μεθυσμενης μυγας με λοξυγγα και θα καταφερναν να ακουστουν ακριβως το ιδιο με τον ZOOΜ ss 30w που τους απετρεψες να χρησιμοποιησουν. Δεν αλλαζει τιποτα...

 
Μου φαίνεται παίζουμε με τις λέξεις. Τι θα πει "ενισχυτικές μονάδες"; Παίζει το μπάσσο χωρίς ενισχυτή; ΔΕΝ παίζει. Το "όργανο" είναι μπάσσο+ενισχυτής.

Εμμένω μετά μανίας στη θέση μου ότι οι ενισχυτές ΟΡΓΑΝΩΝ δεν θα έπρεπε να αφορούν το μαγαζί (ασχέτως αν είναι ΚΑΛΟ να έχει, τα είπαμε).

ΤΟ ΜΑΓΑΖΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΒΑΔΙΚΟ!!!  :P :P :P

Λήξις.  ;D

G.K. the Greek είπε:
Απο τη στιγμη που καποιος ανοιγει σοβαρο live-άδικο οφείλει να έχει το λιγότερο αξιοπρεπείς ενισχυτές και να έχει κάνει μια μελέτη σχετικά με το χώρο του και τον ήχο του. Εγω αν ανοιγα live-άδικο θα εδινα μεγαλη σημασια στους ενισχυτες του μαγαζιου μου.

Γιατι κακα τα ψεμματα, ο ενισχυτης ειναι μια σταθερα που μπορει να χαρακτηρισει κατα ενα ποσοστο τον ηχο ενος μαγαζιου. (Μαζι με μικροφωνα PA κτλ κτλ). Και δε θα ρισκαρα να αλλαζει αυτη η σταθερα του ηχου μου απο βδομαδα σε βδομαδα με ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΑ αποτελεσματα στο ηχητικο αποτελεσμα.
Υπέροχα.

Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι το μαγαζί φιλοξενεί μπάντες από soft jazz μέχρι metal. Τι ενισχυτές θα του πρότεινες να αγοράσει;

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ "ΗΧΟΣ ΤΟΥ ΜΑΓΑΖΙΟΥ"!! Παιδιά αυτά δε γίνονται ούτε... στο L.A.! Το μαγαζί οφείλει να έχει ένα σωστό ηχητικά περιβάλλον (κατόπιν της δέουσας μελέτης) ώστε όποια μπάντα και να παίζει στο stage να ακούγεται σωστά. Το χαρακτηριστικό ύφος του ήχου της μπάντας εναπόκειται στις επιλογές της τελευταίας. Δηλαδή αν πάω σε ένα μαγαζί να παίξω θα με υποχρεώσει το αφεντικό να παίξω με τους ενισχυτές του, για να μην καταστρέψω την παράδοση του "ήχου του μαγαζιού" που με τόσο κόπο και χρήμα έχει δημιουργήσει;; Please...

 
G.K. the Greek είπε:
Γιατι κακα τα ψεμματα, ο ενισχυτης ειναι μια σταθερα που μπορει να χαρακτηρισει κατα ενα ποσοστο τον ηχο ενος μαγαζιου. (Μαζι με μικροφωνα PA κτλ κτλ).
Με τιποτα ομως.

Αν υπαρχει κατι που χαρακτηριζει "τον ηχο" ενος μαγαζιου αυτο μπορει να ειναι η ακουστικη μελετη του (συνηθως δια της απουσιας της), η αισθητικη του ηχοληπτη του χωρου (εαν δεν παιζει καθε μπαντα με τον δικο της),το PA,η "συνοχη-συγγενεια" των μουσικων στυλ των συγκροτηματων που παιζουν (πχ υπαρχουν μαγαζια που παιζουν περισσοτερο με μπλουζ μπαντες και αλλα με μεταλ), παντως σιγουρα οχι ο ενισχυτης της κιθαρας ή του μπασου.

Καλα θα ηταν να υπαρχουν καλοι ενισχυτες,αλλα και να υπαρχουν line6 ή ακομη και σκετες καμπινες ωστε να φερνει ο καθενας την κεφαλη του,δεν τρεχει και τιποτα. Προτιμω μια αξιοπρεπη κονσολα και καναδυο μονιτορ της προκοπης παραπανω.

 
The Genius Loci είπε:
Παιδιά αυτά δε γίνονται ούτε... στο L.A.! Το μαγαζί οφείλει να έχει ένα σωστό ηχητικά περιβάλλον
Θα το επεκτεινω λεγοντας οτι ΟΥΤΕ αυτα γινονται στο LA... ;D

Για ΤΙ μαγαζια μιλαμε?συγνωμη...

Στα οποια εμφανιζονται ποιοι?

Στην Ελλαδα? :o

Eχω αρχισει απ τη κουβεντα να νιωθω οτι ειμαστε σε μια χωρα που οι μαγαζατορες αλλο μελημα δεν εχουν απ το να εξασφαλιζουν τα αναγκαια στους wannabe rockstar... :D

Εδω εχουμε παρατησει τα λαιβ γιατι βαριομαστε το κουβαλημα... :P

Προσωπικα σε ΟΛΑ τα λαιβ που εχω κανει σε μαγαζι,(Καβαλα-Θεσνικη)ειχα το δικο μου ενισχυτη,με απιστευτη τυχη 2 ολοκληρων χρονων που ημασταν houseband και ηταν ολα στημενα για Π-Σ.

Το PA του μαγαζιου,αυτο εννοειται. ;)

Τα παραπανω ειναι ρεαλισμος.

Τα παρακατω ορθολογισμος:

Eνας υδραυλικος παει στη δουλεια χωρις καβουρα?

Oπως ειπε και ο Περικλης,συνεννοεισαι,βλεπεις τα πραγματα και αναλογως πραττεις.

Οσο για τα μικροφωνα,αν μιλαμε για τραγουδιστη,θεωρω αδιανοητο να το παιζεις τραγουδιαρης και να μην εχεις ενα δικο σου μικροφωνο με καλωδιο..

 
Με την ίδια λογική ρε Loci τα προβάδικα θα μπορούσαν να σου παραχωρούν μόνο τον χώρο και να φέρνεις εσύ ενισχυτή+μπάσσο!Μήπως έτσι έχουμε συνηθίσει; :)

Το "ήχος του μαγαζιού" όντως κι εμένα δεν μου ακούγεται πολύ καλά(G.K. αν μπορείς διευκρίνισέ το...) αλλά αντιλαμβάνομαι απόλυτα και συμφωνώ με το παράδειγμα με τους πιτσιρικάδες και τους ενισχυτές!

Νομιζω οτι η συντριπτικη πλειοψηφια των πιτσιρικαδων αν τους εβαζες να παιξουν με το ζορι στον deluxe,θα του καρφωναν το ZOOM tzitzikaizer pro με ρυθμιση μεθυσμενης μυγας με λοξυγγα και θα καταφερναν να ακουστουν ακριβως το ιδιο με τον ZOOΜ ss 30w που τους απετρεψες να χρησιμοποιησουν. Δεν αλλαζει τιποτα...
ΘΕΟΣ!! :D :D

Ναι υπάρχουν και οι περιπτώσεις που η ξεροκεφαλιά σπάει νεύρα αλλά εμένα μου έχει τύχει και το εξής...Να είναι μπασσίστας, ο οποίος να μην μπορεί να βγάλει τον ήχο που θέλει με τον orange που του είχαμε φέρει, αλλά επειδή εγώ και το άλλο το παιδί που κάναμε ήχο γνωρίζαμε τον ενισχυτή, μπορέσαμε πάνω κάτω να φέρουμε τον ήχο και στα μέτρα του και στα δικά μας ώστε να βγει κάτι καλό έξω!

Άρα ξαναλέω ότι αν υπάρχει ένα στάνταρ σετ από τα βασικά και το οποίο ξέρει και ο ηχολήπτης, διευκολύνεται κατα πολύ η κατάσταση!

 
Neurotic είπε:
Με την ίδια λογική ρε Loci τα προβάδικα θα μπορούσαν να σου παραχωρούν μόνο τον χώρο και να φέρνεις εσύ ενισχυτή+μπάσσο!Μήπως έτσι έχουμε συνηθίσει; :)
Sorry, δεν συννενοούμαστε.  :-\

Καταλαβαίνω πολύ καλά με ποια λογική υποστηρίζεις τα όσα λες, απλά επισημαίνω ότι, κατά τη γνώμη μου, κάνεις λάθος.

Και από το παραπάνω που γράφεις είναι φανερό ότι δεν προσπαθείς να συλλάβεις τη δική μου λογική. Το προβάδικο είναι ένας χώρος που μπορεί μέχρι και κιθάρες να έχει διαθέσιμες στους πελάτες του (μερικά έχουν όντως). Αυτός είναι ο αποκλειστικός σκοπός λειτουργίας του. Να παρέχει ΟΛΑ όσα θα χρειαστούν για να γίνονται πρόβες.

Αντιθέτως, και αυτό είναι που δεν έχετε συλλάβει οι περισσότεροι, πιθανότατα γιατί είστε νέοι και... ρομαντικοί ακόμα  ;D, ο σκοπός του "μαγαζιού" ΔΕΝ είναι να "παρέχει όλα όσα θα χρειαστούν για να γίνει το live".

Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΑΓΑΖΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΕΙ ΠΟΤΑ!




(αφήνω μερικά δευτερόλεπτα ιντερνετικής εγκυμονούσας σιωπής ώστε να γίνει αντιληπτό το παραπάνω)

ΜΗΝ το μπερδεύετε με καταστάσεις "μουσικής έκφρασης" που αποτελούν αντικείμενο πολιτιστικών ΜΚΟ και Δήμων και Κοινοτήτων, στα πλαίσια φεστιβάλ που μπορεί να διοργανώνουν.

ΤΟ ΜΑΓΑΖΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΚΑΙ ΒΓΑΖΕΙ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΑ ΠΟΤΑ (ΚΑΙ ΤΑ ΕΙΣΗΤΗΡΙΑ) ΠΟΥ ΘΑ ΠΟΥΛΗΣΕΙ Η ΜΠΑΝΤΑ. ΤΑΙΛΩΣ.  ;D

Στα πλαίσια της προσφοράς "ζωντανής μουσικής" προς τους πελάτες του, το μαγαζί έχει την υποχρέωση, η μουσική που παίζει η μπάντα να βγαίνει με την καλύτερη δυνατή (στα πλαίσια του οικονομικά εφικτού πάντα) ποιότητα προς το κοινό. Άρα η μπάντα πρέπει να διαθέτει ό,τι της χρειάζεται για να παίξει τη μουσική της. Αν τυχαίνει και το μαγαζί να διαθέτει και το κάτι παραπάνω, καλώς.

Δεν ξέρω πόσο περισσότερο κατανοητό να το κάνω. Συγγνώμη.

Κατά τα λοιπά, συμφωνώ απολύτως με το τελευταίο post του Σταύρακα.  ;)

Και βέβαια, το πιο σωστό που έχει γραφτεί σ'αυτό το thread, ότι δηλαδή το παν είναι η συμφωνία που θα έχει γίνει με το μαγαζάτορα. Με βάση την τελευταία παράμετρο ορίζονται όλα τα υπόλοιπα πιστεύω.

 
The Genius Loci είπε:
Μου φαίνεται παίζουμε με τις λέξεις. Τι θα πει "ενισχυτικές μονάδες"; Παίζει το μπάσσο χωρίς ενισχυτή; ΔΕΝ παίζει.
Παιζει και παραπαίζει.. Όπως και η κιθάρα. Λέγεται Di

Ή μήπως και η κονσόλα είναι μουσικό όργανο;

Μπορεί ο ενισχυτής να είναι αναπόσπαστο μέρος του ήχου σου αλλά ΔΕΝ είναι μουσικό όργανο.&-

Από κει και πέρα μάλλον θα διαφωνήσω κι άλλο....  ;D

Ο βασικός στόχος του κάθε μαγαζιού (ή τουλάχιστον στην συντριπτική πλειοψηφία τους) είναι το κέρδος, πάσο και δεν το αμφισβητούμε. Πως θα επιτευχθεί αυτό είναι θέμα επαγγελματισμού του ιδιοκτήτη. Αν εσένα σου αρκεί το "πάρε-ένα-υπερυψωμένο-σανίδι-και-κάνε-κουμάντο" πάω πάσο και κουμάντο στα γούστα σου δεν κάνω.

Απλώς εγώ επιμένω και θα συνεχίσω ότι το βασικό facilitation είναι υποχρέωση ενός σωστού ιδιοκτήτη. Τι θέλω over and above από αυτό που μου δίδεται, είναι δική μου δουλειά και υποχρέωση.

Τώρα αν εξετάσουμε ποιά μαγαζιά είναι λαιβάδικα και καλώς είναι, ποιά είναι και δεν θα πρεπε (ούτε σύμφωνα με τον νόμο) να είναι, ποιά δεν είναι αλλά μπαίνουν στον χορό, ποιό είδος μουσικού θα πάει να παίξει στο καθένα, τι ζητάει από το live του, τι προσφέρει στο live του, τι θα αποκομίσει από το live του και πάει λέγοντας, δεν θα τελειώσουμε ούτε του χρόνου.

 
audiokostas είπε:
Αν εσένα σου αρκεί το "πάρε-ένα-υπερυψωμένο-σανίδι-και-κάνε-κουμάντο" πάω πάσο και κουμάντο στα γούστα σου δεν κάνω.
Και πολύ καλά θα κάνεις, πολύ κακώς όμως κάνεις να παρερμηνεύεις τα λεγόμενά μου. Εκτός αν θέλεις να μου υποδείξεις που το έγραψα αυτό. Ακριβώς όμως, μέχρι τελείας. Ή σταμάτα να αποδομείς τη συζήτηση.

Αυτό που δεν καταλαβαίνω, ειλικρινά, είναι προς τι η τόση μανία στο να έχει το μαγαζί σώνει και καλά ενισχυτές. Όλοι μας ξέρουμε ότι 9 στις 10 φορές, οι ενισχυτές των μαγαζιών είναι του πρωκτού. Για τα τύμπανα ας μη το συζητήσουμε καλύτερα...

Και, επειδή έχει περάσει απαρατήρητο, άντε να το ξαναγράψω.

Κάθε μαγαζί έχει συγκεκριμένο budget για τα ηχητικά του. Καλώς ή κακώς έτσι είναι. Ας πούμε, αν άνοιγα εγώ μαγαζί (τώρα κάποιο μέλος του forum χαμογελάει χαιρέκακα, αλλά δεν μπορώ να του κρατήσω κακία  :P) θα υπολόγιζα έναν προϋπολογισμό, ας πούμε, 10000 ευρώ για τα του ήχου (για μαγαζί-γιαπί, όλα από την αρχή). Μέσα σ'αυτά θα ήταν το κόστος μιας, κατά το δυνατόν καλύτερης, ηχητικής μελέτης και των διορθώσεων-επεμβάσεων που θα απαιτούντο.

Τα υπόλοιπα θα τα έριχνα ΟΛΑ σε υποδομές PA. Οπότε αν ενδιαφερόταν μια μπάντα να παίξει, θα τους έλεγα: "Κοιτάξτε μάγκες, το μαγαζί έχει μια καλή κονσόλα με επαρκή αριθμό καναλιών, ηχεία που καλύπτουν όλο το χώρο, σε σωστές εντάσεις, χωρίς στάσιμα και ακυρώσεις φάσης και αρκετά μόνιτορ για να καλυφθεί μια εξαμελής μπάντα. Έχω και 2-3 outboard εφφέ που μπορούν να μπουν στα κανάλια που θα μου πείτε. Υπάρχουν και ακουστικά για όποιον (ντράμμερ?, πληκτράς?) θέλει να χρησιμοποιήσει. Έχω DI για τα πλήκτρα σας, τις ακουστικές σας και το μπάσσο καθώς και backup αν χρειαστείτε. Υπάρχουν μικρόφωνα για τα τύμπανα, για τους ενισχυτές καθώς και για φωνές και ακουστικά όργανα. Η βάση για τα τύμπανα είναι floating και υπάρχουν ανάλογες βάσεις για ενισχυτές. Από βάσεις μικροφώνων, βάση για πλήκτρα, καλώδια, κλπ κανένα πρόβλημα. Και από δω να σας γνωρίσω τον Τασούλη, ο οποίος είναι ο ηχολήπτης του μαγαζιού και θα βρίσκεται στη διάθεσή σας από το soundcheck μέχρι να κλείσουμε. Αν έχετε δικό σας ηχολήπτη, φέρτε τον για να καθίσει ΔΙΠΛΑ στον Τασούλη. Αααα, και φυσικά θα φέρετε τα δικά σας τύμπανα, ενισχυτές κιθάρας, ενισχυτή και καμπίνα μπάσσου και ό,τι άλλο χρησιμοποιείτε. Μη σας απασχολεί, ό,τι κι'αν είναι, αν τα εμπιστεύεστε εσείς, θα βγάλουμε τον καλύτερο ήχο ό,τι και να γίνει. Θα τα πούμε στις 8:00 στο soundcheck, καλή σας μέρα".

Ξέρω, και μετά ξυπνήσαμε όλοι μαζί πέφτοντας από το κρεβάτι.  ::)

 
1. Rolling Stones ,απαιτούν τάσεις ρεύματος ,μήκη και πλάτη γηπέδου και πέραν τούτου κουβαλάνε και στήνουν τα πάντα ,έτσι όπως γουστάρουν οι ίδιοι με πληρωμένα τα έξοδα μεταφοράς και τις αμοιβές πρωσοπικού και ηχοληπτη,μηχνικού ήχου κλπ κλπ κλπ

2. Γιώργης Νταλάρας σε μαγαζί. Η μικροφωνική είναι του μαγαζιού ,οι μουσικοί κουβαλάνε ενισχυτές και όργανα .Ο Γιώργης επίσης πλερώνει τον ηχολήπτη του και όσους άλλους κρίνει απαραίτητους για να βγει το πρόγραμμα κι αν δε λέγεται Νταλάρας και λέγεται Χ τότε τα αναλαμβάνει ο μαέστρος και η αμοιβή καθόριζεται από τη φίρμα για όλους.

3. Σούλα Μπούλα και το κακό συναπάντημα .Το κατέστημα έχει τα πάντα όλα από ηχητικά , ενισχυτές και απλά αν τύχει κανάς ψαγμένος μουσικός κουβαλάει ενισχυτή μικρόφωνο ,τύμπανα ,αλλά μόνο για τη πάρτη του και όχι για τους πριν ή μετά .

Το 2 και 3 μπορεί να συνδιαστούν καθότι οι μουσικοί του Νταλάρα ,δεν καταδέχονται να παίξουν σε καθημερινή βάση με τα όργανά τους-ενισχυτές,τύμπανα- ο κάθε ένας

4. Ερασιτέχνες .

ότι νάναι ,θεωρητικά στα χρόνια που έπαιζα ο ''χώρος''  είχε  τα πάντα ,ακόμα και πιατίνια για τον ντράμερ.

Μικρούλης πολύ ;D κουβάλαγα μια δανεικιά πεταλιέρα και έβγαζα κακήν κακώς τον ήχο μου από τον ενισχυτή του μαγαζιού .Αργότερα πήρα έναν ενισχυτή και έπαιζα πάντα με αυτόν ,έστω κι αν ήταν χειρότερος από του εκάστοτε μαγαζιού ,καθότι δεν χρησιμοποιώ πετάλια, οπότε ήθελε ψάξιμο απ την αρχή . Τα μικρόφωνα ήταν στάνταρ ,εκτός αν το γκρουπ είχε τραγουδιστή το ''παβαρότη''  ;D. Ο ντράμερ κουβάλαγε ταμπούρο και πιατίνια ,καθότι αυτά που είχε το κατέστημα ήταν κομμάτια.Ο μπασσίστας κουβάλαγε το μπάσσο του ,η μπασσοκολώνες ,ότι και νάταν ,μας ήταν αρκετές.Οι πληκτράδες κουβάλαγαν τα μηχανήματά τους και τα πέρναγαν καρφί στη κονσόλα. Οι πνευστοί  ;D ;D το καλάμι και στο όφωνο που περίσσευε  ;D ;D

Σε μεγάλους χώρους έχω παίξει σαν ερασιτέχνης 3 φορές. Ρόδον,Λυκαβητό και στο δημοτικό θέατρο Λαμίας. Πλην Λαμίας που βγήκα με τη δανεική παταλιέρα ,έπαιξα με το ταπεινό μου ενισχυτή μέσω  του μικρόφωνου που μου προσέφεραν.

Έχω παίξει και επαγγελματικά για 10 μέρες αντικαταστάτης κάποιου σε μεγάλο σχήμα που έπαιζε μαζί με τον ακατανόμαστο. Απλά κουβάλαγα τη κιθάρα μου και έπαιζα με τα μηχανήματα του άλλου .

Στη πορεία εμφανίστηκε πληθώρα παιδιών που ασχολήθηκαν με την ηχοληψία και έκτοτε είναι στάνταρ οι μπάντα να έχει και τον ηχολήπτη της ,πράγμα σημαντικό καθότι οι ηχολήπτες των μαγαζιών -ΤΟΤΕ- ήταν συνήθως και πορτιέριδες,μπάρμαν κλπ  ;D

Για ερασιτεχνικά σχήματα ,σήμερα θα πρότεινα να ελέγχουν τι υπάρχει στο μαγαζί και κατόπιν να κουβαλάνε ,ότι θεωρούν χρήσιμο .

Προσωπικά έχουμε κουβαλήσει όλο το στούντιο κάποιες φορές μια και τα μαγαζιά που παίξαμε έβαλαν ευκαιριακά ''λάιβ'' και ουσιαστικά εμείς είχαμε παρακαλέσει για να παίξουμε .

Σήμερα πιστεύω ότι ένας ερασιτέχνης που θέλει να παίξει ,έχει περισσότερες δυνατότητες λόγο φτηνώτερων και καλύτερων οργάνων .

Για τα πάντα πλην του 1@2 επικρατεί η σχετικότης  ;D

 
σε λιγο παιδια θα ζητησετε και απο το λαιβαδικο να χει και μουσικους να παιζουν στην θεση σας... ελεος πλεον.....

απο το να λεμε ιστοριες για αρκουδες και το τι θελει η οπως τα φανταζετε ο καθενας σας προτινω να πατε καμια βολτα στο εξωτερικο και να δειτε εκει πως ειναι τα πραγματα. και επειδη το εχω κανει και οχι σε μια χωρα αλλα σε πολλες θα σας πω οτι ολα τα μαγαζια ειχαν μονο ενα PA system κονσολα και μονιτορς.

ολα τα αλλα εμεις. απο μπαρακια μεχρι μεγαλα Live stages

 
bluezlick είπε:
προτινω να πατε καμια βολτα στο εξωτερικο και να δειτε εκει πως ειναι τα πραγματα. και επειδη το εχω κανει και οχι σε μια χωρα αλλα σε πολλες θα σας πω οτι ολα τα μαγαζια ειχαν μονο ενα PA system κονσολα και μονιτορς.
Έλα ρε!! Με σοκάρεις τώρα!!  :o :o Δεν έχουν ενισχυτές κιθάρας; Ούτε μπάσσου; Ούτε ντραμς με 125 κομμάτια, σαν αυτή που παίζει ο Neil Peart; Ενισχυτή φλογέρας; Μελλόντικας; Ξυλόφωνου; Τίποτα;;; Καμμία Ενισχυτική Μονάδα απολύτως;;  :o :o

(ναι, είμαι ένας χαιρέκακος μπάσταρδος)

 
Η ερώτηση ήταν για τα μικρόφωνα και όχι για τους ενισχυτές (νομίζω)... Εμένα μου έχει τύχει το μαγαζί να μην έχει Monitor για το stage ή ακόμα χειρότερα να μην φτάνει η κονσόλα για να βγει ΣΩΣΤΑ το ηλεκτρονικό drum set του drummer! (μιλάω για μεγάλα μαγαζιά που παίζανε ονόματα)... Σόρρυ αλλά δεν είμαι υποχρεωμένος να φέρνω μικρόφωνα! Είμαι υποχρεωμένος να ξέρω τα τραγούδια που θα παίξω και να φέρω το όργανό μου, δηλαδή το ΜΠΑΣΟ και το DI μου και να του πω "ορίστε το XLR output, που είναι το monitor μου"... Αν γυρίσει και μου πει (που έχει γίνει πολλές φορές)

- Μonitor? Ποιο monitor? Από τον ενισχυτή θα ακούς!

- Μα ρε φίλε είναι 50 watt combo

- Ας έφερνες τον δικό σου

- ΜΑ ΕΦΕΡΑ ΤΟ DI ΜΟΥ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΤΟ ΜΟΝΙΤΟΡ ΜΟΥ! ΓΚΕΓΚΕ?

μετά ποιος φταίει για το φόνο?

 
προτινω να πατε καμια βολτα στο εξωτερικο και να δειτε εκει πως ειναι τα πραγματα.
στο εξωτερικο ομως απο club και πανω παντα υπαρχει συμβολαιο που αναφερει τα παντα: ολες τις υποχρεωσεις, και του διοργανωτη και της μπαντας (απο ωρα προσελευσης, μηχανηματα, ρεπερτοριο, ξενοδοχεια, φαγητα, ολα). οι μονες περιπτωσεις οπου δεν υπαρχει εγγραφη συμφωνια ειναι σε μπαρακια και τελειως ερασιτεχνικα λαιβ (οπου ολα κανονιζονται προφορικα).

γενικως, οταν ενα προβλημα οπως

Τα δύο τα ασύρματα όμως τα «έπαιξαν».
αντιμετωπιζεται με συμπεριφορα
ήθελα να πάω εκεί και να αρχίζω να σπάω κεφάλια. Angry
, ειναι δυσκολο να βρεθει λυση.. ετσι οπως ειναι τα πραγματα στην ελλαδα, οσο προνοητικη να ειναι μια μπαντα, και οσο προνοητικος να ειναι ο διοργανωτης, καποια στιγμη θα τυχει η στραβη, ειναι η φυση της δουλειας τετοια. προσωπικα, σε περιοδειες οπου παιζουμε με ενισχυτες του εκαστοτε μαγαζιου, παντα κουβαλαω και ενα amp simulator, και υπηρξαν ουκ ολιγες φορες που εσωσε την κατασταση. στο αρχικο ερωτημα του thread ομως, αν το backline ηταν ευθυνη του μαγαζιου, τοτε το προβλημα των μικροφωνων ηταν δικο τους θεμα. (εννοειται βεβαια οτι εχει γινει ΑΚΡΙΒΗΣ συνεννοηση απο πριν για το τι περιλαμβανει το backline - ο αριθμος των μικροφωνων που χρειαζονται ειναι απο τα πιο βασικα πραγματα).
γενικα ειναι απλα τα πραγματα. μαγαζι και μπαντα συνεννοουνται απο πριν, με ΟΛΕΣ τις λεπτομερειες, και ο καθενας ειναι υπευθυνος για τις δικες του υποχρεωσεις. απο κει και περα, αν γινει στραβη, προσπαθουμε ολοι για το καλυτερο. ουτως η αλλως, αν δεν βγει καλο το λαιβ και οι δυο θα χασουν

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top