Ποια plugin FX χρησιμοποιείτε περισσότερο στις μίξεις και γιατί (2023 edition)

Κωνσταντίνος Πέγιος

kpeyos

Moderator
Staff member
Μηνύματα
2,921
Πόντοι
963
Ας φτιάξουμε μια λίστα με ένα top 10 μπας και πάρουμε καμιά ιδέα :)

Ξεκινάω:

1. Kush Hammer. Δύσκολο να κάνεις λάθος με ένα τόσο broad eq. Βρίσκω ότι το αρχικό setting που δίνει λιιιιιγο +50, +800, +12k όταν το βάζω main bus τα κάνει όλα να ακούγονται καλύτερα
2. DMG Track Comp. Πολύ ελαφρύς κομπρέσσορας, πολύ παραμετροποιήσημος, μπορεί να έχει πιστό χαρακτήρα, μπορεί να είναι ολοκάθαρος, ακούγεται καλύτερα από οτιδήποτε άλλο με την ελάχιστη προσπάθεια από έναν άσχετο.

3. Soundtoys Saturn. Μέσα από τα βίντεο του Eric Valentine για τη μίξη drums το έμαθα, κάνει φοβερή δουλειά όπου χρειάζεται λίγο έξτρα παρουσία και δε θες να ανεβάσεις το fader.
4. Fabfilter ProQ. Παλιό αλλά εξαιρετικά αγαπημένο, κυρίως το χρησιμοποιώ σαν παραμετρικό eq για να κόψω ενοχλητικά resonances.
5. DMG Track Gate. Για τα τύμπανα κυρίως όπου χρειάζεται, αν και δε συμπαθώ και πολύ τα gates, αυτό κάνει τη δουλειά καλύτερα.

6. Kush Electra eq. Για το highpass filtering και για το στενό αλλά ευγενικό boost/cut συγκεκριμένων συχνοτήτων.
7. Waves API 2500 compressor. Για parallel compression σε ταμπούρα κλπ, δεν έχω βρει κάτι να ακούγεται καλύτερα.
8. Plugin Alliance Bettermaker EQ232D - Γιατί όλοι χρειαζόματε ένα Pultec Eq όταν λείπουν μπάσα ή πρίμα.
9. Kush UBK-1. Για splatter εκεί που χρειάζεται - πχ μικρόφωνα χώρου στα τύμπανα
10. Fabfilter Pro-L. Το έμαθα από ένα βίντεο της Sylvia Massey. Στο moderate all around stylish mix στο main bus οταν θέλω να ελέγχω μια μίξη που προορίζεται να πατηθεί πολύ στο mastering.

 
Είμαι τόσο ακαμάτης που με το ζόρι γράφω, πόσο μάλλον να φτάσω και σε σοβαρό στάδιο μίξης.

Τις ελάχιστες αυτές φορές χρησιμοποιώ κι εγώ το ProQ, το Decapitator από Soundtoys και το Satin από την Uhe.

Το Decapitator είναι πολύ γνωστό στους electronic κύκλους για το analog saturation που προσομοιώνει και μ'αρέσει πολύ γιατί έχει χαρακτήρα για VST και έχει δραστικές διαφορές ακόμα και στις μικρότερες αλλαγές, προσφέροντας έτσι πολλές ηχητικές παλέτες. 

Το Satin είναι ένα tape simulation με πολλά διαφορετικά modes και πολύ όμορφο UI. Επίσης μπορείς να το χρησιμοποιήσεις για απαρατήρητες αλλαγές, ή full on 50s-60s sound.

 
Kush Hammer.
Πολύ ωραίο board stroke EQ. Κάθεται μόνιμα στο guitar bus στο template μου.

Soundtoys Saturn. Μέσα από τα βίντεο του Eric Valentine για τη μίξη drums το έμαθα, κάνει φοβερή δουλειά όπου χρειάζεται λίγο έξτρα παρουσία και δε θες να ανεβάσεις το fader.
Το έχω δει το βίντεο.

Εντάξει, κατ αρχάς θεός ο Valentine.

στο συγκεκριμένο βίντεο δείχνει πως μπορουν να χρησιμοποιηθούν itb εργαλεία λίγο πιο creatively, δηλαδή να ξεφύγει κάποιος από το τυπικο ssl channel strip παντου.

 
Εντάξει, κατ αρχάς θεός ο Valentine.

στο συγκεκριμένο βίντεο δείχνει πως μπορουν να χρησιμοποιηθούν itb εργαλεία λίγο πιο creatively, δηλαδή να ξεφύγει κάποιος από το τυπικο ssl channel strip παντου.
Για μένα ο Valentine πήρε το στυλ του Albini και το έκανε λιγότερο πουριτανιστικό και περισσότερο υβριδικό. Έχει μίξεις που ακούγονται πολύ ζωντανές αλλά και με τεράστιο punch. Δεν χρειάζεται να είναι audiophile για να τις εκτιμήσει κάποιος.

 
Κυριως χρησιμοποιώ NOMAD Plug Ins

Για ΟΛΑ τα οργανα (και τα τυμπανα) ουσιαστικα χρησιμοποιω τα δυο αυτα channel strips (και αυτο το Reverb στις ΠΟΛΥ σπανιες φορες που θα χρησιμοποιησω αυτο το εφε,κυριως στο κατω μερος του snare,γενικα δεν ειμαι fan του reverb)

image.png

στο side chain των τυμπανων (υπερκομπρεσαρισμενα kick,snares,room & OH τα οποια προσθετω αναλογα με την ορεξη στο βασικο καναλι)  αυτα τα 2

image.png

στο main drum bus αυτα

image.png

το delay προφανως ειναι το αγαπημενο μου εφε και εκτος απο τα OHM BOYZ που ειναι το απολυτως απαραιτητο για εμενα χρησιμοποιω κι αυτα το καθενα αναλογα με την περιπτωση

image.png

σε ολα τα καναλια εχω ενεργο το eq με high / low pass settings αναλογα με το οργανο & την virtual κονσολα του SONAR  (συνηθως "Neve" mode) παντα ενεργη ενω αν θελω να βρωμισω ενεργοποιω και το tube distortion

image.png

τελος το master bus μου ειναι εξαιρετικα βαρετο..(Ουσιαστικα το ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ Plug In της Cradle (The Good Particle) ειναι ενας θαυμασιος glue comp, leveler & eq σε ενα plug in ενω το "magic dust" που λεγεται "amount" κανει οντως διαφορα, βαζω ομως και ενα Pultec ΠΡΙΝ απο αυτο για να "χαϊδεψω" και manually την τελικη μιξη    

image.png

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Καλύτερο, χειρότερο; δεν ξέρω. αλλά το χρησιμοποιώ συνέχεια. 


Προσωπικά χρησιμοποιώ το Decapitator σε κάθε buss εναλλακτικά (σπάνια και συνδυαστικά) με τις προσομοιώσεις του sonar. Τελευταία δοκίμασα και το Kelvin αλλά κατέληξα να το χρησιμοποιώ αποκλειστικά σε separate tracks κυρίως όμως με κριτήριο την εργονομία και όχι τον ήχο... ως προς τον δεύτερο είμαι και με τα δύο πολύ ικανοποιημένος...

 
κατα σειρά προτεραιότητας και συχνότητας.

1. Waves CLA-2A. O γνωστός κομπρέσορας στην έκδοση της waves, πρόσφατα και σε UA. Σχεδόν για όλα τα όργανα και για κιθάρες αν δεν τον εχουν ήδη από πριν 

2. Waves AR TG mastering, στο τελικό μιξ αλλά και σε τύμπανα

Αυτά είναι τα μόνα που θα υπάρχουν σε κάθε κομμάτι,

καθώς για ό,τιδήποτε άλλο καλύπτομαι με ό,τι έχει το cubase

κατά δεύτερο λόγο τα παρακάτω αν χρειαστούν

3. Waves L3 multimaximizer στο τελικό μιξ 

4. Waves Scheps Omni channel strip κυρίως σε φωνές αν υπάρχουν

5. Waves Reel ADT σε κιθάρες για double tracking και σχετικά

6. Waves CLA Bass για χαρακτήρα σε μπάσο

7. TR5 Reverb

 
Διόρθωση στο 3 του @kpeyos, ή Soundtoys Decapitator εννοείς, ή FabFilter Saturn, και τα δύο saturation είναι αλλά τα μπέρδεψες ?

Το δικό μου Top 10:

1. iZotope Tonal Balance 2

2. iZotope Ozone 9 (το πακέτο για mastering)

3. soothe2

4. Cubase's Frequency

5. Cubase's Compressor/Multiband Compressor

6. iZotope Ozone 9 Imager

7. Soundtoys Decapitator

8. Waves L1 Limiter

9. GGD Smash & Grab

10. RX9 Guitar De-noise

 
@Alex Raptakis

Χαχαχα, δίκιο εχεις, Fabfilter Saturn.

Χρησιμοποιώ και το Decapitator, αλλά όχι τόσο συχνά.

Πώς ξέχασα το soothe? Definitely in my top ten

 
Διόρθωση στο 3 του @kpeyos, ή Soundtoys Decapitator εννοείς, ή FabFilter Saturn, και τα δύο saturation είναι αλλά τα μπέρδεψες ?

Το δικό μου Top 10:

1. iZotope Tonal Balance 2
Να σχολιάσω πως μιας και μιξάρω σπίτι και εραστεχνικά, μετά από μια μετακόμιση έχασα τελείως το reference του δωματίου που είχα συνηθίσει και το Tonal Balance αποδείχτηκε ΣΩ-ΤΗ-ΡΙ-Ο για να μπορέσω να ξανακουρδίσω κάπως τα αυτιά μου. 

Επίσης και το Acustica Sienna μου φαίνεται πολύ αξιοπρεπές εργαλείο για κάποιον που δουλεύει κυρίως με ακουστικά ή που θέλει τα ακουστικά για έξτρα reference. 

 
τα περισσοτερα τα εχετε πει.

Fabfilter ProQ

Universal Audio LA-2A

τα πιο συχνα.

Απο eq/κομπρεσσορες χρησιμοποιουσα πολυ το Virtual Mix Rack απο Slate.

Βαλανε στη συνδρομη μεσα το SSL bundle κ μ'αρεσει πιο πολυ. 

Τελος εδω κ καμμια εβδομαδα εχω το knock clipper, κ μπαινει παντα στο drum bus. Κοβει transients που εγω δεν τα αντιλαμβανομαι, οποτε μπορω ν'ανεβασω σημαντικα την ενταση των drum bus πριν αρχιζει να χτυπαει κοκκινο. Το προβλημα δηλαδη πως μου τελειωνε το headroom οταν αρχιζε να πυκνωνει το μιξ, τουλαχιστον με τα drums λυθηκε. Οποτε αν δεν κανω κατι πολυ λαθος, θα γινει απο τα αγαπημενα μου.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Να σχολιάσω πως μιας και μιξάρω σπίτι και εραστεχνικά, μετά από μια μετακόμιση έχασα τελείως το reference του δωματίου που είχα συνηθίσει και το Tonal Balance αποδείχτηκε ΣΩ-ΤΗ-ΡΙ-Ο για να μπορέσω να ξανακουρδίσω κάπως τα αυτιά μου.


Το Tonal Balance είναι ίσως το αγαπημένο μου plugin. Το χω φορτώσει σε όλα τα templates μου, που σε κάποια δεν υπάρχει τίποτα άλλο. Ειδικά για έναν άσχετο σαν εμένα, το να έχεις στα χέρια μου ένα γράφημα φτιαγμένο από δε-ξέρω-κι-εγώ-πόσα reference tracks, είναι αδιανόητο! - Και όλα χωρισμένα ανά είδος! Θα ήθελα να βάλουν Metal, αν και όσα δικά μου references έχω βάλει, τείνουν να πηγαίνουν με την κατηγορία Modern.

 
Προσωπικά χρησιμοποιώ το Decapitator σε κάθε buss εναλλακτικά (σπάνια και συνδυαστικά) με τις προσομοιώσεις του sonar. Τελευταία δοκίμασα και το Kelvin αλλά κατέληξα να το χρησιμοποιώ αποκλειστικά σε separate tracks κυρίως όμως με κριτήριο την εργονομία και όχι τον ήχο... ως προς τον δεύτερο είμαι και με τα δύο πολύ ικανοποιημένος...
To decapitator το χρησιμοποιείς δηλαδή σαν console preamp emulation ή απλά προσθέτεις λίγο γρέζι παντού; Επειδή ακούγεται ενδιαφέρον, μπορείς να το εξηγήσεις λίγο;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
To decapitator το χρησιμοποιείς δηλαδή σαν console preamp emulation ή απλά προσθέτεις λίγο γρέζι παντού;


κυρίως σαν preamp... με βολεύει επειδή έχει έντονους και ευδιάκριτους χαρακτήρες (το σόναρ έχει ποιοτικές εξομοιώσεις αλλά διακριτικές και σχετικά thin)... αλλά όμως όντως π.χ. και σε ένα buss με hard ρυθμικές το χρησιμοποιώ πολλές φορές ως μεσοσταθμικό hard saturator (ενίοτε σε συνδυασμό με το εκπληκτικό Antares Warm) με αποτελέσματα που κάποτε μπορεί να μου έτρωγαν και ώρες μπροστά σε ένα patch bay με outboard για να πετύχω (τηρουμένων των αναλογιών πάντα, μη πάμε στο άλλο άκρο ?)...

μια και το ανέφερα, το ΑW σε πολύ χαμηλές τιμές που διεγείρουν ελάχιστα την "λάμπα" είναι φοβερό εργαλείο tube warm "παρουσίας" από vocal tracks μέχρι τα όρια της φαντασίας σου σε συμφωνικά σύνολα εγχόρδων... μαζί με το SPL TwinTube  με διαφορά τα καλύτερα εξ αυτών που γνωρίζω στο είδος τους...

τέλος επ ευκαιρία να πω ότι ο Alex με προβλημάτισε και ενώ το Kelvin το είχα σχεδόν παροπλίσει για λόγους εργονομίας όπως είπα παραπάνω, μπήκα χθες στο τριπ να το σκαλίσω περισσότερο αφιερώνοντας του τον χρόνο που τελικά αξίζει... ε είναι απίστευτες οι δυνατότητες παραμετροποίησης συνδυασμών και ηχητικών χρωμάτων που σου προσφέρει αν ασχοληθείς... από δω και πέρα θα ναι το κύριο "παιχνιδάκι" μου για καιρό νομίζω....?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
@npap Σ' ευχαριστώ πολύ για τα insights. Θα τα δοκιμάσω σύντομα. 

 
Σημαντικες αλλαγές στις οποιες οδηγησε η αλλαγη pc με πολλαπλη επεξεργαστικη ικανοτητα & η αγορά μερικών κορυφαίων plug ins 

 Για ΟΛΑ τα οργανα (και τα τυμπανα) ουσιαστικα χρησιμοποιω τα δυο αυτα channel strips (και αυτο το Reverb στις ΠΟΛΥ σπανιες φορες που θα χρησιμοποιησω αυτο το εφε,κυριως στο κατω μερος του snare,γενικα δεν ειμαι fan του reverb)

image.png

επισης επιλεκτικα σε καποια καναλια κυριως για κιθαρας το παιζω μπρουκλης ?

image.png  

συμπληρώνοντας για delay αναλογα

image.png

στο main drum bus αυτα

image.png

το tape emulator το χρησιμοποιω πολύ και σε ξεχωριστα καναλια, ειδικα σε κιθαρες

  στο side chain των τυμπανων (υπερκομπρεσαρισμενα kick,snares,room & OH τα οποια προσθετω αναλογα με την ορεξη στο βασικο καναλι)  αυτα τα 2

image.png

το master bus μου ειναι πλεον "φορτωμενο" γιατι κανω ταυτοχρονα και μιξη & mastering

image.png    

image.png

σε ολα τα καναλια εχω ενεργο το eq με high / low pass settings αναλογα με το οργανο & την virtual κονσολα του SONAR  (συνηθως "Neve" mode)  ενεργη κατα το δοκουν  ενω αν θελω να βρωμισω ενεργοποιω και το tube distortion

Προβολή συνημμένου 41508

 
Γράφω από  synthesizers και  virtual instruments που οι ήχοι ή οι συνδυασμοί ήχων τους συνήθως είναι τίγκα? στα  effects και κατά το mixing αν βάλω εξτρά effects στο κανάλι ή στο bus συνήθως χρησιμοποιώ το  πακέτο sonitus  effects που παρέχει το Sonar  για reverb, delay, modulator κ.α., το BREVERB του (για reverb επίσης)  μέσω του channel strip του  και ενεργοποιώ από εκεί σπανίως αν χρειαστεί compressors.

 Επίσης κάποιες το Supercharger για tube compressor και για DELAY το Replika.

 Χρησιμοποιώ αυτά γιατί σε αυτά κατέληξα μετά από ψάξιμο και μελέτη και  δουλεύοντας τα στην πορεία έμαθα να τα χρησιμοποιώ έστω στοιχειωδώς  και να έχω ένα καλό θα έλεγα αποτέλεσμα τις μίξεις μου.

Τώρα για mastering effects χρησιμοποιώ, πειραματίζομαι και εμπιστεύομαι? εδώ και 14 χρόνια τουλάχιστο, τα plug in του mastering suite Τ-RACKS της

ΙΚ ΜULTIMEDIA. Από την έκδοση 3 που τη γνώρισα και μετά και μετά από πολύ μελέτη  και ψάξιμο, τουλάχιστο η δομή και η κατηγοριοποίηση των presets του με βοήθησαν να καταλάβω πολλά πράγματα για την αλυσίδα του mastering και τη χρησιμότητά του μέσω των προτεινόμενων ρυθμίσεων κλπ. Και σιγά σιγά με την πάροδο των ετών κατάφερα με δικές μου επιλογές σε modules,  να φτιάχνω δικά μου chains κλπ. και να βγάζω επίσης ένα καλό αποτέλεσμα.

 Αγαπημένα μου modules που περιέχει  και χρησιμοποιώ (ένα δυο από αυτά πολύ σπάνια και ως effect σε κανάλι της μίξης)  είναι τα

 Τ-Racks Classic Equalizer

                 ΕQual

                 Brickwall Limiter

                 Linear Phase EQ

                 ONE

                 EQP-1A

                 VC-670

                 Stealth Limiter

                 Quad Comp

                 CRS Hall

                 Tape Machine 440 -

                 Teac A-6100 MKII

Θέλω να αναφέρω ξεχωριστά το πιο πρόσφατο MASTER MATCH ΜΟDULE  που χρησιμοποιώ πολύ τελευταία και κάνει match συχνοτικά, σε ένταση κ.α. την επεξεργασμένη μίξη με reference tracks που εισάγει ο χρήστης και σου δίνει ένα suggestion το οποίο μπορείς να επεξεργαστείς μέσω του ίδιου module περαιτέρω.

 Αυτά είναι που χρησιμοποιώ, ως χομστουντιάς σαν mixing/mastering plugin με ακόρεστη τη δίψα του να  μαθαίνω και να βελτιώνομαι όσο μπορώ περισσότερο και  πραγματικά το έχω αγαπήσει το άθλημα πάρα πολύ. ❤️

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top