Για να απαντήσω στην αρχική ερώτηση και να προσθέσω στα εύστοχα σχόλια,
Αν κάποιος θέλει να ακουστεί δισκογραφικά στην Ελλάδα θα πρέπει να δημιουργήσει ποιοτικό μουσικό υλικό, να συνεργαστεί με δισκογραφικές εταιρείες ή ανεξάρτητους παραγωγούς, να αξιοποιήσει ψηφιακές πλατφόρμες και social media για προώθηση και να χτίσει σταθερή βάση κοινού μέσω live εμφανίσεων και διαδικτυακής παρουσίας.
πως σημαντικότερο όλων είναι να "φωτογραφήσεις" τον ακροατή σου για να ξέρεις σε ποιον απευθύνεσαι και που συχνάζει για να τον βρείς.
Ακόμα και οι δισκογραφικες περιμένουν μασημένη τροφή. Σου ζητούν να έχεις μεγάλη συμμετοχή στα social media και να ενεργοποιήσεις το κοινό σου. Οι ίδιες, λίγα κάνουν σε αυτό τον τομέα.
Παλαιότερα έστελναν τους νέους δίσκους στα ράδια κι έκλειναν συνεντεύξεις σε κανάλια.
Κι εσύ μπορείς να το κάνεις αυτό. Δεν υπάρχει πορτιέρης, αρκεί να ξέρεις τι ρεπερτόριο παίζει ο κάθε σταθμός. Δεν το στέλνεις παντού παρα μόνο εκεί που αρμόζει. Δοκίμασε στον διευθυντή προγράμματος και σε συγκεκριμένους DJ. Οσο πιο προσωπικό φανεί τόσο καλύτερα. Προσθέτεις φυσικά και πέντε λόγια για σένα και τη συγκεκριμένη δουλειά σε μια κόλλα χαρτί ή email.
Σήμερα διακρίνω μια ακόμα σημαντική λεπτομέρεια. Την ηλικία.
Όπως και στο παρελθόν ήταν σημαντική αλλά για άλλους λόγους. Σήμερα το 80% κάτω των 35-40 χρησιμοποιούν πλατφόρμες streaming για ν' ακούν μουσική άρα το βάρος της προώθησης θα πρέπει να πάει στα social media για να τους κατευθύνεις εκεί.
Το ράδιο το ακούν μεγαλύτερες ηλικίες και μόνο αν απευθύνεσαι σε αυτές θα πρέπει να κινηθείς ανάλογα.
Όπως καταλαβαίνεις εδω ξεκινά η λάντζα. Το να γράφεις μουσική είναι ωραίο. Τωρα πρέπει να βάλεις το καπέλο του διαφημιστή - influencer - πωλητή για να μάθει ο κόσμος πως υπάρχεις. Μαζί και η μουσική σου.
Εγω σε προσωπικό επίπεδο δεν το κατάφερα. Οσο και αν το έκανα για άλλους στο παρελθόν. Αλλά αυτό χρήζει περισσότερο ψυχανάλυσης, δεν ισχύει για όλους.
Good luck!