Πιθανώς ο καλύτερος ελληνας κιθαρίστας

Πάντως έπιασα το νήμα από τη μέση για να δω κι εγώ επιτέλους ποιος είναι ο καλύτερος Έλληνας κιθαρίστας και έπεσα στα βίδεα του ΜακΛάφλιν και του Πάκο και του Μάλμστιν και σκέφτηκα μήπως κάποιος βαρεμένος έψαξε το γενεαλογικό τους δέντρο και βρήκε ότι έχουν και αυτοί απώτερες ελληνικές ρίζες (όπως όλα άλλωστε και ιδίως τα ένδοξά μας ελαιόδεντρα, πεύκα και πουρνάρια).

Απήλαυσα βέβαια άλλο ένα αυτονόητο του Καταρράκτου. Νομίζω ότι κερδίζει από Φλεβάρη το βραβείο Noiz "Διαφωνώ απολύτως ότι είμαι απόλυτος" 2014.

Ο μόνος τρόπος (ή μάλλον απόπειρα) οριοθέτησης μετρήσιμων κριτηρίων για την τεχνική δεινότητα θα ήταν να βάλουμε δύο παίκτες να παίξουν ακριβώς το ίδιο πανδύσκολο μουσικό θέμα, δίπλα δίπλα, με έναν μαέστρο να προσπαθεί να επιβάλλει πανομοιότυπες συνθήκες εκτέλεσης και ερμηνείας.

Θα ήταν πολύ αστεία βέβαια η απόπειρα και θα ήταν δύσκολο να πάρουμε αυτόγραφο από τον Ραλφ Μάτσιο ανάμεσα σε στίφη από 45άρες που τον γούσταραν όταν ήταν 8χρονες. Ο Βάι ευτυχώς ήταν από τότε άγνωστος στο ευρύ ποιοτικό κοινό.

Κατά τα άλλα δεν μπορούμε να ξέρουμε αν το δεξί του ΜακΛάφλιν βρωμίζει γιατί χέστηκε για το θέμα ή αν όντως είναι πιο σλόπι από του Μάλμστιν.

Η δισκογραφία δεν κατοχυρώνει τίποτε. Η δισκογραφία έχει σκοπό τη δημιουργία και όχι το διαγωνισμό.

Ως δημιουργία περνάει από το ζεύγος αυτιών εκάστου ημών προσωπικά -και έχει αποδειχτεί ότι διαφέρουμε και στο πώς ακούμε, αλλά και ίδια να ακούγαμε δεν έχουμε όλοι τον ίδιο εγκέφαλο, γιατί δεν έχουμε τα ίδια βιώματα.

Αλλά πώς να το κάνουμε,

σκοπός της μουσικής δημιουργίας είναι να δείξει επιλογές που κάνει ελεύθερα ο δημιουργός από μια τεράστια γκάμα εκφραστικών και τεχνικών μέσων, και όχι αν μπορεί να επιτευχθεί η απόλυτη εξάντλήσή των μέσων αυτών

...όπως προσπαθούν μερικοί χαζογκλέρ τύπου Μπάτιο, τσιρκολάνοι πλήρως αδιάφοροι ακόμη και στους φαν του είδους.

Το ότι ο δημιουργός δεν εξάντλησε τα μέσα του και δεν επέδειξε τα τεχνικά του όρια δεν αποτελεί καμία απόδειξη ότι αν ήθελε δεν θα μπορούσε να επιδείξει ή και να επεκτείνει αυτά τα όρια. Εξάλλου μιλάμε για τέρατα τεχνικής και μουσικής αντίληψης που σε μέρες ή εβδομάδες προσθέτουν νέες τεχνικές στην παλέτα τους, εφόσον το θελήσουν -έλα όμως που δεν θέλουν να παίξουν κάτι άλλο από αυτό που παίζουν.

RemaliFrank είπε:
Τελικα το shredding ειναι ιωση !!!!!  ;D
;D Αυτό μου θύμισε το άλλο μεγάλο ρητό: το μέταλ είναι παιδική ασθένεια.  ;D

Ευτυχώς οι ιώσεις περνάνε και μετά συνήθως αφήνουν ανοσία. Βέβαια υπάρχουν και ανοσοκατεσταλμένοι που για θεραπεία λαμβάνουν καθημερινά μαλμστίνη (προτεινόμενη δοσολογία 32ml παρεστιγμένα @2520bpm).

 
. Εξάλλου μιλάμε για τέρατα τεχνικής και μουσικής αντίληψης που σε μέρες ή εβδομάδες προσθέτουν νέες τεχνικές στην παλέτα τους, εφόσον το θελήσουν -έλα όμως που δεν θέλουν να παίξουν κάτι άλλο από αυτό που παίζουν.
Σιγα τα τερατα....εμεις εδω στο ΝΟΙΖ τους εχουμε για πλακα....

Μη ξεχνας οτι εχουμε ηδη αποδομησει  τους Beatles (ασχετοι και αταλαντοι προϊοντα του μαρκετινγκ),τους Stones (δεν ξερουν να βαρανε τη ΛΑ),τον Hendrix (δεν ειχε καλο ηχο και δεν ηξερε να παιζει),τον James Brown (μονο για το Δελφιναριο κανει) και ΠΟΛΛΟΥΣ αλλους φιλΩς....  

Σ'αφηνω τωρα γιατι εχω να βελτιωσω τη πεμπτη συμφωνια του βλακα του Μπετοβεν γιατι δεν την εγραψε καλα...(σε κανα μισαωρακι νομιζω οτι θα εχω τελειωσει οποτε παμε για φραπε αν θες)

 
sfaku είπε:
Η δισκογραφία έχει σκοπό τη δημιουργία και όχι το διαγωνισμό.
Αυτό πες το στον Malmsteen.  ;D

Νταξ πλάκα κάνω.

Πάντως μια που ο φίλτατος sfaku διευρύνει το θέμα έχω να προσθέσω κάτι αφού έγινε και κουβέντα περί απόλυτων απόψεων:

Όποιος έχει διαβάσει την αυτοβιογραφία του Miles Davis και/ή έχει δει και την ταινία Bird με τη ζωή του Charlie Parker (με τον φοβερό Forest Whitaker), γνωρίζει ότι στα κλαμπς της Νέας Υόρκης των μέσων της δεκαετίας του 1940 όπου ξεκινούσε το ρεύμα της bebop, επί σκηνής διεξάγονταν συχνά jams, μεταξύ κολοσσών της τζαζ. Ο σκοπός αυτών των jams δε,  ήταν σε πολύ μεγάλο βαθμό ανταγωνιστικός και υπήρχε και πόρισμα για το ποιος ήταν καλύτερος. Αν δε, ανέβαινες και δεν "έπαιζες", έπεφτε τρελό γιουχάισμα από κάτω.

Θέλω να πω ότι και η "πολιτικώς ορθή" άποψη περί μη σύγκρισης και μη ύπαρξης καλύτερου - χειρότερου και ότι η μουσική δεν είναι διαγωνισμός κλπ., σκοντάφτει κι αυτή σε κάτι εμποδιάκια της ιστορίας. Επίσης είμαι σίγουρος ότι αν κανείς ψάξει και σε άλλα (λαϊκά κυρίως) είδη, θα βρει κι εκεί ανάλογα παραδείγματα.

Αναφέρω τα παραπάνω, όχι προκειμένου να προωθήσω τη μία άποψη ή την άλλη, αλλά διότι η μουσική που έχει ως δημιουργούς και αποδέκτες εμάς, εκτίθεται και στα "ελαττώματα" του ανθρωπίνου είδους, ένα από τα οποία είναι και η ανάγκη αναγωγής της υποκειμενικής αλήθειας σε αντικειμενική όπως και η προσπάθεια μέτρησης εννοιών που ανήκουν στη σφαίρα του πνεύματος ας πούμε, σε κιλά, δευτερόλεπτα, μέτρα, νιούτον, αμπέρ, ντεσιμπέλ και πάει λέγοντας.  :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
fusiongtr είπε:
Σαν να συγκρίνεις αυτήν

amanda-simmons.jpg
Νομίζω ότι φούσκωσε, ας την βάλει κάποιος στον φούρνο.

Και για να μην ξεχνιόμαστε, ΑΥΤΟΣ είναι ο καλύτερος κιθαρίστας.

IMAG1127.jpg


 
Jazzjoker είπε:
Θέλω να πω ότι και η "πολιτικώς ορθή" άποψη περί μη σύγκρισης και μη ύπαρξης καλύτερου - χειρότερου και ότι η μουσική δεν είναι διαγωνισμός κλπ., σκοντάφτει κι αυτή σε κάτι εμποδιάκια της ιστορίας. Επίσης είμαι σίγουρος ότι αν κανείς ψάξει και σε άλλα (λαϊκά κυρίως) είδη, θα βρει κι εκεί ανάλογα παραδείγματα.
Δεν πρόκειται περί πολιτικής ορθότητας αλλά περί δύο διαφορετικών θεμάτων.

Η δεξιοτεχνία δεν ήταν ποτέ εκτός μουσικής. Άσχετο που της γίνεται κατάχρηση σε βαθμό ακατάσχετης φλυαρίας και σαπουνόφουσκας.

Ούτε οι συγκρίσεις ήταν ποτέ εκτός μουσικής.

Αυτό που είναι εκτός μουσικής είναι η μετρησιμότητα και η προσπάθεια αντικειμενικοποίησης.

Οι διαγωνισμοί δεξιοτεχνίας που αναφέρεις δεν ήταν επιστημονικοί αλλά βασίζονταν στο perception του ποιος είναι καλύτερος τεχνικά/εκφραστικά/αυτοσχεδιαστικά (πολλαπλές παράμετροι σε σχέση με το ποιος κάνει καλύτερο alternate picking).

Το πεδίο που επέτρεπε τέτοιες συγκρίσεις ήταν το ανεξερεύνητο -ακόμη- του είδους bebop. Κάποιοι είχαν κατακτήσει μεγαλύτερες "περιοχές" από άλλους. Γιατί τώρα δεν γίνονται τέτοιες κόντρες; πιθανόν και για κοινωνικούς λόγους αλλά και διότι όλοι οι καλοί τζαζίστες είναι από ένα επίπεδο και πάνω, στο οποίο οι συγκρίσεις δεν έχουν νόημα.

Σίγουρα η τεχνική δεινότητα είναι συγκρίσιμη όταν υπάρχουν διαφορές, εσύ π.χ. έχεις αδιαμφισβήτητα καλύτερη τεχνική από μένα, ακόμη και ο Πολύφημος (μετά την επίσκεψη του Οδυσσέα  ;D ) θα το διαπίστωνε εύκολα.

Αλλά όταν μιλάμε για συγκρίσεις μεταξύ βιρτουόζων με επαρκέστατο έλεγχο των τεχνικών μέσων, και μάλιστα από τη δισκογραφία τους, τότε δεν μπορούμε να ξέρουμε (και τελικά, θέλουμε;  ;) ).

 
Εντυπωσιακότατο το πρώτο βίντεο, αλλά αν μου πει κανείς οτι του αρέσει το παρακάτω vibrato θα κόψω τις φλέβες μου με αλουμινόχαρτο... Και όχι, δεν με ενδιαφέρει αν ο B.B. King έκανε το vibrato του (κάπως) έτσι πριν απο 200 χρόνια...


 
SlayermanGR είπε:
Εντυπωσιακότατο το πρώτο βίντεο, αλλά αν μου πει κανείς οτι του αρέσει το παρακάτω vibrato θα κόψω τις φλέβες μου με αλουμινόχαρτο... Και όχι, δεν με ενδιαφέρει αν ο B.B. King έκανε το vibrato του (κάπως) έτσι πριν απο 200 χρόνια...
.................. Και που λέτε, κάπως έτσι ξεκίνησε ο 2ος Πελοπονησιακός πόλεμος  ;D ;D ;D

 
gadget είπε:
Γιατί δεν φτιάχνουμε ΥΠΕΡΑΤΟΥ με τους κιθαρίστες για να γίνουν οι μαχές αυτές πιο χειροπιαστές?

Αν το εγχείρημα πιάσει μπορούμε να το προχωρήσουμε σε keybord-ίστες, drummer, φωνές, DJs, MCs,κλαριντζήδες....

Είχα τρέλα με τα YΠΕΡΑΤΟΥ πιτσιρικάς... μέχρι και για μηχανές του γκαζόν πρέπει να είχα  ;D ;D ;D ;D ;D
+ 280

και με τζαζίστες  (σαξοφωνίστες, τρομπετίστες,  band leaders όλοι μαζί  ;D )

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα