Πειραματισμός και έκφραση με τσεκούρι.

blue

Παροιμυώδης
Μηνύματα
5,554
Πόντοι
798
Ο Νικος Βελιωτης θα συμμετασχει σε ενα πειραματικο φεστιβάλ και έχει προετοιμάσει μια performance κατα την οποια θα καταστρεψει το τσελλο του με ενα τσεκουρι ,στη συνεχεια θα το κονιορτοποιησει και θα μοιράσει τα πριονίδια σε βαζακια μαζι με το cd του.Θα ηθελα να ακουσω τις αποψεις σας,αφοτου διαβασετε το σχετικό αρθρο, γιατί νομίζω οτι γέρασα και ειμαι στο τσακ για να τα παρατησω ολα και να εγκαταστησω πρόβατα.

 
Νομίζω ότι στη συνεντευξη λίγο πολύ το καλύπτει το θέμα, αναφερόμενος, στο ρεύμα Fluxus...

Με λίγη έρευνα στη σχετικά πρόσφατη ιστορία της τέχνης, θα διαπιστώσει κανείς πως αυτά που φαινονται ελαφρώς εξοργιστικά, στην ουσία καλύπτονται απο ένα θεωρητικό υπόβαθρο...

Ειδικά αυτό το πέρασμα, ενός αντικειμένου, στην προκειμένη περιπτωση του μουσικού οργάνου, ή ακόμη και μιας χειρονομίας, από ένα επίπεδο "ύπαρξης" σε ένα διαφορετικό, αποτελεί εναν απο τους θεμελιώδεις προβληματισμούς του προαναφερθέντος ρεύματος...

Οπότε μην το πολυσκέφτεστε, its all a bunch of arty farty crap.

 
Ποιο ειναι αυτο το θεωρητικο υποβαθρο?Επιδεχεται σχολιασμο ή οποιος επιχειρηματολογησει κατά του στιγματίζεται ως "αυτος που δεν καταλαβαινει απο τεχνη"?

Εγω θα παω στο χωριό μου ;D

edit: πριν κατηγορησω ολο το υποβαθρο,θελω να ρωτησω αν η ιδεολογια αυτου του υποβάθρου,διεπεται απο τη λογικη της συγκεκριμενης παραστασης

 
ΠΡοφανώς είναι λίγο άστοχο, να μιλήσουμε διεξόδικα για το θεωρητικό υπόβαθρο το οποίο έχουν θέσει για την τεχνη τους οι καλλιτεχνες του Fluxus... Πάντως όποιος ενδιαφέρεται αν googl-αρει  ονοματα οπως George Maciunas, Dick Higgins, Nam Jun Paik θα πάρει μια ιδέα...

Προσωπικά, μου φαίνεται μία κίνηση ενός "διαβασμένου" μουσικού, που γνωρίζει καλά απο "πρωτοπορίες",ιστορικά, και στα πλαίσια αυτού που λέμε happening, παρά μίας μουσικής performance.

 
Εγώ αυτό που δεν καταλαβαίνω (γιατί είμαι επίσης από χωριό και από θεωρητικό υπόβαθρο πάσχω), είναι γιατί αυτό που πρόκειται να γίνει, προαναγγέλεται;

 
Εγώ πάλι είδα ότι είναι άρθρο στο Lifo και αυτό μου έφτασε...

 
mscmkr είπε:
Εγώ πάλι είδα ότι είναι άρθρο στο Lifo και αυτό μου έφτασε...
+500000000 + 1

Εγώ αυτό που δεν καταλαβαίνω (γιατί είμαι επίσης από χωριό και από θεωρητικό υπόβαθρο πάσχω), είναι γιατί αυτό που πρόκειται να γίνει, προαναγγέλεται;
μα γιατί και αυτό ειναι κομμάτι του "έργου", δεν ειναι μια αυθόρμητη δράση επί σκηνης αλλα μια χειρονομία , που ενδεχομένως ο καθένας να μπορει να την ερμηνεύσει  κατα το δοκούν.

 
matawan είπε:
μα γιατί και αυτό ειναι κομμάτι του "έργου", δεν ειναι μια αυθόρμητη δράση επί σκηνης αλλα μια χειρονομία , που ενδεχομένως ο καθένας να μπορει να την ερμηνεύσει  κατα το δοκούν.
Συγνώμη, αλλά η δική μου ταπεινή ερμηνεία είναι αυτή:

wanker.gif


 
'Οταν σε μια ηλικία καταλάβεις ότι δεν πρόκειται ΠΟΤΕ να γίνεις Γιογιο Μα παρά τις σπουδές σου ή το γυρίζεις στο χόμπι ή αρχίζεις τα "ούξους (α)φλούξους ου εκ πολέμω θνούξους"...

Σοβαρά τώρα, πιστεύω ότι χρειάζονται τομές στην τέχνη, γενικότερα, χρειάζεται να σπας κατεστημένα, χρειάζεται να σοκάρεις, αλλά πλέον, στην εποχή μας, αυτά έχουν θαφτεί κάτω από τόννους PR σκουπιδιών, Lifo-ελιτιστικής δηθεν-ότητας, και κονόμας από κανένα περιφερειακό φεστιβάλ που δεν σε έχει πάρει χαμπάρι...

 
matawan είπε:
ΠΡοφανώς είναι λίγο άστοχο, να μιλήσουμε διεξόδικα για το θεωρητικό υπόβαθρο το οποίο έχουν θέσει για την τεχνη τους οι καλλιτεχνες του Fluxus..
Δεν ειναι καθολου προφανες σε μενα αυτο.

Βλεπω κατι να μην παει καλα και η απαντηση σε αυτο ειναι οτι υπαρχει θεωρητικο υποβαθρο.Να μην το αναλύσω να το δω αυτο το θεωρητικο υποβαθρο*?Δεν ειναι λιγες οι φορες που καποιος κανει καλαμπορτζιες και αναφερει στις επιρροες του τον Ξενακη,οπως δεν ειναι λιγοι οι εντεχνοι που μιλανε για τον "Μανο".Σε αυτες τις περιπτωσεις γινεται επικληση της αυθεντιας για να δικαιολογηθουν τα αδικαιολογητα και αναρωτιεμαι αν εχουμε πεσει με το συγκεκριμενο για αλλη μια φορα σε μια τετοια περιπτωση.

Εγώ πάλι είδα ότι είναι άρθρο στο Lifo και αυτό μου έφτασε...
Γιατι?Αν ηταν στη ΝΕΤ θα ηταν καλυτερα?Το οτι ειναι στη Lifo σημαινει οτι δεν θα συμβει τιποτα απο αυτα?

__________

*Ομοια υπαρχει κινημα που ισχυριζεται οτι η Γη ειναι επιπεδη.Οι ιδιοι προβαλλουν θεωρητικο υποβαθρο και μετα απο 5λεπτη ερευνα καταληγουμε με ασφαλεια στην απορριψη.Εδω γιατι να ειναι αστοχο να πιασουμε αυτο το υποβαθρο?

 
mscmkr είπε:
Σοβαρά τώρα, πιστεύω ότι χρειάζονται τομές στην τέχνη, γενικότερα, χρειάζεται να σπας κατεστημένα, χρειάζεται να σοκάρεις
+1000,αλλα να προσθεσω οτι η υπερβαση που πρεπει να γινεται οφειλει να διαφερει απο το προαυλιο ενος ψυχιατρείου.Δεν ειναι καθε αναιτιότητα τεχνη

 
mscmkr είπε:
'Οταν σε μια ηλικία καταλάβεις ότι δεν πρόκειται ΠΟΤΕ να γίνεις Γιογιο Μα παρά τις σπουδές σου ή το γυρίζεις στο χόμπι ή αρχίζεις τα "ούξους (α)φλούξους ου εκ πολέμω θνούξους"...

Σοβαρά τώρα, πιστεύω ότι χρειάζονται τομές στην τέχνη, γενικότερα, χρειάζεται να σπας κατεστημένα, χρειάζεται να σοκάρεις, αλλά πλέον, στην εποχή μας, αυτά έχουν θαφτεί κάτω από τόννους PR σκουπιδιών, Lifo-ελιτιστικής δηθεν-ότητας, και κονόμας από κανένα περιφερειακό φεστιβάλ που δεν σε έχει πάρει χαμπάρι...
Διαφωνώ στο πρώτο σκέλος της τοποθέτησης σου. Δεν ειναι ενδειξη ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ το να επιλέγεις να κοιτάξεις πέρα απο τις τυπικές μουσικές φόρμες. Εξ'αλλου ο συγκεκριμένος μουσικός πραγματικά, δεν είναι κανένας τυχάρπαστος, έχει σημαντική δισκογραφία και στην ημεδαπη αλλά και έξω.

Τώρα οσον αφορα το δεύτερο σκελος, περί PR και ελιτίστικης δηθενότητας συμφωνώ, νομίζω πως οι κάθε ειδους Lifo, στην ουσία αποτελούν το "ΚΛΙΚ" της εποχης μας και συνακόλουθα, κάνουν το ίδιο κακό όπως το προαναφερθέν περιοδικο στα 90s.

 
matawan είπε:
Διαφωνώ στο πρώτο σκέλος της τοποθέτησης σου. Δεν ειναι ενδειξη ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ το να επιλέγεις να κοιτάξεις πέρα απο τις τυπικές μουσικές φόρμες. Εξ'αλλου ο συγκεκριμένος μουσικός πραγματικά, δεν είναι κανένας τυχάρπαστος, έχει σημαντική δισκογραφία και στην ημεδαπη αλλά και έξω.
Το ερώτημα μου ουσιαστικά είναι: "ο συγκεκριμένος καλλιτέχνης, τον οποίο εγώ δεν γνώριζα χθες, μου έγινε γνωστός σήμερα λόγω του χάπενινγκ αυτού"; Θα απαντήσω: ΝΑΙ. Αν δεν έκανε το χάπενινγκ αυτό, θα μου γινόταν γνωστός; Θα απαντήσω και πάλι: ΟΧΙ.

 
αν και σε γενικες γραμμες εχω καλυφθει απο τις πιο πανω αποψεις, να αναφερω πως

ειναι πολυ συχνο φαινομενο να μιλαμε για πρωτοπορια, η οποια προμοταρεται απο τα μμε που ειναι την καθε φορα στα πανω τους, οπως ειναι αυτη την περιοδο η lifo.

αυτο που εχω παρατηρησει (διαβαζω συστηματικα lifo,οπως και σχεδον οτι αλλο κυκλοφορει) ειναι πως ενα καρο πρωτοποροι καλλιτεχνες,τους οποιους εντυπα οπως η lifo και η athens voice παρουσιαζουν για μεσσιες η για ''μαστσιν τυπους'' γενικα εμενα δεν εχουν να μου πουν τιποτα.

ενω δε ειμαι απολυτα βεβαιος πως αυτο που παρουσιασαν ηταν μια παντοφλα και μιση, οσες φορες εχω βρεθει σε καποιο show τους ο κοσμος ειναι εντυπωσιασμενος...

που εδω ειναι η στιγμη για να αναρωτηθουμε τι συμβαινει!

διαφημιση?

ντροπη να μην παραδεχθεις πως δεν σ αρεσει το κοινως αποδεκτο αριστουργημα??

πιθηκισμος?

αυτο που με προβληματιζει πιο πολυ, δεν ειναι γιατι ο κυριος βελιωτης αποφασιζει να σπασει το cello του με ενα τσεκουρι, οσο το οτι θα βρεθουν ανθρωποι που θα το χειροκροτησουν!

και κλεινοντας, απλα να πω, πως το να καταστρεφεις οργανα για το show παντα μου φαινοταν στην καλυτερη ασεβες, και αστοχο!ας μην ξεχναμε πως υπαρχουν ανθρωποι

που αγαπαν την μουσικη και παιζουν ξερω γω ... με harley benton!

 
φιλε mscmkr,

απλα σε περιπτωση που δεν το γνωριζεις, εκτος απο τις προσωπικες του δουλειες που δεν ξερω τι ταμπελα θα επρεπε να τους κολλησεις... πειραματικες σιγουρα,

στο μεγαλο κοινο (και σε μενα) εγινε κυριως γνωστος απο την συνεργασια του με τον αγγελακα στις ανασες των λυκων, αλλα και με την συμμετοχη του στους επισκεπτες και -ισωσ να κανω και λαθος- σε μια συνεργασια με τον θαναση παπακωνσταντινου!

 
BigAlejandro είπε:
και κλεινοντας, απλα να πω, πως το να καταστρεφεις οργανα για το show παντα μου φαινοταν στην καλυτερη ασεβες, και αστοχο!ας μην ξεχναμε πως υπαρχουν ανθρωποι

που αγαπαν την μουσικη και παιζουν ξερω γω ... με harley benton!
+1

Όπως επίσης υπάρχουν άνθρωποι που κάνουν έρανο για μεταχειρισμένες χορδές, για να τις στείλουν σε μουσικούς φτωχών χωρών...

The second strings project

EDIT: Διόρθωσα το παραπάνω link ;)

 
blue είπε:
Δεν ειναι καθολου προφανες σε μενα αυτο.

Βλεπω κατι να μην παει καλα και η απαντηση σε αυτο ειναι οτι υπαρχει θεωρητικο υποβαθρο.Να μην το αναλύσω να το δω αυτο το θεωρητικο υποβαθρο*?Δεν ειναι λιγες οι φορες που καποιος κανει καλαμπορτζιες και αναφερει στις επιρροες του τον Ξενακη,οπως δεν ειναι λιγοι οι εντεχνοι που μιλανε για τον "Μανο".Σε αυτες τις περιπτωσεις γινεται επικληση της αυθεντιας για να δικαιολογηθουν τα αδικαιολογητα και αναρωτιεμαι αν εχουμε πεσει με το συγκεκριμενο για αλλη μια φορα σε μια τετοια περιπτωση.

Γιατι?Αν ηταν στη ΝΕΤ θα ηταν καλυτερα?Το οτι ειναι στη Lifo σημαινει οτι δεν θα συμβει τιποτα απο αυτα?

__________

*Ομοια υπαρχει κινημα που ισχυριζεται οτι η Γη ειναι επιπεδη.Οι ιδιοι προβαλλουν θεωρητικο υποβαθρο και μετα απο 5λεπτη ερευνα καταληγουμε με ασφαλεια στην απορριψη.Εδω γιατι να ειναι αστοχο να πιασουμε αυτο το υποβαθρο?
Κυριότερο χαρακτηριστικό του έργου fluxus και το οποιο στην ουσία ειναι αυτο που το διαφοροποιεί από το happening, είναι ότι υπάρχει η πεποίθηση ότι η ίδια η πραγματικότητα, το τεκταινόμενο, ειναι τέχνη in itself. Δε χρειάζεται κάποιου είδους χειρονομία, ώστε να την προάγει σε ενα διαφορετικό "συμπαν". Τα αντικείμενα , δηλαδή, μπορεί απλά να μεταβαίνουν απο μια κατάσταση ύπαρξης σε κάποια άλλη, αλλα δεν υπαρχει σε αυτα τιποτε παραπανω, κανενας συμβολισμός, πέρα από το προφανές. Κατ'αυτόν τον τρόπο στην ουσία οι Fluxus καλλιτέχνες, επιδιώκουν να εξισώσουν τον εαυτό τους με το κοινό, καταργώντας το "χασμα" της χειρονομίας, του συμβολισμού. Κάνουν δηλαδη το κοινό συμμέτοχο στο όλο εγχείρημα - επι ίσοις όροις.

 
matawan είπε:
Κυριότερο χαρακτηριστικό του έργου fluxus και το οποιο στην ουσία ειναι αυτο που το διαφοροποιεί από το happening, είναι ότι υπάρχει η πεποίθηση ότι η ίδια η πραγματικότητα, το τεκταινόμενο, ειναι τέχνη in itself. Δε χρειάζεται κάποιου είδους χειρονομία, ώστε να την προάγει σε ενα διαφορετικό "συμπαν". Τα αντικείμενα , δηλαδή, μπορεί απλά να μεταβαίνουν απο μια κατάσταση ύπαρξης σε κάποια άλλη, αλλα δεν υπαρχει σε αυτα τιποτε παραπανω, κανενας συμβολισμός, πέρα από το προφανές. Κατ'αυτόν τον τρόπο στην ουσία οι Fluxus καλλιτέχνες, επιδιώκουν να εξισώσουν τον εαυτό τους με το κοινό, καταργώντας το "χασμα" της χειρονομίας, του συμβολισμού. Κάνουν δηλαδη το κοινό συμμέτοχο στο όλο εγχείρημα - επι ίσοις όροις.
Καταρχην σε ευχαριστω για την απαντηση.

Πισω στο θεμα,δεν βλεπω τιποτα το κοινο στην παραπανω τοποθετηση με την εν λογω παρασταση.Κανω λαθος?

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top