Περι σωστής τεχνικής αριστερού χεριού

Jazzjoker είπε:
Ξαναλέω. Οι κανόνες υπάρχουν για να καταρρίπτονται.
Διαβάζοντας τη κουβέντα σας, θυμήθηκα το εξής. Κάποια εποχή είχα δεί μία σειρά από videos που είχε φτιάξει ένα Γαλλικό Πανεπιστήμιο. Το θέμα ήταν οι μεγάλοι (τότε) παίχτες του τέννις με ανάλυση, γεωμετρία, θεωρία του παιχνιδιού τους και των χτυπημάτων τους κλπ....Όλα καλά και επιστημονικά...μέχρι που έφτασαν στον John McEnro...εκεί έσκισαν τα πτυχία τους. Ο τύπος δεν έμπαινε σε κανένα κανόνα και ανάλυση. (Υποτίθεται) ότι το πιάσιμο του στο rever ήταν ανεπίτρεπτο. Και όταν σε συνέντευξη τον ρώτησαν..."καλά πως χτυπάς το μπαλάκι?"...η απάντησή του ήταν..."γιατί, δεν μπαίνει μέσα?"

Συνεχίστε παρακαλώ.... ;)

ΥΓ. Ο John McEnro είναι αριστερόχειρας ;D

 
Jazzjoker είπε:
Είναι δε κανόνας όχι γιατί τον αποφάσισε κάποιος καταχρηστικά αλλά διότι μετά από παρατήρηση προφανώς, έγινε φανερό ότι αυτή η τεχνική διευκολύνει το μέσο όρο και δημιουργεί την μικρότερη πίεση στο χέρι από ορθοπεδικής άποψης.
Τώρα το πώς "έγινε φανερό" και το τι έχει να κάνει με τη μουσική (έκφραση) η "ορθοπεδική άποψη" (ιδίως από τη στιγμή που εγώ όσους κιθαρίστες με τενοντίτιδα έχω γνωρίσει με τον "ορθό" τρόπο έπαιζαν), θα το αφήσω να πέσει στο κενό...

Δλδ αν ορθοπεδικά θα ήταν καλύτερο να παίζουμε ξαπλωμένοι, θα το κάναμε;

Τεσπαν.

 
ΔΕΝ ΞΕΡΩ κιθάρα οπότε δεν με απασχολεί αν την κρατάω σωστά ή λάθος... Απλά αυτό που παρατήρησα στα βίντεο είναι ότι όλοι οι κιθαρίστες που παρατέθηκαν παίζανε σολο... Επειδή δυστυχώς στην Ελλάδα πάσχουμε από ρυθμικούς κιθαρίστες και όχι από σολίστες (και το λέω αυτό με πόνο) μήπως να επικεντρωνόμασταν στο πως να παίξουμε ρυθμικά? Και επίσης από καθαρή περιέργεια και μόνο θα ήθελα να ρωτήσω αν η τεχνική στο αριστερό χέρι παραμένει ίδια σε ρυθμικά με το σόλο.

Και κάτι τελευταίο: Στο λαούτο η τεχνική του αριστερού είναι να καλύπτει/αγκαλιάζει ο αντίχειρας την ταστιέρα στα ακόρντα γιατί χρειάζεται πολύ Mute από το αριστερό. Όταν παίζεις σόλο (μακάμ νομίζω λέγεται) κλπ όμως τον αντίχειρα τον έχεις στο πίσω μέρος της ταστιέρας. Γιατί στην κιθάρα είναι ανάποδα? Το ξέρω ότι είναι ερώτηση άσχετου αλλά είναι θέμα περιέργειας!

 
μακάμ ή εξελληνισμένα μακάμι είναι ο λαϊκός δρόμος, δηλαδή η κλίμακα. Όλα τα σόλο πατούν σε κάποιο μακάμι εξού και η παρανόηση.

+1 στα περί ρυθμικών κιθαριστών.

 
jimskeet2002 είπε:
Κανενας δν μου το ειπε αλλα εγω δν ειμαι αυτος π ειπε οτι πρεπει ντε κ καλα να το μαθεις με τον ταδε τροπο γιατι αυτο ειναι το σωστο.... Δεν ειναι κομπλεξ το να λεω οτι αυτο π ειπες δν ισχυει.... ειδικα οταν αποδεικνειεται τοσο περιτρανα... Αν δεις κιθαριστες θα δεις οτι οι περισσοτεροι παιζουν κ με τους δυο τροπους η κ μονο με τον αντιχειρα απο πανω κ αναλογικα ειναι πολυ πιο λιγοι αυτοι που παιζουν μονο με τον αντιχειρα απο πισω....
Εγώ φίλε μου αυτό είπα:

δεν έχει σωστό και λάθος: πιο έυκολα σρεντάρεις με κλασικό πιάσιμο και πιο έυκολα μπλουζάρεις με μπλούζ χαντ
 
Jazzjoker είπε:
Ο κανόνας στο συγκεκριμένο θέμα είναι αυτός που ανέφερα και σε προηγούμενο ποστ. Στα διατονικά παιξίματα, ο αντίχειρας παράλληλα με το μπράτσο. Στα μπεντς και βιμπράτο, από πάνω.

Είναι δε κανόνας όχι γιατί τον αποφάσισε κάποιος καταχρηστικά αλλά διότι μετά από παρατήρηση προφανώς, έγινε φανερό ότι αυτή η τεχνική διευκολύνει το μέσο όρο και δημιουργεί την μικρότερη πίεση στο χέρι από ορθοπεδικής άποψης.

Αν πας σε δάσκαλο κιθάρας για να ξεκινήσεις από το μηδέν, αυτό είναι από τα πρώτα πράγματα που θα σου δείξει.

Ξαναλέω. Οι κανόνες υπάρχουν για να καταρρίπτονται. Όμως ο κάθε αρχάριος, είτε βρίσκεται στα πρώτα βήματα της ηλεκτρικής κιθάρας είτε της συγχρονισμένης κολύμβησης, χρειάζεται έναν μπούσουλα. Τον οποίο μετά μπορεί φυσικά να ξεφορτωθεί και να κάνει του κεφαλιού του, αφού έχει αποκτήσει την κατάλληλη άνεση με το αντικείμενό του.
Έχει δίκιο ο Σπύρος.

Κάτι επίσης "χρήσιμο" είναι το να ελαχιστοποιείς την απόσταση που το αριστερό-για τους δεξιόχειρες-φεύγει έξω από τα τάστα..κάνοντας ασκήσεις με την ταστιέρα παράλληλα και κοντά σε τοίχο ή κάποια άλλη επίπεδη επιφάνεια. :-*

 
RayDTutto είπε:
εγώ όσους κιθαρίστες με τενοντίτιδα έχω γνωρίσει με τον "ορθό" τρόπο έπαιζαν)
Σωστά, μπορεί να συμβεί και αυτό. Γιατί είναι σημαντική μεν η δαχτυλοθεσία, αλλά το πιο βασικό όλων, είναι να μην παίζεις σφιγμένος. Σφίξιμο=κακή τεχνική, όσο καλά και να (μοιάζεις ότι) στήνεις τα χέρια σου.

Μπορεί κάλλιστα ένας που παίζει με λάθος δαχτυλοθεσία, αλλά χωρίς να σφίγγεται, να μην πάθει ποτέ τίποτε. Και μπορεί ένας "άψογος" που μελετάει και σφίγγεται, να θέλει κορτιζόνες σε 2 εβδομάδες. Άρα εδώ αλλάζει έννοια και το σωστό ή το λάθος.

Ιδίως ένας βιρτουόζος όπως ο Γκίλμπερτ που πόσταρες είναι αδύνατον να έχει φτάσει σε αυτό το επίπεδο χωρίς να ξέρει να προσέχει το θέμα "σφίξιμο". Για αυτό και κόμπο να τον δέσεις, ξέρει πώς να παίξει χωρίς να καταπονείται.

Το σημείο που δίνω δίκιο στην άλλη άποψη είναι ότι αυτούς τους κανόνες ξέρουν πότε να τους τηρούν και πότε να τους παραβαίνουν όσοι έχουν ήδη καλή τεχνική και γνώση, άρα οι αρχάριοι θα πρέπει από κάποιες παραδοχές να ξεκινήσουν, χάριν μεθοδολογίας.

 
Minoru είπε:
Ακριβώς για αυτό όμως είναι και το μοναδικο όργανο που έχει εξελιχθεί τόσο πολύ (και μην μου αναφέρεις τα synths :P) γιατι ο καθένας κάνει με αυτό ότι του γουστάρει...

Σκέψου μόνο πόσοι διαφορετικοί τρόποι προσέγγισης για ένα όργανο...
Το πιανακι η την..κλασσικη η το βιολι(διαλεξε οποιο θες δεν εχει σημασια) στα αναφερω επειδη εκει μαθαινοντας με συγκεκριμενο τροπο εχεις τα καλυτερα αποτελεσματα...η ηλεκτρική απλα ειναι λιγο φλου γιατι συνηθως δεν υπαρχουν και απαιτησεις φοβερες...παιζω ενα δυο ακκορντα τεζαρω τον ενισχυτη...το γκομενακι διπλα (οχι διπλα στον ενισχυτη ε ;D)..τι αλλο θελω..και λεω οτι παιζω κιθαρα.Ο ενας μαθαινει συνηθως απο τον αλλον ,δασκαλοι σπανια αλλα ακομα και αυτοι οι περισσοτεροι ειναι της..ιδιας κατηγοριας ..επομενως υπαρχει αυτη η..φλου νοοτροπια.

Γιαυτο σου λεω οτι δεν ειναι τυχαιο οτι το κοριτσακι με τα κοτσιδακια που το βλεπεις και γελας καθεται στο πιανο η παιρνει το βιολι και το κανει ρομπα(δε μιλαω καν για ενηλικες βλεπεις).Το αντιστοιχο...αγορακι με το κιθαρονι δεν ξερει ουτε τις νοτες τις κιθαρας καλα καλα τι συζηταμε τωρα.Δεν εχει σχεση ουτε με ταλεντο ουτε με...mojo ουτε με τιποτα.Μονο σωστη δομημενη εξασκηση με τεχνικες που δουλευουν για το 90% των ατομων οπως αλλωστε συμβαινει με το καθε τι.

Ειπαμε .. the rock way...αλλα μη καταντησουμε να θεωρουμε τα ημιμετρα για...μεθοδο.

 
η αλήθεια είναι πως απο όλη την κουβέντα αυτό που πιο πολύ μου έμεινε ειναι αυτο

"καλά πως χτυπάς το μπαλάκι?"...η απάντησή του ήταν..."γιατί, δεν μπαίνει μέσα?"
νομίζω στην τελική αυτό που έχει σημασία είναι το αποτέλεσμα που θα ακουστεί και να μην κάνεις ζημιά στον εαυτό σου, απο κει και πέρα πως κάποιος έφτασε σε αυτό το αποτέλεσμα και ποια τεχνική σωστή ή λάθος χρησημοποίησε ποσώς με ενδιαφέρει...Εξάλλου κιθάρα παίζω γιατί γουστάρω και θα παίζω όπως με βολεύει καλύτερα και όπως έχω καλύτερο αποτέλεσμα, η κιθάρα είναι σαν να κάνεις έρωτα, και κάνεις έρωτα όπως καλύτερα σε βολεύει ;)

 
Dreamdancer να σε ρωτήσω κάτι; Αλλά θα μου απαντήσεις με κάθε ειλικρίνεια...

Είσαι δάσκαλος ή μαθητής; Γιατί ΤΟΝ ΚΟΒΩ ότι είσαι ένα από τα δύο.

 
Γιατί και αμα είναι δάσκαλος ο φίλος τι πειράζει? Ούτε τηλέφωνο έδωσε ούτε την κάρτα του. Είπε τίποτα λάθος? Είναι ή δεν είναι η κιθάρα το όργανο με τους περισσότερους ημιμαθείς που γρατζουνάνε λα μινόρε σολ ματζόρε Να ν'αγαπάς και Paranoid? Αφού αυτή η νοοτροπία έχει επικρατήσει.

 
soundmagic είπε:
Γιατί και αμα είναι δάσκαλος ο φίλος τι πειράζει? Ούτε τηλέφωνο έδωσε ούτε την κάρτα του. Είπε τίποτα λάθος? Είναι ή δεν είναι η κιθάρα το όργανο με τους περισσότερους ημιμαθείς που γρατζουνάνε λα μινόρε σολ ματζόρε Να ν'αγαπάς και Paranoid? Αφού αυτή η νοοτροπία έχει επικρατήσει.
Σύνελθε το συντομότερο.

Δε νομίζω να σου ανέθεσε κάποιος την υπεράσπιση του Dreamdancer και να σταματήσεις να βγάζεις συμπεράσματα και να απαντάς με τσιτάτα του παραπάνω τύπου, αν θέλεις να τα πάμε καλά. Dig buddy?

 
Ωπα ρε σκληρέ! Δε τα έγραψα για να σου την πώ ούτε τον υπερασπίζομαι: αυτό που γράφω αυτό λέω. Γιατί μη μου πεις ότι δεν είναι έτσι ή ότι ισχύει αυτό για όλα τα όργανα? Ασε τις μαγκιες τώρα να κάνουμε κουβέντα. Σόρυ κιόλας δηλαδή αμα παρεξήγησες, στα ίσια σκέφτομαι στα ίσια γράφω εγώ και καμιά φορά βγαίνει απότομο. Μην ανησυχείς, αν ήθελα να σου την πω θα το καταλάβαινες!

 
κανένας λόγος για γκαρίλα (blue, 2011).  Το θέμα αφορά απόψεις και τέτοιες βλέπω να διατυπώνονται. Παρακαλείσθε όπως αφήσατε τις προσωπικές επιθέσεις και εκνευρισμούς κατά μέρος. Δεν είναι ανάγκη να είμεθα κυρίες (blue, 2008) αλλά ας μην τσακωθούμε για το ποιό όργανο είναι καλυτερότερο :)

 
The Genius Loci είπε:
Dreamdancer να σε ρωτήσω κάτι; Αλλά θα μου απαντήσεις με κάθε ειλικρίνεια...

Είσαι δάσκαλος ή μαθητής; Γιατί ΤΟΝ ΚΟΒΩ ότι είσαι ένα από τα δύο.
Γυμναστης ειμαι.

 
Οποιαδηποτε μαθηση εχει καποιον ενδεδειγμενο τροπο διδασκαλιας ο οποιος εχει δοκιμαστει απο αυτους που εχουν αφιερωσει τη ζωη τους στη διδασκαλια και εχουν ενα υψηλο στατιστικο δειγμα επιτυχιας.

Στις περιπτωσεις οπου αυτο δεν λειτουργει,υπαρχει η εξατομικευμενη διδασκαλια η οποια προσαρμοζεται στις αναγκες αλλα και τους στοχους του μαθητη.

Η δευτερη δεν ειναι αποδεκτη απο τους εμμενοντες στην ''κατα το προγραμμα σπουδων'' διδασκαλια και δυστυχως αυτο στη μουσικη(που ισχυει κατα κορον) πολλες φορες ειναι καταστροφικο.

Η μουσικη ως τεχνη απαιτει ιδιαιτερες δεξιοτητες γιατι συνδυαζει την τεχνικη(γνωση)με το συναισθημα,την εκφραση μεσω του ηχου.

Για την κιθαρα:

Το τί αρεσει στον ακροατη ποικιλει τραγικα σε βαθμο που η τεχνικη η οποια απαιτει τον ''σωστο δρομο'' να περναει πολλες φορες σε δευτερη μοιρα.

Ευτυχως που ειναι ετσι γιατι αλλιως δε θα ειχαμε τη διαφορετικοτητα στο βαθμο που την εχουμε στις μερες μας.

Απ την αλλη:Υπαρχουν καποια πραγματα τα οποια παιζονται με εναν τροπο.

Ο τροπος αυτος ειναι ο ενδεδειγμενος απο τους ειδημονες.

Το θεμα ειναι κατα ποσο αυτα που παιζονται με εναν τροπο αφορουν εναν ανθρωπο που απλα θελει να εκφραστει με χιλιους δικους του.

Κλεινοντας:Δε νομιζω οτι καποιος πρεπει να σκαει για το πως βαζει το χερι στην κιθαρα.

Αυτο που πρεπει να μας ενδιαφερει ειναι να μπορουμε να παραγουμε με οιονδηποτε τροπο τον ηχο που εχουμε στο μυαλο.

Αν ο ηχος απαιτει αυστηρη τεχνικη,τοτε,ναι,πειθαρχια στα παραδεδεγμενα αφου εχουμε εξαντλησει τα ορια της προσωπικης αναρχιας και δεν..

:)

 
Aν βοηθάει καθόλου η άποψή μου, νομίζω ότι όσο το δυνατόν πιο κάθετα είναι τα δαχτυλα στην ταστιέρα, τόσο πιο ακριβές το παίξιμο, ειδικά τα γρήγορα παιξίματα. Το αν ο αντίχειρας θα είναι γατζωμένος στο πάνω μέρος της ταστιέρας ή λίγο πιο κάτω από εκεί που τελειώνει το μπράτσο ή κοντά στη μέση, έχει να κάνει με το μήκος των δαχτύλων.

Ακολουθώντας αυτή τη λογική, δηλ. να παίζεις όσο το δυνατόν πιο κάθετα

-η χορδή να ακουμπάει όσο το δυνατόν πιο κοντά στο νύχι και να λυγίζουν και οι 2 αρθρώσεις των δαχτύλων σαν ''γάτζοι'' και όχι να ''σπάει'' η μια άρθρωση και να σχηματίζει ευθεία το μισό δάχτυλο ή ακόμα χειρότερα να κάνει και ''κούρμπα'' εκτός φυσικά αν κάνουμε μπαρέ ή πιάνουμε 2-3 χορδές ταυτόχρονα-

το πού θα βρεθεί ο αντίχειράς σου είναι θέμα των δαχτύλων σου (γι αυτό δεν μου φαίνεται περίεργο π.χ. που ο Vai ή ο Gilbert με τέτοιες δαχτυλάρες μπορούν να έχουν ψηλά τον αντίχειρα). Για κάποιους που έχουν ανθρώπινα  ;D ή και μικρά δάχτυλα, λογικό είναι στις χαμηλές χορδές να κατεβάζουν λίγο τον αντίχειρα. Με λίγα λόγια σωστά να πατάμε την ταστιέρα και ο αντίχειρας ''θα βρει'' τον τρόπο ''μόνος του''....ανάλογα με τη γεωμετρία της παλάμης μας.

Υ.Γ. Τα παραπάνω προσωπική άποψη, προς θεού δεν είμαι δάσκαλος....

 
Άρα εγώ που έχω μεγάλα δάχτυλα τον αντίχειρα τον βάζω όπου θέλω.

Lord_Goumis είπε:
Για κάποιους που έχουν ανθρώπινα  ;D ή και μικρά δάχτυλα, λογικό είναι στις χαμηλές χορδές να κατεβάζει λίγο τον αντίχειρα.
Δεν κατάλαβα στις χαμηλές χορδές αν κατεβάσεις τον αντίχειρα πως θα παίξεις? Και σε αυτές που είναι πιο ψηλά θα τον ανεβάσεις?

 
papa_roach1992 είπε:
Άρα εγώ που έχω μεγάλα δάχτυλα τον αντίχειρα τον βάζω όπου θέλω.
Λογικά, πρέπει να τον έχεις λίγο ψηλά. Όχι στη μέση πάντως. Στη μέση βάζουμε στην κλασσική κιθάρα τον αντίχειρα, οι ηλεκτρικές, ακόμα και με χοντρά μανίκια, είναι πολύ πιο λεπτές. Δοκίμασα για πλάκα να παίξω κατι με τον αντίχειρα στη μέση του μπράτσου και...φοβήθηκα!  ;D

Το αν θα το έχεις λίγο ψηλά ή πολύ, εξαρτάται σε ποιά χορδή βρίσκεσαι, και πόσο μεγάλο άνοιγμα κάνεις με τα δάχτυλα (αλλο να παίζεις κάτι με διαφορά 3 τάστα και άλλο με 5...στη δεύτερη περίπτωση ο αντίχειρας κατεβαίνει μόνος του).

Δεν κατάλαβα στις χαμηλές χορδές αν κατεβάσεις τον αντίχειρα πως θα παίξεις? Και σε αυτές που είναι πιο ψηλά θα τον ανεβάσεις?
Χαμηλές χορδές εννοώ  τις μπάσσες...δύσκολο να το περιγράψω με λόγια..το καλύτερο θα ήταν να έπαιζα κάτι και να το παρατηρούσες γιατί είναι δύσκολο να γίνει από εδώ...πάντως ξαναλέω, ποτέ δεν κοιτάω τον αντίχειρα μου, κοιτάω μόνο την ταστιέρα αν παίζω στα σωστά τάστα και με το σωστό τρόπο! Ο αντίχειρας απλά ακολουθεί  ;)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top