Παραπομπη ακορντου σε καποιο αλλο

fusiongtr είπε:
Έλα ρε φίλε να βοηθήσω.

Παίζεις Φα δίεση (ή Σολ ύφεση) ματζόρε πεντατονική, ή οποία παραπέμπεται σε Ρε δίεση (ή Μι ύφεση) μινόρε πεντατονική.

Αλλά χωρίς τα άσπρα δεν μπορείς να την "εκχύσεις".
Σας εχω χασει,τα εχω χασει η και τα δυο? ??? ??? ;D ;D ;D ;D

Η μηπως εξεχυθην εις το συμπαν? ;D

 
gvour είπε:
Σας εχω χασει,τα εχω χασει η και τα δυο? ??? ??? ;D ;D ;D ;D

Η μηπως εξεχυθην εις το συμπαν? ;D
Φίλως εδώ μοιραζόμαστε πρακτικές απόψεις για επίλυση αποριών και αλληλοβοήθεια.

Πες μας το πρόβλημά σου μήπως μπορούμε να βοηθήσουμε, ή μοιράσου τις εμπειρίες που αποκόμισες και που μπορούν να βοηθήσουν άλλους.

Εσύ τι απορία έχεις?

 
α ρε σεις.

Πεντε δεκα πραγματακια που συντηρω στο μυαλο μου απο την παιδικη και εφηβική μου ηλικία οταν εκανα πιάνο γιατι μετα δουλεψε πιο πολυ το αυτί, πατε να με κανετε να τα ξεχασω τελείως.

Να μιλαω για εγχυσεις, για διακοπες και παραπομπές και για ακορντα τζαζ και τον κυκλο των πεμπτων.

Δεν γινεται ετσι δουλειά.

Απο την αλλη ειναι χρησιμο οπως ειπε ενας μεγαλος διδασκαλος,

τα διδασκουμε λαθος για να μπερδεψουμε τον μαθητη και να μην βγαινουν αυτα που λεμε,  και ετσι  ψαχνει για να τα συγκρίνει απο αλλού για να βρει το σωστό και ετσι να παιδευτεί προς οφελος της μαθησης.

Αυτη την μεθοδο την ονομάζουμε μαθησιακό σόκ.

(μμμμ........  αποτυχημένο  χιούμορ.)

 
Gianniss είπε:
Ολοι ξερουμε τη γνωστη πτωση σε C ματζορε: G-C. Την εχουμε ακουσει σε πολλα τραγουδια και την εχουμε παιξει πολλες φορες!

Αν θελετε να εμπλουτισετε το παιξιμο σας και την εναρμονιση σας, μπορειτε καποιες φορες στην πτωση αυτη, αντι να βαλετε C, να βαλετε Am! Δηλαδη: G-Am. Αυτη την Am δε θα την περιμενε καποιος! Ειναι δηλαδη...''αναπαντεχη"
Να συμπληρωσω οτι εκτος απο αυτη την αναπαντεχη (απροσδοκητη) πτωση μπορουμε αντι να παιξουμε τη C σε ευθεια κατασταση, να την παιξουμε σε α' αναστροφη και να εχουμε ατελεσφορη (ατελη) πτωση
 
neeq είπε:
Αλλος ασχετος απο δω. Γεμίσαμε μου φαίνεται.

Αυτο που λες, υπάρχει ήδη φίλε Γιαννη, και λέγεται αντιπροσωπευόμενη εναλλακτική συνήχηση.
‘’αντιπροσωπευόμενη εναλλακτική συνήχηση’’ : Μια φράση που ακούγεται ωραία .

Έψαξα στο διαδίκτυο αλλά με λέξεις αυτής της φράσης δεν βρήκα κάτι.

Επιμένοντας όμως βρήκα ότι η πτώση V σε vi (πχ G – Am , D – Bm ….) λέγεται Deceptive cadence που εγώ θα την μετέφραζα σαν ‘’Παραπλανητική Πτώση’’ με την έννοια ότι αφήνει τον ακροατή ΄΄κρεμάμενο΄΄ καθώς ενώ αναμένει ότι η μελωδία φτάνει στο τέλος και αναμένει πτώση στην τονική (πχ G) , ξαφνικά ‘πέφτει’ σε άλλο ακόρντο (Am).

 
ez είπε:
Μεράκλωσα με κάτι κρυφές διασκορπισμένες οκτάβες...ουπς...σε ποιό θέμα γράφω;;  ;D
ΣυναδερΦε.....επετρεψε μου να σε διορθωσω....διαΠΟΤΙΣΜΕΝΕΣ οκταβες ειναι το σωστο.

Στην εγΚλεζικη βιβλιογραφια θα τις βρεις και ως drunken octaves ψαξτο λιγο εχει πΣωμι.

 
απροσδοκητη

αναπαντεχη

ατελη

Παραπλανητική

----------

Πτώση

Είμαι σίγουρος ότι αυτό θέλει να ακούσει ο ακροατής. Θέλει να μείνει 'κρεμάμενος'.

Κανείς άλλος?

Δεν φτιάχνετε κανα γκρουπ να παίζετε λέω εγώ?Η' δεν μπορείτε?

Έχετε χάσει το νόημα και το μπούσουλα να το πω ευγενικά.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
STEFANOS604 είπε:
‘’αντιπροσωπευόμενη εναλλακτική συνήχηση’’ : Μια φράση που ακούγεται ωραία .

Έψαξα στο διαδίκτυο αλλά με λέξεις αυτής της φράσης δεν βρήκα κάτι.
  ::)

Επιμένοντας όμως βρήκα ότι η πτώση V σε vi (πχ G – Am , D – Bm ….) λέγεται Deceptive cadence που εγώ θα την μετέφραζα σαν ‘’Παραπλανητική Πτώση’’ με την έννοια ότι αφήνει τον ακροατή ΄΄κρεμάμενο΄΄ καθώς ενώ αναμένει ότι η μελωδία φτάνει στο τέλος και αναμένει πτώση στην τονική (πχ G) , ξαφνικά ‘πέφτει’ σε άλλο ακόρντο (Am).
Ειπαμε οτι λεγεται απροσδοκητη. Δε μεταφραζεις οπως θελεις τους μουσικους ορους.
Και επισης ειναι D - Em οχι Βm

απροσδοκητη

αναπαντεχη

ατελη

Παραπλανητική

----------

Πτώση
Eπισης

Τελικη

Πλαγια εκκλησιαστικη

Ημισεια ή αιωρουμενη

Η αναπαντεχη και παραπλανητικη δεν υφιστανται σαν οροι  ;D

 
VangelisV είπε:
  ::)

Και επισης ειναι D - Em οχι Βm
Τυπογραφικό λάθος. Α - Bm ήθελα να γράψω. Εξ' άλλου στην 1η σελίδα δίνω το link:

https://app.box.com/s/3mnn79txzd87aexov0or

που αναφέρεται σε Α - Bm

Το μετέφρασα έτσι επειδή δεν βρήκα τον όρο : ‘’αντιπροσωπευόμενη εναλλακτική συνήχηση’’

 
STEFANOS604 είπε:
Τυπογραφικό λάθος. Α - Bm ήθελα να γράψω. Εξ' άλλου στην 1η σελίδα δίνω το link:

https://app.box.com/s/3mnn79txzd87aexov0or

που αναφέρεται σε Α - Bm

Το μετέφρασα έτσι επειδή δεν βρήκα τον όρο : ‘’αντιπροσωπευόμενη εναλλακτική συνήχηση’’
Οκ δεκτο.
Δεν υπαρχει τετοιος ορος, μπερδευτηκες με εναν φανταστικο ορο οπως προφανως μπερδευεις κι εσυ με τους δικους σου ορους καποιον που δεν γνωριζει απο μουσικη  :)

 
Κυριε Στεφανε, γιατι δεν φτιαχνετε ενα πληρες αρθρο απευθειας στο Wikipedia, με ολες τις θεωριες και ορολογιες για αρχαριους και πρακτικους μουσικους, με τα πινακακια, λινκ σε βιντεακια, βιβλιογραφια κλπ, για να υπαρχει και ετοιμο το λινκ προς επαληθευση των οσων γραφετε, να εχει μεγαλυτερο κυρος, να σταματησουν και οι κακες γλωσσες?

Εδω ειναι περιορισμενο το κοινο που θα βοηθηθει.

Ενα ομορφο τιτλο χρειαζεται μονο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το ''φανταστικό όρο'' τον έθεσε ο neeq. Αφού δεν τον βρήκα σαν όρο στο διαδίκτυο έδωσα μια δική μου μετάφραση και το δική μου το τόνισα.

Αν έλεγα εγώ τον όρο : ''αντιπροσωπευόμενη εναλλακτική συνήχηση'' φαντάζομαι τι θα είχα ακούσει.

Αν ο neeq επιμένει (και τουλάχιστον το ''εναλλακτική συνήχηση'' εγώ δεν το βρίσκω λάθος) ΟΚ , αν όμως το έκανε έτσι για μπέρδεμα να ξέρει ότι οι κάνοντες 'googling' θα πήγαινε εδώ:

https://www.google.com/search?q=%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%B5%CF%85%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B7+%CE%B5%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE+%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%AE%CF%87%CE%B7%CF%83%CE%B7&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&gws_rd=ssl

 
Spyros Delta είπε:
Κυριε Στεφανε, γιατι δεν φτιαχνετε ενα πληρες αρθρο απευθειας στο Wikipedia, με ολες τις θεωριες και ορολογιες για αρχαριους και πρακτικους μουσικους, με τα πινακακια, λινκ σε βιντεακια, βιβλιογραφια κλπ, για να υπαρχει και ετοιμο το λινκ προς επαληθευση των οσων γραφετε, να εχει μεγαλυτερο κυρος, να σταματησουν και οι κακες γλωσσες?

Εδω ειναι περιορισμενο το κοινο που θα βοηθηθει.

Ενα ομορφο τιτλο χρειαζεται μονο.
Ωχ ωχ Ωωωχ...

 
RayDTutto είπε:
Ωχ ωχ Ωωωχ...
Θα στειλει επιστολη διαμαρτυριας η wikipedia.

 
fusiongtr είπε:
Χτύπησες πουθενά Ray μου? ;D ;D
Όχι, φαντάστηκα τα "γλέντια" που έχουν να γίνουν και με έπιασε σφάχτης. ;)

 
VangelisV είπε:
Δεν υπαρχει τετοιος ορος, μπερδευτηκες με εναν φανταστικο ορο οπως προφανως μπερδευεις κι εσυ με τους δικους σου ορους καποιον που δεν γνωριζει απο μουσικη  :)
Καθηγήτρια  Πειραματικού Μουσικού Λυκείου (δείτε ΕΔΩ: http://www.pmglp.org/01in/morfologia.pdf ) ή το απόσπασμα στη συνημμένη φωτογραφία:

alphapialphatauetalambda3AE0_zpsa7072bb5.jpg


Έκανες εσύ και άλλοι ολόκληρο ζήτημα το ‘’εκχωρώ’’ , το ‘’παραπλανητικό’’…. Κάθε μουσικός και το δικό του μότο (όχι ότι διαφωνώ..).

Πράγματι δεν διαφωνώ με την ετυμολογία των λέξεων που δώσατε αλλά πιστεύω ότι αυτό που αξίζει δεν είναι τόσο η λέξη όσο το τι αυτή λέει περιφραστικά κι αν ο επισκέπτης έχει κατανοήσει αυτό που γράφει ο θεματοθέτης. Εξ άλλου σε fomum είμαστε και η διόρθωση μιας λέξης ή η εύρεση της καταλληλότερης είναι εύκολο να γίνει.

Απλά έγραψα ''παραπλανητική πτώση'' γιατί (ενώ και εδώ ήξερα αλλά και εφαρμόζω καθημερινά με την κιθάρα μου τέτοια  ‘’πτώση ‘’ G-Am , D – Em , A - Bm…. ‘’ δεν γνώριζα ότι λέγεται ‘’Απροσδόκητη’’  κι όταν το πληροφορήθηκα απ’ το συγκεκριμένο ποστάρισμα έψαξα και άρχισα να το μελετώ και σήμερα βρήκα το συγκεκριμένο σύγγραμμα  της καθηγήτριας.

Απλά επανήλθα για να επαναλάβω ότι η ειρωνεία και οι προσβολές (που δυστυχώς επιτρέπονται από τη διεύθυνση και μάλλον ενθαρρύνονται από τους moderators και δεν υπάρχει ίδια μεταχείριση σε όλους ) πιστεύω ότι δεν πρέπει να έχουν θέση σε τέτοιο χώρο όταν όμως υπάρξουν  μάλλον προσάπτουν αδυναμία στον είρωνα….

Το."στήσιμο" μου στον τοίχο (στη πλειονότητα των περιπτώσεων για την ετυμολογία μιας  λέξης: Να ενθυμήσω παλαιότερα: Τη χιτζάζ που την ονόμαζα Phrygian dominant , την τονικότητα που την έλεγα και ΄΄κλειδί / key’’ , την αντιστοίχιση ‘’εκχώρηση’’ …)  όχι φυσικά  για το πάθος μου και τον ζήλο μου για τη μουσική και τα όργανα  που παίζω αλλά γιατί τα θέματα που παρουσιάζω ‘’φαίνονται’’ να είναι  διδακτικά – ενώ εγώ απλά θέλω να τα μοιραστώ , όπως έκανα σ’ όλη μου τη ζωή - και αυτό δεν το συγχωρούν με τίποτε και γι’ αυτό  τα σχόλια γίνονται με προσβλητικό τρόπο. Επειδή δε διετέλεσα 4 φορές ένορκος στο 7μελές Εφετείο Ερμούπολης , αυτά που με προσάπτουν με κάποιο στυλ ‘’δίκης’’ θα ήταν ΕΠΕΑ ΠΤΕΡΟΕΝΤΑ και θα έκαιγαν τον εαυτό τους.

Φυσικά και έλαβα υπ’ όψη πολλά τα οποία θεωρήθηκαν ασαφή ή λανθασμένα και ανέλυσαν όπως ο Nikolas και Jazzjoker που ειλικρινά τα αρνητικά τους σχόλια δεν με πείραξαν καθόλου.

ADIOS

 
Spyros Delta είπε:
Κυριε Στεφανε, γιατι δεν φτιαχνετε ενα πληρες αρθρο απευθειας στο Wikipedia, με ολες τις θεωριες και ορολογιες για αρχαριους και πρακτικους μουσικους, με τα πινακακια, λινκ σε βιντεακια, βιβλιογραφια κλπ, για να υπαρχει και ετοιμο το λινκ προς επαληθευση των οσων γραφετε, να εχει μεγαλυτερο κυρος, να σταματησουν και οι κακες γλωσσες?

Εδω ειναι περιορισμενο το κοινο που θα βοηθηθει.

Ενα ομορφο τιτλο χρειαζεται μονο.

ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ!!!Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ!!!

Η τουλαχιστον, οπως εγραψε καπου ενα μελος,δεν θυμαμαι ποιος,τουλαχιστον μια μεταφραση στα αγγλοφωνα κειμενα της wikipedia σιγουρα θα βοηθουσε εμενα,που δεν εχω proficiency και δεν μιλαω τοσο καλα αγγλικα οπως εσυ,ωστε να εχω αμεση προσβαση στη γνωση.

Επισης στην περιπτωση σου εντυπωσιαστηκα παρα πολυ με το που μπορει να σε φτασει η αναζητηση και το μερακι...

Εκει που κατα δηλωση σου πριν απο κανα τριαρι χρονια ,ΔΕΝ ΕΙΧΕΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ και ρωτουσες την διαφορα της μικρης 3ης με την αυξημενη 2η,και δεν κατανοουσες το γιατι η τονικοτητα δεν λεγεται κλειδι και οτι αλλο τρανσπορτο αλλο μετατροπια,καθισες,ψαχτηκες και πλεον εχεις φτασει σε σημειο να ασχολεισαι με ανωτερα θεωρητικα οπως συγκερασμενο και ασυγκεραστο συστημα,microtones,just intonation,μετατροπιες και αλλα που σε εμας φαινονται ακαταλαβιστικα.Αν προσεχες και λιγο το lay out των αρθρων σου,πιστευω οτι δεν θα μπορουσε κανεις να σου καταλογισει το παραμικρο,αφου τα λες πολυ σωστα και εχεις δικιο σε αυτα που περιγραφεις.

Και το κυριοτερο?Οτι μπορεις να εκλαικευεις εννοιες και ορισμους και να τα μεταλαμπαδευεις με τρομερη επιτυχια σε εμας τους αδαεις.Προσωπικα,ωφεληθηκα απιστευτα απο αρθρα σου και εαν σημερα μπορω να αυτοσχεδιασω επανω στο Solar,το οφειλω σε εσενα.

Επισης εντυπωσιαστηκα απιστευτα πως επειτα απο μονο ΜΙΑ(1)!!!εβδομαδα παιξιματος,καταφερες και εβγαλες τοσο καλο ηχο στο ζουρνα με τοσο καλο definition στην καθε νοτα του.Επισης και στην τρομπετα το παιξιμο σου ειναι παρα πολυ καλο και φαινεται οτι μελετας πολλα χρονια.Το φυσημα σου συγκρινεται μονο με Chet Baker και θα ηθελα να σε ακουσω να αυτοσχεδιαζεις με αυτη,μιας και ειναι το οργανο που παιζεις.

Δηλωνω υπερηφανα θαυμαστης σου!Εαν εχεις twitter ποσταρισε το να γινω follower.Το blog σου εννοειται πως το παρακολουθω φανατικα και περιμενω εναγωνιως καθε νεα σου δημοσιευση,μονο που θα ηθελα να συμμετεχεις και σε αλλα θεματα περα απο τα δικα σου.Σε αυτο εχει απολυτο δικιο ο Nikolas.

Αυτο οσον αφορα τους κακους και ζηλιαρηδες που στραβωνουν λες και δεν ειναι το ιδιο μια πτωση να τη λες παραπλανητικη με το απατηλη.Σιγα τα αυγα,εξαλλου η θεωρια φτιαχτηκε για να ερμηνευει τη μουσικη και οχι για να τη δημιουργει.

Συνεχισε σε παρακαλω να διευρυνεις τους μουσικους οριζοντες μας και παντα η προσφορα να γινεται με μερακι,επειδη αυτο μετραει. 8)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
STEFANOS604 είπε:
ενώ ο παίχτης :

• Φυσαρμόνικας διατονικής και χρωματικής

• Φλογέρας

• Ζουρνά

• Τρομπέτας

Βγάζει από την τσέπη του ή το βαλιτσάκι του το όργανο με το κατάλληλο key.
Sport-Billy.jpg


 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top