• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Παλιός μουσικός νέος home "παραγωγός"

Τελικά ήταν εσφαλμένη η εντύπωση μου,πίστευα ότι ένα ακριβό πρόγραμμα θα είχε διαφορά με τα ελεύθερα(με όποιον περιορισμό του όρου).

 
Συμφωνώ με dim, μπορείς να δοκιμάσεις αρκετά προγράμματα περίπου για ένα μήνα.

Κάθε πρόγραμμα έχει και τα δικά του χαρίσματα, αλλά σαν ποιότητα είναι όλα ίδια. Κάθε πρόγραμμα κάνει το ίδιο πράγμα, αλλά με πολύ διαφορετικό τρόπο. Σημασία έχει εσένα τι βολεύει. Όσο περισσότερο χρόνο σπαταλήσεις, τόσο θα αρχίσει να βγάζει νόημα, σύμφωνα με τις δικές σου ανάγκες, μιας και θα αρχίσεις να λες, μας πώς το κάνω αυτό, γιατί να είναι τόσο πολύπλοκο, υπάρχει πιο γρήγορος τρόπος?

Οι διαφορές είναι βέβαια πάρα πολλές πολλές, ακόμα και σε πολύ βασικά επίπεδα, πχ το πώς εμφανίζεται ένα "όργανο" ή track, μέχρι το πώς κάνεις edit πληροφορία midi. Υπάρχουν φυσικά και οι λεπτομέρειες, πχ το πώς φτιάχνεις ένα aux channel, ένα mix bus, το πώς κάνεις sidechain, quantize, και άλλα πράγματα που θα τα ανακαλύψεις όσο ασχολείσαι.

Από άποψη κόστους, το σημαντικότερο είναι το τι όργανα και τι plugins και λοιπά εργαλεία σου προσφαίρει, και πόσο καλά/εύχρηστα είναι αυτά.

Αυτό που θα σε κερδίσει όμως εν τέλει είναι στα πιο μικρά, σε βάθος χρόνου πάντα.

Μια λίστα για να τσεκάρεις:
Cubase, Reaper, Cakewalk, Studio One, FL Studio, Ableton Live, Reason, Pro Tools, και Logic Pro αν έχεις Mac.

Κάποια από αυτά είναι Free, ή έχουν κάποια περιορισμένη έκδοση, είτε σε θέμα χρόνου, είτε σε θέμα features.

Πχ το FL Studio είναι τέρμα free αλλά δε σε αφήνει να ανοίξεις αποθηκευμένο αρχείο αν δεν πληρώσεις κάποια έκδοση. Το Pro Tools έχει την έκδοση First, το Studio One έχει την Prime, το Reaper έχει "unlimited trial" (γι αυτό θεωρείται free αλλά υποτίθεται ότι δεν είναι), κτλ.

 
Γενικά οι Scarlett έκαναν τη φήμη τους ως οι πρώτες πολύ φθηνές κάρτες που παίζανε, όταν στο ίδιο price range δεν υπήρχε τίποτα το αξιόλογο. Σήμερα δεν βρίσκω κανένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε αυτές.


θα συμφωνήσω με την πρώτη πρόταση αλλά θα διαφωνήσω με την δεύτερη...

ένα μεγάλο μέρος του hype τους (κληρονομιά σε ένα ποσοστό από τις προηγούμενες entry level σειρές), το όφειλαν στον "εύκολο" για το μέσο αυτί mainstream ήχο που προσέφεραν "στο πιάτο" στον αρχάριο χρήστη, με τον συνδυασμό των pre και converters τους... πράγμα που (ειδικά τώρα πια που επί το πλείστον τα προβλήματα της πρώτης σειράς έχουν διορθωθεί) την βοηθά να εξακολουθεί να πουλάει πολύ ακόμα και σήμερα αρκετά χρόνια μετά (αλλά και για αρκετό καιρό ακόμα καθώς φαίνεται), παρότι ο ανταγωνισμός έχει μεγαλώσει όντως πολύ (ποιοτικά και ποσοτικά)...

το ερώτημα που γεννάται σε πιο daw γράφουμε,να πάω κατευθειαν σε λύση που θα πληρώσω η να γράψω σε κάποιο δωρεάν και σε ποιο,με γνώμονα την ποιότητα των ηχογραφήσεων μου.


σε ότι έχει να κάνει με την πληθώρα και τα εν γένει χαρακτηριστικά των DAW που σου προσφέρει η αγορά (για τα ειδικότερα πρέπει ο ίδιος να θέσεις επιπλέον ερωτήματα), οι φίλοι μας σε έχουν κατατοπίσει πλήρως... μία μικρή(?) ένσταση όμως ελπίζω να μου επιτραπεί χωρίς παρεξήγηση...

το Sonar ειδικά (Cakewalk by Bandlab εφ εξής), δεν είναι ένα ακόμα δωρεάν λογισμικό σε σχέση με τον ήχο... καλώς ή κακώς είναι μια πλήρης επαγγελματική σουίτα στο ανώτατο της επίπεδο που πλέον προσφέρεται δωρεάν... η διατύπωση περιλαμβάνει την ειδοποιό διαφορά που εύκολα έστω και καλοπροαίρετα δημιουργεί λάθος εντυπώσεις και προδιαθέσεις σε κάποιον άπειρο...

αν το εν λόγω DAW συνέχιζε να κυκλοφορεί ως εμπορικό προϊόν, χιλιάδες επαγγελματίες ανά τον κόσμο θα πλήρωναν αγόγγυστα κοντά στο πεντακοσάρικο για να το έχουν, όπως συνέβαινε μέχρι σχετικά πρόσφατα...  έστω και για τον λόγο αυτό (πέραν της αναμφισβήτητης ικανότητας του να ανταπεξέλθει στο ρόλο του), έχω ξαναπεί πολλάκις με κίνδυνο να παρεξηγηθώ, ότι θεωρώ τουλάχιστον χαζό να μη ξεκινά το "ταξίδι" του στον μαγικό κόσμο της μουσικής παραγωγής με αυτό, οποιοσδήποτε έρχεται σε πρώτη επαφή με DAW (και κατ επέκταση δεν είναι εργονομικά εθισμένος με ένα συγκεκριμένο interface και workflow κάποιου ανταγωνιστικού software)... τώρα αν στην πορεία δεν του κάνει (παρότι η εργονομία του στο 99% των περιπτώσεων που θα απασχολήσουν έναν ερασιτέχνη είναι άριστη και δύσκολα θα το εγκαταλείψει), αποκτά το επόμενο και τι είχε τι έχασε...

ΥΓ. ενίοτε η ανθρώπινη φύση μας βοηθά στο να "υποτιμήσουμε" ή αντιθέτως να "υπερτιμήσουμε" ποιοτικά ένα προϊόν παραγωγής... στην πρώτη περίπτωση όταν μας προσφέρεται δωρεάν, στην δεύτερη πολύ ακριβά... πως να το κάνουμε... κατά κανόνα πάντα αν δεν πονέσει η τσέπη δεν εκτιμάμε...?

 
Last edited by a moderator:
θεωρώ τουλάχιστον χαζό να μη ξεκινά το "ταξίδι" του στον μαγικό κόσμο της μουσικής παραγωγής με αυτό, οποιοσδήποτε έρχεται σε πρώτη επαφή με DAW (και κατ επέκταση δεν είναι εργονομικά εθισμένος με ένα συγκεκριμένο interface και workflow κάποιου ανταγωνιστικού software)... τώρα αν στην πορεία δεν του κάνει (παρότι η εργονομία του στο 99% των περιπτώσεων που θα απασχολήσουν έναν ερασιτέχνη είναι άριστη και δύσκολα θα το εγκαταλείψει), αποκτά το επόμενο και τι είχε τι έχασε...


Ακριβώς αυτό. Πραγματικά φαίνεται χαζό να μην ξεκινήσει κάποιος από αυτο, ή κάποιο άλλο ανάλογο δωρεάν λογισμικο. Εάν μελλοντικά έχει συγκεκριμενες απαιτήσεις, όπου το δωρεαν δεν τον καλύπτει, τότε ας πληρώσει και ας πάρει το πιο κατάλληλο προϊόν.

Προσωπικά, ασχολούμαι δύο και πλέον έτη με την παραγωγή και με το cakewalk. Έχω φτάσει σε ένα καλό σημείο όπου είμαι σχετικά ευχαριστημένος με τον ήχο μου. Ξέρω ότι η περαιτέρω βελτίωση είναι καθαρά στα δικά μου χέρια (καλύτερη ηχογράφηση και μίξη), και όχι στις δυνατότητες του προγράμματος (τις οποίες δεν έχω αγγίξει ούτε στο 3%). 

Άρα, θα ήταν αστείο να μπω σε διαδικασία αλλαγής daw. Δεν θα είχα κανενα όφελος, από τη στιγμή που ακόμη είμαι αρχαριος, και χρησιμοποιώ μόνο κάποιες βασικές λειτουργίες του. Έχω κάνει ήδη πάνω από 60-70 παραγωγές, και για τις επόμενες πχ 200 δεν περιμένω να αλλάξω δραστικά τον τροπο που το χρησιμοποιω, άρα δεν περιμένω να αλλάξουν και οι απαιτήσεις μου. Εάν αλλάξουν, ίσως φτάσω να χρησιμοποιώ ένα 10% των δυνατοτήτων του. Επίσης, εάν κάποιο plugin που έχει, μου φαίνεται "φτωχό", μπορώ ανά πάσα στιγμή να επενδύσω σε κάποιο άλλο third party.

 
  • Like
Reactions: roberto30
το Sonar ειδικά (Cakewalk by Bandlab εφ εξής), δεν είναι ένα ακόμα δωρεάν λογισμικό σε σχέση με τον ήχο... καλώς ή κακώς είναι μια πλήρης επαγγελματική σουίτα στο ανώτατο της επίπεδο που πλέον προσφέρεται δωρεάν... η διατύπωση περιλαμβάνει την ειδοποιό διαφορά που εύκολα έστω και καλοπροαίρετα δημιουργεί λάθος εντυπώσεις και προδιαθέσεις σε κάποιον άπειρο...


εννοείται δεν θα διαφωνήσω.

Είναι too good to be free.

...πλην όμως για κάποιον που έχει ασχοληθεί με κάτι άλλο και έχει επενδύσει χρόνο ίσως το ξεκίνημα από την αρχή σε άλλο περιβάλλον δεν βοηθάει. Το έκανα επι σχεδόν ένα χρόνο. Και σήμερα εξακολουθώ να το έχω φορτωμένο και να το δοκιμάζω που και που. Η άποψή μου (ταπεινή πάντα) είναι ότι ο ανταγωνισμός προχωράει σε προσφερόμενες ευκολίες περισσότερο. Ιδίως οι κολοσσοί όπως πχ η επαγγελματική λύση του pro tools (πλέον όμως συνδρομητικό) ή του σχολαστικά αναπτυσσόμενου πάντα cubase με την στήριξη μιας yamaha πίσω του.

Ήδη με μια Pro άδεια εδώ και κάποια χρόνια και στην παραγγελία δεύτερης για μένα δεν υπάρχει άλλη λύση πλην σοβαρού απρόβλεπτου ενδεχομένου.

Αν υπήρχε σοβαρό οικονομικό θέμα ίσως αναγκαζόμουν να πάω στο sonar. (Μιλάω για σοβαρό, γιατί το να εκταμιεύσεις 500 ευρώ για έναν ορίζοντα τουλάχιστον 10ετίας δεν το συζητάμε)

 
Γεια χαρά και πάλι,πλέον έχω μαζέψει τα πάντα(πιστεύω)κάρτα ήχου(focusrite Scarlett 2i2), μικρόφωνα(rode nt1a και shure sm57)monitors presonus Eris e3,5,νομίζω δεν θέλω κάτι άλλο για αρχή;ερώτηση,τα monitors να τα συνδέσω με stereo jacks;και μια 2η,κάποιος να μου εξήγησει όσο πιο απλά γίνεται για τη μίξη,έχω πολλές απορίες π.χ. τα εφέ(teverb, compressor)τα βάζω μετά την εγγραφή;η γράφω από την αρχή με τα εφέ που θέλω;

 
με ποιό πρόγραμμα?

Τα μόνιτορ όπως είναι οι συνδέσεις των συσκευών.

ηχογραφείς προσέχοντας κάθε κανάλι να μην ξεπερνάει 6db κάτω από το 0 και προσέχεις επίσης στο master out ή stereo out να είσαι επίσης κάτω από το 0.

Τα εφέ 90% μετά. Εκτός αν εμπνέουν τον μουσικό την ώρα της ηχογράφησης.

Αν δεν φτιάξεις κάτι δεν θα μάθεις.

 
Το Cakewalk έχω εγκαταστήσει,λόγω φόρτου εργασίας δεν έχω προλάβει να γράψω κάτι,ελπίζω το επόμενο σαββατοκύριακο να έχω τη δυνατότητα.

 
Αν ηχογραφήσεις το DI (κιθάρα καρφωμένη άμεσα από την κάρτα ήχου) και βάλεις τα εφέ σαν inserts, τότε μπορείς να έχεις όσα εφέ θες πάνω, αρκεί να τα σηκώνει το σύστημα χωρίς να σου βάζει latency. Τα επεξεργάζεσαι και μετά την ηχογράφηση.

Αν ηχογραφείς κατευθείαν από ενισχυτή με μικρόφωνα, πεταλιέρα, κτλ, τότε πρέπει να τα ηχογραφήσεις όπως θες να τα ακούς.

 
Αν ηχογραφείς κατευθείαν από ενισχυτή με μικρόφωνα, πεταλιέρα, κτλ, τότε πρέπει να τα ηχογραφήσεις όπως θες να τα ακούς.


Στην περίπτωση αυτή, μπορεί να ηχογραφήσει τον -dry- ήχο που θέλει, με το μικρόφωνο, και στη συνέχεια να προσθέσει από το daw ότι εφέ θέλει. Από eq και compressor, μέχρι modulation, delay, reverb κλπ. Αρκεί να γνωρίζει τους περιορισμούς που υπάρχουν όταν είναι τελευταία στο signal chain (μιλώ για το eq και το compression).

Στο 99% των περιπτώσεων, ηχογραφώ με αυτόν τον τρόπο. Ολα τα εφέ τα βάζω μετα μέσα από το daw. Η πεταλιερα που χρησιμοποιώ για εγγραφές έχει μόνο overdrives και distortion πάνω. 

 
αρχείο λήψης.jpeg  

Ευχαριστώ πολύ για την βοήθεια, μια ερώτηση οποίος δουλευει το cakewalk,τα ηλεκτρονικά ντραμς θα τα γράψω με κάποιο άλλο πρόγραμμα (ezdummer, addictive drums)ανοίγοντας 8 trucks σαν midi;η κάνει και το vst του cakewalk που παραθέτω στην εικόνα.

 
Last edited by a moderator:
Προσωπικά, έχω εγκαταστήσει το ΕΖdrummer στο cakewalk. Μπορείς να κάνει ανάλογα πράγματα και με το vst του cakewalk.

Κάνεις δεξί κλικ και insert instrument. Επιλέγεις drums -> Si drum kit. Επειτα, ανοίγεις το vst πατώντας το τετράγωνο κουμπί σα πιάνο, δίπλα στον αριθμό του καναλιού.

Mετα διαλέγεις πας πχ στην κατηγορία rock αριστερά, την ανοίγεις πατώντας το +, διαλέγεις ένα απο τα samples και κάνεις drag n' draw με το ποντίκι τοποθετόντας το στο κανάλι που άνοιξες.

Με στο κανάλι φορτώνεις όσα μέτρα θελεις απο τα τύμπανα που θέλεις, και έτσι φτιάχνεις το κομμάτι. Βρίσκεις τι σου κάνει και απλά το φορτώνεις πάνω στο κανάλι. Στη συνέχεια μπορείς να τα επεξεργαστεις, εάν θες να αλλάξεις το οτιδήποτε. 

Στιγμιότυπο οθόνης (13).png

Υπάρχουν κι άλλοι τρόποι, αλλα αυτός είναι ο πιο απλός και γρήγορος για κάποιον που δε γνωρίζει πολλά απο τύμπανα, όπως εγώ. Το EZ2 έχει πολλές βιβλιοθήκες παραπάνω, και γιαυτό το προτιμώ. Βρίσκω ευκολότερα κάτι που να μου ταιριάζεις σε αυτό που θέλω να κάνω.

 
Το ezdrummer 2 από μόνο του φτιάχνει και μοιράζει τα τύμπανα σε ένα stereo track. Μετά μέσα από τα settings μπορείς να ρυθμίσεις ανεξάρτητα κάθε τύμπανο.

Αν θες όμως μπορείς να το ρυθμίσεις να σου φτιάξει 8 tracks και να τα μοιράσει σ αυτά μέσα στο daw. Και φυσικά μετά να βάλεις ό,τι θέλεις σε κάθε track

 

Trending...

Νέα θέματα