Όταν ο Ζαμπέτας τσακώθηκε με τους δισκογραφικούς παραγωγούς

Εδω παντως θα ηθελα να τονισω οτι αυτο δεν ισχυει παντου - ισα ισα, στην πολυ mainstream σημερινη ηλεκτρονικη/pop μουσικη (αυτα που θα ακουσεις αν περνας εξω απο κανα Bershka ή να σπαμαρετε μεχρι αηδιας στις pre-night out ραδιοφωνικες εκμπομπες Παρασκευη/Σαββατο απογευμα και στα κλαμπακια αργοτερα το βραδυ) oι παραγωγοι oχι μονο δεν εχουν μηδενιστει, αλλα ο ρολος τους εχει επεκταθει και σχεδον υπερκαλυπτει αυτον του στιχουργου και του συνθετη/beatmaker, all in one.


Νομίζω πως ο όρος producer - παραγωγός είναι ο πιο παρεξηγημένος, ιδιαίτερα όταν δεν ακολουθείται απο ουσιαστικό.

Παραγωγός... τι; Πατάτας;

Και στο ράδιο παραγωγοί αυτοαποκαλούνται, ενω είναι dj παρουσιαστές.

Ο παραγωγός που αναφέρεις είναι καλλιτέχνης που δεν ξέρει/παίζει όργανο αλλά λούπες και Ableton.

Στην πράξη είναι artist όχι με τον παραδοσιακό τρόπο του μουσικού και γι αυτό δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον όρο "μουσικός" και το λύνουν με το "παραγωγός".

Ο παραγωγός της δισκογραφικής εταιρίας έπαιζε άλλο ρόλο όπως την καθοδήγηση και επίβλεψη ενός μουσικού έργου. Σε σημερινά δεδομένα θα τον λέγαμε project manager.

Κάπου στα 80's συνδυάστηκε και με ηχοληπτικές ικανότητες και πήρε άλλη αίγλη μιας και κάποιοι μεγάλοι έβγαζαν ήχο με ταυτότητα στις δουλιές που έκαναν.

 
Αυτο

Σχετικό/άσχετο με την κουβέντα:

Ενδιαφέρον το επιχειρηματικό μοντέλο του Bonamassa που τα κάνει όλα μόνος του και προχωράει. Δικός του εξοπλισμός, δικά του μεταφορικά μέσα, δική του δισκογραφική, δικό του e-shop - κάνει αυτό το οποίο πιστεύει, περνάει καλά αυτός και το κοινό του και στο τέλος της ημέρας τα έχει καλά με τον εαυτό του....
Μονος του;

Αυτος εχει ενα στρατο πισω του

 
Πολύ ενδιαφέρουσα τοποθέτηση @PAL.

Όχι πως συμφωνώ στα σκουπίδια, μιας και το ευρυ κοινό πάντα  αυτά προτιμά κατα την άποψη μου απ' όπου κι αν έρχονται αλλά ο ρόλος του παραγωγού μιας δισκογραφικής εταιρίας έχει μειωθεί στο 50% της αγοράς τουλάχιστον μιας και στα παγκόσμια τσαρτς οι μισές κυκλοφορίες είναι ανεξάρτητες.

Καταλαβαίνω τι ήθελε να πει ο Ζαμπέτας αλλά ήταν κάπως μπερδεμένο μιας και η φαγούρα του ήταν το ξένο ρεπερτόριο ως αρνητικό ποιοτικό κριτήριο.

Οι δε Φαληρείς συγκεκριμένα ήταν παραγωγοί ανεξάρτητοι (απο ένα δισκάδικο ξεκίνησαν) που κυκλοφόρησαν μικρές δουλειές (απο ρεμπέτικο μέχρι ροκ) που δεν είχαν τύχη στις μεγάλες εταιρίες του IFPI.

Βάραγε σε λάθος πόρτα κι έλεγε τον καημό του.
Συμφωνώ Γιάννη, Οι Φαληρείς δεν ήταν το κλασικό παράδειγμα παραγωγού πολυεθνικής δισκογραφικής. Δεν ήταν η ΕΜΙ π.χ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πάντα τη συνταγή την χαλάνε αυτοί οι οποίοι, επειδή είναι καλοί σε ένα πράγμα, νομίζουν οτι είναι το ίδιο καλοί σε όλα. Για φαντάσου ο Ζαμπέτας να την είχε δεί και μπίζνεσμαν.. καταστροφή. Άρα και αντιστρόφως. Δηλαδή αυτό που βλέπουμε στα περισσότερα σημερινά hits. Φανταστικές παραγωγές σε κάτω του μετρίου συνθέσεις. Διότι οι μπίζνεσμεν την είδαν καλλιτέχνες. Αυτός ο συγκεντρωτισμός πια..

 
Αυτο

Μονος του;

Αυτος εχει ενα στρατο πισω του
Δικό του. 

Και έχει και την επιλογή κατεύθυνσης με όλα τα κέρδη αλλά... και την ευθύνη για τις αποτυχίες του. 

 
Κυρίως είναι θέμα παιδείας, του καταναλωτή - ακροατή.
Για να κάνω λίγο τον συνήγορο του διαβόλου!! 

Δεν νομίζω πως τίθεται θέμα παιδείας αλλά αισθητικής. 

Τι παιδεία είχαν οι ρεμπέτες? οι μαύροι του blues? οι πρώτοι ροκάδες ή οι πανκάδες των '70s? 

Η αισθητική δεν έχει να κάνει με την παιδεία αλλά με την ανάγκη, την δυνατότητα και τα μέσα έκφρασης που σου προσφέρει η εποχή! 

Να το πάω και λίγο αλλού. Αν ο Ζαμπέτας είχε αποκτήσει κλασσική παιδεία, θα είχαμε χάσει τα μικρά αριστουργήματά του, αυτά της λαικής μουσικής του! 

Αν στις κυκλάδες πριν κάμποσα χρόνια είχαν παιδεία και χρήμα, θα είχαμε χάσει αυτήν την ανεπανάληπτη αισθητική που θαυμάζουν όλοι!!!

 
Για να κάνω λίγο τον συνήγορο του διαβόλου!! 

Δεν νομίζω πως τίθεται θέμα παιδείας αλλά αισθητικής. 

Τι παιδεία είχαν οι ρεμπέτες? οι μαύροι του blues? οι πρώτοι ροκάδες ή οι πανκάδες των '70s? 

Η αισθητική δεν έχει να κάνει με την παιδεία αλλά με την ανάγκη, την δυνατότητα και τα μέσα έκφρασης που σου προσφέρει η εποχή! 

Να το πάω και λίγο αλλού. Αν ο Ζαμπέτας είχε αποκτήσει κλασσική παιδεία, θα είχαμε χάσει τα μικρά αριστουργήματά του, αυτά της λαικής μουσικής του! 

Αν στις κυκλάδες πριν κάμποσα χρόνια είχαν παιδεία και χρήμα, θα είχαμε χάσει αυτήν την ανεπανάληπτη αισθητική που θαυμάζουν όλοι!!!
Σωστό και αυτό. Είναι και θέμα αισθητικής.

Αν και αναφέρθηκα στο θέμα παιδείας του καταναλωτή - ακροατή και όχι του δημιουργού.

 
Εγώ βλέπω πως η εκπομπή έχει τίτλο "ζήτω το ελληνικό τραγούδι"

 Όταν παιζόταν ζωντανά εγώ ήμουν μικρός.

 Πες όμως πως την έβλεπα τώρα και ήθελα να ακούσω την άποψη των ειδικών ή τέλος πάντων των παραγόντων του ελληνικού τραγουδιού. τι θα έβλεπα.

 Τους βλέπω να τσακώνονται, να λένε ο ένας και εσύ από που ξέρεις στον άλλο και ποιος καθορίζει το τραγούδι, ποιος δίνει διαταγές, να διαπληκτίζονται με λίγα λόγια και μετά να πετάνε πως φταίνε και οι ΚΣΕΝΟΙ και αυτοί που τους προβάλλουν και τα σχολεία που δεν παίζουν το ιτιά, ιτιά.

 Τι εκπομπή - promotion του ελληνικού τραγουδιού ήταν αυτή?σαν πολιτικούς που τσακώνονται και έχουν και προηγούμενα μου έκανε. Αυτή την εντύπωση θα μου εντυπωνόταν για τους παράγοντες του ελληνικού τραγουδιού, άρα και για το ελληνικό τραγούδι, θα έβλεπα ΜΤV μετά και θα έπαιρνα δίσκους να ακούω ΜΟΝΟ ΞΕΝΑ και θα άφηνα τα ελληνικά για τα σκυλάδικα που θα πήγαινα, για τα μπουζούκια χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχ??

 
Αυτή την εντύπωση θα μου εντυπωνόταν για τους παράγοντες του ελληνικού τραγουδιού, άρα και για το ελληνικό τραγούδι, θα έβλεπα ΜΤV μετά και θα έπαιρνα δίσκους να ακούω ΜΟΝΟ ΞΕΝΑ και θα άφηνα τα ελληνικά για τα σκυλάδικα που θα πήγαινα, για τα μπουζούκια χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχ??
Αυτό ακριβώς που περιγράφεις ΕΓΙΝΕ τότε με τον περισσότερο κόσμο.. και ιδού τα ολέθρια αποτελέσματα στο σήμερα

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top