Ορσμένες φορές εινα απλό το να γραφτεί ενα ωραίο κομμάτι

Vintager

Νέο μέλος
Μηνύματα
339
Πόντοι
16
Χαρακτηριστικό παράδειγμα οτι για να γραφτεί ενα πολύ ωραίο κομμάτι δεν χειάζονται παρά 3-4 ακόρντα, μια ωραία μελωδία στην φωνή, μερικά έξυπνα στιχάκια και μια απλή ενορχήστρωση. Γιατί το να είναι καποιος απλός δεν είναι πάντα έυκολο.

Από τα κομμάτια που δεν ειναι αριστουργήματα αλλά δεν γράφτηκαν για να ειναι. Όμως ακούγονται πολύ πιο ωραία από πολλά ''αριστουργήματα''!

http://www.youtube.com/watch?v=_rTMhbAonbQ

 
παρακολουθω την ντζοαννα απο πολυ παλια, οταν ηταν ακομα αγνωστη και μονο με το μαισπεις της!

να αναφερω πως το κομματι εχει κυκλοφορησει και με αγγλικους στιχους απο την ιδια!

και πως καθε πεμπτη νομιζω παιζει στο τροβα στο ψυρρη!

περσυ ηταν ωραιο το προγραμμα!

και πραγματι το κομματι ειναι ωραιο! ;D

 
Νομίζω πως θα πάω να την δω. Νομίζω πως θα κάνει ωραίο προγραμμα.

 
Vintager είπε:
για να γραφτεί ενα πολύ ωραίο κομμάτι δεν χειάζονται παρά 3-4 ακόρντα, μια ωραία μελωδία στην φωνή, μερικά έξυπνα στιχάκια και μια απλή ενορχήστρωση.
Απλο το λες αυτο? ;D

 
Vintager είπε:
Χαρακτηριστικό παράδειγμα οτι για να γραφτεί ενα πολύ ωραίο κομμάτι δεν χειάζονται παρά 3-4 ακόρντα, μια ωραία μελωδία στην φωνή, μερικά έξυπνα στιχάκια και μια απλή ενορχήστρωση.
Αν ηταν τοσο απλο οσο το κανεις να φαινεται, θα ημουν ο Bob Dylan.

 
παντοτε ειναι απλό το να γραφτεί ενα ωραίο κομμάτι,ΔΕΝ ειναι ομως καθολου ευκολο....

 
Superfunk είπε:
παντοτε ειναι απλό το να γραφτεί ενα ωραίο κομμάτι,
Μου το εξηγείτε λίγο αυτό? Τι εννοούμε απλό? Το δεν είναι εύκολο το καταλαβαίνω

για να γραφτεί ενα πολύ ωραίο κομμάτι δεν χρειάζονται παρά 3-4 ακόρντα, μια ωραία μελωδία στην φωνή, μερικά έξυπνα στιχάκια και μια απλή ενορχήστρωση.
Πάρα πολλά κομμάτια είναι σε αυτή τη κατηγορία...τι κάνει όμως κάποιο να ξεχωρίζει?

Προφανώς συμφωνώ μαζί σας, αλλά μου φαίνεται ενδιαφέρουσα κουβέντα για να εμβαθύνουμε. Πρόσφατα είχα ανεβάσει ένα post με θέμα τα κομμάτια ενός ακκόρντου (Jeff Beck, Satriani...). Eμένα δεν μου φάνηκαν ούτε απλά (γι αυτό ρωτάω τι εννοούμε απλό...μπορεί ας πούμε να το παίξει ο καθένας?), ούτε εύκολα.

 
Συνηθίζω να συμβουλεύω τους μαθητές μου της σύνθεσης οτι άλλο η επιλογή, και άλλο η άγνοια (it's one thing to make a knowledgable choice and another to be forced to chose out of ignorance". Αυτό λοιπόν, το πράγμα το σπρώχνω ώστε να πάρουν μια ιδέα ότι μπορεί αυτά που κάνουν και γράφουν να φανερώνουν παραπάνω πράγματα απ'ότι νομίζουν οι ίδιοι/ες.

Το ίδιο νομίζω συμβαίνει και με την "απλότητα" ενός κομματιού. Άλλο πράγμα η Τζοβαννα (sp?) και άλλο οι Πυξ Λαξ.

Τα όρια που θέτουν οι ίδιοι οι καλιτέχνες, οι δημιουργοί και το συγκρότημα που τους πλαισιώνουν είναι αυτά που κάνουν τη διαφορά. Δεν πιστεύω στην έμπνευση. Ή μάλλον της αποδίδω το 1% της δημιουργίας! Το υπόλοιπο είναι εμπειρίες, δουλειά, δουλειά, δουλειά, ιδρώτας, γνωριμίες και τύχη.

Ως κιθαριστές αντιλαμβάνεστε ότι άλλο να παίξεις μια ντο μειζ σε μία Bach, και άλλο σε μία custom made fender. Άλλο να βάλουμε το γιό μου (6 χρονών) να παίξει σε μία gibson και άλλο τον Marathon (να μην πω πως απ'τους χειρότερους θα ήμουν εγώ... :D).

ΟΛΑ παίζουν ρόλα, και καταλήγουμε στο αποτέλεσμα που ακούμε στο βίντεο παραπάνω.

 
Τα πράγματα είναι απλά.

Το απλό είναι εύκολο να το καταλάβεις.

Δύσκολο όμως να το πετύχεις.

Απλό δεν σημαίνει φτωχό,

ούτε λίγο.

Και όταν κάτι φαίνεται απλό, δεν είναι πάντα απλό.

(απόσπασμα σεναρίου για τηλεοπτική διαφήμιση που έγραψα συμπτωματικά πριν λίγες μέρες...  :))

 
Nikolas είπε:
Δεν πιστεύω στην έμπνευση. Ή μάλλον της αποδίδω το 1% της δημιουργίας! Το υπόλοιπο είναι εμπειρίες, δουλειά, δουλειά, δουλειά, ιδρώτας, γνωριμίες και τύχη.
Συμφωνώ απόλυτα στο 2ο κομμάτι της παρατήρησής σου γιατί η έμπνευση δεν είναι κάτι δεδομένο ανά πάσα στιγμή. Να το κάνω πιό λιανά (γιατί και εγώ στην δική μου δουλειά το ζώ), εάν κάποιος παραγγείλει στο Nikolas μια σύνθεση, έτοιμη σε 2 ημέρες, ο (οποισδήποτε) Nikolas δεν μπορεί να επαφίεται στην έμπνευση για να ζήσει. Πρέπει να έχει δημιουργήσει μηχανισμούς-παράλληλα με εμπειρίες, δουλειά, δουλειά, δουλειά, ιδρώτας, γνωριμίες και τύχη- ώστε να μπορεί να τα καταφέρει. Μετά από 27 χρόνια εργασίας (όχι στη μουσική), αυτό το λέω "τεχνιτή έκρηξη δημιουργικότητας" (μου είναι αρκετά δύσκολο να σας το εξηγήσω γραπτώς ως μηχανισμό-ίσως στην επόμενη μπυροποσία...).

Εγώ πιστεύω ότι όταν όμως έρχεται η έμπνευση, όλα τα παραπάνω γίνονται πιο εύκολα. Και πιστεύω ότι άλλοι άνθρωποι είναι πιο εμπνευσμένοι (προικισμένοι) από άλλους, γι αυτό ξεχωρίζουν.

 
Nikolas είπε:
Δεν πιστεύω στην έμπνευση. Ή μάλλον της αποδίδω το 1% της δημιουργίας! Το υπόλοιπο είναι εμπειρίες, δουλειά, δουλειά, δουλειά, ιδρώτας, γνωριμίες και τύχη.
Διαφωνώ. Στο να γράψεις ένα απλό κομμάτι με τρία ακόρντα και να ακούγεται και ωραίο στα αυτιά κάποιων, όντας υποκειμενικό, δεν μπορεί να μην συμμετέχει και η έμπνευση.

Η έμπνευση είναι αυτό το άυλο, άπιαστο για κάποιους κομμάτι της δημιουργίας, ανεξάρτητο από γνώσεις και εμπειρία. Αν αρκούσε η δουλειά, επίπονη και χρονοβόρα, τότε όσοι έχουν εμπειρία ετών θα έγραφαν, απλά ή όχι, πολύ ωραία κομμάτια. Αυτό όμως δεν συμβαίνει, ευτυχώς ή δυστυχώς, γιατί λείπει η έμπνευση και το ταλέντο.

Να το κάνω πιό λιανά (γιατί και εγώ στην δική μου δουλειά το ζώ), εάν κάποιος παραγγείλει στο Nikolas μια σύνθεση, έτοιμη σε 2 ημέρες, ο (οποισδήποτε) Nikolas δεν μπορεί να επαφίεται στην έμπνευση για να ζήσει. Πρέπει να έχει δημιουργήσει μηχανισμούς-παράλληλα με εμπειρίες, δουλειά, δουλειά, δουλειά, ιδρώτας, γνωριμίες και τύχη- ώστε να μπορεί να τα καταφέρει.
Σωστό και λάθος ταυτόχρονα. Μιλάς για παραγωγή και όχι για δημιουργία. Για να γράψεις ένα κομμάτι μερικές φορές δεν χρειάζεται έμπνευση ούτε ταλέντο. Αλλά για να γράψεις ένα πολύ καλό κομμάτι χρειάζονται και τα δύο.

Αλλιώς από που πηγάζει η ανθρώπινη δημιουργικότητα;

Άλλωστε, η θεωρία από την πράξη απέχει στην θεωρία λίγο στην πράξη πολύ.

 
pascal είπε:
Και όταν κάτι φαίνεται απλό, δεν είναι πάντα απλό.

(απόσπασμα σεναρίου για τηλεοπτική διαφήμιση που έγραψα συμπτωματικά πριν λίγες μέρες...  :))
Και όμως αυτό που γράφεις είναι γενικό και αεριώδες.

Ας πούμε, αυτό που φαίνεται απλό (και είναι) στον jeff Beck, δεν είναι (ούτε φαίνεται) απλό σε μένα...άρα για τον Jeff είναι πάρα πολύ απλό.

Πως φαίνεται ότι κάνεις σενάρια για brand building και όχι για retail ;D ;D

 
Αυτό που κάνει ορισμένους καλλιτέχνες μεγάλους είναι ότι για αυτούς το δύσκολο για εμάς είναι έυκολο.

 
theoctapus είπε:
Αυτό που κάνει ορισμένους καλλιτέχνες μεγάλους είναι ότι για αυτούς το δύσκολο για εμάς είναι έυκολο.
Βασικά αυτό που κάνει πολλούς ανθρώπους επιτυχημένους είναι ακριβώς αυτό. Ανεξαρτήτως ενασχόλησης.

 
Μα, όμως, ανέφερα το 1%. Μήπως το 1% είναι που κάνει τη διαφορά ανάμεσα στο "εμπνευσμένο" και στο μη?

Το αριστουργήματα δε θα γραφούν σε 4 ώρες επειδή σε πήρε ο παραγωγός και σου είπε "τρέχα μ@λ@κ@" και εσύ κολυμπάς. Αλλά μπορει να προυπάρχει ο σπόρος απο άλλες μέρες και να δουλευτεί σε 4 ώρες...

Γιατί όμως δεν μπορεί να συμμετέχει η έμπνευση. (Να βρω χρόνο το απόγευμα να κάνω μια ψιλοανάλυση μερικών έργων γιατί τώρα ψιλοτρέχω... σορρυ). Υπάρχουν λόγοι, ηθελημένοι ή όχι. Μπορεί να το ονομάσει έμπνευση κάποιος, αλλά παραμένει ότι υπάρχουν σαφέστατοι λόγοι γιατί κάτι μπορεί να αρέσει...

Τώρα αν η έμπνευση ήταν 0% τότε θα γράφαν και οι Η/Υ μουσική. Δεν το κάνουν καλά (ακόμη) και άρα κάτι παίζει και η έμπνευση. απλά δε στηρίζω τίποτα πλέον πάνω της...

 
theoctapus είπε:
Μιλάς για παραγωγή και όχι για δημιουργία.
H παραγωγή ΕΙΝΑΙ δημιουργία και πηγή έμπνευσης, ή να το πώ καλύτερα μεγάλο μέρος δημιουργίας.

Τι εννοώ σαν παραγωγή...προσωπικό παράδειγμα...δουλεύω ένα κομμάτι αυτή την εποχή που η έμπνευση ήρθε από ενα συγκεκριμένο ήχο ενός synth. H πηγή έμπνευσης είναι ένας εξωτερικός παράγοντας που (ας πούμε), ενεργοποίησε μνήμες, συναισθήματα και πρόκληση για το τελικό αποτέλεσμα.

Άλλο παράδειγμα κοντά στη δική μου εργασία. Εάν έχω σχεδιάσει μια μακέτα για μία ετικέτα κρασιού και τη τυπώσω σε 2 διαφορετικά χαρτιά (ένα πολύ γυαλιστερό και ένα με ανακυκλωμένο με ίνες χαρτιού κλπ) έχω 2 τελείως διαφορετικές ετικέτες με διαφορετικές αξίες, εικόνα...Εδώ χρησιμοποίησα μια τεχνική παραγωγής ως δημιουργικό εργαλείο

 
marathon είπε:
Πως φαίνεται ότι κάνεις σενάρια για brand building και όχι για retail ;D ;D
Πράγματι, το σενάριο είναι για corporate επικοινωνία. Φυσικά και το παραπάνω δεν ισχύει πάντα- δεν μπορείς όμως να αντικρούσεις πλήρως το "όταν κάτι φαίνεται απλό, δεν είναι πάντα απλό".

Με λίγα λόγια δεν είναι αναληθές, είναι, όπως είπες κι' εσύ, ασαφές.

Εξάλλου η διαφήμιση δεν πρέπει να λέει ψέματα, μπορεί όμως να μην λέει όλη την αλήθεια  :)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top