Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων

Tthawth

Νέο μέλος
Μηνύματα
859
Πόντοι
16
Καταρχάς ειμαι άσχετος. Κατα δεύτερον θα ρωτήσω για το χαράτσι που πληρώνει ένα κατάστημα που αναπαράγει προστευμένα άσματα. Απο ότι έχω καταλάβει, πρέπει να πάρει προμήθεια η ΑΕΠΙ αλλα και οι λοιποί οργανισμοί διαχείρισης δικαιωμάτων. Πολύ καλα ως εδώ. Αυτο που με παραξενεύει ειναι οι λίστες των ασμάτων. Σε τι χρησιμεύουν? Για να γίνω πιό σαφής, άκουσα οτι οι οργανισμοί αυτοί ζήτησαν απο κάποιο κατάστημα, λίστα των τελευταίων μηνών. Με βάση αυτην την λίστα, εαν έχω καταλάβει καλα, θα μοιραστούν ποσοστά σε δημιουργούς και συντελεστές. Παμε παρακάτω. Το χαράτσι που πληρώνει κάθε κατάστημα, είναι πολύ μικρό ετησίως. Εαν ένα κατάστημα λειτουργεί 8 ώρες επι 6 μέρες επι 12 μήνες, θα έχουμε ένα σύνολο 35,000 ασμάτων (στο περίπου) που θα έχουν παιχτεί και στα οποία θα πρέπει να δοθεί ποσοστό. Αυτο το συμπέρασμα βγαίνει εαν μου τα'παν καλά και ισχύει το οτι κάθε τραγούδι μπορεί να υπολογίζεται με βάση την συχνότητα μεταδόσεων.

Και καταλήγω (ενδεχομένως λανθασμένα διότι ειμαι ασχετος). Εαν όπως άκουσα κάθε κατάστημα δίνει λιγότερα απο 200ευρώ ετησίως, μιλάμε για 0,005λεπτά για κάθε αναμετάδοση. Οπότε αναρωτιέμαι: ειναι πράγματι τόσο μικρά τα ποσοστά που φτάνουν στου συντελεστές ενός τραγουδιού μέσω των οργανισμών αυτών, όσο αφορά την αναμετάδοση σε καταστήματα? Εαν κάποιος γνωρίζει εας με πει εαν κανω λάθος ή έχω πέσει κοντα :)

 
Φίλε μου,

Δεν γνωρίζω επακριβώς τα νούμερα και τα ποσά στα οποία αναφέρεσαι, πάντως από "προσωπική πείρα" μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι τόσο η ΑΕΠΙ όσο και κάποιο άλλο, τουλάχιστον, σωματείο συλλογικής τάχα διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων, έχουν επιδοθεί τα τελευταία χρόνια σε σωρεία διεκδικήσεων από διάφορα μαγαζιά και γενικά χώρους, όπου ακούγεται μουσική. Αυτό λ.χ. συμπεριέλαβε -σε κάποια περίπτωση που έτυχε να χειριστώ- και κάποιο πλοίο για την μουσική που έπαιζε στο μπαρ.

Έκτοτε τα πινάκια των δικαστηρίων σε τακτική διαδικασία και -κυρίως- σε διαδικασία ασφαλιστικών μέτρων έχουν γεμίσει από τέτοιου είδους αγωγές και αιτήσεις ασφαλιστικών. Νομίζω ότι η όλη υπόθεση έχει φτάσει στο Εφετείο, δεν ξέρω αποτέλεσμα αποφάσεων. Νομίζω όμως ότι κάποιες αποφάσεις, μνημονεύοντας ατυχή διατύπωση του σχετικού νόμου, έχουν δικαιώσει τους οργανσιμούς και άλλες αποφάσεις έχουν απορρίψει αγωγές και αιτήσεις.

 
Θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε τι χρεώνουν οι οργανισμοί ετησίως. Όπως είπα και στο πρωτο μήνυμα, άκουσα για το ποσό των 200 ευρώ ετησίως (καλό μου ακούγεται). Αλλά, δεν καταλαβαίνω... Οι εν λόγο οργανισμοί μπορούν και απασχολούν τόσα άτομα ωστέ να καταμετρούν τις τεράστιες λίστες μετάδοσης τραγουδιών και να κατανέμουν σωστά τα ποσοστά των συντελεστών-δημιουργών? Κάποιο λάκο έχει η φάβα και φοβάμαι οτι τα έχω μάθει λάθος. Κανείς πιό ενημερωμένος για αυτες τις λεπτομέρειες???

 
Σε ενδιαφέρει επειδή λ.χ. έχεις κάποιο μαγαζί ή απλά ακαδημαϊκά?

Το ζήτημα είναι εάν αυτοί οι "οργανισμοί" αποδίδουν τα χρήματα που μαζεύουν στους δικαιούχους τους ή εάν λογοδοτούν πουθενα....

 
Σε ενδιαφέρει επειδή λ.χ. έχεις κάποιο μαγαζί ή απλά ακαδημαϊκά?
Το ζήτημα είναι εάν αυτοί οι "οργανισμοί" αποδίδουν τα χρήματα που μαζεύουν στους δικαιούχους τους ή εάν λογοδοτούν πουθενα....
Σχεδόν στο ίδιο θέμα κινούμαστε. Ακαδημαικά αναρωτιέμαι, και με πονηρεύουν οι απορίες που έχουν δημιουργηθεί στο θέμα. Ειδικά αυτό με τις λίστες των τραγουδιών.

 
Πολύ γρήγορα μπορώ να σου απαντήσω ότι για να καταθέτουν οι οργανισμοί αυτοί τις αγωγές και αιτήσεις ασφαλιστικών τους στο Μονομελές Πρωτοδικείο, οι απαιτήσεις τους είναι άνω των Ε 12.000, αλλιώς θα τις πήγαιναν στο Ειρηνοδικείο. Χωρίς να αποκλείω να καταθέτουν και εκεί ένδικα βοηθήματα για μικρότερα ποσα....

Κατά τα λοιπά εάν μου πέσει καμιά τέτοια απόφαση στα χέρια μου θα σε ενημερώσω.!!!

 
Τους πληρωνεις με το τετραγωνικο μετρο του καταστηματος .Αν θυμαμαι καλα,το 2002,για 150 τ.μ. εδινες γυρω στα 150-200 ευρω τον μηνα.Ολα αυτα με το "ματι" βεβαια, των γατων ελεγκτων τους.Αυτοι αποφασιζουν και τα τετραγωνικα σου και το τι χρηση κανεις στο καταστημα σου(αρα και το ποσα δινεις).Το φοβερο γελιο εγινε οταν βρεθηκαμε στα δικαστηρια γιατι αρνηθηκα να τους πληρωσω γιατι επαιζα Alternative και γενικα underground μουσικη που δεν υπαγεται στις εταιριες που "μοιραζουν" τα κερδη τους.Μου βγαλανε ενα καταλογο απο κομματια που ειχαν ακουσει οι "γατοι" στο καταστημα μου,απο Madonna και ολο το top 10 των charts(καμμια σχεση λεμε).Ακομα μεγαλυτερο γελιο εγινε,οταν αποδειχθηκε στην αιθουσα οτι οι "γατοι" "ελεγκτες" δεν ειχαν ιδεα απο Αγγλικα για να μπορουσαν να ξεχωρισουν τα κομματια αλλα ουτε και να προφερουν καν τους τιτλους των κομματιων.

 
Για μαγαζιά δεν ξέρω αλλά μου έτυχε σε λεωφορείο ΚΤΕΛ να μην βάζουν μουσική γιατί τους έβαλαν να πληρώνουν και αυτοί σαν να ήταν μπαρ ή καφετέρια για αναπαραγωγή μουσικής σε δημόσιο χώρο!!! Και τώρα δεν ξέρω αλλά είδα σχετική οδηγία προς λεωφοριατζήδες από την διοίκησή τους και έλεγε ότι εκκρεμούσαν και πρόστιμα... Σε λίγο τα ΚΤΕΛ θα είναι σαν την ταινία του Βέγγου ΘΟΥΒΟΥ που τραγουδούσαν σχολικά τραγούδια στην διαδρομή!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
Σωστά λέει ο blues power. Το κουστούμι το κοβουν περί τα 200 - 300 Ε τον μήνα και όπου χτυπήσουν. Σε κάτι ασφαλιστικά μέτρα που είχα παρακολουθήσει, μέχρι και τυροπιτταδικα χτυπήσανε όπου έπαιζε (μόνο για τους εργαζόμενους) ένα ραδιάκι. Οι ελεγκτές ψωνίζουν από όπου πάνε και κάτι για να έχουν τα στοιχεία της επιχείρησης. Και ο μάρτυρας στα ακροατήρια είναι πάντα ο ίδιος.... Καλοστημένη δουλειά

 
Αγαπητε συναδελφε johnny69

Απιστευτα καλοστημενη δουλεια και μαλιστα ιδιωτικη.

Οι ελεγκτες ειναι 3 ολοι κι ολοι και τα μαγαζια που "παιζουν" απο ραδιοφωνο μεχρι τηλεοραση....κυριολεκτικα χιλιαδες.Και αν τους πας και κοντρα,αφ΄ενος δεν σου δινουν το "χαρτι" που χρειαζεσαι για να βγαλεις "αδεια μουσικων οργανων" και αφ'ετερου εχουν δικαιωμα να σε μηνυσουν.Η μηνυση τους εχει την ισχυ μηνυσης (μια απο τις 3),οπως η ηχορυπανση ας πουμε,οποτε με 3 μηνυσεις σε κλεινουν απο 10 εως 60 μερες.Αν αυτο συμβει 3 φορες σου αφαιρουν οριστικα την αδεια λειτουργιας.

Πολυ καλοστημενη δουλεια.

 
Εκτός του ότι έχω καραφλιάσει μια ακομα φορά (30 χρόνια έλληνας, δεν έβαλα μυαλό), να υποθέσω οτι πληρώνει ο καταστηματάρχης ξεχωριστό χαράτσι για την ΑΕΠΙ και ξεχωριστό μερίδιο για τις λοιπές (Ερατώ κλπ)? Και πάλι δε το χωρά ο νους μου όσο αφορά τις 'λιστες'. Υπάρχουν υπάλληλοι που επεξεργάζονται δεκάδες χιλιάδες τραγούδια και κατανέμοιυν τα ποσοστά στους δημιουργους? Απασχολεί τόσο μεγάλο πληθος υπαλλήλων το σύστημα προστασίας δικαιωμάτων?

 
Εκτός του ότι έχω καραφλιάσει μια ακομα φορά (30 χρόνια έλληνας' date=' δεν έβαλα μυαλό), να υποθέσω οτι πληρώνει ο καταστηματάρχης ξεχωριστό χαράτσι για την ΑΕΠΙ και ξεχωριστό μερίδιο για τις λοιπές (Ερατώ κλπ)? Και πάλι δε το χωρά ο νους μου όσο αφορά τις 'λιστες'. Υπάρχουν υπάλληλοι που επεξεργάζονται δεκάδες χιλιάδες τραγούδια και κατανέμοιυν τα ποσοστά στους δημιουργους? Απασχολεί τόσο μεγάλο πληθος υπαλλήλων το σύστημα προστασίας δικαιωμάτων?[/quote']Ειλικρινά από την εμπειρία μου δεν νομίζω να παίρνει κανένας μουσικός δημιουργός τίποτα χρήματα. Ίσως δεν μπορώ ναμιλήσω για την ΑΕΠΙ αλλά για τους άλλους συλλογίσκους, σωματειάκια και λοιπούς απατεώνες, νομίζω ότι ενεργούν για ίδιο λογαριασμό. Δεν έχω επίσης ακούσει καθόλου -και αυτό ισχύει και για την ΑΕΠΙ- να δίνουν κάπου, σε κάποιον, λογαριασμό ή να κάνουν απολογισμό των πράξεών τους, πόσα πήραν, πόσα κράτησαν για λειτουργικά - δικηγορικά έξοδα και πόσα αποδίσουν στους δικαιούχους. Γι'αυτό θεωρώ ότι όλα αυτά είναι μια καλοστημένη απάτη εις βάρος των μικρομεσαίων κυρίως μαγαζιών, τα οποία πέραν της προστασίας που πληρώνουν σε διάφορους, πρέπει να υπολογίσουν και το @#$&λίκι των ΑΕΠΙ και λοιπών....
Για να το ξεκαθαρίσω, δεν είμαι εναντίον των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, αλλά, πιστεύω, ότι από την προστασία των δικαιωμάτων των δημιουργών, μέχρι αυτό που γίνεται σήμερα, υπάρχει πολύ μεγάλη απόσταση. Επίσης, νομίζω ότι κάποιοι από αυτούς τους "οργανισμούς" συλλογικής διαχείρισης λειτουργούν προς οικονομικό όφελος μόνο της διοικούσας ομάδας τους και όχι προς όφελος των μελών τους (οι οποίοι, τις πλείστες φορές, ούτε κάν ασχολούνται).
 
Σχετικά με το θεμα των πληρωμών στούς δημιουργούς και στούς μουσικούς εκτελεστές σας ενημερώνω οτι η ΑΕΠΙ και η ΕΡΑΤΩ ΄πληρώνουν κανονικά με κριτήριο το ποσοστό αναλογίας που αντιστοιχεί στον εκάστοτε καλλιτέχνη!

Μερικές φορές είναι λίγα και άλλες περισσότερα αναλόγως τήν συμμετοχή-ποσότητα-διάρκεια κλπ.

νομίζω οτι είναι δίκαιο και σωστό να πληρώνει ο κάθε επαγγελματίας χρήστης με λογικά κριτήρια κάποιο ποσό στούς οργανισμούς για να πληρώνονται και οι καλλιτέχνες.

Φυσικά πρέπει να πληρώσει το ΚΤΕΛ και ο κάθε επαγγελματίας που χρησιμοποιεί μουσική για επαγγελματικούς (κερδοσκοπικούς) λόγους. διότι πρέπει να ζήσουν και οι καλλιτέχνες σε αυτή τη χώρα!!

 
Σχετικά με το θεμα των πληρωμών στούς δημιουργούς και στούς μουσικούς εκτελεστές σας ενημερώνω οτι η ΑΕΠΙ και η ΕΡΑΤΩ ΄πληρώνουν κανονικά με κριτήριο το ποσοστό αναλογίας που αντιστοιχεί στον εκάστοτε καλλιτέχνη!Μερικές φορές είναι λίγα και άλλες περισσότερα αναλόγως τήν συμμετοχή-ποσότητα-διάρκεια κλπ.

νομίζω οτι είναι δίκαιο και σωστό να πληρώνει ο κάθε επαγγελματίας χρήστης με λογικά κριτήρια κάποιο ποσό στούς οργανισμούς για να πληρώνονται και οι καλλιτέχνες.

Φυσικά πρέπει να πληρώσει το ΚΤΕΛ και ο κάθε επαγγελματίας που χρησιμοποιεί μουσική για επαγγελματικούς (κερδοσκοπικούς) λόγους. διότι πρέπει να ζήσουν και οι καλλιτέχνες σε αυτή τη χώρα!!
Αν και η γκρίνια σε αυτό το θέμα δεν με πολυενδιαφέρει, μπορώ να κάνω την εξής ερώτηση. Εαν η μουσικές επλογές στο ΚΤΕΛ δεν μου αρέσουν, μπορώ να επιλέξω ένα διαφορετικό φορέα υπεραστικών συγκοινωνιών που θα καταφέρνει να συναγωνίζεται καλύτερα σε μουσικό επίπεδο? Εαν ναι , τότε να δεχτώ οτι η αναπαραγωγή τραγουδιών στο ΚΤΕΛ, προσφέρει στον συμπαθή συγκοινωνιακό φορέα, αύξηση εσόδων μέσω των επιβατών που πετάγονται μέχρι την λάρισα με σκοπό να ακούσουν τις αγαπημένες τους επιτυχίες δίχως να χρειαστεί να αγοράζουν το cd.

Φοβάμαι δε, οτι σε επόμενες εκδόσεις του Κ.Ο.Κ. θα επιτραπεί να διενεργούνται μπλόκα τροχαίας προς έλεγχο αδειών αναπαραγωγής ασμάτων σε επιβατικό όχημα, όταν θεωρηθεί πως το αυτό όχημα, ξεπερνά συγκεκριμένα ντεσιμπέλ έντασης ήχου με συνέπεια την ψυχαγωγία των περαστικών μέσω καλλιτεχνμάτων που προστατεύονται απο τους προαναφερθέντες οργανισμούς.

Χωρίς πλακα. Να τα πάρουν τα ποσοστά τους οι δημιουργοί. Αυτο που δεν κατανοώ.... Δεκάδες χιλιάδες τραγούδια σε λίστες, περνάνε απο τα χέρια υπαλλήλων κ α θ ε μήνα και ταξινομούνται σωστά? Έχουμε τέτοιο προσωπικό στην Ελλάδα?

 
Αγαπητέ κ.Tthawth,

για να ενημερωθείς καλύτερα μπορείς να επικοινωνήσεις με την ΑΕΠΙ στο

http://www.aepi.gr/greek/index.asp και στα τηλέφωνα 210-6857494- 6, 210 - 6857408.

Επίσης η απάντηση σου δηλώνει:

1.το επίπεδο της πνευματικής σου ωριμότητας

2.τήν σχέση σου με τήν καλλιτεχνική δημιουργία και εκτέλεση

http://www.cisac.org/web%5Ccontent.nsf/Builder?ReadForm εδώ θα πάρεις πληροφορίες για την μουσική στα ΚΤΕΛ και οτι άλλο χρειάζεσαι.!!!!

καλή επιτυχία!!!

 
Αγαπητέ κ.Tthawth' date='
για να ενημερωθείς καλύτερα μπορείς να επικοινωνήσεις με την ΑΕΠΙ στο

http://www.aepi.gr/greek/index.asp και στα τηλέφωνα 210-6857494- 6, 210 - 6857408.

Επίσης η απάντηση σου δηλώνει:

1.το επίπεδο της πνευματικής σου ωριμότητας

2.τήν σχέση σου με τήν καλλιτεχνική δημιουργία και εκτέλεση

http://www.cisac.org/web%5Ccontent.nsf/Builder?ReadForm εδώ θα πάρεις πληροφορίες για την μουσική στα ΚΤΕΛ και οτι άλλο χρειάζεσαι.!!!!

καλή επιτυχία!!![/quote']

Ευχαριστώ για τον χρόνο σου. Προς το παρών δεν έχω δει όσους έχουν σχέση με την καλλιτεχνική δημιουργία και εκτέλεση να γνωρίζουν κατι παραπάνω και να απαντουν στα αρχικά ερωτήματα μου. Οπότε παρακαλώ μην κατηγορείται την ασχετοσύνη μου. Δεν φταίω. Εγώ τις απορίες μου τις είπα :Ρ . Πάω να δω τα Link (Την ΑΕΠΙ την γνωρίζω. Για τους λοιπούς οργανισμους ειναι που δεν κατέχω)
 
Αγαπητέ κ. vangelisvagman

Με μεγάλη χαρά διαπιστώνω την ευαισθησία σας ως προς τήν καλλιτεχνική δημιουργία και εκτέλεση

καθώς και την ομολογουμένως αρίστη ενημερωσή σας σε σχετικά θέματα.Εκμεταλλευόμενος της σχετικής ευκαιρίας,θα ήθελα να σας ρωτήσω (εάν γνωρίζεται βέβαια αλλά και εάν αληθεύουν φυσικά και οι σχετικές φήμες),εάν κάποιο απο τα ιδρυτικά στελέχη ενός εκ των

Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων στην Ελλάδα που δραστηροποιούνται στην προστασία τής καλλιτεχνικής δημιουργίας και εκτέλεσης,έχει καταδικαστεί στην δεκαετία του 80 για κασσετοπειρατία.Δεν ενθυμούμαι καθόλου το όνομα του οργανισμού και θεωρώ επίσης πάρα πολύ πιθανόν να πρόκειται για κακόβουλες και εκ του πονηρού διαδόσεις,Εχουν περάσει και πολλά χρόνια απο τότε που το άκουσα και δεν ενθυμούμαι καν την πηγή της πληροφορησής μου (και επαναλαμβάνω προς αποφυγήν παρεξηγήσεων οτι μπορεί να είναι και τελείως αναληθής).Μήπως γνωρίζεται εσείς αν αληθεύει αυτή η φήμη?

Επειδή θα ήταν άδικο φυσικά να στηριζόμαστε σε φήμες,θα προσπαθήσω να εξακριβώσω και εγώ το αληθές η όχι του ανωτέρου ισχυρισμού.Απλά δράττομαι της δοθείσης ευκαιρίας και ξεκινώ ρωτώντας εσάς,μιάς και διαπιστώνω οτι είστε πολυ καλά ενημερωμένος σε σχετικά θέματα.Εάν δεν γνωρίζεται και διαπιστώσω οτι ο ισχυρισμός είναι αληθής,να είστε σιγουρος πως θα σας ενημερώσω.Γνωρίζεται λοιπόν αν ισχύει κατι τέτοιο?

Μετά τιμής !!!!!!

κ. Blues power

 
Σχετικά με το φόρουμ μουσική και μουσικοί,

About Noiz.gr

Ο στόχος του noiz.gr είναι να προσφέρει μια τοποθεσία στους μουσικούς και ηχολήπτες (ροκάδες κι αρακάδες, τζαζίστες, μπλουζίστες, μεταλάδες, σκυλάδες, D.j.'s, M.c.'s, soundfreaks, κλπ) για να ενημερώνονται και να ανταλλάσσουν απόψεις σε οτιδήποτε αφορά τη μουσική τεχνολογία, τη σύνθεση και τον ήχο.

Αναφέρει κάπου ιδιοκτήτες νυκτερινών κέντρων διασκέδασης η κάποια άλλη δραστηριότητα?

Εχω την εντύπωση οτι το συγκεκριμένο φόρουμ αφορά μουσικούς-ηχολήπτες.

Μηπως κάνω καποιό λάθος?

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top