hampis είπε:
Το ερωτημα μου δηλ εχει να κανει με το με ποιο τροπο καλλιεργεις την εμπνευση της στιγμης !! Ελπιζω να γινομαι κατανοητος και οχι κουραστικος
Μπαμπης
κινδυνευοντας να φυγω λιγο οφ-τοπικ απο το αρχικο ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ποστ του βαγγελη....(αν τιθεται θεμα,ασ μεταφερθει απο τους μοντερατορες..)
φιλε χαμπη...το πολυ ευστοχο και ευλογο ερωτημα σου(πολυ ομορφα διατυπωμενο)ειναι κατι που με εχει απασχολησει πολυ τα τελευταια χρονια...δεν εχει δυστυχως απασχολησει τον αναλογο με την σημασια του αριθμο ντραμερς....αλλα αυτο ειναι αλλο θεμα...
διαχωριζουμε συνηθως(οι περισοτερροι)την μελετη μας ως εξης...(π.χ.)τεχνικη/ανεξαρτησια-συγχρονισμος/γκρουβς/φιλς(γεμισματα)/στυλ(πχ λατιν),κλπ κλπ κλπ....
το προβλημα ειναι το εξης...ολα αυτα και μελετημενα με τον παραδοσιακο τροπο(και κυριως μεσα απο βιβλια)γυμναζουν μια συγκεκριμενη πλευρα του εγκεφαλου...επιστημονας δεν ειμαι αλλα χοντρικα αυτο συμβαινει...αναπτυσουμε λοιπον κυριως σωματικη ικανοτητα,διαβασμα κλπ...λειτουργει κυριως(πολυ κυριως)η αναλυτικη/λογικη πλευρα(απαραιτητη για την διαδικασια της κατανοησης και αποροφησης καινουργιας γνωσης)...καμμια φορα μπαινουμε και στην διαδικασια να συνδυασουμε πραγματα...πχ γκρουβς και φιλς σε τετραμετρα,η να μπλεξουμε λατιν ρυθμους με καποιο ρουντιμεντ και να δουμε τι θα βγει...ωραια ολα αυτα(και απαραιτητα) αλλα εχουν ενα μειον...εξακολουθουν σε εναν μεγαλο βαθμο να γινονται με την λογικη-αναλυτικη πλευρα...
τι συμβαινει ομως πανω στην σκηνη,η στο στουντιο,η στην προβα,οταν τεσπα παιζουμε μουσικη...???εκει,παιρνει(η θα πρεπει να παιρνει)τα ηνια το ενστιτκτο...αν και οταν ειναι κανεις αναγκασμενος να σκεφτεται τι και πως και ποτε θα το παιξει,αστα να πανε....το τραγουδι ειναι σαν τρενο που τρεχει με 250 χλμ(προφανως οχι ελληνικο τρενο)κι αν σταθεις να σκεφτεις τοχεις χασει...η μαλλον σε εχει χασει...πραγματικα,δεν σας εχει συμβει να ακουτε καποιον ντραμερ και να νιωθετε οτι "ρε παιδακι μου ωραιες ιδεες εχει αλλα σαν να τις βαζει στα λαθος σημεια..."(πχ)...ξερετε,ο τυπος σκεφτηκε "χμμμμ,δεν μουκατσε στο σολο της κιθαρες το ταδε λικ,θα το βαλω στο 2ο τετραμετρο της γεφυρας"...παει χαμενο εναμιση μετρο μουσικης...και ωσπου να ερθει η γεφυρα ο τυπος παιζει και σκεφτεται το λικ και πως θα το παιξει πιο σωστα...παει το μισο τραγουδι και βαλε...ενιγουει,θα μπορουσα να αναφερω δεκαδες παραδειγματα...το ζητουμενο ειναι γιαμενα να αφεθεις στην μουσικη και να αφησεις αυτην να σου πει τι να παιξεις....ας φανταστουμε λοιπον το ενστικτο ως ενα χαρουμενο παιδακι που το μονο που θελει να κανει ειναι να παιξει να πηδηξει,να κανει τρελλες.κι ασ πουμε οτι ο προαναφερθεις ντραμερ λεει"λοιπον τερμα οι μ******ς,θα σταματησω να σκεφτομαι και απλως ΘΑ ΠΑΙΞΩ!θα εμπιστευτω τα αυτια μου και το ενστκτο μου και θα παιξω..."ναι αλλα,γκες γουατ!το παιδακι το οποιο προκειται να εμπιστευτει ειναι ΑΠΑΙΔΕΥΤΟ...στην πρωτη δυσκολια θα πεσει και θα σπασει τα μουτρα του!!!η θα ζητησει βοηθεια απο το αλλο παιδακι(τεχνικη/αναλυτικη/λογικη πλευρα)και τα πραγματα θα επανελθουν στην προηγουμενη στεγνη κι αποστειρωμενη και τετραγωνη κατασταση...φαυλος κυκλος!!!ελα ομως δεν εχει ΜΑΘΕΙ να συνεργαζεται με το αλλο παιδι,το μετρημενο και σοβαρο και καθως πρεπει...!τοτε συμβαινει η μαγεια!πως λοιπον βαζω αυτα τα δυο μαζι και τα μαθαινω να συνυπαρχουν και να μην μπλοκαρει το ενα το αλλο?
δεν σας ζαλιζω για πολυ ακομα...
τα τελευταια 10 χρονια αποτελει πολυ σημαντικο κομματι της μελετης μου μια διαδικασια που εμαθα απο τον μεγαλο δασκαλο billy ward σε συνδυασμο με τις διδαχες ενος αλλου μεγαλου δασκαλου,του κενι γουερνερ(ειναι πιανιστας και εχει γραψει ενα πολυ σημαντικο βιβλιο που λεγεται efortless mastery) τροποποιησα συμφωνα με τις αναγκες μου...πιθανον σε ενα βαθμο το κανουμε ολοι μας...απλα ο μπιλι τουδωσε ενα ονομα και πολυ σαφη διαδικασια και σκοπο...ονομαζεται practice playing...
αν εχω μια ωρα μονο,για να μελετησω κανω ΜΟΝΟΝ αυτο...αλλιως το κανω στο τελος της μελετης μου(10-15 λεπτα εως 1-1μιση ωρα,αναλογα με το ποσο εχω μελετησει...πχ απο 4 ωρες μελετης αφιερωνω μια ωρα σε αυτο)εξαρταται απο το επιπεδο του παιχτη...ενιγουει....χιαρ ιτ ις... ;D
1)μετα απο ενα διαλλειμα καθομαι στο σετ...αδειαζω το κεφαλι μου...φανταζομαι οτι σε ολη τη γη υπαρχω μονον εγω και το σετ μου...δεν κραταω τις μπαγκετες ακομα...)
2)πιανω τις μπαγκετες κι αρχιζω να παιζω αμεσως!!!αμεσως,χωρις σκεψη καμμια...το πρωτο πραγμα που μουρχεται στο μυαλο...το πιθανοτερο ειναι να παιξω κατι εξαιρετικα γνωριμο σε μενα,κατι το οποιο μπορω να παιξω πολυ πολυ ανετα...αν ΔΕΝ συμβει αυτο σταματαω και ξαναγυριζω στο 1!
3)ξεκιναω να παιζω λοιπον...ενα γκρουβ?τεταρτα στο ραιντ?τσιφτετελι στο βαθυ?μια μελωδια στα τομ?δεν εχει σημασια...το ζητουμενο ειναι να ειναι κατι ειλικρινες,αυθορμητο,μεσα απο την ψυχη μου και πανω απο ολα...ΝΑ ΤΟ ΧΑΙΡΟΜΑΙ!
4)συνεχιζω κι αρχιζω να αναπτυσσω την ιδεα μου η μαλλον την αφηνω να αναπτυχθει

...παιζω ΠΑΝΤΑ σε 8μετρα και 16μετρα και 32μετρα...πανω εκει χτιζω τις ιδεες μου...η αλλες φορες σκεφτομαι/τραγουδαω μια μελωδια η μια μπασογραμμη η ενα τζαζ στανταρντ η τα καλαντα...ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ!αυτο που ΕΧΕΙ σημασια ειναι να παιζω πανω σε μια μουσικη ΦΟΡΜΑ!αφηνω τα αυτια μου να παρουν τα ηνια και να κατευθυνουν το σωμα μου...οχι το αναποδο...το καναμε αρκετα αυτο...!αυτο το τελευταιο ειναι πολυ σημαντικο,γιατι σχεδον αναποφευκτα αν συνεχισω να εμπιστευομαι τα αυτια μου καποια στιγμη συμβαινει ενα μαγικο πραγμα...
5)...ΣΚΟΝΤΑΦΤΩ... :'( μα τι εγινε?ολα κυλουσαν τοσο ομορφα...ειχα χασει την αισθηςη του σωματος μου,ηταν σαν να ακουγα καποιον αλλον να παιζει...απο εξω σαν τριτος...ηταν τοσο ωραιααααα.... :'( :'( :'( θα σας πω τι εγινε...τα αυτια μου με πηγαν τοσο μακρια που το σωμα δεν αντεξε...δεν εννοω σαν φυσικη αντοχη...τα αυτια μου προτειναν μια ιδεα την οποια τα χερια μου και τα ποδια μου δεν "ειχαν"...η τεχνικη μου με εγκατελειψε...η μαλλον εγκατελειψε τα αυτια μου...για λιγο...για δεκατα του δευτερολεπτου ισως,αρκετα ομως για να χαλασουν την ροη...σε αυτην την περιπτωση εχω δυο επιλογες
6α)ανανηψη και συνεχιζω χωρις σκεψη...δεν σταματαω καν...αρνουμαι οτι εγινε "λαθος",δεν υπαρχει λαθος στο μυαλο μου...οτι παιζω ειναι μια πιθανοτητα για κατι καινουριο να γεννηθει....θα επιστρεψω αργοτερα στην ηχογραφηση-τα γραφω παντα αυτα τα σεσσιον ετσι..?και για να εχω αρχειο αλλα και για ενα εξτρα τσαλεντζ/πιεση-και θα δουλεψω αυτο που με εκανε να σκονταψω...μπορει να 'κονομησω μια καινουρια φραση,ενα γκρουβ η να ανακλυψω οτι αυτο που με εκανε να σκονταψω ειναι λιγο πιο βαθυ και θελει μια επιστροφη στα βασικα για να λυθει...οι απαντησεις ειναι παντα στα βασικα...
αλλιως...
6β)καθομαι και το δουλευω επιτοπου...παιρνω την φραση που με εκανε να σκονταψω και την παιζω αργα,πιο γρηγορα,δυνατα χαμηλα,αρχιζοντας απο το 1 η απο την αρση του 3 η απο το 2ο ογδοο του τριηχου του 3 κλπ...απο οσες μεριες μπορω περισοτερο προκειμενου να μην γινει "λικ",δηλαδη κατι που ξερω να παιζω σε ενα τεμπο,σε μια υποδιαιρεση,σε συγκεκριμενα κομματια του σετ,σε συγκεκριμενο σημειο του μετρου κλπ...αυτη ειναι η διαφορα λικ και ΦΡΑΣΗΣ...!θελω φρασεις,οχι λικς...
αν εχω κουραγιο και ωρα συνεχιζω
7)αναπτυσσω την ιδεα οσο παει...και οταν ερθει η ωρα της της δινω το φιναλε που της αξιζει...
δεν ειναι ευκολο παντα..μερικες φορες η καλη ιδεα δεν ερχεται με τιποτα...η δεν αφηνω τον χωρο για να ερθει(πολλη σκεψη!)η δεν κυλαει η,η,η,η....δεν εχει σημασια....επιστρεφω παντα γιατι ειναι μια διαδικασια που με κανει να ανακαλυπτω ποιος ειμαι...τι ερχεται φυσικα και τι οχι...τι χρειαζομαι και κυριως τι χρειαζεται να ΠΕΤΑΞΩ!
εντελως συμπτωματικα,σημερα ανεβασα 3-4 καινουρια βιντεακια που τραβηξα στο στουντιακι μου οπου μοιραζομαι,με οποιονδηποτε προθυμο να ακουσει,αυτην ακριβως την διαδικασια...θα δειτε να συμβαινουν σχεδον ολα απο αυτα που περιεγραψα...
www.youtube.com/kapdrums
...ουφ...πτωμα εγινα...ελπιζω οχι κι εσεις... ;D