Ο ήχος μιας μπάντας μπορεί να καθοριστεί από έναν μουσικό;

dionisissab

Νέο μέλος
Μηνύματα
415
Πόντοι
16
Ανεβάζω αυτό το θέμα λόγω μιας διαφωνίας που είχα μ' έναν φίλο μου κολλητό για το εξής.

Θεωρείτε ότι (μπορεί) σε μία μπάντα ένα και μόνο όργανο να καθορίζει τον ήχο αυτής της μπαντας. Δηλ. θεωρείτε ότι ο ήχος των Doors καθοριζόταν σε πολύ μεγάλο βαθμό από τον ήχο των πλήκτρων του Manzarek; ή ανάλογα η ήχος των U2 από τον (ομολογουμένως) πρωτοποριακό ήχο του Edge;

Αν το πιστεύετε, θεωρείτε ότι είναι υγιές κάτι τέτοιο; Δηλ. είναι σωστό ένας μουσικός να καθορίζει (και πολλές φορές με το ζόρι) τον ήχο μιας μπάντας; Δεν πρέπει να υπάρχει μια πολυφωνία (όπως π.χ. στους Deep Purple ή στους Pink Floyd);

Και επίσης, αυτό κατά την (ταπεινή μου) γνώμη είναι κάπως αποκρουστικό εκ πρώτης άποψης. Ένα γκρουπ είναι μια ομάδα μουσικών που όλοι τους συμβάλουν για να δημιουργηθεί το εκάστοτε ύφος.

 
Εξαρτάται ποιος είναι ο μουσικός πίσω από το όργανο αυτό. Δλδ αν έχεις μπάντα με τον Blackmore πρέπει να είσαι ο Lord για να επιπλεύσεις. Αλλιώς, χάνεσαι. Νόμος της φύσης...

 
1.εννοείται ότι ήχος μιας μπάντας μπορεί να καθοριστεί από έναν μουσικό..

2.τι υγιές και μη???...αν σ'αρέσει το ακούς αν οχι δεν τ'ακούς....

 
mscmkr είπε:
Δλδ αν έχεις μπάντα με τον Blackmore πρέπει να είσαι ο Lord για να επιπλεύσεις.
Ναι συμφωνώ με αυτό αλλά δεν έπαιξαν μεγάλο ρόλο τα drum 'n' bass paterns των Glover-Paice; Πολύ σημαντικά... Ειδικά στο ρυθμικό μέρος του Child in Time (π.χ.) το κομμάτι στηρίζεται ανεπανόρθωτα στο groove του μπάσου και της ντραμς. Θα μου πεις: "Και αυτό σημαίνει ότι καθορίζεται έτσι ένας ήχος;;" Μάλλον ναι.. Έτσι είναι.

Σαν drummer σου λέω ότι τα παιξίματα του Paice (ανεπανάληπτα) και η "συνεργασία" με το Glover άφησαν εποχή. Και πολύ σωστά ένας φίλος μου μού εμπιστεύτηκε ότι ό,τι έχουν βγάλει οι Deep Purple από το '93 και μετά οφείλεται σ' αυτόν τον τεράστιο drummer και όχι μόνο... "Ακούω πλέον Deep Purple για τον Paice" και δεν είναι drummer....Μπασίστας είναι!

Γι' αυτό πιστεύω ότι είναι πολύ λεπτές οι ισορροπίες.

 
pan12 είπε:
1.εννοείται ότι ήχος μιας μπάντας μπορεί να καθοριστεί από έναν μουσικό..

2.τι υγιές και μη???...αν σ'αρέσει το ακούς αν οχι δεν τ'ακούς....
Μάλλον δεν κατάλαβες...Δεν αντιλέγω ότι μπορεί να συμβαίνει αυτό. Και αν όντως συμβαίνει σε μερικές μπάντες δε σημαίνει ότι δεν τις ακούω. Τι σημαίνει; ότι επειδή ο Manzarek ηταν κατά 90% οι Doors ότι δεν θα ακούω;; Καμία σχέση. Απλώς, διερωτόμαι αν είναι "υγιές" κάτι τέτοιο, ειδικά στην εποχή μας που τα στάνταρ έχουν αλλάξει...

 
Υπάρχουν πολλοί τρόποι να καθοριστεί ο ήχος μιας μπάντας, και μπορεί να γίνει και από ένα όργανο μόνο.

Συνήθως αυτό καθορίζεται από τη συνεργασία που έχεις με τα υπόλοιπα μέλη της μπάντας. Παραδείγματος χάρην σε μια μπάντα όπου οι μουσικοί είναι σεσιονάδες και πλαισιώνουν έναν καλλιτέχνη, ομολογουμένως ο ήχος θα καθοριστεί από αυτόν τον ένα.

Σε μια μπάντα πάλι που υπάρχει προσπάθεια για συνεργασία από τα μέλη, ο ήχος θα καθοριστεί σιγά σιγά και από κοινού από τον τρόπο που παίζει ο καθένας, από τα ακούσματα κτλ.

Πολύ συχνά όταν ακούμε μια μπάντα θα μας κάνει εντύπωση ένα όργανο μόνο, μια ιδέα, μια γραμμή, ή μπορεί κ πολλά. Το τι και πως είναι σχετικό.

Επειδή υποπτεύομαι πως αυτό το θέμα, θα εξελιχθεί ίσως σε παράπονο για συνεργασίες σε μπάντες, επικοινωνία κτλ, θα προτείνω γενικά όταν είσαι σε μια ομάδα, άκου τους άλλους, δώσε τι πιστεύεις στο κομμάτι, άκου απόψεις από τους άλλους και γενικά προσπάθησε να είσαι συνεργάσιμος. Επίσης, φρόντισε να είναι συνεργάσιμοι και οι άλλοι. Εάν δεν είναι, δυσκολεύουν πολύ τα πράγματα.

Στους doors πάντως πιο καθοριστική μου φαίνεται η φωνή του Morisson και μετά τα πλήκτρα, αν και πολύ σημαντικά στον τελικό ήχο.

Και στους U2 μάλλον οι ιδέες και η φωνή του Bono. Όπως βλέπεις παρατηρούμε κάπως διαφορετικά :)

dionisissab είπε:
Απλώς, διερωτόμαι αν είναι "υγιές" κάτι τέτοιο, ειδικά στην εποχή μας που τα στάνταρ έχουν αλλάξει...
Πάντως μιας και κάτι τέτοιο είναι κάτι που σκέφτομαι καιρό τώρα. Οι μπάντες πλέον έχουν χάσει την λογική που είχαν παλαιότερα, οπότε και δε θα δεις πια υπερμπάντες που τραβάνε για αιώνες, αλλά πρότζεκτ, ο τάδε μουσικός με τον άλλο για ένα δυο δισκάκια κτλ.

Καλύτερα κατ' εμέ :)

 
dionisissab είπε:
Ανεβάζω αυτό το θέμα λόγω μιας διαφωνίας που είχα μ' έναν φίλο μου κολλητό για το εξής.

Θεωρείτε ότι (μπορεί) σε μία μπάντα ένα και μόνο όργανο να καθορίζει τον ήχο αυτής της μπαντας. Δηλ. θεωρείτε ότι ο ήχος των Doors καθοριζόταν σε πολύ μεγάλο βαθμό από τον ήχο των πλήκτρων του Manzarek; ή ανάλογα η ήχος των U2 από τον (ομολογουμένως) πρωτοποριακό ήχο του Edge;
Κάτι θέλεις να πεις αλλά ξεκινάς με λάθος προϋποθέσεις.

Κάτι παιδιά που τα λέγαν Morisson, Bono, Krieger δεν τα θυμάσαι;

edit: Με πρόλαβε η Evi...

 
Η προτροπή σου είναι σημαντική αλλά δεν αναφέρεται σε μένα...Αυτό το στάδιο το έχω ξεπεράσει (έτσι πιστεύω τουλάχιστον)  ;)

Στην μπάντα που έχω και εδώ Πάτρα και Κυπαρισσία, μ' ενδιαφέρει περισσότερο να ακούω τους άλλους παρά εμένα και να τους ακολουθώ. Και φυσικά η συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη ξεχυλίζει πραγματικά. Πώς άλλωστε να μη συμβαίνει αυτό απ' τη στιγμή που σε 1,5 χρόνο από τότε που μπήκα στους Still Drunk, ηχογραφήσαμε 2 δίσκους, κάνουμε ένα σωρό live και το κέφι τελειωμό δεν έχει;;; ;)

Αλλά ας μην ξεφεύγω.. Απλώς έχω αυτή την απορία για τα μεγαλύτερα ονόματα..

 
audiokostas είπε:
Κάτι θέλεις να πεις αλλά ξεκινάς με λάθος προϋποθέσεις.

Κάτι παιδιά που τα λέγαν Morisson, Bono, Krieger δεν τα θυμάσαι;

edit: Με πρόλαβε η Evi...
Το θέμα δεν είναι αν τα θυμάμαι εγώ...Εγώ πολύ καλά τους θυμάμαι (τυχαίνει ν' ακούω Doors τώρα) Ο φίλος μου είναι το θέμα... Και πιστεύω ότι δεν τίθεται θέμα έλλειψης μνήμης. Απλώς έχει να κάνει με το κατά πόσο ο ένας ή ο άλλος καθορίζουν τι είναι το ένα ή το άλλο

 
pan12 είπε:
1.εννοείται ότι ήχος μιας μπάντας μπορεί να καθοριστεί από έναν μουσικό..

2.τι υγιές και μη???...αν σ'αρέσει το ακούς αν οχι δεν τ'ακούς....
Έχεις ακούσει Jeff Beck? Pat Metheny?

 
Κ αν δεν τα θυμάται ο φίλος σου τι έγινε;

Μπορεί γι αυτόν οι Doors να ναι πλήκτρα μόνο. So?

 
Επίσης θα πρέπει να αναρωτηθούμε μήπως αυτό που λέμε "ήχος των πλήκτρων του τάδε" και "παίξιμο ντραμς του δείνα" είναι προϊόν της ίδιας του στης συμμετοχής στη μπάντα. Ή το ότι έχει ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΕΙ πλέον ως "ήχος Μουσικάρογλου", μήπως είναι επειδή έχουμε λιώσει τα κομμάτια μιας μπάντας  ???

egg-brown.jpg


Ή

237295_f260.jpg


;D ;D ;D

 
dionisissab είπε:
Το θέμα δεν είναι αν τα θυμάμαι εγώ... Ο φίλος μου είναι το θέμα... Και πιστεύω ότι δεν τίθεται θέμα έλλειψης μνήμης.
Όχι. Το θέμα είναι "Ο ήχος μιας μπάντας μπορεί να καθοριστεί από έναν μουσικό;"

Αν ο μουσικός πλαισιώνεται απλώς από μία μπάντα (π.χ. BB King), ναι

Αν ο μουσικός αποτελεί μέλος / μέρος μίας μπάντας, πιστεύω όχι μόνο.

 
Να σου πω τις παρατηρήσεις μου σε αυτό. Γενικά σε μια μπάντα, ένας μουσικός που ξεχωρίζει παικτικά μπορεί να καθορίσει τον ήχο και να είναι τι θα προσέξει ο καθένας.

Πχ σκεφτόμουν τις προάλλες τους Faith No More, όπου πραγματικά για μένα FNM = bass και πλήκτρα. Η φωνή όμως δεν είναι καθοριστική; Φυσικά και είναι, απλά αυτά ξεχωρίζω εγώ.

Σε λάιβ από άγνωστες μπάντες, πολύ συχνά ένας δυο μουσικοί δίνουν αλήθεια το στίγμα τους α) με το πόσο καλά παίζουν, β) με την όλη τους παρουσία επι σκηνής.

 
H απαντηση ειναι απλη. Υπαρχουν καποιοι ελαχιστοι μουσικοι οι οποιοι ειναι larger than life και ναι μπορουν να καθορισουν μονοι τους τον ηχο μιας μπαντας....τα παραδειγματα παμπολλα (οσο για το υγιες.....πειτε στον J. Hendrix οτι δεν ηταν υγιες αυτο που εκανε, η μηπως οι D Straits δεν ηταν ΕΝΑΣ ανθρωπος?). Το οτι σε καποια σχηματα 2-3 τετοιοι μουσικοι μπορει απο καθαρη τυχη να συναντηθουν ειναι added bonus για εμας.

Η δευτερη περιπτωση προσωπικα μου φαινεται πολυ πιο ενδιαφερουσα οσον αφορα στο πως, μεσα απο τα διαφορα τεραστια ego που συνηθως εχουν οι ταλενταρες αυτες, απο τις διαφορες μουσικες παραστασεις που κουβαλαει ο καθενας  και μεσα απο συγκρουσεις, διαμορφωνεται το αποτελεσμα.

 
Φίλε Διονύση, το πρόβλημα είναι ότι αντιμετωπίζεις το θέμα σαν μουσικός.  ;) Σε διαβεβαιώ ότι ο μέσος ακροατής χέσ**κε για το ποιο από τα μέλη "καθορίζει τον ήχο της μπάντας".  ;) Το 99% αυτών, θα επικεντρωθούν στη φωνή του τραγουδιστή.

Στις περισσότερες μπάντες τώρα, κακά τα ψέμματα, ένας ή δύο έχουν τον κυρίαρχο ρόλο συνθετικά και στιχουργικά. Αυτό δε σημαίνει ότι οι υπόλοιποι είναι κομπάρσοι, γιατί, όπως ανέφερες και από το δικό σου παράδειγμα, η χημεία μεταξύ των μουσικών είναι που "φτιάχνει" μια μπάντα. Να δεχτούμε σαν συνθήκη, ότι η αξία μιας μπάντας οφείλει να είναι μεγαλύτερη από το άθροισμα της αξίας των μελών της. Διαφορετικά κάτι δεν πάει καθόλου καλά, και τα αποτελέσματα φαίνονται αργά ή γρήγορα.

 
The Genius Loci είπε:
Φίλε Διονύση, το πρόβλημα είναι ότι αντιμετωπίζεις το θέμα σαν μουσικός.  ;) Σε διαβεβαιώ ότι ο μέσος ακροατής χέσ**κε για το ποιο από τα μέλη "καθορίζει τον ήχο της μπάντας".  ;) Το 99% αυτών, θα επικεντρωθούν στη φωνή του τραγουδιστή.
Να πούμε όμως και του στραβού (ή κουφού) το δίκαιο, ότι μια εξαιρετική, δεμένη μπάντα, με μάπα τραγουδιστή δε θα λέει τίποτα, αλλά μια όχι κ άσχημη μπάντα απογειώνεται με μια ωραία φωνή;

 
fenderiarhs είπε:
Η δευτερη περιπτωση προσωπικα μου φαινεται πολυ πιο ενδιαφερουσα οσον αφορα στο πως, μεσα απο τα διαφορα τεραστια ego που συνηθως εχουν οι ταλενταρες αυτες, απο τις διαφορες μουσικες παραστασεις που κουβαλαει ο καθενας  και μεσα απο συγκρουσεις, διαμορφωνεται το αποτελεσμα.
Κλασσικό παράδειγμα (νομίζω), είναι οι Pink Floyd. Kαλοί και ωραίοι οι ατομικοί δίσκοι του καθενός, αλλά πόσοι από εμάς τους θυμούνται?

 
fenderiarhs είπε:
(οσο για το υγιες.....πειτε στον J. Hendrix οτι δεν ηταν υγιες αυτο που εκανε, η μηπως οι D Straits δεν ηταν ΕΝΑΣ ανθρωπος?).
Για την πρώτη περίπτωση δεν συμφωνώ. Ήταν πλαισιακή μπάντα (όπως σύμβαση ας πούμε)

Για την δεύτερη περίπτωση έχεις απόλυτο δίκιο και με αναγκάζει να ανακαλέσω προηγούμενη τοποθέτησή μου.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top