Ο Ήχος Μας Σε Live & Ηχολήπτες

brain_g είπε:
το 90-95% των μουσικων δεν ξερουν καλα καλα τα κομματια που θα παιξουνε, φερνουνε χαλια εξοπλισμο (τον οποιο εχουν σεταρει ακομα πιο χαλια), ανεβαινουνε πανω στο παταρι και ξαφνικα κουφαινονται, θελουν ενα σκασμο εφφε (κυριως οι τραγουδιστες-των οποιων το μικροφωνο δεν "σκαει", ειναι "αδειο", ειναι "στεναχωρημενο" (εχει ειπωθει και αυτο) και πολλα αλλα...)

με λιγα λογια οι Ελληνες μουσικοι δεν σεβονται τον εαυτο τους, αλλα ουτε και αυτο που κανουνε. γιατι αν αγαπουσαν και σεβοντουσαν αυτο που κανουνε...

Α. δεν θα χρειαζοντουσαν αναλογια γιατι θα ειχανε μελετησει και θα ξερανε τα κομματια

Β. θα ειχανε τον δικο τους εξοπλισμο, τον οποιο ομως θα τον ξερανε ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ και δεν θα ψαχνανε καλωδια, μπαταριες κλπ. οι δε ηχοι τους θα ητανε ΣΩΣΤΑ σεταρισμενοι και θα δενανε με αυτο που θελει να κανει η μπαντα

Γ. δεν θα ανεβαινανε εχοντας πιει ενα μπουκαλι ο καθενας και θα μπορουσανε να παρουν τα ποδια τους (και να συννενοηθουνε)

Δ. θα ειχανε μαεστρο! με γνωσεις μουσικης και υπευθυνοτητα τον οποιο θα τον ακουνε.

Ε. θα ητανε ΟΛΟΙ στο soundcheck απο την αρχη για να βοηθησουν ο ενας τον αλλο στη κουβαλα, αλλα και να ακουνε και να διορθωνουν οπου χρειαζεται τον εκαστοτε ηχοληπτη

Ζ. Ηχοληπτης της μπαντας. απαραιτητος οταν η μπαντα ειναι σοβαρη για να ξερει που ποναει και που υπερτερει η μπαντα και να δουλευει αναλογα

με λιγα λογια... αν ο ηχος ειναι καλος απο την μπαντα και ο ηχοληπτης μετριος, ο ηχος θα ειναι τουλαχιστον αξιοπρεπης. Αν η μπαντα δεν παιζει καλα αστο να παει...

και πριν ριξουμε ευθυνες σε αλλον ας κοιταξουμε την καμπουρα μας.

ΥΓ οχι δεν ειμαι ηχοληπτης δοξα τον Υψιστο. αλλα 17 χρονια τωρα δουλευω σε  καμια 200-250αρια live τον χρονο.... 
Θα συμφωνήσω σε όλα όσα είπες ΠΛΗΝ του αναλόγιου (το οποίο δεν βρίσκω σε τι μπορεί να επηρεάζει τον ήχο)... Άσε που όταν παίζεις 40 κομμάτια τη βραδιά θέλεις να είσαι και από κάπου καλυμμένος... Γιατί μυαλό είναι αυτό και κολλάει... Κατά τα άλλα συμφωνώ ότι αν η μπάντα δεν τραβάει ο ηχολήπτης δεν μπορεί να κάνει κάτι... Αν η μπάντα τραβάει και δεν τραβάει ο ηχολήπτης ΣΥΝΗΘΩΣ κάποιος από την μπάντα κάνει τη δουλειά του ηχολήπτη στο στήσιμο... Μου έχει τύχει και αυτό πολλές φορές!

 
fleamail είπε:
Οποιαδήποτε μπάντα σέβεται τον ευατό της και κάνει αρκετά live θα πρέπει να έχει τον δικό της ηχολήπτη!
+1 Και ξεκιναω με αυτο.

Μιας και εχω και τις 2 ιδιοτητες,και μουσικος στη μπαντα μου καθαρα για το χομπυ πλεον,αλλα και επαγγελματιας ηχοληπτης εδω και χρονια, φροντιζω η μπαντα μου να εχει και να πληρωνει τον ηχοληπτη της.

Οχι δεν προκειται να παω σε live και αντι να ασχοληθω με την κιθαρα μου να ασχολουμαι με τα ηχητικα.

Αλλο το ενα, αλλο το αλλο.

Εχω εναν φιλο και συναδελφο ηχοληπτη της εμπιστοσυνης μου και οποτε παιζουμε ειμαστε μαζι του.

Ετσι δεν χρειαζεται καμια συνεννοηση,δεν υπαρχει κανενα αγχος για το αν καταλαβε ο ηχοληπτης του μαγαζιου ή της εταιριας ηχητικων τι περιπου θελουμε να ακουστει,και στην τελικη δεν διακινδυνευουμε να παει χαμενη η δουλεια των προβων αλλα και τα λεφτα που χωσαμε σε οργανα και εξοπλισμο γιατι τσιγκουνευτηκαμε να πληρωσουμε αυτον που βαζει το τελικο περιτυλιγμα και προσφερει το προιον στον πελατη. ;)

 
Καλημέρα σε όλους.

Παίζω φυσαρμόνικα (listen and play αλλά το τελευταίο 3μηνο άρχισα μαθήματα μουσικής) και έχω πάιξει 7 φορές σε πατάρι με blues/rock σχήματα.

Από πλευράς μου, έχω ένα χειροποίητο λαμπατό Fender Champ 6w, τον οποίο και χρησιμοποιώ συνέχεια. Στο πατάρι, ο ηχολήπτης βάζει ένα μικρόφωνο μπροστά (δεν ξέρω ορολογίες, συγνώμη) ανοίγω τέρμα την ένταση, γιατί μόνο ένταση έχει ο champ και έχω τη φυσική παραμόρφωση της λάμπας και ακούω από τα μόνιτορ.

Από αυτή τη μικρή εμπειρία που είχα, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι για να γίνει ηχοληψεία θα πρέπει όλοι να είναι στη ώρα τους και το λιγότερο 6 ώρες πριν την εμφάνιση επι σκηνής (για ένα βασικό σχήμα 3ων μουσικών) και ότι τα watt δεν έχουν καμία σχέση με τη καθαρότητα του ήχου.  Κάτι για το οποίο οι περισσότεροι ηχολήπτες "μαλώνουν" με τους κιθαρίστες (ναι κύριοι κιθαρίστες... δεν ακούγεστε από τα p.a. αλλά από τον big dady turbo charged ενισχυτή σας) και όταν η κιθάρα παίζει δυνατά και με μπάσα, τότε δυνατά θα παίξουν και τα drums (για τους μπασίστες δεν έχω τίποτα να γράψω) και επι σκηνής επικρατεί χάος. Η μόνη επιλογή του ηχολήπτη είναι να κλείσει τη κονσόλα και να πάει για μπυρίτσα (και καλά κάνει).

Έχουμε και λέμε:

- Ο ενισχυτής είναι για να παίζει το όργανο (όχι να το ακούς ή να σε ακούνε)

- Τα μόνιτορ είναι για να ακούς επι σκηνής

- Τα P.A. είναι για να ακούει ο κόσμος

- Η ένταση δεν έχει σχέση με τη καθαρότητα του ήχου

- Μικροί ενισχυτές "στήνονται" πολύ πιο έυκολα από θέμα ήχου (όπως και μεταφέρονται)

- Αφήστε τους ηχολήπτες να κάνουν τη δουλειά τους

*** το θέμα κιθάρα ή μπουζούκι, δυστυχώς το έχω αντιμετωπίσει σε άρκετά ζωντανά σχήματα σαν ακροατής. Είναι απλώς παρατήρηση και όχι "ρατσιστικό"

 
- Ο ενισχυτής είναι για να παίζει το όργανο (όχι να το ακούς ή να σε ακούνε)
Λάθος, ο ενισχυτής είναι το μόνιτορ οργάνου, του κιθαρίστα μπασίστα. Δηλαδή υπάρχει για να ακούει τι παίζει πάνω στη σκηνή.

- Τα μόνιτορ είναι για να ακούς επι σκηνής
Τα μόνιτορ είναι για να ακούς κυρίως φωνές και κατά δεύτερον το όργανο κάποιου απομακρυσμένου μουσικού και τη μπότα.

- Τα P.A. είναι για να ακούει ο κόσμος
Ακριβώς όπως το είπες. Ο κόσμος, όχι ο μουσικός.

- Μικροί ενισχυτές "στήνονται" πολύ πιο έυκολα από θέμα ήχου (όπως και μεταφέρονται)
Μεταφέρονται εύκολα...ναί, αλλά αν η σκηνή είναι μεγάλη, δεν θα ακούει ο μουσικός τι παίζει και θα είναι πιο εύκολο να μπερδεύεται ο ήχος του με κάτι άλλο που θα ακούει παράλληλα (πχ ενισχυτής 20w-30w πίσω απ'τον κιθαρίστα σε απόσταση 1,60μ-2,00μ. με ένταση στο 5, σε 4μελή μπάντα, απλά δεν ακούγεται πάνω στην σκηνή).

 
antonisg είπε:
Συγνώμη που πετάγομαι σαν τσουτσού, αλλά είναι "ηχολήπτης"  και όχι "ηχολύπτης".
Παράγωγο της νέας ελληνικής του ρήματος λαμβάνω από το θέμα του μέλλοντα, η σωστή ορθογραφία είναι μέ "η".

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top