Νομοθεσία Εγγύησης στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα

audiokostas

V.I.P.
Μηνύματα
12,681
Πόντοι
38
Με αφορμή παράλληλο thread, την πρόσφατη επίσκεψή μου σε μαγαζιά για κάποιες αγορές αλλά και την ταυτόχρονη δημοσίευση σε άρθρο ενός blog για το θέμα της εγγύησης των προϊόντων στην Ευρωπαϊκή αγορά, σας επισυνάπτω τις βασικές αναφορές στην σχετική νομοθεσία.

Η εγγύηση των προϊόντων, αντίθετα με ότι ίσως σας λένε στα μαγαζιά, ισχύει για  δύο χρόνια (και νομίζω η Φινλανδία υποχρούται σε επισκευή για 3 έτη από την παράδοση και η Ιρλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο για έξι έτη για τις δύο χώρες) για οτιδήποτε και αν αγοράσετε.

Εντός 14 ημερών επίσης από την αγορά του προϊόντος έχετε δικαίωμα υπαναχώρησης και απαίτηση επιστροφής των χρημάτων που καταβάλατε, πολλώ δε μάλλον εάν αυτό είναι και ελλατωματικό.

Συγκεκριμμένα:

Μετά την Οδηγία 1999/44/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 25ης Μαΐου 1999, σχετικά με ορισμένες πτυχές της πώλησης και των εγγυήσεων καταναλωτικών αγαθών (31999L0044) η Ελλάδα εναρμονίστηκε με τον ν.3043/2002/ ΦΕΚ 192/21-8-2002 (71999L0044) και ανάμεσα στα άλλα  αναφέρει:

Άρθρο 540

Δικαιώματα του αγοραστή

Στις περιπτώσεις ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ο αγοραστής δικαιούται κατ` επιλογήν του:

1. να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, εκτός αν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες

2. να μειώσει το τίμημα

3. να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα.

Ο πωλητής οφείλει να πραγματοποιήσει τη διόρθωση ή την αντικατάσταση σε εύλογο χρόνο και  χωρίς σημαντική ενόχληση του αγοραστή.

Άρθρο 554

Παραγραφή

Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης  συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά.

Άρθρο 555

Η παραγραφή αρχίζει από την παράδοση του πράγματος στον αγοραστή. Το ίδιο ισχύει και αν ο αγοραστής ανακάλυψε το ελάττωμα ή την έλλειψη της ιδιότητας αργότερα.

Αν ο αγοραστής ζήτησε να διεξαχθεί συντηρητική απόδειξη, η παραγραφή διακόπτεται έως το τέλος της διαδικασίας αυτής.

Με το με Αριθμ. Πρωτ.Ζ1/71/27 /-01 -2003 έγγραφο η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή απέστειλε διευκρινιστική εγκύκλιο προς όλους τους εμπλεκόμενους, εμπόρους δηλ -καταναλωτικές ενώσεις- νομαρχίες-δικηγορικούς συλλόγους κτλ, για την πιστή εφαρμογή του νόμου.

Η ερμηνεία του εκάστοτε εμπόρου δεν μας αφορά. Λέξεις βέβαια όπως "εύλογο" και ακόμα περισσότερο "ουσιώδες" και "πραγματικό" είναι και θα παραμείνουν σημεία τριβής μεταξύ εμπόρων και καταναλωτών ειδικά σε μία αγορά όπως αυτή που αφορά το φόρουμ  ;)

Επίσης, όπως θα έχουν παρατηρήσει οι προσεκτικοί επισκέπτες του ebay.de, υπάρχουν εξαιρέσεις σχετικά με "μεταχειρισμένα αγαθά που πωλούνται σε δημόσιους πλειστηριασμούς με αυτοπρόσωπη παρουσία των αγοραστών". Όπως και διάφορες εθνικές παρατηρήσεις και διαφοροποιήσεις όπως αυτές εκφράζονται στο έγγραφο 52007DC0210

Σχετικές πληροφορίες θα βρείτε στις παραπομπές

http://europa.eu/legislation_summaries/consumers/protection_of_consumers/l32022_el.htm

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2007:0210:FIN:EL:HTML

http://www.thisismoney.co.uk/bargains-and-rip-offs/tips-and-guides/article.html?in_article_id=487339&in_page_id=53954&in_advicepage_id=131

http://ec.europa.eu/consumers/citizen/my_rights/index_el.htm

http://ec.europa.eu/consumers/rights/gen_rights_en.htm#gar

Πιθανότατα να έχει ξαναπαρουσιαστεί το ζήτημα αλλά δεν βρήκα κάτι από την (πιθανώς πλημελλή) αναζήτησή μου.

Αν όντως συμβαίνει, ζητώ συγγνώμη και αγνοήστε το.

ΔΕΝ είμαι νομικός και ως εκ τούτου αδυνατώ να απαντήσω στα πιθανώς εξειδικευμένα ερωτήματά σας. Απλώς παραθέτω τα άρθρα και τα κείμενα προς γνώση και συμμόρφωση.

Αυτό που θα παρακαλούσα είναι διαβάστε πριν διεκδικήστε.

 
Αν όμως έγραφα στον τίτλο "Πήγαν να με γελάσουν αλλά πήραν τα .... μου" θαχε γονατίσει ο server. Μάθατε μόνο την Espresso (και τις αθλητικές) να διαβάζετε.

Ρε, διαβάστε λίγο που όλο στη κλάψα είστε ...... κατόπιν εορτής.  ;)

 
Θα σου άρεσε να γέμιζε με το παλιό καλό γνωστό τσατ καφενείο από κάτω;

Όποιος θέλει το είδε κ το διάβασε ;)

 
audiokostas είπε:
Ρε, διαβάστε λίγο που όλο στη κλάψα είστε ...... κατόπιν εορτής.  ;)
Tι να διαβάσουμε...αφού

ΔΕΝ είμαι νομικός και ως εκ τούτου αδυνατώ να απαντήσω στα πιθανώς εξειδικευμένα ερωτήματά σας.
 
Evilnye είπε:
Θα σου άρεσε να γέμιζε με το παλιό καλό γνωστό τσατ καφενείο από κάτω;

Όποιος θέλει το είδε κ το διάβασε ;)
Καίτοι καθήμενη, ορθώς ομιλείς.

 
audiokostas είπε:
Καίτοι καθήμενη, ορθώς ομιλείς.
Εύη το λένε το κορίτσι βρε, όχι Καίτη (είσαι και ανορθόγραφως!)  8)

ontopic. Τύπωσα πολλές σελίδες από τα λινκς που έδωσες. Καλό μου διάβασμα. Άκρως κατατοπιστικό.

 
Αυτά ισχύουν σε πολιτισμένες χώρες,όχι στην μπανανία.Μου χάλασε η φωτογραφική μηχανή 14 μήνες μετά την αγορά της και πλήρωσα 180€...Άντε όμως να τα πεις στην Sony αυτά...

 
ε, άμα είναι να τους κακοκαρδίσεις, όχι βρε αδερφέ, μην το κάνεις.

Αν όμως κάποτε θελήσεις να διεκδικήσεις τα νόμιμα δικαιώματά σου ......

 
Το θέμα είναι ποιος έχει τη δυνατότητα να "τα βάλει" με τέτοιες εταιρείες.Θα κάνεις καταγγελία στο ΙΝΚΑ;Δεκάδες καταγγελίες τους έχουν κάνει και συνεχίζουν.Και να τους επιβληθεί ένα πρόστιμο π.χ 10.000€,θα συνεχίσουν την ίδια τακτική.Θα τους κάνεις μήνυση;Το πιο πιθανό είναι να εκδικαστεί μετά από 3 χρόνια,θα είσαι χωρίς μηχανή μέχρι τότε και θα έχεις χάσει 2-3000€ σε παραστάσεις δικηγόρου και παράβολα...Το θέμα είναι να ξέρεις εξ αρχής και να μην αγοράσεις το προϊόν τους.Ο πωλητής όταν αγόρασα τη μηχανή μου είπε για 2 χρόνια εγγύηση,και γι'αυτό πηρα τη μηχανή.Η αντιπροσωπία μου είπε για 1 χρόνο.Τι να κάνω,να πετάξω τη  μηχανή στα σκουπίδια για να τους πάω κόντρα;Χαμένος εγώ θα είμαι,αυτοί την πώληση την έκαναν.Η αντιπροσωπία της canon στην Ελλάδα,δεν αναγνωρίζει την πανευρωπαική εγγύηση (τουλάχιστον μέχρι πέρσι που ξέρω),και όσοι αγόρασαν από παραεισαγωγείς ή από ηλεκτρονικά καταστήματα που εδρεύουν σε άλλη χώρα,δεν έχουν ουσιαστικά εγγύηση.Είχαν κάνει πολλοί καταγγελίες αλλά το αυτί τους δεν ίδρωσε.Πάντως την αντιπροσωπία την έχουν ακόμα...

 
Με συγχωρείς φίλε μου αλλά τη μπανανία πολύ συχνά την κάνουμε εμείς οι ίδιοι αυτό που είναι. Μη νομίζεις ότι στις "πολιτισμένες" όπως λες χώρες οι εταιρείες (οι ίδιες είναι άλλωστε) είναι λιγότερο άπληστες, ούτε ότι προβλέπεται πχ δημόσιο μαστίγωμα του CEO σε περίπτωση που δεν τηρηθούν οι όροι. Οι ίδιοι νόμοι υπάρχουν, ίσως με πιο αποτελεσματικούς μηχανισμούς, αλλά το σημαντικό κατά τη γνώμη μου, υπάρχουν πολίτες ενημερωμένοι και έτοιμοι να διεκδικήσουν το δίκιο τους.

Πέρσι μια συνάδελφος διεκδίκησε και πέτυχε να της καλύψει η αντιπροσωπεία ζημιά στο αμάξι της που επισκεύασε σε άλλο, άσχετο, συνεργείο, επικαλούμενη οδηγία της ΕΕ. Απλά, ήξερε και , καίτοι γυναίκα, είχε τα @@ να το διεκδικήσει και να το πετύχει. Και όχι ... δεν την λέγαν Καίτη  :P

 
BitCollector είπε:
...τη μπανανία πολύ συχνά την κάνουμε εμείς οι ίδιοι αυτό που είναι...

 


...Οι ίδιοι νόμοι υπάρχουν...


 


...με πιο αποτελεσματικούς μηχανισμούς...


 


...πολίτες ενημερωμένοι...


 


...να διεκδικήσουν το δίκιο...


 


...διεκδίκησε και πέτυχε να της καλύψει η αντιπροσωπεία...


 


...επικαλούμενη οδηγία της ΕΕ...


 


... ήξερε...


 


...να το διεκδικήσει και να το πετύχει...





 
καρφίτσωσα το θέμα γιατί είναι μια ουσιαστική προσπάθεια για την εκκίνηση διαδικασιών όταν αισθανόμαστε αδικημένοι σαν καταναλωτές. Παρακαλώ διατηρήστε καθαρό το θέμα από εμπειρίες (oι οποίες δεν προσφέρουν τίποτα στη συγκεκριμένη κουβέντα), ώστε να πάρουν τη θέση τους ουσιαστικές τοποθετήσεις (καλώ τους δικηγόρους που γνωρίζουν περισσότερα να συμμετάσχουν :) ) και να έχουμε συγκεντρωμένες τις πληροφορίες που πιθανότατα θα χρειαστούμε σε σχετικές καταστάσεις.

audiokostas είπε:
ΔΕΝ είμαι νομικός και ως εκ τούτου αδυνατώ να απαντήσω στα πιθανώς εξειδικευμένα ερωτήματά σας. Απλώς παραθέτω τα άρθρα και τα κείμενα προς γνώση και συμμόρφωση.

Αυτό που θα παρακαλούσα είναι διαβάστε πριν διεκδικήστε.
 
Να συμπληρώσω κάτι για τους πληκτράδες που συνηθίζουμε να αγοράζουμε heavy αντικείμενα. Η εγγύηση καλύπτει έξοδα αποστολής μόνο τον πρώτο χρόνο, τα υπόλοιπα 2 χρόνια που συνηθίζουν να έχουν τα γερμανικά καταστήματα πρέπει να αναλάβεις τα έξοδα αποστολής ο ίδιος... 300 ευρό πλήρωσα για να στείλω το 88άρι synth 2 φορες για service στο musicstore...@#$

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top