Νομοσχέδιο για την καταπολέμηση αδήλωτης και ανασφάλιστης πρόβας

Από εμάς εξαρτάται.


Σωστό είναι αυτό σαν σκέψη, αλλά αν δεν λειτουργούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί (όπως γίνεται συνήθως), στην πράξη δεν είναι τόσο απλό.

 
στην πράξη δεν είναι τόσο απλό.
Εγώ αυτά που δεν καταλαβαίνω είναι τα εξής.

- Ποιός εγγράφεται στο μητρώο;

- Αυτός που εγγράφεται στο μητρώο υποχρεούται να ασφαλίζεται ακόμα κι αν "προβάρει με τα φιλαράκια του" για να παίξει αφιλοκερδώς κάπου;

- Δεν ισχύει το ανωτέρω καθόλου, και η οποιαδήποτε εμφάνιση θα υποχρεώνεται σε χρεωμένες πρόβες (που πρέπει να είναι δηλωμένες και ασφαλισμένες, άσχετα αν πληρώθηκαν όντως;)

- Δεν ισχύει το ανωτέρω καθόλου, και θα αναβιώσει η free jazz στην ταβέρνα, όπου σχήματα "δεν έχουν προβάρει" και παίζουν απευθείας;

Αν κάποιος ξέρει, να κάνει μερικές διευκρινήσεις, καλό θα ήταν.

 
Εγώ αυτά που δεν καταλαβαίνω είναι τα εξής.

- Ποιός εγγράφεται στο μητρώο;

- Αυτός που εγγράφεται στο μητρώο υποχρεούται να ασφαλίζεται ακόμα κι αν "προβάρει με τα φιλαράκια του" για να παίξει αφιλοκερδώς κάπου;

- Δεν ισχύει το ανωτέρω καθόλου, και η οποιαδήποτε εμφάνιση θα υποχρεώνεται σε χρεωμένες πρόβες (που πρέπει να είναι δηλωμένες και ασφαλισμένες, άσχετα αν πληρώθηκαν όντως;)

- Δεν ισχύει το ανωτέρω καθόλου, και θα αναβιώσει η free jazz στην ταβέρνα, όπου σχήματα "δεν έχουν προβάρει" και παίζουν απευθείας;

Αν κάποιος ξέρει, να κάνει μερικές διευκρινήσεις, καλό θα ήταν.


- Ο επαγγελματίας μουσικός (τα κριτήρια για να θεωρείται επαγγελματίας δεν τα ξέρω).

- Όχι

- Όχι, πρέπει να υπάρχει ενεργή σύμβαση του μουσικού, και πρόβες σύμφωνα με αυτήν φαντάζομαι

- Τι να σου πω, δεν έχω ιδέα

Όλα τα παραπάνω που έγραψα είναι υποθέσεις βέβαια, δεν ξέρω τον τρόπο εφαρμογής του νομοσχεδίου.

Γι' αυτό λέω ότι ο έλεγχος θα είναι δύσκολος, και οι "μαύρες" πρόβες θα πηγαίνουν σύννεφο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Γι' αυτό λέω ότι ο έλεγχος θα είναι δύσκολος
Λοιπόν παιδιά, ας το ζήσω αυτό κι ας πεθάνω επί τόπου. Σε συναυλία, να πλησιάσει κατα τα άλλα κοινός, αδιάφορος, ήσυχος τύπος με μπλοκάκι στη σκηνή, να δώσει συγχαρητήρια, να ανταλλάξει χειραψίες με τους μουσικούς και να πει... "Τα θερμά μου συγχαρητήρια, μπράβο παιδιά, παίξατε υπέροχα, αλλά πολύ προβαρισμένοι μου ακουστήκατε."

 
Τι λέτε?

Θα αλλάξει τίποτα, ή όχι?
πρός το χειρότερο μπορεί...είναι σαν να ήσουν στο σημείο  5 , να σε ξαναγυρίζουν στο σημείο 3 και να στο παρουσιάζουν ως κατάκτηση...?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
πρός το χειρότερο μπορεί...είναι σαν να ήσουν στο σημείο  5 , να σε ξαναγυρίζουν στο σημείο 3 και να στο παρουσιάζουν ως κατάκτηση...?


Γιατί το λες αυτό?

Μου διαφεύγει κάτι?

 
Γιατί το λες αυτό?

Μου διαφεύγει κάτι?
 Αγαπητέ μου fusiongtr, είναι αδύνατον (απο απόψεως χώρου και χρόνου, ούτε ταιριάζει εδω στο noiz) να αναλύσουμε τα εργασιακά ζητήματα των επαγγελματιων μουσικών, ηθοποιών κ.λ.π.?

 
 Αγαπητέ μου fusiongtr, είναι αδύνατον (απο απόψεως χώρου και χρόνου, ούτε ταιριάζει εδω στο noiz) να αναλύσουμε τα εργασιακά ζητήματα των επαγγελματιων μουσικών, ηθοποιών κ.λ.π.?


Βρε σύμφωνοι.

Δεν είπα να κάνουμε ανάλυση εφ' όλης της ύλης (δεν έχω και τις γνώσεις για κάτι τέτοιο αφού δεν είμαι στο κουρμπέτι).

Αλλά αν μπορείς πες μόνο γιατί θεωρείς το νομοσχέδιο πισωγύρισμα.

 
O.k ,θα σου πώ μόνο για την πρόβα...στις Συλλογικές Συμβάσεις προβλεπόταν ήδη το θέμα της πρόβας(δες το άρθρο 6  παραπάνω στη σύμβαση των μουσικών στα νυχτερινά κέντρα σαν παράδειγμα)...Με το καινούργιο νομοσχέδιο,  διαχωρίζεται η εργασία της πρόβας απο εκείνη της παράστασης και είναι δυνατόν η πρόβα να πληρώνεται με ατομικές συμβάσεις, όποιας μορφής θέλει ο εργοδότης. κ.λ.π. κ.λ.π...  ?  Το κλείνω εδω...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
O.k ,θα σου πώ μόνο για την πρόβα...στις Συλλογικές Συμβάσεις προβλεπόταν ήδη το θέμα της πρόβας(δες το άρθρο 6  παραπάνω στη σύμβαση των μουσικών στα νυχτερινά κέντρα σαν παράδειγμα)...Με το καινούργιο νομοσχέδιο,  διαχωρίζεται η εργασία της πρόβας απο εκείνη της παράστασης και είναι δυνατόν η πρόβα να πληρώνεται με ατομικές συμβάσεις, όποιας μορφής θέλει ο εργοδότης. κ.λ.π. κ.λ.π...  ?  Το κλείνω εδω...


Δηλαδή όταν εφαρμόζονταν οι συλλογικές συμβάσεις, οι μουσικοί πληρώνονταν και ασφαλίζονταν για τις ώρες πρόβας?

Ή μήπως αυτές οι ώρες δεν δηλώνονταν πουθενά?

Τώρα (υποτίθεται τουλάχιστον) θα δηλώνονται στο Εργάνη.

Δεν ξέρω, γι' αυτό ρωτάω.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σου παραθέτω αυτούσιο το άρθρο ώστε να βγάλεις ανεπηρέαστος τα συμπεράσματα σου :

       ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΜΕΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

                                                                         Άρθρο 106

Καταπολέμηση της αδήλωτης και ανασφάλιστης πρόβας σε παραγωγές θεάτρου, χορού και

μουσικής

1.Η συμμετοχή των ηθοποιών, χορευτών, μουσικών και τραγουδιστών, που απασχολούνται σε παραγωγές θεάτρου, μουσικού θεάτρου, λυρικού θεάτρου, χοροθεάτρου, μουσικής και χορού, σε δοκιμές (πρόβες) πριν από την έναρξη των παραστάσεων λογίζεται ως χρόνος εργασίας και αμείβεται αναλόγως του χρόνου απασχόλησης, με ατομική συμφωνία, η οποία δεν μπορεί να είναι κατώτερη των θεσπισμένων ελάχιστων αμοιβών. Στην ατομική συμφωνία του πρώτου εδαφίου προβλέπεται ελάχιστος αριθμός δοκιμών.

2.Η αμοιβή της παρ. 1 θεωρείται αντάλλαγμα για την παροχή εργασίας, επί της αμοιβής διενεργούνται οι νόμιμες κρατήσεις και εφαρμόζονται οι κείμενες διατάξεις της κοινωνικοασφαλιστικής νομοθεσίας.

3. Ανεξάρτητα από το είδος της σύμβασης εργασίας που έχει συναφθεί, η σύμβαση μπορεί να καταγγελθεί μέχρι την έναρξη των παραστάσεων από κάθε πλευρά, χωρίς να είναι αναγκαία η συνδρομή σπουδαίου λόγου.

4. Όροι συλλογικών συμβάσεων εργασίας ευνοϊκότεροι για τους ηθοποιούς, χορευτές, μουσικούς και τραγουδιστές, οι οποίοι απασχολούνται σε παραγωγές θεάτρου, μουσικού θεάτρου, λυρικού θεάτρου, χοροθεάτρου, μουσικής και χορού και εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος, κατισχύουν.

https://bit.ly/40fNH5H

 
με ατομική συμφωνία, η οποία δεν μπορεί να είναι κατώτερη των θεσπισμένων ελάχιστων αμοιβών.


Δυστυχώς φίλε μου @musician, οι εργασιακές συνθήκες/σχέσεις σε όλο σχεδόν τον ιδιωτικό τομέα πια, ρυθμίζονται με ατομικές συμφωνίες/συμβάσεις μεταξύ εργοδότη και εργαζόμενου.

Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά στους καλλιτέχνες.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αλλάξτε μου γνώμη.

Δυστυχώς, όταν υπάρχει μεγαλύτερη προσφορά από ζήτηση εργασίας σε κάποιον κλάδο, πάντα θα υπάρχει εκμετάλλευση.

Η μόνη ουσιαστική λύση είναι να εκπαιδεύσεις πολίτες που ντρέπονται να εκμεταλλευτούν τους συνανθρώπους τους.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top