Ναι αυτή θα είναι άλλη μια συζήτηση για κσύλα

Tamtam είπε:
Βαν Γκονγκ ο PRS! Kαι κριτής στο talent show ο Dreamdancer.  ::)

Εσύ να μην παίξεις με PRS μαν, να παίξεις με τα τελάρα των youtube επιστημόνων σαν εκείνου του τρελού 'πιστήμονα που μας ποστάρισες θεωρώντας ότι "επιτέλους! λύθηκε ο μύθος περί ξύλων"! Θυμάσαι; λολ

Ασε τις PRS για τους άσχετους! ;D

(Edit : και για τους κουφούς! χαααχ )
Ε καλα δεν περιμενα και κατι αλλο απο σενα.....καταρχην ειπες ψεμματα για το ποστ μου και στην ερωτηση που σου εκανα το εραψες(γιατι δεν σε παιρνει) και παλι πας να ξεφυγεις με ειρωνια...δεν σε αδικω...δεν εχεις τα φοντα να κανεις και κατι αλλο εξαλλου.

Το παραδειγματακι του βιντεο ειναι ακριβως για κατι τυπακια σαν και σενα....πως ρωτησε πχ ο PRS "see its ringing one note" και ο αλλος συμφωνουσε και ουτε μπηκε στο κοπο να ακουσει....ετσι και εσυ...απο μονος δεν μπορεις να ξεχωρισεις τιποτα αλλον περιμενεις....και ο εμπορος ο PRS τετοιους σαν και σενα θελει..για να πουλαει ΜΟΝΟ τα ξυλα του οσο αλλοι πουλανε δυο ΟΛΟΚΛΗΡΕΣ τζι τζι κιθαρες ;D.

Ειναι λοιπον επισης χαρακτηριστικο γιατι δειχνει το αυτονοητο: τις οποιες διαφορες κανενας δεν μπορει να τις ακουσει σε αντικειμενικο τεστ....εδω ο PRS δεν ξεχωρισε δυο νοτες-μιλαμε για level 0 ear training :-X- αλλα tonewood expert κατα τα αλλα ::).Φτιαχνει γαματες κιθαρες? Καμια αμφιβολια...Μπορει να δικαιολογησει τις π. πες που λεει για τα ξυλα? με την καμια.

Εγω λοιπον αφρικανε  drummer μου δεν χρειαζομαι PRS....μια κιθαρα των 500(αλλα και με λιγοτερα) ευρω με mods και τελειο setup πεταει οπως και σχεδον οποιαδηποτε κιθαρα με τελειο σεταπ και χωρις καποιο σοβαρο κατασκευαστικο προβλημα πεταει....

Οσο για τα ξυλα τοσο και τοσοι κανανε πειραματα....κρατησαν τα παντα ιδια(μεχρι και τις ιδιες χορδες με το μπρατσο και τη γεφυρα,μετεφεραν σε διαφορετικα σωματα) και το αποτελεσμα ηταν μηδενικη διαφορα...τωρα εσυ βεβαια μπορει να επιλεξεις την μεθοδο της στρουθοκαμηλου και της ειρωνιας(παιζει πολυ εδω στο Νοιζ οταν δεν υπαρχουν απαντησεις) αλλα οταν αρχισεις να ακους διαφορες ξυλων εγω θα κανω ερανο και θα σου παρω μια PRS ;D....

 
Είναι πολλά χρόνια τώρα που κρατάει αυτή η συζήτηση.Για πρώτη και τελευταία φορά θα σχολιάσω τους αντικσυλικούς.Ο δευτερος ενικός και ο δεύτερος πληθυντικός είναι το ίδιο εν προκειμένω γιατί απευθύνομαι σε όλους και όχι προσωπικά σε κάποιον.Για να παίξεις μουσική ευτυχώς δεν χρειάζεσαι υπεραναλυτικές ακροαστικές ικανότητες,Πάντως αν δεν ακούς την ηχητική συμετοχή από τα ΚΣΥΛΑ όπως τα λές,όταν κάποιος σου λέει πως τα ακούει αν δε θες να αναρωτηθείς μήπως κάτι όντως υπάρχει εκεί,προσπάθησε να μην τον προσβάλεις και βούλωσε το.Αυτό στο 20 τοις 100 που επειδή έχει χρόνο να ποστάρει επιμένοντας στην άποψή του νομίζει πως οι υπόλοιποι θα γίνουν κουφοί σαν τα μούτρα του.ΚΑΙ ΝΑΙ ΡΕ ΑΥΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ ΓΙΑ ΠΑΡΤΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΑΠΟΛΥΤΟΣ όσο και εσείς.  :-X

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το θέμα για μένα είναι ότι υπάρχουν άνθρωποι που υποστηρίζουν σθεναρά το ένα ή το άλλο, άλλα όταν τους δώσεις μία κιθάρα (οποιαδήποτε, από entry level μέχρι custom shop) και τους πεις "παίξε", βλέπεις ότι αδυνατούν να βγάλουν "ήχο".

Τώρα, το πως μπορούν να καταλαβαίνουν τόσα πράγματα για ένα όργανο χωρίς να μπορούν ουσιαστικά να του κάνουν οι ίδιοι ένα "test drive", είναι και θα παραμείνει για μένα ένα μέγα μυστήριο.

 
longshadow είπε:
Το θέμα για μένα είναι ότι υπάρχουν άνθρωποι που υποστηρίζουν σθεναρά το ένα ή το άλλο, άλλα όταν τους δώσεις μία κιθάρα (οποιαδήποτε, από entry level μέχρι custom shop) και τους πεις "παίξε", βλέπεις ότι αδυνατούν να βγάλουν "ήχο".

Τώρα, το πως μπορούν να καταλαβαίνουν τόσα πράγματα για ένα όργανο χωρίς να μπορούν ουσιαστικά να του κάνουν οι ίδιοι ένα "test drive", είναι και θα παραμείνει για μένα ένα μέγα μυστήριο.
Να υπόθεσω δηλ ότι θεωρείς ότι ο ¨Επικουρος¨ που ήταν ένας απο τους κορυφαίους κριτικούς φαγητού, ήταν και καλός σεφ....

 
marathon είπε:
Να υπόθεσω δηλ ότι θεωρείς ότι ο ¨Επικουρος¨ που ήταν ένας απο τους κορυφαίους κριτικούς φαγητού, ήταν και καλός σεφ....

Μπορείς να υποθέσεις ότι θέλεις, δεν θα συρθώ σε τέτοιου τύπου συγκρίσεις.

 
JHN είπε:
Είναι πολλά χρόνια τώρα που κρατάει αυτή η συζήτηση.Για πρώτη και τελευταία φορά θα σχολιάσω τους αντικσυλικούς.Ο δευτερος ενικός και ο δεύτερος πληθυντικός είναι το ίδιο εν προκειμένω γιατί απευθύνομαι σε όλους και όχι προσωπικά σε κάποιον.Για να παίξεις μουσική ευτυχώς δεν χρειάζεσαι υπεραναλυτικές ακροαστικές ικανότητες,Πάντως αν δεν ακούς την ηχητική συμετοχή από τα ΚΣΥΛΑ όπως τα λές,όταν κάποιος σου λέει πως τα ακούει αν δε θες να αναρωτηθείς μήπως κάτι όντως υπάρχει εκεί,προσπάθησε να μην τον προσβάλεις και βούλωσε το.Αυτό στο 20 τοις 100 που επειδή έχει χρόνο να ποστάρει επιμένοντας στην άποψή του νομίζει πως οι υπόλοιποι θα γίνουν κουφοί σαν τα μούτρα του.ΚΑΙ ΝΑΙ ΡΕ ΑΥΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ ΓΙΑ ΠΑΡΤΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΑΠΟΛΥΤΟΣ όσο και εσείς.  :-X
Κοιτα να δεις τι γινεται φιλε μου.Κανενας δεν αντιλεγει οτι υπαρχουν διαφορες απο κιθαρα σε κιθαρα,το θεμα της διαφωνίας ειναι το ΠΟΥ αποδιδονται αυτες οι διαφορες.Κατα 90% οι περισσοτεροι τις αποδιδουν στα ξυλα.

Ερχονται λοιπον καποιοι και λενε "οκ ρε παιδια αλλα μιας και μιλαμε για ηλεκτρικα οργανα και μαλιστα solid κατασκευης μηπως να το τεσταρουμε ποιο αντικειμενικά?".Γιατι δεν ξερω αν διαφωνεις αλλα συνηθως οι κιθαρες που συγκρινονται εχουν πολλες διαφορες πριν ακομα φτασουμε στα ξυλα.

Πρωτη και κυρια που παντα αγνοειται ειναι η χορδη....αλλιως ακουγεται μια χορδη σε διαφορετικες φασεις της ζωης της....και σχεδον παντα ολες οι κιθαρες που "συγκρινονται" εχουν χορδες σε διαφορετικες φασεις ακομα και αν ειναι απο την ιδια εταιρεια και εχουν το ιδιο παχος.

Μετα τα ηλεκτρικά που επηρρεαζουν και περισσοτερο στην τελικη.Ακομα και αν παρεις πανομοιοτυπους μαγνητες με τα ιδια ποτς δεν ειναι σιγουρο οτι ειναι 100 τα ιδια...κσποια ποτς πχ που γραφουν 500 δεν ειναι ακριβως 500 κτλ κτλ κτλ κτλ...

Μπρατσο: εκτος απο nut,tuners,string trees αυτο που ξεχνανε ολοι ειναι τα ταστα....επη εχουν γραφτει για το πως επηρρεαζει το..ξυλο της ταστιερα τον ηχο αλλα τιποτα για το σημειο που στην κυριολεξια ακουμπαει η χορδη και ακουγεται....η χορδη δεν ακουμπαει ποτε στην ταστιερα.....ακουμπαει στα ταστα που σημαινει πρεπει να τσεκαριστει αν τα μπρατσα που συγκρινεις ειναι ακριβως απο το ιδιο batch,εχουν το ιδιο alloy και την ιδια αναλογια ακριβως silver kai brass αν ειναι κολλημενα η οχι κτλ κτλ κτλ....

Για την γεφυρα τα ιδια...ιδια γεφυρα,ιδιο σεταπ ιδια τα παντα.....

Επομενως....για να βγαλεις ασφαλη συμπερασματα πχ για τα ξυλα κρατα τα παραπανω ιδια και αλλαξε το ξυλο.Καποιοι το εκαναν....κρατησαν το ιδιο μπρατσο που σημαινει ολα τα περι μπρατσου ειναι πανομοιοτυπα...κρατησαν το ιδιο pickguard και γεφυρα που σημαινει οτι δεν ειναι απλα παρομοια ηλεκτρικα αλλα τα ακριβως ιδια οπως και η γεφυρα και εκτος απο ιδιο setup(υψος χορδων μαγνητων κτλ κτλ κτλ) κρατησαν ΚΑΙ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΧΟΡΔΕΣ..προσεχε οχι μονο ιδιο gauge ιδια εταιρεια...τις ιδιες ακριβως ;) και απλα αλλαξαν σωματα με διαφορετικου ειδους ξυλου,διαφορετικου βαρους διαφορετικης τιμης.

Αποτελεσμα:H κιθαρες ακουγονταν τελειως διαφορετικα unplugged οπως ειπαν και περιμεναν το ιδιο να γινει οταν τις βυσματωσουν....οταν ομως μπηκε ο ηλεκτρισμος στο παιχνιδι οι οποιες unplugged διαφορες ειπαν bye bye(και με εντελως καθαρο ηχο).Τοσο απλα.


 
longshadow είπε:
Μπορείς να υποθέσεις ότι θέλεις, δεν θα συρθώ σε τέτοιου τύπου συγκρίσεις.
Όταν βάζεις υποθετικά στοιχεία όπως ¨Βγαζω ήχο¨...αναγκαστικά συγκρίνεις. Μην ξεκινάς λοιπόν μια κουβέντα που δεν μπορείς να τελειώσεις ή δεν επιθυμείς να συμμετεχεις....

 
marathon είπε:
Μην ξεκινάς λοιπόν μια κουβέντα που δεν μπορείς να τελειώσεις ή δεν επιθυμείς να συμμετεχεις....
Το πότε θα λέω τη γνώμη μου, αν θα τη λέω, το πόσο θα συμμετέχω, με ποιόν θα επιλέγω να συνομιλήσω για ένα θέμα και με ποιόν όχι, είναι αποκλειστικά δική μου υπόθεση.  ;)

Η σύγκριση που έκανες για μένα ήταν άκυρη και δεν ήθελα να μπω στη διαδικασία περαιτέρω ανάλυσης.

Με άλλα λόγια, προφανώς διαφωνούμε αλλά εγώ δεν θέλω στην παρούσα φάση να ανοίξω οποιαδήποτε αντιπαράθεση επάνω στο συγκεκριμένο θέμα.

Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι θα πρέπει να σταματήσω να λέω και τη γνώμη μου όπως ατυχέστατα μου υποδεικνύεις.

 
JHN έγραψες!

"αν δεν ακούς την ηχητική συμετοχή από τα ΚΣΥΛΑ όπως τα λές,όταν κάποιος σου λέει πως τα ακούει αν δε θες να αναρωτηθείς μήπως κάτι όντως υπάρχει εκεί, προσπάθησε να μην τον προσβάλεις και βούλωσε το."

Αυτό. Ακριβώς.

Η διαφορά δε, έχει να κάνει με το ότι αυτός που θεωρεί ότι κάνουν διαφορά τα ξύλα, δεν θα σου πει  ΠΟΤΕ ότι ΔΕΝ κάνουν διαφορά και οι γέφυρες, τάστα, κλειδιά κλπ.

Ενώ ο εκάστοτε dreamdancer επιμένει να λέει πως "όλα κάνουν διαφορά, ΕΚΤΟΣ από τα ξύλα".

Dreamdancer

Αν έβλεπες με τι παίζω, θα νόμιζες ότι συμφωνώ μαζί σου για ξύλα ;)

Παίζω με μια καστομαρισμένη Bullet από basswood με κορεάτικους κεραμικούς SSS των 90s, και με μια classic vibe 60s από alder με Tonerider city limits.

Και είμαι πολύ ευτυχισμένος γιατί είναι ζήτημα να μου έχουν κοστίσει 200 ευρώ η μία... (τις έφτιαξα κομματι κομμάτι)

Έλα ντε όμως που  ακόμη κι αν ήθελα να το πιστέψω πως τα ξύλα δεν παίζουν ρόλο υπάρχει και μια γαμημένη LesPaul απομίμηση από τα 70s που έχω (made in Japan), η οποία είναι η καημένη one piece ασιατικό μαόνι και καταρρίπτει κάθε θεωρία περί "μη χαρακτήρα από τα ξύλα"...  

Είναι πολύ lame να μου απευθύνεσαι έτσι προσβλητικά ρε. Παίξε το ξυλάκι σου αλλά μη νομίζεις πως όλος ο κόσμος είναι εναντίον σου - εναντίον της μονομέρειας είμαστε.

 
longshadow είπε:
Η σύγκριση που έκανες για μένα ήταν άκυρη και δεν ήθελα να μπω στη διαδικασία περαιτέρω ανάλυσης.
Ενω η δική σου σύγκριση περι ήχου….βοήθησε τη κουβέντα :D Καλά έκανες να μη μπείς στη περαιτέρω διαδικασία….

Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι θα πρέπει να σταματήσω να λέω και τη γνώμη μου όπως ατυχέστατα μου υποδεικνύεις.
και χρήσιμη πάντα είναι η γνώμη σου…αρκεί να είναι εντός θέματος ;)

 
Tamtam είπε:
Dreamdancer

Αν έβλεπες με τι παίζω, θα νόμιζες ότι συμφωνώ μαζί σου για ξύλα ;)

Παίζω με μια καστομαρισμένη Bullet από basswood με κορεάτικους κεραμικούς SSS των 90s, και με μια classic vibe 60s από alder με Tonerider city limits.

Και είμαι πολύ ευτυχισμένος γιατί είναι ζήτημα να μου έχουν κοστίσει 200 ευρώ η μία... (τις έφτιαξα κομματι κομμάτι)

Έλα ντε όμως που  ακόμη κι αν ήθελα να το πιστέψω πως τα ξύλα δεν παίζουν ρόλο υπάρχει και μια γαμημένη LesPaul απομίμηση από τα 70s που έχω (made in Japan), η οποία είναι η καημένη one piece ασιατικό μαόνι και καταρρίπτει κάθε θεωρία περί "μη χαρακτήρα από τα ξύλα"...  

Είναι πολύ lame να μου απευθύνεσαι έτσι προσβλητικά ρε. Παίξε το ξυλάκι σου αλλά μη νομίζεις πως όλος ο κόσμος είναι εναντίον σου - εναντίον της μονομέρειας είμαστε.
Καταρχην εσυ απευθυνθηκες απο το πρωτο ποστ ειρωνικα προς εμενα και μαλιστα βαζοντας  λογια στο στομα μου  ποτε δεν ειπα..αρα λοιπον αμα τα ακουσεις μετα μη μιλας καθολου εσυ το προκαλεσες και εσκεμμενα μαλιστα γιατι γουσταρεις τη μανουρα...τι ειπα για τον PRS στο βιντεο? μιλησα για τις ικανοτητες του σαν κατασκευαστη  η για το αυτι του? σε ρωτησα ευθεως κανω λαθος για αυτο που λεω οτι υποστηριζει στο βιντεο? εσυ ακους μια νοτα εκει?απαντα καθαρα για μια φορα στη ζωη σου και οχι με ειρωνιες αν τολμας.....

Δευτερον....για οτι υποστηριζω φερνω και αντικειμενικα παραδειγματα πακετο, οχι  αδειες εξυπνακιστικες δηλωσεις "παιξε το ξυλακι σου" "εγω ετσι πιστευω γιατι ετσι γουσταρω" καταλαβες ποια ειναι η διαφορα μας? Ξερεις εσυ κανεναν που να εκανε πειραμα οπως ο τυπακος εδω με τετοια προσοχη στην λεπτομερεια(οχι ελα μωρε δεν βαριεσαι και ετσι κοντα ειναι) και να εβγαλε τα ξυλα να εχουν διαφορετικο ηχο σε ηλεκτρικη? αμα ξερεις ποσταρε το αλλιως χωρις επιχειρηματα με δηλωσεις του στυλ "εγω ετσι ακουω " δε πας πουθενα.

 
Πάντως όποιος δεν καταλαβαίνει ότι ο PRS είναι κουφός ;D , ή μάλλον ότι το παίζει κουφός για να πουλήσει, δε δικαιούται να ομιλεί για το γούστο του στα ξύλα. Τα δυο κομμάτια βγάζουν ξεκάθαρα δυο διαφορετικές νότες, η πρώτη είναι πολύ κοντά στο Σι ύφεση και η δεύτερη όχι τόσο κοντά στο ΛΑ ύφεση.

Και τι να λέει όμως; Δηλαδή αν όντως ήταν σε πέμπτη, π.χ. Λα και Μι, αυτό τι θα σήμαινε; Ότι όταν θα έπαιζες Λα μινόρε θα ήταν καλά, και όταν θα έπαιζες Σι ύφεση ματζόρε θα ήταν χάλια;  ;D Αστειότητες και γελοιότητες  ;D

Πάντως συμφωνώ με το Longshadow, η ενασχόληση με τέτοιες παλαβομάρες είναι αντιστρόφως ανάλογη της παικτικής ικανότητας  ;D Φυσικά ως μέγιστη εξαίρεση υπάρχει και ο Eric Johnson  8) 8) :D

 
marathon είπε:
Καλά έκανες να μη μπείς στη περαιτέρω διαδικασία…
Είμαι απολύτως πεπεισμένος ότι έπραξα το καλύτερο.

Καλή σου μέρα.

 
manosx είπε:
Και τι να λέει όμως; Δηλαδή αν όντως ήταν σε πέμπτη, π.χ. Λα και Μι, αυτό τι θα σήμαινε; Ότι όταν θα έπαιζες Λα μινόρε θα ήταν καλά, και όταν θα έπαιζες Σι ύφεση ματζόρε θα ήταν χάλια;  ;D Αστειότητες και γελοιότητες  ;D
κοιτα το οτι υποστηριζουν ο ενας οτι εχουν διαφορα πεμπτης και ο αλλος η ιδια νοτα δεν ειναι τυχαιο....γιατι οταν παιζεις μια νοτα σχεδον παντα αυτη δημιουργει καποια overtones πχ ακουγεται ποιο αχνα η ιδια μια οκταβα ψηλοτερα η η πεμπτη κτλ κτλ κτλ......αυτο ισχυει....αλλα αυτο το παιρνουν builders μετα και το τεντωνουν σαν λαστιχο...σου λεει ε αφου ακουγεται πεμπτη η unison η octave σημαινει οτι η κιθαρα ειναι "συντονισμενη ;D"και θα αποδοσει καλυτερα οταν...μπει και ο ηλεκτρισμος....μιλαμε μυθιστορηματα.... ;D

 
Once and for all και δεν θα επανέλθω.

Η επιστημονική απόδειξη που μας φέρνεις δηλαδή -και με το νέο βιντεάκι που έβαλες παραπάνω- είναι ότι οι δυο plugged ηλεκτρικές κιθάρες ακούγονται σαν δυο plugged ηλεκτρικές κιθάρες. Σπουδαία! Δεν ξέρω γιατί να περιμένει κανείς να ακούσει κάτι διαφορετικό! Ωστόσο, ακόμη και σε αυτό, θα έλεγα ότι υπάρχουν διαφορές, το natural finish στη μια κιθάρα έχει επίδραση στον ήχο - πιο spanky/bright, αν θες πιο γυάλινο.

Τέλος πάντων, αυτό που δεν μπορεί να αποδειχθεί είναι αυτό που ο PRS ακούει και εσύ δεν ακούς. Πως να στο πω ευγενικά, ίσως αυτό να είναι και ο κύριος λόγος που εκείνος είναι ο PRS κι εσύ κάποιος με ψευδώνυμο σε ένα φόρουμ μια χώρας με την μικρότερη μουσική σκηνή στον κόσμο.

Είναι αυτό που κάνει τη μουσική δημιουγία κάτι μαγικό και όχι ασκήσεις αναπνοής σαν κι αυτές που εικάζω ότι θα παίζεις εσύ για να υπεραμύνεσαι τόσο της "καθαρότητας" των μετρήσεων και των "ειδικών".

Υπάρχει φίλε μου κάτι που λέγεται playability (στα ελληνικά). Και θα εκπλαγείς ίσως, αλλά ο ήχος επηρεάζει το πόσο "παίξιμη" είναι μια κιθάρα (δεν είναι μόνο το action της). Με αποτέλεσμα να παίζεις "καλύτερα" ή "διαφορετικά" σε αυτή την κιθάρα και με αποτέλεσμα και αυτή να (σου) "ακούγεται" και καλύτερα ή διαφορετικά.

Ελπίζω να συμφωνήσεις - και εξηγούμαι:

Το ΚΣΥΛΟ επηρεάζει το attack, το decay και το sustain για παράδειγμα. Θες 5%; 10%; αυτό έχει επίδραση στο playability ενός οργάνου.

That simple.

Ό,τι μέτρηση και να κάνεις, το playability δεν μπορεί να μετρηθεί με εξωτερικευμένα αντικειμενικά σύμβολα.

ΥΓ

Ξέρω ότι είναι πολύ δύσκολο να το δεχτείς γιατί ίσως αυτό θα σημάνει το να απαρνηθείς ένα μεγάλο μέρος από όσα έχεις μάθει να πιστεύεις με τυφλό, ορθολογισμό.

Όμως θα πρέπει να ξέρεις ότι -πέρα από το παίξιμο του καθενός μας- είναι και η ποιότητα του εξοπλισμού ενός κιθαρίστα (και τα ξύλα συμπεριλαμβάνονται σαφώς σε αυτό - ρώτα όποιον τεχνικό διάσημων καλλιτεχνών θες), ένας επιπλέον λόγος που διαχωρίζει τους πραγματικούς "παίχτες" κιθαρίστες που θαυμάζουμε από εμάς, τον PRS από εσένα και oύτω καθ΄εξής.

 
bnHkZUO.gif
 
Tamtam είπε:
Once and for all και δεν θα επανέλθω.

Η επιστημονική απόδειξη που μας φέρνεις δηλαδή -και με το νέο βιντεάκι που έβαλες παραπάνω- είναι ότι οι δυο plugged ηλεκτρικές κιθάρες ακούγονται σαν δυο plugged ηλεκτρικές κιθάρες. Σπουδαία! Δεν ξέρω γιατί να περιμένει κανείς να ακούσει κάτι διαφορετικό! Ωστόσο, ακόμη και σε αυτό, θα έλεγα ότι υπάρχουν διαφορές, το natural finish στη μια κιθάρα έχει επίδραση στον ήχο - πιο spanky/bright, αν θες πιο γυάλινο.

Τέλος πάντων, αυτό που δεν μπορεί να αποδειχθεί είναι αυτό που ο PRS ακούει και εσύ δεν ακούς. Πως να στο πω ευγενικά, ίσως αυτό να είναι και ο κύριος λόγος που εκείνος είναι ο PRS κι εσύ κάποιος με ψευδώνυμο σε ένα φόρουμ μια χώρας με την μικρότερη μουσική σκηνή στον κόσμο.

Είναι αυτό που κάνει τη μουσική δημιουγία κάτι μαγικό και όχι ασκήσεις αναπνοής σαν κι αυτές που εικάζω ότι θα παίζεις εσύ για να υπεραμύνεσαι τόσο της "καθαρότητας" των μετρήσεων και των "ειδικών".

Υπάρχει φίλε μου κάτι που λέγεται playability (στα ελληνικά). Και θα εκπλαγείς ίσως, αλλά ο ήχος επηρεάζει το πόσο "παίξιμη" είναι μια κιθάρα (δεν είναι μόνο το action της). Με αποτέλεσμα να παίζεις "καλύτερα" ή "διαφορετικά" σε αυτή την κιθάρα και με αποτέλεσμα και αυτή να (σου) "ακούγεται" και καλύτερα ή διαφορετικά.

Ελπίζω να συμφωνήσεις - και εξηγούμαι:

Το ΚΣΥΛΟ επηρεάζει το attack, το decay και το sustain για παράδειγμα. Θες 5%; 10%; αυτό έχει επίδραση στο playability ενός οργάνου.

That simple.

Ό,τι μέτρηση και να κάνεις, το playability δεν μπορεί να μετρηθεί με εξωτερικευμένα αντικειμενικά σύμβολα.

ΥΓ

Ξέρω ότι είναι πολύ δύσκολο να το δεχτείς γιατί ίσως αυτό θα σημάνει το να απαρνηθείς ένα μεγάλο μέρος από όσα έχεις μάθει να πιστεύεις με τυφλό, ορθολογισμό.

Όμως θα πρέπει να ξέρεις ότι -πέρα από το παίξιμο του καθενός μας- είναι και η ποιότητα του εξοπλισμού ενός κιθαρίστα (και τα ξύλα συμπεριλαμβάνονται σαφώς σε αυτό - ρώτα όποιον τεχνικό διάσημων καλλιτεχνών θες), ένας επιπλέον λόγος που διαχωρίζει τους πραγματικούς "παίχτες" κιθαρίστες που θαυμάζουμε από εμάς, τον PRS από εσένα και oύτω καθ΄εξής.
Ακου φιλαρακι....καταρχην χαιρομαι που παραδεχεσαι οτι στο παραδειγμα δεν υπαρχουν διαφορες εκτος και αν υποστηριζεις οτι υπαρχει καποιος που αν το εβαζες το track ενωμενο χωρις να τον προειδοποιησεις θα εβρισκε ποιο bright και γυαλινο ηχο σε συγκεκριμενα σημεια(απο το finish) η δεν θα του περνουσε καν απο το μυαλο οτι αλλαξαν δυο διαφορετικα ξυλα τοσο σε βαρος οσο σε υλικο οσο και σε τιμη.Να ειμαστε και λιγο σοβαροι..

Το playability εχει την δικη του θεση  και σημασια αλλα εμεις εξεταζουμε τον ηχο εδω απο καθαρα αντικειμενικη σκοπια....οταν πιασω μια καλοφτιαγμενη καλοζυγισμενη κιθαρα στα χερια μου φτιαχνομαι αυτοματα πριν παιξω καν μια νοτα και χωρις να αποφασισω υποβαλλω τον εαυτο μου να γουσταρει τρελα...αυτο σιγουρα θα με κανει να το ευχαριστηθω περισσοτερο να παιξω περισσοτερο και ισως να μου κατεβουν καλυτερες ιδεες.....αλλα το θεμα ειναι τι γινεται αντικειμενικα στο θεμα ηχος.....ηταν τελικα τοσο καλο η τοσο καλυτερο οσο νομιζα? playback και κριτικη και απο σενα αλλα καλυτερα απο ΤΡΙΤΟ προσωπο.....τοτε μονο θα παρεις μια αντικειμενικη ιδεα για το ποσο καλυτερο ηταν....αυτο δεν σημαινει οτι το playability δεν ειναι σημαντικο...απλα σου λεω μην τα μπερδευεις.....το playability ειναι και ενας βασικος λογος που δεν μπορεις να εισαι αντικειμενικος οταν θες να εξετασεις μονο ηχο.Με λιγα λογια ειναι αλλο θεμα.

Οσο για τον PRS,τις ειρωνιες και την γνωμη σου περι...ιερων αγελαδων ενα θα σου πω.....μαθε να εισαι αντικειμενικος.....αν θελω να μαθω τα μυστικα του guitar building θα ακουγα οτι συμβουλη και να μου εδινε εβλαβικα...αλλα ακουστικες συμβουλες δεν θα δεχομουν απο καποιον που δεν..ακουει η παικτικες απο καποιον που γρατζουναει...με λιγα λογια το οτι ειναι καλος builder δεν σημαινει οτι ειναι παικτης με φοβερο αυτι...καθενας εκει που εταχθει.....το οτι φτιαχνεις ενα αμαξι φορμουλας ενα δεν σημαινει οτι μπορεις να το οδηγησεις κιολας ......αν το καταλαβεις αυτο ισως πας παραπερα αλλιως κατσε να αναμασας οτι σου πασαρει ο καθενας χωρις ελεγχο....

Τελος..το υλικο οντως επηρρεαζει το sustain σκληροτερο υλικο συνηθως υποσχεται και καλυτερο sustain...αν εχεις ακουσει κιθαρα απο...πετρα καντο....δεν σταματαει με τιποτα....αλλα το sustain δεν εχει σχεση με το tone αλλα με το duration(διαρκεια)....

 



Δηλαδή εγώ είμαι βλάκας που ακούω πως η κόκκινη έχει μια έξαρση στα 1500 με 2500 και συνεπώς για τα γούστα μου είναι λίγο περισότερο ενοχλητικά λαμπερή από την Κσυλένια που είναι πιο ζεστή με ένα ελαφρύ τονισμό γύρω στα 300 με 800?Για κύκλους μιλάω και δεν έχω κανα τρελό ηχείο αλλά το ακούω ξεκάθαρα και μέσα από την ελεεινή συμπίεση.

Η διαφορά ΔΕΝ υποστηρίζω πωε είναι από τα ξύλα και μόνο,αλλά εγώ ΤΗΝ ΑΚΟΥΩ.

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΙΔΙΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙΣ.

 
JHN είπε:
Δηλαδή εγώ είμαι βλάκας που ακούω πως η κόκκινη έχει μια έξαρση στα 1500 με 2500 και συνεπώς για τα γούστα μου είναι λίγο περισότερο ενοχλητικά λαμπερή από την Κσυλένια που είναι πιο ζεστή με ένα ελαφρύ τονισμό γύρω στα 300 με 800?Για κύκλους μιλάω και δεν έχω κανα τρελό ηχείο αλλά το ακούω ξεκάθαρα και μέσα από την ελεεινή συμπίεση.

Η διαφορά ΔΕΝ υποστηρίζω πωε είναι από τα ξύλα και μόνο,αλλά εγώ ΤΗΝ ΑΚΟΥΩ.

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΙΔΙΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙΣ.
Aυτο ομως ξερεις ειναι λιγο μετα χριστον προφητης....δεν εχει νοημα να τεσταρεις τον εαυτο σου οταν ΗΔΗ ξερεις τις απαντησεις.Βλεπεις που αλλαζει η καθεμια και σου εχει μαλιστα και αρκετο κενο.....η αποδεξη οτι ακους αυτο που υποστηριζεις θα ηταν το track ενοποιημενο και εσυ να πεις που μπαινει η μια και που η αλλη....η  απλα να σε ρωτησει ποσες κιθαρες παιζουν εδω ;)?

 
JHN είπε:


Χάνεις τα λόγια σου φιλε μου.

Κι εγώ έγραψα ότι "ακούγονται σαν δυο plugged κιθάρες", έγραψα και για το brightness και το άτομο κατάλαβε ότι... συμφωνούμε.

Τα φέρνει από δω τα φέρνει από εκεί για να σου πει ότι κάποιος που φτιάχνει/κατασκευάζει μια κιθάρα και έχει γίνει διάσημος /χαίρει εκτίμησης γι΄αυτό, όπως ο PRS, δεν έχει ιδέα για τα υλικά του!

Το παράδειγμα δε με τον κατασκευαστή F1 είναι επιπέδου επιχειρηματολογίας στρατοπέδου. Επειδή λέει δεν ξέρει να την οδηγήσει... Τι να λέμε τώρα... Θα μου πεις, αυτό έχει μάθει, αυτό ξέρει ο άνθρωπος: Εδώ υπάρχουν τεχνικοί μουσικών οργάνων στην Αθήνα που δεν παίζουν κανενα από τα μουσικά όργανα που υποτίθεται πως σετάρουν...

 

Παρόμοια θέματα

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top