Mycenae Alpha & softw. σύνθεσης μουσικής από σχέδια & σχήματα

Status
Not open for further replies.
bloody_sunday είπε:
Kαι το Iannix πώς θα το κάνουμε να ακουστεί; (γιατί τα πακέτα UDP που στέλνει κάπως πρέπει να αξιοποιούνται... έχει και ένα mode που λέγεται broadcasting)
To Iannix είναι OSC sequencer από ό,τι έχω καταλάβει (OSC = το επόμενο MIDI), άρα λογικά θέλεις κάποιο OSC synth?

 
Θα μπορούσε τουλάχιστον να λειτoυργεί σαν VST instrument ή σαν plugin.  >:(

Kρίμα πάντως... πάμε προσεχώς για το δεύτερο λινκ που έδωσε ο mech και για να μάθουμε τι είναι αυτό το "FLP"...

 
Wow! είπε:
Για κάθε Vangelis (το γνήσιο πράγμα) υπάρχουν ένα τσούρμο ατάλαντοι θεατρίνοι των συνθεσάϊζερ, οι οποίοι πουλάνε δίσκους και χαίρουν περισσότερης εκτίμησης από τον Ξενάκη, αλλά αυτό δεν αυξάνει τη σημασία τους.
Mάλλον αυτούς εννοεί ο Wow!...

http://www.thedjlist.com/djs/

(Για να προλάβω μερικούς: διαβάστε πρώτα αυτό http://www.noiz.gr/index.php?topic=9551.0


και ποστάρετε εκεί)





 
Wow! είπε:
Η πρόκληση για τους συνθέτες πειραματικής μουσικής, είναι να διατηρήσουν ένα λεξιλόγιο κατανοητό από την πλειοψηφία των ακροατών, ακόμη και αν αυτά που θέλουν να εκφράσουν είναι πολύ πρωτοποριακά. Ο Ξενάκης αγνόησε το πλατύ κοινό και το τίμημα είναι ότι το πλατύ κοινό τον αγνοεί επίσης - κάποιο είδος συμπαντικής δικαιοσύνης, υποθέτω.

Πέραν αυτού και της όποιας κριτικής.. όπως ο freemind διαχωρίζει το συνθέτη από τον επιστήμονα, νομίζω είναι δίκαιο να διαχωρίσει και το μουσικό από τον μουσικάντη, δηλαδή τον εκπαιδευμένο πίθηκο που απλώς παπαγαλίζει αυτά που έχει ακούσει, παρασταίνοντας ότι είναι μουσική - ενώ δεν είναι.

Για κάθε Vangelis (το γνήσιο πράγμα) υπάρχουν ένα τσούρμο ατάλαντοι θεατρίνοι των συνθεσάϊζερ, οι οποίοι πουλάνε δίσκους και χαίρουν περισσότερης εκτίμησης από τον Ξενάκη, αλλά αυτό δεν αυξάνει τη σημασία τους.

Τώρα για το θέμα της κοπέλας, θα σχολιάσω μόνο ότι μέχρι σήμερα δεν έχω γνωρίσει ελληνίδα που να καταλαβαίνει από αυτά τα πράγματα. Ίσως είμαι άτυχος.
σπάνιο πράγμα όταν προκειται για απόψεις άλλου, αλλά................. συμφωνώ 100%

 
Wow! είπε:
Η πρόκληση για τους συνθέτες πειραματικής μουσικής, είναι να διατηρήσουν ένα λεξιλόγιο κατανοητό από την πλειοψηφία των ακροατών, ακόμη και αν αυτά που θέλουν να εκφράσουν είναι πολύ πρωτοποριακά. Ο Ξενάκης αγνόησε το πλατύ κοινό και το τίμημα είναι ότι το πλατύ κοινό τον αγνοεί επίσης - κάποιο είδος συμπαντικής δικαιοσύνης, υποθέτω.
Με αυτήν τη λογική, θα έπρεπε όλοι οι συνθέτες "δύσκολης" μουσικής, πχ. πειραματικής (ή εδώ που τα λέμε, οποιασδήποτε μουσικής), να συνθέτουν με γνώμονα το πόσο προσβάσιμη θα είναι η μουσική τους στο ευρύ κοινό; Aν ήταν έτσι, δεν θα υπήρχε μόνο μουσική τύπου "τσιχλόφουσκας" των αυτιών;

 
bloody_sunday είπε:
Με αυτήν τη λογική, θα έπρεπε όλοι οι συνθέτες "δύσκολης" μουσικής, πχ. πειραματικής (ή εδώ που τα λέμε, οποιασδήποτε μουσικής), να συνθέτουν με γνώμονα το πόσο προσβάσιμη θα είναι η μουσική τους στο ευρύ κοινό; Aν ήταν έτσι, δεν θα υπήρχε μόνο μουσική τύπου "τσιχλόφουσκας" των αυτιών;
Ασφαλώς έχεις απόλυτο δίκιο: αυτό ακριβώς συμβαίνει στο χώρο της ποπ μουσικής, όπου ο ένας συναγωνίζεται τον άλλο για το ποιος θα είναι πιο κοινότυπος.

Απ' την άλλη, υπάρχουν συνθέτες που ενώ χρησιμοποιούν πληθώρα πειραματιστικών τεχνικών, εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για την προσβασιμότητα του κοινού στο τελικό αποτέλεσμα - αυτό τους εξασφαλίζει μεγαλύτερο κοινό από τον Ξενάκη, κάτι ευπρόσδεκτο για ανθρώπους που συχνά δεν έχουν άλλους οικονομικούς πόρους.

 
Wow! είπε:
...Ο Ξενάκης αγνόησε το πλατύ κοινό και το τίμημα είναι ότι το πλατύ κοινό τον αγνοεί επίσης - κάποιο είδος συμπαντικής δικαιοσύνης, υποθέτω...

...Για κάθε Vangelis (το γνήσιο πράγμα) υπάρχουν ένα τσούρμο ατάλαντοι θεατρίνοι των συνθεσάϊζερ, οι οποίοι πουλάνε δίσκους και χαίρουν περισσότερης εκτίμησης από τον Ξενάκη, αλλά αυτό δεν αυξάνει τη σημασία τους...

Τώρα για το θέμα της κοπέλας, θα σχολιάσω μόνο ότι μέχρι σήμερα δεν έχω γνωρίσει ελληνίδα που να καταλαβαίνει από αυτά τα πράγματα. Ίσως είμαι άτυχος.
Για το πρώτο θα έλεγα ότι είναι πρόβλημα του κοινού και όχι του Ξενάκη. Ο καλλιτέχνης έχει υποχρέωση απέναντι στη μούσα του, όχι απέναντι στο κοινό. Αυτός οδηγεί και το κοινό, αν μπορεί, ακολουθεί. Φυσικά κάποιοι έχουν μεγαλύτερη διάθεση για επικοινωνία-αλληλεπίδραση, αλλά και για λόγους βιοπορισμού και μερικής ματαιοδοξίας, και στο τέλος συνήθως γίνεται ένας συμβιβασμός.

Για το δεύτερο, θα έλεγα ότι πάλι είναι πρόβλημα του κοινού και όχι των ατάλαντων θεατρίνων των συνθ, αυτοί απλά κάνουν αυτό που μπορούν.

Για το τρίτο, μου αρέσει η (εσκεμμένη;) γενικότητα του "αυτά τα πράγματα"... 

 
starscream είπε:
Για το τρίτο, μου αρέσει η (εσκεμμένη;) γενικότητα του "αυτά τα πράγματα"... 
Αναφέρομαι στην τέχνη.

 
Wow! είπε:
Για το τρίτο, μου αρέσει η (εσκεμμένη;) γενικότητα του "αυτά τα πράγματα"... 
Αναφέρομαι στην τέχνη.
Αυτό και αν ήταν γενικό :P

Σωβινιστή :P

Ε, να μην έχουμε και μεγάλες προσδοκίες όταν η παραδοσιακή (κατά φαντασίαν αστική) κοινωνία και η καλή μας εκκλησία τις προπονούν από νωρίς για νοικοκυρές... Και εξαντλούν τις όποιες ανησυχίες στο να γίνουν δασκάλες καλλιτεχνικών ή φιλόλογοι, για να μπορούν να φροντίζουν και τα παιδιά στο σπίτι...

Και για να μην είμαστε άδικοι, έχεις γνωρίσει τοοόσους πολλούς έλληνες που να καταλαβαίνουν από "αυτά τα πράγματα";

PS. Sorry για το εκτεταμένο off-topic

 
starscream είπε:
Μην ανάγεις το προσωπικό σου γούστο σε επιχείρημα και μην προσπαθείς να υποβαθμίσεις (γιατί στην συγκεκριμένη περίπτωση το επιστήμονας είναι υποτιμητικό) ότι δε σου αρέσει και ότι δεν καταλαβαίνεις. Όλα αυτά τα λέω χωρίς καμία διάθεση να σε προσβάλλω, ούτε εγώ κατανοώ τη μουσική (ή πες το όπως αλλιώς θες) του...
Λυπαμαι,αλλα οταν θεωρεις υποτιμητικο το να ονομαζω καποιον επιστημονα, σημαινει πως για σενα ο ορος επιστημονας ειναι ισαξιο με το "βλακας".

Συγχωρσε με, αλλα δεν θα σου κανω τη χαρη να σου εξηγησω γιατι το επιστημονας ειναι πρωτο και μετα ερχεται ο συνθετης. Περιμενα πως ηδη απο την υπαρξη αυτου του topic, θα καταλαβαινες γιατι προσφωνω και αναγνωριζω τον Ξενακη σαν επιστημονα.

Και λυπαμαι ακοαμ περισσοτερο, οταν οι παρωπιδες που φοραμε γιατι "ετσι ειμαστε και οι πρωτοι", μας αναγκαζουν να παρερμηνευουμε ο,τι διαβαζουμε και να αλλοιωνουμε τα λεγομενα καποιου.

Επιτρεψε με λοιπον, οπως εγω δεν προσεβαλλα κανεναν, ετσι και εσυ να καταλαβεις πως ο Ξενακης μελετησε τον ηχο πρωτα σαν κυματομορφη/συχνοτητα/πλατος/μηκος/περιοδος, αρα σαν ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ( και με Ε κεφαλαιο ) και μετα σαν μουσικος.

 
bloody_sunday είπε:
για να μάθουμε τι είναι αυτό το "FLP"...
Bloody Sunday, έχω την εντύπωση ότι ο curlytree αναφέρεται στο Fruity Loops.

Το -μακρινό- 2001 είχα δοκιμάσει την τότε έκδοση του FL και θυμάμαι ότι είχε ένα plugin στο οποίο εισήγαγες μια εικόνα κι αυτό σου έπαιζε διάφορους ήχους. (Παρεμπιπτόντως, θυμήθηκα ότι ο Aphex Twin έχει "καταφέρει" το αντίθετο: δηλ είχε γράψει ένα κομμάτι που αν το πέρναγες από κάποιο spectrum analyzer σχηματιζόταν η φάτσα του.)

Έχω επίσης την εντύπωση ότι κάποια στιγμή είχα δει ένα free vst plugin που έκανε περίπου το ίδιο πράγμα (εικόνα -> ήχο). Όχι τίποτα φοβερό ,μόνο και μόνο για να λες ότι "δημιουργείς" (ας πούμε...) με μια άλλη "λογική".

 
Δεν ξέρω αν θα με θεωρήσετε εκτός θέματος, αλλά το όλο τόπικ κινδυνεύει  αν δεν παραδεχτούμε ότι αυτό που αρχικά δημοσιεύτηκε δεν μπορεί να κριθεί αντικειμενικά, παρά μόνο υποκειμενικά... είναι μιας μορφής τέχνη, και "τέχνη είναι οτι θεωρείται από κάποιον τέχνη"!

Προσωπικά το γουστάρω (πολύ) (το γραφικό- παρτιτουρο- πειραματικό κλπ) αλλά φυσικά δεν θα το έβαζα σαν υπόκρουση αν έψηνα μια χυμώδη δεσποινίδα ;D

Όπως επίσης όμως (ψήνοντας την εν λόγω δεσποινίδα) δεν θα την καλούσα για δείπνο υπό έργα του Damien Hirst (ένα googling θα σας κατατοπίσει)!

Α, και όσον αφορά το ωραίο φύλο (πάλι) ναι, υπάρχουν γυναίκες που ασχολούνται... Προχτές τσακωνόμουν με την δικιά μου μέχρι τα χαράματα γιατί ακούγοντας ένα έργο του Ξενάκη αναφώνησα: "καλά, τις προάλλες που παίζαμε στο Αν, πιο χαοτικά ήταν!)  ;D ;D

 
Lost_Highway είπε:
για να μάθουμε τι είναι αυτό το "FLP"...
Bloody Sunday, έχω την εντύπωση ότι ο curlytree αναφέρεται στο Fruity Loops.

Το -μακρινό- 2001 είχα δοκιμάσει την τότε έκδοση του FL και θυμάμαι ότι είχε ένα plugin στο οποίο εισήγαγες μια εικόνα κι αυτό σου έπαιζε διάφορους ήχους. (Παρεμπιπτόντως, θυμήθηκα ότι ο Aphex Twin έχει "καταφέρει" το αντίθετο: δηλ είχε γράψει ένα κομμάτι που αν το πέρναγες από κάποιο spectrum analyzer σχηματιζόταν η φάτσα του.)

Έχω επίσης την εντύπωση ότι κάποια στιγμή είχα δει ένα free vst plugin που έκανε περίπου το ίδιο πράγμα (εικόνα -> ήχο). Όχι τίποτα φοβερό ,μόνο και μόνο για να λες ότι "δημιουργείς" (ας πούμε...) με μια άλλη "λογική".
χαχα, σουπερ μνημη ρε λοστ! οντως το ειχε κανει ο αφεξας τοτε αυτο, μαζι με διάφορα άλλα μουρλα το 2001.

η πλακα παντως με το πλαγκιν αυτο στο φρούιτι ηταν οτι...παραήταν πολύ μουσικό, και ότι εικόνα και να του έβαζες ακουγόταν "ομορφα", ότι κι αν σημαίνει αυτό.

"Όχι τίποτα φοβερό ,μόνο και μόνο για να λες ότι "δημιουργείς" (ας πούμε...) με μια άλλη "λογική". είπε ο κύριος πιο πάνω και δεν μπορώ να συμφωνήσω περισσότερο.

 
freemindgr είπε:
Μην ανάγεις το προσωπικό σου γούστο σε επιχείρημα και μην προσπαθείς να υποβαθμίσεις (γιατί στην συγκεκριμένη περίπτωση το επιστήμονας είναι υποτιμητικό) ότι δε σου αρέσει και ότι δεν καταλαβαίνεις. Όλα αυτά τα λέω χωρίς καμία διάθεση να σε προσβάλλω, ούτε εγώ κατανοώ τη μουσική (ή πες το όπως αλλιώς θες) του...
Λυπαμαι,αλλα οταν θεωρεις υποτιμητικο το να ονομαζω καποιον επιστημονα, σημαινει πως για σενα ο ορος επιστημονας ειναι ισαξιο με το "βλακας".

Συγχωρσε με, αλλα δεν θα σου κανω τη χαρη να σου εξηγησω γιατι το επιστημονας ειναι πρωτο και μετα ερχεται ο συνθετης. Περιμενα πως ηδη απο την υπαρξη αυτου του topic, θα καταλαβαινες γιατι προσφωνω και αναγνωριζω τον Ξενακη σαν επιστημονα.

Και λυπαμαι ακοαμ περισσοτερο, οταν οι παρωπιδες που φοραμε γιατι "ετσι ειμαστε και οι πρωτοι", μας αναγκαζουν να παρερμηνευουμε ο,τι διαβαζουμε και να αλλοιωνουμε τα λεγομενα καποιου.


Επιτρεψε με λοιπον, οπως εγω δεν προσεβαλλα κανεναν,
ετσι και εσυ να καταλαβεις πως ο Ξενακης μελετησε τον ηχο πρωτα σαν κυματομορφη/συχνοτητα/πλατος/μηκος/περιοδος, αρα σαν ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ( και με Ε κεφαλαιο ) και μετα σαν μουσικος.
Όταν λες ότι φοράω παρωπίδες, και μου αποδίδεις την ανόητη σκέψη "ετσι ειμαστε και οι πρωτοι" με προσβάλλεις  :'( και χωρίς λόγο μάλιστα. Διετύπωσα (ίσως όχι όσο προσεκτικά θα έπρεπε) τη σκέψη μου έχοντας στο μυαλό να διαφωνήσω καθέτως με την άποψη σου, αλλά όχι να μειώσω εσένα προσωπικά.

Πουθενά δεν υποστήριξα ότι επιστήμονας είναι ισάξιο με το βλάκας. Άρα κάνεις και συ το σφάλμα που μου προσάπτεις και παρερμηνεύεις τα λόγια μου. Όπως και να έχει, το αποδίδω στις ατέλειες της συζήτησης δια του γραπτού λόγου, ζητώ συγγνώμη για όποια παρεξήγηση και σταματώ εδώ...

Για μια πιο σαφή (ελπίζω) διατύπωση της διαφωνίας μου (που παραμένει ακλόνητη), θα έλεγα ότι όποιος έχει και χρησιμοποιεί επιστημονικές γνώσεις δεν είναι απαραίτητα και επιστήμονας. Ο Ξενάκης ήταν βεβαίως και αρχιτέκτων και με αδιαμφισβήτητες γνώσεις μαθηματικών. Και μπορεί όπως λες εσύ να ισχύει ότι "ο Ξενακης μελετησε τον ηχο πρωτα σαν κυματομορφη/συχνοτητα/πλατος/μηκος/περιοδος". Εγώ όμως θεωρώ ότι αυτά όλα ήταν το μέσο και όχι ο σκοπός. Το μέσο για να εκφραστεί, να αποδώσει τη σκέψη του μέσω της μουσικής. Μελέτησε με επιστημονικό ζήλο τον ήχο, γιατί αυτό ήταν το υλικό του. Ως εκ τούτου βρίσκω ότι αποτελεί παρεξήγηση (και κάπως υποτιμητικό) να αποκαλείται επιστήμονας κάποιος που αφιέρωθηκε στην πρωτοποριακή έκφραση. Για μένα λοιπόν ο Ξενάκης είναι συνθέτης και αρχιτέκτων και τίποτε άλλο.-

Peace ;D

Edit: Ένα τελευταίο σχόλιο επί του κύριου θέματος. Μήπως μας έχει εντυπωθεί υπερβολικά πολύ στον εγκέφαλο η "κλασική" αρμονία ματζόρε-μινόρε και τα συγκερασμένα διαστήματα ώστε να ακούμε προκατειλλημένα ότιδήποτε ξεφεύγει κατά πολύ από αυτό το πρότυπο; Και μήπως με διαφορετική μουσική παιδεία θα μπορούσαμε να εντοπίσουμε πιο εύκολα το μεγαλοφυές και το ωραίο σε αυτό που τώρα φαντάζει τυχαίο ή ενοχλητικό. Και ίσως είχαμε μια διαφορετική αντίληψη της μελωδίας (όχι πως έχω παράπονο από την τωρινή)...

Μια από τις απορίες που είχα πάντα  :P

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Συγνωμη, αλλα πρεπει να αναθεωρησεις λιγο την αποψη σου για την προτεραιοτητα του Ξενακη πανω στον ηχο και στη μουσικοτητα του ;) Νομιζω πως εχεις παρερμηνευσει τελειως τον τροπο που συνεδεσε τα μαθηματικα με τη μουσικη. Εαν αυτο δεν αποτελει δειγμα επιστημονικης μελετης, τοτε μαλλον οι μουσικοι ειναι μαθηματικοι και οι μαθηματικοι μουσικοι ;)

Η χρηση διαφορετικων τροπων γραφης της, ο τροπος που προσεγγισε τον ηχο σαν αποτελεσμα ψυχοακουστικης μελετης, δειχνουν απολυτα αυτο που θεωρω εγω σαν επιστημονα μουσικο.

Οσο για την απορια σου...

Η δικαιολογια ειναι πως μεγαλωσαμε ακουγοντας συμφωνα διαστηματα.

Θα ηθελα ομως να γινει καποια στιγμη ενα πειραμα με ιθαγενεις του Αμαζονιου, που ποτε δεν εχουν ακουσει μουσικη.

Να τους βαλουν ενα κομματι κλασσικης μουσικης, ενα κομματι ηλεκτρονικης πειραματικης μουσικης και ενα ροκ...Να δουμε την αντιδραση τους.

Το πειραμα θα εχει μεγαλο ενδιαφερον γιατι οι ιθαγενεις θα ειναι ανθρωποι που θα εχουν ηδη καποια συνειδηση και θα ξεχωριζουν το "καλο" απο το "κακο" ακουσμα.

Επισης, δεν ειναι τυχαιες οι μελετες που αποδεικνυουν πως η κλασσικη μουσικη ηρεμει και χρησιμευει σε περιπτωσεις ψυχοπαθων..Αρα, καποιο λογο υπαρξης εχουν τα διαστηματα μας..

Και εαν το παμε ακομα πιο φιλοσοφικα...Ο Πυθαγορας, απεδειξε πως τα καθαρα μας διαστηματα, ειναι αυτα τα οποια εχουν και μια μορφη αναλογιας μη περιοδικου αριθμου. Βεβαια, εκανε το λαθος να παραβλεψει τη φυσικη των ταλαντωσεων στο μονοχορδο του, ομως η μαθηματικη προσεγγιση σαν πρωτη εικονα, ειναι σωστη

 
Last edited:
Ο ξενάκης ήταν μουσικός και μάλιστα εξαιρετικός. Κάνετε μεγάλο λάθος αν νομίζετε πως δεω έχει μουσικότητα και απλά ήταν ένα πειραματιστής του ήχου. Τα πρώτα του έργα είναι μάλιστα πολύ φυσιολόγικα (τονικά, συμβατικά σύνολα οργάνων). Απλά προχωρώντας τα απέριψε.

Αν μου επιτρέπεται είναι ταξιδευτής της μουσικής και όχι τεχνικός ήχου. Άλλωστε δεν ήταν μόνο μαθηματικός αλλά και αρχιτέκτονας (πέρα από μουσικός φυσικά).

Ερχόμενος σε επαφή με τον μοντερνισμό στις τέχνες (μια μορφή αντι-ρομαντισμού) έγινε ο πρωτοστάτης του μουσικού μοντερνισμού των 50s.

 
Ευχαριστώ Lost Highway. To Fruity Loops δεν θυμάμαι να το έχω δοκιμάσει, και αν κρίνω από τις περιγραφές σας φαίνεται πολύ "ετοιματζίδικο" για αυτό που προσπαθώ να κάνω...

 
andreoulis είπε:
Δεν ξέρω αν θα με θεωρήσετε εκτός θέματος, αλλά το όλο τόπικ κινδυνεύει  αν δεν παραδεχτούμε ότι αυτό που αρχικά δημοσιεύτηκε δεν μπορεί να κριθεί αντικειμενικά, παρά μόνο υποκειμενικά... είναι μιας μορφής τέχνη, και "τέχνη είναι οτι θεωρείται από κάποιον τέχνη"!
Δεν νομίζω … 

Τέχνη η χρήση τεχνικών ώστε να καταφέρεις να εκφράσεις κάτι


που δεν είναι δυνατόν να εκφράσεις με τον πεζό λόγο.


Αν η μουσική, η ζωγραφική, η φωτογραφία κλπ δεν εκφράζουν κάτι,

είναι απλά τεχνικές και όχι Τέχνη.

Διαφωνείς;  ::)

 
IxNiLaTiS είπε:
Δεν νομίζω … 

Τέχνη η χρήση τεχνικών ώστε να καταφέρεις να εκφράσεις κάτι


που δεν είναι δυνατόν να εκφράσεις με τον πεζό λόγο.


Αν η μουσική, η ζωγραφική, η φωτογραφία κλπ δεν εκφράζουν κάτι,

είναι απλά τεχνικές και όχι Τέχνη.

Διαφωνείς;  ::)
Το ίδιο πράγμα λέμε αν το καλοσκεφτείς  ::)

πχ: αν εγώ ως καλλιτέχνης ή ως αποδέκτης της νιώθω/εκφράζω κάτι δημιουργώντας/ αποδεχόμενος το έργο... τότε αυτό δεν είναι;

 
Status
Not open for further replies.

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top