- Μηνύματα
- 9,502
- Πόντοι
- 38
Πέρα από κάθε περιγραφή, ιδού η real time εκτέλεση του έργου "Μycenae Alpha" του Γιάννη Ξενάκη από το μηχάνημα UPIC (λεπτομέρειες παρακάτω):
http://uk.youtube.com/watch?v=yztoaNakKok
Εκστασιασμένος (και σοκαρισμένος!) παρατήρησα ότι όσο πιο πολύ απέχει η γραμμή από τον άξονα x, τόσο υψηλότερη είναι η συχνότητά της, και επίσης όσο πιο έντονα γραμμένη είναι στην παρτιτούρα (δλδ σαν να "πατάμε" περισσότερο το μολύβι) τόσο πιο δυνατή είναι η νότα, κι ακόμη μου δόθηκε η εντύπωση ότι τόσες περισσότερες έξτρα κυματομορφές της προστίθενται.
Αυτό είναι το πρώτο έργο που έφτιαξε ο Ξενάκης με την συνθετική και εκτελεστική βοήθεια του UPIC (http://membres.lycos.fr/musicand/INSTRUMENT/DIGITAL/UPIC/UPIC.htm), ενός μηχανήματος συνδεδεμένου με υπολογιστή που αναλάμβανε να μεταφράσει σε ήχους τις γραμμές και σχήματα της "γραφικής παρτιτούρας". Μετά από πολλά χρόνια προσπαθειών, το κατασκεύασε το 1978.
Σημειώνω βεβαίως ότι ένα από τα απίστευτα σημεία της υπόθεσης είναι ότι ο Ξενάκης είχε συλλάβει και καταγράψει έργα του σε "γραφικές παρτιτούρες", βασισμένες σε μαθηματικές αρχές, από το 1954 με το "Μετάστασις" ( http://en.wikipedia.org/wiki/Metastasis_(Xenakis_composition) )...
...και απλά επί 24 χρόνια προσπαθούσε να υλοποιήσει αυτό το μνημειώδες hardware, το UPIC, για να του ανοιχθούν νέοι ορίζοντες αλλά και για να κάνει την μουσική του προσβάσιμη στον οποιονδήποτε, είτε είχε μουσική παιδεία είτε όχι.
Ήθελα επίσης να σας ρωτήσω αν ξέρετε αν υπάρχουν σήμερα software που να αναλαμβάνουν να κάνουν το ίδιο, πχ από ένα σκαναρισμένο σχέδιο ή από μια φωτογραφία, κι αν μπορούν να ερμηνεύσουν σε μουσική όχι μόνο γραμμές αλλά και σχήματα (κύκλους, πυραμίδες κλπ) σε δυο ή ακόμη καλύτερα, σε τρεις διαστάσεις. Περιμένω τυχόν απαντήσεις με τρομερό ενδιαφέρον...
http://uk.youtube.com/watch?v=yztoaNakKok
Εκστασιασμένος (και σοκαρισμένος!) παρατήρησα ότι όσο πιο πολύ απέχει η γραμμή από τον άξονα x, τόσο υψηλότερη είναι η συχνότητά της, και επίσης όσο πιο έντονα γραμμένη είναι στην παρτιτούρα (δλδ σαν να "πατάμε" περισσότερο το μολύβι) τόσο πιο δυνατή είναι η νότα, κι ακόμη μου δόθηκε η εντύπωση ότι τόσες περισσότερες έξτρα κυματομορφές της προστίθενται.
Αυτό είναι το πρώτο έργο που έφτιαξε ο Ξενάκης με την συνθετική και εκτελεστική βοήθεια του UPIC (http://membres.lycos.fr/musicand/INSTRUMENT/DIGITAL/UPIC/UPIC.htm), ενός μηχανήματος συνδεδεμένου με υπολογιστή που αναλάμβανε να μεταφράσει σε ήχους τις γραμμές και σχήματα της "γραφικής παρτιτούρας". Μετά από πολλά χρόνια προσπαθειών, το κατασκεύασε το 1978.


Σημειώνω βεβαίως ότι ένα από τα απίστευτα σημεία της υπόθεσης είναι ότι ο Ξενάκης είχε συλλάβει και καταγράψει έργα του σε "γραφικές παρτιτούρες", βασισμένες σε μαθηματικές αρχές, από το 1954 με το "Μετάστασις" ( http://en.wikipedia.org/wiki/Metastasis_(Xenakis_composition) )...
...και απλά επί 24 χρόνια προσπαθούσε να υλοποιήσει αυτό το μνημειώδες hardware, το UPIC, για να του ανοιχθούν νέοι ορίζοντες αλλά και για να κάνει την μουσική του προσβάσιμη στον οποιονδήποτε, είτε είχε μουσική παιδεία είτε όχι.
Ήθελα επίσης να σας ρωτήσω αν ξέρετε αν υπάρχουν σήμερα software που να αναλαμβάνουν να κάνουν το ίδιο, πχ από ένα σκαναρισμένο σχέδιο ή από μια φωτογραφία, κι αν μπορούν να ερμηνεύσουν σε μουσική όχι μόνο γραμμές αλλά και σχήματα (κύκλους, πυραμίδες κλπ) σε δυο ή ακόμη καλύτερα, σε τρεις διαστάσεις. Περιμένω τυχόν απαντήσεις με τρομερό ενδιαφέρον...
Τελευταία επεξεργασία από moderator: