Moda σε Marshall Avt50αρη!

Passive

Νέο μέλος
Μηνύματα
285
Πόντοι
16
Συμφωνα με τον κατασκευαστη ο ενισχυτης εχει στην προενισχυση μια ΕCC83. Επειδη η κιθαρα μου εχει γκαζιαριδες μαγνητες σκεφτομαι να του βαλω την 12at η au (σωστα την λεω ? ) που εχει λιγοτερο gain γιατι το καθαρο headroom που εχω τωρα ειναι πολι λιγο. Εχει κανει ποτε καποιος κατι αναλογο ? Θα εχει αποτελεσμα ? καθε συμβουλη ευπροσδεκτη.

 
Μάλλον εννοείς την 12ΑΤ7, είναι ίδια λυχνία με την ECC83 και δεν θα κερδίσεις τίποτα αντικαθιστώντας τη.  :)

 
Λαθος.Η ΕCC83 ειναι η 12AX7,η ΕCC81 ειναι η 12ΑΤ7 (& η ECC82 η 12ΑU7).

Η lowest gain ειναι η 12AU7 ,γενικα οσο πιο lower gain ειναι τοσο πιο καθαρο ηχο εχεις,δες ομως αν σου αρεσει πρωτα (προσωπικα σε ολους μου τους ενισχυτες βαζω 12ΑU7 στην V1 ,ομως παιζω παντα με κομπρεσσορα που μπουσταρει το σημα) 

 
Αν οι προαναφερθεισες εκ του superfunkεως λυχνιες σου φανουν "λιγες", θα μπορουσες να δοκιμασεις και μια 5751 που ειναι ουσιαστικα μια 12ΑΧ7, αλλα ελαφρα χαμηλοτερης ισχυος (70 αντι για 100).

Εγω τετοιες εχω βαλει και τις βρισκω μουρλια...  ;D

 
Βεβαίως πρέπει να κρατήσεις κατά νου και το ακόλουθο:

Το στενό headroom που έχεις με την 12AX7 μπορεί να είναι προς όφελος της συνολικής συμπεριφοράς του ενισχυτή.

Εξηγούμαι: Το clipping από την 12ΑΧ7 ενδεχομένως να συμπιέζει (και έτσι να περιορίζει) την δυναμική περιοχή του σήματος το οποίο φτάνει στον τελικό για ενίσχυση. Ενδεχομένως, το όλο κύκλωμα να είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε ο τελικός να μην παραμορφώνει (δεδομένου ότι μιλάμε για solid-state τελικό).

Στην περίπτωση που επιτρέψεις σήμα με μεγαλύτερο πλάτος ("αψαλίδιστο") να περάσει στον τελικό τότε υπάρχει περίπτωση (όταν έχει ψηλά το master volume) να αρχίσει αυτός να παραμορφώνει κατά τα μεταβατικά. Κάτι τέτοιο δεν το θέλεις.  :)

Σε κάθε περίπτωση μπορείς να δοκιμάσεις βεβαίως.... :)

(Ζημιά δεν θα πάθεις.)

 
harilatron είπε:
Το clipping από την 12ΑΧ7 ενδεχομένως να συμπιέζει (και έτσι να περιορίζει) την δυναμική περιοχή του σήματος το οποίο φτάνει στον τελικό για ενίσχυση. Ενδεχομένως, το όλο κύκλωμα να είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε ο τελικός να μην παραμορφώνει (δεδομένου ότι μιλάμε για solid-state τελικό).

Στην περίπτωση που επιτρέψεις σήμα με μεγαλύτερο πλάτος ("αψαλίδιστο") να περάσει στον τελικό τότε υπάρχει περίπτωση (όταν έχει ψηλά το master volume) να αρχίσει αυτός να παραμορφώνει κατά τα μεταβατικά.
Η λυχνια σε τετοιους ενισχυτες ειναι σε κανονικο gain stage ή συνδεδεμενη ως "clipping diode"?

Με μια πιο "δυνατη" λυχνια το πλατος του σηματος δεν ειναι μεγαλυτερο απο αυτο μιας σχετικα πιο αδυναμης?

Η δευτερη θα δινει χαμηλοτερο σημα και δεν θα "τερματιζει" (κλιπαρει) τοσο πολυ, αρα ο τελικος θα παιρνει πιο καθαρο σημα...

Συμφωνω βεβαια οτι θα 'πρεπε ο τελικος να ειναι ρυθμισμενος ωστε απλα να ενισχυει το σημα του προενισχυτη χωρις ...παρατραγουδα, γιατι τα τρανζιστορ κλιπαρουν πιο ...αγαρμπα.

Αυτοι οι ενισχυτες βγαζουν βρωμια απο το μηδεν, ή θελουν ανεβασμα gain + volume και χαμηλα το master για να βρωμισουν?

 
harilatron είπε:
Σε κάθε περίπτωση μπορείς να δοκιμάσεις βεβαίως.... :) 
αυτο ειναι το μονο σιγουρο! ;)

(Ζημιά δεν θα πάθεις.)
ZHMIAA ομως?...  ;)  ;D ;D ;D

 
Σύμφωνα με το διάγραμμα του AVT50, το σήμα στο καθαρό κανάλι ακολουθεί την εξής διαδρομή :

OP amp MJ7289 με gain=4,8 -> Μ5201 με gain=1 -> ECC83 a -> ECC83B -> M5202 (tone stack) και πάει λέγοντας

Όπως πάντα συμβαίνει στους υβριδικούς ενισχυτές, το headroom δεν καθορίζεται από την λυχνία (που μπορεί ακόμη και σε ανοδική τάση στον συγκεκριμένο ενισχυτή 56 Volt) να δώσει καθαρό σήμα 80 volt peak to peak, αλλά από τον περιορισμό των τελεστικών που δουλεύουν σε τάση 15 volt και είναι σίγουρο ότι θα κλιπάρουν πολύ νωρίτερα από την λυχνία.

Τώρα , αλλάζοντας την ecc83 με πχ ecc82, τι καταφέρνεις :

1. λόγω του ότι μάλλον δεν θα αλλάξεις τις αντιστάσεις ανόδου της λυχνίας (R25 , R26) και θα τις αφήσεις 100KΩ , θα βάλεις την ecc82 να δουλεύει σε πολύ χαμηλότερη ανοδική τάση από το ενδεδειγμένο σημείο λειτουργίας της ( με απλούς υπολογισμούς περίπου 25V από 56V που ήταν η ecc83.

Αν και ακόμη κι έτσι η λυχνία μπορεί να υπερκαλύψει τα όρια των τελεστικών, δεν δουλεύει στο γραμμικό κομμάτι της καμπύλης της.

2. Τελικά , κάνεις μια τρυπα στο νερό καθώς νομίζεις ότι έχεις περισσότερο headroom γιατί για να τερματίσεις το M5201 που ακολουθεί απλώς πρέπει να γυρίσεις περισσότερο το gain.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
κατατοπιστικοτατος ο billpos!

thanks για τις πληροφοριες! ;)

 
Δηλαδη παιδες η κατασταση ειναι μια η αλλη,απο τι καταλαβα. Δηλαδη η ECC83 ειναι εκει απλα για να "χρωματισει" τον ηχο η οντως ειναι ειναι ενεργο μερος της προενισχυσης ? Δηλαδη ανταποκρινεται στις αλλαγες του gain της προενισχυσης. Ευχαριστω για την μεχρη τωρα ανταποκριση στο θεμα.  :)

 
Δεν είχα υπόψη μου την ακριβή "πορεία" του σήματος και νόμιζα ότι συνολικά το clipping προέρχεται από τις λάμπες της προενίσχυσης. Η λογική αυτού που έγραψα ήταν ότι ΑΝ στη συγκεκριμένη τοπολογία η ECC82 έδινε μεγαλύτερο πλάτος λόγω του ηπιότερου clipping (ανεξαρτήτως χαμηλότερου gain... λόγω π.χ. διαφορετικών τάσεων λειτουργία /πολώσεων) ΤΟΤΕ μπορεί να οδηγούσε το στάδιο ισχύος στην παραμόρφωση (κάτι που εν προκειμένω δεν είναι επιθυμητό).

Προφανώς (μετά από την πολύ καλή πληροφορία από τον billpos) αντιλαμβανόμαστε ότι αυτό δεν ισχύει.  ;)

 
Θα με κανετε να ξεθαψω το βιβλιο των αναλογικων και να λιωσω στουσ τελεστικους  :P Και ελεγα να δωσω βαση στην Κβαντομηχανικη το πασχα,παλι με τις Modes ασχολουμαστε. Δηλαδη Harilatron/Bilpos πιο πολυ ρολο παιζουν οι τελεστικοι ε ?

 
Ναι, με βάση αυτά που λέει ο billipos οι τελεστικοί είναι αυτοί που θα παραμορφώσουν πρώτοι.

Αν ρωτούσες κάτι σχετικό με την Κβαντομηχανική πάντως θα ήμουν πιο σίγουρος για την απάντησή μου.  ;D

 
Ας θεωρησουμε το κυκλωμα χωρο Hilbert επομενως  8) Χεχε ετσι συναδελφε ?

 
Passive είπε:
Δηλαδη παιδες η κατασταση ειναι μια η αλλη,απο τι καταλαβα. Δηλαδη η ECC83 ειναι εκει απλα για να "χρωματισει" τον ηχο η οντως ειναι ειναι ενεργο μερος της προενισχυσης ? Δηλαδη ανταποκρινεται στις αλλαγες του gain της προενισχυσης. Ευχαριστω για την μεχρη τωρα ανταποκριση στο θεμα.  :)
Προενισχύει και πολύ μάλιστα, το πρώτο μισό  έχει gain περίπου 17 και το δεύτερο περίπου 45, δηλαδή όλο μαζί περίπου 760.

Αυτό που δεν κάνει (δεν προλαβαίνει δηλαδή) είναι να παραμορφώσει αν αυτό θές να πείς.

 
Passive είπε:
Ας θεωρησουμε το κυκλωμα χωρο Hilbert επομενως  8) Χεχε ετσι συναδελφε ?
Πάλι καλά δηλαδή που ο Σρέντιγκερ δεν έβαλε την γάτα σε καμία 4Χ12 !

 
Καλύτερα δεν είναι να πούμε ότι κάθε στοιχείο του κυκλώματος είναι ένας τελεστής?

(Και τα στοιχεία που χρωματίζουν ότι είναι μη-γραμμικοί τελεστές? Και οι πυκνωτές είναι διαφορικοί τελεστές... και τα στοιχεία που ψαλιδίζουν... τελεστές που δεν έχουν αντίστροφο?  :))

(ΟΚ ας μην καούμε άλλο  :P)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top