Mixing vocals chain....

menelaos

Μέλος
Μηνύματα
3,345
Πόντοι
36
Λοιπόν...... Για αρχή ας ξεκαθαρίσουμε ότι από μίξη είμαι κουλός και άχρηστος, κυρίως λόγω του ότι ποτέ μα ποτέ δεν έχω κάτσει με έναν άνθρωπο που να ξέρει ώστε να δω πώς θα πάρω τους ήχους που θέλω. Απλώς λοιπόν θα ήθελα ένα γενικό guideline ώστε να ακούγονται τα φωνητικά μου (γενικά, όχι σε κάποιο συγκεκριμένο κομμάτι) καθαρά σε μια μίξη, να μην είναι στεγνά, αλλά και να μην πλέουν στο reverb. Συνήθως όταν ηχογραφώ βάζω πρώτα ένα compressor, comp γύρω στο 2-3 και ένα eq, που συνήθως κόβω λίγο στα μεσαία γιατί τουλάχιστον με το δικό μου μικρόφωνο ακούγεται λίγο muddy, και προσθέτω λίγο στα 8-10k. Αν χρειαστώ de-esser το βάζω πρώτο, πριν το comp. Μετά συνήθως παίρνω ένα send όπου βάζω ένα μικρό delay + reverb και πάλι eq, όπου κόβω τα μπάσσα. Προφανώς αυτό το παίρνω για να μην ακούγεται ξερό το track.

Δε ζητάω πολύ συγκεκριμένες συμβουλές, ξέρω ότι από το internet και χωρίς κάποιο συγκεκριμένο clip δε θα μπορούσα να τις ζητήσω, απλά θα ήθελα να μου πείτε πώς περίπου χρησιμοποιούνται γενικώς τα διάφορα effects/plugins στα φωνητικά, *γενικώς*. Κάποια γενικά guidelines δηλαδή :)

Thanks! :)

 
αρχικα πρπσπαθησε να αποφευγεις να ηχογραφεις με κομπρεσσορα η αλου ειδους εφε γιατι σε περιοριζει αργοτερα στη μιξη σου.αν πειραματιστεις λιγο με τα διαφορα εφε,στη συνεχεια θα μπορεις να φανταζεσαι εναν "ηχο" η μια "χροια" που θελεις και θα προσπαθεις να την προσεγισεις.αν και υπαρχουν καποια βασικα χρησης του eq,ο τροπος χρησης τους διαφερει απο φωνη σε φωνη.

 
Thanks για την απάντηση :) Δεν ηχογραφώ "με" effects, καθώς δουλεύω μόνο με software plugins. Για το eq, ναι το ξέρω, αυτό που βασικά θέλω είναι να μου πείτε πώς περίπου δουλέυετε εσείς με τα φωνητικά, πχ "συνήθως compression 2-3 με τόσο attack/release, μετά eq, ένα send με μικρό delay και λίγο feedback στο οποίο βάζω πάλι eq και κόβω τις χαμηλές" :) Κάτι τέτοιο :) Γενικές ιδέες :)

 
Ο λόγος για τον οποίο δεν παίρνεις απάντηση είναι ότι ζητάς κάτι πολύ γενικό. Εγώ αυτή την εποχή μιξάρω 2 δίσκους, έναν pop και έναν hard rock/stoner.

Υπάρχουν tracks όπου η φωνή έχει μόνο compression και τίποτα άλλο (ούτε sends) και υπάρχουν και κάτι άλλα που έχουν compression->autotune (χεχε)->compression->exciter->eq->de-esser->multiband compression->παραμόρφωση και sends slap delay και reverb... 8O

Πάντως επειδή το compression σε όσο περισσότερα στάδια γίνεται, τόσο πιο ομαλό είναι (τόσο λιγότερο ακούγεται ότι το σήμα έχει φάει compression), καλό είναι να ηχογραφούμε ΜΕ compression και eq. Απλά θέλει προσοχή.

Επίσης αυτό γίνεται γιατί ένας hardware compressor δεν συγκρίνεται σε καμία περίπτωση με το vst effect. Αν βέβαια είναι να κομπρεσσάρεις με κανένα behringer καλύτερα αστο για τη μίξη.. :lol:

 
Δεν υπαρχει καποιος κανονας για τα φωνητικα εκτος βεβαια απο το να αποφευγεις τις καθε ειδους υπερβολες στα εφε.

Προσωπικα εχω καταργησει εντελως το reverb εδω και χρονια & χρησιμοποιω μονο delay (σε send βεβαια) με υψηλο feedback & ενα time γυρω στα 500 ms,αν το χρησιμοποιησεις λιγο (δηλ. με χαμηλα το "ποντεσιομετρο" του send) δινει ενα εκπληκτικο smoothness & ογκο στα φωνητικα χωρις να χρειαζονται τα σπηλαια του delay.Eιδικα αν τα υπολοιπα tracks ειναι πολυ γεματα και ογκωδη λειτουργει τελεια.Αν ειναι πιο αδεια κοβεις feedback & time.

Oι virtual compressors (ειδικα ο R Comp) ειναι πλεον παρα πολυ καλοι & τους χρησιμοποιω αποκλειστικα.Εκπληκτικο χρωμα θα σου δωσει και το Antares mic simulation ειδικα αν παιξεις με το "tube distortion" του.

Χρησιμοποιησε ενα ratio 2:1,ενα γρηγορο attack & ενα "λογικο" release,oσον αφορα το Thershold ξεκινα απο ενα -10 & βλεπεις :wink: και πανω απο ολα ΠΑΡΕ ΤΑ ΣΩΣΤΑ LEVELS,δηλ. μη γραφεις ουτε πολυ χαμηλα ουτε πολυ ψηλα.

Πειραματισου και με τη "θεση" που βαζεις το eq,καποιες φορες λειτουργει καλυτερα ΠΡΙΝ τον κομπρεσσορα καποιες μετα και καποιες ΚΑΙ πριν ΚΑΙ μετα (προσωπικα κανω eq και πριν και μετα οταν ο τραγουδιστης εχει πολυ βαρια και μπασα φωνη που δεν ¨κοβει" στο mix)

Συμφωνω με τον προλαλησαντα,ηχογραφουμε παντα ΜΕ comp & ΜΕ eq.

(εξαρταται βεβαια και απο το μικροφωνο που εχεις)

 
Δεν υπαρχει καποιος κανονας για τα φωνητικα εκτος βεβαια απο το να αποφευγεις τις καθε ειδους υπερβολες στα εφε.
Προσωπικα εχω καταργησει εντελως το reverb εδω και χρονια & χρησιμοποιω μονο delay (σε send βεβαια) με υψηλο feedback & ενα time γυρω στα 500 ms' date='αν το χρησιμοποιησεις λιγο (δηλ. με χαμηλα το "ποντεσιομετρο" του send) δινει ενα εκπληκτικο smoothness & ογκο στα φωνητικα χωρις να χρειαζονται τα σπηλαια του delay.Eιδικα αν τα υπολοιπα tracks ειναι πολυ γεματα και ογκωδη λειτουργει τελεια.Αν ειναι πιο αδεια κοβεις feedback & time.

Oι virtual compressors (ειδικα ο R Comp) ειναι πλεον παρα πολυ καλοι & τους χρησιμοποιω αποκλειστικα.Εκπληκτικο χρωμα θα σου δωσει και το Antares mic simulation ειδικα αν παιξεις με το "tube distortion" του.

Χρησιμοποιησε ενα ratio 2:1,ενα γρηγορο attack & ενα "λογικο" release,oσον αφορα το Thershold ξεκινα απο ενα -10 & βλεπεις :wink: και πανω απο ολα ΠΑΡΕ ΤΑ ΣΩΣΤΑ LEVELS,δηλ. μη γραφεις ουτε πολυ χαμηλα ουτε πολυ ψηλα.

Πειραματισου και με τη "θεση" που βαζεις το eq,καποιες φορες λειτουργει καλυτερα ΠΡΙΝ τον κομπρεσσορα καποιες μετα και καποιες ΚΑΙ πριν ΚΑΙ μετα (προσωπικα κανω eq και πριν και μετα οταν ο τραγουδιστης εχει πολυ βαρια και μπασα φωνη που δεν ¨κοβει" στο mix)

Συμφωνω με τον προλαλησαντα,ηχογραφουμε παντα ΜΕ comp & ΜΕ eq.

(εξαρταται βεβαια και απο το μικροφωνο που εχεις)[/quote']

οταν βαζεις compression το βαζεις πανω σε ενα σημα το οποιο γνωριζεις για να επηρεασεις το δυναμικο ευρος του.δηλαδη σε ενα προ-ηχογραφημενο υλικο.αν το κανεις αυτο κατα τη διαρκεια της ηχογραφησης οπως λεει ο προλαλησαντας και SF το ουσιαστικα το κανεις σε ενα σημα που δεν το γνωριζεις γιατι δεν ξερεις πως θα τραγουδησει ο τραγουδιστης και το πιο πιθανο ειναι σε καθε take να τραγουδαει "διαφορετικα".ετσι το πιο πιθανο ειναι να "πεσεις εξω" στις ρυθμισεις και μετα να μην υπαρχει γυρισμος.το να γραψεις με compression καλο ειναι να χρησημοποιειται σε εξαιρετικες περιπτωσεις οπως πχ οταν ενας τραγουδιστης δεν μπορει να ελεγξει τις δυναμικες του και υπαρχει ο κυνδυνος να πικαρει το σημα. αυτα τα πραγματα μας τα λενε οι καθηγητες της ηχοληψιας στη σχολη και μου φαινονται απολυτως λογικα!
 
οταν βαζεις compression το βαζεις πανω σε ενα σημα το οποιο γνωριζεις για να επηρεασεις το δυναμικο ευρος του.δηλαδη σε ενα προ-ηχογραφημενο υλικο.αν το κανεις αυτο κατα τη διαρκεια της ηχογραφησης οπως λεει ο προλαλησαντας και SF το ουσιαστικα το κανεις σε ενα σημα που δεν το γνωριζεις γιατι δεν ξερεις πως θα τραγουδησει ο τραγουδιστης και το πιο πιθανο ειναι σε καθε take να τραγουδαει "διαφορετικα".ετσι το πιο πιθανο ειναι να "πεσεις εξω" στις ρυθμισεις και μετα να μην υπαρχει γυρισμος.το να γραψεις με compression καλο ειναι να χρησημοποιειται σε εξαιρετικες περιπτωσεις οπως πχ οταν ενας τραγουδιστης δεν μπορει να ελεγξει τις δυναμικες του και υπαρχει ο κυνδυνος να πικαρει το σημα. αυτα τα πραγματα μας τα λενε οι καθηγητες της ηχοληψιας στη σχολη και μου φαινονται απολυτως λογικα!
Φυσικά και ο τραγουδιστής ΔΕΝ το λέει διαφορετικά σε καθε take, γιατί αν ήταν έτσι δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε punch in (στις σχολές τα λένε "κολλήματα" :lol:) Εκτός βέβαια αν είναι καλαμπόρτζης ο τραγουδιστής, οπου δεν μας σώζει ούτε compressor ούτε τίποτα.

Επίσης, όταν βάζεις compression το κάνεις για να ΠΕΡΙΟΡΙΣΕΙΣ το δυναμικό εύρος του. Όπως και να τραγουδήσει βοηθά να έχουμε περιορισμένη δυναμική περιοχή αν η ενορχήστρωση είναι πυκνή και βοηθά στο να κάνει αυτό που λένε οι μάστορες του ήχου (άγγλοι) "cut through the mix".

Έχω ηχογραφήσει 2-3 δίσκους και έχω βρεθεί σε ηχογραφήσεις επαγγελματικών εμπορικών δίσκων (τα τραγούδια που ακούμε στα ραδιόφωνα). Οι περισσότεροι ηχογραφούν με limiting amplifier οι υπόλοιποι με compressor και EQ./

ΥΓ: Σε ποια σχολή πηγαίνεις; Και εγω από σχολή έχω βγεί... :roll:

 
αυτος παντως (και οποιοσδηποτε σοβαρος παραγωγος & ηχοληπτης εχω γνωρισει και εδω και στο εξωτερικο) ηχογραφει οπως ο...προλαλησαντας και ο SF :lol:

http://www.vintagemicrophone.com/JShop/page.php?xPage=article6.html

Τωρα αν εχει παει σε ..σχολη η οχι δεν ξερω.. :lol: :lol:

 
Απο το link του SF (thanks by the way) :D :

Blue: Do you record the voice dry without compression?

Ross: I will almost always record with some amount of compression on a vocal, not only for the technical side of level management but also because I love the sound of well-used compression – especially on vocals. I find that the more I build my sonic vision every step of the way in the recording process, the easier it is to realize that vision in the mix.

Blue: Describe your audio chain for us.

My vocal chain on a normal vocal will be a tube mic of some sort into a Neve or a Neve-like mic pre into a compressor. As far as mic pre's, I love the Neve 1084, the Telefunken V72 tube pre is huge, and Chandler LTD has a great new EMI channel from the old Abbey Road design. Compressors range from an LA3a or LA2a to an 1176, a Manley ELOP and sometimes an Empirical Labs Distressor.

O LA2a και o 1176 είναι αυτοί οι limiting amplifiers που έλεγα...

ΥΓ: Μηπως να αλλάξω το username μου σε "Προλαλήσαντας;" :lol:

 
maze ποτέ δεν μας είπαν να ηχογραφούμε χωρίς compressor απλά μας συμβούλεψαν τις πρώτεςς μας ηχογραφήσεις να τις κάνουμε χωρίς, μέχρι να μαθουμε να δουλέυουμε σωστά με αυτόν. Αν έχεις ένα σήμα dry, μπορείς να πειραματιστείς λίγες φορές και να ακούσεις τι κάνει (και στην πράξη) ο κομπρέσορας (χωρις να έχεις τον τραγουδιάρη μέσα τόσες ώρες).

 
όλοι οι τρόποι είναι καλοί και άγιοι, αρκεί να βοηθούν το αποτέλεσμα να προσεγγίζει το ποθητόν...και εξ αυτού κρίνεται ο καθένας..και εξ αυτού μιλούν και οι "προλαλήσαντες" :D

τον τρόπο τον καθορίζουν κάποιες σημαντικές παράμετροι...κατ' αρχήν η ποιότητα του hardware εξοπλισμού, κατά δευτερον η ποιότητα του χώρου της ηχογράφησης, κατά τρίτον το μέσο (πχ τραγουδιστής και τα χούγια του) και τέλος η εμπειρία του ηχολήπτη...

Δεν θέλω καν να φαντάζομαι έναν άπειρο ηχολήπτη (πολλές φορές και έμπειρο) να κάνει eq στο προς ηχογράφηση σήμα...τις συχνότητες πχ που θα "κόψει" αν κατά το mix του χρειαστούν, που θα τις βρει??? θα τις γεννήσει ή θα νομίσει ότι κάτι κάνει αν πχ ενισχύει ήδη "πετσοκομένες" μεσαίες για να δώσει παρουσία...εκτός αν ηχογραφεί φωνητικά πάνω σε ένα ήδη μιξαρισμένο background...(που και πάλι το συζητάμε σαν πρακτική)...

τώρα αν η εμπειρία το επιτρέπει και το αποτέλεσμα ικανοποιεί με τις εκ προτέρων ρυθμίσεις, σηκώνω τα χέρια ψηλά...και δεν μου πέφτει λόγος απλά εγώ δεν θα το πρότεινα σε κάποιο άπειρο...(εξαίρεση στον κανόνα η προσπάθεια να διορθώσουμε αδυναμίες ενός μέτριου εξοπλισμού...)

όσο για το comp όπως όλοι ξέρουν δεν είναι τίποτα άλλο (στην ιδανική του μορφή και όχι όταν χρησιμοποιείται σαν effect ή για να προσδώσει "χαρακτήρα"...), παρά ένα εικονικό χέρι του ηχολήπτη συνεχώς πάνω στο fader...αν έχετε όρεξη και χρόνο δοκιμάστε -αφού πάρετε ΣΩΣΤΕΣ στάθμες- να τον αντικαταστήσετε μετά το rec με τις volume envelopes των daw και θα με θυμηθείτε φτιάχνοντας την ιδανική και χωρίς ίχνος artifacts, δυναμική περιοχή...τώρα αν διαθέτετε κανά λαμπάτο τερατάκι και γουστάρετε τα ηχητικά του τερτίπια τον προσθέτετε με φειδώ στις ρυθμίσεις και απολαμβάνετε αυτό το κάτι που έχει να σας δώσει...

Όλα τα παραπάνω είναι απλά προσωπικές εκτιμήσεις και φυσικά κατά περίπτωση (για τις περισότερες μιλάμε...) καταστρατηγούνται κι από μένα...πχ σιγά μη κάτσω να κάνω λεπτομερές automation σε μια κακοπληρωμένη δουλειά που πρέπει να τελειώσει σε 5 ώρες...εκεί τρώει ο comp ...σίδερα και το eq...ατσαλι...

Και το κακό είναι ότι το 90% των παραγωγών είναι έτσι γι αυτό και την έχω κάνει εδώ και χρόνια με ελαφρά...

ΥΓ. Ηχοληψία...χμ...γυναίκα δεν είναι κι αυτή??? λέτε να μην ξέρει να προσποιείται οργασμό??? θέλει προσοχή στα "σημάδια" γιατί αν το καταλάβεις αργά (μια και δεν μιλάει κι αυτή ευκολα) την έχασες...και πας για άλλη ξεκινώντας από την αρχή, απλά με ένα "πόντο" εμπειρίας παραπάνω...τώρα αν οι πόντοι φτάσουν ένα όριο και πάνω, το bonus είναι να την "ακουμπάς" με το μαγικό σου ραβδί (όπως ο κυριούλης που ανέφερε ο SF) κι αυτή να "λιώνει"...

 
αυτος παντως (και οποιοσδηποτε σοβαρος παραγωγος & ηχοληπτης εχω γνωρισει και εδω και στο εξωτερικο) ηχογραφει οπως ο...προλαλησαντας και ο SF :lol:

http://www.vintagemicrophone.com/JShop/page.php?xPage=article6.html

Τωρα αν εχει παει σε ..σχολη η οχι δεν ξερω.. :lol: :lol:
ενταξει SF ξερουμε οτι γνωριζεις καλα το νετ.

 
maze ποτέ δεν μας είπαν να ηχογραφούμε χωρίς compressor απλά μας συμβούλεψαν τις πρώτεςς μας ηχογραφήσεις να τις κάνουμε χωρίς' date=' μέχρι να μαθουμε να δουλέυουμε σωστά με αυτόν. Αν έχεις ένα σήμα dry, μπορείς να πειραματιστείς λίγες φορές και να ακούσεις τι κάνει (και στην πράξη) ο κομπρέσορας (χωρις να έχεις τον τραγουδιάρη μέσα τόσες ώρες).[/quote']
μας συμβουλεψαν ναι.και αυτο γιατι αυτος ο τροπος δεν σε περιοριζει.μπορεις να βαλεις μετα τον κομπρεσσορα.δεν ειπα οτι μας απαγορεψε καποιος κατι.ισα ισα..
 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
οταν βαζεις compression το βαζεις πανω σε ενα σημα το οποιο γνωριζεις για να επηρεασεις το δυναμικο ευρος του.δηλαδη σε ενα προ-ηχογραφημενο υλικο.αν το κανεις αυτο κατα τη διαρκεια της ηχογραφησης οπως λεει ο προλαλησαντας και SF το ουσιαστικα το κανεις σε ενα σημα που δεν το γνωριζεις γιατι δεν ξερεις πως θα τραγουδησει ο τραγουδιστης και το πιο πιθανο ειναι σε καθε take να τραγουδαει "διαφορετικα".ετσι το πιο πιθανο ειναι να "πεσεις εξω" στις ρυθμισεις και μετα να μην υπαρχει γυρισμος.το να γραψεις με compression καλο ειναι να χρησημοποιειται σε εξαιρετικες περιπτωσεις οπως πχ οταν ενας τραγουδιστης δεν μπορει να ελεγξει τις δυναμικες του και υπαρχει ο κυνδυνος να πικαρει το σημα. αυτα τα πραγματα μας τα λενε οι καθηγητες της ηχοληψιας στη σχολη και μου φαινονται απολυτως λογικα!
Φυσικά και ο τραγουδιστής ΔΕΝ το λέει διαφορετικά σε καθε take' date=' γιατί αν ήταν έτσι δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε punch in (στις σχολές τα λένε "κολλήματα" :lol:) Εκτός βέβαια αν είναι καλαμπόρτζης ο τραγουδιστής, οπου δεν μας σώζει ούτε compressor ούτε τίποτα.

Επίσης, όταν βάζεις compression το κάνεις για να ΠΕΡΙΟΡΙΣΕΙΣ το δυναμικό εύρος του. Όπως και να τραγουδήσει βοηθά να έχουμε περιορισμένη δυναμική περιοχή αν η ενορχήστρωση είναι πυκνή και βοηθά στο να κάνει αυτό που λένε οι μάστορες του ήχου (άγγλοι) "cut through the mix".

Έχω ηχογραφήσει 2-3 δίσκους και έχω βρεθεί σε ηχογραφήσεις επαγγελματικών εμπορικών δίσκων (τα τραγούδια που ακούμε στα ραδιόφωνα). Οι περισσότεροι ηχογραφούν με limiting amplifier οι υπόλοιποι με compressor και EQ./

ΥΓ: Σε ποια σχολή πηγαίνεις; Και εγω από σχολή έχω βγεί... :roll:[/quote']

πολοι τραγουδιστες ειναι ασταθεις στην ενταση τουσ και πολλες φορες δημιουργειται προβλημα στο punch in.αυτο που λες οτι οι περοσσοτεροι ηχογραφουν με limiting amplifier μου φαινεται πολυ λογικο,οπως και να ηχογραφησεις με ενα κομπρεσσορα με ρυθμισεις ωστε να λειτουργει ωσ limiter.
 
Δεν θέλω καν να φαντάζομαι έναν άπειρο ηχολήπτη (πολλές φορές και έμπειρο) να κάνει eq στο προς ηχογράφηση σήμα...τις συχνότητες πχ που θα "κόψει" αν κατά το mix του χρειαστούν' date=' που θα τις βρει??? θα τις γεννήσει ή θα νομίσει ότι κάτι κάνει αν πχ ενισχύει ήδη "πετσοκομένες" μεσαίες για να δώσει παρουσία...εκτός αν ηχογραφεί φωνητικά πάνω σε ένα ήδη μιξαρισμένο background...(που και πάλι το συζητάμε σαν πρακτική)...

τώρα αν η εμπειρία το επιτρέπει και το αποτέλεσμα ικανοποιεί με τις εκ προτέρων ρυθμίσεις, σηκώνω τα χέρια ψηλά...και δεν μου πέφτει λόγος απλά εγώ δεν θα το πρότεινα σε κάποιο άπειρο...(εξαίρεση στον κανόνα η προσπάθεια να διορθώσουμε αδυναμίες ενός μέτριου εξοπλισμού...)

[/quote']

!!!
 
αυτος παντως (και οποιοσδηποτε σοβαρος παραγωγος & ηχοληπτης εχω γνωρισει και εδω και στο εξωτερικο) ηχογραφει οπως ο...προλαλησαντας και ο SF :lol:

http://www.vintagemicrophone.com/JShop/page.php?xPage=article6.html

Τωρα αν εχει παει σε ..σχολη η οχι δεν ξερω.. :lol: :lol:
ενταξει SF ξερουμε οτι γνωριζεις καλα το νετ.
εσυ ομως μαλλον δεν το ξερεις για αυτο και εκανες 4 συνεχομενα ποστ....

 
Πολλές ενδιαφέρουσες πληροφορίες! :) Κάτι τέτοιο ήθελα από το thread αυτό :) Thanks a lot λοιπόν!! :)

Maze, thanks, μόνο αν μπορείς όταν κάνεις quote να κρατάς μόνο το μέρος του post που σε ενδιαφέρει γιατί αλλιώς γίνεται δυσανάγνωστο το forum :). Ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια όμως :)

Ερωτησούλες τώρα: καταλαβαίνω ότι λογικά κάνει από μικρή έως τεράστια διαφορά η σειρά των EQ/comp, για μάλλον προφανείς λόγους. Γενικώς το πιο λογικό (για εμένα <-- αρχάριος) είναι να το δουλεύω (ως default) πριν ή μετά το EQ; Ή και τα δύο είναι εξίσου λογικά και θα πρέπει να πειραματιστώ;

Επίσης: Αν κατάλαβα καλά είναι "καλύτερο" (πιο smooth) να δουλέψω με 2 ή 3 στάδια compression αντί για 1. ¶ρα να υποθέσω ότι θα είναι λογικό να βάλω ένα limiter στο dry (δουλεύω μόνο με plugins, just a pc + mbox + mic), μετά να δουλέψω το EQ κλπ κλπ, και στο τέλος να βάλω άλλο ένα compressor;

SF, για άλλη μία φορά σε ευχαριστώ για τη βοήθειά σου. Θυμόμουν αυτό που έλεγες για no-reverb-rule στα vocals, και το δοκίμαζα, με καλά μάλλον αποτελέσματα, όμως θέλω ακόμα δουλειά για κάτι πραγματικά ικανοποιητικό. Οπότε, ερωτήσεις και πάλι :) Όταν λέμε ψηλά το feedback, πόσο περίπου; Επίσης, στο send που έχω το delay, θα ήταν καλό να κάνω πάλι κάποιο compression ή να βάλω ένα EQ ώστε να μην μου γεμίσει τις χαμηλές, ή κάποιο λίγο reverb στο τέλος; Α, επίσης, το delay μου να το βάλω mono ή να κάνω κάποιο stereo delay ώστε να έχω λίγο πιο 3D ήχο;

Ευχαριστώ πάρα πολύ παιδιά, με βοηθάτε πάρα πολύ! :) I owe you! :)

 
Επίσης' date=' στο send που έχω το delay, θα ήταν καλό να κάνω πάλι κάποιο compression ή να βάλω ένα EQ ώστε να μην μου γεμίσει τις χαμηλές, ή κάποιο λίγο reverb στο τέλος; Α, επίσης, το delay μου να το βάλω mono ή να κάνω κάποιο stereo delay ώστε να έχω λίγο πιο 3D ήχο;
[/quote']

δε χρειαζεται να το βαλεις το delay αναγκαστικα σαν send αφου όλα τα delay plugins εχουν knob mix παντα. που σημαινει οτι το βαζεις insert και μιξαρεις dry me wet .

Bεβαια , καλα κανεις να το κανεις send σε Bus στην περιπτωση που θελεις να βαλεις διαφορετικο eq στην <<επιστροφη >> του delay ή και να βαλεις και αλλα εφε ή κομπρεσορες κλπ.
 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top