- Μηνύματα
- 181
- Πόντοι
- 18
γεια χαρα παιδιά
ήθελα να ρωτήσω διάφορα πράγματα για την μίξη ενός κομματιού σε ένα DAW , και πιο συγκεκριμένα σε ότι αφορά τις στάθμες ενός κομματιού (με ας πούμε 30-50 κανάλια, δηλ. πλήρες κομμάτι, με φωνές κιθάρες τύμπανα, συνθς κτλ κτλ).
1) Πόσα db χώρο ενδείκνυται να αφήνει κανείς για το mastering?
2) Αν υποθέσουμε ότι το κομμάτι βγήκε στην maximum στάθμη π.χ. -0,5db. Είναι τεχνικό λάθος κάποιος να κάνει κάποιο software compressing (πχ το L2 της waves) με Threshold πάνω από 0,5db? πχ 2-3dB. Η υπόκειται στην κρίση του καθενός και είναι υποκειμενικό ζήτημα?
3) Αν υποθέσουμε ότι το κομμάτι βγήκε στην maximum στάθμη π.χ. -10db, δηλαδή χαμηλά. Και έστω ότι θέλουμε -προφανώς- να ανέβει σε ένταση. Το σωστό πιο θα ήταν? να ανεβάσουμε τις στάθμες όλων των καναλιών μία μία? μέχρι πόσο?? προφανώς δεν υπάρχει τυφλοσούρτης, απλά θα ήθελα να ακούσω εσείς τι συνηθίζετε να κάνετε για να μαθαίνω και εγώ
4) ας υποθέσουμε ότι σε ένα κομμάτι που πιάνει μέχρι και -7db υπάρχει κάποιο σημείο με υπολογίσιμη χρονική διάρκεια (πχ μια γέφυρα) που έναι πιο δυνατό και παίζει κάπου μεταξύ -1db και -2db.
πως θα χειριζόσασταν το compressing? απο άποψη threshold κυρίως εννοώ. μήπως πριν το compression να χαμηλώσω το ένα μέρος ή να αυξήσω το άλλο?
5) υπάρχει κανένα ποστ/ άρθρο/ κάτι τέλος πάντων για να να μελετήσω πάνω σε παρόμοια ζητήματα εντάσεων στη μίξη?
6) είναι βλακεία κάποιος να κάνει automation την γενική ένταση? ας πούμε σε κάποιο σχετικά ασθενές μέρος του κομματιού.
σόρρυ για την όποια ασχετοσύνη, αλλά με έχει μπερδέψει το όλο θέμα!
δεν ξέρω αν έχει ξανασυζητηθεί παρόμοιο θέμα. αν ναι, παραπέμψτε με
ευχαριστώ!!
ήθελα να ρωτήσω διάφορα πράγματα για την μίξη ενός κομματιού σε ένα DAW , και πιο συγκεκριμένα σε ότι αφορά τις στάθμες ενός κομματιού (με ας πούμε 30-50 κανάλια, δηλ. πλήρες κομμάτι, με φωνές κιθάρες τύμπανα, συνθς κτλ κτλ).
1) Πόσα db χώρο ενδείκνυται να αφήνει κανείς για το mastering?
2) Αν υποθέσουμε ότι το κομμάτι βγήκε στην maximum στάθμη π.χ. -0,5db. Είναι τεχνικό λάθος κάποιος να κάνει κάποιο software compressing (πχ το L2 της waves) με Threshold πάνω από 0,5db? πχ 2-3dB. Η υπόκειται στην κρίση του καθενός και είναι υποκειμενικό ζήτημα?
3) Αν υποθέσουμε ότι το κομμάτι βγήκε στην maximum στάθμη π.χ. -10db, δηλαδή χαμηλά. Και έστω ότι θέλουμε -προφανώς- να ανέβει σε ένταση. Το σωστό πιο θα ήταν? να ανεβάσουμε τις στάθμες όλων των καναλιών μία μία? μέχρι πόσο?? προφανώς δεν υπάρχει τυφλοσούρτης, απλά θα ήθελα να ακούσω εσείς τι συνηθίζετε να κάνετε για να μαθαίνω και εγώ
4) ας υποθέσουμε ότι σε ένα κομμάτι που πιάνει μέχρι και -7db υπάρχει κάποιο σημείο με υπολογίσιμη χρονική διάρκεια (πχ μια γέφυρα) που έναι πιο δυνατό και παίζει κάπου μεταξύ -1db και -2db.
πως θα χειριζόσασταν το compressing? απο άποψη threshold κυρίως εννοώ. μήπως πριν το compression να χαμηλώσω το ένα μέρος ή να αυξήσω το άλλο?
5) υπάρχει κανένα ποστ/ άρθρο/ κάτι τέλος πάντων για να να μελετήσω πάνω σε παρόμοια ζητήματα εντάσεων στη μίξη?
6) είναι βλακεία κάποιος να κάνει automation την γενική ένταση? ας πούμε σε κάποιο σχετικά ασθενές μέρος του κομματιού.
σόρρυ για την όποια ασχετοσύνη, αλλά με έχει μπερδέψει το όλο θέμα!
δεν ξέρω αν έχει ξανασυζητηθεί παρόμοιο θέμα. αν ναι, παραπέμψτε με
ευχαριστώ!!