Mixing αποκλειστικά με channel strip plugin (Waves SSL Channel)

john_guitar

Νέο μέλος
Μηνύματα
101
Πόντοι
18
 Καλησπέρα σας,

Θα ήθελα να ρωτήσω αν έχει καποιο νόημα να κάνει κανείς μια μίξη βασιζόμενος σχεδόν αποκλειστικά σε κάποιο channel strip π.χ. το SSL Channel της Waves.

Δηλαδή σε όλα τα tracks και busses να είναι φορτωμένο ένα τέτοιο plugin και όλα να προέρχονται από εκεί, EQ, Compression, Gate με ελάχιστη χρήση άλλων plugins. 

(εκτός reverbs, delay και άλλα fx φυσικά, άντε και μερικα compressors, κανένα 1176, 2Α κτλ).

Θα είχε νόημα κάτι τέτοιο ή είναι ολίγον τι ηλίθιο κατά την γνώμη σας? :)))))

 
Αν σου αρέσει ο ήχος, και (σημαντικό) έχεις βρει τα settings που σου κάνουν δουλειά (κοινώς έχεις μάθει πώς λειτουργεί σε διαφορετικές ρυθμίσεις) γιατί να είναι ηλίθιο?

Αν πάλι έχεις κάποια άλλα αγαπημένα vst πχ ξεχωριστό eq, κομπρέσορα, limiter, και τα "ξέρεις", βάζεις αυτά.

 
Προς το παρόν χρησιμοποιώ ξεχωριστά plugins, eq, compressors κτλ (ένα set από καμιά 10άδα) τα οποία έχω μάθει, απλά αναρωτιέμαι αν υπάρχει τέτοια προσσέγιση και αν την χρησιμοποιεί κανείς - σαν να κάνεις mixing σε κονσόλα (θα μου πεις κι εκεί έβαζαν και άλλο outboard gear... αλλά με φειδώ :) )  

 
Νομίζω ότι αυτό ξεκίνησε από παλιά, που τα πάντα ήταν hardware, και μάλιστα με συγκεκριμένη ηχητική ταυτότητα.

Έπαιρνες SSL άκουγες SSL.

Αν κάποιος θεωρεί ότι τον ικανοποιεί ηχητικά το (κάθε) channel strip κάποιας εταιρείας, και το έχει "μάθει", το χρησιμοποιεί.

 
Ίσως δοκιμάσω να κάνω μια μίξη εξ ολοκλήρου χρησιμοποιώντας ένα είδος channel strip... (να περιορίσω τον ευατό μου, έτσι από μαζοχισμό ? ... ίσως με βοηθήσει να κάνω και πιο συνειδητές κινήσεις) να δω αν θα μπορέσω να βγάλω κάτι τις προκοπής ή θα βγάλω μια μάπα και μισή... ειδικά την σύχρονή εποχή που σχεδόν τα πάντα είναι tone shaped χειρουργικά.

 
Γιατί όχι?

Έχε όμως στο μυαλό σου, ότι (αν τα vst είναι αντίστοιχα των hardware μηχανημάτων) κάθε εταιρεία έχει δική της ηχητική ταυτότητα.

Θέλει τριβή να μάθεις πώς λειτουργεί.

 
Έχε όμως στο μυαλό σου, ότι (αν τα vst είναι αντίστοιχα των hardware μηχανημάτων) κάθε εταιρεία έχει δική της ηχητική ταυτότητα.

Θέλει τριβή να μάθεις πώς λειτουργεί.


Συμφωνώ! Έχω to SSL Channel (E series)  της waves. Το έχω ξαναχρησιμοποιήσει στο παρελθόν... έλάχιστα βέβαια και μεμονωμένα, σε συγκεκριμένα tracks μόνο.

 
 Δεν εχει νοημα κατι τετοιο, περα απο το να τη δεις να κανεις waves ssl strip challenge.?

 Ετσι και αλλιως, για eq και κομπρεσσορα μιλαμε στην ουσια, gate OK ειναι πιο δευτερατζα φαση, eq και compressor ειναι ολο το ζουμι.

 Λοιπον, τα eq ολα στον ψηφιακο τομεα ειναι το ιδιο πραγμα ( αποδεδειγμενα, με null tests και τετοια ), μονο το interface αλλαζει, αντε και κανα extra saturation stage. Λοιπον, το eq interface του ssl strip ειναι χαλια, δεν υπαρχει γραφικη απεικονιση του eq curve, ουτε υπαρχουν οι επιλογες που εχει π.χ. το στανταρ equalizer του cubase (!) για την ακριβη διαμορφωση της καμπυλης. Ανετα και χιλιες φορες χρησιμοποιουσα το στανταρ eq του cubase αντι αυτου.

 Ουτε ο κομπρεσορας ειναι κατι το ιδιαιτερο, ουτε ηχητικα, ουτε σε επιλογες ρυθμισεων. Εχει και η waves και οι αλλες εταιριες ΠΟΛΥ καλυτερους κομπρεσορες, βασισμενους σε ακρως πετυχημενα hardware οπως τον LA2A, σιγα μην αφησεις το γαμο να τρεχεις για πουρναρια.

 Το πλεονεκτημα υποτιθεται των plug in σε στυλ ssl channel strip, ειναι τα preset τους, αλλα αυτο δεν ειναι πλεονεκτημα, μειονεκτημα ειναι. Μακρια απο τετοια preset, δεν εχουν νοημα. Ενα μαμημενο eq και εναν κομπρεσσορα πρεπει ετσι και αλλιως να ξερεις να το ρυθμιζεις, αλλιως να παμε να γινουμε πεντηκοστιανες καλογριες ?

 Ολα αυτα τα διαφορα plug in, που δινουν σε χιλιες μορφες και με χιλιες διαφορετικες ετικετες τα ιδια βασικα πραγματα, ειναι απατη, στα ισα, απατη για να σου τσιμπανε λεφτα. Βρες ενα ευχρηστο eq με ωραιο interface και τις επιλογες που θες, ξεκινα τσεκαροντας το eq του DAW σου, και μην ασχοληθεις περαιτερω με αυτο. Βρες μετα και κανα δυο κομπρεσορες που να σου αρεσουν, ενας vintage χρωματισμενος σε στυλ LA2A και ενας μοντερνος ουδετερος με πληρεις ρυθμισεις για attack time, knee and all that jazz θα καλυψουν τις περισσοτερες αναγκες σου.

 Με αυτα τα λιγα εισαι κομπλε στον τομεα αυτο, μην ξαναασχοληθεις ουτε με το καινουργιο σουπερ ντουπερ channel strip, ουτε με το φοβερο eq plug in που εξομοιωνει τα φιλτρα του sonar των πυρηνικων υποβρυχιων ? Αμα παει να σου πασαρει καποιος τετοια πραγματα, να του πεις "Δωσαμε, δωσαμε" ?

 
 Δεν εχει νοημα κατι τετοιο, περα απο το να τη δεις να κανεις waves ssl strip challenge.?

 Ετσι και αλλιως, για eq και κομπρεσσορα μιλαμε στην ουσια, gate OK ειναι πιο δευτερατζα φαση, eq και compressor ειναι ολο το ζουμι.
Άρα τζίφος η σκέψη... 

Λοιπον, τα eq ολα στον ψηφιακο τομεα ειναι το ιδιο πραγμα ( αποδεδειγμενα, με null tests και τετοια ), μονο το interface αλλαζει, αντε και κανα extra saturation stage.
Σύμφωνοι!! τα έχω κάνει και ο ίδιος null tests παλαιότερα, επειδή εκτός από producer wannabe ή κύρια δουλειά μου είναι nerd-ουλας ?

 Ουτε ο κομπρεσορας ειναι κατι το ιδιαιτερο, ουτε ηχητικα, ουτε σε επιλογες ρυθμισεων. Εχει και η waves και οι αλλες εταιριες ΠΟΛΥ καλυτερους κομπρεσορες, βασισμενους σε ακρως πετυχημενα hardware οπως τον LA2A, σιγα μην αφησεις το γαμο να τρεχεις για πουρναρια.


Τον CLA-2Α, το CLA-76 και τον API-2500 της Waves τους χρησιμοποιώ κατά κόρον, αρκέτα χρόνια. 

 Το πλεονεκτημα υποτιθεται των plug in σε στυλ ssl channel strip, ειναι τα preset τους, αλλα αυτο δεν ειναι πλεονεκτημα, μειονεκτημα ειναι. Μακρια απο τετοια preset, δεν εχουν νοημα. Ενα μαμημενο eq και εναν κομπρεσσορα πρεπει ετσι και αλλιως να ξερεις να το ρυθμιζεις, αλλιως να παμε να γινουμε πεντηκοστιανες καλογριες ?
Συμφωνω απολύτως!!

 Ολα αυτα τα διαφορα plug in, που δινουν σε χιλιες μορφες και με χιλιες διαφορετικες ετικετες τα ιδια βασικα πραγματα, ειναι απατη, στα ισα, απατη για να σου τσιμπανε λεφτα.
Συμφωνώ επίσης!

Βρες ενα ευχρηστο eq με ωραιο interface και τις επιλογες που θες, ξεκινα τσεκαροντας το eq του DAW σου, και μην ασχοληθεις περαιτερω με αυτο. Βρες μετα και κανα δυο κομπρεσορες που να σου αρεσουν, ενας vintage χρωματισμενος σε στυλ LA2A και ενας μοντερνος ουδετερος με πληρεις ρυθμισεις για attack time, knee and all that jazz θα καλυψουν τις περισσοτερες αναγκες σου.
Αυτό κάνω κυρίως

 Με αυτα τα λιγα εισαι κομπλε στον τομεα αυτο, μην ξαναασχοληθεις ουτε με το καινουργιο σουπερ ντουπερ channel strip, ουτε με το φοβερο eq plug in που εξομοιωνει τα φιλτρα του sonar των πυρηνικων υποβρυχιων ? Αμα παει να σου πασαρει καποιος τετοια πραγματα, να του πεις "Δωσαμε, δωσαμε" ?
+1000

Οπότε λες να μην ασχοληθώ καθόλου. 

 
Τζάμπα ταλαιπωρΓιεσΕ.

Βρες ΕΝΑΝ κομπρεσορα , άντε δύο που να σου αρέσουν και ΕΝΑ ,άντε δύο eq της προκοπής και παπαλα.
Αυτό κάνω, έχω μερικά που τα ξέρω και αυτά χρησιμοποιώ κυρίως ?

Οπότε καταλλήγουμε ότι δεν έχει νόημα κάτι τέτοιο! 

 
 Καλησπέρα σας,

Θα ήθελα να ρωτήσω αν έχει καποιο νόημα να κάνει κανείς μια μίξη βασιζόμενος σχεδόν αποκλειστικά σε κάποιο channel strip π.χ. το SSL Channel της Waves.

Δηλαδή σε όλα τα tracks και busses να είναι φορτωμένο ένα τέτοιο plugin και όλα να προέρχονται από εκεί, EQ, Compression, Gate με ελάχιστη χρήση άλλων plugins. 

(εκτός reverbs, delay και άλλα fx φυσικά, άντε και μερικα compressors, κανένα 1176, 2Α κτλ).

Θα είχε νόημα κάτι τέτοιο ή είναι ολίγον τι ηλίθιο κατά την γνώμη σας? :)))))


Εγώ θα πω το εξής: εξαρτάται.

Κυρίως από το επίπεδο που είσαι.

Ένα "πρόβλημα" που υπάρχει στο ΙΤΒ είναι οι άπειρες επιλογές και η δυνατότητα που σου δίνει να τα κάνεις πουτ@να πολύ εύκολα. Δηλαδή να φορτώνεις Pro Q3 ή οποιοδήποτε άλλο ψηφιακό ΕQ παντού και αρχίζεις να κάνεις κινήσεις και πριν το πάρεις χαμπάρι έχεις πάρει τη κάτω βόλτα (κάθε κίνηση επηρεάζει όλες τις επόμενες κινήσεις).

Οπότε πρέπει λίγο συνειδητά να είσαι φειδωλός.

Οπότε, αν είσαι σε αρχάριο επίπεδο (δεν ξέρω σε τι επίπεδο είσαι) εγώ θα έλεγα ότι ένα απλό channel strip παντού είναι ότι πρέπει.

Το γούστο μας και το monitoring παίζει πολύ μεγαλύτερο ρόλο.

Btw, ο Andy Wallace, ένας από τους πιο πετυχημένους rock mixers ever (και από τους προσωπικούς μου αγαπημένους) μιξάρει πολύ παραδοσιακά με μια ssl, χρησιμοποιώντας κατα το μεγαλύτερο ποσοστό τα on board EQ και compression.

 
Το γούστο μας και το monitoring παίζει πολύ μεγαλύτερο ρόλο.




 Αυτο ακριβως.

 Οσοι ηταν τυχεροι που δουλευαν σε τετοια μεγαθηρια κονσολες σαν τις SSL, ηταν τυχεροι διοτι τα eq και τα δυναμικα ηταν σε ενα υψηλοτατο επιπεδο, αλλα το σημαντικοτερο, ηταν διαθεσιμα σε ΚΑΘΕ ΚΑΝΑΛΙ. Μιλαμε για απιστευτες δυνατοτητες, ειδικα αν σκεφτεις οτι η μεση "προσιτη" κονσολα, μιλαμε για ΠΟΛΛΑ σημερινα λεφτα η "προσιτη" ?, δεν ειχε καν δυναμικα για τα καναλια, και αν ηθελες να βγαλεις και τα εισαγωγικα ?, θα κατεληγες και με το eq να ειναι μετριοτατο.

 Για αυτο κοστιζαν οσο δυο τρια σπιτια αυτα τα μεγαθηρια,? ηταν στην ουσια μια θαλασσα απο αναλογικους επεξεργαστες ποιοτητας.

 Οταν ομως μιλαμε για τη σημερινη εικονικη πραγματικοτητα, για ποιο λογο να περιοριστουμε σε ενα συγκεκριμενο channel strip; ΟΚ, τεραστια υποθεση τοτε να εχει καθε καναλι τον κομπρεσορα του channel strip της SSL, σημερα ομως καθε καναλι μπορει να εχει σε εικονικη μορφη κομπρεσορα της tubetech, ? δινω ενα παραδειγμα εξωγηινου μηχανηματος που εχει και φοβερη vst εξομοιωση.

 Δεν μπορω να σκεφτω ενα λογο να μεινουμε εμεις περιορισμενοι, επειδη καποιος ηταν τοτε "περιορισμενος", που φυσικα ουτε τοτε υπηρχε τετοιος περιορισμος, αν το στουντιο διεθετε SSL 4000 ειναι μαθηματικα βεβαιο οτι θα ειχε και δυο τρεις τοιχους γεματους και με tube tech και με απολα ?

 Ειμαι σιγουρος βεβαια οτι θα μπορουσε καποιος να γραψει κατι με ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΙΚΟ ηχο και μονο με αυτο το plug in, αν φυσικα ειχε και αριστουργηματικες πηγες. Παρολα αυτα, υπαρχουν καλυτερες επιλογες, πρωτα απο ολα απο αποψη εργονομιας, αλλα και ηχητικα νομιζω οτι μπορει να παρει κανεις κατι παραπανω, και μονο ο μεγαλυτερος ελεγχος περισσοτερων παραμετρων, σε καποιες περιπτωσεις μπορει να κανει και την ηχητικη διαφορα.

 
@manosx καλά τα λές.

Απλά επιμένω ότι έχει να κάνει με το επίπεδο που βρίσκεται κάποιος. Ο κόσμος του digital έχει άπειρες δυνατότητες, αλλά είναι λίγο σαν να πηγαίνεις από το 0 στο 100 αμέσως χωρίς να περάσεις στα ενδιάμεσα στάδια και να βλέπεις πως μπορείς να λειτουργήσουν τα πράγματα π.χ. με ένα απλό channel strip.

Ο @Phase Shift από το Unreal που έχει φουλ αναλογικό setup και μιξάρει έτσι, μπορεί να πει κάτι παραπάνω.

Δεν μπορω να σκεφτω ενα λογο να μεινουμε εμεις περιορισμενοι


Εγώ τελείως ειλικρινά, βρίσκω. Οι πολλές επιλογές δεν είναι πάντα καλό.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
έχω ένα channel strip, αυτό του Schepps.

Μου φάνηκε αρκετά βολικό να το χρησιμοποιήσω σε vocals, όπου δεν γράφω συχνά και για κάποιο λόγο κάποτε μου έδωσε λύση εκεί που δεν έβρισκα, οπότε βολεύτηκα.

Αλλά σαν εργαλείο στις καθημερινές μου δουλειές όπου έχω διαμορφώσει έναν μπούσουλα, δεν με βοηθάει.

my 2 cents

 
 Ειτε digital είναι analog, το σιγουρο ειναι οτι το eq και ο κομπρεσσορας ειναι βασικοτατα εργαλεια, οποτε ειτε σε strip ειτε σε αυτονομα θα πρεπει να τα μαθεις.

 Αν ειναι προτιμοτερο να τα μαθεις πανω στο συγκεκριμενο strip, η να τα μαθεις σε καποιο αλλο plug in, εκει δεν εχω αντιρρηση. Προσωπικα θα κοιταζα πρωτα απο ολα το eq του DAW, ετσι και αλλιως αυτο θα ειναι παντα αμεσα διαθεσιμο, και στα καλα προγραμματα ειναι χρηστικο και κανει δουλιτσα. Δε χρειαζεται να ανοίγεις και plug in ?

 Ε μετα, σου μενει να βρεις και ενα κομπρεσορακι, και αφου μιλαμε για beginner μπορει να βαλει και εδω τον κομπρεσσορα του DAW, για να μπει στο νοημα ειναι αρκετος.

 Με αλλα λογια, συμφωνω οτι ο αρχαριος δε χρειαζεται να μπλεξει με πολλες επιλογες, ας παρει λοιπον ενα καλο DAW που ειναι απαραιτητο, και ας παιξει μπαλα με τα plug ins του, μετα απο 2 -3 χρονακια ΙΣΩΣ χρειαστει να παρει και κατι αλλο ?

 
Ο @Phase Shift από το Unreal που έχει φουλ αναλογικό setup και μιξάρει έτσι, μπορεί να πει κάτι παραπάνω.
Γιατι με ξυπνας απο την ληθη μου?

Θα ήθελα να ρωτήσω αν έχει καποιο νόημα να κάνει κανείς μια μίξη βασιζόμενος σχεδόν αποκλειστικά σε κάποιο channel strip π.χ. το SSL Channel της Waves.

Δηλαδή σε όλα τα tracks και busses να είναι φορτωμένο ένα τέτοιο plugin και όλα να προέρχονται από εκεί, EQ, Compression, Gate με ελάχιστη χρήση άλλων plugins. 

(εκτός reverbs, delay και άλλα fx φυσικά, άντε και μερικα compressors, κανένα 1176, 2Α κτλ).

Θα είχε νόημα κάτι τέτοιο ή είναι ολίγον τι ηλίθιο κατά την γνώμη σας? :)))))
Καλησπερα Γιαννη. Ναι εχει πολυ νοημα. Η οραση νικαει παντα.  Κανε οτι μπορεις για να σε κοροιδεψεις, για να σε εμπνευσεις, για να μην πολυσκεφτεις καθως κουνας κουμπακια.  Μην πεσεις στην παγιδα του decision paralysis

Οι παλιοι λεγανε "I play the console like an instrument". Οι καινουργιοι λενε "Like and subscribe! 3 tips to make your snare sound phat"

Alex

 
Εισαι πλέον έτοιμος να σηκωθείς απο το χαράκωμα και να ριχτείς στην μάχη.Οι συμπολεμιστές,σου δίνουν κουράγιο,απέναντι σου άγνωστο τοπίο,στημένα πολυβόλα και έσυ κρατάς ακόντιο.Αντέ να δούμε μέχρι πού θα φτάσεις και εσύ.Ενα ζευγάρι αυτιά χρειαζεσαι για να μιξάρεις,καλή αντίληψη και αισθητική για τον ήχο που θές να βγάλεις.Μετά ερχονται τα εργαλεία.Είσαι σίγουρος οτί τα πρώτα τα έχεις ήδη?

 

Απαντήσεις

Νέα θέματα

Back
Top