Μίξη φωνής και...

vangelisorfas

Νέο μέλος
Μηνύματα
322
Πόντοι
16
Έχω το εξής πρόβλημα:

Στη μίξη δεν μπορώ να δέσω τη φωνή με τα υπόλοιπα όργανα! Ενώ χωρίς τη φωνή, όλα τα υπόλοιπα όργανα δένουν μεταξύ τους, μολις προσθέσω και το κανάλι της φωνης...

-Εαν βάλω την ένταση που χρειάζεται για να ακούγονται καθαρά οι στίχοι, τότε η φωνή είναι πολύ δυνατά σε σχέση με τα υπόλοιπα όργανα

-Όσο χαμηλώνω τόσο η φωνή αρχίζει να... "πνίγεται"

Τί φταίει; Πώς λύνεται το πρόβλημα;

(Σημ: Η φωνή είναι κομπρεσσαρισμένη και συνήθως βάζω λίγο delay ή reverb...)

 
Μηπως τα υπολοιπα οργανα "πλεουν" μεσα στο reverb; Επισης, αν παρατηρησεις κυριως metal και rock παραγωγες, η φωνη ειναι "πνιγμενη" μεσα στα οργανα ( εκτος απο τα σημεια που τονιζουν το ρεφραιν ), οπως και καποια σολο κιθαρας. Δεν ειναι απαραιτητο παντα να εχεις μια "καθαρη" φωνη. Προσωπικα, καθαρη φωνη, θα ηθελα σε ενα ακουστικο αποτελεσμα ( αχ αχ..με λαμπατα μικροφωνα...καλε μου Αγιε Βασιλη.. ), ενω σε μια πιο "ηλεκτρικη" εκδοση ( απο ροκ, εως και ποπ ) θα τα ηθελα λιγο πιο "χαμενα" ωστε να αναγκαστω να τα αναζητησω.

 
ενα συμφωνο και ενα φωνιεν ειναι το μυστικο....EQ!!!!!!
Η τεχνική : "Fix it in the mix", δηλαδή πλάκωσε το στο equalizer... στη μείξη, διορθώνει πυροσβεστικά και προσθέτει παραμόρφωση. Το equalizer καλό είναι να χρησιμοποιείται για ψιλοδιορθώσεις και όχι για χειρουργικές επεμβάσεις αφαίρεσης μελών! :D

Ενα βασικό λάθος που γίνεται στη διάρκεια της ηχογράφησης είναι ότι

δεν προσέχουμε στην επιλογή οργάνων της ενορχήστρωσης (και κυρίως σε ήχους από synthesizers) με αποτέλεσμα να μη κάθεται η φωνή στο σύνολο καθώς το φάσμα της καλύπτεται από άλλο ή άλλα όργανα!

Τις περισσότερες φορές ήχοι εντυπωσιακοί δεν "χωράνε" σε μια ορχήστρα.

Αντιθέτως ένας απλός και στενός μπορεί μέσα στο σύνολο να κάνει θαύματα.

Γι αυτό αν κάνεις τραγούδια, πάντα γράφεις ένα οδηγό φωνής για να έχεις μια αντίληψη του τι κάνεις στη διάρκεια της εγγραφής.

Στην προκειμένη περίπτωση vangelisorfas δοκίμασε αφαιρώντας ένα-ένα όργανο να βρείς αυτό που κάνει τη μεγαλύτερη ζημιά.

Μετά βρες αντικαταστάτη!!! :lol:

 
1. bres ta organa pou aplwnontai sthn perioxh ths fwnhs kai paikse me to eq tous xwris na ta kseskiseis alla bazontas mesa tous th fwnh.

2. an mixareis se ypologisth dokimase na kopiareis th fwnh wste na exeis 3 kai kane ena manual delay. auto 8a sou dwsei th dynatothta na exeis ksexwrista eq's kai dynamics gia ka8e epanalhpsh. leitourgei panta eggyhmena.

3 kai pio shmantiko. afou exeis problhma me to na mixareis th fwnh mazi me ta organa bale th sth mixh pio nwris. mhn perimeneis na katastalakseis sta ypoloipa kai meta na katariesai. doulepse thn apo thn arxh mias kai eite 8ammenh eite oxi paramenei ena apo ta pio shmantika stoixeia.

 
2. an mixareis se ypologisth dokimase na kopiareis th fwnh wste na exeis 3 kai kane ena manual delay. auto 8a sou dwsei th dynatothta na exeis ksexwrista eq's kai dynamics gia ka8e epanalhpsh.
Μπορείς να μου το εξηγήσεις λίγο, γιατί δεν κατάλαβα ακριβώς τί εννοεις.. Τί εννοείς manual Delay. Να τις βάλω να παίζουν τη μία πάνω στην άλλη με μια μικρή χρονική διαφορά;

 
Φίλε vangeli ( :lol: ) δοκίμασε και την δικιά μου συνταγή. Καταρχήν εγώ είμαι της λογικής πρώτα να ολοκληρώνω το κομμάτι και μετά να περνάω φωνή και φωνητικά. ¨Αρα φροντίζω όπως νομίζω ειπώθηκε παραπάνω να επιλέξω τα όργανα και κυρίως επειδή χρησιμοποιώ synth , να δουλεύω την δομή του κομματιού σαν κουαρτέτο, όπως με είχε συμβουλέψει σε παλιότερο πόστ ο πολυχρονεμένος μας admin κύριος yameth (σλούρπ, σλούρπ.......), και κυρίως τοποθετώντας τα όσο το δυνατόν καλύτερα στην στερεοφωνία και εντάσεις με σωστό eq, πχ , αφαιρώ χαμηλες απο τα pads και πολλές φορές και τις lead φράσεις στις οποίες προσθέτω βάθος , και αφήνω πολλά στοιχεία ξερά χωρίς reverb, για να υπάρχει ρυθμικότητα σε άρσεις και να μην μπερδεύουν.................. τι έλεγα..... α.... ναι!!

Έτσι εξοικονομώ "χώρο" για τα φωνητικά, στα οποία πάλι αποφεύγω τις χαμηλές και αναδεικνύω τις μέσες συχνότητες , χρησιμοποιώντας compression (ανεβάζοντας) και βάθος - delay κ.λ.π με φειδώ . Για να τα ταιριάξεις πιστεύω οτι χρειάζεται πολλά ακούσματα και χρήση εφέ build , για να πετύχεις επαγγελματικό άκουσμα, και κυρίως η κύρια σύνθεση πρέπει να αναπνέει ανάλογα με τα μέρη που θέλεις να τονίσεις και να αναδείξεις τα φωνητικά, Βοηθάει να έχεις γράψει τα φωνητικά σε δύο κανάλια και να παίζεις όπως ειπώθηκε παραπάνω.

Πάντως η όλη δουλειά ιδιαίτερα αν δεν έχεις γνώσεις είναι πολύ πειραματισμός.

:idea:

 
όταν τα κομμάτια έχουν φωνή, πιστεύω ότι είναι καλό να ξεκινάμε την μίξη από κάποιο κυρίαρχο συνοδευτικό όργανο μαζί με την φωνή και εκεί πάνω να χτίζουμε τα υπόλοιπα όργανα για να μπορούμε να αναδείξουμε τη φωνή.

και από θέμα μίξης και ενορχηστωτικά.

όπως όταν μιλάει κάποιο σόλο όργανο την ώρα που δεν υπάρχει φωνή πρέπει να το αντιμετοπίζουμε ως κυρίαρχη φωνή (φυσικά όταν έχει να πει κάτι).

σίγουρα συνταγή δεν υπάρχει, ο καθένας λειτουργεί βάση της δικής του αισθητικής.

 
Καταρχήν, δεν υπάρχει μαγική συνταγή όπως προ-λάλησαν οι σύντροφοι.

Ντρέπομαι που το αναφέρω, αλλά πρόσφατα έπεσε στα χέρια μου ένα CD του Phoebus με karaoke μουσική από τραγούδια της Vandi (...θεέ μου, πόσο χαμηλά θα πέσω για αυτό το post; )

Η ουσία είναι ότι το άκουσα αρκετά από αυτά μόνο και μόνο για ένα λόγο: η εν λόγω σειρά karaoke είναι οι μίξεις του προ-αναφερόμενου αρτίστα χωρίς τα φωνητικά της αρτίστριας. Μπορώ να πω ότι είναι το 95% των μίξεων γιατί αντιπαραβάλοντας το με τα πλήρες κομμάτια (...άκουσα και κάνα-δυο από δαύτα) είχαν και κάποιες άλλες μικρές ηχητικές διαφορές.

Μου έκανε εντύπωση, και γι'αυτό τα άκουσα, το πόσο κομπρεσσαρισμένα ακούγονται όλα τα όργανα, σε βαθμό ενοχλητικό, όταν δεν υπάρχει φωνή. Όλα επίπεδα.

Ο λόγος πίσω από αυτό το ισοπέδωμα των δυναμικών έχει να κάνει με τη σκυλάδικη νοοτροπία του "όλα για τη φωνή και οι μουσικοί να πάνε να @#$%#". Γι'αυτό και βγαίνουν αεράτες κάποιες φωνές.

Θέλω να καταλήξω στο ότι υπάρχει και μία ακόμα πρακτική, που δεν είναι και λάθος αν εφαρμοστεί σωστά, που λέει ότι:

1. στο τέλος της μίξης φτιάχνεις 2 stereo κανάλια, ένα με τα όργανα και ένα με τη φωνή, και

2. κάνεις μία ακόμα μίξη - mastering εφαρμόζοντας διαφορετικά EQ και ποσοστά compression στο καθένα, ώστε να αναδείξεις καλύτερα κάποια στοιχεία της φωνής και να την ξεχωρίσεις από τα άλλα όργανα.

Σε επέκταση, όταν υπάρχει "φίρμα" στο σχήμα, είτε αυτός είναι τραγουδιστής, κιθαρίστας ή drummer, μπορείς να μιξάρεις όλους τους υπόλοιπους μαζί και τον ψωριάρη χώρια, ώστε στο mastering να τον κάνεις όντως φίρμα.

Το εν-λόγω CD πάντως θα το θεωρούσα "εκπαιδευτικό" από αυτή την άποψη.

Γεράσιμος

 
...πρέπει να πώ ότι μου φαίνεται λίγο περίεργο που ακούστικαν τόσες γνώμες μα κανείς δεν πρότεινε να ακούσουμε το εν λογω προβληματικό κομμάτι. Ολες οι απόψεις είναι σωστες αλλα πάντα "in context". Αν πάρει κανείς όλους τους μεγάλους mixing engineers και τους ρωτήσει θα δει οτι ο καθε ένας εχει και διαφορετικη τεχνική. Οτι σε βολέυει καλύτερα συμφωνουν όλοι. Εγω θα προτείνω να μας χαρίσεις ενα ακουσμα για να μιλάμε συγεκριμένα.

 
Το πιο συνηθισμενο προβλημα με τις φωνες ειναι οτι ειναι λιγο η ΛΑΘΟΣ κομπρεσσαρισμενες & τιγκα στο reverb.

Προσωπικα εχω σταματησει τη χρηση reverb στις φωνες εδω και χρονια...

Για να δωσεις παρουσια στη φωνη (εννοειται βεβαια οτι πρωτα απο ολα εχεις κανει οσο το δυνατον καλυτερη ενορχηστρωση & κομπρεσσαρισμα των οργανων) δοκιμασε μερικα απο τα παρακατω κολπακια

1.βαλε ΔΥΟ delay.ENA με ΙΣΧΥΡΟ pre-delay και σχεδον μηδενικη "ουρα".Αυτο θα βγαλει τη φωνη πιο μπροστα χωρις να την ανεβασει σε ενταση κανοντας το τραγουδι να ακουγεται σαν το 99% των ελληνικων καγκουροπαραγωγων :lol: .

Μετα χρησιμοποιησε ενα ΔΕΥΤΕΡΟ delay ΑΝΤΙ για reverb για να δωσεις ογκο & χωρο στη φωνη (και εδω μην το παρακανεις,γενικα βαζε XAMHΛΟ FEEDBACK & "ΔΙΝΕ" delay στο mix μεχρι να "ανοιξει η φωνη)

2.σε πολυ "πυκνα" mix με πολλα οργανα που "ανταγωνιζονται" τη φωνη κανε copy τη φωνη σε ενα δευτερο καναλι και περνα τη απο λιγο distortion (το καλυτερο απο ολα στον "πραγματικο" κοσμο ειναι το RAT για αυτη τη δουλεια) με τα πριμα του "πεταλιου" ανεβασμενα.

Μετα μιξαρε τη ΧΑΜΗΛΑ μαζι με την κανονικη φωνη..θα παθεις πλακα με την ευκρινεια που δινει...

3.Προσεχε ΠΟΛΥ τις κιθαρες & τα keyboards ,λαθος παιξιματα & ηχοι μπορει να φερουν την καταστροφη...γενικα να αποφευγεις τα υπερβολικα "γκαζια" ειδικα τα προενισχυτικα,καθως και τις "πλατες" τυπου "καραβι" (Πυξ-Λαξ δηλ. :lol: ) ....

4.Δεν μπορω να σου τονισω αρκετα ΠΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ειναι το σωστο κομπρεσσαρισμα της φωνης!!

Ξεκινα με τα βασικα σετιγνκς δηλ. Γρηγορο attack,ενα thershold γυρω στα -5db ,release γυρω στα 0,5 ms & ratio απο 4:1 εως και 15:1 (οσο πιο μπασα φωνη τοσο μεγαλυτερο ratio) & ΔΙΝΕ GAIN απο τον κομπρεσσορα αντι να ανεβαζεις τα βουομετρα της φωνης,προσεχοντας βεβαια τις παραμορφωσεις...αν και λιγη κομπρεσοπαραμορφωση μπορει να χρειαζεται..πειραματησου)

5.αν εχεις πολα σσσσ κοβε λιγο στην περιοχη των 6khz (αν και γενικα ειμαι προσωπικα αντιθετος με τη χρηση eq στα περισσοτερα οργανα,προτιμω τις οσο το δυνατον καλυτερα equalized ΠΗΓΕΣ αντι τη χειρουργηση με eq & ΒΕΒΑΙΑ ΠΑΝΤΑ ΑΦΑΙΡΟΥΜΕ ME TO ΕQ ΔΕΝ ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΜΕ!!!

 
Παιδιά ευχαριστώ πάρα πολύ για τις συμβουλές σας!µ

Όσο γι αυτό:

Εγω θα προτείνω να μας χαρίσεις ενα ακουσμα για να μιλάμε συγεκριμένα.
Το θέμα είναι ότι δε μιλάω για ένα κομμάτι αλλά για όλα!!!!!!!

Γι αυτό λοιπόν μπορείτε να ακούσετε μερικά κομμάτια μου από το site της μπάντας μου http://www.okband.tk και από εκεί και πέρα... με επιπλέον δεδομένα, περιμένω και πιο συγκεκριμένα σχόλια γενικότερα και ειδικότερα! ;)

 
...ειναι αυτές οι ηχογραφήσεις με τις οποίες προβληματίζεσαι?

 
Με μια πρωτη ακροαση θα ελεγα οτι το βασικο σου προβλημα ειναι το υπερβολικο βαθος στη φωνη....το ακουω βεβαια απο τα ηχεια της πλακας του υπολογιστη μου..

 
...πάντως υπάρχουν πολλοι λόγοι για τους οποίους ίσως δεν δουλευουν για σένα οι παραπάνω μίξεις. βεβαια η ποιοτητα των mp3 είναι πολυ χαμηλη και ακουω σε ακουστικα λογω μετακομισης αλλα...

οι φωνές είναι αρκετά flat και ενα απλό pitch fix δεν νομίζω να σε σώσει. Καλο θα ήταν να ξαναγραφτούν τα φωνητικά γιατι και το performance υστερεί αρκετά αλλα και οι λέξεις δεν τονίζονται σωστα όπως και φυσικα ειναι εκτός χρόνου και pitch. Με τι μικρόφωνο εχουν γραφτεί...δεν ακούω καθόλου υψηλες συχνότητες και παρόλου που εχει να κανει με το performance ισως να είναι καή ιδεα να επενδύσεις σε ενα καλό mic και ενα pre.

Επίσης εχει πολυ reverb kai delay και όχι αρκετό ογκο.

το μπάσο ακουγεται λιγο "καρφί". θελει λιγο eq και comp. επίσης στο πρώτο κομματι ειναι λιγο χαμένο

οι κιθάρες μου ακουγονται πολυ wide και χωρίς αρκετό όγκο μπορεις να δκιμασεις ενα δυο layers ακομα με αλλο ενισχυτη και αλλη κιθάρα ίσως με αλλη παραμόρφωση.

γενικά το editing θέλει λιγει δουλεια..ακουω μερικα peaks σε αρκετα σημεια στις λουπες.

..γενικα δουλεψε πάνω στο recording λιγο περισσοτερο κατα τη γνώμη μου. ειναι λιγο εως αδυνατο να σωσεις ενα κακο performance στη μιξη. ιδιαιτερα στη φωνη που ειναι το πιο σημαντικο συστατικο σε ενα τραγουδι και ακόμα περισσότερο στην pop...θα επιστρεψω με περισσοτερα..

 
Καλο θα ήταν να ξαναγραφτούν τα φωνητικά γιατι και το performance υστερεί αρκετά αλλα και οι λέξεις δεν τονίζονται σωστα όπως και φυσικα ειναι εκτός χρόνου και pitch.
Το ξέρω! Η αλήθεια είναι ότι τότε τα τραγούδια γράφτηκαν λίγο βιαστικά, και επειδή θα ξαναηχογραφηθούν τα φωνητικά (και ίσως αλλάξω και τονικότητα στα 2 κομμάτια) Γι αυτό ρωτάω, για να αποφύγω τα χειρότερα την επόμενη φορά...

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top