Μήπως τελικά συμφέρουν τα μπουτίκ πετάλια?

θα συμφωνήσω σε πολλά με τον SF.

Δεν έχω (ούτε είχα ποτε) καλό ενισχυτή. Εχω ένα μικρό, συμμαζεύω μια λαμπάτη κατασκευή - και μέχρι τότε δεν σκέφτομαι κάτι, αλλά στο περιβάλλον που ζω δεν είναι δυνατόν να γκαζώνω έναν καλό ενισχυτή. 

Συνεπώς για πολλά χρόνια ακούω μέσα από καλούς προ (όποιον έχω) και καλά ακουστικά. Σιγουρα το di δεν έχει καμμία σχέση με κανονικό ενισχυτή, αλλά αυτό που ακούω θεωρώ ότι είναι το καλύτερο που μπορώ να πάρω και σχεδόν πάντα πολύ παραπάνω από αποδεκτό.

Με αυτά τα δεδομένα, ό,τι σχεδόν μπει στην αλυσίδα μου, από πετάλι των 25 ευρώ έως 100 (ποτέ δεν πήρα κάτι παραπάνω) έπαιξε εξαιρετικά. Όταν θέλω έναν ήχο σαν περίπου αυτόν του βίντεο είμαι ευχαριστημένος με αυτό που βγάζει το ταπεινό american sound ή το rumble drive. Ασχετο αν στο 90% των περιπτώσεων χρησιμοποιώ amp sim 

 
Αν κρινω πως για πεταλια ανω των 40 ευρω λιγα πραγματα αλλαζουν στο ηχο ( εκτος απο EQ κ Clip diodes) τοτε ,για μενα τουλαχιστον οχι. Παιρνω ενα πεταλι των 100 ευρω με EQ ποτς κ βρισκω τον ηχο στο gear μου.

 
Το βασικο ειναι να σε ικανοποιει ο ηχος που εχεις. Εαν αυτο συμβαινει, δεν υπαρχει λογος για περαιτερω ψαξιμο. Αυτο ειναι ευτυχια. 

Επισης, πολυ βασικο, εκτος απο το δακτυλα, ειναι η ικανοτητα καποιου να γνωριζει πως να χρησιμοποιησει ενα πεταλι, και να ξερει τι ρυθμισεις να κανει σε ολη την αλυσιδα. Δεν ειναι ευκολο. 2 χρονια το ψαχνω και ακομα ψαχνομαι...

 
Εγω ειμαι στα 3 χρονια που ψαχνομαι κ καταληγω στο ιδιο συμπερασμα καθε φορα. Αν προκειται για OD DS Fuzz εχει σημασια να ξερεις τι Clip diode εχει κ το EQ το ακους βασικα εκτος απο τις μεσαιες που καμια φορα σε μπερδευουν.

Το πως κολανε διαφορετικα gain stacks το ειδα απο ηχους D Gilmour . Πχ fuzz - T screamer - compressor.

Eιχα πριν χρονια ενα proco Rat κ το πουλησα γιατι δεν ειχα ιδεα... Απο την αλλη εχω πουλησει καλυτερα πεταλια για 70 κ 80 ευρω...

 
Σίγουρα ένα μπουτικ πεταλι εχει πολλά θετικά αλλά θεωρητικά είναι και υπερτιμημενο. Όπως γραφτηκε παραπάνω παίζει ρόλο και ο ενισχυτής, άλλοι είναι πεταλομηχανές, αλλοι δεν είναι κλπ Οπότε ο καθένας (λογικά στην αρχή) επιλέγει τα πετάλια του με τη λογικη ότι ταιριάζουν με τους ενισχυτές τους ή που είναι πολύ παραμετροποιήσιμα. Επίσης θεωρώ ότι πάντα ένα EQ μπορεί να διορθώσει τα πράγματα. Αναφέρομαι κυρίως στα OD/DIST/FUZZ γιατί θεωρώ ότι τα υπόλοιπα τα παίρνει κάποιος και με πιο φτηνά πετάλια εκτός αν θέλει κάποιο εξηζητημένο delay που να κάνει παπάδες είτε με multieffect.

Οπότε με λίγα λόγια, ναι στα boutique για OD/DIST/FUZZ υπό την αίρεση ότι έχει βρεθει ο κατάλληλος ενισχυτής που να ματσάρει μαζί τους

 
Προσωπικά, θέλω να δοκιμάσω και να ακούσω από κοντά οποιοδήποτε πετάλι μου κινήσει το ενδιαφέρον. Εάν κατά την δοκιμή ξεχαστώ στο παίξιμο μου, αυτό σημαίνει ότι με εκφράζει ο ήχος του, εάν αυτό που ακούω με βοηθάει στο να κατεβάζω και καινούργιες ιδέες και γενικότερα με εμπνέει, κάπου εκεί έχουν τελειώσει όλα, είναι αυτό που θέλω. Πιο απλά, το θέλω να είναι παιχνιδιάρικο και να υπάρχει λίγη αλληλεπίδραση μεταξύ μας. Η τιμή σίγουρα είναι και αυτή ένας καθοριστικός παράγοντας, αλλά με λίγη υπομονή όλα γίνονται.

 
Η προσεγγιση σου εχει ενα βασικο λαθος χρησιμοποιει μια αντικειμενικη μοναδα μετρησης για να μετρησει κατι υποκειμενικο. Κιλα ανα ποιοτητα ηχου.

 
Το βασικο χαρακτηριστικο του καλου εξοπλισμου ειναι κατι που αποκαλυπτεται σε δυο περιπτωσεις, οι οποιες αφορουν και τον μουσικο που παιζει ζωντανα σε διαφορα παλκα αλλα και τον λεγομενο bedroom player...για λιγο διαφορετικους λογους ομως.

Σε συνθηκες δωματιου/στουντιο/δοκιμης, γινονται αντιληπτες οι διαφορες σχετικα ευκολα και αρκετα ξεκαθαρα, εξ ου και ο βομβαρδισμος στο ΥΤ. Αυτες οι διαφορες μοιαζει να εξομειωνονται στις μεγαλες εντασεις των συναυλιων σε χωρους με διαφορετικα ηχητικα χαρακτηριστικα, εκει ομως η "ακριβη" εκδοχη φανερωνει μια "κρυφη" αρετη: ποτε δεν σε "κρεμαει"...κι αυτο τελικα με το περασμα του χρονου προθυμοποιεισαι να το πληρωσεις. Σε καθε επιπεδο της αλυσιδας του ηχου.

Κιθαρα, μαγνητες, βυσματα, πεταλια, ενισχυτες, ηχεια.

Θα συμφωνησω με τον Σουπερφανκ πως ο καλος ενισχυτης ειναι ο ασφαλεστερος τροπος για εναν πρωτογενη καλο ηχο, στα υπολοιπα ομως νομιζω υπεραπλουστευει.

Οντως η πλειονοτητα των πεταλιων ειναι κλωνοι γνωστων κυκλωματων με μικρες η πιο πολυπλοκες μοντες, οχι ομως ολα.

Τα φαζ ειναι απλα κυκλωματα, γι αυτο ισως και θελει "μαγκια" να φτιαξεις κατι που να ξεχωριζει, τα ακριβα κατα κανονα αξιζουν τα λεφτα τους, οσο "προκλητικο" κι αν φαινεται καποιες φορες αυτο.

Προσωπικα, εχω παιξει με αμετρητα πεταλια κι ενισχυτες επιπεδου (νταξ, εχω παιξει και με ουκ ολιγες "τοστιερες" :classic_biggrin: και "αποχυμωτες" :classic_tongue: αλλα αυτο ειναι αλλη ιστορια), οπως και με μαγνητες καθε κατηγοριας.

Οι καλες προτασεις στο σπιτι παντα ξεχωριζαν και στο παλκο παντα βοηθουσαν περισσοτερο.

Το βασικο προβλημα ειναι πως για να γευτεις τον πλουτο των ηχων ωστε να "καταληξεις" σε κεινα που σου αρεσουν και σου κανουν τη ζωη πιο ευκολη, πρεπει να κανεις αρκετα μεγαλη διαδρομη και αυτο απαιτει χρονο και χρημα.

 
Το δύσκολο είναι πάντα να καταλάβεις πόσο αληθινό είναι το αίσθημα ότι ο ήχος σου καλυτέρεψε και ότι αυτό που νιώθεις δεν οφείλεται σε αυθυποβολή.

Ορισμένες φορές σε αυτό μπορεί να σε βοηθήσουν οι τρίτοι παρατηρητές. Αλλά όχι απαραίτητα. Επειδή το δικό τους αίσθημα του καλού ήχου δεν ταυτίζεται απαραίτητα με το δικό σου.

Όταν όμως νιώθεις ότι έχεις καλύτερο ήχο και σου το λένε και τρίτοι, τότε είσαι σε καλό δρόμο.

Θυμάμαι όταν στα νιάτα μου ανακάλυψα το κόλπο του να φουλάρεις το μάστερ του ενισχυτή και να κανονίζεις ένταση από το channel volume, αισθάνθηκα αμέσως το kick και το πώς γέμισε ο ήχος. Η στιγμή όμως όταν μπήκαν οι τρίτοι / φίλοι / άλλοι κιθαρίστες στο στούντιο και "έπαθαν πλάκα" από αυτό που έβγαζε η στρατ στο μάρσαλ, ήταν ανεκτίμητη.

Τώρα για τα μπουτίκ πετάλια, θεωρώ ότι σίγουρα παίζει μεγάλο ρόλο το hype και η youtube mentality. Όταν το πετάλι το έχουν ανυψώσει στα ουράνια δεκάδες φορουμίστες και ειδικοί, είναι δύσκολο να φωνάξεις ότι ο "βασιλιάς είναι γυμνός", ιδιαίτερα αν εσύ είσαι ο βασιλιάς.

Όχι ότι δεν υπάρχουν πολύ καλά μπουτίκ πετάλια. Αλλά το τεστ του χρόνου είναι η καλύτερη απόδειξη για μένα. 

 
Ερώτηση: τι ορίζει ένα πετάλι, μπουτίκ;

  1. Η τιμή;
  2. Η σπανιότητα; 
  3. To waiting list;
Διότι αν είναι η τιμή χωρίς το 2 και το 3, με τις εκατοντάδες προτάσεις στην αγορά πλέον, είναι δύσκολο να καταλάβεις τι πληρώνεις.

Το κουτί; Την χειροποίητη επένδυση; Τα καλά υλικά; Την μοναδικότητα του κυκλώματος; Την εργατοώρα ενός ατόμου που συναρμολογεί στο χέρι το ίδιο κύκλωμα που τυπώνεται απο άλλους; Το σύνολο μιας συνεπούς κατασκευής;

Κι αν είναι το σύνολο μιας συνεπούς κατασκευής τότε ένας κατασκευαστης όπως η Boss δεν θα έπρεπε να είναι το σημείο αναφοράς στις τιμές;

Μου είναι δύσκολο να καταλάβω τις περισσότερες φορές την κοστολόγηση.

Ο John Landgraff πέθανε το 2015 και απο τότε η σύζυγος του συνεχίζει να κατασκευάζει το drive που είναι στημένο πάνω στο ίδιο JRC4558 opamp του Tubescreamer, με μεγάλο waiting list. Μήπως γι αυτό μυθοποιήθηκαν; Ο ίδιος ο κύριος Klon απο την άλλη αναγράφει σε κάθε νεο του πετάλι πως δεν είναι υπεύθυνος για τις διαστάσεις μύθου που πήραν τα πετάλια του και ως εκ τούτου και οι τιμές τους. 

Ασε δε και τόσους άλλους που φτιάχνουν "καλογυαλισμένα" πεταλάκια λες και θα τα βάλεις στην σιφονιέρα με τα ασημικά αντι να τα πατήσεις...

Νομίζω πως όταν ξεπερνάμε τον σκόπελο "θόρυβος - unwanted noise" σε μια κατασκευή, όπως παρουσιάζονται σε φτηνές κινέζικες υλοποιήσεις, τα υλικά και το σχέδιο αντανακλούν ένα καλό επίπεδο. Το κύκλωμα όμως πόσο διαφορετικό - μοναδικό και μελετημένο είναι; Και πόσο κοστίζει αυτό το A&R αν υπάρχει;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ερώτηση: τι ορίζει ένα πετάλι, μπουτίκ;

  1. Η τιμή;
  2. Η σπανιότητα; 
  3. To waiting list;
Διότι αν είναι η τιμή χωρίς το 2 και το 3, με τις εκατοντάδες προτάσεις στην αγορά πλέον, είναι δύσκολο να καταλάβεις τι πληρώνεις.

Το κουτί; Την χειροποίητη επένδυση; Τα καλά υλικά; Την μοναδικότητα του κυκλώματος; Την εργατοώρα ενός ατόμου που συναρμολογεί στο χέρι το ίδιο κύκλωμα που τυπώνεται απο άλλους; Το σύνολο μια συνεπούς κατασκευής;

Κι αν είναι το σύνολο μια συνεπούς κατασκευής τότε ένας κατασκευαστης όπως η Boss δεν θα έπρεπε να είναι το σημείο αναφοράς στις τιμές;

Μου είναι δύσκολο να καταλάβω τις περισσότερες φορές την κοστολόγηση.

Ο John Landgraff πέθανε το 2015 και απο τότε η σύζυγος του συνεχίζει να τα κατασκευάζει με μεγάλο waiting list τη στιγμή που είναι στημένο πάνω στο ίδιο JRC4558 opamp του Tubescreamer. Μήπως γι αυτό μυθοποιήθηκαν; Ο ίδιος ο κύριος Klon απο την άλλη αναγράφει σε κάθε νεο του πετάλι πως δεν είναι υπεύθυνος για τις διαστάσεις μύθου που πήραν τα πετάλια του και ως εκ τούτου και οι τιμές τους. 

Ασε δε και τόσους άλλους που φτιάχνουν "καλογυαλισμένα" πεταλάκια λες και θα τα βάλεις στην σιφονιέρα με τα ασημικά αντι να τα πατήσεις...

Νομίζω πως όταν ξεπερνάμε τον σκόπελο "θόρυβος - unwanted noise" σε μια κατασκευή, όπως παρουσιάζονται σε φτηνές κινέζικες κατασκευές, τα υλικά και το σχέδιο αντανακλούν ένα καλό επίπεδο. Το κύκλωμα όμως πόσο διαφορετικό - μοναδικό και μελετημένο είναι; Και πόσο κοστίζει αυτό το A&R;


Η λεξη μπουτικ, οπως και καθε λεξη που σημαινει premium, πιστευω οτι δεν εχει ακριβως την ιδια σημασια για ολους. Προσωπικα, χρησιμοποιησα τη λεξη αυτη για το pantheon διοτι εχω την αντιληψη οτι η wampler θεωρειται premium εταιρεια, οι τιμες ειναι ανω των 200 ευρω, και οτι προκειται για υψηλου σχεδιασμου προιον.

Στην πραξη, μπουτικ δεν γνωριζω τι σημαινει ακριβως. Εχω στο μυαλο μια συγκεκριμενη (και ισως λανθασμενη) εικονα.

Κατα τη γνωμη μου, πρεπει να συντρεχουν καμποσες προυποθεσεις. Η τιμη σιγουρα. Η μοναδικοτητα του κυκλωματος, που κρινεται σε λεπτομερειες πολλες φορες, ναι. Η ποιοτητα των υλικων που χρησιμοποιηθηκαν ναι. Η ποιοτητα σε ολες τις διαδικασιες απο τον σχεδιασμο μεχρι και το after sales service ναι.

Βεβαια, ολα τα παραπανω τα βρισκεις και σε μη μπουτικ προιοντα, που απλα ειναι ποιοτικα και ακριβα. Ισως εδω ερχεται η σπανιοτητα, το waiting list, το handmade, οι πολλες φορες παραλογες τιμες για να κανουν τη διαφορα αναμεσα σε μπουτικ και premium.

 
Ερώτηση: τι ορίζει ένα πετάλι, μπουτίκ;

  1. Η τιμή;
  2. Η σπανιότητα; 
  3. To waiting list;
Το κουτί; Την χειροποίητη επένδυση; Τα καλά υλικά; Την μοναδικότητα του κυκλώματος; Την εργατοώρα ενός ατόμου που συναρμολογεί στο χέρι το ίδιο κύκλωμα που τυπώνεται απο άλλους; Το σύνολο μια συνεπούς κατασκευής;


Δεν ειναι τα αριθμημενα. Ειναι ολα οσα αναφερεις στην επομενη παραγραφο.

Με αποκορυφωμα την τελευταια σου προταση.

Ειναι αλλο πραγμα το hype που καλλιεργειται απο επιτηδειους, "καμμενους" και παραμυθιασμενους και αλλο η προσεγγιση απο κ@βλα. Οπως ειπα παραπανω, θελει χρονο και χρημα.

Ο "μπουτικας" θα τα ξοδεψει, πρωτα για την τρελλα του και μετα για να τα παρει απο μας :classic_smile: .

Ο σωστος "μπουτικας" θα σε κανει κοινωνο της διαδικασιας και θα σε πεισει για την μοναδικοτητα της κατασκευης.

Αναλογα, θα τιμολογησει το προϊον. Ο analogman κανει πεταλια με 200 Ε και πεταλια με 400 Ε. Δεν ειναι το ιδιο, κι αυτος το γνωριζει πρωτος. Σου λεει, φιλε, αν θες αυτο το κυκλωμα με αυτα τα τρανζιστορ τοσο, τα αλλα τοσο, γιατι επειδη και αφου.

Ο David Main σου λεει παρε αμα θες εναν κλωνο treble booster με 100 Ε και κατοπιν σου πλασαρει το Red Rooster με 350 Ε. Γιατι; Πρεπει να το πατησεις για να καταλαβεις και ν αξιολογησεις. Και - παρεκτος αν εισαι πρωτου βαθμου συγγενης του - θα πρεπει να ξηλωθεις για να εχεις εκεινη την καταραμενη αποψη. Δεν εισαι υποχρεωμενος, ουτε η μουσικη σου θα ειναι φτωχοτερη αν δεν τα χρησιμοποιησεις. Αν θελεις ομως να εχεις γνωμη για το αντικειμενο, prepare yoself και ελεγξε τους λογαριασμους σου.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ερώτηση: τι ορίζει ένα πετάλι, μπουτίκ;


Πολύ καλή ερώτηση, κι εγώ την έχω την απορία.

Πχ Τα eventide είναι μπουτίκ?

Τα xotic?

Τα strymon?

Το klon?

Τα jhs?

Τα wampler?

Τα boss? Τι, τα boss δεν είναι? Ναι, αλλά γιατί τότε τα rv-500, dd-500 και md-500 κάνουν από 360 μέχρι 400 €?

EDIT: Με κάλυψε σε κάποιες απορίες ο Ηλίας. Αλλά τότε, από τα παραπάνω που αράδιασα, μόνο το klon θεωρείται μπουτίκ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τα digital delay ,reverb που ξεφευγουν σε τιμες κανουν πολλα πραγματα,πολυ καλα κ δε εχουν ανταγωνισμο. Ακριβα μεν αλλα το αξιζουν, αποψη μου.

1 οverdrive  με 3 knobs και τιμη 200 ευρω δεν το αξιζει, παλι αποψη μου.

Ο Μr wampler ειναι μεγαλη ιστορια...

 
Οσον αφορα στα delay,που ειναι και η αδυναμια μου...οσα boutique αναλογικα delay και να εβαλα διπλα στο ΙΒΑΝΕΖ ECHO SHIFTER που εχω μου φανηκαν λιγα τοσο σε ηχο οσο και σε features....   


+1 για το καταπληκτικό echo shifter!!

Εμπειρία με *boutique* πετάλια έχω προσωπικά απειροελάχιστη, προσφάτως όμως η αναζήτηση για ήχους πέραν του αναμενόμενου με οδήγησε στο Transmisser της EQD. Πανάκριβο πετάλι για αυτόν τον 1 ήχο που κάνει, παρόλα αυτά το κάνει τόσο μα τόσο καλά που δεν το μετάνιωσα στιγμή...σκεπτόμενος κιόλας ότι μετά από Χ χρόνο μπορεί και να ξεχάσω πόσα έδωσα - το πετάλι όμως εκει θα παραμένει ?

 
Να τολμησω να δωσω εναν ορισμο του 'μπουτικ' για εμας εδω μεσα?Noμιζω οτι στην πραγματικοτητα εμεις εδω,εχουμε αναγαγει το μπουτικ στο 'πεταλι που κοστιζει 100-150ε παραπανω απο το πεταλι που χρειαζομαστε'...αρα νομιζω οτι ενα πεταλι πανω απο τα 230ε αφορα τη συζητηση μας...

Τωρα για το θεμα εδω που συζηταμε...ρε παιδια στα πεταλια συμβαινει ΟΤΙ συμβαινει με τον υπολοιπο εξοπλισμο μας ακριβως...αν νομιζουμε οτι μια custom shop κιθαρα ή καποιος handwired,point to point ,made in new york μας κανει να ακουγομαστε θεοι,ε το ιδιο συμβαινει κ με τα πεταλια...απλα τα πεταλια ειναι λιγο πιο φθηνα οποτε κ 'παιζουμε' περισσοτερο!

 
απλα τα πεταλια ειναι λιγο πιο φθηνα οποτε κ 'παιζουμε' περισσοτερο!


και συμβαλλουν συνηθως παραπανω στην διαμορφωση του τελικου ηχου, απ' οτι η κιθαρα και ο ενισχυτης.

Αρα, εαν θελει καποιπς να πειραματιστει με τον ηχο, τα πεταλια ειναινη φτηνοτερη επιλογη, με τα περισσοτερα αποτελεσματα.

(Μη με ακουσει ο superfunk!)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
εγώ πάντα είχα στο μυαλό μου , ότι μπουτίκ είναι το προϊόν που δεν κατασκευάζεται σε διαδικασία μαζικής παραγωγής , αλλά σε λίγα και εξαιρετικά προσεγμένα κομμάτια ανά έτος πχ

δεν ξέρω αν μπορώ να το εξηγήσω καλά . Είναι κάτι αντίστοιχο ε τις κιθάρες . Πλέον για μένα οι PRS & Suhr για παράδειγμα, δεν είναι μπουτικ είναι κιθάρες παραγωγής έστω κι αν θεωρούνται/είναι η κορυφή του παγόβουνου ποιοτικά 

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top