- Μηνύματα
- 5,446
- Πόντοι
- 1,058
Έχω μερικές παρατηρήσεις και ερωτήσεις:
Γενικώς, αυτό που λες και ξαναλές με άλλα λόγια, ότι δηλαδή τα μπλουζ τείνουν τελικά στο ματζόρε, δεν υφίσταται.
Επίσης, αφού μιλάς και τόσο στοχευμένα θεωρητικά, καλό θα ήταν χάριν διευκόλυνσης, να παρέθετες και μερικά γιουτιουμπικά παραδείγματα.
Εν κατακλείδι η προσωπική μου άποψη για τις ενδιαφέρουσες σκέψεις σου:
Η εντύπωσή μου είναι ότι η διαλεκτική σου λειτουργεί ανάποδα. Δηλαδή ξεκίνησες από ένα συμπέρασμα και μετά "έκαμψες" τα επιχειρήματα προκειμένου να το δικαιολογήσεις. Τα μπλουζ, όπως έγραψε και ο Σπύρος, είναι όλα τα συναισθήματα και βάλε. Και οδύνη και αγαλλίαση και ελπίδα και απελπισία και χαρά και θάνατος και ζωή και σεξ και ποτό και ναρκωτικά και τα πάντα όλα γενικώς.
Η αλήθεια είναι ότι το bend 3η μικρή προς 3η μεγάλη είναι πολύ συχνό αλλά σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει κάποιος νόμος που να το επιτάσσει ή να απαγορεύει το αντίθετο. Γενικώς η κατάσταση είναι μάλλον "απαγορεύονται οι νόμοι" όπως άλλωστε απεδείκνυαν ανελλιπώς με το lifestyle τους πολλοί κολοσσοί του ιδιώματος. ;DΚουφη Λεοπαρδαλη είπε:Παράδειγμα είναι νομος των Μπλουζ να μην γινεται bend ποτε απ'την μεγ. 3η κατω στην μικρη 3η, αλλα μονο το αντιθετο.
Γιατί αυτό γίνεται πασιφανές σε ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον όπως λες; Δεν το καταλαβαίνω καθόλου.Αυτό γινεται πασιφανες στο εντελως διαφορετικο περιβαλλον της κλασσικης μουσικης με το Ταδε εφη ο Ζαρατουστρα, οπου στην εισαγωγή επαναλαμβανεται το θεμα με την τελικη "νικη" της μεγ.3ης εναντι της μικρης.
Θες να επεκταθείς λιγάκι στο παραπάνω; Δεν κατάλαβα τίποτα. Ειδικά εκείνο το 4-5-6-7Ακομα και η δεσπ.7ης στο πλαισιο των Μπλουζ εχει το εφφε που εχει και στην Barbershop, ως αρμονικη 7ης (4:5:6:7) και ως εκτουτου ως συνεχιζομενη αρμονια αντι για διαφωνη συγχορδια που χρειαζεται λυση, όπως στην κλασσικη.
Αν κατάλαβα καλά τι είναι το picardy και τι εννοείς με το "περίληψη", το παραπάνω δεν ισχύει. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία, τα μινόρε κλείνουν ως μινόρε. Μεγάλη τρίτη δεν ακούγεται στην αρμονία πουθενά.ακομα και αν η τονικη συγχορδια συνεχεια είναι μινορε η "περιληψη" του κομματιου γινεται με ένα Picardy 3rd στο τελος.
Εννοείς ότι η μπλουζ μελωδία σχηματίζει ελαττωμένα διαστήματα σε σχέση με την αρμονία; Ή ότι η μελωδία σχηματίζει ελαττωμένα διαστήματα κινούμενη από τη μία νότα στην επόμενη; Από ποιον "λέγεται" το παραπάνω;Λεγεται, θεωρητικα πως οι μπλουζ μελωδιες εχουν ελλατωμμένα διαστήματα. Σωστο.
Θα διαφωνήσω.παντα μα παντα τεινουν στην ματζόρε εκδοχή.
Αυτό είναι αυθαίρετο δικό σου συμπέρασμα. Καμία κλίμακα δεν "ανήκει" στα μπλουζ. Οι Μιξολύδιος και Δωρικός τρόποι (δεν είναι κλίμακες) είναι προϊόντα προσπάθειας αρμονικής απόδοσης του ιδιώματος που έγινε μετέπειτα. Για του λόγου το αληθές, σε country blues, αλλά και όχι μόνο, θα ακούσεις και ιωνικό και αιολικό στις μελωδίες. Αλλά οκ, όντως φρύγιο ακούμε μόνο στα ελληνικά μπλουζ. ;Dκαθως αν το παμε διατονικα, οι κλίμακες που "ανηκουν" στα μπλουζ είναι η Μιξολυδια και η Δωρια. Δεν πηγαν οι σκλαβοι στις πιο οδυνηρες μινορε-Αιολια ή Φρυγια.
Μα πώς μπορεί ο ρυθμός να "ματζορίζει" ή "μινορίζει" κάτι; Μήπως θέλεις να πεις ότι η ματζόρε ή μινόρε ποιότητα ενός κομματιού δεν ορίζει απαραίτητα τη διάθεσή του; Αυτό όντως ισχύει αλλά για όλα τα είδη μουσικής.Άλλο στοιχειο που καταδεικνυει πως τα Μπλουζ "ματζοριζουν" είναι φυσικα ο ρυθμος.
Γενικώς, αυτό που λες και ξαναλές με άλλα λόγια, ότι δηλαδή τα μπλουζ τείνουν τελικά στο ματζόρε, δεν υφίσταται.
Επίσης, αφού μιλάς και τόσο στοχευμένα θεωρητικά, καλό θα ήταν χάριν διευκόλυνσης, να παρέθετες και μερικά γιουτιουμπικά παραδείγματα.
Εν κατακλείδι η προσωπική μου άποψη για τις ενδιαφέρουσες σκέψεις σου:
Η εντύπωσή μου είναι ότι η διαλεκτική σου λειτουργεί ανάποδα. Δηλαδή ξεκίνησες από ένα συμπέρασμα και μετά "έκαμψες" τα επιχειρήματα προκειμένου να το δικαιολογήσεις. Τα μπλουζ, όπως έγραψε και ο Σπύρος, είναι όλα τα συναισθήματα και βάλε. Και οδύνη και αγαλλίαση και ελπίδα και απελπισία και χαρά και θάνατος και ζωή και σεξ και ποτό και ναρκωτικά και τα πάντα όλα γενικώς.