- Μηνύματα
- 2,172
- Πόντοι
- 48
Χαχα χα! ;DΚουφη Λεοπαρδαλη είπε:Ειχα παιξει ενα συρτακι πριν μερικες εβδομάδες σε μια συναυλια μαζι με έναν φυσαρμονιστα, αρμονικες. Δεν το ηξερα πως παιξαμε, κατσε να μετρησω.. 8 σουτιεν. ;D
Χαχα χα! ;DΚουφη Λεοπαρδαλη είπε:Ειχα παιξει ενα συρτακι πριν μερικες εβδομάδες σε μια συναυλια μαζι με έναν φυσαρμονιστα, αρμονικες. Δεν το ηξερα πως παιξαμε, κατσε να μετρησω.. 8 σουτιεν. ;D
Η αλήθεια είναι ότι το bend 3η μικρή προς 3η μεγάλη είναι πολύ συχνό αλλά σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει κάποιος νόμος που να το επιτάσσει ή να απαγορεύει το αντίθετο. Γενικώς η κατάσταση είναι μάλλον "απαγορεύονται οι νόμοι" όπως άλλωστε απεδείκνυαν ανελλιπώς με το lifestyle τους πολλοί κολοσσοί του ιδιώματος. ;DΚουφη Λεοπαρδαλη είπε:Παράδειγμα είναι νομος των Μπλουζ να μην γινεται bend ποτε απ'την μεγ. 3η κατω στην μικρη 3η, αλλα μονο το αντιθετο.
Γιατί αυτό γίνεται πασιφανές σε ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον όπως λες; Δεν το καταλαβαίνω καθόλου.Αυτό γινεται πασιφανες στο εντελως διαφορετικο περιβαλλον της κλασσικης μουσικης με το Ταδε εφη ο Ζαρατουστρα, οπου στην εισαγωγή επαναλαμβανεται το θεμα με την τελικη "νικη" της μεγ.3ης εναντι της μικρης.
Θες να επεκταθείς λιγάκι στο παραπάνω; Δεν κατάλαβα τίποτα. Ειδικά εκείνο το 4-5-6-7Ακομα και η δεσπ.7ης στο πλαισιο των Μπλουζ εχει το εφφε που εχει και στην Barbershop, ως αρμονικη 7ης (4:5:6:7) και ως εκτουτου ως συνεχιζομενη αρμονια αντι για διαφωνη συγχορδια που χρειαζεται λυση, όπως στην κλασσικη.
Αν κατάλαβα καλά τι είναι το picardy και τι εννοείς με το "περίληψη", το παραπάνω δεν ισχύει. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία, τα μινόρε κλείνουν ως μινόρε. Μεγάλη τρίτη δεν ακούγεται στην αρμονία πουθενά.ακομα και αν η τονικη συγχορδια συνεχεια είναι μινορε η "περιληψη" του κομματιου γινεται με ένα Picardy 3rd στο τελος.
Εννοείς ότι η μπλουζ μελωδία σχηματίζει ελαττωμένα διαστήματα σε σχέση με την αρμονία; Ή ότι η μελωδία σχηματίζει ελαττωμένα διαστήματα κινούμενη από τη μία νότα στην επόμενη; Από ποιον "λέγεται" το παραπάνω;Λεγεται, θεωρητικα πως οι μπλουζ μελωδιες εχουν ελλατωμμένα διαστήματα. Σωστο.
Θα διαφωνήσω.παντα μα παντα τεινουν στην ματζόρε εκδοχή.
Αυτό είναι αυθαίρετο δικό σου συμπέρασμα. Καμία κλίμακα δεν "ανήκει" στα μπλουζ. Οι Μιξολύδιος και Δωρικός τρόποι (δεν είναι κλίμακες) είναι προϊόντα προσπάθειας αρμονικής απόδοσης του ιδιώματος που έγινε μετέπειτα. Για του λόγου το αληθές, σε country blues, αλλά και όχι μόνο, θα ακούσεις και ιωνικό και αιολικό στις μελωδίες. Αλλά οκ, όντως φρύγιο ακούμε μόνο στα ελληνικά μπλουζ. ;Dκαθως αν το παμε διατονικα, οι κλίμακες που "ανηκουν" στα μπλουζ είναι η Μιξολυδια και η Δωρια. Δεν πηγαν οι σκλαβοι στις πιο οδυνηρες μινορε-Αιολια ή Φρυγια.
Μα πώς μπορεί ο ρυθμός να "ματζορίζει" ή "μινορίζει" κάτι; Μήπως θέλεις να πεις ότι η ματζόρε ή μινόρε ποιότητα ενός κομματιού δεν ορίζει απαραίτητα τη διάθεσή του; Αυτό όντως ισχύει αλλά για όλα τα είδη μουσικής.Άλλο στοιχειο που καταδεικνυει πως τα Μπλουζ "ματζοριζουν" είναι φυσικα ο ρυθμος.
Σαν εκείνον τον γελοίο τον SRV.VangelisV είπε:Τα μπλουζ ειναι η διεξοδος για τους κουλους στην κιθαρα
οh yes.Holystone είπε:Δυστυχώς...
το ευρύτερο μέρος του ελληνικού κοινού, αν το ρωτήσεις ΤΙ ειναι τα μπλουζ, θα σου πει:
"Άαα τη δεκαετία του 90 χορευαμε στα πάρτυ μπλουζ! με χαμηλά φώτα κτλ.
Τι Bryan Adams έχω χορέψει, τι total eclipse of the moon! Απίστευτα Μπλουζ έχω χορέψει!!"
Μη γελάτε, οι έχοντες μπει στα -αντα ξέρουν τι λέω
(Λιγο άκυρο σε σχέση με το ΟΡ...sorry...)
Αν καταλαβες αυτο απο αυτα που εγραψα τοτε λυπαμαιTamtam είπε:Σαν εκείνον τον γελοίο τον SRV.
Ή τον άλλον, τον φαιδρό τον Johny Winter.
Tον Jimi και τον Clapton. Αίσχος.
...και πολλά ακόμηgvour είπε:Σχωρνατε αν γ..μω το νημα αφου δεν μπορω να περιγραψω τι ειναι το μπλουζ,αλλα το νοιωθω σαν κατι τετοιο(συγχρονο μεν αλλα εχει σημασια?):
Eγω ετσι 8)gvour είπε:Σχωρνατε αν γ..μω το νημα αφου δεν μπορω να περιγραψω τι ειναι το μπλουζ,αλλα το νοιωθω σαν κατι τετοιο(συγχρονο μεν αλλα εχει σημασια?):
Eιναι ρε φιλε να μη χεστεις?Spyros Delta είπε:με το 2ο χεζομαι κανονικα πανω μου
Aυτο το ειχες προλαβει?Holystone είπε:Ώρες ώρες αναρωτιέμαι πού θα βρισκόταν, και τί αλλο θα είχε καταφέρει ο srv αν δε είχε πεθάνει...
Και αυτός, και ο jimi, και γενικά ολοι τους...
Να σε λιγο, θα χαιρετίσουμε και τον Walter Trout απο ο,τι βλέπω, αν και πήγε καλά η μεταμόσχευση ήπατος...
Και όμως υπαρχουν και νομοι στο μπλουζ. Αν θες μην το πεις νομο, αλλα είναι τοσο συχνο και τυπικο που de facto είναι νομος. Είναι μερος του ιδιωματος των Μπλουζ και βασικο συστατικο της επιχειρηματολογιας μου υπερ του ότι τα μπλουζ "ματζοριζουν" και εν τελει είναι αγαλιαση.Jazzjoker είπε:Η αλήθεια είναι ότι το bend 3η μικρή προς 3η μεγάλη είναι πολύ συχνό αλλά σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει κάποιος νόμος που να το επιτάσσει ή να απαγορεύει το αντίθετο. Γενικώς η κατάσταση είναι μάλλον "απαγορεύονται οι νόμοι" όπως άλλωστε απεδείκνυαν ανελλιπώς με το lifestyle τους πολλοί κολοσσοί του ιδιώματος. ;D
Γιατι τα Μπλουζ δεν ζουν στον κοσμο τους και όπως όλα τα στυλ συνδεονται και αυτά με ολη την υπολοιπη μουσικη. Είναι τυχαιο πως ακουγονται απ'τον Johnson, μεχρι ποπ μεχρι Τουρκο που παιζει μακαμι και τα βαζει μεσα? Το παράδειγμα το εφερα γιατι κωδικοποιεί το ηθος των Μπλουζ, για μενα, του περνα η μελωδια από μινορε σε ματζόρε.Γιατί αυτό γίνεται πασιφανές σε ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον όπως λες; Δεν το καταλαβαίνω καθόλου.
Είναι ο λογος των νοτων μιας Dom7 σε φυσικο συγκερασμο (just intonation). Γκουγκλαρε 'harmonic seventh'.Θες να επεκταθείς λιγάκι στο παραπάνω; Δεν κατάλαβα τίποτα. Ειδικά εκείνο το 4-5-6-7
Ακομα και αν δεν ακούγεται, υπαρχει η εντυπωση πως από στιγμη σε στιγμη θα μπουκαρε η ματζόρε τονικη. Υπαρχουν απειρα παραδείγματα τραγουδιων που πανε από μινορε σε ματζόρε (στην ιδια τονικη). Το αντιθετο ειναι απιθανο.Αν κατάλαβα καλά τι είναι το picardy και τι εννοείς με το "περίληψη", το παραπάνω δεν ισχύει. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία, τα μινόρε κλείνουν ως μινόρε. Μεγάλη τρίτη δεν ακούγεται στην αρμονία πουθενά.
Ναι, γενικα ελαττωμένα, όπως το τριτονο στην μπλουζ μινορε και η μικ.3η στην μπλουζ ματζόρε. Αυτό το λεει η θεωρια. Και αν σταματήσουμε εκει δημιουργείται, λανθασμένα, η εντυπωση πως τα Μπλουζ ειναι κατά βαση μινορε.Εννοείς ότι η μπλουζ μελωδία σχηματίζει ελαττωμένα διαστήματα σε σχέση με την αρμονία; Ή ότι η μελωδία σχηματίζει ελαττωμένα διαστήματα κινούμενη από τη μία νότα στην επόμενη; Από ποιον "λέγεται" το παραπάνω;
Δεκτο, ειναι ψυχολογικο. Θα επρεπε να πω για μενα τεινουν, στα αυτια μου.Θα διαφωνήσω.
Δεν ειναι δικο μου. ΕΙΔΙΚΑ ο Δωρικος (πες το τροπο, πες το κλιμακα, ακαδημαϊκο ερωτημα ειναι ούτως η αλλως) παντρεύεται ολη την ωρα με το μινορε μπλουζ. Οσο για τον Μιξολυδιο, για πες μηπως πανω από 7 συγχορδια προτιμάς απ'τους διατονικούς τροπους το ματζόρε (Ιωνιο) ή μηπως Λυδιο? Αυτά ειναι γνωστα.Αυτό είναι αυθαίρετο δικό σου συμπέρασμα. Καμία κλίμακα δεν "ανήκει" στα μπλουζ. Οι Μιξολύδιος και Δωρικός τρόποι (δεν είναι κλίμακες) είναι προϊόντα προσπάθειας αρμονικής απόδοσης του ιδιώματος που έγινε μετέπειτα. Για του λόγου το αληθές, σε country blues, αλλά και όχι μόνο, θα ακούσεις και ιωνικό και αιολικό στις μελωδίες. Αλλά οκ, όντως φρύγιο ακούμε μόνο στα ελληνικά μπλουζ. ;D
Αυτό εννοω. Αλλα ειναι σχετικο και εδώ με το θεμα μας γιατι τα Μπλουζ αν μη τι άλλο εχουν ρυθμικο ενδιαφερον. Ουτε ληθαργικα ειναι, ουτε μετρονομικα, εχουν ρυθμικη ενεργεια.Μα πώς μπορεί ο ρυθμός να "ματζορίζει" ή "μινορίζει" κάτι; Μήπως θέλεις να πεις ότι η ματζόρε ή μινόρε ποιότητα ενός κομματιού δεν ορίζει απαραίτητα τη διάθεσή του; Αυτό όντως ισχύει αλλά για όλα τα είδη μουσικής.
Αυτο ειναι το ηθος που μου δινουν. Ας συμφωνήσουμε πως διαφωνούμε.Γενικώς, αυτό που λες και ξαναλές με άλλα λόγια, ότι δηλαδή τα μπλουζ τείνουν τελικά στο ματζόρε, δεν υφίσταται.
Είναι τοσα πολλα τα παραδείγματα που τι να πρωτοβαλει κανεις.Επίσης, αφού μιλάς και τόσο στοχευμένα θεωρητικά, καλό θα ήταν χάριν διευκόλυνσης, να παρέθετες και μερικά γιουτιουμπικά παραδείγματα.
Πρωτον, στο συμπερασμα εφτασα διαισθητικα, μετα ειδα και την θεωρια και ειδα πως ταιριαζει. Δεν εκαμψα τιποτα.Εν κατακλείδι η προσωπική μου άποψη για τις ενδιαφέρουσες σκέψεις σου:
Η εντύπωσή μου είναι ότι η διαλεκτική σου λειτουργεί ανάποδα. Δηλαδή ξεκίνησες από ένα συμπέρασμα και μετά "έκαμψες" τα επιχειρήματα προκειμένου να το δικαιολογήσεις. Τα μπλουζ, όπως έγραψε και ο Σπύρος, είναι όλα τα συναισθήματα και βάλε. Και οδύνη και αγαλλίαση και ελπίδα και απελπισία και χαρά και θάνατος και ζωή και σεξ και ποτό και ναρκωτικά και τα πάντα όλα γενικώς.
Το ότι ο δωρικός "παντρεύεται όλη την ώρα" όπως λες με το μινόρε μπλουζ από πού προκύπτει; Ναι υπάρχουν παίχτες που τον χρησιμοποιούν. Ε και; Υπάρχουν κι άλλοι τόσοι και περισσότεροι που δεν τον έχουν παίξει πότε πάνω σε μινόρε μπλουζ. Κι άλλοι τόσοι που παίζουν άλλα πράγματα. Γιατί πρέπει να υπάρχει κάποιου είδους εγγενής σύνδεση;Κουφη Λεοπαρδαλη είπε:ΕΙΔΙΚΑ ο Δωρικος (πες το τροπο, πες το κλιμακα, ακαδημαϊκο ερωτημα ειναι ούτως η αλλως) παντρεύεται ολη την ωρα με το μινορε μπλουζ. Οσο για τον Μιξολυδιο, για πες μηπως πανω από 7 συγχορδια προτιμάς απ'τους διατονικούς τροπους το ματζόρε (Ιωνιο) ή μηπως Λυδιο? Αυτά ειναι γνωστα.
Μα έλα τώρα, σοβαρά;Είναι τοσα πολλα τα παραδείγματα που τι να πρωτοβαλει κανεις.
Αυτο λιγο χλωμο το κοβω να στο πει καποιος για τα 90s. Αυτη η εννοια του "blues" ειναι πολυ πιο παλια, ξεκιναει απο τη δεκαετια των 60s και φτανει ως και max αρχες/μεσα των 80s.Holystone είπε:Δυστυχώς...
το ευρύτερο μέρος του ελληνικού κοινού, αν το ρωτήσεις ΤΙ ειναι τα μπλουζ, θα σου πει:
"Άαα τη δεκαετία του 90 χορευαμε στα πάρτυ μπλουζ! με χαμηλά φώτα κτλ.
Τι Bryan Adams έχω χορέψει, τι total eclipse of the moon! Απίστευτα Μπλουζ έχω χορέψει!!"