marios_fish
Μάριε δεν κάνατε λάθος και ο τρόπος που υλοποιήσατε την συνδεσμολογία είναι σωστός (γιατί ενδοπαραλληλίζει η Bogner Alchemist Head τις δυο εξόδους Β ως μια 4 Ohm έξοδο…)
Και η συνδεσμολογία που σου παρέβαλα εγώ είναι σωστή, γιατί θα κάνατε τον παραλληλισμό των 2 μεγαφώνων στην καμπίνα και θα είχατε το ίδιο αποτέλεσμα…
Απλά, -όπως καταλαβαίνω από τα γραφόμενα σου…- δεν σου αρέσουν τα Bugera Vintage 12G70J8 (8 Ohm 70 watt) με την καμπίνα του Behringer GMX212 και προτιμάς τα Celestion Vintage 30…
Αυτό που θα σου προτείνω εγώ για να μην κανείς μεσοβέζικες λύσεις τύπου όπως:
Το να βάλεις 2 Celestion Vintage 30 12” 16Ω στην καμπίνα του Behringer GMX212, να τα παραλληλίσεις και έπειτα να ανακαλύψεις ότι ο συνδυασμός αυτός δεν σου ακούγεται όσο καλά θέλεις, γιατί η καμπίνα του Behringer GMX212 είναι από MDF και αυτό σαν υλικό είναι πιο μουντό σε σχέση με το plywood…
Είναι το πολύ απλό και κατανοητό:
«Βουτάς» -υπό μάλης- την Bogner Alchemist Head και κάνεις την πρέπουσα «γύρα» στα μουσικά καταστήματα και στα Studio της περιοχής σου, δοκιμάζοντας 212 καμπίνες στα 8Ω…
Ο συνδυασμός της Bogner Alchemist Head με την όποια καμπίνα που θα σου αρέσει εσένα περισσότερο για την μουσική που εσύ θέλεις να παίξεις, θα πρέπει να είναι και η τελική επιλογή σου.
Όλα τα άλλα είναι απλά λόγια για να λέμε και να γεμίζουμε σελίδες…
Ένας κατευθυντήριος βοηθητικός διαχωρισμός είναι η μορφοποίηση της καμπίνας.
Μια Open-back καμπίνα θα έχει πιο εύηχα «καθαρά» από ότι μια Closed-back καμπίνα…
Αντιθέτως μια Closed-back καμπίνα θα έχει πιο εύηχα «βρόμικα» από ότι μια Open-back καμπίνα…
Οπότε θα εξετάσεις επιμέρους το τι σου κάνει-αρέσει εσένα περισσότερο για την μουσική που εσύ θέλεις να παίξεις.
Απαντήσεις στις σκέψεις σου:
1.
Τα μεγάφωνα αποδίδουν το Wattage του ενισχυτή και όχι το αντίθετο…
Παράδειγμα:
Είτε συνδέσεις την Bogner Alchemist Head με ένα Celestion Vintage 30 των 60 watt, είτε την συνδέσεις με ένα Electro-Voice EV-12-L των 300 watt το ίδιο Wattage των 40 watt του ενισχυτή σου –μέγιστα- θα απολάβεις…
Όταν –λοιπόν- συνδέεις 1, 2, 4 η’ ακόμα και 8 μεγάφωνα με τον ενισχυτή σου δεν έχεις πολλαπλασιασμό του Wattage στον ενισχυτή σου, άλλα την αλλαγή στο ηχητικό Headroom η οποία θα σου «δώσει» την αίσθηση του πιο μεγάλου σε ένταση ήχου…
To Wattage των μεγαφώνων μπορεί να μας «πει» εκτός από το όριο τους και κάποια επιμέρους στοιχεία όπως το break-in speaker saturation που έχουν…
Παράδειγμα:
To Celestion G30H είναι 30 watt, όπως ευλόγα καταλαβαίνεις θα «μπει» σε break-in speaker saturation γρηγορότερα από ότι ένα Celestion Vintage 30 των 60 watt, το οποίο Celestion Vintage 30 –πάλι- θα μπει και αυτό στην σειρά του σε break-in speaker saturation γρηγορότερα από ότι ένα «γουρούνι» Electro-Voice EV-12-L των 300 watt…
Όταν –λοιπόν- κάποιος συνδέει μια 212 καμπίνα με Celestion Vintage 30 των 60 watt (120 watt full) η’ μια 412 καμπίνα με Celestion Vintage 30 των 60 watt (240 watt full) με την Bogner Alchemist Head των 40 watt, είναι χαζό να περιμένει να ακούσει το break-in speaker saturation καθότι οι καμπίνες αυτές με αυτά τα μεγάφωνα υπερπληρούνε σε Wattage την δυνατότητα της Bogner Alchemist Head των 40 watt να τα υπέρ-οδηγήσει σε break-in speaker saturation όπως αντίστοιχα θα έκανε π.χ. ο Mesa Boogie Dual Rectifier Head, o Soldano SLO 100 Head, ο Diezel Einstein 100 Head…
Σε άλλα είδη μουσικής το break-in speaker saturation είναι επιθυμητό και σε άλλα πάλι όχι…
Παράδειγμα:
Στην Country μουσική και στο Shred Metal που ζητείται υψηλό definition, δεν είναι αποδεκτό το break-in speaker saturation, ενώ αντιθέτως στο Blues είναι επιβαλλόμενο και στην Rock είναι αποδεκτό ως και επιθυμητό…
Οπότε ανάλογα με το είδος της μουσικής που θέλεις εσύ να παίξεις μπορείς να κοιτάξεις αν τα μεγάφωνα της καμπίνας σου θα είναι πιο δυνητικά πλησίον της μουσικής που θέλεις εσύ να παίξεις.
Παράδειγμα:
Μια 212 καμπίνα (από την ίδια εταιρία…) «φορτωμένη» με Celestion Vintage 30 θα ταιριάζει περισσότερο σε 80’s-90’s Metal από ότι η ίδια 212 καμπίνα «φορτωμένη» με Celestion G30H η οποία θα ταίριαζε σε 70’s Hard Rock…
2.
Ποτέ δεν συνδέουμε 2 μεγάφωνα σε σειρά, γιατί σε περίπτωση οποιασδήποτε ζημιάς-βλάβης στο ένα από αυτά, αυτομάτως διακόπτεται η σύνδεση του κυκλώματος, με αποτέλεσμα ο μετασχηματιστής εξόδου να λειτουργήσει υπό κενό φορτίο, το οποίο -όπως καταλαβαίνεις- μπορεί να οδηγήσει στην πλήρη και ολική ζημία των πηνίων του…
Ξέρεις ότι δεν θα σε βρίσω, γιατί οι ερωτήσεις σου φανερώνουν άγνοια και αυτή είναι απόλυτα αποδεκτή, καθότι κανένας μας δεν γεννήθηκε με γνώσεις, ούτε έγινε ποτέ κάποια επιφοίτηση και όλοι μας αναγκαστήκαμε να τα μάθαμε στην «πορεία»…
Η ημιμάθεια, η παραπληροφόρηση, η ηθελημένα μονομερής, κατευθυντική και επιλεκτική γνώση και άποψη, η αγένεια δεν είναι αποδέκτες και εσύ αυτά τα ελαττώματα φίλε Μάριε δεν τα έχεις!...