Μερα χωρις αυτοκίνητο στη Θεσσαλονικη.

neeq

Μέλος
Μηνύματα
3,982
Πόντοι
38
Σημερα ήταν η πολυδιαφημισμένη μέρα χωρις αυτοκίνητο στη Θεσ/νικη.

Ειχα καποια δουλεια και ειπα να μην παρω το δικο μου, για να βοηθησω στην "πρωτοβουλια", με αποτελεσμα να περπατησω για να παω περιπου 1 ωρα. Οκ, νεο παιδι ειμαι, με κοιλια που θα πρεπει να συμμαζευτει σιγα σιγα οποτε καλο μου κανε.

Κατεβαινοντας ομως σε εναν απο τους κλειστους δρομους πηρα την πρωτη τζουρα του "να'χαμε να λεγαμε". Γουναρη με Σβωλου ειχε στηθει ενα θεατρικο δρωμενο του δρομου με κοσμο να εχει κυκλωσει τους καλλιτεχνες για να παρακολουθησει. Ενδιαφερον σκεφτηκα και πλησιασα για να ακουσω.....κορνες και σφυριγματα τροχονομων και το χειροτερο.....να περναν απο διπλα απο τη "σκηνη" μηχανακια τα οποια χωρουσαν να περασουν απο τις απαγορευτικες κορδελες. Δεν ακουσαμε τιποτα απο τα λογια των ηθοποιων, χειροκροτησα ως επιβραβευση για την προσπαθεια απλά και συνεχισα να παω στη δουλεια που ειχα.

Πηγαινω προς την Αγγελάκη και βλέπω την πεμπτουσια της μερας χωρις αυτοκινητο. Απειρα αυτοκινητα να πηγαινουν σημειωτο, ανθρωπους-καρικατουρες να ουρλιαζουν προς καθε κατευθυνση μεσα σε ενα χαμο από κορνες, τροχονομους που προφανως τα ακουγαν επι ωρα, να απαντανε αναλογα, λεκτικους διαπληκτισμους που εφερναν ακομα μεγαλυτερο μποτιλιαρισμα.....

Περναω τον συγκεκριμενο δρομο καθε μερα...πρωτη φορα αγχωνομαι τόσο πολυ απο τα αυτοκινητα και να φανταστείτε οτι περπατουσα ανετα στο πεζοδρομιο...

Το νοημα αυτης της μερας ποιο ηταν λοιπον? Κλεινουμε συμβολικα 2 δρομους για να γίνουν πιτα ολοι οι αλλοι γυρω?

Υπηρξε καποιος σχεδιασμος για όλο αυτο ή ήταν ενα ακομα ιβεντ για να ξεχασουμε ότι τις υπολοιπες 364 μερες ειμαστε οι ιδιοι που κανουμε τα σκατα που προσπαθουμε να χτυπησουμε με τις παγκοσμιες μερες?

Τελικά υπαρχει καμια ουσια στον τρόπο με τον οποιο αντιμετωπιζουμε οικολογικα, κοινωνικά, πολιτκά θεματα, αλλα και στον τροπο που αυτα σχεδιαζονται σε μαζικο επιπεδο?

Ή όλα είναι "να'χαμε να λεγαμε" ?

 
+1 σε όλα όσα είπες.

Για μερικούς δυστυχώς ένα τετράωρο μίας τέτοιας "πρωτοβουλίας" είναι μεγάλο πλήγμα.

Εξάλλου καμία τέτοια κίνηση δεν μπορεί/ούτε θα μπορέσει στο μέλλον να πείσει τον Νεοέλληνα για μία νέα προοδευτική αντίληψη.

Η αντίληψη δεν δημιουργείται μέσω του εξαναγκασμού και της "γλύκας", αλλά με εσωτερική επανάσταση.

Μέχρι τότε θα συνεχίζουμε να βλέπουμε τα χάλια μας με τέτοιες κινήσεις.

Υ.Γ. Είδα τους 2L8 στην Ικτίνου.Φοβερό live!

 
Όλες αυτές οι "μέρες" (χωρίς,με,για,με λίγο απ΄όλα,μ΄απόλα,των,της, και δε ξέρω και γω τι άλλο...) είναι τόσο γελοίες και γεμάτες υποκρισία και ο (μόνος) πραγματικός λόγος ύπαρξεώς των,είναι μόνο για να "τζιράρουν" οι σχετιζόμενες εταιρείες με την εκάστοτε μέρα.End of story...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
S9F είπε:
Όλες αυτές οι "μέρες" (χωρίς,με,για,με λίγο απ΄όλα,μ΄απόλα,των,της, και δε ξέρω και γω τι άλλο...) είναι τόσο γελοίες και γεμάτες υποκρισία και ο (μόνος) πραγματικός λόγος ύπαρξέως των,είναι μόνο για να "τζιράρουν" οι σχετιζόμενες εταιρείες με την εκάστοτε μέρα.End of story...
+1000

εγινε και στην Αθηνα το Σαββατο και το μονο που εγινε ηταν να βγαλουν οι...καφετεριες ...τραπεζακια στην Πανεπιστημιου (οπου ο φραπες και η τσιγαριά πηγαιναν συννεφο... ;D) ,εν τω μεταξυ στους παραλληλους δρομους γινοταν της μουρλης το πανηγυρι απο την κινηση.... ;D  

πολυ συγκινηθηκα απο την οικολογικη συνειδηση των Αθηναιων....αφου μπερδευτηκα για μια στιγμη και νομιζα οτι ημουν στο Βερολινο.... ;D

 
Το συγκεκριμένο ζήτημα με έχει απασχολήσει πολλάκις προσφάτως.

Βαρέθηκα να είμαι σε φιλικά σπίτια (καλή ώρα όπως εδώ) να γκρινιάζουμε όλοι για αυτο το χάος και μετά να μπάινουμε στα αυτοκίνητά μας και να πηγαίνουμε μέσα στο κυκλοφοριακό χάος στο οποίο θα αναφωνήσουμε (στανταράκι) "Μα που πάει όλος αυτός ο κόσμος";

Και εσύ ρε Κώστα τι κάνεις για αυτό;

Είπα να πάω με ποδήλατο. Μένω ψηλά, δουλεύω χαμηλά. Αντε και πάω.

Πως στην ευχή γυρνάω; Και το να πάω μια κουβέντα.

Ασε το μπινελίκι και τον τρόμο...

Με το κουστούμι, τι κάνεις για τον ιδρώτα;

Τουλάχιστον στο εξωτερικό η εταιρεία είχε και χώρους για ντους και να αλλάξεις οπότε πρόβλημα δεν υπήρχε.

Μετρό και σπαστό ποδήλατο. Το έκανα με ένα δανεικό. Έπρεπε όμως να φεύγω ή αξημέρωτα ή αρκετά αργά. Με σπαστό ποδήλατο στη πρωινή κόλαση του μετρό δεν παλεύεται.

Μόνο μετρό, περπάτημα, λεωφορείο... Μιάμιση ώρα door to door. Θενξ μπατ νο θενξ.

Μηχανή. 14 λεπτά. Μικρή οικολογική και οικονομική επιβάρυνση.

Αυτό που δεν έχω δει την εξέλιξή τους είναι τα moped. Βέβαια οι Άγγλοι ονομάζουν moped και τα παπιά αλλά το moped είναι από τις λέξεις Motor - pedal.

Οι παλιότεροι θα θυμάστε τα Velosolex, Motobecane αλλά και κάποια Puch.

Νομίζω ότι θα είναι μια ιδανική λύση. Να το δω ....

Ναι, αλλά ο Έλληνας ρε φίλε, το αμάξι δεν τ' αφήνει και σαν μύγα μες στο γάλα θα σαι.

Ε, ας ξεκινήσει ο καθένας μας να κάνει κάτι για (και με) την πάρτη του και ας αφήσει τους άλλους να μαζεύονται ομαδικά να λένε ότι δεν αλλάζει ο Έλληνας, συμμετέχοντας και οι ίδιοι σε αυτή την στασιμότητα.

 
Τι είπατε; Να αφήσει ο Ελληνάρας το αυτοκίνητο; Άντε καλέ, πλάκα κάνετε. Αφού είναι το όγδοο θανάσιμο αμάρτημα (και όχι όγδοο στην ελληνική κατάταξη) και ξέρετε πόσο θεοσεβούμενοι είμαστε. Ποιός να τρέχει μετά για εξομολόγηση;

Τώρα για αυτές τις "ημέρες" δεν έχω αποφασίσει ακόμα αν κάνουν καλό ή κακό, καλό γιατί μας θυμίζουν που και που ότι τα προβλήματα υπάρχουν, δεν λύθηκαν ακόμα και κακό γιατί μάλλον μας προσφέρουν άλλοθι για τον υπόλοιπο χρόνο, "Έκλεισα τα φώτα για μια ώρα σήμερα, έκανα το καθήκον μου για τον πλανήτη." Μάλλον δεν φταίνε οι μέρες, περισσότερο έχει να κάνει με τι άνθρωπος είσαι.

audiokostas είπε:
Μηχανή. 14 λεπτά. Μικρή οικολογική και οικονομική επιβάρυνση.
Το πρόβλημα εδώ είναι ότι παίζεις το κεφάλι σου κορώνα γράμματα από τον κάθε Schumacher wannabe που νομίζει ότι παίζει Grand Turismo κάθε φορά που πιάνει τιμόνι. Για να μην αναφέρω την πλήρη αδιαφορία στον ΚΟΚ.

 
theoctapus είπε:
Το πρόβλημα εδώ είναι ότι παίζεις το κεφάλι σου κορώνα γράμματα από τον κάθε Schumacher wannabe που νομίζει ότι παίζει Grand Turismo κάθε φορά που πιάνει τιμόνι. Για να μην αναφέρω την πλήρη αδιαφορία στον ΚΟΚ.
To ίδιο πρόβλημα έχει και ο πεζός...

 
theoctapus είπε:
Ε, όσο να 'ναι είναι λίιιιιιιγο πιο ασφαλής.
Και στο σπίτι ακόμα περισσότερο. Απλώς όχι ντους χωρίς πλαστικό πατάκι.

 
διαφωνώ με την καθολική απαξίωση αυτών των "αφιερωμένων ημερών", και μόνο που κάνουμε ΤΟΥΤΗ την κουβέντα είναι καλό, διαφορετικά δεν θα την κάναμε

για μένα ο νούμερο ένα τρόπος να ψάξει ο ελληνάρας εναλλακτικούς τρόπους να κατέβει κέντρο είναι να χτυπηθεί το παράνομο παρκάρισμα, χάρη στο οποίο τολμάει να κατέβει, αν δεν είχε ως δεδομένο πως θα παρκάρει όπου γουστάρει και δεν θα πάρει κλήση, δεν θα κατέβαινε, τόσο απλά

έτσι πυκνώνει η κίνηση (περισσότερα αμάξια) και μπλοκάρουν οι δρόμοι απο τα παράνομα παρκαρισμένα, οπότε αυξάνει το φορτίο και μειώνεται η χωρητικότητα του δικτύου --> συμφόρηση

14 λεπτά με τη μηχανή φίλε αλλά κι εσύ - όπως κι εγώ - ρισκάρουμε τη ζωή μας με τη μοτό

 
audiokostas είπε:
Το συγκεκριμένο ζήτημα με έχει απασχολήσει πολλάκις προσφάτως.

Βαρέθηκα να είμαι σε φιλικά σπίτια (καλή ώρα όπως εδώ) να γκρινιάζουμε όλοι για αυτο το χάος και μετά να μπάινουμε στα αυτοκίνητά μας και να πηγαίνουμε μέσα στο κυκλοφοριακό χάος στο οποίο θα αναφωνήσουμε (στανταράκι) "Μα που πάει όλος αυτός ο κόσμος";

Και εσύ ρε Κώστα τι κάνεις για αυτό;

Είπα να πάω με ποδήλατο. Μένω ψηλά, δουλεύω χαμηλά. Αντε και πάω.

Πως στην ευχή γυρνάω; Και το να πάω μια κουβέντα.

Ασε το μπινελίκι και τον τρόμο...

Με το κουστούμι, τι κάνεις για τον ιδρώτα;

Τουλάχιστον στο εξωτερικό η εταιρεία είχε και χώρους για ντους και να αλλάξεις οπότε πρόβλημα δεν υπήρχε.

Μετρό και σπαστό ποδήλατο. Το έκανα με ένα δανεικό. Έπρεπε όμως να φεύγω ή αξημέρωτα ή αρκετά αργά. Με σπαστό ποδήλατο στη πρωινή κόλαση του μετρό δεν παλεύεται.

Μόνο μετρό, περπάτημα, λεωφορείο... Μιάμιση ώρα door to door. Θενξ μπατ νο θενξ.

Μηχανή. 14 λεπτά. Μικρή οικολογική και οικονομική επιβάρυνση.

Αυτό που δεν έχω δει την εξέλιξή τους είναι τα moped. Βέβαια οι Άγγλοι ονομάζουν moped και τα παπιά αλλά το moped είναι από τις λέξεις Motor - pedal.

Οι παλιότεροι θα θυμάστε τα Velosolex, Motobecane αλλά και κάποια Puch.

Νομίζω ότι θα είναι μια ιδανική λύση. Να το δω ....

Ναι, αλλά ο Έλληνας ρε φίλε, το αμάξι δεν τ' αφήνει και σαν μύγα μες στο γάλα θα σαι.

Ε, ας ξεκινήσει ο καθένας μας να κάνει κάτι για (και με) την πάρτη του και ας αφήσει τους άλλους να μαζεύονται ομαδικά να λένε ότι δεν αλλάζει ο Έλληνας, συμμετέχοντας και οι ίδιοι σε αυτή την στασιμότητα.
Η λυση ειναι μια στην Αθηνα,να μενεις στο ΚΕΝΤΡΟ και να εισαι κοντα σε σταση μετρο....(βεβαια αυτο προϋποθετει και η δουλεια σου να ειναι στο κεντρο η κοντα σε σταση μετρο....και οχι στα..κατσαβραχα και στα ..αμπελια που εχουν μεταφερθει οι περισσοτερες επιχειρησεις...) δυστυχως απο τη στιγμη που...ολοι μενουν στα προαστια (τι προαστια δηλ.ΑΜΠΕΛΙΑ και βοσκοτοπια ειναι ακομα με μηδενικη υποδομη),μια και το κεντρο εχει αφεθει στις ορδες των μεταναστων.....και εχει καταδικαστει στην πληρη υποβαθμηση (πρωτοφανες φαινομενο που εχει συμβει μονο στην Αθηνα,δεν γνωριζω καμμια αλλη πολη στον πλανητη που να εχει εγκαταληψει το ...κεντρο της)  δεν υπαρχει ελπις.... ;D,τωρα αν μενεις στον Κορυδαλλο και δουλευεις Μαρουσι...ακομα και...ο Αγιος Οικολογος να εισαι θα το παρεις το καρο.... ;D

Δυστυχως η μαζικες μεταφορες ειναι τοσο ΓΕΛΟΙΕΣ στην Αθηνα (η μαλλον στην ευρυτερη περιοχη της μια και Αθηνα κανονικα ειναι μονο ο δημος Αθηναιων) που ακομα και ο πιο καλοπροαιρετος πολιτης δεν εχει επιλογη και δυστυχως λογω της οικονομικη κριση η κατασταση θα παραμεινει στο ιδιο χαλι για τα επομενα 100 χρονια....

Το μεγαλυτερο εγκλημα που εγινε ποτε στην Αθηνα ηταν η αναβολη της κατασκευης του μετρο στα early 80s και η χρηση των χρηματων που ειχαν δεσμευθει για αυτο για τους γνωστους...σκοπους...  

για μένα ο νούμερο ένα τρόπος να ψάξει ο ελληνάρας εναλλακτικούς τρόπους να κατέβει κέντρο είναι να χτυπηθεί το παράνομο παρκάρισμα, χάρη στο οποίο τολμάει να κατέβει
διαφωνω,η μονη λυση ειναι αυτη που εφαρμοζεται στις περισσοτερες Ευρωπαϊκες πολεις:AΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ (η ειναι πανακριβη) η εισοδος αυτοκινητων στο κεντρο (εκτος απο τους κατοικους βεβαια)

 
το κέντρο της αθήνας είναι ΑΘΛΙΟ για κατοικία  --> no go

εκτός από Λονδίνο, σε ποιά άλλη πόλη "AΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ (η ειναι πανακριβη) η εισοδος αυτοκινητων στο κεντρο";

προσωπικά είμαι υπέρ των διοδίων αλλά: ευνοούνται οι πλούσιοι,  και θα γεννούσε μεγάλες αντιδράσεις, ενώ το παράνομο παρκάρισμα δεν θέλει καν νέο νόμο, αρκεί να εφαρμοστούν οι υπάρχοντες και το κυκλοφοριακό θα μειωθεί σε τεράστιο βαθμό, και θα φέρει και έσοδα, ειδικά αν πάει κλιμακωτά, πρώτη παράβαση μέσα στο τρίμηνο --> 30Ε, δεύτερη μέσα στο τρίμηνο --> 60Ε, τρίτη --> 120Ε, κοκ.

 
Superfunk είπε:
Δυστυχως η μαζικες μεταφορες ειναι τοσο ΓΕΛΟΙΕΣ στην Αθηνα (η μαλλον στην ευρυτερη περιοχη της μια και Αθηνα κανονικα ειναι μονο ο δημος Αθηναιων) που ακομα και ο πιο καλοπροαιρετος πολιτης δεν εχει επιλογη και δυστυχως λογω της οικονομικη κριση η κατασταση θα παραμεινει στο ιδιο χαλι για τα επομενα 100 χρονια....
Tι να πουμε και εμεις ρε Νικο, τι να πουμε...μονο λεφωρεια της κακιας ωρας στα οποια οποιαδηποτε μερα της εβδομαδας, οποιαδηποτε ωρα, με το που πλησιασει το λεφωρειο κεντρο θα εισαι ηδη σαν τη σαρδελα μεσα. Σταματανε φυσικα και 1 το βραδυ, οποτε αν τυχει να εισαι στο κεντρο και αργησεις την πατησες...αναγκαζεσαι να υποβληθεις στη γελοιοτητα που ακουει στο ονομα 78Ν αν θες να πας ανατολικα (το στριμωγμα στο μετρο του Λονδινου σε rush hour ερχεται αρκετα κοντα στην κατασταση που επικρατει σε αυτη τη γραμμη).

Περι του θεματος, θα αναγκαστω να συμφωνησω με αυτα που ειπε ο neeq στο αρχικο ποστ...εγινε κατι ετσι για να εχουμε να λεμε.

εκτός από Λονδίνο, σε ποιά άλλη πόλη "AΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ (η ειναι πανακριβη) η εισοδος αυτοκινητων στο κεντρο";
Aν δεν απατωμαι ,πολλες μεγαλες ευρωπαικες πολεις εχουν εφαρμοσει δακτυλιο που απαγορευει (αν οχι πληρως τουλαχιστον σε ενα βαθμο) την εισοδο των αυτοκινητων στο κεντρο της πολης.

 
1ον,μην "πολυτρώτε" το παραμύθι σχετικά με τους ρύπους των αυτοκινήτων.Ειδικά σήμερα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κάνει θαύματα στο συγκεκριμένο τομέα.Οι βιομηχανίες(που λειτουργούν 24/7) έχουν υπερπολλαπλάσια συμμετοχή στο συγκεκριμένο πρόβλημα.

2ον,ένα σωστά (και τακτικά) συντηρημένο παλιό αυτοκίνητο, είναι λιγότερο επιβλαβές σε σχέση με ένα αφημένο στην τύχη του καινούριο.

Κατά τη γνώμη μου το πρόβλημα(με τ΄αυτοκίνητα) έχει να κάνει περισσότερο με τον όγκο τους(και μοιραία με την κυκλοφοριακή συμφόρηση που προκαλούν),παρά με τους ρύπους των.

Γι΄αυτό το λόγο πριν 3 μήνες αγόρασα ένα scooterάκι για τις καθημερινές μετακινήσεις και το καταευχαριστιέμαι! ;D

Superfunk είπε:
μια και το κεντρο εχει αφεθει στις ορδες των μεταναστων.....και εχει καταδικαστει στην πληρη υποβαθμηση (πρωτοφανες φαινομενο που εχει συμβει μονο στην Αθηνα,δεν γνωριζω καμμια αλλη πολη στον πλανητη που να εχει εγκαταληψει το ...κεντρο της)  
Μεγάλο(και πονεμένο) θέμα έθιξες...Τη συγκεκριμένη κατάσταση την παρομοιάζω με το εξής παράδειγμα:Είναι σαν μία π.χ. 4μελής οικογένεια να μην έχει χώρο στο σπίτι της ούτε για τα ίδια της τα μέλη να κοιμηθούν,αλλά συγχρόνως να προσκαλεί(ή και να αφήνει) άλλους...30 "νοματαίους" να ρχονται το βράδυ...Ε,μοιραία (και με μαθηματική ακρίβεια) αργά ή γρήγορα θα  γα$#%&! το σύμπαν...! ::)

 
audiokostas είπε:
Αυτό που δεν έχω δει την εξέλιξή τους είναι τα moped. Βέβαια οι Άγγλοι ονομάζουν moped και τα παπιά αλλά το moped είναι από τις λέξεις Motor - pedal.

Οι παλιότεροι θα θυμάστε τα Velosolex, Motobecane αλλά και κάποια Puch.

Νομίζω ότι θα είναι μια ιδανική λύση. Να το δω ....
even better

http://www.electrobike.gr/gr/

 
gdevelek είπε:
εκτός από Λονδίνο, σε ποιά άλλη πόλη "AΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ (η ειναι πανακριβη) η εισοδος αυτοκινητων στο κεντρο";
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_car-free_places

το κέντρο της αθήνας είναι ΑΘΛΙΟ για κατοικία  --> no go
Το κεντρο της Αθηνας ειναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ για κατοικια ΕΜΕΙΣ (& οι βλαχοι με τη μηδενικη αισθητικη που διοικουσαν τον τοπο) το καναμε αθλιο (μεγαλωσα στα 60s & 70s στη Φωκιωνος Νεγρη και trust me μια χαρα ηταν)....

Παντως μια και εξακολουθω στην Αθηνα να μενω στο κεντρο (ενταξει μενω βεβαια σε μια απο τις 2-3 εξαιρετικες περιοχες που εχουν απομεινει,και το πληρωνω και χρυσο;D) δεν θα το αλλαζα με τιποτα....

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top