Καλησπέρα και πάλι.
Διαβάζοντας το thread, θα'θελα πρώτα να σας ευχαριστήσω όλους για τα καλά σας λόγια.
Ο βασικός λόγος που πραγματοποίησα αυτό το τεστ, δεν ήταν άλλος από το να προσφέρω την εμπειρία, και τις γνώσεις χρόνων, γύρω από το αντικείμενο των hollow body, ή f hole, ή jazz boxes, ή archtop guitars, ή όπως αλλιώς λέγονται αυτά τα θαυμάσια όργανα, που για μένα εξακολουθούν να έχουν το πιό ενδιαφέρων σχήμα, (ισως και επειδή θυμίζουν γυναικείο κορμί, πιό πολύ από κάθε άλλο σχήμα κιθάρας), αλλά και επειδή έχουν εκπληκτικά 'πολύπλοκο' και παχύ ήχο στα καθαρά τους, μη έχοντας ανάγκη από ιδιαίτερα effects και επεξεργασία.
Θα ήθελα να απαντήσω στα περισσότερα ερωτήματα σας, αλλά πρώτα θα έπρεπε να κατατάξω τις κιθάρες του τεστ σε υποκατηγορίες, ανάλογα με την κατασκευή τους, ώστε να μην αδικηθούν κάποιες, σε σχέση με κάποιες άλλες.
Οι κατηγορίες αυτές έχουν να κάνουν με την κατασκευή, τα ξύλα, την βαφή και το βερνίκι, το μέγεθος του σκάφους (body), το μέγεθος του μήκους χορδής (scale), αλλά ακόμα και την προέλευσή τους.
Παίζοντας λοιπόν με δεκάδες, μη πώ εκατοντάδες σκάφη, όλα αυτά τα χρόνια, θα τα χωρίσω στις παρακάτω βασικές κατηγορίες, όπου θα μπορείτε να επικεντρώνετε το ενδιαφέρoν σας, και να συζητάμε μέσα από το forum, έχοντας βασικά σημεία αναφοράς.
1) Laminated body guitars
IBANEZ AF-75 ‘2004
EPIPHONE EMPEROR II ‘98
GIBSON ES 165 HERB ELLIS ‘94
GIBSON ES 175 ‘95
GIBSON ES 345 ‘78
GIBSON TAL FARLOW ‘95
2) Solid wood archtop guitars
IBANEZ 2461 JOHNNY SMITH ’78 (mini humbucker)
HERITAGE EAGLE CLASSIC ‘98
GIBSON L-4 CES ‘92
HERITAGE SUPER EAGLE ‘2007
GIBSON L-5 CES ‘2005
GIBSON JOHNNY SMITH ’83 (mini humbucker)
GIBSON SUPER 400 ‘67 (Vintage De Armond single coil)
3) Semi hollow with wood center block
GIBSON ES 345 ‘78
4) Long scale neck 25 1/2"
HERITAGE EAGLE CLASSIC ‘98
GIBSON TAL FARLOW ‘95
HERITAGE SUPER EAGLE ‘2007
GIBSON L-5 CES ‘2005
GIBSON SUPER 400 ‘67 (Vintage De Armond single coil)
Medium scale neck 25"
IBANEZ 2461 JOHNNY SMITH ’78 (mini humbucker)
GIBSON JOHNNY SMITH ’83 (mini humbucker)
Short scale neck 24 3/4"
IBANEZ AF-75 ‘2004
EPIPHONE EMPEROR II ‘98
GIBSON ES 165 HERB ELLIS ‘94
GIBSON ES 175 ‘95
GIBSON ES 345 ‘78
GIBSON L-4 CES ‘92
5) Nitro or polyester varnish
Nitro
GIBSON ES 165 HERB ELLIS ‘94
GIBSON ES 175 ‘95
GIBSON ES 345 ‘78
HERITAGE EAGLE CLASSIC ‘98
GIBSON L-4 CES ‘92
GIBSON TAL FARLOW ‘95
HERITAGE SUPER EAGLE ‘2007
GIBSON L-5 CES ‘2005
GIBSON JOHNNY SMITH ’83 (mini humbucker)
GIBSON SUPER 400 ‘67 (Vintage De Armond single coil)
Polyester
IBANEZ AF-75 ‘2004
EPIPHONE EMPEROR II ‘98
IBANEZ 2461 JOHNNY SMITH ’78 (mini humbucker)
6)American made or Asian made
Asian
IBANEZ AF-75 ‘2004
EPIPHONE EMPEROR II ‘98
IBANEZ 2461 JOHNNY SMITH ’78 (mini humbucker)
American
GIBSON ES 165 HERB ELLIS ‘94
GIBSON ES 175 ‘95
GIBSON ES 345 ‘78
HERITAGE EAGLE CLASSIC ‘98
GIBSON L-4 CES ‘92
GIBSON TAL FARLOW ‘95
HERITAGE SUPER EAGLE ‘2007
GIBSON L-5 CES ‘2005
GIBSON JOHNNY SMITH ’83 (mini humbucker)
GIBSON SUPER 400 ‘67 (Vintage De Armond single coil)
7) Και μία τελευταία υποκατηγορία, είναι η σχέση τιμής.
Εδώ θα χωρίσω τις κιθάρες σε τρείς κατηγορίες.
α) Χαμηλή (300- 1500)
IBANEZ AF-75 ‘2004
EPIPHONE EMPEROR II ‘98
β) Μεσαία (1500- 3000)
IBANEZ 2461 JOHNNY SMITH ’78 (mini humbucker)
GIBSON ES 165 HERB ELLIS ‘94
GIBSON ES 175 ‘95
GIBSON ES 345 ‘78
HERITAGE EAGLE CLASSIC ‘98
γ) Υψηλή (3000- και πάνω)
GIBSON L-4 CES ‘92
GIBSON TAL FARLOW ‘95
HERITAGE SUPER EAGLE ‘2007
GIBSON L-5 CES ‘2005
GIBSON JOHNNY SMITH ’83 (mini humbucker)
GIBSON SUPER 400 ‘67 (Vintage De Armond single coil)
Ολες οι παραπάνω κατηγορίες εκτός της τελευταίας, είναι σημαντικές στον ήχο και την αίσθηση που σου αφήνει η κάθε κιθάρα, και για να το κάνω πιό συγκεκριμένο, να πω πώς:
To long scale έχει καλύτερη ευκρίνεια (definition) στη νότα, κάνοντας τα ακόρντα πιό καθαρά και διαυγή, σε σχέση με το short scale, που κάνει τον ήχο πιό μουντό.
Επίσης το solid wood σώμα, δίνει πιό σφιχτό μπάσο και πρίμα με καλύτερα overtones, έχοντας πολύ καλύτερο ακουστικό ήχο σε σχέση με το laminated wood, που έχει πολλά μεσαία και μπάσα, πάσχοντας όμως στα πρίμα και την ευκρίνεια.
Αυτές με βαφή νίτρου, αναπνέουν πολύ καλύτερα, κάτι που βγαίνει στον ακουστικό ήχο του οργάνου, και σε ανταμείβει μετά από μερικά χρόνια, κάνοντας το όργανο να ωριμάζει, πάντα πρός το καλύτερο, αντίθετα από τις πολυεστερικές βαφές, που κάνουν την κιθάρα να φαίνεται σαν πολύ δεμένη και καλύτερα φτιαγμένη, μιάς και καλύπτουν με παχύ στρώμα τις διάφορες ατέλειες, με χειρότερο αντίκτυπο στον ακουστικό ήχο, που είναι πνιγμένος και δεν πολυαλλάζει με το πέρασμα του χρόνου.
Θα ήθελα με βάση την νέα κατηγορία ταξινόμησης και τα νέα δεδομένα, να βγάλετε την καλύτερη γιά εσάς, στην κάθε κατηγορία.
Φυσικά θα επανέλθω με τις δικές μου κρίσεις και επιλογές, γιά να βγάλουμε το καλύτερο best value, best overall κλπ.
Πιστεύω να βοήθησα λίγο ακόμα,
makam