Mega Test - 13 Jazz Guitars

Μάκη όπως είπανε και οι προηγούμενοι, είσαι ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ ΠΑΙΚΤΗΣ!

Είναι περιττό να το λέμε, γιατί το ξέρεις ήδη, αλλά η αλήθεια πρέπει να λέγεται... ;)

Το test είναι άψογο και σε ευχαριστώ κι εγώ για το χρόνο που διέθεσες για να το κάνεις, αλλά έχω κι εγώ την ίδια απορία με τον yameth:

Ποια είναι κατά τη γνώμη σου η πιο τίμια κιθάρα (χρήματα/απόδοση);

Επίσης, σε τι πιστεύεις ότι υστερεί μια μεσαίας (1000-1500€) τιμής jazz κιθάρα από μία πολύ ακριβή;

Και κάτι τελευταίο (και σημαντικότερο για μένα): τι πρέπει να προσέξει και τι να αποφύγει κάποιος που ψάχνει να αγοράσει jazz κιθάρα;

 
elavd είπε:
Και κάτι τελευταίο (και σημαντικότερο για μένα): τι πρέπει να προσέξει και τι να αποφύγει κάποιος που ψάχνει να αγοράσει jazz κιθάρα;
να βρει ενα καλο δασκαλο να του μαθει jazz

xaxaxaxa

 
thanks μακη εισαι απλα φοβερος!με ενδιαφερουν και εμενα πολυ οι ερωτησεις του yameth  κ ηλια!

+2 καρμα και απο εμενα... ;D

 
elavd είπε:
Ποια είναι κατά τη γνώμη σου η πιο τίμια κιθάρα (χρήματα/απόδοση);
Φαντάζομαι η Super 400. Χαίρεσαι να παίζεις και παράλληλα γνωρίζεις ότι η αξία της μόνο ανεβαίνει όσο περνάει ο καιρός. Υπάρχει καλύτερο value for money από αυτό; ;D ;D ;D

 
:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

:-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ το παιξιμο ειναι τοσο εντυπωσιακο και αλλης κλασης που μου ειναι αδιαφορο ποια κιθαρα επαιξε που, ποσο κανει......Καθε φορα που ακουω κατι τετοια διαπιστωνω πως απο ενα επιπεδο και πανω αυτα ειναι δευτερευοντα.....ο κιθαριστας με Κ κεφαλαιο θα κανει και ενα    σαραβαλακι να ακουστει σαν στραντιβαριους.....

Επιπλεον με τα συγκεκριμενα κλιπ(οπως και με καποια των trigga k blue) διαπιστωνω οτι η κιθαριστικη προοδος μου εχει σταματησει πολλα χρονια πριν και εκτοτε αναμασαω τα ιδια παιξιματα....μακαρι να μπορουσα να παιξω με αυτο το στυλ..... ::) ::) ::) ::) ::) ::)

 
Ευχαριστούμε πολύ.  :)

Πραγματικά, το τεστ έχει πραγματοποιηθεί υποδειγματικά, ενώ τα παιξίματα το καθιστούν - πέρα από χρήσιμο- και εξαιρετικά ευχάριστο.  :)

harilatron είπε:
...


Υπάρχουν άνθρωποι ανάμεσά μας που όταν γράφουν πρέπει να έχουμε όλοι τα μάτια μας 14 να μην χάσουμε λέξη.



...
 
παντως αν επρεπε να διαλεξω μια τοτε η super 400 ειναι σαφως η αγαπημενη μου,τρομερο clarity & γλυκα.

 
απιστευτο να χει τη δυνατοτητα καποιος να ακουσει ολες αυτες τις κιθαρες παιγμενες απο τον ιδιο παικτη, σε ιδια μηχανηματα κ.τ.λ. ακουω και ξανακουω..  ;D ωραιο παιξιμο και καταπληκτικο τεστ!

ενα πραγμα που ακουω ειναι το ποσο ο καλος ηχος ειναι στα δαχτυλα τελικα. ειμαι σιγουρος βεβαια οτι οι διαφορες σε καθε κιθαρα θα ειναι πολυ πιο εντονες οταν παιζονται μπροστα σου..

..και παλι ευχαριστω για το χρονο και την προσπαθεια, καιρο ειχα να ευχαριστηθω τοσο thread...

 
Πέραν του παιξίματος που είναι υπεράνω κριτικής, ειλικρινά εύγε Μάκη για το μεράκι και την προσπάθεια, όπως και για το γούστο στην επιλογή εξοπλισμού βεβαίως!  :)

Ακούγοντας αρκετές φορές τα clips, νομίζω ότι θα κατέληγα στην Gibson Johnny Smith, με πολύ μικρή διαφορά όμως από αρκετές άλλες.

 
Αυτο θα πει MEGA test... πολυ πραμα...

Τα ακουσα τα clips ψιλο-στα-γρηγορα και μου εκανε εντυπωση ποσο μικρη (σε σχεση παντα με τη διαφορα τιμης) διαφορα στο ηχο εχουν ολα αυτα τα μοντελα.. και μαλιστα μιλαμε για σκαφη οπου παιζουν αρκετο ρολο τα ξυλα κ η κατασκευη (προπαντως βεβαια οι μαγνητες οπως σε καθε ηλεκτρικο οργανο). Παραδοξως μου αρεσαν περισσοτερο μερικα απο τα "φτηνα" μοντελα. Ισως βεβαια να ειμαι κουρασμενος τωρα και να μην ακουω καλα ή μπορει να ειμαι κ κουφος εν γενει.

Αυτο το test ουσιαστικα αποδεικνυει πως ολα ειναι στα δακτυλα.. ο παικτης/μουσικος κανει τη κιθαρα να ακουγεται καλα.

Το παιξιμο προφανως δεν μου κανει εντυπωση... αυτα τα ακουω καθε βδομαδα τα τελευταια 6 χρονια που ο Μακης ειναι μαθητης μου... χαχαχα  ;D

γεια σου δασκαλε  :D

 
Μια καλη κιθαρα θελει και τον αναλογο ενισχυτη για να κανει την διαφορα

δεν μπορει μια κιθαρα με 500 ευρω να εχει τον ιδο ηχο με μια καλη Gibson.

 
Eνταξει και μια Gibson δεν μπορει να εχει τον ιδιο ηχο με μια Benedeto ή μια D Angelico,αλλα κακα τα ψεμματα με τετοια ΧΕΡΙΑ ολες ακουγονται ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΑ (ακομα και οι φθηνες)

Α,παρεμπιπτοντως ο Makam ΠΑΙΖΕΙ στο τεστ με ΚΟΡΥΦΑΙΟ ενισχυτη (ισως τον καλυτερο jazz  ενισχυτη που υπαρχει...) ο οποιος δεν χρωματιζει καθολου και μας αφηνει να ακουσουμε τον pure ηχο καθε κιθαρας (κατι που οι περισσοτεροι jazz κιθαριστες συνηθως θελουν)

http://acousticimg.com/flash-index.html

π.χ η επιλογη ενος VOX AC50,οπως ειπες παραπανω, για αυτο τον ηχο  δεν ειναι και οτι καλυτερο ;)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ναι, μπαίνουμε στον παράδεισο των ελαφριών high end solid state jazz amps... (αχ βαχ). Αν και υπάρχει και μια εξαίρεση που έχω απολαύσει ο ίδιος στον κανόνα κατά λαμπάτων (και πιο συγκεκριμένα Vox):



(αλλά βασικά δεν είναι "κανόνας κατά λαμπάτων" per se, απλά οι solid state κερδίζουν πολύ έδαφος & παίρνουν το αίμα τους πίσω...)

 
O Sco εχει τελειως αλλη φιλοσοφια ηχου απο τον κλασσικο τζαζ του τεστ.

Χρησιμοποιει roundwound χορδες,semi hollow κιθαρες,αρκετα εφε (μονο τωρα τελευταια δεν βαζει παντου chorus) & νεα ...μοδα τωρα  :) εναν VOX AC30 (οτι ακουγες για...αιωνες απο αυτον ηταν συνηθως ο 100αρης solid state YAMAHA που χρησιμοποιει και ο Stern ή ενας MARK 1 ;) )

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Aσχετο, αλλά και ο stern τώρα το γύρισε στους twin reverb....

 
oχι δεν "το γυρισε" τα ιδια χρησιμοποιει ακομα εκτος αν εννοεις οτι οταν επαιξε ΕΔΩ επαιζε με TR αλλα  ολοι οι κιθαριστες οταν δεν μπορουν να φερουν τον προσωπικο τους ενισχυτη καταφευγουν στη σιγουρη λυση του TR ;)

σιγα μη κουβαλουσε το rig του στην Ελλαδα

http://www.jazzguitar.be/guitar_rig_mike_stern.html

 
Καλησπέρα και πάλι.

Διαβάζοντας το thread, θα'θελα πρώτα να σας ευχαριστήσω όλους για τα καλά σας λόγια.

Ο βασικός λόγος που πραγματοποίησα αυτό το τεστ, δεν ήταν άλλος από το να προσφέρω την εμπειρία, και τις γνώσεις χρόνων, γύρω από το αντικείμενο των hollow body, ή f hole, ή jazz boxes, ή archtop guitars, ή όπως αλλιώς λέγονται αυτά τα θαυμάσια όργανα, που για μένα εξακολουθούν να έχουν το πιό ενδιαφέρων σχήμα, (ισως και επειδή θυμίζουν γυναικείο κορμί, πιό πολύ από κάθε άλλο σχήμα κιθάρας), αλλά και επειδή έχουν εκπληκτικά 'πολύπλοκο' και παχύ ήχο στα καθαρά τους, μη έχοντας ανάγκη από ιδιαίτερα effects και επεξεργασία.

Θα ήθελα να απαντήσω στα περισσότερα ερωτήματα σας, αλλά πρώτα θα έπρεπε να κατατάξω τις κιθάρες του τεστ σε υποκατηγορίες, ανάλογα με την κατασκευή τους, ώστε να μην αδικηθούν κάποιες, σε σχέση με κάποιες άλλες.

Οι κατηγορίες αυτές έχουν να κάνουν με την κατασκευή, τα ξύλα, την βαφή και το βερνίκι, το μέγεθος του σκάφους (body), το μέγεθος του μήκους χορδής (scale), αλλά ακόμα και την προέλευσή τους.

Παίζοντας λοιπόν με δεκάδες, μη πώ εκατοντάδες σκάφη, όλα αυτά τα χρόνια, θα τα χωρίσω στις παρακάτω βασικές κατηγορίες, όπου θα μπορείτε να επικεντρώνετε το ενδιαφέρoν σας, και να συζητάμε μέσα από το forum, έχοντας βασικά σημεία αναφοράς.

1) Laminated body guitars

  IBANEZ AF-75  ‘2004

  EPIPHONE EMPEROR II  ‘98

  GIBSON ES 165 HERB ELLIS  ‘94

  GIBSON ES 175  ‘95

  GIBSON ES 345  ‘78

  GIBSON TAL FARLOW  ‘95

2) Solid wood archtop guitars 

  IBANEZ 2461 JOHNNY SMITH  ’78 (mini humbucker)

  HERITAGE EAGLE CLASSIC  ‘98

  GIBSON L-4 CES  ‘92

  HERITAGE SUPER EAGLE  ‘2007

  GIBSON L-5 CES  ‘2005

  GIBSON JOHNNY SMITH  ’83 (mini humbucker)

  GIBSON SUPER 400  ‘67  (Vintage De Armond single coil)

3) Semi hollow with wood center block

  GIBSON ES 345  ‘78

4) Long scale neck  25 1/2"

  HERITAGE EAGLE CLASSIC  ‘98

  GIBSON TAL FARLOW  ‘95

  HERITAGE SUPER EAGLE  ‘2007

  GIBSON L-5 CES  ‘2005

  GIBSON SUPER 400  ‘67  (Vintage De Armond single coil)

  Medium scale neck 25" 

  IBANEZ 2461 JOHNNY SMITH  ’78 (mini humbucker)

  GIBSON JOHNNY SMITH  ’83 (mini humbucker)

  Short scale neck 24 3/4" 

  IBANEZ AF-75  ‘2004

  EPIPHONE EMPEROR II  ‘98

  GIBSON ES 165 HERB ELLIS  ‘94

  GIBSON ES 175  ‘95

  GIBSON ES 345  ‘78

  GIBSON L-4 CES  ‘92

5) Nitro or polyester varnish

  Nitro 

  GIBSON ES 165 HERB ELLIS  ‘94

  GIBSON ES 175  ‘95

  GIBSON ES 345  ‘78

  HERITAGE EAGLE CLASSIC  ‘98

  GIBSON L-4 CES  ‘92

  GIBSON TAL FARLOW  ‘95

  HERITAGE SUPER EAGLE  ‘2007

  GIBSON L-5 CES  ‘2005

  GIBSON JOHNNY SMITH  ’83 (mini humbucker)

  GIBSON SUPER 400  ‘67  (Vintage De Armond single coil)

  Polyester

  IBANEZ AF-75  ‘2004

  EPIPHONE EMPEROR II  ‘98

  IBANEZ 2461 JOHNNY SMITH  ’78 (mini humbucker)

6)American made or Asian made

  Asian

  IBANEZ AF-75  ‘2004

  EPIPHONE EMPEROR II  ‘98

  IBANEZ 2461 JOHNNY SMITH  ’78 (mini humbucker)

  American

  GIBSON ES 165 HERB ELLIS  ‘94

  GIBSON ES 175  ‘95

  GIBSON ES 345  ‘78

  HERITAGE EAGLE CLASSIC  ‘98

  GIBSON L-4 CES  ‘92

  GIBSON TAL FARLOW  ‘95

  HERITAGE SUPER EAGLE  ‘2007

  GIBSON L-5 CES  ‘2005

  GIBSON JOHNNY SMITH  ’83 (mini humbucker)

  GIBSON SUPER 400  ‘67  (Vintage De Armond single coil)

7) Και μία τελευταία υποκατηγορία, είναι η σχέση τιμής.

Εδώ θα χωρίσω τις κιθάρες σε τρείς κατηγορίες.

  α) Χαμηλή (300- 1500)

  IBANEZ AF-75  ‘2004

  EPIPHONE EMPEROR II  ‘98

  β) Μεσαία (1500- 3000)

  IBANEZ 2461 JOHNNY SMITH  ’78 (mini humbucker)

  GIBSON ES 165 HERB ELLIS  ‘94

  GIBSON ES 175  ‘95

  GIBSON ES 345  ‘78

  HERITAGE EAGLE CLASSIC  ‘98

  γ) Υψηλή (3000- και πάνω)

  GIBSON L-4 CES  ‘92

  GIBSON TAL FARLOW  ‘95

  HERITAGE SUPER EAGLE  ‘2007

  GIBSON L-5 CES  ‘2005

  GIBSON JOHNNY SMITH  ’83 (mini humbucker)

  GIBSON SUPER 400  ‘67  (Vintage De Armond single coil)

Ολες οι παραπάνω κατηγορίες εκτός της τελευταίας, είναι σημαντικές στον ήχο και την αίσθηση που σου αφήνει η κάθε κιθάρα, και για να το κάνω πιό συγκεκριμένο, να πω πώς:

To long scale έχει καλύτερη ευκρίνεια (definition) στη νότα, κάνοντας τα ακόρντα πιό καθαρά και διαυγή, σε σχέση με το short scale, που κάνει τον ήχο πιό μουντό.

Επίσης το solid wood σώμα, δίνει πιό σφιχτό μπάσο και πρίμα με καλύτερα overtones, έχοντας πολύ καλύτερο ακουστικό ήχο σε σχέση με το laminated wood, που έχει πολλά μεσαία και μπάσα, πάσχοντας όμως στα πρίμα και την ευκρίνεια.

Αυτές με βαφή νίτρου, αναπνέουν πολύ καλύτερα, κάτι που βγαίνει στον ακουστικό ήχο του οργάνου, και σε ανταμείβει μετά από μερικά χρόνια, κάνοντας το όργανο να ωριμάζει, πάντα πρός το καλύτερο, αντίθετα από τις πολυεστερικές βαφές, που κάνουν την κιθάρα να φαίνεται σαν πολύ δεμένη και καλύτερα φτιαγμένη, μιάς και καλύπτουν με παχύ στρώμα τις διάφορες ατέλειες, με χειρότερο αντίκτυπο στον ακουστικό ήχο, που είναι πνιγμένος και δεν πολυαλλάζει με το πέρασμα του χρόνου.

Θα ήθελα με βάση την νέα κατηγορία ταξινόμησης και τα νέα δεδομένα, να βγάλετε την καλύτερη γιά εσάς, στην κάθε κατηγορία.

Φυσικά θα επανέλθω με τις δικές μου κρίσεις και επιλογές, γιά να βγάλουμε το καλύτερο best value, best overall κλπ.

Πιστεύω να βοήθησα λίγο ακόμα,

makam

 
Απίστευτη δουλειά, καταπληκτικό τεστ και ...εξωγήινο παίξιμο.

Πολλά συγχαρητήρια.

SF για το γυράδικο θες "πακετά"?

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top