με ποια σειρα τα εφέ;

koxcygr

Νέο μέλος
Μηνύματα
478
Πόντοι
16
Με ποια σειρα επεξεργαζεστε το σημα οτα εχετε 1.compressor 2.reverb 3. EQ  4. delay και γιατι? (αν δεν βαριεστε)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
1.compress 2.eq 3.reverb 4.delay... τωρα το γιατι ::) απλα επειδη το λενε τα αυτια μου...

 
1. compressor 2.eq 3.modulator ωχ σορυ modulation effects (chorus etc) 4.delay 5.reverb

Για 10ετιες μου δουλευει ..... καργα

 
Πραγματικά πολύ ενδιαφέρον thread, θα με ενδιέφερε να μάθω πέντε πράγματα απο ανθρώπους που το κατέχουν. Ειδικά πάνω στη θέση του κομπρέσορα.

Προσωπικά είμαι απαίδευτος και δεν χρησιμοποιώ κάποια συγκεκριμένη σειρά για κάθε σήμα. Συνήθως τα βάζω όπως μου "κάθεται". Συνήθως παίζω eq, reverb, delay, compressor. Νιώθω ότι ο compressor είναι καλύτερα να μπαίνει στο τέλος για ρυθμίσεις που αφορούν την συνολική μίξη, χωρίς να ξέρω αν αυτό είναι καλό.

H θέση των reverb/chorus fx και delay ειδικά, αλλάζει ανάλογα τον τύπο του delay (ping pong, απλό κλπ).

Για πείτε.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν υπαρχει συγκεκριμενη φορμουλα για την σειρα. Εξαρταται τι θελεις να κανεις...

π.χ. στο Call me ενα γνωστο ας πουμε ηλεκτρονικο dance κομματι, ο compressor βρισκεται στο τελος ολων ωστε να κανει το ducking (αυτο το "χοροπηδηχτο" που εχει το κομματι... οταν χτυπαει η μποτα να πεφτουν ολα τα αλλα σε ενταση). Παρολα αυτα αυτο ειναι κατι το οποιο γινεται με sidechain.

αν ομως μιλισουμε για μπασσο ας πουμε τοτε -εξαρταται παντα απο την περιπτωση- ας πουμε οτι συνηθως μπαινει πρωτα eq και μετα comp...

στη φωνη παλι, με επιφυλαξη μεν αλλα πιστευω οτι ας πουμε ειναι κανονας να ειναι πρωτα comp και μετα eq.

τωρα οταν μπαινουν και παραμετροι οπως modulation effects ε εντακς... ειναι θεμα καθαρα αισθητικης.

Γενικα σε αυτη την ερωτηση η απαντηση ειναι απλα θεμα αισθητικης και η απαντηση διαφερει απο περιπτωση σε περιπτωση...

 
nihilnull είπε:
Πραγματικά πολύ ενδιαφέρον thread, θα με ενδιέφερε να μάθω πέντε πράγματα απο ανθρώπους που το κατέχουν. Ειδικά πάνω στη θέση του κομπρέσορα.
Θα βρεις αρκετές χρήσιμες πληροφορίες εδώ:

http://www.noiz.gr/index.php?topic=156430.0

;)

 
Αλήθεια, όταν σε ένα κανάλι του Nuendo, βάλεις περισσότερα από ένα VST fx, παίζει ρόλο η σειρά που τα βάζεις;

Εγώ λίγο που έπαιξα δεν κατάλαβα καμία διαφορά, αλλά ίσως να είναι και ιδέα μου

 
mediumswing είπε:
Αλήθεια, όταν σε ένα κανάλι του Nuendo, βάλεις περισσότερα από ένα VST fx, παίζει ρόλο η σειρά που τα βάζεις;

Εγώ λίγο που έπαιξα δεν κατάλαβα καμία διαφορά, αλλά ίσως να είναι και ιδέα μου
Τι λές βρε θηρίο; Πλάκα κάνεις;

Και βέβαια είναι η ιδέα σου (ή τα ηχεία σου)...

;)

 
Wow! είπε:
Τι λές βρε θηρίο; Πλάκα κάνεις;

Και βέβαια είναι η ιδέα σου (ή τα ηχεία σου)...

;)
Ισως να εχει βαλει χαμηλα την ενταση και ισως τα εφφε που διαλεξε να μην εκαναν ΤΟΣΟ αισθητη διαφορα. Δοκιμασε (ας πουμε) να βαλεις delay και μετα ενα preamp η overdrive, και μετα αλλαξε την σειρα να δεις (haaaalelujah)

 
Παιδιά όταν λέτε με ποιά σειρά,εννοείτε σε κάθε track ή στη συνολική μείξη?Και αν έστω εννοείτε σε κάθε track βάζετε ένα ένα και ηχογραφείτε το clip προσθέτωντας κάθε φορά ένα εφέ?

Σόρυ για την ασχετοσύνη μου.

 
Όχι. Απλά στα insert fx που έχει κάθε audio κανάλι τα προσθέτεις και αναλόγως αλλάζεις τη σειρά τους.

Στο συγκεριμένο ερώτημα κάνω το εξής:

Βάζω ένα eq για να κόψω χαμηλά/υψηλά που δε με ενδιαφέρουν, ώστε να μην ασχολείται ο κομπρέσορας με συχνότητες που ούτως ή άλλως δεν τις θέλω. Έπειτα μετά τον κομπρέσορα περνώ δεύτερο eq, όπου με αυτό θα γίνει η γλυπτική.

Στο συγκεκριμένο θέμα, το vintage channel του sonar με βόλεψε αρκετά (νομίζω ότι στηρίζεται στο golden channel της kjaerhus) που έχει μεταξύ των άλλων 2 κομπρέσορες και 2 eq και επιλογές για τη δρομολόγηση του σήματος. Βολεύει και στην περίπτωαη των ακραίων ρυθμίσεων, καθώς βάζω 2 εφε να τρέχουν στη σειρά και επεμβαίνω στο καθένα στο μισό, σε σχέση με το τι θα έκανα αν είχα ένα μόνο εφε. Έτσι μου φαίνεται κάπως καλύτερο το αποτέλεσμα

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
mediumswing είπε:
Αλήθεια, όταν σε ένα κανάλι του Nuendo, βάλεις περισσότερα από ένα VST fx, παίζει ρόλο η σειρά που τα βάζεις;

Εγώ λίγο που έπαιξα δεν κατάλαβα καμία διαφορά, αλλά ίσως να είναι και ιδέα μου
Τα FX εφαρμόζονται από πάνω προς τα κάτω - και προφανώς παίζει ρόλο η σειρά.

 
playloud είπε:
Ισως να εχει βαλει χαμηλα την ενταση και ισως τα εφφε που διαλεξε να μην εκαναν ΤΟΣΟ αισθητη διαφορα. Δοκιμασε (ας πουμε) να βαλεις delay και μετα ενα preamp η overdrive, και μετα αλλαξε την σειρα να δεις (haaaalelujah)

Το δοκίμασα

Έχετε δίκιο

 
Αυτο δεν ειναι απαντηση αυτο που κανετε ειναι δωρεαν μαθήματα ηχολυψιας. Ευχαριστω πολυ!!!!!!! A και κατι αλλο.....ποια βαζετε σαν send και ποια σαν insert????? ;D ;D

 
koxcygr είπε:
Αυτο δεν ειναι απαντηση αυτο που κανετε ειναι δωρεαν μαθήματα ηχολυψιας. Ευχαριστω πολυ!!!!!!! A και κατι αλλο.....ποια βαζετε σαν send και ποια σαν insert????? ;D ;D
EQ + Compression μπαίνουν συνήθως ως insert.

Time-domain effects όπως reverb, delay, chorus, κ.λ.π. μπαίνουν ως send.

Και στις δύο περιπτώσεις, μπορεί να υπάρχουν καλλιτεχνικοί λόγοι για να χρησιμοποιηθούν ανάποδα.

:)

 
Επίσης κάποια "πειναλέα" εφε σαν κάποια convolution reverbs, που συνήθως έχουν κοινή ρύθμιση σε αρκετά κανάλια, μπαίνουν ως send.

 
Καλημέρα σε όλους!

Να προσθέσω και την δική μου εμπειρία, και την απόψή μου από το κατα καιρούς διάβασμα σε νετ και βιβλία, αλλά και στην πράξη:

Ο κομπρέσσορας δουλεύει κυρίως στα πιο ενεργοβόρα όργανα (π.χ. σε μπάσσο, μπότα, σε χαμηλές συχνοτες κτλ.) αφήνοντας πιο ανεπηρέαστες τις υψηλές συχνότητες (για αυτό και πολλές φορές χρειαζόμαστε ενα de-esser, ή multi-compressor για να στοχεύουμε σε συγκεκριμένες περιοχές).

Η σειρά με την οποία εγώ δουλεύω τα effects είναι κυρίως αυτή (ανάλογα βέβαια και με το υλικό που έχουμε να δουλέψουμε):

Α) στα insert effects που επειρεάζουν όλο το σήμα

1. Αν πρόκειται για ακουστικό υλικό(φωνή/ ακουστικά όργανα) ενα gate θα έκανε δουλειά, πολύ πριν τον κομπρεσσορα, γιατί σε αντίθετη περίπτωση ο θόρυβος θα ανέβαινε σε ένταση και θα ήταν πολύ δύσκολο να μαζευτεί.

2. Κομπρεσσορας, έτσι ώστε να μπορούμε να ελέγχουμε όλο το φασμα των συχνοτήτων σε ισορροπημένο level σήμα, πιο εύκολα με το Eq μετά.

3. Eq, και ψάξιμο σε όλο το φάσμα με peaks και dips για να δούμε πια συχνότητα θέλει κόψιμο ή ανέβασμα.

4. Ενα de-esser, αν πρόκειται κυρίως για φωνή (αν και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με τον κομπρεσσορα προσομοιόνωντας ένα multi-compressor.)

....και μετά ό,τι  άλλο εφε πιστεύουμε πως κάνει στην κάθε περίπτωση.

Β) στα Send effects:

1. Το βάθος πρέπει να μπαίνει πάντα τελευταίο (εκτός και αν θέλουμε να το χρησιμοποιήσουμε για συγκεκριμένο λόγο, και special effect)

2. Αν χρησιμοποιούμε delay, θα ήταν καλό να μπαίνει πρίν το βάθος (και πάλι εκτός αν θέλουμε να το χρησιμοποιήσουμε για συγκεκριμένο λόγο, και special effect)

3. Κάποιο chorus πάλι πρίν το delay κτλ.

Εκτός από το βάθος όλα τα άλλα effects μπορούν να μπούν σε οποιαδήποτε άλλη σειρά ανάλογα με το ΤΙ θέλουμε να επιτύχουμε...

Επίσης, είναι καλό τα reverbs και delays να χρησιμοποιούνται ως sends, καθώς μπορούν να εφαρμόζονται και σε άλλα tracks, γλυτώνοντας πόρους από το σύστημά μας. (αντίστοιχα όποιο άλλο effect μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε άλλα tracks.)

ΥΓ: Γενικότερα δεν υπάρχει κανόνας για το αν πρέπει το Eq να μπαίνει πρίν το compressor ή ανάποδα. Πολλοί είναι υπέρ της μίας ή της άλλης άποψης.

Your Ear rulez!

Chears man  ;)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top