‘’Ματζορο-μίνορα’’ ή άλλη ορολογία??

STEFANOS604 είπε:
Αυτό που ψάχνω και δεν κατανόησα πρακτικά είναι :

  • Μπορούμε με τους κανόνες αυτούς να ερμηνεύσουμε τη δική μας μουσική ή θα κάνουμε λάθος ?
    Οι κανόνες αυτοί δεν έχουν και εξαιρέσεις?

1ον) Οι κανόνες της Κλασσικής Τονικής Μουσικής, αφορούν αυτό ακριβώς, την τονική μουσική. Συνεπώς όταν οι μετατροπίες αφορούν Τονική Αρμονία, όπως στα περισσότερα κομμάτια συνήθως, μπορούν μια χαρά να τις ερμηνεύσουν. Όταν όμως μιλάμε για κάτι άλλο, π.χ. τρόπους, μακάμια, blues  ;D κλπ τότε δεν είναι το κατάλληλο εργαλείο, διότι αυτά τα παλιοπράγματα ;D δεν εμπίπτουν στο πλαίσιο αναφοράς.

2ον) Όσο αφορά τις εξαιρέσεις, είναι μια εντελώς λανθασμένη προσέγγιση να ζητάς εξαιρέσεις όσο αφορά την μετατροπία, διότι η κλασσική θεωρία όχι μόνο δεν σε περιορίζει στις μετατροπίες αλλά αντίθετα σου ανοίγει τα μάτια σε δρόμους που ούτε φανταζόσουν ποτέ. Τους περιορισμούς θα τους βάλει μόνο η δική σου έλλειψη φαντασίας.

 
manosx είπε:
... Όσο αφορά τις εξαιρέσεις, είναι μια εντελώς λανθασμένη προσέγγιση να ζητάς εξαιρέσεις όσο αφορά την μετατροπία, διότι η κλασσική θεωρία όχι μόνο δεν σε περιορίζει στις μετατροπίες αλλά αντίθετα σου ανοίγει τα μάτια σε δρόμους που ούτε φανταζόσουν ποτέ. Τους περιορισμούς θα τους βάλει μόνο η δική σου έλλειψη φαντασίας.
Μέχρι τώρα τα πολλά παραδείγματα μου ήταν:

Προσωρινή μετατροπία ανά στοιχάκι {{ πχ Dm μετατροπία σε D επιστροφή σε Dm ή Dm μετατροπία (?? λόγω σχετικών κλιμάκων)  σε F επιστροφή σε Dm}}ή ανα κουπλέ και ανα ημιτόνιο (πχ Am σε Bbm σε Bm σε Cm σε C#m)

Αυτό που θέλω με παραδείγματα είναι:

Η αλλαγή τρόπου, η  αλλαγή χρωματισμού ενός ή περισσοτέρων φθόγγων της κλίμακας είναι μετατροπία ? Κάποιο ελληνικό παράδειγμα?

Κρατώντας την ίδια τονικότητα και πειράζοντας τον οπλισμό για λίγα μέτρα είναι μετατροπία? Κάποιο ελληνικό παράδειγμα?

Τι είναι η πραγματική μετατροπία? (κατά Καλομοίρη). Κάποιο ελληνικό παράδειγμα

Ευχαριστώ

 
STEFANOS604 είπε:
Μέχρι τώρα τα πολλά παραδείγματα μου ήταν:

Προσωρινή μετατροπία ανά στοιχάκι {{ πχ Dm μετατροπία σε D επιστροφή σε Dm ή Dm μετατροπία (?? λόγω σχετικών κλιμάκων)  σε F επιστροφή σε Dm}}ή ανα κουπλέ και ανα ημιτόνιο (πχ Am σε Bbm σε Bm σε Cm σε C#m)

Αυτό που θέλω με παραδείγματα είναι:

Η αλλαγή τρόπου, η  αλλαγή χρωματισμού ενός ή περισσοτέρων φθόγγων της κλίμακας είναι μετατροπία ? Κάποιο ελληνικό παράδειγμα?

Κρατώντας την ίδια τονικότητα και πειράζοντας τον οπλισμό για λίγα μέτρα είναι μετατροπία? Κάποιο ελληνικό παράδειγμα?

Τι είναι η πραγματική μετατροπία? (κατά Καλομοίρη). Κάποιο ελληνικό παράδειγμα

Ευχαριστώ
1ον) Η "αλλαγή τρόπου" μπορεί να είναι μετατροπία, μπορεί και να μην είναι, εξαρτάται τι εννοείς, ας πούμε καλύτερα "αλλαγή κλίμακας", η οποία είναι μετατροπία. Η "αλλαγή χρωματισμού" κάποιων νοτών, δηλαδή διέσεις υφέσεις αν καταλαβαίνω καλά, από μόνες τους δεν είναι μετατροπία, μπορεί να είναι απλά αλλοιωμένες νότες, μπορεί όμως να είναι και μια ένδειξη π.χ. μιας χρωματικής μετατροπίας, εξαρτάται από το πλαίσιο.

2ον) Το να κρατάς την ίδια τονικότητα και να αλλάζεις τον οπλισμό είναι απλά ηλίθιο  ;D

3ον) Μέσα σε μια φράση μπορούμε να περάσουμε από πολλές κλίμακες. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν έχουμε την αρχική τονικότητα στα αυτιά μας, διότι οι αλλαγές αυτές είναι προσωρινές, καταλαβαίνουμε δηλαδή ότι πρέπει να επιστρέψουμε στην αρχική τονικότητα, κάτι λείπει, δεν έχει φτάσει στο "σημείο ισορροπίας" η μουσική όταν ακούγεται η νέα (και προσωρινή) τονική. Όταν όμως π.χ. μπούμε σε ένα δεύτερο θέμα, το οποίο είναι σε άλλη τονικότητα, τότε αλλάζει το ίδιο το "σημείο ισορροπίας". Είναι δηλαδή θέμα φόρμας το τι θα θεωρήσουμε "πραγματική μετατροπία".

Η νοοτροπία σου πάντως, να θέλεις να γράφεις άρθρα σε θέματα που δεν κατέχεις, είναι πολύ περίεργη. Καλό κουράγιο, ειδικά σε όσους σε διαβάζουν.

 
manosx είπε:
.... Η νοοτροπία σου πάντως, να θέλεις να γράφεις άρθρα σε θέματα που δεν κατέχεις, είναι πολύ περίεργη. Καλό κουράγιο, ειδικά σε όσους σε διαβάζουν.
Παράδειγμα ζήτησα (ηχητικό ή video με κάποια εξήγηση – όπως έκανα εγώ στο Espana Cani στο ξεκίνημα του thread).Τέτοιες θεωρητικές φράσεις μπορώ να σου γράψω αμέτρητες. Ήμουν τεχνικός και μ' άρεσε ,καταλάβαινα και δίδασκα (8 έτη καθηγητής) με παραδείγματα..

Εύχομαι όταν φτάσεις στην ηλικία μου να βρεις κάτι που να σε γεμίζει. Δεν είναι καθόλου περίεργο .Γράφω μόνο αυτά που κατέχω και τίποτα παραπάνω κι αν τυχόν κάνω λάθος χαίρομαι να με διορθώνουν και κάθε φορά κάτι παραπάνω μαθαίνω. Τι θα πει δεν κατέχω. 45 χρόνια ερασιτέχνης είμαι δεν μπορώ διαβάζοντας κάτι να το εκφράσω μετά έστω με τη μορφή άρθρου? Εξ άλλου φαίνεται ότι αν δεν υπήρχε ενδιαφέρον θα είχε απαξιωθεί απ’ την αρχή. Η επισκεψιμότητα όμως λέει το αντίθετο. Όμως γιατί αυτό το πικρόχολο!!

EDIT: Αν και υποσχέθηκα στον διαχειριστή κύριο Yameth ότι δεν θα ξαναπροβάλω κάποιο άρθρο μου θα αθετήσω το λόγο για την πρόκληση και παρακαλώ τον moderator να διαγράψει το LINK http://musiciandata.blogspot.gr/  αφού το δεις εσύ. Να γιατί δεν είναι περίεργο. Είναι τρόπος ζωής. Η συνήθεια βλέπεις.

Καληνύχτα σας

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
STEFANOS604 είπε:
Παράδειγμα ζήτησα (ηχητικό ή video με κάποια εξήγηση – όπως έκανα εγώ στο Espana Cani στο ξεκίνημα του thread).Τέτοιες θεωρητικές φράσεις μπορώ να σου γράψω αμέτρητες. Ήμουν τεχνικός και μ' άρεσε ,καταλάβαινα και δίδασκα (8 έτη καθηγητής) με παραδείγματα..
Παράδειγμα πάνω σε τι; Στο να μένεις στην ίδια τονικότητα και να αλλάζεις τον οπλισμό; Έχεις καταλάβει πόσο άκυρο είναι αυτό; Δείχνει ότι δεν ξέρεις να γράψεις παρτιτούρα, αλλά θέλεις παρόλα αυτά να "διδάξεις" τις μετατροπίες. Και στην τελική τι τα θέλεις τα παραδείγματα, για να το παίζεις γκουρού στο διπλανό site;

Ορίστε παράδειγμα λοιπόν, αφού θέλεις να το παίξεις κονιόρδος, για τις περαστικές και τις "πραγματικές" μετατροπίες. Από επιστημονικά τεκμηριωμένη μουσική φυσικά, δε θα κάτσουμε να ψάχνουμε τα σκυλάδικα για να κάνουμε τη δουλειά μας



Έχεις ότι χρειάζεσαι μέχρι το έκτο μέτρο, ΟΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ, στο ΠΡΩΤΟ ΕΙΚΟΝΙΔΙΟ είναι ΤΑ ΠΑΝΤΑ, αν δεν καταλαβαίνεις τι παίζεται άσε τα χασομέρια με τις αρθρογραφίες του... και πήγαινε σε ένα ωδείο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
manosx είπε:
Παράδειγμα πάνω σε τι; Στο να μένεις στην ίδια τονικότητα και να αλλάζεις τον οπλισμό; Έχεις καταλάβει πόσο άκυρο είναι αυτό; Δείχνει ότι δεν ξέρεις να γράψεις παρτιτούρα, αλλά θέλεις παρόλα αυτά να "διδάξεις" τις μετατροπίες
Το προφίλ μου:

‘’Δεν είμαι ούτε συγγραφέας , ούτε δάσκαλος μουσικής. Είμαι συνταξιούχος ηλεκτρονικός , ερασιτέχνης κιθάρας , τρομπέτας και τελευταία φυσαρμόνικας Διατονικής & Χρωματικής. Γράφω για τη μουσική και όχι μόνο (πχ χαρτογράφησα όλα τα μονοπάτια της Σύρου – χωρίς να είμαι τοπογράφος αλλά γνώστης ανάγνωσης συντεταγμένων χάρτη  http://www.hikingteam.gr/

) από μεράκι και από αγάπη.

Έμαθα από την 3-χρονη ενασχόληση μου σε μουσικές ιστοσελίδες ότι  η μουσική είναι άπειρη οι δε μουσικοί είναι πάρα πολλοί και δεν τα βγάζεις πέρα μαζί τους.

Το μόνο που φαίνεται εκ μέρους μου , στο παρόν thread , σαν διδαχή και θα σε πείραξε είναι η εκδοχή που έδωσα για το ετυμολογικό αδιαφανές της λέξεως μετατροπία και της εξήγησης με ηλεκτρονικούς όρους και μάλιστα με χιουμοριστικό τρόπο. Εξ’ άλλου είπα ότι δεν είμαι ο μόνος.

Πχ ο μουσικοδιδάσκαλος Παναγιώτης Αδαμ στο περί αρμονίας βιβλίο του λέει ότι ο όρος μετατροπία είναι άστοχος:

alk3_zpsfd1cd547.jpg


Όλα τα άρθρα μου μερικά από τα οποία έκανα bumping και στο Noiz.gr (αλλιώς ποιος θα με διάβαζε!) είναι γραμμένα και προσαρμοσμένα στις ανάγκες των μουσικών. Είναι δεκάδες τα προσωπικά μηνύματα που έχω λάβει και βοήθησα πολλούς.

Με τέτοιο bumping μερικών θεμάτων μου , όπως και εδώ, είχα αυτό το αποτέλεσμα σε 3 μήνες:

http://i1290.photobucket.com/albums/b539/stefanos604/MISCELLANEOUS/epsilonpiiotasigmakappaepsilonpsiiotamu3CC0tauetataualpha_zps946e91ec.jpg

Όσο εναντιώνεσαι σε κάτι με αγένεια γυρίζει μπούμερανγκ και ταυτόχρονα αντρειώνεται. Όσο προσπαθείς με πομπώδη συνθήματα να απαξιώσεις το αφιλοκερδές έργο του άλλου τόσο αυτό καταξιώνεται.

Αν και άλλο ένα μέλος  έχει την ίδια γνώμη με τη δική σου και τη εκφράσει με τον ίδιο τρόπο θα αποχωρήσω οριστικά σαν ανεπιθύμητος αν δεν με προστατέψουν  οι moderators. Πάνω απ’ όλα η αξιοπρέπεια του καθενός και ο σεβασμός στη γνώμη του άλλου γιατί μόνο έτσι προωθείται ο διάλογος.

Τώρα στο θέμα μας. Ως προς το παράδειγμα που παρέθεσες ας το κρίνουν οι ερασιτέχνες μουσικοί. Εγώ όμως ζήτησα κάτι σαν αυτό που εξήγησα με απλά λόγια στην αρχικό post στο Espana Cani ότι στο 0:52 έχουμε αλλαγή τόνου αλλά δεν το θεωρώ μετατροπία ενώ στο 1:30 έχουμε αλλαγή τόνου αλλά είναι ξεκάθαρη μετατροπία. Απλά και κατανοητά και από τον αρχάριο.

Αντί λοιπόν απάντησης απαντώ με ένα άλλο video που είναι ταυτόχρονα με το παρακάτω εκπαιδευτικού χαρακτήρα ερωτηματολόγιο μου και διασκεδαστικό.

Τι γίνεται στο παρακάτω video από Am σε Α ματζόρε σε Α χιτζάζ... ?(όπως ακούγεται να λένε)


1. Αλλαγή τρόπου ?

2. Τονική μεταφορά με αλλαγή χρωματισμού σε μερικούς φθόγγους ?

3. Διασκευή σε κλίμακα…. τάδε?

4. Διακωμώδηση ? κλίμακας διατηρώντας την ίδια τονικότητα και πειράζοντας τον οπλισμό των συγκεκριμένων μέτρων {σε live εκτέλεση – όχι στο πεντάγραμμο ( αυτό που ονόμασες ηλίθιο!!) }

5. Μουσικό παιχνίδι που δεν εφαρμόζει νόμους της μουσικής?

6. Όλα τα ανωτέρω ?

7. ή κάτι άλλο…………?

Πάντως εγώ υποστηρίζω και το βαπτισθέν ηλίθιο.

 
Φίλε Στέφανε,

Οποιοδήποτε ''ξένο'' ακκόρντο βλέπεις σε ένα κομμάτι μην βιαστείς να υποψιαστείς μετατροπία.

Κάνε την αρμονική σου ανάλυση και μετά θα πεις με σιγουριά περί τίνος πρόκειται.

Επειδή φαντάζομαι θα ζητήσεις και παράδειγμα θα σου πω κάτι που γίνεται κατά κόρον στην jazz και όχι μόνο (αν τα γνωρίζεις ήδη αυτά που σου σου γράφω τα προσπερνάς  :) ).

Είθισται λοιπόν ένα ακκόρντο να κουβαλάει-συνοδεύεται από το ''2αρι'' του και το ''5αρι'' του.

Ένα Gm δηλαδή που βολτάρει σε μία C major πολύ πιο πιθανό είναι να μπήκε ως ''2αρι'' του F παρά για να δηλώσει μετατροπία.

Για τις τυχαίες αλλοιώσεις επίσης που συναντώνται συχνά συνήθως είναι χρωματικά περάσματα και τίποτε περισσότερο.

Ελπίζω να βοήθησα λίγο.

Καλημέρα

 
Ταυρομάχος είπε:
Φίλε Στέφανε,

Οποιοδήποτε ''ξένο'' ακκόρντο βλέπεις σε ένα κομμάτι μην βιαστείς να υποψιαστείς μετατροπία.

Κάνε την αρμονική σου ανάλυση και μετά θα πεις με σιγουριά περί τίνος πρόκειται.

Επειδή φαντάζομαι θα ζητήσεις και παράδειγμα θα σου πω κάτι που γίνεται κατά κόρον στην jazz και όχι μόνο (αν τα γνωρίζεις ήδη αυτά που σου σου γράφω τα προσπερνάς  :) ).

Είθισται λοιπόν ένα ακκόρντο να κουβαλάει-συνοδεύεται από το ''2αρι'' του και το ''5αρι'' του.

Ένα Gm δηλαδή που βολτάρει σε μία C major πολύ πιο πιθανό είναι να μπήκε ως ''2αρι'' του F παρά για να δηλώσει μετατροπία.

Για τις τυχαίες αλλοιώσεις επίσης που συναντώνται συχνά συνήθως είναι χρωματικά περάσματα και τίποτε περισσότερο.

Ελπίζω να βοήθησα λίγο.

Καλημέρα
Η κόντρα κλασικής και σύγχρονης αρμονίας  (πχ στη Jazz είναι δεδομένο ότι οι συγχορδίες είναι τετράφωνες) είναι γνωστή και αποφερει διαφωνίες . Ειδικα ο αυτοσχεδιασμος στη τζαζ. Προσπαθησα αλλά ειδα ότι δεν θα μου εφτανε η υπολοιπη ζωη για να μαθω τα βασικα της τζαζ (ετσι προτιμω να ακουω τα πολλα ειδη της και να παιζω κανα δυο κομματια με τη χρωματικη μου φυσαρμονικα-όπως το summertime)

Όταν εψαχνα ρωτωντας φιλους μουσικους για τη μετατροπια πολύ καλος τζαζιστας μου εγραψε:

<< Η jazz ουσιαστικά κάνει μετατροπίες πολλές φορές και σε κάθε μέτρο, αφού ανάλογα με την πυκνότητα του αρμονικού ρυθμού της, μπορεί να δανείζεται συγχορδίες ξένες ως προς το αρχικό της τονικό κέντρο >>

Τον ευχαριστησα και δεν ασχοληθηκα

Παντως ευχαριστω για το σχολιο και πιστευω να βοηθησες τους νεους μουσικους

 
STEFANOS604 είπε:
πχ στη Jazz είναι δεδομένο ότι οι συγχορδίες είναι τετράφωνες
Αυτό δεν ισχύει. Μπορεί να είναι από δίφωνες μέχρι όσο πάει.

Η jazz ουσιαστικά κάνει μετατροπίες πολλές φορές και σε κάθε μέτρο
Ούτε αυτό είναι ακριβές. Δεν είναι ανάγκη οι μετατροπίες να είναι πολλές. Επίσης το να υπάρχει μετατροπία σε κάθε μέτρο, είναι μάλλον σπάνιο.

Επιμένω να διορθώνω γιατί υποτίθεται ότι σε αυτό το φόρουμ, εκτός των άλλων, προσπαθούμε να μεταδώσουμε ακριβή γνώση.

 
Καμία κόντρα δεν υπάρχει μεταξύ κλασσικής και jazz, μια χαρά συννενοούμαστε όσοι ξέρουμε αρμονία, διαφορετικά πλαίσια αναφοράς υπάρχουν και διαφορετικές πρακτικές της εκάστοτε εποχής, αν ήξερες τι σου γινόταν θα το καταλάβαινες, αλλά εσύ δεν έχεις καταλάβει καλά καλά ούτε την έννοια της τονικότητας, και θεωρείς ότι αφού δυο κομμάτια ξεκινούν από Λα είναι και στην ίδια τονικότητα και ας είναι σε διαφορετική κλίμακα.

Αλλά τι σε νοιάζουν εσένα τέτοιες "λεπτομέρειες", η επισκεψιμότητα στα site σου να ανεβαίνει και ας λες βλακείες. Πράγματι ένα ban θα το ψήφιζα, γιατί ΟΚ δεν έχω πρόβλημα να μου προτείνει να μπω κάποιος στο site του, αλλά να καμαρώνει ότι γράφει εδώ γιατί αλλιώς "ποιός θα με διάβαζε;" ε, αυτό παραπάει.

 
Jazzjoker είπε:
Αυτό δεν ισχύει. Μπορεί να είναι από δίφωνες μέχρι όσο πάει.

Ούτε αυτό είναι ακριβές. Δεν είναι ανάγκη οι μετατροπίες να είναι πολλές. Επίσης το να υπάρχει μετατροπία σε κάθε μέτρο, είναι μάλλον σπάνιο.

Επιμένω να διορθώνω γιατί υποτίθεται ότι σε αυτό το φόρουμ, εκτός των άλλων, προσπαθούμε να μεταδώσουμε ακριβή γνώση.
Δεν θα διαφωνησω ουτε θα συμφωνησω. Αυτο μου εγραψε μουσικος τζαζιστας. Αν θελεις γραψε μου σε ΠΜ να σου δωσω το e-mail να το συζητησετε

Οταν ξεκινησα να μαθαινω τα ακορντα για jazz αυτα ηταν 7ης , 9ης , 11ης, 13ης τετραφωνα.

Ουτε εδω θα επιμεινω αφου δεν συνεχισα τη μελετη τους.

Απλα απαντησα στο σχολιο του ταυρομαχου

Ευχαριστω για το σχολιο

 
manosx είπε:
Καμία κόντρα δεν υπάρχει μεταξύ κλασσικής και jazz, μια χαρά συννενοούμαστε όσοι ξέρουμε αρμονία, διαφορετικά πλαίσια αναφοράς υπάρχουν και διαφορετικές πρακτικές της εκάστοτε εποχής, αν ήξερες τι σου γινόταν θα το καταλάβαινες, αλλά εσύ δεν έχεις καταλάβει καλά καλά ούτε την έννοια της τονικότητας, και θεωρείς ότι αφού δυο κομμάτια ξεκινούν από Λα είναι και στην ίδια τονικότητα και ας είναι σε διαφορετική κλίμακα.

Αλλά τι σε νοιάζουν εσένα τέτοιες "λεπτομέρειες", η επισκεψιμότητα στα site σου να ανεβαίνει και ας λες βλακείες. Πράγματι ένα ban θα το ψήφιζα, γιατί ΟΚ δεν έχω πρόβλημα να μου προτείνει να μπω κάποιος στο site του, αλλά να καμαρώνει ότι γράφει εδώ γιατί αλλιώς "ποιός θα με διάβαζε;" ε, αυτό παραπάει.
Καλε μου ανθρωπε βρες για να ξεσπασεις κανα πολιτικο η τσιρακι του που κατασπαταλησαν το χρημα μας σε μουσικα συνολα και Eurovision και που χρεωναν υπερογκα για την παραμικρη προσφορα τους.

Δεν θα ξανασχοληθω μαζι σου

Καλη σας μερα

 
STEFANOS604 είπε:
Το προφίλ μου:

‘’Δεν είμαι ούτε συγγραφέας , ούτε δάσκαλος μουσικής. Είμαι συνταξιούχος ηλεκτρονικός , ερασιτέχνης κιθάρας , τρομπέτας και τελευταία φυσαρμόνικας Διατονικής & Χρωματικής. Γράφω για τη μουσική και όχι μόνο (πχ χαρτογράφησα όλα τα μονοπάτια της Σύρου – χωρίς να είμαι τοπογράφος αλλά γνώστης ανάγνωσης συντεταγμένων χάρτη  http://www.hikingteam.gr/

) από μεράκι και από αγάπη.

Έμαθα από την 3-χρονη ενασχόληση μου σε μουσικές ιστοσελίδες ότι  η μουσική είναι άπειρη οι δε μουσικοί είναι πάρα πολλοί και δεν τα βγάζεις πέρα μαζί τους.

Το μόνο που φαίνεται εκ μέρους μου , στο παρόν thread , σαν διδαχή και θα σε πείραξε είναι η εκδοχή που έδωσα για το ετυμολογικό αδιαφανές της λέξεως μετατροπία και της εξήγησης με ηλεκτρονικούς όρους και μάλιστα με χιουμοριστικό τρόπο. Εξ’ άλλου είπα ότι δεν είμαι ο μόνος.

Πχ ο μουσικοδιδάσκαλος Παναγιώτης Αδαμ στο περί αρμονίας βιβλίο του λέει ότι ο όρος μετατροπία είναι άστοχος:

alk3_zpsfd1cd547.jpg
Στέφανε,
Σου έχει περάσει ποτέ απ'το μυαλό τι θα γίνει αν κάποιος χαθεί με τα μονοπάτια που βγάζεις; Και καλά, επειδή τυγχαίνει ο πατέρας μου να έχει γεννηθεί στη Σύρα, ξέρω πολύ καλά ότι για να χαθείς σε αυτό το νησί και τελικά να πάθες κάτι (και στα Γράμματα να φτάσεις, ας πούμε) πρέπει να είσαι ολίγον κάτι... αλλά και πάλι.

Αν, ας πούμε για επόμενο πρότζεκτ πιάσει να χαρτογραφήσεις τα μονοπάτια του Παρνασού, και τελικά κάποιος πεθάνει λόγω αυτού... τι θα κάνεις τότε;

Είσαι ΤΟΣΟ σίγουρος που, χωρίς να είσαι χαρτογράφος ή τοπογράφος κάτι τέτοιο, όπως λες ο ίδιος, η δουλειά που έχεις κάνει είναι άξια και όχι επικίνδυνη;

Σκέψου, λοιπόν, ότι το ίδιο μπορεί να γίνεται με τη μουσική και με αυτά που γράφεις. Γιατί εδώ μας παρέθεσες το πως έβγαλες ένα χάρτι μονοπατιών! Αυτό δεν είναι ερώτημα, δεν είναι άρθρο. Είναι συγκεκριμένη δήλωση για αυτό που έκανες (αφειλοκερδώς, κλπ), αυτό που πρόσφερες και το φωτίζεις με συγκερκιμένο φως (αυτό του γνώστη).

Θα θυμάσαι ότι είχα ξαναεκφράσει τις διαφωνίες σου για τον τρόπο που γράφεις σε παλαιότερο θέμα.

Τώρα για το παρακάτω, για άλλη μια φορά, αυτό είναι ερώτηση; γιατί έχεις την απάντηση έτοιμη, και μάλιστα την λες και στο Μάνο.

Τι γίνεται στο παρακάτω video από Am σε Α ματζόρε σε Α χιτζάζ... ?(όπως ακούγεται να λένε)
Να σου απαντήσω κι εγώ τι νομίζω. μιας και εγώ ΔΕΝ είμαι ερασιτέχνης, ή συνταξιούχος ή τίποτε τέτοιο!
1. Οι "νόμοι" της μουσικής εκφράστηκαν ΜΕΤΑ από την χρήση τους από τους συνθέτες. Και διαλύθηκαν από τους ίδιους και πάλι! Οι "νόμοι" της μουσικής (όπως διαβάζεις στα βιβλία) δεν είναι κάτι το οποίο αν δεν ακολουθήσεις, θα σου σκάσει μύτη η αστυνομία! Είναι μία πρακτική προσέγγιση για την δημιουργία μουσικής σε συγκερκιμένο στυλ.

2. Στον κατάλογό σου το 1 και 4 είναι το ίδιο πράγμα πρακτικά.

Γιατί; Γιατί, ναι αλλάζει τρόπο (σε Α χιτζάζ, αν και δε μπορώ να το ακούσω (το έχω ακούσει παλαιότερα), γιατί αν πειράξεις τον οπλισμό (πχ στην το μείζον, βάλεις Φα#) καταλήγεις σε νέο τρόπο (mode).. Δε ξέρω γιατί δε το καταλαβαίνεις και επιμένεις σε κάτι.

Και τέλος πάντων, πάνε από Α μινόρε σε Α χιτζαζ. Ωραια και; Πρέπει να το ντύσουμε κι όλας; Στην Ελλάδα έχει επικρατήσει ο (λάθος, συμφωνώ) όρος "μετατροπία". εεεε εντάξει, ας το πούμε Ελένη αν είναι...

Εκεί που δε στέκεσαι καθόλου, είναι το ΠΩΣ γίνεται αυτή η μετάβαση (σε αυτήν την περίπτωση απλά πατάνε σε άλλο τρόπο... τίποτε άλλο δε γίνεται αν θυμάμαι καλά). Που είναι το ουσιαστικό.

Και κάτι άλλο. Προσπάθησες να μάθεις τα ΒΑΣΙΚΑ της τζαζ και είδες ότι δε τα βγάζεις πέρα και έτσι το γύρισες στη κλασσική μουσική??!?!

τέλος θα συμφωνήσω 100% με τον Σπύρο (jazzjoker) για αυτό που λέει: Επιμένω να διορθώνω γιατί υποτίθεται ότι σε αυτό το φόρουμ, εκτός των άλλων, προσπαθούμε να μεταδώσουμε ακριβή γνώση."

 
Nicolas: Επι 5 ετη η δουλεια μου ηταν η χαρτογραφηση περιοχων για εγκατασταση Ραδιοηλεκτρικων Σταθμων Μικροκυματων (οι πυλωνες με τα ‘’πιατα’’ που λεει ο κοσμος) σ’ ολες τις Κυκλαδες. Εχω ενοικιασει και ''φτιαξει '' 130 σταθμους Ραδιοηλεκτρικων Εγκαταστασεων.

Δες τα ‘’Γραμματα’’ πχ που λες ΕΔΩ:  http://www.hikingteam.gr/category/3-Σηματοδοτημενες-Διαδρομες-Waymarked-Walks.aspx . (αυτό το μονοπατι ηταν χαρτογραφημενο απλα εγω το εμπλουτισα και με σκιτσο και φωτογραφίες ανα 200 μ γι αυτους που δεν ξερουν να διαβαζουν χαρτες).

Σε μη χαρτογραφημενες περιοχες εκτος από το απόσπασμα χαρτη με τη διαδρομη εφτιαξα και σκιτσο της διαδρομης με φωτογραφίες από σταθερα σημεια ανα 200 μ και υπομνημα τι σημαινει το κάθε σκιτσο.

Αν ερθεις στη Συρο και φοβασαι μη χαθεις θα σε ξεναγησουμε , όπως και οποιονδηποτε αλλον, (και μπορει αν κατασκηνωσεις στα ''Γραμματα'' να περασουμε μια βραδια με κιθαρα και φυσαρμονικα και παλια τραγουδια)  όπως καναμε με δεκαδες τουριστες , σχολεια , τηλεοπτικα καναλια (ριξε μια ματια στα video που δείχνω με τον SKY..) κλπ.

Αρα δεν ειμαι ασχετος.

Τα ‘’Γραμματα’’ τα εχουμε υπο την προστασια μας (διαβασε το απόσπασμα- αξιζει να μαθεις πως ο Αμερικανος - ειδικος στον ΟΗΕ -  που αγορασε την εκταση το  1960 ελεγε ότι και το πιο σεληνιακο τοπιο μπορεις να το φυτεψεις και να αναπτυχθει- και ειχε δικιο- δες τις φωτογραφιες) .

Για τα υπολοιπα αν δεν σεβομαστε το συνομιλητη μας όλα είναι αχρηστα. Η ζωη ειναι μικρη. Δεν θελω να νοιωθω ασχημα. Αγαπω ,σεβομαι και συμπασχω με ολο τον κοσμο. Γραφω αρθρα-αυτα που ειμαι σιγουρος οτι ξερω για τη μουσικη και ειδικα για τη φυσαρμονικα που οπως ξερεις ''ανακαλυψα'' τη διατονικη φυσαρμονικα για να παιζεις ευκολα χιτζαζ & ουσακ

και διαδοση της σε Ινδια και Τουρκια, για τα συστηματα audio που ειχα εργαστηριο (εχω επισης συγραψει 3 βιβλια για Μικροκυματικες Εγκαταστασεις και Συστηματα πολυπλεξιας) διασκεδαζω τα ΚΑΠΗ , παιρνω μερος σε εκδηλωσεις, λεμε τα καλαντα στα Γηροκομεια ....εδω παιζω κιθαρα: http://www.syrostoday.gr/WebTV/1401-Kalanta-Xristougennon-apo-tin-Omada-Pezoporon-Surou.aspx)Εδω φαινεται ειμαι αποδιοπομπαιος που μερικοι θελετε να βγαλετε τα απωθημενα σας. Γι αυτο ειπα απευθυνθειτε σε πολιτικους και μουσικους ΕΡΤ , ΝΕΤ που κατασπαταλησαν το δημοσιο χρημα με eurovision κλπ .

Τιποτε άλλο.

Δεν θα σας ξαναενοχλησω ποτε πια ουτε με thread ουτε με απαντηση σε post. Φαινεται ότι ενοχλω.

Ομως Nicolas δεν απαντησες στο 4.) περι ηλιθιοτητος που  ειπε ο ManosX

Ευχαριστω για τη μεχρι τωρα φιλοξενια

Αποσυνδεομαι και από τα e-mail

Γεια σας και καλο καλοκαιρι

 
STEFANOS604 είπε:
Εδω φαινεται ειμαι αποδιοπομπαιος που μερικοι θελετε να βγαλετε τα απωθημενα σας.
Mήπως έχεις λίγο μεγάλη ιδέα για τον εαυτό σου;

Από την άλλη, δες το από τη θετική πλευρά:

θα έχεις να διηγείσαι άλλη μια ιστοριά, για το πως την είπες σε σπουδαγμένους μουσικούς και αυτοί οι "κακοί", επειδή δε σε καταλάβαιναν, σε λοιδωρούσαν.

Πάντως, κάτι τρέχει με σας τους τατανάδες τους Αρνιώτες....σε μεγάλο ποσοστό, έχετε άλλη εικόνα της πραγματικότητας  ;D

 
Κοίταξε να δεις Στέφανε. μια χαρά απάντησες στα του χάρτι, αλλά έχασες 100% το νόημα αυτών που είπα. Έχεις την ίδια σχέση με τη μουσική; Είσαι μουσικός; Αυτό γιατί δεν το αναφέρεις καθόλου;

Δεν έχω κανένα απωθυμένο να βγάλω, και σίγουρα δεν έχω ανάγκη τον άγνωστο τύπο στο Ιντερνετ για να ξεσπάσω (αν είχα κάποιο θέμα).

Αντί λοιπόν να βγάζεις τον δίσκο με την αδικία, τσέκαρε λίγο τι σου λένε πολλοί και δες αν υπάρχει κάποια αλήθεια σε αυτά που λέμε... ;) λέω τώρα...

Για το ηλίθιο... ναι υπάρχουν ηλίθιες ιδέες στο κόσμο και πολλές μάλιστα βρίσκονται στο κεφάλι μου. Απλά προσπαθώ να προσέχω πως τις εκφράζω!

Όσο για τη Σύρο, δε σε έχω ανάγκη. Όπως είπα ο πατέρας μου γεννήθηκε εκεί και μια χαρά τα ξέρω τα κατατόπια. Θα πιω λίγο κρασί με τον Επικούρη αν βρεθώ προς τα μέρη εκείνα (αν και δε το βλέπω φέτος)...

 
Τι να απαντήσει ο Νικόλας; Τι; Το να κρατήσουμε την ίδια τονικότητα και να αλλάξουμε οπλισμό, σημαίνει ότι θα παιδεύουμε τον εαυτό μας με ανούσιες αναιρέσεις ή/και αλλοιώσεις. Το να αλλάξουμε οπλισμό χωρίς να βάλουμε αναιρέσεις σημαίνει ότι θα αλλάξουμε τονικότητα. Προφανώς δεν ξέρεις το αλφαβητάρι, ότι άλλο το τονικό κέντρο και άλλο η τονικότητα, η Λα μινόρε δεν έχει διέσεις και η Λα ματζόρε έχει τρεις, τι σχέση έχουν αυτές οι δύο πέρα από το ότι είναι παράλληλες, πιστεύεις ότι ταυτίζονται ως τονικότητες; Και για ποια "διακωμώδηση της κλίμακας" λες, τι είναι αυτές οι αστειότητες, σε μια φούγκα το να πας από μινόρε σε ματζόρε το θέμα είναι καθημερινότητα, και εσύ το έκανες θέμα προς συζήτηση, από το 1700 έχουν λυθεί αυτά τα πράγματα και εσύ νομίζεις ότι ανακάλυψες τον τροχό, αυτά έχει η άγνοια, ελπίζω αυτή τη φορά να το εννοείς και να μην ξαναγράψεις.

 
Nikolas είπε:
Έχεις την ίδια σχέση με τη μουσική; Είσαι μουσικός; Αυτό γιατί δεν το αναφέρεις καθόλου;
Μα και συ...στο είπε ο άνθρωπος....

Nicolas λεμε τα καλαντα στα Γηροκομεια ....
 
  λεμε τα καλαντα στα Γηροκομεια ....
Κι εσείς;

Πώς λέγεστε ; Scapegoat ;

Βάλε στο ημερολόγιo να ξέρουμε μόνο πότε και που.....

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top