STEFANOS604 είπε:
Το προφίλ μου:
‘’Δεν είμαι
ούτε συγγραφέας ,
ούτε δάσκαλος μουσικής. Είμαι συνταξιούχος ηλεκτρονικός , ερασιτέχνης
κιθάρας , τρομπέτας και τελευταία
φυσαρμόνικας Διατονικής & Χρωματικής. Γράφω για τη μουσική
και όχι μόνο (πχ χαρτογράφησα όλα τα μονοπάτια της Σύρου – χωρίς να είμαι τοπογράφος αλλά γνώστης ανάγνωσης συντεταγμένων χάρτη
http://www.hikingteam.gr/
) από
μεράκι και από αγάπη.
Έμαθα από την 3-χρονη ενασχόληση μου σε μουσικές ιστοσελίδες ότι η μουσική είναι άπειρη οι δε μουσικοί είναι πάρα πολλοί και δεν τα βγάζεις πέρα μαζί τους.
Το μόνο που φαίνεται εκ μέρους μου ,
στο παρόν thread ,
σαν διδαχή και θα σε πείραξε είναι η εκδοχή που έδωσα για το ετυμολογικό αδιαφανές της λέξεως μετατροπία και της εξήγησης με
ηλεκτρονικούς όρους και μάλιστα με χιουμοριστικό τρόπο. Εξ’ άλλου είπα ότι δεν είμαι ο μόνος.
Πχ ο μουσικοδιδάσκαλος
Παναγιώτης Αδαμ στο περί αρμονίας βιβλίο του λέει ότι ο όρος μετατροπία είναι
άστοχος:
Στέφανε,
Σου έχει περάσει ποτέ απ'το μυαλό τι θα γίνει αν κάποιος χαθεί με τα μονοπάτια που βγάζεις; Και καλά, επειδή τυγχαίνει ο πατέρας μου να έχει γεννηθεί στη Σύρα, ξέρω πολύ καλά ότι για να χαθείς σε αυτό το νησί και τελικά να πάθες κάτι (και στα Γράμματα να φτάσεις, ας πούμε) πρέπει να είσαι ολίγον κάτι... αλλά και πάλι.
Αν, ας πούμε για επόμενο πρότζεκτ πιάσει να χαρτογραφήσεις τα μονοπάτια του Παρνασού, και τελικά κάποιος πεθάνει λόγω αυτού... τι θα κάνεις τότε;
Είσαι ΤΟΣΟ σίγουρος που, χωρίς να είσαι χαρτογράφος ή τοπογράφος κάτι τέτοιο, όπως λες ο ίδιος, η δουλειά που έχεις κάνει είναι άξια και όχι επικίνδυνη;
Σκέψου, λοιπόν, ότι το ίδιο μπορεί να γίνεται με τη μουσική και με αυτά που γράφεις. Γιατί εδώ μας παρέθεσες το πως έβγαλες ένα χάρτι μονοπατιών! Αυτό δεν είναι ερώτημα, δεν είναι άρθρο. Είναι συγκεκριμένη δήλωση για αυτό που έκανες (αφειλοκερδώς, κλπ), αυτό που πρόσφερες και το φωτίζεις με συγκερκιμένο φως (αυτό του γνώστη).
Θα θυμάσαι ότι είχα ξαναεκφράσει τις διαφωνίες σου για τον τρόπο που γράφεις σε παλαιότερο θέμα.
Τώρα για το παρακάτω, για άλλη μια φορά, αυτό είναι ερώτηση; γιατί έχεις την απάντηση έτοιμη, και μάλιστα την λες και στο Μάνο.
Τι γίνεται στο παρακάτω video από Am σε Α ματζόρε σε Α χιτζάζ... ?(όπως ακούγεται να λένε)
Να σου απαντήσω κι εγώ τι νομίζω. μιας και εγώ ΔΕΝ είμαι ερασιτέχνης, ή συνταξιούχος ή τίποτε τέτοιο!
1. Οι "νόμοι" της μουσικής εκφράστηκαν ΜΕΤΑ από την χρήση τους από τους συνθέτες. Και διαλύθηκαν από τους ίδιους και πάλι! Οι "νόμοι" της μουσικής (όπως διαβάζεις στα βιβλία) δεν είναι κάτι το οποίο αν δεν ακολουθήσεις, θα σου σκάσει μύτη η αστυνομία! Είναι μία πρακτική προσέγγιση για την δημιουργία μουσικής σε συγκερκιμένο στυλ.
2. Στον κατάλογό σου το 1 και 4 είναι το ίδιο πράγμα πρακτικά.
Γιατί; Γιατί, ναι αλλάζει τρόπο (σε Α χιτζάζ, αν και δε μπορώ να το ακούσω (το έχω ακούσει παλαιότερα), γιατί αν πειράξεις τον οπλισμό (πχ στην το μείζον, βάλεις Φα#) καταλήγεις σε νέο τρόπο (mode).. Δε ξέρω γιατί δε το καταλαβαίνεις και επιμένεις σε κάτι.
Και τέλος πάντων, πάνε από Α μινόρε σε Α χιτζαζ. Ωραια και; Πρέπει να το ντύσουμε κι όλας; Στην Ελλάδα έχει επικρατήσει ο (λάθος, συμφωνώ) όρος "μετατροπία". εεεε εντάξει, ας το πούμε Ελένη αν είναι...
Εκεί που δε στέκεσαι καθόλου, είναι το ΠΩΣ γίνεται αυτή η μετάβαση (σε αυτήν την περίπτωση απλά πατάνε σε άλλο τρόπο... τίποτε άλλο δε γίνεται αν θυμάμαι καλά). Που είναι το ουσιαστικό.
Και κάτι άλλο. Προσπάθησες να μάθεις τα ΒΑΣΙΚΑ της τζαζ και είδες ότι δε τα βγάζεις πέρα και έτσι το γύρισες στη κλασσική μουσική??!?!
τέλος θα συμφωνήσω 100% με τον Σπύρο (jazzjoker) για αυτό που λέει:
Επιμένω να διορθώνω γιατί υποτίθεται ότι σε αυτό το φόρουμ, εκτός των άλλων, προσπαθούμε να μεταδώσουμε ακριβή γνώση."