Μαθήματα λαούτου και... να γιατί αυτή είναι η Ελλάδα

Yannis Methenitis

Yameth

Jack of all trades
Staff member
Μηνύματα
11,670
Λύσεις
1
Πόντοι
3,578
Αγανακτισμένος ο μπάρμπας αλλά ευγενικός και τυπικός. :)

Για μαθήματα λαούτου ξεκίνησα να το βλέπω... Απο τη μέση και μετά εξηγεί και άλλα πράγματα.


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
αν κάτι μου έχει λείψει περισσότερο από το επάγγελμα του μουσικού, είναι η κατά καιρούς συναναστροφή μου με κυρ Χρήστους...

ανεξαρτήτως τεχνικής τους κατάρτισης κατά περίπτωση, είναι "σχολείο ζωής", που αν διαθέτεις έστω τυπικό "κριτικό γνωσικό φίλτρο", την ουσιαστική εμπειρία και γνώση που "δύνανται" να σου προσφέρουν, δεν θα την πάρεις σε καμία θεσμοθετημένη σπουδή (τα "πάντα όλα" ναι... "αυτή" κατά κανόνα όχι)... :)

 
Σχετικα με την αναξιοκρατια στην ελλαδα συμφωνω γενικα αλλα ο μπαρμπας βγαζει το συμπερασμα με παραξενο τροπο, δηλαδη πιστευω οτι οσοι παιζουν μειζονες κλιμακες και δεν συμπαθουν ιδιαιτερα τα τουρκικα ταξιμια δεν ειναι κατ αναγκη αναξιοι… υστερα οτι λεμε σημερα ελληνικη παραδοσιακη μουσικη δεν ειναι μονο τουρκικα ταξιμια

 
Νομίζω πως αναφέρεται στο μικροτονικό κομμάτι της παράδοσης το οποίο δυστυχώς χάνεται. Τα "τουρκικά ταξίμια" είναι πολύ πιο παλιά ιστορία... Απλά οι Οθωμανοί επένδυσαν σε ότι κατακτήσανε, ενώ οι Έλληνες ξεχάσανε ότι κληρονόμησαν.

 
blue monk είπε:
ο μπαρμπας βγαζει το συμπερασμα με παραξενο τροπο...
παράξενος δεν ξέρω αλλά σίγουρα ο "δικός του"...

στο δεύτερο νομίζω video έχει ένα παράδειγμα με τον "αετό"... με αυτόν τον "τρόπο" πιστεύω σου "μεταφέρει" αυτούσιο "αυτό" που εκφραστικά με τον "λόγιο" ίσως δεν καταφέρνει....

 
blue monk είπε:
Σχετικα με την αναξιοκρατια στην ελλαδα συμφωνω γενικα αλλα ο μπαρμπας βγαζει το συμπερασμα με παραξενο τροπο, δηλαδη πιστευω οτι οσοι παιζουν μειζονες κλιμακες και δεν συμπαθουν ιδιαιτερα τα τουρκικα ταξιμια δεν ειναι κατ αναγκη αναξιοι… υστερα οτι λεμε σημερα ελληνικη παραδοσιακη μουσικη δεν ειναι μονο τουρκικα ταξιμια
Δεν καταλαβες τι λεει ο μπαρμπας, δεν λεει για μαντζορε η μινορε κλιμακες, λεει για μισοφωνα, για μορια (τεταρτημορια) και συγκεκριμενα αναφερει οτι ο "δρομος" (κλιμακα - mode  ;D ) ραστ στον τονο που παιζει δεν εχει μι ουτε σι φυσικο, ειναι μορια... και δεν υπαρχουν τουρκικα η ελληνικα ταξιμια, υπαρχει βυζαντινη μουσικη, απλα.

 
george956 είπε:
Δεν καταλαβες τι λεει ο μπαρμπας, δεν λεει για μαντζορε η μινορε κλιμακες, λεει για μισοφωνα, για μορια (τεταρτημορια) και συγκεκριμενα αναφερει οτι ο "δρομος" (κλιμακα - mode  ;D ) ραστ στον τονο που παιζει δεν εχει μι ουτε σι φυσικο, ειναι μορια... και δεν υπαρχουν τουρκικα η ελληνικα ταξιμια, υπαρχει βυζαντινη μουσικη, απλα.
Κατσε ρε συ εβαλα το βιντεο στην υψηλοτερη αναλυση που δινει για να δω την διαβαθμιση της ταστιερας… νομιζω οτι φαινεται αλλα και ακουγεται οτι το οργανο του εχει ‘’δυτικη’’ διαβαθμιση 12 ημιτονια αρα δεν παιζει μορια, παιζει μια κλιμακα που λεγεται διπλος αρμονικος,  ολα τα τουρκικα ονοματα που απαριθμει προς το τελος ειναι τροποι αυτης της κλιμακας, που ειναι μια κλιμακα του 12φθογγου συστηματος και τα ακορντα της τα βρισκεις με την κλασικη θεωρια οπως και για τις μειζονες και τις ελασσονες. δηλαδη θα μπορουσα να του κρατω ακορντα αλλα δεν παιζω τουρκικα.

 
Νομίζω ότι λείπει μια σύνδεση σε αυτά που λέει ο άνθρωπος.

Ετσι όπως το σκέφτομαι, δε φταίει αυτός που επιχειρεί να παίξει ένα κομμάτι από μια παρτιτούρα (όποτε και βγαίνει απλοποιημένο -αναφέρομαι στη συνέχεια του βίντεο, που παίζει τον "Αητό") ούτε η παρτιτούρα είναι κάποιο πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι η "κακιά" παρτιτούρα, η απλοποιημένη, η άχρηστη -φτιαγμένη όπως να 'ναι χωρίς καμια υπευθυνότητα.

Αν η παρτιτούρα είναι σωστή, μπορεί να εξυπηρετήσει όποιον θέλει να δουλεύει με παρτιτούρα και όποιον βολεύεται, και όταν αυτός θέλει (παίζουν όλα αυτά εννοείται). Είναι εργαλείο, και ως τέτοιο πρέπει να χρησιμοποιείται. Οπως σε έργα κλασικών μπορεί κανείς να βρει άπειρες παρτιτούρες, μερικές πολύ καλές μερικές πολύ κακές, το ίδιο μπορεί να γίνει και με την λαϊκή - παραδοσιακή μουσική. Ειδικά στη νεοελληνική πραγματικότητα όπως την περιγράφει και ο ίδιος. Το θέμα είναι ότι μάλλον δεν έχουν γραφτεί αρκετές αξιόλογες. Και το γιατί, είναι ένα άλλο πρόβλημα που εκεί θα έπρεπε να σταθεί κατά τη γνώμη μου.

Αλλά η γενίκευση είναι βιαστική.

 
emreh είπε:
Το πρόβλημα είναι η "κακιά" παρτιτούρα, η απλοποιημένη, η άχρηστη -φτιαγμένη όπως να 'ναι χωρίς καμια υπευθυνότητα.

στη νεοελληνική πραγματικότητα όπως την περιγράφει και ο ίδιος. Το θέμα είναι ότι μάλλον δεν έχουν γραφτεί αρκετές αξιόλογες.
:)
 
Έχει την στόφα του μουσικού πάντως.

Καπνίζει , είναι μονίμως ξυνισμένος και του φταίνε όλα.

ΑΝ αυτό δεν είναι μουσικός ...then what? ;D ;D ;D

 
στον Αετό παίζει 3η μικρή με ελαφρύ bend (ή κάτι τέτοιο) για να φτάσει το τεταρτημόριο μεταξύ 3ης μικρης και μεγάλης. Το ίδιο και στην εβδόμη. Το ότι υπάρχουν μόρια τα οποία ακούγονται ευκρινώς στο ανθρώπινο αυτί είναι κάτι αδιαμφισβήτητο. Πέραν όμως της βιολογικής δυνατότητας, πιο σημαντικό είναι η τριβή που έχει ο εγκέφαλος με αυτά τα ερεθίσματα. Επίσης, ορθά μιλά ο emreh για παρτιτούρες, αρκεί να ενσωματώνουν τους μικροτόνους.

 
LK είπε:
Έχει την στόφα του μουσικού πάντως.

Καπνίζει , είναι μονίμως ξυνισμένος και του φταίνε όλα.

ΑΝ αυτό δεν είναι μουσικός ...then what? ;D ;D ;D
Λάκη, σκέψου τη φάτσα οποιουδήποτε δημόσιου υπαλλήλου και μετά ότι (κατά κανόνα) ο κυρ Χρήστος (και όλοι οι κυρ Χρήστοι) δουλεύουν καμιά 50αριά χρόνια (τις συνθήκες ούτε μπαίνω στον κόπο να τις αναφέρω), συν τις άλλοις χωρίς να του βάλουν ΕΝΑ ένσημο... ε μπορεί και να του δικαιολογήσεις και "λίγη ξυνίλα" στα εβδομήντα του ...  ;)

ΥΓ. καλά ε... σου έχω φάει την δουλειά εδώ μέσα... την "υπεράσπιση" κάθε "πικραμένου" εγώ την αναλαμβάνω... ;D ;D ;D

 
npap είπε:
Λάκη, σκέψου τη φάτσα οποιουδήποτε δημόσιου υπαλλήλου και μετά ότι (κατά κανόνα) ο κυρ Χρήστος (και όλοι οι κυρ Χρήστοι) δουλεύουν καμιά 50αριά χρόνια (τις συνθήκες ούτε μπαίνω στον κόπο να τις αναφέρω), συν τις άλλοις χωρίς να του βάλουν ΕΝΑ ένσημο... ε μπορεί και να του δικαιολογήσεις και "λίγη ξυνίλα" στα εβδομήντα του ...  ;)

ΥΓ. καλά ε... σου έχω φάει την δουλειά εδώ μέσα... την "υπεράσπιση" κάθε "πικραμένου" εγώ την αναλαμβάνω... ;D ;D ;D
Κάτσε γιατί σε έχασα...
Δηλαδή οι Δ.Υ. ΔΕΝ παίρνουν ένσημα; Πώς, πού, σε ποιά χώρα ακριβώς; Γιατί γενικά το να μπεις στο Δημόσιο είναι ότι καλύτερο (ΑΚΟΜΗ) σε αυτή τη χώρα...

εεεε ρε ρότα που θα πάρει το νήμα τώρα... :P

 
νομίζω ότι είμαι ξεκάθαρος...που το χασες;

ως "αντίπαλον δέος" (και όχι φυσικά παράλληλου βίου) "επιστρατεύτηκαν" ως παράδειγμα... αν "κλαίγονται" αυτοί (βγάζοντας το και στη φάτσα και στην εν γένει συμπεριφορά τους), ο μουσικός (ειδικά στυλ κυρ Χρήστου) γιατί όχι; στο πηγάδι κατούρησε;

ή εγώ γράφω βιαστικά συνονόματε ή εσύ διαβάζεις ότι γράφω βιαστικά... :)

ΥΓ μάλλον ήρθε ο καιρός να αραιώνω πάλι την παρουσία μου στο noiz...φαίνεται ότι επικοινωνιακά διάγω περίοδον κρίσης... ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
LK είπε:
Νίκο.εγώ για κομπλιμέντο το πα.Μου αρέσουν οι ξινοί.Και γω τέτοιοs είμαι...μη σου πω και  χειρότεροs :p .
χα χα... οκ με βάζεις τώρα στον πειρασμό  να κάνω "noiz simulation" με ασπρομάλη LK κάπου στα 70... ελπίζω να ζω και να έχουμε ακόμα επαφή...  ;D:P

 
npap είπε:
χα χα... οκ με βάζεις τώρα στον πειρασμό  να κάνω "noiz simulation" με ασπρομάλη LK κάπου στα 70... ελπίζω να ζω και να έχουμε ακόμα επαφή...  ;D:P
Τετοιος είμαι τώρα,

Στα 70ηντα ΔΕΝ θα με αντέχει άνθρωπος.  ;D ;D ;D ;D

 
blue monk είπε:
Κατσε ρε συ εβαλα το βιντεο στην υψηλοτερη αναλυση που δινει για να δω την διαβαθμιση της ταστιερας… νομιζω οτι φαινεται αλλα και ακουγεται οτι το οργανο του εχει ‘’δυτικη’’ διαβαθμιση 12 ημιτονια αρα δεν παιζει μορια, παιζει μια κλιμακα που λεγεται διπλος αρμονικος,  ολα τα τουρκικα ονοματα που απαριθμει προς το τελος ειναι τροποι αυτης της κλιμακας, που ειναι μια κλιμακα του 12φθογγου συστηματος και τα ακορντα της τα βρισκεις με την κλασικη θεωρια οπως και για τις μειζονες και τις ελασσονες. δηλαδη θα μπορουσα να του κρατω ακορντα αλλα δεν παιζω τουρκικα.
Ναι, εβαλες το βιντεο στην υψηλοτερη αναλυση για να δεις το αυτονοητο (οτι το λαουτο δεν εχει μορια) αλλα δεν εβαλες και το αυτι σου στην υψηλοτερη αναλυση  ;D για να ακουσεις οτι ο μπαρμπας ΠΑΙΖΕΙ μορια σερνοντας γρηγορα τα δαχτυλο μεταξυ δυο ημιτονιων..... μια απο τις δυο τεχνικες για οργανο που δεν εχει διαβαθμιση τεταρτημοριων.... η αλλη ειναι το γρηγορο Bend, απαιτει ΠΟΛΥ εξασκηση και φυσικα καλη γνωση των κλιμακων - δρομων.

Και παλι, δεν υπαρχουν τουρκικα η ελληνικα ταξιμια, υπαρχει βυζαντινη μουσικη.

Τωρα αν θες να το πεις καπως αλλιως λες ταξιμια που στηριζονται σε αυθεντικες βυζαντινες κλιμακες, δηλαδη αυτα που μπορει να παιξει ενα βιολι, ενα ουτι, ενα σαζι, η δυτικοτροπα, αυτα δηλαδη που μπορουν να παιχτουν με ενα μπουζουκι, με μια κιθαρα, με ενα πιανο.

Επισης και τα τραγουδια με κλιμακες τεταρτημοριων συνοδευονται απο ακορντα.

 
Μα το λέει, "το λαούτο είναι συγκερασμένο όργανο".

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top