mastering κλασσικής μουσικής

φανταζομαι οτι ο ανθρωπος που θα διαλεξεις να σου κανει το mastering θα εχει καποια πειρα με κλασικη μουσικη, οποτε θα ξερει και να χειριστει το θεμα των δυναμικων. Μην ξεχνας οτι ειναι απο τα πιο σημαντικα πραγματα στο mastering (η ισορροπια ανεβασματος εντασης και διατηρησης δυναμικων), οποτε βρες καποιον που να κανει κλασικη, ακου τη  δουλεια του, εξηγησε του τι θελεις και δειξε εμπιστοσυνη. Εχω την εντυπωση οτι σε πολλες περιπτωσεις μπορεις να εχεις και ενα δειγμα δουλειας πριν κανεις ολα τα κομματια σου..

 
Alter είπε:
φανταζομαι οτι ο ανθρωπος που θα διαλεξεις να σου κανει το mastering θα εχει καποια πειρα με κλασικη μουσικη, οποτε θα ξερει και να χειριστει το θεμα των δυναμικων. Μην ξεχνας οτι ειναι απο τα πιο σημαντικα πραγματα στο mastering (η ισορροπια ανεβασματος εντασης και διατηρησης δυναμικων), οποτε βρες καποιον που να κανει κλασικη, ακου τη  δουλεια του, εξηγησε του τι θελεις και δειξε εμπιστοσυνη. Εχω την εντυπωση οτι σε πολλες περιπτωσεις μπορεις να εχεις και ενα δειγμα δουλειας πριν κανεις ολα τα κομματια σου..
Πιστευω πως το σημαντικοτερο ειναι να εξηγησει,διοτι μερικα πραγματα ειναι και θεμα αισθητικης και φυσικα να εισαι διπλα στο μαστερα.

 
ΤΖΑΜΠΑ μαλλωνετε.... ;D....ΚΑΝΕΝΑΣ σοβαρος  μαστερας κλασσικης μουσικης δεν κανει  υπερβολικο και βαρυ LIMITING....KA-NE-NAΣ (εχω γνωρισει ανθρωπο που κανει μαστερινγκ στη Deutsche Grammophon και ειχαμε πιασει κουβεντα γυρω απο το θεμα πριν καποια χρονια γιατι και εγω ειχα αποριες) οποτε δεν υπαρχει τετοιος...φοβος.....συνηθως οσοι ειδικευονται σε αυτα τα ειδη (οι περισσοτεροι ειναι στη Γερμανια) χρησιμοποιουν (οταν χρησιμοποιουν γιατι πολλες φορες δεν χρησιμοποιουν)   αρχαιους Junger  limiters (....made in East Germany... :o) η οποιοι απλα...."χαϊδευουν" τη μιξη ,γενικα η κλασσικες παραγωγες ειναι θεμα ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗΣ και λιγοτερο μιξης και μαστερινγκ.... συνηθως η εμπειροι μαστεραδες κλασσικης μουσικης...δεν χρησιμοποιουν limiters για να ανεβασουν τα..ασθενη σημεια αλλα κανουν "real time gain ride" με το χερι.... ολα αυτα βεβαια με την προϋποθεση οτι εχουμε μια εξαιρετικη ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ (επιπεδου DG δηλαδη)..  

Τωρα βεβαια αν στειλεις στο μαστερα της...Beyonce  ;D το εργο σου...φυσικα και θα σου γυρισει τουβλο... ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
...μα τα limiters απλά δεν αφήνουν σχεδόν τίποτα να περάσει πάνω από ένα συγκεκριμένο threshold... δεν πειράζουν τα ασθενή σημεία, μόνο τις κορυφές που πάνε να γίνουν "άγαρμπες". Και το fader riding είναι τεχνική στο mixing, όχι στο mastering, έτσι δεν είναι?

 
Καλημερα!εγω αλλο ηθελα να πω.......αυτο που καταλαβαινω εγω ειναι οτι ο Νικολας εχει 9 κομματια τα οποια θα γινουν ενα ενιαιο τρακ.

Ανεξαρτητως λοιπον αυτου οταν ηχογραφηθουν τα κομματια θα πρεπει να γινει καλο rec με την εννοια πως λογω των δυναμικων δεν μπορουν τα κομματια να απεχουν σε db.

Αν εχω ενα τρακ το οποιο ειναι για καποια σημεια στα -3db λογω δυναμικων και σε καποια αλλα σημεια -10db αυτο πρεπει να ισοφαρισει καπως ανεβαζωντας ο ηχοληπτης λιγο τα faders.

Μπορει τα κομματια να ειναι κλασικα αλλα ειναι τελειως διαφορετικη φιλοσοφια ως προς τα db μιας ορχηστρας.

Στην ορχηστρα εχεις να κανεις με 100 οργανα,ακομα και εφικτο να ηταν με αυτοματισμους να ανεβαζεις και να κατεβαζεις την ενταση στα faders θα ακουγοταν τουλαχιστον γελοιο.

Οταν εχουμε ενα οργανο στην ηχογραφηση και εχει μεγαλες διαφορες σε db οταν αυτο θα παει για μαστερ μπορει να εμφανιστουν διαφορα φυσηματα και θορυβοι στην προσπαθεια να ανεβει το τρακ.

Οπως ειπε και το παλικαρι πιο πανω ολα ειναι στο rec,οπως αλλωστε και σε καθε μουσικο κομματι.

Οσο αναφορα το μαστερ για το τουβλο που ανεφερα δεν εννοουσα οπως γινονται τα ποπ κομματια σημερα.

Τουβλο μπορει να ειναι για το συγκεκριμενο στυλ οτι εχω ενα τρακ που δινει peak -4,-3,5db και ερχομαι εγο και του δινω +5 και 6db.

Στα ποπ κομματια σημερα τα meters ειναι κολλημενα απο την αρχη ως το τελος στο 0.

Τουβλο θα βγει αν και στο μαστερ λοιπον αν εχω σημεια που ειναι στα -10db και αυτα πανε στο μαστερ στα -3db.

Αυτο ηθελα να πω δηλαδη,οτι στο rec οταν παιζει στα -10db π.χ θα πρεπει να ανεβουν λιγο τα faders ωστα να δειξουν -8db ετσι ωστε στο μαστερ να μην υπαρχουν ακροτητες.

Οσο αναφορα το λιμιτερ η δουλεια του στο μαστερ σε αυτα τα κομματια θα πρεπει να ειναι μονο για ασφαλεια,δεν πρεπει να boostaroun πολυ τα κομματια γιατι χανεται ολο το συναισθημα.

Ελπιζω να εγινα πιο συγκεκριμενος τωρα.

 
Και το fader riding είναι τεχνική στο mixing, όχι στο mastering, έτσι δεν είναι?
στην κλασσικη το κανουν και την ωρα του μαστερινγκ,το ειχα διαβασει  και σε μια συνεντευξη του Bob Katz που ελεγε πως ακριβως το κανει αλλα δεν μπορω να το βρω...

 
Nikolas είπε:
Λοιπόν,

Κάποια στιγμή στο 2014, θα καταλήξω με την ηχογράφηση εννέα κομματιών για σόλο πιάνο. Τα εννέα αυτά κομμάτια θα είναι μέρος ενός μεγαλύτερου μέρους και άρα:

* Ο πιανίστας θα είναι ο ίδιος

* Το πιάνο θα είναι το ίδιο

* Η μικροφωνική εγκατάσταση θα είναι η ίδια

Η ολική διάρκεια των 9 κομματιών πάει προς τα 60 λεπτά περίπου (ότι πρέπει για CD).

Και άρα η γνώμη μου είναι ότι εγώ πρέπει να παραδώσω στον μαστερά ένα (1) αρχείο (στέρεο) διάρκειας περίπου 60 λεπτών, που θα έχει και τα 9 κομμάτια μέσα του.

Αυτός οφείλει να κάνει 1 normalize για τα 60 αυτά λεπτά, και μετά να δουλέψει όλο το κομμάτι ως ένα σύνολο, ώστε μετά να το κόψει (ή εγώ) και να καταλήξουμε στα 9 αρχεία του CD.

Σωστά όλα αυτά;

αν είναι έτσι, ο μαστερας δε θα πρέπει να χρεώσει 1 κομμάτι και όχι 9? Ή θα με πάρουν με τις ντομάτες;
Είναι προφανές πως συτό το project  θα χρεωθεί πολύ πιό χαμηλά απο αντίστοιχης διάρκειας

mastering project  με άλλα στύλ μουσικής η διαφορετικά κομμάτια κλπ

- Αν γίνει editing πρίν θέλει προσοχή και γνώση να διατηρηθεί η αρχική ανάλυση της ηχογράφησης , το editing να γίνει στα 24 bit και να μην έχουμε απο λάθος ανεβοκατέβασμα των bit  ειδικά χωρίς dither,  γιατί αν το σήμα γίνει truncated η ποιότητα του ήχου θα χαλάσει ανεπανόρθωτα. Προσοχή λοιπόν στις ρυθμίσεις του DAW

- Τα τελικά  fade να μείνουν στο τέλος για το mastering

- Διάφοροι δόρυβοι που  ίσως πρέπει να βγούν (τριξίματα καρέκλας, πεντάλ, βήξίματα) να μείνουν για το mastering

- Αν χρειαστεί βοήθεια ο χώρος της ηχογράφησης  να μείνει για το mastering

-  να μην γίνει denoise αν υπάρχει θόρυβος περιβάλλοντος στα ήσυχα περάσματα της μουσικής

- το κούρδισμα του Πιάνου και η έλλειψη διακροτημάτων είναι το άλφα και το ωμέγα για καλό ήχο , μετά έρχεται η επιλογή και τοποθέτηση μικροφώνων

- Σε σπιτικό περιβάλλον το μοντάζ καλό είναι να γίνει με ακουστικά γιατί αλλοιώς το 20 % των μοντάζ θα ακούγεται ειδικά αν γίνουν σε DAW που δεν είναι κατάλληλο για κλασσική μουσική αλλά για pop

Τώρα το πόσο θα κοστίσει πολλές φορές δεν πάει με το κιλό αλλά με την εμπειρία και την γνώση του mastering engineer και για αυτό υπάρχουν minimum χρεώσεις

Η τσέπη είναι σηματική παράμετρος αλλά και τo peace of mind :)

*** Δεν υπάρχει normalize , το normalize είναι καταστροφικό σαν διαδικασία. Αν θέλεις να αλλάξεις  στάθμη η λέξη είναι  change gain manual σε όλο το υλικό

 
Thanks Chris! :)

για το Normalize για όλο το υλικό μιλάω, αλλά μάλλον έχεις δίκιο... :)

 
To mastering, τυγχάνει να είναι πολλά περισσότερα από όσα περιέγραψες. Ενίοτε, εάν η μίξη είναι "τέλεια", ίσως και να μην απαιτείται τίποτε περαιτέρω, μίας εξαγωγής σε cd premaster, ή DDP, αρχείο δηλαδή το οποίο αποστέλλεται στο εργοστάσιο. Σαφώς βεβαίως, επειδή συμπτωματικώς είμαι, αυτό το οποίο αποκαλείται κατά κόρον mastering engineer ή... μαστεράς, εάν ομιλούμε περί normalization σε κλασσική μουσική, συγχώρησέ μου την φράση, μα νομίζω, πώς θα έπρεπε, να απαγορεύεται δια νόμου. Η τιμή πάντοτε είναι συνάρτηση, της ποιότητος και του άρτιου αποτελέσματος, καθώς και της ποσοτικής εργασίας. Στην άνω περίπτωση της "τέλειας" μίξης, σαφώς και μία έντιμη τιμή, θα συνάδει με την τυπική ολιγόωρη εργασία του μηχανικού mastering. Τι σημαίνει "τέλεια" μίξη; Εκείνη, η οποία είναι αδύνατον να ξεπεραστεί σε ποιότητα, στο mastering. Η λύση; Επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, ζητείς πάντοτε δείγμα mastering, το οποίο ένας μαστεράς... βέβαιος για τον εαυτό του, θα σου παράσχει δωρεάν, και κρίνεις ιδίοις ώτοις.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα