Mastering in Wavelab

Status
Not open for further replies.

TimothyH

Νέο μέλος
Μηνύματα
6
Πόντοι
1
Γεια σε ολους..λοιπον, ας σας κατατοπισω στο προβλημα μου.

Δουλευω εδω και καιρο με το Reason 3 (δυστυχως..) λογω ελλειψης επεξεργαστικης ισχυς του υπολογιστη μου δεν μπορω να τρεξω ικανοποιητικα καποια εκδοση του Cubase (Και με Rewire μου κολλαει). To προβλημα ειναι το εξης...εχω καταφερει να κανω μερικες αρκετα καλες μιξεις στο Reason σε καποια κομματια (ασχολουμαι με ηλεκτρονικη μουσικη ) αλλα το mastering suite του Reason ειναι ψιλοαπαραδεχτο.Τουλαχιστον εμενα δεν με ικανοποιει.

Μπορει κανεις που να ασχολειται με Wavelab και ηλεκτρονικη μουσικη να με βοηθησει στα βηματα που χρειαζονται για να κανω Mastering τα κομματια μου?Δεν ασχολουμαι ιδιαιτερα με το συγκεκριμενο προγραμμα αλλα ουτε ειμαι και τελειως ασχετος.

Οποιαδηποτε βοηθεια σαν προσωπικη εμπειρια του καθενος πιστευω θα μου φανει χρησιμη . Ευχαριστω.

 
To wavelab είναι το αγαπημένο μου εργαλείο για να κάνω mastering πάνω στις μίξεις μου.. Το κακό είναι ότι για να πάρεις 100% αυτό που θέλεις, χρειάζεσαι πανάκριβα plugins όπως τα waves..

Αλλά αν υποθέσουμε ότι έχεις απλά το wavelab - το οποίο δέχεται vst plugins - από κάποιο vst folder τον οποίον θα δηλώσεις, Directx plugins - δηλ. αν π.χ. έχεις το soundforge θα μπορείς να χρησιμοποιείς τα plugins του. (έχεις και κάτι RTFS δεν έχω προκάνει να δω τι είναι αυτά)

Τώρα άν έχεις απλά το wavelab με τα Default plugins...

εγώ χρησιμοποιούσα πολύ το Multiband Compressor.. με το οποίο ζωντάνευα κάποιες συχνότητες φέροντας το εκεί που ήθελα, ή που τουλάχιστον μπορούσα να ακούσω.. Δεν είναι και το καλύτερο plugin αλλά ούτως η άλλως εκτός απο το groove agent ή steinberg δεν έχει ιδιαίτερες διαθέσεις για επιδόσεις σε plugins αλλά εστιάζεται στην πλατφόρμα της και δίνει μαζί με αυτήν κάποια βασικά..

Απο εκεί και πέρα θέλει ψάξιμο το πράγμα..

 
Ευχαριστω για την απαντηση σου φιλε..Εχω περασμενα τα waves(καταπληκτικα!) και πολλα αλλα plugins και τα κοιταξα λιγο μεσω του cubase sx2 αλλα δεν μπορεσα να τα χρησιμοποιησω γιατι οπως ειπα το pc δεν τραβαει...Δεν ηξερα καν οτι μπορω να χρησιμοποιησω τα waves μεσω του wavelab.Απλα ακουω απο πολλους οτι το wavelab ειναι πολυ καλο για mastering.Θα τα χρησιμοποησω στη πρωτη ευκαιρια!Αν εχεις και τιποτα αλλο να μου προτεινεις θα με βοηθουσε (καποιο tip ας πουμε) ... Ευχαριστω

 
Εγώ δεν ξέρω πολλά πράγματα για mastering, αλλά είναι αυτονόητο ότι το wavelab ή τα waves είναι απλώς εργαλεία (και όχι απαραιτήτως τα καλύτερα). Προτείνω να αρχίσεις το διάβασμα. Γνώση σου λείπει, εργαλεία θα βρεις.

 
Θα συμφωνήσω με τον Wow!.

Το mastering είναι μια επεξεργασία που αφορά κυρίως τα εξής εργαλεία:

Compressor, Limiter, EQ.

'Οπως καταλαβαίνεις όλα τα παραπάνω τα διαθέτει το "απλοϊκό" Reason 3!

Όταν θα ανοίξεις το Wavelab, μάλλον θ' απογοητευτείς... καθώς είναι ένας απλός stereo editor με λειτουργίες cut and paste.

Παράλληλα όμως διαθέτει μια "ρακιέρα" σαν του Cubase πχ που τη φορτώνεις με plug-ins όπως τα παραπάνω που αναφέρθηκα. (πχ της Waves).

Το θέμα είναι τι κάνεις εσύ.

Τα δουλεύεις σωστά; Ξέρεις τι πρέπει να κάνεις;

Το mastering είναι μια σοβαρή διαδικασία που απαιτεί πρώτα γνώση και φυσικά εργαλεία που συνήθως είναι hardware stereo processors που κοστίζουν πολλά λεφτά.

Στην ουσία όμως αυτό που φαντάζομαι ότι θά'θελες να κάνεις είναι να ακουστούν τα demo σου πιό δυνατά.

Αυτό μπορείς να δοκιμάσεις να το κάνεις στα στέρεο tracks και στο Reason.

ΕQ + Compression + Limit.

Αν θέλεις να διορθώσεις και κάποιες περιοχές ένα Multiband compressor θα λειτουργήσει σαν eq, αλλά είναι παρακινδυνευμένο, και θα σου πρότεινα ένα απλό stereo equalizer.

Φρόντισε να μη λειώσεις ότι δυναμική περιοχή έχει απομείνει.

Δοκίμασε να αυξήσεις την ένταση παίζοντας με το Threshold ώστε η έξοδος να πάιζει κοντά στα -3db με κορυφές στα 0db.

Το ποσοστό αυξομείωσης στην δυναμική περιοχή θα το ρυθμίσεις με το ratio. Προσωπική μου άποψη ποτέ πάνω από 4:1 αλλά αν μιλάμε για dance τότε "the sky's the limit..."

Aφού τελειώσεις τη διαδικασία θα κάνεις normalize συνολικά.

Αυτά που λέω είναι σαν να λέω ότι για να φτιάξεις φασολάδα, θες φασόλια, κρεμμύδια, πελτέ, καρότα και αλάτι...

Και αν αναλογιστεί κανείς πόσες φορές έχει βρεθεί μπροστά σε ένα αποτυχημένο γεύμα θα καταλάβει ότι σίγουρα δεν έφταιγαν τα λάθος υλικά που όλοι οι τσελεμεντέδες τα αναφέρουν.

Αλλά μάλλον στη διαδικασία κάτι δεν πήγε καλά...

 
Παντως μου κανει εντυπωση που καποιος βρηκε "μη ικανοποιητικο" το Mastering του Reason. Προσωπικα, σαν χρηστης του 2.0 και του 2.5, μπορω να πω οτι η Propellerhead, μπορει να μην ανεπτυξε τον καταραμενο της sequencer, ομως εκανε τη μεγαλυτερη αλλαγη που θα μπορουσε να κανει! Προσθεσε τον Combinator και το Mastering.

Μου φαινεται παραξενο πως δεν μπορεις να βγαλεις καλο ηχο, με το Compressor, το EQ, το Stereo wider και το Maximizer! Και μαλιστα με τοσα ετοιμα presets ( ουτε καν το δαχτυλακι δεν θα κουνησεις.. :wink: ). Μηπως βαζεις σε λαθος θεση το Mastering section? Κανονικα θα πρεπει να μπει μεταξυ της εξοδου του mixer και του audio output. Αν το βαζεις σαν effect και περιμενεις να δουλεψει σαν auxiliary ( pre ή post δεν εχει σημασια πλεον ), δεν πιανει το κολπο... :wink:

 
Παντως μου κανει εντυπωση που καποιος βρηκε "μη ικανοποιητικο" το Mastering του Reason.
Είναι αυτή η ρημάδα η παγίδα που πέφτουμε επειδή αυτά τα εργαλεία τα αποκτούμε "εύκολα", και ελπίζουμε ότι κάποιο άλλο θα υπάρχει που θα το κάνει καλύτερα.

Εφ' όσον δεν μου κοστίζει τίποτα να πάρω κι άλλο... γιατί να να ψάχνομαι σ' αυτό που έχω; :wink:

Και έτσι δουλειά δεν γίνεται, και υπάρχει ημιμάθεια.

Δεν μιλάω προσωπικά, όμως έχει συμβεί και στις καλύτερες οικογένειες.

Ζημιά μεγάλη φίλοι μου!

 
Χαιρετώ όλη την παρέα μετά από απουσία λόγω ακτατάπαυστου διαβάσματος .....που συνεχίζεται.

Να προσθέσω και εγώ σε αυτό που είπε ο yameth ''Φρόντισε να μη λειώσεις ότι δυναμική περιοχή έχει απομείνει''.

Ειδικά με τον multiband comressor γίνεται συνήθως ένα βασικό λάθος......αυτό που έκανα και εγώ και έχω δει συχνά να γίνεται, λανθασμένα, είναι να μη λαμβάνεται υπόψιν ότι μετά ακολουθεί limiter και να υπερτονίζονται (expansion) οι χαμηλές συχνότητες γύρω στα 60Ηz με αποτέλεσμα ο limiter μετά να λιώνει όλες τις υπόλοιπες συχνότητες λόγω έλλειψης headroom.

Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με το EQ πριν τον compressor (αν και με multiband compressors υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία) και κατα συνέπεια με όλο το mix πριν φτάσει στη διαδικασία του mastering. Αυτό που λένε όλα αυτά είναι ότι οι συνδυασμοί είναι άπειροι και ο μόνος σταθερός παράγοντας είναι αυτό που θέλουμε να κάνουμε, οπότε καλό είναι αυτό να το σχεδιάζουμε από την αρχή.

ΠΧ, για το παραπάνω παράδειγμα χρειάζεται μεγαλύτερο compression η περιοχή 160-400Hz (υποκειμενικά νούμερα-κάθε εφαρμογή θέλει διαφορετικές ρυθμίσεις) για να έχουμε το ''επιθυμητό'' αποτέλεσμα στη συνέχεια με το limiter. Το ''επιθυμητό'' είναι σε εισαγωγικά (έτσι τα λένε??) γιατί κάποιος μπορεί να θέλει κάτι άλλο ανάλογα με το ύφος και το είδος του υλικού.

Ελπίζοντας να μην κούρασα, όλα αυτά είχαν σκοπό να καταλήξω και εγώ σε αυτό που λένε όλοι....καλό διάβασμα!

 
Παιδια ειστε καταπληκτικοι!Ευχαριστω για τη βοηθεια σας αν και οπως ειπατε θελει πιο πολυ "διαβασμα" και προσωπικη τριβη . Παντως οι πληροφοριες σας με βοηθησανε αρκετα.Τωρα οσο για το mastering suite του Reason πιστευω πως δεν ειναι ικανοποιητικο γιατι ολα τα presets ειναι ετσι φτιαγμενα ωστε να εξυπηρετουνε παρα να βοηθανε.Τωρα απο τη στιγμη που δεν προκειται να χρησιμοποιησω καποιο ετοιμο mastering preset του Reason διοτι δεν με ικανοποιει γιατι να μη χρησιμοποιησω κατι ποιο επαγγελματικο για mastering οπως πχ τα Waves?

Τουλαχιστον εχω ενα ζευγαρι monitors , τα M1 Active Mk2 και ακουω σωστα αυτο που κανω.Εκει που με ζοριζει παντως το θεμα του mastering ειναι πολυ περισσοτερο στις χαμηλες γιατι εκει πεφτει το περισσοτερο βαρος και η ουσια στη συγκεκριμενη μουσικη.

Ευχαριστω για τη βοηθεια σας.

 
Μπορεί να σου αρέσει αυτό. Κατέβασε το demo και δοκίμασέ το να δεις, έχει όλα τα εργαλεία.

Βάλε e-mail address και proceed to download. Θα δουλεύει κανονικά για 10 μέρες και μετά σε demo mode.

 
...και αφού είσαι εκεί κοίτα και το spectron που κάνει πράγματα τα οποία είναι φοβερά και τρομερά, όχι για mastering όμως. Τώρα το είδα και αυτά που κάνει (Spectron splits audio into thousands of frequency bands, applies independent delay, morph, filter and pan effects) έχω διαβάσει αλλού ότι τα κάνουνε με πολύ περίεργες συνδέσεις...(όχι μέσω gates και band pass filters...ή/και editing) αλλά λίγα θυμάμαι για να εξηγήσω.

Αν κάποιος ξέρει πολύ θα ήθελα να μάθω.

3 και τελέυταία φορά που επεξεργάζομαι το κείμενο...

 
Καλα το Spectron ανεμιζεεεεει!τρελο εργαλειο thanksss

 
Φαντάζομαι πως θα σε βοηθήσει αρκετά:

τ

ο sound on sound νοεμβρίου έχει ένα κατατοπιστικό 5σέλιδο howto για mastering στο reason. αν έπαιζε σκάνερ θα το ανέβαζα αλλά δυστυχώς...

σε κάθε περίπτωση, αν το βρείς πουθενα χτύπα το...

 
Βρήκα κάτι που είναι ότι πρέπει για την περίσταση. Δεν λέει για το reason βέβαια αλλά δίνει μία πολύ καλή εικόνα για την όλη διαδικασία του DIY mastering με software.

 
Τωρα οσο για το mastering suite του Reason πιστευω πως δεν ειναι ικανοποιητικο γιατι ολα τα presets ειναι ετσι φτιαγμενα ωστε να εξυπηρετουνε παρα να βοηθανε.Τωρα απο τη στιγμη που δεν προκειται να χρησιμοποιησω καποιο ετοιμο mastering preset του Reason διοτι δεν με ικανοποιει
Παλι εχω την ιδια εκπληξη, διοτι το reason 3.0 ( και γενικα ολη η σειρα ) χρησιμοποιειται απο επαγγελματιες διαφορων ειδων μουσικης, και δεν πιστευω οτι αυτοι δεν ξερουν να το χρησιμοποιουν.

Εαν τα presets δεν σε διευκολυνουν, τοτε "παιξε" φτιαχνοτας δικα σου. Ειναι αρκετα πιο δυσκολο να αναμιχτεις με VST, τα οποια εχουν πιο δυσκολη λειτουργια, σε σχεση με το Mastering suite της Propellerhead! Δοκιμασες καθολου να "παιξεις"? Πρεπει να σε πληροφορησω οτι αμα δεν μπορεις να δουλεψεις με την Mastering suite, τοτε δεν θα μπορεσεις να δουλεψεις με ολα τα αυτονομα VST που θα πρεπει να βαλεις στη σωστη σειρα, για να βγαλεις καλυτερο ηχο! Προσωπικα ειμαι κατενθουσιασμενος απο την Mastering suite. Αν θελεις να ακουσεις τι ηχο βγαζει με μια Audigy ( που θεωρειται απο τις φτηνιαρικες,ετσι? ), κοιτα εδω:

http://www.noiz.gr/postt2823.html&sid=439e414251b1b74ae13747415363671e

Ολη η δουλεια ειναι με Reason και το mastering επισης ( με αλλαγμενα presets βεβαια )

 
Θα ήθελα να προσθέσω ότι το Wavelab είναι απλά μια πλατφόρμα την οποία στολίζεις ανάλογα με τις ανάγκες σου και τις προτιμήσεις.. Κατα 99,9% δεν υπάρχει περίπτωση να καταλήξεις σε ένα preset... ή να βρείς πρόγραμμα που με ένα preset θα σου κάνει την δουλειά που θέλεις...

Τώρα.. άλλα προγράμματα mastering είναι το Izotope Ozone, Το Τ-racks της IK Multimedia και άλλα τα οποία όμως να δεν ξέρεις πως να τα χρησιμοποιήσεις δεν βγάζεις και πολλά πράγματα.. Εχω βρεί αρκετές πληροφορίες σχετικά με την λειτουργία των Compressors και Limiter, χωρίς να είμαι ειδικός έχω καταφέρει να επεμβαίνω στις μίξεις μου και να προσθέτω αυτά που θέλω..στον ήχο μου

2ο αν η μίξη σου έχει προβλήματα δεν σου βγαίνει σωστά το mastering.

Θα πρέπει η μίζη σου να ακούγεται όσο πιο καλά γίνεται.. (σχεδόν να έχεις την εντύπωση οτι δεν χρειάζεται μαστερινγκ) μετά όταν το περνάς στο Wavelab κάνεις λεπτο-δουλειές και όχι γενικό χειρουργείο γιατί ότι plugin και ότι πρόγραμμα και να έχεις δεν θα σου δώσει το επιθυμητό αποτέλεσμα και πάντα ενώ θα διορθώνεις κάποια σημεία, σε κάποια άλλα θα έχεις πρόβλημα...

Εγώ προτιμώ να μην βάλω eq σε μάστερινγκ αλλά να χρησιμοποιήσω έναν Multiband Compressor Το C4 Συγκεκριμένα το οποίο έχει πολύ ωραία απεικόνιση του Compression Στο οποίο γίνεται και έχεις μια καλύτερη εικόνα στο που να παρέμβεις.

Τώρα το Wavelab έχει πολύ ωραίο Spectrum Analyser....

Δοκίμασε να ανοίξεις ένα κομμάτι , να ανοίξεις έναν Multiband Compressor, και να Κάνεις Mute Κάποιες συχνότητες, να δείς ποιά όργανα πέφτουν σε αυτές και να τις δείς διαγραμματικά στο Spectrum...

Τώρα δοκίμασε στην συγκεκριμένη Band που έχεις Mutarei να πειράξεις το Threshold, το ratio, την συχνότητα και να δείς α. πως μεταβάλεται ο ήχος και β. πως μεταβάλεται το Spectrum....

Αν και o τελικό κρητής είναι τα αυτιά σου, δεν χάνεις τίποτα να πειραματιστείς... και να δείς πως δουλεύουν....

Όσο αναφορά το Reason δεν έχω άποψη, δεν το έχω δουλέψει ποτέ, και μια φορά που το εγκατέστησα το απεγκατέστησα με την μία

¶λλαξα αρκετά προγράμματα λόγω της ευκολίας (όπως ο Yameth υποστήριξε ώς παγίδας) του ότι εύκολα τα βρίσκεις, αλλά κατέληξα -προς το παρόν- να βελτιώσω το ήχο που παράγω με το wavelab.....

Σίγουρα μπορεί να έκανα την ίδια δουλειά και το Reason αλλά περι ορέξεως... Κολοκυθόπιτα...

 
Θα συμφωνησω απολυτα!

Εν αρχη ειναι το Mix!

Και εγω προτιμω να χρησιμοποιω εναν compressor (εκτος & αν προκειται για δουλεια που παει ραδιοφωνο η τηλεοραση οποτε μπουσταρω μερικες φορες την περιοχη γυρω στα 4khz με ενα equalizer) επίσης ποτε μην υποτιμας την θαυματουργη επιδραση του σωστου pre-delay στο τελικο αποτελεσμα συνηθως ενα κοντο 50/50 pre-delay δινει λαμπεραδα στον ηχο της μιξης σου :wink:

 
Mastering Process (απλοποιημένο):

1. Παίρνεις το mixdown audio file σου (το .WAV export του μιξαρισμένου σου κοματιού)

2. Το κάνεις normalise στα -3 db

3. Το φορτώνεις σε κάποιο Wave Editor (πχ. Wavelab, Soundforge, Cool Edit)

4. Φορτώνεις τα εξής pluggins ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΣΕΙΡΑ

α) EQ

b) Reverb

c) Compressor

d) Limiter

5. Aνοιγεις τον Compressor και κάνεις τα εξής settings

Threshold : -30db

Ratio : 1:1.5

Attack : Γυρω στα 30 ms

Release : Γυρω στα 200 ms

6. Ανοιγεις το Limiter

Threshold : -3db

Attack : 10 ms

Release : 50 ms

Ceiling : -0.1

Παίζεις με το EQ ώστε να βρεις φτιάξεις τον ήχο που θέλεις για το κομμάτι!

Προσέχεις το pre-eq level που φτάνει στο compressor να είναι το ίδιο με το post eq.

Αυτή η διαδικασία ειναι η στάνταρ, για mastering (συμβουλέψου όποιο σχετικό βιβλίο ή άρθρο μπορείς να βρεις online). Μετά από αυτό είναι θέμα εξάσκησεις, ηχείων, δωματίου και μηχανημάτων....

 
Ωπ, sorry, ξεχασα το reverb.... Χρησιμοποιείς κάποιον Ambience αλγόριθμο, με dry 75%, wet 25%

 
Status
Not open for further replies.

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα